بررسی ساعت هوشمند می بند 4 ؛ امکانات زیاد با قیمتی باورنکردنی

xiaomi mi-band 4/ شیائومی می بند 4
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امروزه گجت‌های سلامتی جایگاه ویژه‌ای در بین اهالی فناوری دارند. در این میان شیائومی می بند 4 از اقتصادی‌ترین گجت‌های این دسته است که البته ویژگی‌های جالبی هم دارد. با ما همراه باشید تا بیشتر با این گجت آشنا شوید.

ساعت هوشمند شیائومی می بند 4، چهارمین نسل از مچ‌بندهای هوشمند این برند چینی محسوب می‌شود که به عنوان یک گجت تناسب اندام باکیفیت می‌توان آن را جزو بهترین‌ها دنیای فناوری معرفی کرد. این در حالی است که قیمت شیائومی می بند 4 قیمتی مقرون به صرفه و اقتصادی در کنار ویژگی‌هایش است؛ به‌طوری‌که قیمت ساعت می بند 4 معادل در محدوده گجت‌هایی با قیمت حدود 40 دلار اعلام شده است. با این حساب می‌توان از آن به عنوان یک گجت اقتصادی نیز یاد کرد. در این میان می‌توان به محصولی از سامسونگ نیز با نام سامسونگ گلکسی فیت ای (Samsung Galaxy Fit e) نیز اشاره کرد که با قیمتی مشابه به فروش می‌رسد. البته سامسونگ در این زمینه محصولات دیگری از جمله گلکسی واچ نیز دارد که در اینجا می‌توانید مقایسه آن با اپل واچ 4 را مشاهده کنید.

می بند 4 / xiomi-mi-band-4

همچنین خبر خوب برای کاربران چینی این محصول، این است که آنها می‌توانند با استفاده از میکروفون داخلی ساعت هوشمند شیائومی می بند 4 از ویژگی‌های دستیار هوشمند آن بهره‌مند شوند و تجهیزات فناورانه منزل خود را از این طریق کنترل کنند. با این حال حتی اگر به سایر تجهیزات فناورانه دسترسی نداشته باشید هم باز می‌توان گجت پوشیدنی می بند 4 را به عنوان یکی از بهترین گجت‌های بازار معرفی کرد.

قیمت شیائومی می بند 4

بله می بند 4 از میکرون داخلی پشتیبانی می‌کند اما به یاد داشته باشید که این میکروفون برای برقراری مکاله یا تماس نیست و جهت صدور فرمان‌های صوتی در این گجت قرار داده شده است. باز هم ایراد دیگری که در این زمینه مشاهده می‌‎شود، این است که متاسفانه این دستیار صوتی به غیر از زبان چینی از هیچ زبان دیگری از جمله فارسی پشتیبانی نمی‌کند. همچنین  این موضوع به معنی بهم ریختگی اعلانات در زبان فارسی هم اشاره خواهد داشت که می‌تواند تجربه کار با رابط کاربری می بند 4 را نیز خدشه‌دار کند. با این حال اگر شما هم به دنبال یک گجت هوشمند برای ردیابی خواب و سایر ویژگی‌های مربوط به سلامت هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشد تا با مشخصات می بند 4 آشنا شوید. همچنین در اینجا هم می‌توانید اطلاعاتی درباره خرید ساعت هوشمند بدست آورید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

 


مشخصات می بند 4 شیائومی


در ادامه این مطلب برای بررسی سریع این گجت می‌توانید از اطلاعاتی که در جدول زیر آمده است استفاده کنید.

