رفع کندی کروم و فایرفاکس ؛ 5 افزونه و ترفند برای افزایش سرعت مرورگر

افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

افزایش سرعت وبگردی مرورگر یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران پرتعداد اینترنت است. در ادامه قصد داریم روش‌های رفع مشکل کندی گوگل کروم و فایرفاکس را با هم مرور کنیم.

امروزه اینترنت و وبگردی بخش لاینفکی از زندگی روزمره ما شده است. روزانه زمان زیادی از وقت کاربران در دنیای اینترنت و شبکه می‌گذرد و بسیاری از کاربران به دنبال افزایش سرعت وبگردی خود هستند تا بتوانند کارهای بیشتری را در مدت زمان کمتر انجام دهند. اگر از جمله کاربران اینترنتی هستید که وقت برایتان بسیار ارزشمند است و تمایل دارید تا سرعت وبگردی خود را افزایش دهید و بدین ترتیب کارهای خود را به صورت بهینه‌تر انجام دهید، در این مقاله از سایت پلازا با ما همراه باشید تا روش‌های افزایش سرعت وبگردی و رفع مشکل کندی گوگل کروم و فایرفاکس را با هم مرور کنیم.

افزایش سرعت وبگردی

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

 


دلایل کند یا سنگین شدن گوگل کروم کامپیوتر یا گوشی


Google Chrome معمولا مرورگر قابل اطمینانی است اما درست مثل موارد دیگر، با گذشت زمان کندتر می‌شود. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد تجربه کار با آن در کامپیوتر یا گوشی بسیار زجرآور می‌شود. دلایل مختلفی برای کندی گوگل کروم وجود دارد. ممکن است اطلاعاتی که کش می‌شوند بیش از حد افزایش یافته‌اند یا ممکن است از اکستنشن‌های خیلی زیادی استفاده می‌کنید که بر سرعت گوگل کروم تاثیر می‌گذارد. شاید یکی از این دلایل حتی مربوط به خود کروم نباشد و ویروسی روی دستگاه شما افتاده که باعث کندی گوگل کروم می‌شود.

کند شدن گوگل کروم
گوگل کروم معمولا از رم زیادی استفاده می‌کند که اگر دستگاه شما این مقدار حافظه کافی را نداشته باشد، ممکن است همین امر باعث کندی گوگل کروم شود. البته استفاده زیاد این مرورگر از رم ایراد محسوب نمی‌شود، زیرا همین امر است که باعث روان‌تر کار کردن مرورگر می‌شود. در ادامه مطلب راه‌های مختلفی برای رفع مشکل کندی گوگل کروم مطرح خواهیم کرد.

 


بهترین روش برای افزایش سرعت وبگردی چیست؟


اما بهترین روش برای افزایش سرعت وبگردی چیست؟ برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. اما بهترین روش برای افزایش سرعت وبگردی، بهینه‌سازی و اعمال تغییرات خاص روی مرورگرهای مورد استفاده است. اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که این تغییرات را به چه صورتی انجام دهید. باید بگوییم که این کار با روش‌هایی خاص و استفاده از برخی افزونه‌ها امکان‌پذیر است. در این مقاله قصد داریم تا این روش‎ها و روندها را به شما معرفی کنیم.

افزایش سرعت باز شدن صفحات در کروم و تمام مرورگرها

 


5 افزونه برای افزایش سرعت کروم


اما اولین مبحث ما در این مقاله به افزایش سرعت وبگردی Google Chrome تعلق دارد. در این بخش به معرفی افزونه های کروم برای افزایش سرعت گوگل کروم می‌پردازیم.

 

FasterChrome – افزایش سرعت کروم با استفاده از بارگذاری هوشمند

افزایش سرعت مرورگر کروم اندروید

FasterChrome نوعی افزونه هوشمند برای افزایش سرعت مرورگر کروم است. این افزونه میزان حرکت‌های ماوس را در مرورگر مورد بررسی و آنالیز قرار می‌دهد. هنگامی که علامت ماوس به مدت 65 هزارم ثانیه روی یک لینک می‌ماند، FasterChrome شروع به بارگذاری آن لینک می‌کند. ظاهرا، این عدد 65 هزارم ثانیه، مدت زمانی است که طی آن 50 درصد امکان دارد شما روی آن لینک کلیک کنید و یا از آن منصرف شوید. بدین ترتیب، افزونه مورد نظر، 300 هزارم ثانیه اضافی در اختیار دارد تا صفحه مذکور را بارگذاری کند. این افزونه تنها صفحه HTML را باز می‌کند تا در مصرف پهنای باند و منابع دیگر صرفه‌جویی شود. در نهایت، این افزونه باعث افزایش سرعت وبگردی مرورگر کروم می‌شود.

