نگاهی به نقدهای انیمیشن Abominable ؛ چگونه «یتی» خود را آموزش دهیم

نقدهای انیمیشن Abominable
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمیشن Abominable محصول مشترک آمریکا و چین به تازگی پخش شده است. در ادامه می‌توانید برخی از مهم‌ترین نقدهای انیمیشن Abominable را بخوانید.

انیمیشن Abominable محصول سال 2019 است و توسط جیل کالتن (Jill Culton) و تاد وایدرمن (Todd Wilderman) کارگردانی شده است. در این انیمیشن که محصول مشترک چین و آمریکاست، هنرپیشگانی مانند کلویی بنت (Chloe Bennet)، آلبرت سای (Albert Tsai)، تنزینگ نورگی ترینر (Tenzing Norgay Trainor)، ادی ایزارد (Eddie Izzard)، سارا پاولسون (Sarah Paulson)، سای چین (Tsai Chin) و میشل وانگ (Michelle Wong) صداپیشگی کرده‌اند.

نقدهای انیمیشن Abominable

این انیمیشن برای اولین بار در تاریخ 7 سپتامبر 2019 (16 شهریور 1398) در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش گذاشته شد. همچنین در تاریخ 27 سپتامبر 2019 مصادف با 5 مهر 1398 توسط استودیوی فیلم Universal Pictures در آمریکا و توسط Pearl Studio در چین اکران شد. در این مقاله می‌توانید برخی از نقدهای انیمیشن Abominable را بخوانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


تریلر انیمیشن Abominable


داستان انیمیشن Abominable راجع به دختری به نام یی است که یک موجود افسانه‌ای به نام یتی را در پشت‌بام خانه‌اش در شهر شانگهای پیدا می‌کند. اولین تریلر این انیمیشن در تاریخ 29 مارس 2019 (9 فروردین 1398) و دومین تریلر در تاریخ 23 مه 2019 (2 خرداد 1398) پخش شد.

در ادامه می‌توانید تریلر انیمیشن Abominable را تماشا کنید.

 


نقدهای انیمیشن ابو مینابل


انیمیشن Abominable نظر منتقدان زیادی را به خود جذب کرده است. در این قسمت نگاهی خواهیم انداخت به نقدهایی که از این انیمیشن توسط منتقدان مطرح جهان منتشر شده‌اند.

امتیاز انیمیشن Abominable

The Washington Post / کریستن پیج-کربی: 75

این‌قدر چیزهای مثبت و خوب راجع به انیمیشن Abominable وجود دارد که می‌توان روی روایت فرمول‌بندی شده و شخصیت‌هایی که خوب به آن‌ها پرداخته نشده (البته به جز شخصیت اصلی یعنی یی) چشم بست. ریزه‌کاری‌های احساسی، صداپیشگی‌های عالی (مخصوصا صداپیشگی بنت) و پویانمایی ماهرانه همه این ویژگی‌ها سطح فیلم را بالا آورده‌اند.

 

Entertainment / کریستین هولاب: 75

شاید این انیمیشن نشان دهنده این باشد که چگونه فرهنگ عامه به صورت ناخودآکاه از بین رفتن قطب شمال را متصور می‌شود. در حالی که این چنین آدم برفی‌ای اصلا وجود ندارد، چیزهای زیاد دیگری از بین خواهند رفت. چرا که تغییرات آب و هوایی همچنان ادامه دارند تا بومیان طبیعی زمین را نابود کنند…

…این انیمیشن هیچ قالبی را نمی‌شکند. امادر حالی که بچه‌ها به سمت مقصد کوهستانی‌شان می‌روند، این انیمیشن هم کار زیبایی در به تصویر کشیدن چشم‌اندازهای طبیعی چین انجام می‌دهد. دو موضوع اصلی فیلم یعنی طبیعت و جادو در صحنه‌ای زیبا در آخر فیلم کنار هم قرار می‌گیرند. این صحنه در کنار مجسمه شکوهمند بودای بزرگ لشان اتفاق می‌افتد…

…مضمون اصلی Abominable سفر آشنای کودکان است و فقط یک پیچیدگی واقعی در داستان رخ می‌دهد. اما نگرش محترم این انیمیشن نسبت به طبیعت و شگفتی نکته مطلوبی‌ست که با این انیمیشن به دنیای کارتون اضافه شده است.

نقدهای انیمیشن Abominable

 

The Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 70

Abominable حکایتی انیمیشنی‌ست که در چین معاصر می‌گذرد و زبان آن انگلیسی محاوره‌ای است. این محصول مشترک چین و آمریکا از نظر تصویری خیلی متفاوت است و آشکارا ‌ذاتی خوش‌قلب دارد؛ به همین دلیل به سادگی می‌توان خط داستانی ناموزون آن را نادیده گرفت.

 

The Wrap / یولاندا ماچادو: 70

زیبایی واقعی انیمیشن Abominable در استفاده آن از رنگ‌های سرزنده و مست کننده است؛ رنگ‌هایی از آبی جادویی و پاستلی که دور یی و اورست را احاطه کرده است؛ تا زرد و سبزهای روشن در موج‌های بزرگ یک مزرعه و همچنین ته رنگ‌های صورتی و بنفش در لحظه‌های احساسی. این انیمشن جوهر سفری که هر کدام از شخصیت‌ها در حال تجربه‌اش هستند را به تصویر می‌کشد. این رنگ‌ها با صدای عالی ویولن و ارگ که آهنگساز روپرت گرگسون-ویلیامز (Rupert Gregson-Williams) از آن‌ها استفاده کرده است، ادغام می‌شود. همچنین در یکی از صحنه‌های حساس فیلم از آهنگ Fix You گروه کلدپلی (Coldplay) استفاده شده که با وجود قابل حدس بودن پایان فیلم، جوی لذت بخش برای یک تجربه خانوادگی را فراهم می‌سازد.

