بررسی اپل آیپد 2019 ؛ طراحی، مشخصات فنی و قیمت

ipad 2019/آپید 2019
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

محصول آیپد 10.2 اینچی اپل، بعد از برادر کوچک‌تر خود یعنی آیپد 9.7 اینچی وارد بازار شد. آیپد جدید اپل، با قیمت بسیار مناسب، قابلیت‌های کاربردی و مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قصد داریم آیپد 2019 را به طور کامل بررسی کنیم.

بعد از این که سال گذشته اپل محصول آپید 9.7 اینچی خود را وارد بازار کرد، امسال تصمیم گرفت با شیوه نام گذاری مشابه، محصول آپید 10.2 اینچی را وارد بازار کند. آپید 2019 یک محصول با ارزش اقتصادی بسیار بالا است که با قیمتی معقول، طیف وسیعی از قابلیت‌ها را برای کاربران خود فراهم می‌کند. در حقیقت با خرید این آپید جدید تمام نرم افزار‌هایی را که باید بر روی یک آپید دیگر با قیمت 3 برابر نصب کنید را در اختیار دارید و هیچ مشکلی با نصب جدیدترین سیستم عامل اپل یعنی iOS 13 نخواهید داشت.

ipad 2019/ آیپد 2019

اگر یک صفحه نمایش بهتر (آپید ایر) یا وجود قدرت بیشتر، کارایی بهتر و قابلیت تشخیص چهره (آپید پرو) شما را سر ذوق نمی‌آورد، پس این محصول جدید اپل مناسب برای شماست! البته ممکن است مدل 32 گیگابایتی این محصول خیلی به درد استفاده‌های تخصصی‌تر نخورد، اما اگر با کمبود منابع ذخیره سازی مواجه هستید، خرید مدل 32 گیگابایتی این محصول را پیشنهاد می‌کنیم. اپل آیپد 2019 هنوز هم از کابل لایتنینگ برای شارژ شدن بهره می‌برد. استفاده از حسگر اثر انگشت به جای تشخیص چهره، داشتن دو اسپیکر، دوربین‌ها و پشتیبانی از نسل اول قلم اپل هم موارد دیگری است که از مدل‌های قبلی خود به ارث برده و البته به نظر می‌رسد این‌ها استانداردهای 2 سال گذشته یعنی سال 2017 باشند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


طراحی ظاهری آیپد 10.2 اینچی


در ظاهر، اپل آیپد 2019 که هفتمین عضو خانواده آپید هاست، شبیه به آیپد 9.7 اینچی است. ابعاد این آیپد 2019 در مقیاس اینچ، 9.8 در 6.8 در 0.3 عنوان شده و وزن آن 1.07 پوند برای مدل وای فای دار و 1.09 برای مدل دیتا گزارش شده است. در زیر اپل آیپد 2019 دو اسپیکر و و درگاه کابل لایتنینگ قرار دارد. در سمت چپ دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور نیز بالای این تبلت تعبیه شده است. جنس این محصول از آلومینیوم کاملا قابل بازیافت و جنس بخش بالایی آن از شیشه است. این محصول در سه رنگ خاکستری، نقره ای و طلایی عرضه می‌شود. اندازه صفحه نمایش 10.2 اینچی اپل آیپد 2019 بزرگ‌تر از مدل قبلی، یعنی آپید 9.7 اینچی است.

ipad 2019/ آیپد 2019

در حقیقن نیم اینچ تفاوت بین دو مدل آپید ذکر شده، به طور عمده خود را در حالت Split View و زمانی که از ویژگی سیستم عامل مک به نام Sidecar استفاده می‌کنید، نشان می‌دهد. Sidecar به شما کمک می‌کند تا از آیپد خود به عنوان یک صفحه نمایش ثانویه برای لپتاپ مک بوک خود استفاده کنید. در بالا و پایین این تبلت هنوز حاشیه‌های کمی ضخیم حفظ شده که البته در کارایی محصول تاثیری ندارد اما به تبلت جلوه‌ای قدیمی می‌دهند. حاشیه بالایی محل قرارگیری دوربین دوم 1.2 مگاپیکسلی و حاشیه پایینی نیز محلی برای تعبیه حسگر اثر انگشت است. وجود حسگر اثر انگشت به جای دکمه Home بدان معناست که دیگر با وجود تغییرات سیستم عامل iPadOS نیازی به این دکمه نداریم.

ipad 2019/ آیپد 2019

رزولوشن صفحه نمایش اپل آیپد 2019 عدد 2160 در 1620 و تراکم پیکسلی آن 264 پیکسل در هر اینچ است و نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز 4:3 است که آن را برای خواندن کتاب بسیار مناسب می‌کند. حداکثر توان روشنایی صفحه نمایش این محصول 508 نیت گزارش شده اما چیزی که کمی بنظر کم می‌آید، وجود تکنولوژی True Tone و پوشش ضد انعکاس است که البته در مدل‌های گران قیمت‌تر می‌توان این موارد را نیز در اختیار داشت.