دانلود این افزونه: کروم

 

Web Boost – ترفندی ایمن و منبع باز برای افزایش سرعت گوگل کروم

افزایش سرعت مرورگر کروم

افزونه Web Boost به جای آن که خیلی سریع اقدام به باز کردن صفحاتی خاص بپردازد و یا از قبل آنها را بارگذاری کند تا سریع‌تر به نظر برسد، نوعی فلسفه کاری متفاوت برای افزایش سرعت کروم و افزایش سرعت وبگردی دارد. در واقع این افزونه با ذخیره کردن بلوک‌های ساخت هر سایت، کار مرورگر را برای باز کردن صفحه کمتر می‌کند.

در واقع برخی از مولفه‌ها در سراسر صفحات اینترنت یکسان است. بلوک‌های مشابه در صفحات وب نیز بسیار زیاد هستند. Web Boost با شناسایی آنها سرعت بارگذاری هر صفحه اینترنت را کاهش می‌دهد.

دانلود این افزونه: کروم

 

AMP Browser Extension – بارگذاری صفحات پرسرعت موبایل یا AMP در نسخه دسکتاپ

علت کندی گوگل کروم

AMP یا Accelerated Mobile Pages یکی از پروژه‌های گوگل بوده که هدفش افزایش سرعت وبگردی در گوشی‌های موبایل است. حالا افزونه مرورگر AMP این قابلیت را برای نسخه‌های دسکتاپ به ارمغان آورده است.

AMP صفحات HTML ،JavaScript و CSS را بررسی و بهینه می‌کند و آنها را به بخش Cache در گوگل می‌افزاید. نتیجه نهایی بدین شکل است که هر زمان روی یک صفحه در قسمت جستجوی گوگل و یا اخبار گوگل کلیک می‌کنید، صفحات با سرعت بسیار بیشتری باز می‌شوند. برخی از آزمایشات نشان داده که این سرعت در برخی اوقات بین 300 تا 400 درصد افزایش می‌یابد.

دانلود این افزونه: کروم

 

McAfee Web Boost – افزایش سرعت گوگل کروم با جلوگیری از پخش خودکار ویدئوها

افزایش سرعت گوگل کروم اندروید

یکی از رویکردهای آزاردهنده برخی از وب‌سایت‌ها که این روزها در سایت‌های زیادی به وجود آمده، آن است که به محض باز کردن یک سایت، ویدئویی به صورت خودکار شروع به پخش می‌کند. این ویژگی سرعت باز شدن سایت را کاهش می‌دهد و راه مشخصی برای جلوگیری از آن نیز وجود ندارد.

در حال حاضر، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از پخش ویدیوهای سایت‌ها، استفاده از افزونه McAfee Web Boost است. این افزونه بهتر از تمامی نمونه‌های مشابه در اینترنت کار می‌کند.

دانلود این افزونه: کروم

 

Shut Up – افزونه‌ای برای مسدود کردن بخش نظرات

بخش نظرات هر وبسایت، قسمتی است که کاربران به صورت اتفاقی درون آن گرفتار می‌شوند. این روند، هر بار بازدید شما از یک صفحه اینترنت را به تبادل اطلاعات با اظهارنظرکنندگان تصادفی در اینترنت تبدیل می‌کند. اما افزونه Shut Up بخش نظرات را در هر جایی از وب به صورت پیش‌فرض مسدود می‌کند.

این مورد بیشتر در وب‌سایت‌های خبری و کانال‌های یوتیوب و دیگر سایت‌های مشابه دیده می‌شود. این افزونه را می‌توانید از این لینک برای کروم دانلود کنید. افزونه مورد نظر تمامی نظرات سایت‌ها را مخفی می‌کند تا شما برای دیدن آنها وسوسه نشوید و وارد درگیری‌های آنها نشده و وقت خود را تلف نکنید.