نقد انیمیشن Abominable

 

IndieWire / کیت اربلند: 67

کالتن (کارگردان انیمیشن) به همه چیزهایی که لازم است اشاره می‌کند. مانند تکامل‌های دلچسب این شخصیت‌ها و شمار زیادی از درس‌های شیرین که حتی برای بینندگان جوان‌تر باید طنین انداز شوند. این سفر از میان برخی منطقه‌های مهم چین (مثل کوهستان هونگ‌شان یا کوه زرد و بیابان گبی) می‌گذرد و احترام زیادی برای این کشور به عنوان لوکیشن انیمیشن، قائل می‌شود. این سفر ممکن است قابل حدس باشد، اما این به آن معنا نیست که ارزشی ندارد.

 

Slant / پت براون: 63

ملاقات این گروه نوجوانان با این موجود عجیب مسبب سفری می‌شود که در آن مناظر زیبایی از مناطق معروف چین به تصویر کشیده می‌شوند؛ مناطقی مثل دره یانگ‌تسه، بیابان گبی و بودای بزرگ لشان. حتی عکس‌های توریست‌ها در این فیلم نقش مهمی را ایفا می‌کنند. چرا که یی از یکی از همین عکس‌ها متوجه شد که ماجراجویی‌اش رویای سفر چین پدرش را به واقعیت تبدیل کرده است. فیلم حتی به مخاطبانش این خبر را می‌دهد که این مناطق از چیزی که در فیلم می‌بینیم هم در واقعیت جادویی‌تر هستند.

نقدهای انیمیشن Abominable

 

CNN / برایان لاوری: 60

به طور کلی انیمیشن Abominable نشان دهنده خواستی آشکار در هالیوود بوده و آن هم سود بردن از بازار رو به رشد چین است…

…نکته آخر این است که با تلاش‌های اخیر شرکت دیزنی، معیار کیفیت براساس سفرهای انیمیشنی قرار گرفته است. درحالی که انیمیشن Abominable به اندازه کافی خوب است به طوری که برای بچه‌ها سرگرم کننده است و برای بزرگ‌ترها آزاردهنده نیست، اما حتی اورست هم از عهده ایستادگی در برابر این معیار کاملا برنمی‌آید.

 

IGN / کریس تیلی: 60

مضمون‌های انیمیشن Abominable جهانی هستند؛ مضمون‌هایی مثل فقدان و رنج. اما این مضامین به صورتی ناسازگار در کنار شوخ‌طبعی فیلم قرار گرفته‌اند. این شوخ‌طبعی مستقیما کودکان را هدف قرار می‌دهد. نتیجه، فیلمی بدون هماهنگی است. شخصیت اصلی یعنی یی قطعا دوست‌داشتنی و اورست موجودی سرگرم‌کننده است. اما فراتر از برخی تصویرهای جذاب، انیمیشن Abominable در رابطه با موضوع تکراری‌اش حرف جدیدی برای زدن ندارد.

 

The Hollywood Reporter / جوردن مینتزر: 60

احتمالا استودیوی DreamWorks در این اولین اقدام میان-فرهنگی با چین نمی‌خواسته خطر کند. صداپیشگان این فیلم آسیایی و قفقازی هستند و کودکان سراسر جهان می‌توانند از داستان آن لذت ببرند. اگر این فیلم در انتها مانند یک مصالحه به نظر می‌آید، این مصالحه به خوبی ارائه شده است و در نتیجه گریزهای رنگارنگ فیلم به خیال و همین‌طور خواست شگفت‌انگیز فیلم برای راضی کردن مخاطب به وجود آمده است.

نقد انیمیشن Abominable

 

Rolling Stone / پیتر تراورز: 50

لحظه فوق‌العاده شیرینی در فیلم وجود دارد و آن وقتی است که یی در کنار مجسمه بودای بزرگ لشان در سیچوآن ویولون می‌نوازد و شما به این مناظر با مارهای غول‌آسا خواهید خندید. زمانی که اورست از سروصدای پر طنینش استفاده می‌کند تا شگفتی بیافریند، شما جادو را حس خواهید کرد. متاسفانه انیمیشن Abominable موفق نمی‌شود جایگاه خود را در این عرصه شلوغ به دست آورد. این فیلم حسابی غرولند می‌کند اما اعتراض‌هایش هیچ تاثیری ندارد.

 

Variety / امی نیکلسون: 50

انیمیشن Abominable لیستی از درس‌های اخلاقی دارد که می‌خواهد آن‌ها را بیان کند: خانواده‌ات را دوست داشته باش، عکس‌های سلفی کمتری بگیر و بیشتر ویولن بزن. در صحنه‌ای تکان دهنده یی چنان باقدرت ویولن می‌زند که باران‌‌، گل‌ها و آهنگ Fix You از گروه کلدپلی را فرا می‌خواند.

 

در جدول زیر می‌توانید خلاصه‌ای از همه نقدهای روی این انیمیشن در وبسایت متاکریتیک را ببینید.

نام انیمیشنکارگردانژانرتاریخ اکرانامتیاز کلنقد مثبتنقد متوسطنقد منفی
Abominableجیل کالتنماجراجویی27 سپتامبر 20196214110

در این مقاله مروری بر مهم‌ترین نقدهای انیمیشن Abominable داشتیم. امتیاز شما به این انیمیشن چقدر است؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402