بررسی سیر تحول دوربین گوشی های آیفون ؛ از آیفون 6 تا آیفون 11 + ویدیو

iphone-11 / دوربین آیفون 11/ سیر تحول دوربین گوشی های آیفون/ مقایسه دوربین های آیفون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله از پلازا قصد داریم سیر تحول دوربین گوشی های آیفون را از طریق مقایسه دوربین های آیفون و نتایج ثبت شده با آنها در نور روز و شب، مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چگونه دوربین آیفون 11 به این درجه از کیفیت رسیده است.

iphone-11 / دوربین آیفون 11

شنیدن این حرف که دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند در حال پیشرفت هستند، حرفی بسیار آشناست و امروزه کمتر مقاله‌ای درباره گوشی‌های هوشمند پرچمدار و مدرن دیده می‌شود که به این موضوع و یا دستاورد جدید یک کمپانی درباره دوربین در گوشی‌هایش اشاره نکرده باشد. از این رو سوال اینجاست که پیشرفت اشاره شده به چه معناست؟ آیا در این زمینه تنها افزایش ظرفیت مگاپیکسلی دوبین گوشی‌های هوشمند مد نظر است و یا عوامل دیگری هم نقش دارند. در ادامه می‌توانید ویدیویی هم در این زمینه مشاهده کنید.

همان‌طور که می‌دانید اپل به عنوان یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند شناخته می‌شود و همه ما با آیفون معروفش نیز آشنا هستیم. چندی پیش نیز جدیدترین آیفون یعنی آیفون 11 از سوی این شرکت در سه نسخه معرفی شد و شما در اینجا می‌توانید درباره دروبین این گوشی هوشمند بخوانید. با این حال ما انتظار یک دوربین ایده‌آل را از پرچمداران اپل داریم. درواقع انتظاری که از کیفیت دوربین آیفون 11 می‌رود این است که حداقل نسبت به نسل‌های پیشین خود پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. از این رو ما در این مقاله تاریخچه تکامل دوربین آیفون را با نمونه تصاویری که از دوربین گوشی‌های مختلف ثبت شده بود را به شما نشان خواهیم داد تا در جریان سیر تحول دوربین گوشی های آیفون از طریق تصاویر ثبت شده با گوشی‌های آیفون از آیفون 6 به بعد تا آیفون 11 قرار بگیریم.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • بررسی سیر تحول دوربین گوشی های آیفون
    • صحنه اول بررسی سیر تحول دوربین گوشی های آیفون
    • صحنه دوم بررسی سیر تحول دوربین گوشی های آیفون
    • صحنه سوم مقایسه دوربین های آیفون
    • صحنه چهارم بررسی سیر تحول دوربین گوشی های آیفون
    • صحنه پنجم بررسی سیر تحول دوربین گوشی های آیفون
    • صحنه ششم مقایسه دوربین های آیفون
    • صحنه هفتم بررسی دوربین گوشی های آیفون
    • صحنه هشتم بررسی دوربین گوشی های آیفون
    • صحنه نهم بررسی سیر تحول دوربین گوشی های آیفون
    • صحنه دهم در بررسی دوربین گوشی های آیفون
    • صحنه یازدهم مقایسه دوربین گوشی های آیفون
    • صحنه دوازدهم مقایسه دوربین های آیفون
    • صحنه سیزدهم مقایسه دوربین های آیفون
    • صحنه چهاردهم مقایسه دوربین های آیفون
    • صحنه پانزدهم مقایسه دوربین های آیفون
  • سخن پایانی

 


بررسی سیر تحول دوربین گوشی های آیفون


 

