بهترین و بدترین ویژگی های آیفون 11 پرو مکس کدام ها هستند؟

آیفون 11 پرو / iphone 11 pro
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کمپانی اپل به تازگی سری جدید گوشی‌های آیفون خود را عر را عرضه کرد. در این مقاله قصد داریم تا به ویژگی‌های مثبت و منفی آیفون 11 پرو مکس با سایر نسخه‌های این گوشی بپردازیم.

اپل روز دهم سپتامبر اقدام به برگزاری رویداد سالیانه خود در سالن استیو جابز در کوپرتینو کرد و در حالی که برخی غافلگیری‌ها را شاهد بودیم، اما برای کارشناسانی که همواره حرف و حدیث‌های حول محور این کمپانی آمریکایی را دنبال می‌کنند، بیشتر معرفی‌ها و اتفاقاتی که در مراسم صورت گرفت، مورد انتظار بود. سری جدید گوشی‌های آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس عرضه شدند و همچنین در کنار آن، ساعت اپل، آیپد 10.2 اینچی و برخی قیمت‌گذاری‌ها و آمار و ارقام جدید از خدمات آینده اپل نیز به حاضران ارائه گردید.

آیفون 11 پرو مکس

البته مراسم اپل کاملا آشنا بود و هیچ جایی از مراسم چیز جدیدی را به همراه نداشت، حتی معرفی مدل‌های جدید گوشی هوشمند این شرکت نیز همچون سال‌های قبل بود. سال گذشته، شاهد بودیم که اپل نوعی عنوان X به معنای عدد 10 را درنام‌گذاری‌های خود استفاده کرد و گوشی‌های 10 اس (XS) ،مدل 10 اس مکس (XS Max) و 10 آر (XR) را ارائه کرد. امسال نیز این شرکت دوباره به اعداد روی آورد و مدل‌های آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس را عرضه کرد. عنوان پرو شاید همچون یک گوشی بسیار رده‌بالا به نظر برسد، اما ساختار مجموعه محصولات اپل دنباله‌روی الگوی تثبیت شده سال گذشته بوده و یک مدل ارزان‌قیمت‌تر و دو گوشی پرچمدار متفاوت را عرضه می‌کند.

قیمت آیفون 11 پرو مکس

این بدان معناست که مشتریان علاقه‌مند وضعیتی مشابه با سال گذشته دارند: آیا آیفون 11 با قیمت 699 دلار را انتخاب می‌کنید یا آیفون 11 پرو با قیمت 999 دلاری را؟ اگر قصد دارید تا امکانات کاملی را روی گوشی آیفون 11 پرو مکس داشته باشید، قیمت آن بالغ بر 1449 دلار خواهد شد که در حال حاضر برابر با بزرگ‌ترین، پرامکانات‌ترین و رده‌بالاترین محصول اپل است. برای اینکه تصمیم‌گیری برای شما ساده‌تر شود، بهتر است که بدانید کدام گوشی دارای چه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است و اینکه تحقیق کنید که آیا آیفون 11 پرو ارزشش را دارد که 300 دلار گران‌تر از مدل‌های دیگر به فروش برسد یا خیر.

در این مقاله سه مورد از جنبه‌های برتر مدل پرو و مشخصات آیفون 11 پرو مکس را در کنار سه مورد از بدترین مشخصات آیفون 11 پرو مکس و همین طور مدل پرو را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم. بدین ترتیب، در صورتی که قصد خرید یک مدل گوشی آیفون گران‌تر را دارید، می‌توانید تصمیم بگیرید که خرید آن به صرفه هست یا اینکه بهتر است صبر کرده و منتظر آپگریدهای بعدی آن بمانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:


بهترین: دارای عمر باتری بهینه شده به شکلی قابل توجه


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر گوشی هوشمندی بهبود عمر باتری آن است و اپل با آیفون 11 پرو عملکرد مناسبی را ارائه کرده است. این گوشی حالا چهار ساعت بیشتر از مدل آیفون 10 اس سال گذشته دوام  می‌آورد و بر اساس مشخصات آیفون 11 پرو مکس، این مدل دارای افزایش عمر باتری حدودا 5 ساعتی است.