دانلود این افزونه: کروم فایرفاکسسافاری

 


5 ترفند برای رفع مشکل کندی گوگل کروم


Google Chrome یکی از پرسرعت‌ترین مرورگرهای دنیای اینترنت و شبکه است؛ اما بعد از چند هفته استفاده، با مشکل کندی گوگل کروم مواجه می‌شویم. در ادامه به 5 ترفند مناسب اشاره می‌کنیم که برای افزایش سرعت کروم قابل استفاده است.

 

مرورگر کروم خود را به‌روزرسانی کنید

به‌روزرسانی کردن مرورگر کروم اولین کاری است که برای رفع مشکل کندی گوگل کروم باید در نظر بگیرید. معمولا، گوگل به صورت خودکار خودش به آخرین نسخه آپدیت می‌شود. اما گاهی اوقات، به دلیل بعضی دلایل فنی و یا ارتباط اینترنتی ضعیف، این امکان برای مرورگر وجود ندارد که به صورت خودکار آپدیت شود. برای این کار آدرس chrome://help را در نوار آدرس خود وارد کرده و در ادامه، دستورات ارائه شده را دنبال کنید.

افزایش سرعت گوگل کروم در ویندوز

به روز کردن مرورگر کروم باعث می‌شود تا مشکلات فنی ایجاد شده در این مرورگر در نسخه‌های بعدی رفع شود و همین امر می‌تواند باعث افزایش سرعت کروم و همین طور افزایش سرعت وبگردی شود. برای آشنایی بیشتر با نحوه بروزرسانی کردن Google Chrome می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

 

برای رفع مشکل کندی گوگل کروم حافظه Cache را پاک کنید

حافظه Cache به این منظور طراحی شده تا با ذخیره کردن اطلاعات مهم موجود در مرورگر، سرعت گردش در اینترنت افزایش یابد. اما اگر به این حافظه توجه نکنید، ممکن است با اطلاعات Cache قدیمی برخی از سایت‌ها پر شده و دیگر جایی برای اطلاعات به‌روز سایت‌ها نداشته باشد و باعث کندی گوگل کروم شود. در نتیجه، پاک کردن حافظه Cache می‌تواند به افزایش سرعت وبگردی کمک زیادی کند.

برای پاک کردن حافظه Cache مراحل زیر را طی کنید:

1) دکمه‌های ترکیبی Ctrl + Shift + Del را بزنید و یا آدرس chrome://settings/clearBrowserData را در نوار آدرس خود وارد کنید.

2) اطمینان حاصل کنید که گزینه‌های «تصاویر و فایل‌های Cached» و همین طور اطلاعات کوکی‌ها و دیگر اطلاعات سایت‌ها انتخاب شده، سپس زمان آغاز را در منوی کشویی بالا وارد کنید. سپس گزینه Clear Browsing Data را کلیک کنید.

علت دیر باز شدن گوگل کروم

 

تب‌هایی که مورد استفاده شما نیستند را معلق کنید

آن دسته از تب‌های اینترنتی که در پس‌زمینه هنوز وجود دارند، باعث کندی گوگل کروم می‌شوند. به جای آنکه این تب‌های اضافی را به صورت دستی پاک کنید، می‌توانید نوعی پرچم در کروم را فعال کنید که تب‌های بلااستفاده را معلق کند، سپس با کلیک کردن روی آنها دوباره فعالشان کرده و بدین ترتیب، در میزان حافظه مورد استفاده صرفه‌جویی کنید.

برای فعال کردن این مورد، عبارت chrome://flags را در نوار آدرس خود تایپ کنید و سپس Ctrl + F را بزنید و به دنبال عبارت Tab Discarding بگردید. هنگامی که آن را پیدا کردید، منوی کشویی آن را باز کنید و عبارت Enabled را انتخاب کرده و سپس کروم را بسته و دوباره باز کنید.

علت سنگین شدن کروم

 

گزینه «شتاب سخت‌افزاری» را برای رفع مشکل کندی گوگل کروم فعال کنید

کارت گرافیک کامپیوتر جزئی بسیار ارزشمند است که باعث می‌شود تا جستجوهای اینترنتی با سرعت صورت گیرد. در Google Chrome می‌توان گزینه شتاب سخت‌افزاری یا Hardware Acceleration را فعال کرد تا قدرت کارت گرافیک بهینه شود و تنها برای روندهای شدید مرورگر مورد استفاده قرار گیرد.