صحنه اول بررسی سیر تحول دوربین گوشی های آیفون

خب با توجه به تصاویر می‌توانیم بگوییم که سری گوشی‌های آیفون 6 بسیار به هم شبیه هستند و مشخصات دوربین آیفون در این گوشی‌ها عملکرد تقریبا مشابهی دارند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید هم تصاویر ثبت شده با این گوشی‌های قدیمی آیفون تیره‌تر از سایر تصایر هستند و همین‌طور جزئیات زیادی در سایه‌ها از دست رقته است. هرچند تصاویری که از آیفون 6 و 6 پلاس و همین‌طور آیفون 6 اس و 6 اس پلاس مشاهده می‌کنیم، کیفیت قابل قبولی دارند اما عالی نیستند. این در حالی است که تصاویر ثبت شده با گوشی آیفون 7 اندکی روشن‌تر به نظر می‌رسد.

همچنین در تصویر ثبت شده با آیفون 8 هم تفاوتی را شاهد هستیم. هرچند تفاوت به بهتر شدن تصویر کمک کرده اما رنگ اصلی آن را تغییر داده است. اما از تصویر ثبت شده با آیفون 10 اس ماجرا اندکی متفاوت است. درواقع این گوشی اولین گوشی آیفون محسوب می‌شود که از ویژگی Smart HDR پشتیبانی می‌کند. این ویژگی به افزایش دامنه پویایی تصویر کمک قابل توجهی کرده است. اگر آیفون 10 اس دارید، نگاهی به این مقاله بیندازید که در مورد ویژگی‌های دوربین این گوشی هوشمند اطلاعاتی را بیان کرده است. حالا برگردیم به مقایسه دوربین های آیفون که نتیجه ثبت تصویر با دوربین آیفون 11 نیز بهتر بوده و مشاهده می‌کنیم که ویژگی یاد شده باز هم رو به بهبود بوده است و می‌توانیم شاهد جزئیات بیشتری از سوژه در تصویر ثبت شده و بالارفتن کیفیت دوربین آیفون باشیم.

 

صحنه دوم بررسی سیر تحول دوربین گوشی های آیفون

تصاویری که در پایین مشاهده می‌کنید، نشان می‌دهند تصاویر ثبت شده با آیفون 6 و 6 اس مبهم‌تر از سایر تصاویر هستند. درواقع در بخشی از تصاویر اجسامی مانند درختانی که در سایه هستند، جزئیات خود را از دست داده‌اند. از این رو در تصاویر ثبت شده با دوربین آیفون 7 و آیفون 8 شاهد بهبود و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این بخش هستیم. اما باز هم درختان اندکی مصنوعی به نظر می‌رسند.

سرانجام باز هم در آیفون 10 اس می‌بینیم که جزئیات به خوبی در تصویر ثبت شده‌اند و این موضوع پیشرفت رو به جلوی کیفیت دوربین آیفون 10 اس را نشان می‌دهد که در نتایج به دست آمده از تصاویر ثبت شده با آیفون 11 نیز کامل‌تر شده است. درواقع مشخصات دوربین آیفون رو به پیشرفت بوده است. اگر تمایل دارید که بیشتر با آیفون 11 آشنا شوید می‌توانید نگاهی به این مقاله داشته باشید.

 

صحنه سوم مقایسه دوربین های آیفون

صحنه‌ای که در پایین مشاهده می‌کنید اندکی چالش‌برانگیز است. روشنایی خط ساحلی در پس زمینه و روشنایی ورودی باعث شده است تا دوربین گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 7 اندکی در حفظ پویایی تصاویر با مشکل مواجه شوند. این ویژگی در تصویر ثبت شده با آیفون 8 پلاس اندکی بهبود یافته است. اما تنها در تصاویر ثبت شده با آیفون 10 اس و آیفون 11 می‌بینیم که هم جزئیات و هم اینکه پویایی سوژه در تصویر حفظ شده است. با توجه به این مطلب در مقایسه دوربین های آیفون در می‌یابیم که سیر تحول دوربین گوشی های آیفون روندی رو به جلو بوده است.