قیمت می بند 4

مشخصات شیائومی می بند 4
نوع نمایشگرامولد
اندازه0.95
رزولوشن240×120 پیکسل
سیسم عاملسازگار با اندروید 4.4 و iOS 9 به بالا
باتریلیتیوم یونی قابل تعویض با ظرفیت 135 میلی‌آمپرساعت
دوام باتری در حالت استندبای20 روز
حسگرهاشتاب سنج، حسگر اندازه‌گیری ضربان قلب،حسگر تشخیص پوشیدن ساعت، گام شمار و ارتفاع سنج
قابلیت پیام رسانیاعلام نوتیفیکیشن‌ها و نمایش پیام‌ها و ایمیل‌های دریافتی
اتصالاتپشتیبانی از بلوتوث 5.0 – ویژگی GPS ندارد
رنگ‌هامشکی، قهوه‌ای، آبی، نارنجی،صورتی
وزن22.2 گرم
قیمتحدود 40 دلار

 


می بند 4 : طراحی و نمایشگر


در نگاه اول باید بگوییم که طراحی ساعت می بند 4 شبیه طراحی مشابه نسل پیشینش یعنی دستبند تناسب اندام می بند 3 است که در اینجا می‌توانید درباره این گجت اطلاعات دیگری کسب کنید. درواقع به مانند نسخه پیشین، این ساعت از جنس سیلیکونی بوده که قطر آن نیز 18 میلی‌متر است. با این حساب می‌توان گفت که دستبند اشاره شده به خوبی از نمایشگر محافظت می‌کند؛ بنابراین جای هیچ گونه نگرانی درباره افتادن آن وجود ندارد. از طرف دیگر موضوع قابل ملاحظه در مورد طراحی ظاهری این ساعت هوشمند، بهره‌مندی آن از ظاهری ساده و در عین حال اسپرت است.

همچنین این ساعت از ویژگی ضد آب نیز پشتیبانی می‌کند و در این زمینه دارای نرخ 5ATM است. این بدین معنی است که شما به راحتی می‌توانید در زمانی که آن را در دست دارید بدون نگرانی دوش بگیرید و یا به شنا بروید.

قیمت ساعت شیائومی می بند 4

 

نمایشگر می بند 4

اما از طرف دیگر آنچه که می بند 4 را از می بند 3 یک سر و گردن بالاتر قرار می‌دهد، نمایشگر این ساعت هوشمند است؛ چراکه نمایشگر می بند 3 از اندازه 0.75 اینچی به اندازه 0.95 اینچ ارتقا یافته است. جنس نمایشگر نیز در ساعت هوشمند شیائومی می بند 4 از نوع امولد بوده و از رزولوشن 240×120 پیکسل پشتیبانی می‌کند که وضوحش بیشتر از می بند 3 است.

با این حساب خوب است بدانید این نمایشگر رنگی بوده و این موضوع باعث شده است تا می بند به پیشرفت بزرگی دست یابد؛ به‌طوری که شاهد ظاهر جدیدی در این گجت هستیم. هرچند این موضوع رنگی بودن تمام نمایشگر را پوشش نمی‌دهد اما در حالت خاموش نیز می‌توان مرز نمایشگر را از سطح ماژول تمییز داد. درواقع بهتر است بگوییم که نمایشگر این گجت حاشیه زیادی دارد که در زمان خاموش بودن نمایشگر نیز به قابل مشاهده خواهد بود.

جدیدترین ساعت هوشمند شیائومی

در مورد کیفیت نمایشگر یاد شده هم باید بگوییم که روشنایی خوب و کیفیت بالا از ویژگی‌‌های اصلی صفحه نمایش دستبند هوشمند Mi Band 4 محسوب می‌شود. بدین ترتیب که کاربران به راحتی می‌توانند در زیر نور خورشید هم نوشته‌های روی نمایشگر را تشخیص دهند. از طرفی می‌توانیم بگوییم که حالا که صفحه نمایش ساعت هوشمند سامسونگ در کلاس نمایشگرهای امولد به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین نمایشگرها شناخته می‌شود، اما می‌توانیم بگوییم که نمایشگر شیائومی می بند 4 نیز کیفیت بالایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. در این زمینه می‌توانیم دلیل این مورد را کیفیت بالای ساخت و همچنین پردازنده‌ای که در می بند 4 بکار رفته است، اشاره کنیم. همچنین بر روی بدنه و یا نمایشگر این محصول هیچ دکمه فیریکی مشاهده نمی‌شود.