به صفحه تنظیمات کروم رفته و در آیکون منو در قسمت بالا سمت چپ کلیک کرده و در ادامه گزینه Advanced و بعد System را انتخاب کنید. بعد، منوی کشویی کنار گزینه Use hardware acceleration when available را باز کرده و آن را فعال کنید.

رفع مشکل کندی گوگل کروم

 

مرورگر کروم را با تم پیش‌فرض آن اجرا کنید

اگر برخی شخصی‌سازی‌ها را در Google Chrome خود اجرا کرده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم که آنها را به صورت پیش‌فرض دربیاورید. چرا که تم‌های مختلف بخشی از رم را به خود اختصاص می‌دهند و در صورتی که می‌خواهید مشکل کندی گوگل کروم را رفع کنید، آن را با تم پیش‌فرض اجرا کنید. برای بازیابی تم پیش‌فرض کروم به آدرس chrome://settings در نوار آدرس بروید. در قسمت Appearance اگر قسمت Reset to default theme به رنگ خاکستری نیست، این نشان می‌دهد که شما از نوعی تم شخصی‌سازی شده استفاده می‌کنید. روی این گزینه بزنید تا به حالت پیش‌فرض تغییر یابد.

 


5 افزونه برای افزایش سرعت فایرفاکس


فایرفاکس هم مرورگر بسیار پرکاربرد دیگری است که مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار دارد و ممکن است با مشکل کندی سرعت روبرو شود. در این مطلب به معرفی 5 افزونه می‌پردازیم که با استفاده از آنها می‌توانید به افزایش سرعت فایرفاکس کمک کنید. برای آشنایی با 14 قابلیت مخفی فایرفاکس می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

 

OneTab

افزایش سرعت وبگردی / Speed up Internet

هر زمان که با تعداد تب‌های اینترنت در فایرفاکس روبرو بودید، با استفاده از آیکون OneTab می‌توانید تمامی تب‌های خود را به یک فهرست تبدیل کنید. هر زمان که دوباره به این تب‌ها نیاز داشتید، هم می‌توانید آنها را به صورت تک به تک بازیابی کنید و هم به صورت کلی.

وقتی که تب‌های شما در فهرست OneTab قرار دارند، شما در میزان حافظه و CPU صرفه‌جویی خواهید کرد، چرا که تعداد تب‌های باز در مرورگر را کاهش داده‌اید.

برای دانلود این افزونه کلیک کنید

 

uBlock Origin

افزایش سرعت وبگردی / Speed up Internet

uBlock Origin نوعی مسدودکننده بسیار خوب و کاربردی است که از آن در مموری و CPU می‌توان استفاده کرد. با استفاده از این افزونه به هزاران فیلتر مختلف و بیشتر از مسدودکننده‌های دیگر دسترسی خواهید داشت. این افزونه بسیار انعطاف‌پذیر بوده و در مقایسه با مسدودکننده‌های دیگر در فایرفاکس بسیار عملکرد بهتری دارد.

کاربرد این افزونه به این صورت است: دکمه بزرگ پاور در افزونه مورد نظر به صورت دائمی uBlock را برای وب‌سایت مورد نظر فعال و یا غیرفعال خواهد کرد. هرچند که باید توجه داشت که این دکمه تنها برای همین وب‌سایت قابل تعمیم است و سایت‌های دیگر را مسدود نخواهد کرد.

برای دانلود این افزونه کلیک کنید

 

Speed Tweaks

افزایش سرعت وبگردی / Speed up Internet

Speed Tweaks نوعی افزونه مخصوص فایرفاکس است که به افزایش سرعت فایرفاکس کمک می‌کند. خیلی ساده می‌توان رابط کاربری نوار ابزار را باز و یکی از آیتم‌های مورد نظر را مشخص کرد (یا اینکه روی بهینه سازی مورد نظر کلیک کرد تا دکمه فعال شدن ظاهر گردد). توجه داشته باشید که هیچ یک از این بهینه‌سازی‌ها به صورت پیش‌فرض فعال نیستند.

در حال حاضر، هفت بهینه‌سازی مختلف برای این افزونه موجود است:

  • مسدود کردن تبلیغات معمول
  • انتقال DNS
  • مسدود کردن بارگذاری تصاویر
  • افزایش سرعت در اسکرول صفحه
  • بارگذاری کردن نسخه موبایل سایت‌های مختلف
  • لغو کردن تمامی تب‌های غیرفعال در مموری
  • پاک کردن قسمت Cache مربوط به مرورگر

توجه داشته باشید که با توجه به نسخه مرورگر و همچنین سیستم مورد استفاده، عملکرد این افزونه ممکن است تفاوت داشته باشد.