همچنین بخوانید :

یکی از چالش‌‌های دوست داران اپل، انتخاب بین آپید 2019 و محصول آیپد ایر است که در ماه مارس جاری معرفی شده است. iPad Air صفحه نمایش 10.5 اینچ دارد اما منظور ما تفاوت سایزهای صفحه نمایش نیست! در واقع صفحه نمایش آیپد ایر بهتر و روشن‌تر بوده و از تکنولوژی True Tone و طیف وسیع‌تر رنگی نیز پشتیبانی می‌کند. اگر اهل خرج کردن بیشتر برای داشتن صفحه نمایش بهتر هستید، پول‌هایتان را برای خرید آیپد ایر پس انداز کنید. این مسئله در مورد پردازنده iPad Air نسبت به اپل آپید 2019 نیز صادق است، یعنی پردازنده iPad Air قوی‌تر از آپید 2019 عمل می‌کند (البته به خوبی آیپد پرو نیست!)

ipad 2019/ آیپد 2019

 


مشخصات فنی Apple iPad 2019 (سیستم عامل، رم، باتری و دوربین)


در تست‌های انجام شده بر روی آپید 2019 تمام نرم افزارها و بازی‌های سه بعدی پرمصرف و … که روی نسخه قبلی اپل آیپد 2019 اجرا می‌شد، بر روی این محصول هم اجرا می‌شد. تعجب آور نیست چرا که اپل آپید 2019 دارای همان چیپست A10 Fusion است. در این مدل، اپل حافظه رم را از 2 به 3 گیگابایت افزایش داده و این افزایش خود را کاملا در نتایج گیک بنچ منعکس کرده است. امتیاز رتبه بندی آپید 2019 در این سایت 6047 و امتیاز رتبه بندی مدل قبلی آپید 5921 است. در وبسایت AnTuTu نیز آیپد جدید ما امتیاز 213317 و آپید قدیمی 173688 کسب کرد. در کل درست است که چیپست A10 برای این محصول کمی قدیمی بنظر می‌رسد، اما کاملا مناسب کارایی آن است. تنها مشکل عمده ای که کاربران دارند، مشکل ذخیره سازی در مدل 32 گیگابایتی این محصول است.

ipad 2019/ آیپد 10.2

ارتقا رم شاید در مقابل لوازم جانبی موجود در این محصول خیلی مهم نباشد. مهم تر از همه ویژگی 2 در یک 1 بودن این محصول است. آپید 2019 به همراه کیبورد هوشمند این محصول می‌تواند جای خالی یک لپ تاپ را برای شما پر کند. اگر آیپد ایر و آپید پرو نیز داشته باشید با داشتن پردازنده‌های A12 و A12X می‌توانید از کارکرد بسیار قوی تر این دو محصول نیز بهره بگیرید و کارهای تخصصی خود مثل ادیت ویدیو را با آن انجام دهید.

ipad 2019/ آیپد 10.2

دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی با گشادگی دریچه لنز f/2.4 و فیلم برداری با کیفیت 1080p  و نرخ 30 فریم بر ثانیه، از ویژگی‌های دوربین آپید 2019 است؛ اما اگر عکاس حرفه‌ای هستید، باید برای دوربین به آیفون مراجعه کنید و از دوربین‌های مجهز به HDR هوشمند استفاده کنید. دوربین سلفی این تبلت نیز یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی با فیلم برداری 720p کاملا معمولی است که برای استفاده‌های مثل ویدیوکال و اسکایپ مناسب است. از همه مهم‌تر، نقش آفرینی دوربین به عنوان یک ابزار بازی کاملا کاربردی برای فناوری واقعیت افزوده است. این قابلیت بر روی بازی پوکمون گو آزمایش شده و اطمینان داریم که بسیار مناسب نیز کار می‌کند.