در نتیجه، این یعنی با این مدل می‌توان 18 ساعت ویدئو، 11 ساعت ویدئوی آنلاین و 65 ساعت موسیقی پخش کرد. در یک گوشی آیفون 11 استاندارد، یک ساعت میزان پخش ویدئو کمتر است، اما از نظر طول پخش فایل‌های صوتی تفاوتی ندارد. مشخص شده که آیفون 11 نوعی بهینه‌سازی‌هایی را در گوشی آیفون 10 آر به وجود آورده که حتی بهتر از مدل 10 اس سال گذشته است، اما اپل این بار مزیت‌های باتری را برای مدل پرو در نظر گرفته است.

این مسئله بسیار خوب است، چرا که به مدل گران‌قیمت‌تر آیفون 11 پرو مکس نوعی مزیت نسبت به آیفون 11 استاندارد می‌دهد. هرچند نوعی قابلیت حاشیه‌ای به شمار رود. حالا دیگر اپل می‌تواند ادعا کند که باتری آیفون 11 پرو دارای بهترین نوع باتری در مقایسه با تمامی گوشی‌های قبلی آیفون است و نسبت به مدل‌های 10 اس و 10 اس مکس به ترتیب، 4 و 5 ساعت ظرفیت بیشتری دارد و در صورتی که کاربری قصد خرید مدلی جدیدتر را دارد، به نظر دلیل موجهی برای ارتقای گوشی به شمار می‌رود. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت باتری گوشی اپل قدیمی و جدید به فروشگاه اینترنتی پلازا مراجعه کنید.

آیفون 11 پرو / /iphone 11 pro

 


بهترین: تنظیمات دوربین سه‌گانه با ویژگی‌های افزوده شگفت‌انگیز


در حالی که عمر باتری بهتر مولفه‌ای مناسب است، اپل به شکل فزاینده‌ای روی فناوری دوربین خود متمرکز شده تا جدیدترین و گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های آیفون را روانه بازار کند. این مسئله شاید در مورد گوشی آیفون 11 پرو بیش از هر گوشی موبایل دیگر تاریخچه فعالیت این شرکت سازنده آمریکایی صدق کند. این گوشی پرچمدار دارای تنظیمات دوربین سه‌گانه است، در حالی که گوشی آیفون 11 تنظیمات دوربین دوگانه دارد. با گوشی آیفون 11 پرو کاربران یک دوربین 12 مگاپیکسل استاندارد عریض، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین تله‌‎فتو 12 مگاپیکسلی در اختیار خواهند داشت.

apple-2019-event-iphone-11-pro-max / آیفون 11 پرو مکس

مزیت اصلی در اینجا، اضافه شدن لنز تله‌فتو است که گوشی آیفون 11 فاقد آن است. این لنز اضافه به کاربران آیفون 11 پرو قابلیت‌های زوم اپتیکال به سمت جلو 2x، زوم اپتیکال به سمت عقب 2x و تا میزان زوم دیجیتال 10x را ارائه می‌کند. این مزیت‌های زوم در مورد ویدئو نیز صدق می‌کند؛ جایی که آیفون 11 پرو امکان دیجیتال زوم دیجیتال 6x و اپتیکال 2x را دارد و 11 استاندارد دارای زوم دیجیتال 3x و اپتیکال 2x قرار دارد. در مدل پرو همچنین کاربران نوعی قابلیت تثبیت‌کننده اپتیکال را در اختیار خواهند داشت که این مسئله به لطف لنز تله‌فتو عملی شده که در کنار لنز عریض استاندارد کار می‌کند.

حال تمامی این اعداد و ارقام چه تاثیری روی عملکرد کلی این محصول دارد؟ باید گفت که مدل پرو با استفاده همزمان از لنز سه‌گانه خود ترفندهایی را امکانپذیر می‌کند. یکی از فناوری‌هایی که به صورت مشخص هنگام رونمایی از گوشی‌های جدید آیفون معرفی شد، دیپ فیوژن یا Deep Fusion بود که نوعی امکان عکس‌برداری محاسباتی است و به زودی عرضه می‌شود و اپل اعلام کرده که در این فناوری 9 تصویر شامل یک تصویر با نوردهی بالا با یکدیگر ترکیب شده و بدین ترتیب، بهترین ویژگی‌های این تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرند که در همگی آنها از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده است.