برای دانلود این افزونه کلیک کنید

 

Image Block

افزایش سرعت وبگردی / Speed up Internet

افزونه Image Block نوعی دکمه تغییر وضعیت به مرورگر اضافه می‌کند که به صورت مشروط از بارگذاری تصاویر در صفحات اینترنتی جلوگیری می‌کند. مسدود کردن بارگذاری تصاویر باعث افزایش سرعت مرورگر شده و به خصوص برای دستگاه‌های همراه و یا موقعیت‌هایی که اینترنت سرعت پایینی دارد، بسیار به‌دردبخور است.

این افزونه همچنین برای مسدود کردن تصاویر تبلیغاتی موجود در وب‌سایت‌ها که هیچ ارتباطی با اطلاعات آن صفحه ندارند، بسیار مناسب است. با به کار بردن آن دیگر تصاویر نامربوط باعث شرمندگی شما نخواهند شد.

برای دانلود این افزونه کلیک کنید

SpeedyFox

گاهی اوقات بعد از گذشت زمان، برخی از نرم‌افزارها به کندی عمل می‌کنند که این مسئله به خاطر تکه تکه شدن بانک‌های اطلاعاتی فایل‌های مختلف است. افزونه SpeedyFox به این منظور طراحی شده تا این مشکل را رفع کند. روش کاری این افزونه به صورت 100 درصد ایمن است و هیچ یک از اطلاعات شما از جمله اطلاعات پروفایل، رمزهای عبور و موارد دیگر به بیرون درز پیدا نمی‌کند و روی میلیون‌ها کامپیوتر مورد آزمایش قرار گرفته است.

به محض نصب این افزونه روی فایرفاکس این گونه به نظرتان می‌رسد که انگار مرورگر را دوباره نصب کرده‌اید، چرا که سرعت آن بسیار زیاد افزایش یافته است. SpeedyFox تمامی پایگاه‌های داده مرتبط را به شکل جمع و جور در می‌آورد، بدون آنکه هیچ گونه اطلاعاتی از بین برود. 

برای دانلود این افزونه کلیک کنید

 


5 ترفند برای افزایش سرعت فایرفاکس


مشکلات گوگل کروم برای فایرفاکس نیز وجود دارد و ممکن است به مرور زمان، این مرورگر را با کندی مواجه کند. به منظور افزایش سرعت فایرفاکس نیز برخی ترفندها وجود دارد که در این بخش به آنها می‌پردازیم.

 

گزینه «شتاب سخت‌افزاری» را فعال کنید

افزایش سرعت وبگردی / Speed up Internet

نسخه جدید فایرفاکس می‌تواند با استفاده از گرافیک کامپیوتر صفحات اینترنت را سریع‌تر بارگذاری کند و همچنین ویدیوهای آنلاین را بدون هیچ گونه مشکلی به نمایش درآورد. اما توجه داشته باشید که این مسئله به صورت پیش‌فرض فعال نیست. برای فعال کردن این ویژگی مراحل زیر را طی کنید:

  • آدرس about:preferences را در فایرفاکس تایپ کنید
  • در بخش General، گزینه Performance را انتخاب کنید
  • تیک عبارت Use recommended performance settings را بردارید
  • عبارت Use hardware acceleration when available را تیک بزنید

 

گزینه‌های Disable Data Collection و Telemetry را غیرفعال کنید

افزایش سرعت وبگردی / Speed up Internet

فایرفاکس به صورت دائمی داده‌های ناشناسی را در مورد نحوه استفاده از مرورگر جمع‌آوری می‌کند. سپس این داده‌ها را به سرورهای خود ارسال می‌کند تا بعدها قابلیت‌های مرورگر بهتر گردد. نگران نباشید، هیچ گونه اطلاعات شخصی شما به خطر نمی‌افتد، اما این مسئله باعث کند شدن عملکرد فایرفاکس می‌شود. با استفاده از چند ترفند می‌توانید این فرآیند را متوقف کنید.

