بررسی گوشی سامسونگ گلکسی فولد + قیمت و مشخصات فنی

samsung galaxy fold/ سامسونگ گلکسی فولد/ بررسی گوشی گلکسی فولد
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مشاهده یک گوشی هوشمند تاشو همچون سامسونگ گلکسی فولد با قابلیت‌های یک گوشی پرچمدار، حتما برای شما هم هیجان‌انگیز خواهد بود. اگر چنین است در ادامه با بررسی گوشی گلکسی فولد با ما همراه باشید.

شاید گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی فولد (Samsung Galaxy Fold) را بتوان یکی از جالب‌ترین گوشی‌های 2019 در دنیای موبایل معرفی کنیم. درواقع این گوشی سردمدار تغییرات نوین در دنیای گوشی‌های لمسی است. چراکه داشتن یک گوشی لمسی بزرگ با قابلیت تا شدن و جای گرفتن در جیب می‌تواند موهبت بزرگی برای طرفداران چنین ایده‌هایی باشد. شاید هم به همین دلیل است که به نظر می‌رسد گوشی‌های تاشو در نهایت تبلت‌ها را شکست خواهند داد.

samsung galaxy fold/ گوشی تاشوی سامسونگ/ بررسی سامسونگ گلکسی فولد

همچنین بخوانید :

خوب است اشاره کنیم که برخلاف سایر ایده‌ها که درباره گوشی‌های تاشو از سوی سایر تولیدکنندگان مطرح می‌شد، سامسونگ در طراحی گلکسی فولد رویکرد تاشدن به صورت کتاب را ارائه داده است و تلاش کرده تا ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های روز گوشی‌های هوشمند را در گوشی منعطف خود بکار بگیرد. با همه اینها باید بگوییم که قیمت سامسونگ گلکسی فولد معادل 1980 دلار بوده و براساس انتقاداتی که به آن وارد است، شاید نتواند برای بیش از دو سال دوام بیاورد. بنابراین پرداخت چنین قیمتی برای این موبایل اندکی گران به نظر می‌رسد و این یعنی احتمالاً می‌بایست برای بهره‌مندی از محصولی مناسب‌تر باید منتظر نسل بعدی این گوشی هوشمند باشیم. اما با همه اینها این گوشی با مشخصات یک پرچمدار ظاهر می‌شود که در ادامه می‌توانید شاهد ویژگی‌هایش باشید.

سامسونگ گلکسی فولدمشخصات
نمایشگر7.3 اینچ سوپر امولد با رزولوشن 1536×2152 پیکسل
4.6 اینچ در حالت تا شده
سیستم عاملاندروید 9 پای
پردازندهپردازنده مرکزی: اسنپدراگون 855 کوالکام
پردازنده گرافیکی: آدرنو 640
حافظهحافظه رم: 12 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی: 512 گیکابایت
قابل ارتقا از طریق میکرو اس دی
دوربین اصلیلنز 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و قابلیت تشخیص فاز +
لنز 12 مگاپیکسلی با ویژگی تله فوتو، لرزشگیر اپتیکال و زوم 2 برابری + لنز 16 مگاپیکسلی آلترا واید
دوربین سلفیلنز 10 مگاپیکسلی + لنز 8 مگاپیکسلی
باتریدو باتری با ظرفیت 4380 میلی‌آمپرساعت که از نوع لیتیوم پلیمری قابل تعویص است
شارژشارژ سریع سیمی و بی سیم 15 واتی و همچنین پشتیبانی از شارژ معکوس
حسگرهاحسگر اثر انگشت در کنار گوشی، قطب نما، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و سنسور مجاورت
قیمت1980 دلار

آنچه در این مقاله می خوانید:

 


طراحی و نمایشگر


همان‌طور که در ابتدای این مقاله هم بیان کردیم سامسونگ در طراحی رویکردی داشته است که آن را از سایر ایده‌پردازان دنیای فناوری درباره گوشی‌های هوشمند تاشو متمایز می‌کند و آن هم تا شدن کتاب مانند این گوشی هوشمند است. درواقع با این رویکرد به جای اینکه نمایشگر به بیرون تا شود و در معرض صدمه و آسیب باشد، گلکسی فولد سامسونگ به صورت کتاب تا خواهد شد. در ادامه همراه باشید تا بیشتر در این باره بدانید.