iPad 10.2 اینچی به روزرسانی‌های جدیدی را برای کاربران خود به ارمغان آورده است؛ به خصوص کسانی که بر روی آپید 4 و آیپد ایر اورجینال روی سیستم عامل iOS 12.4.1 مانده‌اند. iPadOS با استفاده از قابلیت حالت‌های Slide Over و Split View از برنامه‌های چند پنجره‌ای به نحو احسن پشتیبانی کرده و اداره کردن نرم افزارهای مختلف را آسان می‌کند. در این سیستم عامل، می‌توانیم با دو برنامه به صورت همزمان کار کنیم. صفحه اصلی جدید طراحی شده در این تبلت ویجت‌ کارهای روزانه را درست در کنار اولین مجموعه برنامه‌ها قرار می‌دهد و شما قادر هستید که با یک نگاه به گوشی این بخش را سریع چک کنید. اما هنوز چک کردن سریع مواردی مثل آب و هوا و تاریخ در دسترس ما نیست!

ipad 2019/ آیپد 10.2

یکی از بهترین تغییرات سیستم عامل نیز آپدیت macOS Catalina است که Sidecar نام دارد و در بالا در مورد نحوه کار آن توضیح دادیم. همچنین برنامه‌ سافاری از این پس تنها برای وب گردی در سایت‌های دسکتاپ است و قادر نخواهید بود که هیچ وبسایت موبایلی دیگری را ببینید. در بخش باتری اما هیچ تغییری نمی‌بینیم و خوشحال نیز هستیم! باتری تبلت آپید 2019 همان باتری نسخه قبلی است. 10 ساعت پخش ویدیو یا وب گردی، نیم روز بازی کردن بازی‌های واقعیت افزوده و سه روز استفاده معمولی از ویژگی‌های این باتری است. در مورد نحوه شارژ این باتری هم خبر بدی داریم زیرا با توان 12 واتی شارژ می‌شود و شارژ کامل آن 3 ساعت طول می‌کشد. اگر این عملکرد را با عملکرد شارژر باتری آیفون 11 (که در 90 دقیقه کامل شارژ می‌شود) مقایسه کنیم، کمی ناراحت می‌شویم!

پس اپل آیپد 2019 با شارژ سریع آپید مینی 5 و آپید ایر امسال نیز شارژ می‌شود. اما تمام این محصولات شارژر 12 واتی دارند که نیاز به آپدیت و ارتقا توان شارژ در آن‌ها احساس می‌شود. بلندگو‌های این تبلت توانایی تولید صدایی به بلندی 85 دسیبل را دارند که برای یک اتاق با اندازه معمولی کاملا مناسب است. برای اتصال وسایل صوتی به این تبلت می‌توانید از بلوتوث نسخه 4.2 و یا جک 3.5 میلی متری هدفون استفاده کنید (بله جک 3.5 میلی متری!)

 


قلم و کیبورد هوشمند آیپد 10.2 اینچی


ipad 2019/ آیپد 10.2

اگر قصد دارید از آیپد برای ترسیم یا علامت گذاری یک نوشته استفاده کنید، iPadOS این تجربه شما را با قلم اپل بسیار آسان‌تر و لذت بخش‌تر خواهد کرد. به عنوان مثال، می‌توانید با کشیدن این قلم به صورت عمودی از گوشه پایین سمت راست برای گرفتن اسکرین شات و نوشتن بر روی آن استفاده کنید. آیپد جدید همراه با آیپد پرو 12.9 اینچی با قلم اپل آزمایش شده‌اند. با استفاده از نسل دوم قلم اپل، در آیپد پرو سرعت بیشتری را شاهد بودیم، هم چنین می‌توان با این قلم از قابلیت دابل تاچ استفاده کرد و کار کردن طولانی با آن راحت‌تر خواهد بود. هر چند تجربه استفاده از قلم اپل در آیپد به خوبی استفاده از این قلم در آیپد پرو نبود، اما در هر دوی آن‌ها یک تجربه مشابه و شگفت آور است، پس استفاده از این قلم در هر کدام از این موارد را که بتوانید تجربه کنید، خالی از لطف نخواهد بود. آن چه آیپد 10.2 را از نسخه‌های قبلی خود متمایز می‌کند، پشتیبانی از کیس هوشمند صفحه کلید اپل است. صفحه کلید به صورت مغناطیسی به درگاه مخصوص در سمت راست تبلت متصل می‌شود پس دیگر نیازی به شارژ کردن آن ندارید.

ipad 2019/ آیپد جدید

این کیبورد ممکن است کوچک‌تر از یک صفحه کلید معمولی به نظر برسد، اما بعد از تایپ کردن با آن متوجه خواهید شد از این نظر محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌کند و به راحتی قادر به تایپ کردن هستید. همچنین طراحی آن به سبک Chiclet-Style یا کیبورد جزیره‌ای است (کیبوردی که در آن کلیدها با فاصله و به صورت کاملا مستقل از یکدیگر قرار دارند و به شکل مستطیل با لبه‌های گرد هستند) که تایپ با آن را لذت بخش‌تر می‌کند. تنها نکته منفی این صفحه کلید هوشمند این است که در مقایسه با صفحه کلید آیپد پرو، تنها از یک زاویه تبلت را پشتیبانی می‌کند. با این وجود ما این کیبورد را با توجه به طراحی باریک و باکیفیت آن به کیبورد‌های دیگر موجود در بازار ترجیح می‌دهیم.