ابتدا، جمع‌آوری داده‌ها را متوقف کنید. این کار با مراحل زیر قابل انجام است:

  • به آدرس about:preferences بروید
  • وارد Privacy & Security شوید و گزینه Firefox Data Collection and Use را پیدا کنید
  • تمامی تیک‌های این بخش را بردارید
  • فایرفاکس را ببندید و دوباره باز کنید

فایرفاکس در پس‌زمینه، از نوعی فناوری به نام Telemetry برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کند. برای غیرفعال کردن این فناوری به بخش تنظیمات about:config بروید.

 

تنظیمات ضروری: ترفندهای مربوط به پیکربندی

تنظیمات پیچیده فایرفاکس را می‌توان از طریق منوی پیکربندی قابل دسترسی تغییر داد. در اینجا قصد داریم که به برخی از این ترفندها که باعث افزایش سرعت فایرفاکس می‌شوند، اشاره کنیم.

چگونه به بخش تنظیمات دسترسی یابیم و تغییرات مورد نظر را در آن اعمال کنیم؟

افزایش سرعت وبگردی / Speed up Internet

برای باز کردن بخش تنظیمات مراحل زیر را باید طی کنید:

  • یک تب جدید باز کنید
  • عبارت about:config را در بخش نوار آدرس تایپ نمایید.
  • روی عبارت I’ll be careful, I promise کلیک کنید
  • برای هر نوع تغییراتی که به دنبالش هستید، جستجو کنید
  • کمیت مورد نظر خود برای تغییر را در هر بخش پیدا کرده و روی آن دابل کلیک کنید
  • سپس یک جایی از صفحه کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود

 

وقتی در صفحه هستید، مقادیر را به صورت زیر تغییر دهید:

  • تنظیم browser.download.animateNotifications به False
  • تنظیم security.dialog_enable_delay به 0
  • تنظیم network.prefetch-next به False (تنها برای سرعت‌های اینترنت پایین)
  • تنظیم browser.newtabpage.activity-stream.feeds.telemetry به false
  • تنظیم browser.newtabpage.activity-stream.telemetry به false
  • تنظیم browser.ping-centre.telemetry به false
  • تنظیم toolkit.telemetry.archive.enabled به false
  • تنظیم toolkit.telemetry.bhrPing.enabled به false
  • تنظیم toolkit.telemetry.enabled به false
  • تنظیم toolkit.telemetry.firstShutdownPing.enabled به false
  • تنظیم toolkit.telemetry.hybridContent.enabled به false
  • تنظیم toolkit.telemetry.newProfilePing.enabled به false
  • تنظیمt toolkit.telemetry.reportingpolicy.firstRun به false
  • تنظیم toolkit.telemetry.shutdownPingSender.enabled به false
  • تنظیم toolkit.telemetry.unified به false
  • تنظیم toolkit.telemetry.updatePing.enabled به false

اعمال تغییرات در این بخش، قاعدتا باید باعث افزایش سرعت فایرفاکس شود، چرا که با این تنظیمات نمایه‌های غیرضروری را غیرفعال کرده‌اید و در صورت پایین بودن سرعت اینترنت، از بارگذاری صفحات وب از قبل جلوگیری کرده‌اید.

 

خدمات دسترسی را غیرفعال کنید

فایرفاکس همواره در حال پایش مرورگر از طریق نوعی فناوری به نام خدمات دسترسی یا Accessibility Services است. البته، این فناوری برای کسانی که به فناوری‌های کمکی برای رفع اختلالات فیزیکی نیاز ندارند، چندان به‌دردبخور نیست.

افزایش سرعت وبگردی / Speed up Internet

برای غیرفعال کردن خدمات دسترسی مراحل زیر را طی کنید:

  • به آدرس about:preferences بروید
  • به قسمت Privacy & Security و بعد به Permissions بروید
  • تیک گزینه Prevent accessibility services from accessing your browser را بزنید
  • هنگامی که از شما خواسته شد، فایرفاکس را بسته و دوباره باز کنید

 

افزونه‌های داخلی فایرفاکس را حذف کنید

نسخه جدید فایرفاکس دارای افزونه‌های مختلفی از همان ابتدا است که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید و یا اصلا به کارتان نیایند. حذف کردن این افزونه‌ها می‌تواند باعث افزایش سرعت  شروع به کار مرورگر و استفاده از مموری شود.