 

صحنه چهارم بررسی سیر تحول دوربین گوشی های آیفون

در اینجا هم در بخش بررسی مشخصات دوربین آیفون در می‌یابیم که شاهد پیشرفت قابل توجهی از آیفون 6 تا آیفون 11 بوده‌ایم. درواقع دامنه پویایی تصاویر از آیفون 6 به بعد رو به پیشرفت بوده و جزئیات بیشتری از صحنه نیز در تصویر ثبت شده است که این مسأله در مقایسه دوربین های آیفون پیشرفت قابل توجه دوربین‌های این گوشی هوشمند از گذشته تاکنون را نشان می‌دهد.

 

صحنه پنجم بررسی سیر تحول دوربین گوشی های آیفون

همچنین در تصاویر پایین هم می‌توانید سیر تحول دوربین گوشی های آیفون را شاهد باشید. درواقع دامنه پویایی و جزئیات ضعیف در تصاویر، رفته رفته جای خود را به پویایی قوی و همچنین حفظ جزئیات بیشتر از صحنه می‌دهند.

همین مشاهدات در مورد صحنه‌هایی که در معرض نور خورشید هم قرار دارند و همه می‌دانیم که عکسبرداری با گوشی هوشمند در مقابل چنین نوری خیلی سخت خواهد بود، خود را نشان می‌دهد. همان‌طور که در این تصاویر هم دیده می‌شود، در مقایسه دوربین های آیفون دوربین این گوشی در آخرین مدل‌هایش یعنی آیفون 10 اس مکس و آیفون 11 مکس پرو عملکرد خیلی بهتری نسبت به مشخصات دوربین آیفون های قدیمی دارد. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره دوربین آیفون 10 اس مکس کسب کنید، می‌توانید مقاله مقایسه دوربین آیفون 10 اس مکس با دوربین سامسونگ نوت 10 پلاس را بخوانید.

 

صحنه ششم مقایسه دوربین گوشی های آیفون

با توجه به مطالب بیان شده واضح است که کنتراست تصاویر هم باید در آیفون های جدید نسبت به دوربین گوشی های آیفون قدیمی بهتر شده باشد. همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، سیر تحول دوربین گوشی های آیفون از مدل‌های قدیمی‌تر نسبت به مدل‌های امروزی‌تر روشن‌تر شده است.

 

صحنه هفتم بررسی دوربین های آیفون

در صحنه‌ای که در زیر مشاهده می‌کنید، مقایسه دوربین گوشی های آیفون این موضوع را نشان می‌دهد که با امروزی‌تر بودن گوشی‌ها شاهد رنگ‌ها و ترکیب رنگ بهتری از تصاویر نیز هستیم. درواقع در تصاویر برای مقایسه دوربین گوشی های آیفون می‌توانید این مورد را در انتقال رنگ بین آبی آسمان که تا درختان امتداد دارد را مشاهده کنید.

 

صحنه هشتم بررسی دوربین گوشی های آیفون

 

صحنه نهم بررسی سیر تحول دوربین گوشی های آیفون

نتایج حاصل شده از مقایسه دوربین گوشی های آیفون و بررسی دوربین آیفون در شب واقعا تعجب‌آور است. درواقع نتایجی که در آیفون 6 و آیفون 7 شاهد آن هستیم بسیار تیره و تار بوده و در آیفون 11 به لطف فناوری Night Mode شاهد تصویر بهتری در شب خواهیم بود.

 

صحنه دهم در بررسی دوربین گوشی‌های آیفون

در این صحنه نشان داده می‌شود که اگر از آیفون‌های قدیمی استفاده کنید، نمی‌توانید در صحنه‌ای با شرایطی که در تصویر می‌بینید بدون استفاده از نور فلاش عکسبرداری کنید. اما با پیشرفت دوربین ها، مقایسه دوربین های آیفون نشان می‌دهد که در نسخه‌های بالاتر این گوشی هوشمند به لطف بهره‌گیری از ویژگی Night Mode می‌توان تصاویر خوبی را ثبت کرد. همچنین در این شرایط اگر سوژه نیز در حال حرکت باشد، تصویر مبهمی حاصل نخواهد شد و جزئیات تصویر به طور کامل حفظ خواهند شد.