 


شیائومی می بند 4 و ردیابی تناسب اندام


در صفحه اصلی این دستبند مطابق سنت پیشین شاهد واچ فیس هستیم که ویژگی‌هایی مانند ساعت، ضربان قلب، تاریخ، میزان قدم‌ها و مسافتی که کاربر از آغاز روز طی کرده را نشان می‌دهد. در حقیقت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های می بند 4 ردیاب تناسب اندام آن است. همچنین از این رو به لطف سنسورهای حرکتی شتاب سنج و ژیروسکوپ سه محوری، کاربران قادر خواهند بود تا تعداد قدم‌هایشان را بشمارند، مسافت طی شده را اندازه‌گیری کنند و میزان کالری را که سوزانده‌اند را هم تخمین بزنند. البته اطلاعاتی که به آن‌ها اشاره شد، به انتخاب کاربر بستگی خواهد داشت. بدین ترتیب که اطلاعاتی که در نمایشگر نشان داده می‌شود براساس واچ فیس انتخاب شده متفاوت خواهد بود.

دستبند هوشمند Mi Band 4

 

حضور اپلیکیشن نام آشنای Mi Fit

همچنین بخوانید :

خوب است بدانید با سوایپ کردن صفحه به پایین می‌توانید به ترتیب خصوصیاتی مانند تنظیمات مربوط به ساعت، اعلان‌ها، برنامه آب و هوا، برنامه ورزشی، ضربان سنج و اطلاعات مربوط به تعداد قدم‌ها و مسافت را مشاهده کنید. سوایپ کردن به سمت راست نیز کاربران را به سمت پرداخت الکترونیک AliPay رهنمون می‌کند که کاربران باید توجه داشته باشند ویژگی یاد شده تنها در کشور چین فعال است و البته می‌توان به قابلیت پخش موسیقی هم از این طریق دسترسی داشت. با توجه به همه ویژگی‌هایی که بیان کردیم همه موارد یاد شده از طریق مای‌فیت قابل تنظیم بوده و همچنین قابل حذف از منو نیز هستند.

ساعت هوشمند Mi Band 4

علاوه بر این خوب است اشاره کنیم که اپلیکیشن مای فیت قابلیت آنالیز میزان کیفیت خواب را نیز دارد و در این راستا مدت زمان خواب کاربران را نیز اندازه‌گیری می‌کند و با استفاده از داده‌هایی که از زمان خواب و بیدار شدنتان بدست می‌آورد، می‌تواند میانگین خواب کاربران را در یک هفته نمایش دهد. با این حساب اندازه‌گیری و آنالیزهای یاد شده بسیار دقیق بوده و جای هیچ شک و شبهه‌ای را باقی نمی‌گذارد؛ به‌طوری که می‌توان می بند 4 را هم رده سایر دستگاه‌های مطرح در این زمینه معرفی کرد. در این راستا باید بگوییم آزمایش انجام شده توسط سایت Wareable نشان می‌دهد که این ساعت هوشمند می‌تواند دقتی به اندازه گجت هوشمند Polar Ignite نیز داشته باشد.

 


شیائومی می بند 4: ردیاب ورزشی و اپلیکیشن می‌فیت


علاوه بر ردیاب مربوط به سلامت، بررسی می بند 4 نشان می‌دهد که شیائومی قادر خواهد بود که 6 ورزش را شناسایی کند. این شش ورزش که قابل تنظیم نیز هستند شامل تردمیل، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، تمرینات با وزنه و شنا هستند. حالا که شنا را هم جزو ورزش‌های قابل شناسایی توسط می بند 4 معرفی کردیم، خوب است به این نکته هم اشاره کنیم می بند 4 از مقاومت بالا در برابر نفوذ آب تا عمق 50 متری را برخوردار است.