در اینجا مراحل حذف کردن افزونه‌های داخلی فایرفاکس را برای شما ذکر می‌کنیم:

  • در بخش about:config عبارت reader.parse-on-load.enabled را روی False بگذارید
  • در بخش about:config عبارت reader.parse-on-load.force-enabled را روی False بگذارید
  • در بخش about:config عبارت browser.pocket.enabled را روی عبارت False بگذارید
  • در بخش about:config عبارت loop.enabled را روی عبارت False بگذارید

 


مرورگر کروم سریع تر است یا فایرفاکس؟


حال با تمام این توضیحات ببینیم که کدام یک از مرورگرهای گوگل کروم و یا فایرفاکس سرعت بالاتری دارند. دو مرورگر محبوب گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس در طول سالیان گذشته، رقابت بسیار زیادی داشته‌اند. اما اخیرا، فایرفاکس نسخه جدیدی از مرورگر خود تحت عنوان کوانتوم را عرضه کرده است. حال به نظر شما، این مرورگر می‌تواند گوگل کروم را شکست دهد؟ برای مقایسه کامل این دو مرورگر می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

افزایش سرعت وبگردی / Speed up Internet

توجه: این مقایسه بین گوگل کروم نسخه 69 و فایرفاکس نسخه 62 در هر دو سیستم‌عامل مک 10.14 و ویندوز 10 نسخه 1809 انجام شده که به‌روزترین نسخه‌های این سیستم‌ها تا زمان انتشار این مقاله هستند.

آزمایشات بنچمارک به صورت مداوم روی نحوه عملکرد این دو مرورگر انجام شده است. عملکرد هر دو عالی بوده، اما همچنان با قابلیت‌های یک مرورگر کامل فاصله دارند.

بنچمارک‌ها تنها مواردی همچون مدت زمان لازم برای بارگذاری، عملکرد ارائه و پشتیبانی‌های استاندارد را مورد نظر قرار می‌دهند. آنها نمی‌توانند نشان دهند که کاربری مرورگر چه احساسی به همراه می‌آورد. برای مثال، بارگذاری کردن پرسرعت‌تر JavaScript الزاما نشان‌دهنده آن نیست که مرورگر بهتر است.

افزایش سرعت وبگردی / Speed up Internet

طبق بررسی‌هایی که بنچمارک‌های مختلف انجام داده‌اند، کروم یک برنده واقعی بوده و برتری خوبی نسبت به دیگران داشته است. گاهی اوقات، برخی از ویژگی‌های آن تنها چند درصد بهتر از دیگران بوده است، اما در مابقی موارد از جمله MotionMark، نتایج حاصل شده از آن نسبت به دیگران با اختلاف بهتر بوده است.

این مسئله همچنین در مورد تجربه به دست آمده در نسخه‌های قبلی فایرفاکس نیز صدق می‌کند. بارگذاری تصاویر هیچ گاه در مرورگر فایرفاکس از جمله نقاط قوت این مرورگر نبوده است. در حالی که جدیدترین نسخه فایرفاکس در مقایسه با نسخه‌های قبلی بسیار بهتر است، اما هنوز هم به قابلیت‌های کروم نمی‌رسد.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
محمدجواد
.
23 اردیبهشت 1401، 21:21
پاسخ
0
0
سلام از مطالب بسیار خوبتون سپاسگذارم یه سوالی داشتم خدمتون اینکه چه کار بکنیم که یک سایت خاص با سرعت بسیار بالا برای ما نمایش داده بشه و سرعت انتقال اطلاعات (رفت و برگشت اطلاعات به سرور همون سایت و اعلام نتیجه به من کاربر) بسیار سریعتر بشه
avatar
Omid
.
17 مهر 1398، 15:20
پاسخ
0
0
ترفندای خوبی بود. دمتون گرم
avatar
رضا
.
16 مهر 1398، 14:09
پاسخ
0
0
من خودم همیشه از گوگل کروم برای وبگردی استفاده می کنم و ممنون ازتون که در اینجا افزونه های خیلی خوبی رو راجع به افزایش سرعت مرورگر کروم اوردید.
avatar
رضا
.
15 مهر 1398، 00:08
پاسخ
0
0
همیشه کند بودن مرورگر فایر باکس یه دردسر بود برام، مرسی بابت مطلبتون
avatar
علی رضا 1998
.
14 مهر 1398، 22:01
پاسخ
0
0
عالیییی.. مرسی از آموزش خوبتون،من SpeedyFox رو روی گوگل کروم خودم نصب کردم خیلی خوووبه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402