 


قیمت آیپد 2019


ipad 2019/ آیپد 10.2

خبر عرضه آیپد 10.2 در زمان معرفی آیفون 11، یک خبر غافلگیر کننده بود، تاریخ رسمی عرضه آیپد 10.2 دوشنبه، 29 سپتامبر (7 مهر) تعیین شده بود، اما در حقیقت در برخی از بازارها در روز چهارشنبه، 25 سپتامبر (3 مهر) یعنی درست یک روز بعد از به روز رسانی iPadOS عرضه شد. مسئله مهمی که وجود دارد قیمت آیپد 10.2 است. قیمت آیپد 2019 در ورژن 32 گیگابایتی 329 دلار (329 پوند، 529 دلار استرالیا) است. در طرف دیگر قیمت آیپد جدید 2019 در نسخه 128 گیگابایتی آن از 429 دلار ( 479 پوند، 689 دلار استرالیا) شروع می‌شود. شما می‌توانید نسخه 32 گیگابایتی آیپد 10.2 اپل را خریداری کرده و برای بقیه فضای ذخیره سازی که نیاز دارید از iCloud استفاده کنید.

انتظار انجام کارهای مشکل‌تر از اپل آیپد پرو 2019 و ذخیره و ویرایش فیلم و عکس نیازمند داشتن نسخه 128 گیگابایتی آن است. در برخی موارد نیز نیازمند صرف هزینه برای خرید کاور کیبورد هوشمند با قیمت 159 دلار ( 159 پوند، 235 دلار استرالیا)، قلم اپل با قیمت 99 دلار (89 پوند، 235 دلار استرالیا) یا حتی نسخه دیتای این محصول با قیمت 459 دلار (479 پوند، 729 دلار استرالیا) خواهید بود. حتی بعد از خرید نسخه ارزان قیمت‌تر آن یعنی نسخه 32 گیگابایتی نیز باید مبلغ اضافه ای برای خرید این گونه لوازم در نظر بگیرید.

 


جمع بندی


جمع بندی خود را در مورد این محصول به صورت زیر ارائه می‌کنیم:

نقاط قوت:

  • این محصول، یک آیپد است!
  • پشتیبانی از کیبورد هوشمند
  • قدرت باتری بسیار خوب
  • تعامل بسیار خوب با نرم افزارها

نقاط ضعف:

  • پردازنده قدیمی
  • فضای ناکافی ذخیره سازی در مدل 32 گیگابایتی
  • گران بودن قلم اپل و کیبورد هوشمند

 

محصول اپل آیپد 2019 را بخرید اگر:

  • قصد دارید آیپد قدیمی خود را با صرف هزینه نه چندان زیاد بروزرسانی کنید؛ چرا که قیمت آیپد جدید بسیار مناسب است و می‌توانید با پرداخت چیزی در حدود 499 دلار صاحب یک تبلت با کارایی مناسب شوید.
  • قصد دارید یک صفحه نمایش ثانویه برای مک بوک خود داشته باشید؛ چرا که قابلیت Sidecar به شما این اجازه را می‌دهد که از صفحه نمایش آیپد خود به عنوان یک صفحه نمایش ثانویه برای مک بوک خود استفاده کنید.
  • اگر از محصولات آیپد ایر 1 و آیپد 4 استفاده می‌کنید و سیستم عامل شما هنوز iOS 12.4.1 است، می‌توانید با خرید این محصول، صاحب سیستم عامل جدید iPadOS شوید.

محصول اپل آیپد 2019 را نخرید اگر:

  • اگر قصد دارید با تبلت خود کارهای حرفه‌ای با قلم اپل انجام دهید، انتخاب‌های حرفه‌ای تری پیش روی شما می‌تواند قرار بگیرد.
  • اگر فروشگاهی تخفیف قابل توجهی بر روی محصول iPad 9.7 قرار داده، شک نکنید که بهتر است آن را بخرید و از مزایای جدید آیپد 10.2 اینچی صرف نظر کنید.
  • اگر محصولی که از آن استفاده می‌کنید، از نسل‌های پنجم یا ششم آیپد است، بهتر است با همان کار کنید و برای خرید محصول جدید منتظر گزینه‌های مناسب‌تر بمانید.
768×432 (0x0)
46.38 KB
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402