بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A90 ؛ میان رده ای با سرعت 5G

مشخصات و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A90
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سامسونگ به تازگی جدیدترین گوشی از سری A خود به نام گلکسی A90 را به عنوان یک محصول میان رده جدید با قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه معرفی کرده است.

سامسونگ حضور مقتدرانه‌ای در IFA 2019 داشت و یکی از محصولات جدیدی که در این نمایشگاه معرفی کرد، گوشی A90 با تکنولوژی 5G بود. سامسونگ a90 جدیدترین گوشی 5G سامسونگ و همچنین جدیدترین گوشی اقتصادی از سری A این شرکت به شمار می‌آید. با این وجود، فناوری 5G هنوز به قابلیتی ارزان قیمت و اقتصادی تبدیل نشده است و وجود آن در یک گوشی میان رده کمی تعجب آور است. این موضوع سبب شده این گوشی نه یک گوشی میان رده باشد و نه جز گوشی‌های رده بالا. در ادامه با بررسی اولیه و مشخصات گلکسی A90 همراه ما باشید.

galaxy a90 / گلکسی آ 90 / گلکسی a90

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


قیمت و تاریخ عرضه سامسونگ A90


سامسونگ گلکسی A90 5G بلافاصله پس از رونمایی در 5 سپتامبر امسال در کره جنوبی، در دسترس خریداران قرار گرفت. اما انتظار می‌رود طی یک یا دو ماه آینده وارد بازارهای جهانی شود. علاوه بر این هنوز تاریخ عرضه رسمی برای آمریکا و استرالیا هم اعلام نشده است. قیمت گوشی A90 حدوداً 830 دلار خواهد بود. از این نظر نمی‌توان آن را یک گوشی اقتصادی به حساب آورد ولی با این وجود این گوشی باز هم به نسبت سایر گوشی‌های 5G قیمت بسیار کمتری دارد.

galaxy-a90 / برررسی گلکسی A90 / گوشی a90

 


مشخصات گوشی A90 و مقایسه آن با سامسونگ A80 و گلکسی A70


سامسونگ در هر رده قیمتی، گوشی بسیار مناسبی را دارد که می‌تواند نیازهای کاربران را برطرف کند. اگر بخواهیم مشخصات گوشی A90 را با A80 و A70 مقایسه کنیم، از نظر ابعاد، نمایشگر، بدنه، رم ، حافظه ذخیره سازی و سنسور اثر انگشت تفاوت چندانی ندارند اما گوشی A90 در مقایسه با A80  و A80 دارای پردازنده و دوربین قدرتمند تری است و A80 از نظر باتری از گوشی A90 و A70 ضعیف تر است. باتری هر سه این مدل گوشی های شرکت سامسونگ از شارژ فوق سریعی پشتیبانی می‌کند که حتی در گلکسی اس 10 هم وجود ندارد. در زیر می‌توانید جدول مشخصات گوشی A90 2019 و مقایسه با A80 و A70 را مشاهده کنید.

ویژگی‌هاسامسونگ گلکسی A90سامسونگ گلکسی A80سامسونگ گلکسی A70
قیمتحدوداً 9 میلیون تومان5,619,000 تومان3,865,000 تومان
طراحیبدنه 3D Glossy Plastiبدنه 3D Glossy Plastiبدنه 3D Glossy Plasti
رنگگوناگونطلایی، سفید، مشکیآبی، مشکی، سفید
نوع نمایشگرSuper AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ 6.7 اینچ و رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل (~393 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ 6.7 اینچ و رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل (~393 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ 6.7 اینچ و رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل (~393 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
دوربین اصلیسنسور 48 مگاپیکسلی با دیافراگم (F2/0)
سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم (F2/2)
سنسور 5 مگاپیکسلی با دیافراگم (F2/2)
و سنسور TOF 3D Camera
سنسور 48 مگاپیکسلی با دیافراگم (F2/0)
سنسور زاویه گسترده 8 مگاپیکسلی با دیافراگم (F2/2) و سنسور TOF 3D Camera
سنسور 32 مگاپیکسلی با دیافراگم (F1/7)
سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم (F2/2)
سنسور 5 مگاپیکسلی با دیافراگم (F2/2)
دوربین جلوسنسور 32 مگاپیکسلی با دیافراگم (F2/0) و استفاده از دوربین اصلی به کمک ساز و کار چرخشیماژول مجهز به موتور برای چرخش دوربین اصلیسنسور 32 مگاپیکسلی با دیافراگم (F2/0)
پردازندهQualcomm SDM855 Snapdragon 855 هشت هسته‌ایQualcomm SDM730 Snapdragon 730 هشت هسته‌ایQualcomm SDM675 Snapdragon 675 هشت هسته‌ای
رم / حافظه ذخیره‌سازیرم 6 گیگابایتی + حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی
رم 8 گیگابایتی + حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی
رم 8 گیگابایتی + حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتیرم 6 گیگابایتی + حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی
رم 8 گیگابایتی + حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی
قابلیت ارتقای حافظه ذخیره‌سازیتا 512 گیگابایتتا 1 ترابایت
باتری4500 میلی‌آمپرساعتی
درگاه USB نوع C و مجهز به شارژ سریع
3700 میلی‌آمپرساعتی
درگاه USB نوع C و مجهز به شارژ سریع
4500 میلی‌آمپرساعتی
درگاه USB نوع C و مجهز به شارژ سریع
ابعاد9 × 76.5 × 165 میلی‌متر9.3 × 76.5 × 165.2 میلی‌متر7.9 × 76.7 × 164.2 میلی‌متر
سنسور اثر انگشتحسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)