دوربین آیفون 11 / iphone 11's camera

ویژگی دیگری که در گوشی‌های سری پرو از دوربین اضافه استفاده شده، زوم به سمت داخل سوژه‌ها در تصاویر مبتنی بر منبع صوتی است، این در حالی است که ضبط تصاویر ویدئویی می‎‌تواند به صورت دستی توسط هر یک از دوربین‌ها انجام شود تا آزادی عمل خلاقانه‌ای در اختیار کاربر قرار گیرد. در حالت پرتره می‌توان هم با دوربین استاندارد به صبط تصویر پرداخت و هم با دوربین تله‌فتو.

علاوه بر این قابلیت‌ها و امکان زوم افزوده، گوشی‌های آیفون 11 پرو تقریبا در تمامی مولفه‌های دیگر گوشی آیفون 11 مشابه هستند. این مسئله تا حدودی با سیاست‌های قبلی شرکت اپل در زمینه محصولات گوشی‌های هوشمند تفاوت دارد، زیرا این شرکت بهترین دوربین‌های خود را در مدل‌های پلاس به کار می‌برد و این سیاست از گوشی آیفون 7 پلاس شروع شد و تا معرفی گوشی آیفون 10 در سال 2017 به همین منوال بود. سال گذشته،گوشی آیفون 10 آر دارای سیستم دوربین تکی اصلی بود، در حالی که مدل‌های 10 اس و 10 اس مکس دارای دوربین‌های دوگانه بودند.

دوربین آیفون 11 / iphone 11's camera

این افزایش نسبی کیفیت مشابه در دوربین‌ها به معنای آن است که هر دو گوشی آیفون 11 و آیفون 11 پرو دارای قابلیت شب (Night Mode) اپل هستند که به صورت مصنوعی امکان افزایش کیفیت در محیط‌های کم‌نور را فراهم می‌نماید. همچنین قابلیت Slofie که تلاش موفقیت‌آمیز شرکت اپل برای افزایش کیفیت عکاسی سلفی است، در این مدل‌ها به کار رفته‌اند. هر دوی این قابلیت‌ها در دوربین‌های استاندارد و کاملا عریض این شرکت در دوربین اصلی و دوربین جلوی دارای قابلیت TrueDepth و 12مگاپیکسلی ارائه شده‌اند.

 


بهترین: صفحه نمایش اولد زیباتر و باکیفیت‌تر


در صورتی که هنوز هم بهترین صفحه نمایش و کیفیت آن برای شما اهمیت دارد، خبر خوبی برای شما داریم: اپل هنوز هم در گوشی‌های پرچمدار خود جدیدترین و بهترین فناوری صفحه نمایش موبایل را به کار گرفته است. گوشی‌های آیفون 11 پرو دارای نوعی فناوری صفحه نمایش به نام Super Retina XDR و گوشی‌های آیفون 11 دارای فناوری Liquid Retina HD هستند و در واقع صفحه نمایش اولد به جای ال سی دی مورد استفاده قرار گرفته است.

آیفون اپل //ios-13/ خرید آیفون 11

با گوشی‌های آیفون 10، اپل تصمیم گرفت تا فناوری اولد را برای مدل گران‌قیمت‌تر خود به کار بگیرد. در حالی که این شرکت استفاده از طراحی نمایشگر سرتاسری در گوشی‌های ارزان‌قیمت خود را از مدل‌های 10 آر شروع کرده بود، هنگامی که از فناوری Super Retina XDR (با رزولوشن 2436 در 1125 پیکسل و 458 ppi) به فناوری Liquid Retina HD (با رزولوشن 1792 در 828 و 326 ppi) می‌رسیم با افت کیفیت مواجه می‌شویم.