 

صحنه یازدهم مقایسه دوربین گوشی های آیفون

تصاویر مربوط به آیفون 6، آیفون 6 اس و آیفون 7 نشان می‌دهند که تصاویر ثبت شده زردی بیشتری نسبه به تصویر ثبت شده با آیفون 8 دارد که مشاهده می‌شود. همچنین این موضوع در آیفون 10 هم تکرار شده است. اما در تصویر ثبت شده با آیفون 11 مشاهده می‌کنیم که کیفیت تصویر بالاتر است و مشکل اشاره شده حل شده است.

 

صحنه دوازدهم مقایسه دوربین گوشی های آیفون

در تصاویری نشان داده شده پایین هم جهت مقایسه دوربین های آیفون تنها می‌توانیم بگوییم که ویژگی Night Mode به داد دوربین‌های آیفون در نسخه‌های بالاتر رسیده و در این راستا باعث ایجاد تحولی چشمگیر در کیفیت دوربین آیفون شده است.

 

صحنه سیزدهم مقایسه دوربین های آیفون

در بررسی دوربین آیفون های مختلف مشاهده می‌کنیم که در سوژه‌ای که در این بخش مشاهده می‌کنید، تنها تصویر ثبت شده با آیفون 11 است که کیفیت قابل قبولی را به نمایش می‌گذارد.

 

صحنه چهاردهم مقایسه دوربین های آیفون

تاریخچه تکامل دوربین آیفون نشان می‌دهد که تا زمان آیفون 10 اس لامپ‌های نئون چالشی بزرگ برای اپل و کیفیت دوربین آیفون محسوب می‌شد؛ اما به لطف آیفون 11 شاهد پویایی و وضوح بهتری در تصاویر ثبت شده از سوی گوشی‌های آیفون هستیم.

 

صحنه پانزدهم مقایسه دوربین های آیفون

در صحنه آخر مقایسه دوربین های آیفون باز هم ضعف گوشی‌های پیشین آیفون را متوجه خواهیم شد. درواقع حفظ جزئیات کوچک در نمونه تصاویر مربوط به دو آیفون جدیدتر است که خود را به خوبی نشان می‌دهد.

 


سخن پایانی


در بررسی دوربین گوشی های آیفون دریافتیم که در صحنه‌هایی که در روز ثبت شده‌اند، می‌توانیم ظرفیت و اندازه سنسورها را مورد مقایسه قرار دهیم. همچنین آنچه در تصاویر ثبت شده در شب نشان می‌دهند، تصاویری واقعی هستند که کیفیت اصلی دوربین های آیفون را به نمایش می‌گذارند. چیزی که در مقایسه دوربین گوشی های آیفون مشخص بود، این است که گوشی‌های آیفون از گذشته تاکنون دستخوش تغییرات مثبتی شده‌اند و شاهد پیشرفت قابل توجهی بوده‌اند.

یکی از این ویژگی‌های عالی که باعث تمایز کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی‌های آیفون در شب شده است، ویژگی Night Mode است که حالت تکمیل شده آن را به خوبی در تصاویر ثبت شده با آیفون 11 مشاهده می‌کنیم. درواقع این ویژگی در مشخصات دوربین آیفون باعث شده است که تصاویر ثبت شده در شب شفاف‌تر و روشن‌تر ثبت شوند و دوربین آیفون 11 را در مقایسه گوشی های آیفون در صدر قرار دهد. البته همانطور که می دانید این سیر تحول تنها مربوط به دوربین های در این گوشی نیست. باطری iphone، کیفیت نمایشگر، کیفیت صدا و شاید ده ها ویژگی در این سیر ارتقا یافته اند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402