بررسی می بند 4

 

می بند 4 و اپلیکیشن می‌فیت و سایر ویژگی‌ها

به غیر از مواردی که در بالا آنها را برشمردیم باید بگوییم که اپلیکیشن می‌فیت در این دستنبد از قابلیت ردیابی کلی برای سایر ورزش‌ها نیز برخوردار است. به عنوان مثال در حین انجام ورزش‌هایی همچون بدمینتون، رانندگی، بسکتبال، پینگ پنگ و سایر ورزش‌ها، اپلیکیشن یاد شده ویژگی‌های خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد. با توجه به موارد یاد شده باید بگوییم که قیمت می بند 4 با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، بسیار ارزشمند است.

همچنین بخوانید :

یک نکته خوب دیگر در این زمینه این است که اگر کاربر ابعاد استخر را در حالت ورزش شنا وارد کند، گجت یاد شده می‎تواند رفت و برگشت کاربر در استخر و همین‌طور میزان کالری مصرف شده را محاسبه کرده و به او نشان دهد. همچنین خوب است بدانید که بعد از شنا هم کاربران می‌توانند زمان پایان فعالیت را حتی با دستان خیس با ضربه زدن بر روی نمایشگر می بند 4 اعلام کنند. شاید کار با دستان خیس در چنین گجتی کابوسی بیش نباشد اما در عین ناباوری باید بگوییم که نتیجه کار شگفت‌انگیز بوده و این کار به راحتی صورت می‌پذیرد.

بررسی می بند 4

در مورد قابلیت GPS هم باید بگوییم که هرچند این ویژگی در دستبند شیائومی می بند 4 غایب است اما جالب است بدانید که این گجت قادر است تا از GPS گوشی استفاده کند. با این حساب ویژگی یاد شده یک ویژگی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود که این دستگاه با قیمت مقرون‌به‌صرفه از آن پشتیبانی خواهد کرد. در صورتی که خصوصیت یاد شده در دستگاه‌هایی که حتی 50 دلار هم قیمت دارند مشاهده نمی‌شود. پس می‌توان قیمت شیائومی می بند 4 را اقتصادی معرفی کرد.

 


می بند 4: ویژگی های ساعت هوشمند


اگرچه قیمت ساعت شیائومی می بند 4 اقتصادی است و ما شاهد دستگاه کوچکی هستیم؛ اما باید بگوییم که در کنار اینها از ویژگی‌های هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند؛ به طوری که این گجت پوشیدنی از قابلیت نمایش اعلان‌های مربوط به تماس، دریافت ایمیل یا پیامک و تقریبا همه نوتیفیکیشن‌های موجود در گوشی‌های هوشمند برخوردار است. البته ناگفته نماند نمایش اعلان یا نوتیفیکیشن در نمایشگر این گجت به گونه‌ای نیست که به آنها پاسخ دهیم، چراکه اندازه نمایشگر کوچک است. علاوه بر این تا حدی نیز به همین دلیل خواندن اعلان‌ها ممکن است به سختی صورت بپذیرد. اما با این حال می‌توان این قابلیت را ویژگی خوبی در یک دستبند هوشمند معرفی کرد.

مچ بند می بند 4 / music-control

علاوه بر این باید به این نکته هم اشاره کنیم که کنترل پخش موسیقی عملکرد خوبی در این گجت دارد و واقعا در مواقعی که کاربران به گوشی خود دسترسی ندارند، امکان فوق‌العاده‌ای را در اختیارشان قرار خواهد داد. اگرچه کاربران باید به یاد داشته باشند اگر با دستان عرق کرده بخواهند با نمایشگر لمسی این گجت کار کنند، ممکن است اندکی دچار مشکل شوند.

