10 موردی که خرید لپ تاپ جدید را توجیه می کنند

خرید لپتاپ جدید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شما به احتمال زیادی با لپتاپ خود این مطلب را می‌خوانید! اگر لپتاپ شخصی دارید و به دنبال دلیلی هستید که پول برای خرید لپ تاپ جدید خرج کنید، در ادامه این مطلب دلایل قانع کننده‌ای برای ارتقا لپ تاپ می‌آوریم.

در کنار گوشی‌های تلفن همراه، لپ تاپ‌ها از جمله پرطرفدارترین وسایل دیجیتالی هستند که ما هر روز با آن‌ها سر و کار داریم. اگر لپ تاپ شخصی دارید، ممکن است لپ تاپ شما کند باشد یا پاسخگوی نیاز شما نباشد. ممکن است شما در یک شرکت کار کنید و نرم افزار مورد نیاز شما بر روی لپ تاپ‌تان نصب نشود و یا اصلا از آن پشتیبانی نکند. قطعا خرج کردن کمی پول و خرید لپ تاپ جدید نسبت به داشتن یک لپ تاپ کند که باعث اعصاب خردی و پیش نرفتن کارها می‌شود، به صرفه‌تر است. در ادامه این مطلب قصد داریم دلایلی بیاوریم که شما را مجاب به ارتقا لپ تاپ می‌کند! اگر به دنبال راه‌هایی برای استفاده‌های دیگر از لپ تاپ قدیمی خود هستید، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

آپگرید لپ تاپ

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • 10 موردی که ارتقا لپ تاپ را توجیه می کنند
    • لپ تاپ شما قدیمی است
    • لپ تاپ‌های جدید عمر باتری بیشتری دارند
    • با خرید لپ تاپ جدید به حافظه ذخیره سازی پرسرعت تری دسترسی دارید
    • طراحی سبک و نازک لپ تاپ‌های جدید
    • سیستم عامل به روز تر
    • بازی‌ها و نرم افزارهای جدید
    • قابلیت اعتماد بیشتر
    • زمان بندی عرضه منظم تر
    • توانایی خرید بهترین لپ تاپ با بهترین قیمت
    • نیازهای ما تغییر می‌کنند!

 


10 موردی که ارتقا لپ تاپ را توجیه می کنند


لپ تاپ شما قدیمی است

buying new laptop/ خرید لپ تاپ تازه

قانون مور (Moore’s Law) می‌گوید، قدرت محاسبه مدارهای مجتمع هر دو سال یکبار دو برابر می‌شود. پس اگر لپ تاپ شما فقط 4 سال عمر داشته باشد، می‌تواند تا 200 درصد کارایی کمتری نسبت به سخت افزارهای روز داشته باشد. سرعت پیشرفت فناوری به هیچ وجه کم نشده و لپ تاپ‌های سال 2019 هم همانند سال‌های گذشته، پیشرفته تر و سریع‌تر شده‌اند. یکی از مهم ترین دلایل شما برای خرید لپ تاپ جدید می‌تواند عقب نماندن از جدیدترین پیشرفت‌های سخت افزاری باشد.

همچنین ممکن است در طول سال‌های استفاده شما از لپ تاپ، سرعت آن کم شده باشد و جوابگوی نیازهای شما نباشد. به مرور ممکن است شما فایل‌های بیشتری در لپتاپ خود ذخیره کنید و برنامه‌های بیشتری نصب کنید. همین عوامل باعث می‌‌شوند لپ تاپ شما کند شود چرا که هر چه هارد دیسک یک کامیپوتر پرتر باشد، لپ تاپ کندتر عمل می‌کند! در کنار خرید لپ تاپ جدید می‌توانید لپ تاپ خود را خانه تکانی هم بکنید تا از شر فایل‌های اضافی خلاص شوید!

 

لپ تاپ‌های جدید عمر باتری بیشتری دارند

buying new laptop/ خرید لپ تاپ جدید

در گذر زمان سلول‌های موجود در باتری‌های لپ تاپ خراب می‌شوند و این یعنی هرچه لپ تاپ قدیمی‌تر باشد، عمر باتری آن نیز کمتر خواهد بود. حتما متوجه شده‌اید که لپ تاپ 4 سال پیش شما اکنون برای نگه داشتن شارژ خود در یک ساعت، به زحمت می‌افتد. همچنین لپ تاپ‌های مدرن و به روز نه تنها قوی‌تر هستند، بلکه از نظر کارایی و راندمان هم وضعیت بسیار مطلوبی دارند. باتری لپتاپ‌های امروزی می‌توانند از 5 تا 9 ساعت جوابگوی کارهای معمولی باشند. این روزها البته لپتاپ‌هایی نیز به بازار آمده اند که تا 20 ساعت شما را بدون پریز برق تنها نمی‌گذارند!