 

طراحی ظاهری سامسونگ گلکسی فولد

زمانی که این گوشی هوشمند به صورت کتاب تا می‌شود، بسیار باریک بوده و می‌توان از آن به راحتی استفاده کرد و نگه داشتن آن در دست و یا جیب نیز دردسر زیادی نخواهد داشت. البته ناگفته نماند زمانی که این گوشی در حالت تا شده قرار دارد، اندکی ضخیم بوده و قطری معادل دو گوشی هوشمند که روی یکدیگر قرار بگیرند، خواهد داشت.

طراحی گوشی تاشوی سامسونگ / galaxy-fold-samsung

درواقع بزرگ‌ترین زحمتی که سامسونگ در طراحی این گوشی هوشمند کشیده است، مربوط به قسمت تا شدن راحت و کاربری آسان است. در حقیقت طراحی به گونه‌ای است که شما اثری از لولا یا چرخ دنده را ملاحظه نمی‌کنید اما در عین حال باز و بسته شدن گوشی به راحتی صورت می‌پذیرد. در عین حال که بسیار راحت باز و بسته می‌شود شما می‌توانید استحکام آن را نیز احساس کنید.

درگاه و پورت های گلکسی فولد / galaxy-fold-ports

همچنین بخوانید :

با همه تمهیدات اشاره شده خوب است بدانید هنوز پورت‌ها و دکمه‌های مرسوم روی بدنه گوشی‌های هوشمند نیز در این گوشی تاشو مشاهده می‌شود. درواقع پورت‌ها، دکمه‌ها و درگاه USB0-C در یک طرف بدنه و بلندگو نیز در طرف دیگر وجود دارد. در مورد بلندگوی این گوشی هوشمند با طراحی صیقلی شکلش باید بگوییم که صدایی استریو را به گوش مخاطب خواهد رساند. اما یک نکته عجیب که در نمایشگر و بدنه گلکسی فولد مشاهده می‌شود، این است که شدیدا اثر انگشت را جذب می‌کند. درواقع در بررسی گوشی گلکسی فولد دیده شد که هر دو دقیقه یک بار نیاز است تا این گوشی توسط دستمال میکرو فایبر پاک شود؛ چرا که اثر انگشت بر روی آن برجای می‌ماند. علاوه بر این تقویت نمایشگر با لایه‌های فلزی از دیگر مشخصه‌های طراحی بدنه این گوشی هوشمند است که در نقد و بررسی گلکسی فولد به چشم می‌آید.

 

نمایشگرها

در بررسی گوشی گلکسی فولد مشاهده می‌شود که دو نمایشگر در این گوشی وجود دارند. یکی نمایشگر اصلی است که قابل تا شدن خواهد بود. اندازه این نمایشگر 7.3 اینچ با رزولوشن 2152×1536 پیکسل است. همچنین این نمایشگر از نوع امولد +HDR بوده که کیفیت بالایی نیز دارد. در مورد نمایشگر ثانویه هم باید بگوییم که اندازه آن 4.6 اینچ +HD است.

galaxy fold display/ نمایشگر گلکسی فولد

یک نکته بسیار قابل توجه در استفاده از نمایشگر تاشو که در بررسی گوشی گلکسی فولد به چشم می‌خورد، خط تا شدن گوشی است که اصلا در زمان بازی، وب گردی، مشاهده فیلم و مواردی از این دست دیده نمی‌شود؛ مگر اینکه کاربر از زاویه خاصی به گوشی نگاه کند یا اینکه یک صفحه سفید از این نمایشگر پیش رویش باشد.

همچنین نگته جالب درباره نمایشگر داخلی سامسونگ گلکسی فولد این است که این گوشی هوشمند به مانند سایر هم خانواده‌های پرچمدار خود از ویژگی +HDR10 پشتیبانی می‌کند و با این حساب وضوح رنگ‌ها و کنتراست تصاویر بیسار عالی و قابل تحسین خواهد بود. در مورد صفحه نمایش ثانویه هم باید بگوییم که زمانی که گوشی تا شده است می‌‌توان از کارایی آن بهره‌مند بود. البته طراحی آن به گونه‌ای نیست که بتوان همه کار را با آن انجام داد اما برای یک سری از کارها کارایی خوبی خواهد داشت. در واقع با استفاده از آن امکان پاسخ به تماس‌ها، سلفی گرفتن و مواردی از این دست میسر خواهد بود. درواقع کارهایی را می‌توان با این نمایشگر ثانویه انجام داد که نیازی به زمان و توجه زیاد نداشته باشد.