مچ بند هوشمند mi band 4

با همه اینها باید اشاره کنیم که ساعت هوشمند Mi Band 4 ویژگی‌‌های دیگری مانند بی صدا کردن نوتیفیکیشن‌‎ها، استفاده از کرنومتر و دسترسی به حالت پیدا کردن دستگاه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. البته ویژگی آخر درباره اینکه کاربر از محل دستبند خود بی خبر باشد، کمک‌کننده خواهد بود. همچنین با همه موارد یاد شده باید بگوییم که نسخه چینی می بند 4 می‌تواند امکانات بیشتری مانند پرداخت آنلاین را هم در اختیار کاربران قرار دهد.

 


می بند 4 و طول عمر باتری


وجود یک باتری 135 میلی‌آمپرساعتی در دستبند شیائومی می بند 4 نشان می‌دهد که این دستبند نسبت به نسل پیشین خود یعنی می بند 3 باتری‌اش را به اندازه 25 میلی‌آمپرساعت ارتقا داده است. اما ناگفته نماند که این افزایش ظرفیت بهبود چندان خوبی را نسبت به نسل پیشین نشان نمی‌دهد. در تجربه و تست‌های انجام شده از این دستبند می‌تواند مشاهده کرد که گجت یاد شده به میزان 20 روز در حالت استندبای می‌تواند دوام باتری خود را حفظ کند. اما روشن بودن 100 درصدی میزان روشنایی 400 نیت و نمایشگر رنگی و فعال بودن ویژگی‌هایی مانند ضربان سنج به نسبت از طول عمر باتری می‌کاهند. بدین صورت می‌توان انتظار دوام 10 روزه باتری را از این گجت هوشمند داشت.

ساعت می بند 4 / mi-band-4

مچ بند هوشمند Mi Band 4 قادر خواهد بود تا ضربان قلب را به صورت 24 ساعته ارزیابی کند. ویژگی یاد شده به کار همیشگی حسگر اپتیکال ضربان سنج اشاره دارد که می‌تواند در مصرف باتری هم تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

 


جمع بندی


در پایان باید بگوییم که با توجه به مشخصات می بند 4 که در این مقاله به آنها اشاره شد، شناسایی فعالیت ورزشی، نمایشگر رنگی، مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و دقت بالاتر در ردیابی خواب از ویژگی‌های خوب مچ بند هوشمند Mi Band 4 محسوب می‌شوند؛ اما از طرف دیگر باید اشاره کنیم که بررسی می بند 4 نشان می‌دهد باتری این محصول در مقایسه با نسل پیشینش ارتقای خیلی خوبی نداشته است و شاید حاشیه زیاد نمایشگر آن هم به عنوان یکی از ایرادات بصری دستبند هوشمند Mi Band 4 معرفی شود.

مچ بند اورجینال هوشمند شیائومی مدل Mi Band 3

مچ بند اورجینال هوشمند شیائومی مدل Mi Band 3Xiaomi Mi Band 3 Original Smart Band

نوع صفحه نمایشOLED
ظرفیت باتری110 میلی آمپر ساعت

در کنار ویژگی‌های بیان شده برای یک دستبند و یا گجت پوشیدنی باید بگوییم که شاید قیمت ساعت شیائومی می بند 4 از برترین ویژگی‌های این ساعت هوشمند در مقایسه با ویژگی‌هایی باشد که کاربران از آنها بهره‌مند خواهند شد و با این حساب می‌توان به عنوان یک دستگاه مقرون به صورفه در مقایسه با سایر گجت‌های سلامتی نیز شناخته شود. شاید ایراداتی هم در این دستبند هوشمند مشاهده شود اما می‌توانیم در بروزرسانی‌های نرم افزاری شاهد بهبودشان در آینده باشیم. اما با همه اینها اگر به دنبال خرید یک گجت سلامتی ارزان با ویژگی‌های خوب هستید، باید بگوییم که ساعت هوشمند Mi Band 4 انتخاب خوبی را برایتان رقم خواهد زد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
عرفان
.
15 آذر 1398، 23:27
پاسخ
0
0
دوام باتری رو چرا نوشتین 20 ساعت ؟؟؟؟ اصلاح کنید دوام باتری 20 روز در حالت اسنتد بای هست
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402