 

با خرید لپ تاپ جدید به حافظه ذخیره سازی پرسرعت تری دسترسی دارید

buying new laptop/ ارتقا لپ تاپ

اکثر لپ تاپ‌های امروزی، مجهز به هاردهای Solid State یا همان هاردهای SSD هستند. این نوع هارددیسک‌ها به دلیل عدم وجود قطعات متحرک درآن‌ها، بسیار سریعتر از هاردهای قدیمی هستند و این امر همچنین موجب بارگذاری سریعتر برنامه‌ها، زمان سریع‌تر بوت و مصرف انرژی کمتر و در نتیجه عمر بیشتر می‌شود. وقتی SSDها تازه به دنیای تکنولوژی وارد شده بودند، قیمت آن‎ها بسیار زیاد بود و در مقایسه با هاردهای معمولی، ظرفیت زیاد و قابل توجهی هم نداشتند.

این روزها اما قضیه فرق می‌کند، قیمت‌ها تعدیل شده‌اند و شما می‌توانید با صرف هزینه معقول‌تر یک هارد SSD در کنار هارد معمولی خود داشته باشید. در برخی از لپتاپ‌ها، یک هارد SSD برای بوت کردن و نگه داری فایل‌های سیستمی و یک هارد معمولی هم برای نگه داشتن دیگر فایل‌ها قرار داده می‌شود.

 

طراحی سبک و نازک لپ تاپ‌های جدید

buying new laptop/خرید لپ تاپ جدید

لپتاپ‌های چدید، از لپتاپ‌های قبلی بسیار زیباتر، سبک‌تر و نازک‌تر هستند. Ultrabook‌ها لپتاپ‌هایی هستند که سخت افزار قدرتمند و طراحی زیبا را در هم آمیخته‌اند و شما را به خرید لپ تاپ جدید تشویق می‌کنند. حتی لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت هم این روزها اندازه و وزن بسیار کمی دارند. این امر باعث می‌شود که در مقایسه با لپ تاپ‌های قدیمی، حمل و نقل مدل‌های جدیدتر بسیار آسان باشد. اگر از حمل یک لپ تاپ سنگین در کنار دیگر وسایل خود کلافه شده‌اید، همین امر می‌تواند دلیل بسیار خوبی برای خرید یک لپ تاپ جدید باشد.

 

سیستم عامل به روزتر

buying new laptop/ خرید رایانه جدید

بسته به عمر لپ تاپ‌شما، احتمالا از ویندوز8 و یا 10 استفاده می‌کنید (شاید هم در انبار خود یک لپ تاپ با ویندوز XP داشته باشید!). هر نسخه از سیستم عامل‌های ارائه شده توسط مایکروسافت، ویژگی خاص و البته عملکرد بهتر مخصوص به خود را دارند. ویندوز 10 جدیدترین و جامع‌ترین ویندوز ارائه شده توسط مایکروسافت است و تقریبا هر لپ تاپ جدیدی از آن پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت در ویندوز 10 بهتر از هر ویندوز دیگری کار کرده و مخصوصا در گوشی‌های موبایل هم سیستم عامل بسیار مناسبی را طراحی کرده است.

همچنین بخوانید :

لازم به ذکر است که اگر از لپ تاپ‌های قدیمی و ویندوز های قدیمی استفاده می‌کنید، ممکن است نه تنها ویژگی‌های مفید بسیار زیادی را از دست بدهید، بلکه احتمال دارد به روزرسانی‌های امنیتی مهم را هم دریافت نکنید. به طور مثال، مایکروسافت دیگر از ویندوز XP پشتیبانی نمی‌کند و از تاریخ 14 ژانویه سال 2020 مصادف با سه شنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۸ هم ویندوز 7 به این لیست اضافه می‌شود. اگر تا آن تاریخ از سیستم عامل 7 استفاده می‌کنید، حتما باید به فکر خرید لپ تاپ جدید باشید. از طرف دیگر، اگر طرفدار اپل هستید، این کمپانی قصد دارد سیستم عامل macOS 10.15 Catalina را تا انتهای سال 2019 منتشر کند. همین موضوع می‌تواند بهانه خوبی برای خرید یک لپ تاپ جدید در سال 2019 یا 2020 باشد. 

 

بازی‌ها و نرم افزارهای جدید

buying new laptop/ خرید کامپیوتر جدید

لپ تاپ قدیمی شما به احتمال زیاد نمی‌تواند بازی‌های مدرن و با گرافیک بالای این روزها را اجرا کند. بازی‌های سال‌های اخیر بسیار جالب و با کیفیت هستند، اما با سخت افزارهای قدیمی نمی‌توان آن‌ها را اجرا کرد! پس اگر به دوستتان که بازی‌های جدید را به راحتی اجرا می‌کند حسودی می‌کنید، به فکر خرید یک لپ تاپ جدید باشید. حتی اگر اهل بازی نیستید، شما ممکن است قادر نباشید برنامه‌های پرحجمی مثل Adobe Premier یا فتوشاپ را روی لپ تاپ قدیمی خود به نحو احسن اجرا کنید.