galaxy fold display/ نمایشگر گلکسی فولد

 


نرم افزار و رابط کاربری سامسونگ گلکسی فولد


در نقد و بررسی گلکسی فولد مشخص شد که یکی دیگر از بزرگ‌ترین چالش‎های سامسونگ علاوه بر مکانیزم انعطاف‌پذیری و تا شدن راحت صفحه نمایش، بکارگیری رابط کاربری One-UI است تا بتواند در یک نمایشگر با نرخ 4:3 به خوبی کار کند. درواقع در اینجا دو ویژگی کلیدی به چشم می‌خورد؛ یکی از آنها به ادامه کار با اپلیکیشنی که در نمایشگر کوچک استفاده می‌کردید، هنگام باز شدن نمایشگر بزرگ است. درواقع زمانی که گوشی باز یا بسته می‌شود این مورد مشهود خواهد بود. اما در رابط کاربری سامسونگ گلکسی فولد این مشکل به خوبی رفع شده است.

به‌عنوان مثال کاربر گوگل مپس را باز می‌کند، مکان خاصی را جستجو کرده و در صورت نیاز می‌تواند گوشی را ببندد و ادامه کار با کوگل مپس را از نمایشگر کوچک دنبال کند. خوب است بدانید ویزگی یاد شده در مورد همه برنامه‌ها اجرایی خواهد بود.

 / رابط کاربری گلکسی فولد/ مالتی تسکینگ در گلکسی فولد /galaxy-fold-ui

ویژگی کلیدی دوم مالتی تسکینگ در چند پنجره است. درواقع به دلیل داشتن نمایشگری بزرگ، کاربران می‌توانند چند برنامه را همزمان بر روی گوشی اجرا کنند. این یک ویژگی عالی است و امکان اجرای همزمان سه برنامه با هم در گلکسی فولد نیز میسر خواهد بود. در این راستا لازم است که کاربر در ابتدا برنامه اصلی را اجرا کند، بعد از آن می‌تواند فضایی را در سمت راست به برنامه‌های دیگر مورد نظر اختصاص دهد. همچنین امکان تغییر مکان برنامه قابل اجرا نیز در نمایشگر وجود خواهد داشت. در مورد سیستم عامل گلکسی فولد سامسونگ هم باید بگوییم که اندروید 9 پای بر روی این گوشی اجرا خواهد شد.

 


مشخصات سخت افزاری در بررسی گوشی گلکسی فولد


همچنین بخوانید :

در بخش سخت افزار هم شاهد ویژگی‌های خیره‌کننده‌ای در بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی فولد خواهیم بود. به این ترتیب که دو باتری در این گوشی هوشمند وظیفه تأمین انرژی دستگاه مورد نظر را برعهده دارند که با هم کار می‌کنند. با این حساب باید بگوییم که علاوه بر این، ویژگی‌هایی از این گوشی در ادامه بیان خواهد شد که همه آنها گواه بر مشخصات یک پرچمدار در سامسونگ گلکسی فولد خواهد بود. در دل این گوشی هوشمند پردازنده 7 نانومتری هشت هسته‌ای معروف به نام اسنپدراگون 855 قرار دارد که وظیفه تأمین نیروی پردازشی این گوشی هوشمند را بر عهده خواهد داشت و با یک رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایت نیز همراهی می‌شود. با این حساب و با توجه به پردازنده قدرتمند یاد شده می‌توانیم بگوییم که برنامه‌های قوی نیز اجرای راحت و روانی بر روی این محصول خلاقانه تجربه خواهند کرد.

samsung galaxy fold/ گوشی تاشوی سامسونگ/ سامسونگ گلکسی فولد

همان‌طور که اشاره کردیم دو باتری جدا در این گوشی که با هم کار می‌کنند، ظرفیتی معادل 4300 میلی‌آمپرساعت دارند و استفاده از گوشی را برای یک روز کامل بدون خالی کردن باتری تضمین خواهند کرد. در اینجا می‌توانید با 9 مورد که باعث خالی شدن باتری گوشی خواهند شد نیز آشنا شوید.