همان‌طور که گفتیم، این گوشی‌ها در رده قیمتی خود ویژگی‌های بسیار مناسبی دارند اما گوشی A90 به دلیل داشتن تکنولوژی 5G قیمت بسیار بالاتری نسبت به گلکسی A70 و A80 دارد. برای افرادی که بودجه کافی برای خریدن گوشی A90 را ندارند بهترین گزینه با صرف نظر از پردازنده و دوربین گوشی A70 است؛ اما اگر علاقه مند به داشتن مشخصات بهتر و همچنین تکنولوژی 5G هستید، می‌توانید منتظر عرضه گوشی A90 در بازار جهانی بمانید. سامسونگ A90 می تواند در برابر گوشی های پرچمدار سامسونگ نیز گزینه بهتری از لحاظ قیمت برای شما باشد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا این گوشی 5G را بیشتر بررسی نماییم.


طراحی و صفحه نمایش


دسته بندی کردن گلکسی A90 5G در میان گوشی‌های سامسونگ کار آسانی نیست. روی کاغد این گوشی یک گوشی مقرون به صرفه است ولی این موضوع تنها نسبت به گوشی‌های 5G صحت دارد و از همین رو قیمت گلکسی A90 به عقیده بسیاری از کارشناسان در حد گوشی‌های پرچمدار و رده بالا است. از طرف دیگر جنس مواد به کار رفته در ساخت گلکسی آ 90 با گوشی‌های میان رده یکی است و به همین علت وزن اندکی هم دارد.

Samsung Galaxy A90 5G / طراحی و صفحه نمایش سامسونگ a90

می‌توان گفت گلکسی A90 بدنه باریکی دارد ولی نه به باریکی گوشی‌های پرچمدار. دکمه‌های خازنی پاور و تنظیم صدا که در کناره‌ها قرار گرفتند محکم و در دسترس هستند ولی گوشی به نسبت ضخامت خود کمی سنگین است. البته با توجه به وزن 206 گرمی نمی‌توان آن را یک گوشی سنگین قلمداد کرد ولی در مقایسه با سایر گوشی‌های هم قیمت، کمی وزن بیشتری دارد. ابعاد گوشی 164.8×76.4×8.4 میلی‌متر است. همانطور که می‌بینید گوشی گلکسی آ 90 طول زیادی دارد ولی به عریضی سایر گوشی‌هایی که اندازه صفحه نمایش یکسانی دارند نیست.

در ساخت بیشتر قسمت‌های گوشی از پلاستیک استفاده شده است. این پلاستیک در پنل پشتی دو طیف رنگ مجزا دارد. قسمت بالایی ظاهر براق و درخشنده دارد ولی در قسمت پایینی تبدیل به مشکی نفت مانندی می‌شود که با تابش نور رنگ‌های مختلفی را بازتاب می‌دهد؛ طراحی زیرکانه و غیر معمولی که ما را به یاد گوگل پیکسل 3 انداخت.

صفحه نمایش گلکسی ای 90 با اندازه 6.7 اینچی خود به نسبت بزرگ ولی در عین حال جذاب است. این نمایشگر در تابش نور پروژکتورهای قدرتمندی که در غرفه سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته بودند به مشکلی برنخورد و رنگ‌ها و صفحه نمایش به قدر کافی روشن بودند و با نور ساطع شده از پروژکتورها برابری می‌کردند. البته ممکن است در یک زاویه به خصوص رنگ‌ها نشاط زیادی نداشته باشند ولی این مسئله آنقدرها به چشم نمی‌آید و فقط کسانی که به شکل یواشکی به صفحه گوشی شما خیره می‌شوند را اذیت می‌کند.