 


بدترین: گزینه‌های رنگ کسل‌کننده در مقایسه با آیفون 11


شاید کمی غیرمنصفانه به نظر برسد که انواع رنگ‌های گوشی‌های جدید اپل را در رده بدترین ویژگی‌ها به شمار آوریم، اما این دومین سال متوالی است که این شرکت مجموعه‌ای از رنگ‌های زیبا را برای گوشی‌های آیفون استاندارد و رنگ‌های کسل‌کننده و تکراری خاکستری، نقره‌ای و رزگلد را برای مدل پرو ارائه کرده است. البته این بار کاربرانی که قصد خرید گوشی سری پرو را دارند، گزینه رنگ سبز نیمه‌شب (Midnight Green) را نیز در اختیار خواهند داشت که در تصاویر واقعی این گوشی بسیار زیباتر از رونمایی آن است.

اما تنها یک رنگ سبز تیره کافی نیست تا نشان دهد اپل به سلیقه کاربران گوشی‌های آیفون 11 پرو توجه کرده است. بهتر است که این شرکت مدل پرو را در رنگ‌هایی متمایز همچون قرمز، زرد روشن و یا سبز نعنایی روشن نیز عرضه کند.

آیفون 11 پرو مکس /iphone 11 pro max

یکی از مشکلات به نظر به روند تولید گوشی‌های این شرکت باز می‌گردد. بر این اساس، گوشی‌های گران‌قیمت‌تر این شرکت دارای نوعی قالب هستند که ترکیبی از مواد متفاوت و روند تولید نسبتا متفاوت و گرانتری مورد نیاز است تا یک گوشی جدید با مشخصات آیفون 11 پرو مکس به جای رنگ استاندارد خاکستری، به رنگ قرمز روشن تولید شود. در همین راستا، جای تاسف دارد که اپل کاربران خود را مجبور می‌کند تا در زمینه رنگ به رنگ‌های ساده بسنده کرده و در نهایت هزار دلار و یا بیشتر صرف خرید مدلی از گوشی کنند که تا این حد ساده به نظر می‌رسد و تنوع رنگی ندارد.

 


بدترین: فاقد مزیت های بسیار زیاد Pro است


این مسئله شاید بسیار چالش‌برانگیز به نظر برسد، اما قابلیت‌های موجود در گوشی آیفون 11 پرو آن قدرها شگفت‌انگیز نیستند که لایق پسوند پرو باشند و این مدل را از آیفون 11 استاندارد متمایز کنند. این مسئله حتی مشخص نیست که گوشی‌های هوشمند مدل پرو دارای چه ویژگی‌هایی هستند. شاید در این رابطه، گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس به ذهن بیاید که این مدل دارای صفحه نمایش بسیار بزرگ، پشتیبانی بسیار مناسب از قلم و بسیاری امکانات دیگر است.

مقایسه سامسونگ گلکسی نوت 10 با آیفون 11

آیفون 11 پرو دارای قلم اختصاصی منحصر به خود نیست (و اصلا مشخص نیست که آیا از ابتدا قرار بوده چنین قلمی در این مدل به کار رود یا خیر). در عوض، به نظر می‌رسد که تلاش کمپانی اپل بیشتر روی عکس‌برداری و فیلمبرداری متمرکز شده و آیفون 11 پرو دستگاهی است که با آن هنرمندان و دیگر افرادی که در فضای مجازی به ایجاد ویدئو می‌پردازند، می‌توانند بهترین بهره را ببرند. اما سیستم دوربین دوگانه و دوربین سه‌‌گانه در گوشی‌های آیفون 11 و آیفون 11 پرو آن قدرها متمایز نیست که آنها را گزینه‌ای مناسب برای حرفه‌ای‌ها و دوربین‌های دیگر را برای افراد آماتور بدانیم؛ هر دوی این دوربین‌ها دارای امکان حالت شب (Night Mode) و ترفندهای بسیار زیاد دیگری از جمله حالت پرتره، اسلوموشن و امکانات فیلمبرداری دیگر هستند.