 


دوربین سامسونگ گلکسی فولد


یکی دیگر از نکاتی که در بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی فولد باید به آن اشاره شود، دوربین این گوشی است. درواقع این گوشی هوشمند در مجموع از 6 دوربین پشتیبانی می‌کند. خوب است بدانید که دوربین‌های بکار رفته در گلکسی فولد عملکردی به مانند دوربین‌های استفاده شده در گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 و نسخه پلاس آن دارند که در اینجا و اینجا اطلاعات خوبی درباره این گوشی‌ها بیان شده است. بنابراین شاهد یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی با پیشتبانی از دیافراگم دوگانه، یک لنز 12 مگاپیکسلی دیگر با قابلیت بزرگنمایی 2 برابری و تله فوتو و لنز 16 مگاپیکسلی آلترا واید خواهیم بود. یک لنز 10 مگاپیکسلی هم وقتی گوشی بسته است در سوی دیگر آن وجود دارد.

بررسی دوربین گلکسی فولد

اما برای عاشقان سلفی گرفتن با گوشی‌های هوشمند هم باید اشاره کنیم که دو دوربین دیگر هم در ضلع بالایی گوشی برای پشتیبانی از تصاویر سلفی وقتی که صفحه نمایش باز است، گنجانده شده‌اند. این سیستم با ویژگی فوکوس دوگانه از یک لنز 10 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند و لنز دیگر هم ظرفیتی معادل 8 مگاپیکسل دارد که ویژگی تشخیص عمق و اعمال بوکه را برعهده خواهد داشت. خوب است بدانید ویژگی بوکه در نور روز عملکرد خوبی در این گوشی خواهد داشت و افکت محو قابل قبولی را در تصاویر ثبت شده توسط گلکسی فولد سامسونگ اعمال خواهد کرد. با این حساب نمی‌توان این ویژگی را خیلی قوی در این گوشی هوشمند معرفی کرد اما نتیجه قابل قبول خواهد بود.

 


قیمت و رنگ‌های قابل عرضه سامسونگ گلکسی فولد


همچنین بخوانید :

این گوشی هوشمند که در رنگ‌های مشکی، آبی، سبز و نقره‌ای عرضه می‌شود، قیمتی معادل 1980 دلار دارد. و با این حساب نیز می‌توان از آن به عنوان یک گوشی فوق‌العاده گران‌قیمت نیز یاد کنیم. سامسونگ تلاش کرده است تا قیمت را مقرون به صرفه‌تر جلوه دهد و به این ترتیب که یک گوشی هدفون گلکسی بادز را نیز به همراه گلکسی فولد ارائه کرده است. همچنین خوب است بدانید که نسخه 5G آن نیز تنها در آمریکا عرضه می‌شود.

قیمت سامسونگ گلکسی فولد

 


جمع بندی


از بررسی انجام شده چنین بر می‎آید که قدرت پردازش در سامسونگ گلکسی فولد بالا بوده و این گوشی به راحتی می‌تواند مولتی تسکینگ را اجرا کند. همچنین طول عمر خوب باتری از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در گلکسی فولد سامسونگ است و البته مهم‌ترین ویژگی در این گوشی نیز تا شدن راحت آن خواهد بود. البته ناگفته نماند که این گوشی قیمت بالایی داشته و زمانی که تا می‌شود نیز ظاهر زیبایی ندارد. از طرف دیگر ممکن است کمی کاربران را درباره دوام و ماندگاری‌اش نگران کند.

دوربین گلکسی فولد سامسونگ / cameras-of-galaxy-fold

بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی فولد باعث شد دریابیم که این گوشی هوشمند ویژگی‌های قابل قبولی را ارائه می‌دهد و با این ویژگی‌ها می‌توانیم بیان کنیم که سامسونگ در کنار همه محصولات درخشانی که تاکنون در سال 2019 داشته است، می‌تواند با افتخار از گلکسی فولد نیز به عنوان پرچمداری مقتدر در بین گوشی‌های تاشو یاد کند. بنابراین شاید راه برای سایر تولیدکنندگان که تولید چنین محصولاتی را در سر دارند، اندکی سخت‌تر شده باشد؛ چراکه باید با سامسونگ گلکسی فولدی به مبارزه برخیزند که در همه ویژگی‌هایش درجه یک ظاهر می‌شود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402