Samsung Galaxy A90 5G / بررسی گوشی سامسونگی گلکسی a90

صفحه نمایش سوپر امولد نیز کیفیت بسیار خوبی دارد ولی جز بهترین نمایشگرهای امولد سامسونگ نیست. اپلیکیشن‌ها و متون کاملا خوانا هستند اما اگر از حد معینی نزدیک‌تر شوید تراکم پیکسلی اندک گوشی مشکل ساز می‌شود. البته مانند مورد بالا این مسئله هم در استفاده‌های روزانه آنقدر به چشم نمی‌آید. وجود این موارد و نقص‌های جزیی نشان می‌دهند دلیل بالا بودن قیمت گلکسی A90 بیشتر از همه پشتیبانی آن از نسل پنجم اینترنت همراه است.

این نمایشگر مانند بیشتر نمایشگرهایی که در سری A سامسونگ به کار گرفته شده‌اند از نوع Infinity-U است. در قسمت بالایی این نوع نمایشگرها یک قسمت کوچکی به شکل قطره آب قرار دارد که محل قرارگیری دوربین سلفی است.

 


دوربین و باتری سامسونگ گلکسی A90


گلکسی ای 90 از دوربین سه گانه بهره می‌برد. این دوربین از یک لنز 48 مگاپیکسلی، یک سنسور عمق سنج 5 مگاپیکسلی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید تشکیل شده‌اند. لنزهای اولترا واید پیشتر هم در بسیاری از گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته بودند ولی در بیشتر مواقع به جای یک سنسور عمق سنج از یک دوربین با لنز تله‌فوتو استفاده می‌شد. این به آن معناست که سامسونگ از شما می‌خواهد با این گوشی بیشتر از دوستان، حیوانات خانگی و وعده‌های غذایی عکسبرداری کنید تا مناظری که در دوردست قرار دارند. در طرف دیگر گوشی یک دوربین 32 مگاپیکسلی قرار گرفته که برای سلفی گرفتن بسیار عالی است.

Samsung Galaxy A90 5G / دوربین سامسونگ گلکسی A90 5G

قبل از این که وارد مبحث عملکرد سامسونگ A90 شویم باید به این مورد هم اشاره کنیم که عملکرد سریع گوشی در زمان استفاده از دوربین کاملا خودش را نشان می‌دهد. دوربین گلکسی A90 بدون تاخیر وارد عمل می‌شود و با انتخاب یک سوژه نیز به سرعت بر روی آن فوکوس می‌کند. حالت‌های دوربین مثل AR نیز بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شوند. می‌توان با کشیدن انگشت به یک طرف صفحه به راحتی و با یک دست به این حالت‌ها دسترسی پیدا کرد. البته نام این حالت‌ها برای کسانی که قبلا از گوشی‌های سامسونگ استفاده نکردند ممکن است کمی گیج کننده باشد.

مثلا تا زمانی که از قابلیت فوکوس زنده (Live Focus) استفاده نکنید متوجه نحوه کار آن نمی‌شوید. این موضوع در مورد گزینه‌های دایره مانند نیز صادق است. در غرفه سامسونگ، میزان کیفیت تصاویر دوربین گلکسی A90 به سختی قابل تشخیص بود و برای این کار باید این تصاویر را در یک صفحه نمایش بزرگ به نمایش بگذاریم. ولی اگر از دوربین گلکسی A90 تنها برای گرفتن چند شات به صورت عجله‌ای استفاده می‌کنید سامسونگ گلکسی A90 کارتان را راه می‌اندازد.

دوربین سه گانه سامسونگ گلکسی آ 90 5G

این گوشی از یک باتری 4500 میلی‌آمپری بهره می‌برد و ظرفیت زیادی دارد. به دلیل اینکه برای سنجش میزان عمر باتری به وقت و زمان نیاز است، در این مورد نمی‌توانیم اطلاع دقیقی بدهیم و نمی‌دانیم این باتری تا چه مدتی توان گوشی را تامین می‌کند. باتری همچنین از شارژ سریع 25 واتی نیز پشتیبانی می‌کند که برای هر گوشی یک ویژگی قابل توجه به شمار می‌آید. البته هنوز مشخص نیست سامسونگ شارژر گوشی 25 واتی را در جعبه گوشی قرار می‌دهد یا اینکه کاربران باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنند.