این مسئله باعث می‌شود که بین ارزان‌قیمت‌ترین گوشی آیفون 11 و ارزان‌قیمت‌ترین مدل آیفون 11 پرو فاصله‌ای 300 دلاری ایجاد شود که خرید مدل بالاتر برای بسیاری از کاربران دشوار شود. البته، با مدل بالاتر، کاربران نمایشگر بهتر، قابلیت‌های دوربین بیشتر و کیفیت ساخت بالاتر را در اختیار خواهند داشت. اپل همچنین گزینه حافظه 512 گیگابایتی را برای مدل پرو در نظر گرفته که احتمالا برای آن دسته از کاربرانی که همواره گوشی‌شان پر از ویدئوهایی با کیفیت 4K است، خبر خوبی خواهد بود.

ویژگی دسترسی سریع دوربین در آیفون 11 / QuickTake in iphone 11

با تمام اینها، اپل نوعی استدلال قانع‌کننده ارائه نکرده که نشان دهد این مدل گران‌تر آیفون، در سطح استاندارد پرو است و در نتیجه، ارزش پول بیشتری که برایش صرف می‌شود را دارد و به نظر می‌رسد که با الگوی سالیانه آشنای شرکت اپل در ارائه یک مدل جدیدتر همخوانی دارد. هرچه باشد، مدل آیفون 10 آر سال گذشته، پرفروش‌ترین مدل گوشی آیفون شد و این مسئله به خاطر قیمت پایین‌تر آن بود و به نوعی گزینه‌ای جانشین برای گوشی پرچمدار و رده‌بالای این شرکت با قیمت‌های بسیار به شمار می‌رفت. در همین حال، مدل 10 اس و حالا پرو به نظر می‌رسد که رده‌بالاترین گوشی‌های آیفون به شمار روند و این مسئله به نظر نوعی تفاوت بسیار بزرگ است که هر ساله به نحوی پیش می‌رود که دیگر کمتر کاربران را برای خرید مدل بالاتر قانع می‌کند.

 


بدترین: فاقد درگاه USB-C است


با توجه به حجم بسیار زیاد اخباری که هر از گاهی و به صورت ماهیانه از شرکت اپل به بیرون درز پیدا می‌کند، جای تعجب نداشت که در مشخصات آیفون 11 پرو مکس خبری از درگاه USB-C نباشد و در آنها همچنان از درگاه لایتنینگ استفاده شود، چرا که خبرش از قبل منتشر شده بود و ما می‌دانستیم که این شرکت آمریکایی در گوشی‌های سال 2019 خود همچنان از درگاه لایتنینگ استفاده خواهد کرد.

آیفون 11 پرو / /iphone 11 pro

اما با تمام این اوصاف، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های جدید اپل از این پس به درگاه جدیدی پس از استفاده آیپد پرو از USB-C، مجهز شده‌اند. نکته عجیب‌تر آنکه، گوشی آیفون 11 پرو جدید دارای شارژر دیواری 18 وات با امکان شارژ سریع است که با درگاه USB-C عرضه خواهد شد.

خوشبختانه، شرکت اپل در جعبه گوشی‌های جدید خود یک تبدیل کابل لایتنینگ به USB-C نیز ارائه کرده تا بدین ترتیب، محصول کنونی مناسب به نظر برسد. اگرچه این حرکت نوعی قدم مثبت به شمار می‌رود، اما نشان‌دهنده اکوسیستم تاسف‌برانگیز شرکت اپل است: بسیاری ازکاربران گوشی‌های آیفون که همچنین از سیستم‌عامل‌های مک استفاده می‌کنند، کابل‌های مخصوص این شرکت را نیز از قبل خریداری کرده‌اند تا بتوانند گوشی‌های خود را به مک‌بوک متصل کنند. این دانگل چیزی است که کاربران اپل همواره باید آن را در دسترس داشته باشند و در صورتی که این شرکت تمامی درگاه‌های خود را به USB-C تبدیل کند، زندگی را برای کاربران خود تا حد زیادی راحت خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین و بدترین ویژگی‌های آیفون 11 پرو مکس را باهم مرور کردیم. نظر شما در مورد این ویژگی‌ها چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402