 

قابلیت اعتماد بیشتر

buying new laptop/ خرید لپ تاپ جدید

بیایید با این واقعیت رو به رو شویم که لپ تاپ شما همان لپ تاپی نیست که 4 سال پیش خریدید! حتما در بوت شدن، راه اندازی برنامه‌ها و کارهای معمولی دیگر نسبت به چند سال پیش کندتر شده و باتری آن می‌تواند در میانه راه شما را تنها بگذارد. ارتقا لپ تاپ می‌تواند تمام این ضعف‌ها را پوشش دهد و بهره وری شما از زمان و هزینه تان را بیشتر کند. لپ تاپ‌ها در کل وسایلی هستند که تعمیرات بسیار هزینه‌بر و سختی دارند! پس اگر با لپتاپ فعلی خود مشکلات زیادی دارید، این بهترین دلیل برای خرید یک لپ تاپ جدید است

 

زمان بندی عرضه منظم تر

buying new laptop/خرید لپتاپ جدید

لوازم الکترونیکی مصرفی و به ویژه رایانه‌ها یک برنامه زمان بندی منظم و قابل پیش بینی را دنبال می‌کنند. با توسعه پردازنده‌های جدید، نسخه‌های قدیمی‌تر ارزان می‌شوند و رایانه‌های قدیمی‌تر افت قیمت زیادی را متحمل می‌شوند. این یک عامل مفید برای خرید یک لپ تاپ با قیمت مناسب است. در لپتاپ‌های مکینتاش اپل اما شاهد نظم بسیار دقیق‌تری هستیم. این لپتاپ‌ها به طور کلی در تابستان و پاییز عرضه می‌‎شوند. ما قطعا می‌توانیم از کمپانی‌های بزرگی مثل اپل، دل، لنوو و اچ پی و … انتظار به روز رسانی‌های منظم و سالانه‌ای داشته باشیم. یعنی با تنظیم زمان خرید، می‌توان یک معامله عالی کرد!

 

توانایی خرید بهترین لپ تاپ با بهترین قیمت

buying new laptop/ خرید لپ تاپ جدید

امروز بهتر از هر زمان دیگری می‌توانیم پیشرفته ترین لپ‌تاپ‌ها را با مناسب ترین قیمت‌ها بخریم. البته قیمت‌های مناسب همیشه یافت نمی‌شوند! فروشندگان زیادی هستند که پیشنهاد‌های جذاب و تخفیفاتی را برای مشتریان خود لحاظ می‌کنند و شما با گوش به زنگ بودن (به طور مثال در روز جمعه سیاه و یا اعیاد ویژه) می‌توانید محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید. روز جمعه سیاه و روز آمازون پرایم (Amazon Prime) از روزهایی هستند که در اکثر نقاظ دنیا تخفیفات جالبی داده می‌شود و می‌توانیم محصولاتی را با قیمت‌های شگفت انگیز بخریم.

 

نیازهای ما تغییر می‌کنند!

buying new laptop/خرید لپتاپ جدید

شروع یک کار جدید یا شروع ترم اول در دانشگاه، هر دو دلیل خوبی برای خرید لپتاپ جدید هستند. قبل از خرید، به هر آنچه که از لپ تاپ خود انتظار دارید فکر کنید. اگر آن را به دانشگاه می‌برید باید لپ تاپ شما سبک باشد و عمر باتری زیادی هم داشته باشد. اگر لپتاپ شما عمدتا بر روی میز قرار دارد، شاید نگرانی بابت وزن زیاد آن نداشته باشید ولی در مورد فضای ذخیره یا قدرت گرافیکی مسئله برای شما حیاتی باشد. به هر حال نیازهای ما شاید ما را وادار به خرید لپ تاپ جدید در تطابق با نیازهای جدیدمان بکنند!

به طور کلی در مقایسه با گوشی‌های تلفن همراه، لپتاپ‌های ما بیشتر به حرفه و نیازهایمان گره خورده‌اند. شاید بتوان چندین سال بدون توجه به سخت افزار یک گوشی هوشمند و برای کارهای معمولی، گوشی خود را عوض نکرد، اما به احتمال بسیار زیاد مجبور می‌شویم که مطابق با تغییر نیازهای حرفه‌ای خود، اقدام به خرید لپ تاپ جدید کنیم. در پایان توصیه می‌شود برای محافظت از لپ تاپ خود از کیف دستی لپ تاپ استفاده کنید؛ اما در صورتی که مجبورید مدام لپ‌تاپ را با خود حمل کنید، کوله لپ تاپ انتخاب مناسب‌تری است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402