 


عملکرد و مشخصات گلکسی A90


به نظر می‌رسد عملکرد سامسونگ A90 راضی کننده است. گشتن در منوهای مختلف با سرعت خوبی انجام می‌شود و نمایشگر نیز بدون هیچ گونه تاخیر یا کندی به انگشتان پاسخ می‌دهند؛ به همین دلیل می‌توان گفت گلکسی آ 90 گوشی سریع و روانی است. این موضوع به لطف رم 6 یا 8 گیگابایتی گوشی حاصل شده است. بسته به مدلی که خریداری می‌کنید گوشی شما یکی از این دو مقدار رم را خواهد داشت. در مورد تراشه و دیگر مشخصات گلکسی A90، سامسونگ به طور رسمی اطلاع رسانی نکرده ولی احتمال زیاد پردازنده این گوشی مانند سایر گوشی‌های این کمپانی بسته به کشورهای مختلف اگزینوس یا اسنپدراگون خواهد بود.

افزون بر این اجرای اپلیکیشن‌ها و انتقال میان آن‌ها نیز بدون مشکل خاصی انجام می‌شود. بر روی نسخه آزمایشی که بررسی شده است، هیچ بازی نصب نشده بود ولی سامسونگ می‌گوید تراشه گوشی به طور همزمان و با اجرای هر بازی خود را با توان مورد نیاز آن تطبیق خواهد داد. به این معنا که وقتی که نیاز به قدرت پردازش بالایی بود، تراشه با نهایت قدرت فعالیت می‌کند و زمانی که نیازی به پردازش سنگین نباشد تراشه از حداقل توان مورد نیاز خود استفاده می‌کند تا در عمر باتری صرفه جویی شود.

Samsung Galaxy A90 5G / مشخصات سامسونگ گلکسی ای 90 5G

گلکسی ای 90 هم دارای اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و هم فناوری تشخیص چهره است که البته از گوشی در این بازه قیمتی انتظار دیگری هم نمی‌رود. اما گل سر سبد ویژگی‌های این گوشی پشتیبانی از 5G است. گلکسی A90 پس از گلکسی S10 5G، گلکسی فولد (به تازگی اعلام شد این گوشی تاشو یک نسخه 5G نیز خواهد داشت)، گلکسی نوت 10 5G و گلکسی نوت 10 پلاس 5G پنجمین گوشی 5G سامسونگ است. این کمپانی کره‌ای اکنون به یکی از تولیدکنندگان اصلی گوشی‌های 5G بدل شده است.

 


جمع بندی اولیه از سامسونگ A90


galaxy-a90 / برررسی گلکسی A90/ باتری گوشی سامسونگ

گلکسی A90 آغاز کننده عصر جدیدی برای فناوری 5G است. عصری که در آن دیگر نیازی نیست برای دسترسی به این قابلیت هزینه زیادی را صرف خرید گوشی کنید. این گوشی تمام ویژگی‌های تحسین برانگیز گوشی‌های سامسونگ مانند کیفیت بالای صفحه نمایش و طراحی زیبا را داراست. علاوه بر این ویژگی‌های جدیدی مثل بهینه سازی توان تراشه برای بازی‌های مختلف نیز سامسونگ A90 را به یک انتخاب جذاب برای کاربرانی که بیشتر از همه می‌خواهند از قابلیت 5G آن استفاده کنند تبدیل کرده است.

با این وجود برای آن که در ارتباط با این گوشی بتوانیم به جمع بندی نهایی برسیم باید تا زمان عرضه آن به بازار صبر کنیم زیرا نقاط ضعف بیشتر گوشی‌ها پس از آن که مدتی از زمان استفاده آن‌ها می‌گذرد نمایان می‌شوند.

899×519 (950×548)
78.17 KB
منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
Mohammad.persian
.
24 دی 1399، 08:49
پاسخ
0
0
سلام از بین مدل A 80و A 71 بنظرتون کدام رو بخرم بهتره؟ آ80 رو تو نظرم هستش ولی بعد نظر چند نفر یکی می‌گفت باتری زود خالی میشه اگه 10دقیقه بری تو کلش بیای 10% باتری میره یکی دیگه می‌گفت دوربینش گیر میکنه و... خواستم از کسی که آشنایی داره یا این مدل داره راهنمایی بگیرم.لطفا پاسخ بدید ممنون
avatar
Mohammad
.
08 آذر 1398، 18:43
پاسخ
0
0
سلام خسته نباشید به نظرتون از بین گوشی های A90. S10+. Not10+کدومو بخرم یعنی کدومش خوبه
avatar
Nima
.
16 اسفند 1398، 19:57
پاسخ
0
0
@Mohammad
Note 10 بخر خیلی خوبه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402