آموزش تصویری ساخت اکانت توییتر ؛ نحوه کار با توییتر چگونه است؟

ساخت اکانت توییتر / ساخت حساب توییتر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

توییتر (Twitter) از پرطرفداتربن و جذاب‌ ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا است. بعید است که عاشق گفتگو و دنبال کردن اخبار باشید و از توئیتر غافل بمانید. در این مطلب با آموزش کار با این شبکه اجتماعی و همچنین ساخت اکانت توییتر یا همان حساب کاربری همراه پلازا باشید.

توییتر یک از شبکه‌های اجتماعی است که بیش از 330 میلیون کاربر دارد و  بیش از 134 میلیون از این کاربران روزانه از آن استفاده می‌کنند. توییتر همیشه نقل محافل بوده است اما به‌تازگی و با انتشار اخبار مبنی بر خریداری آن توسط ایلان ماسک، بیشتر از گذشته در مرکز توجه قرار گرفته است. حالا دیگر به نظر می‌رسد که این روزها همه از توییتر استفاده کرده و توییت ارسال می‌کنند. این شبکه اجتماعی جایی است که خبرهای مختلف سریعا منتشر شده و ترندهای جدیدی در آن به وجود می‌آید. اگر شما هم به دنبال فعالیت در این شبکه اجتماعی هستید، در این مطلب قصد داریم آموزش توییتر را از نحوه ثبت نام و ارسال توییت گرفته تا حذف اکانت توییتر را با شما به اشتراک بگذاریم.

همچنین با تماشای ویدیوی زیر می توانید اطلاعات بیشتری درباره نحوه ساخت اکانت توییتر کسب کنید:

 

در ادامه می‌خوانید:

توییتر چیست؟

توییتر یک شبکه‌ اجتماعی برمبنای میکروبلاگ است؛ شبکه‌ای که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا پیام متنی خود را در 280 حرف با دوستان خود به اشتراک بگذراند. در سال 2006 جک دورسی (Jack Patrick Dorsey) وب‌سایتی را به عنوان یک سرویس داخلی برای کارکنان Odeo بنیان نهاد. اما پس از مدتی این‌ وب‌سایت رشد قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرد و روزبه‌روز به تعداد اعضای آن افزوده شد؛ به‌طوری که در سال 2015 توییتر دارای بیش از 282 میلیون کاربر فعال بود. یکی از مهم‌ترین اهداف توئیتر این است که به کاربران خود این امکان‌را بدهد که دسترسی نامحدود و البته سریعی به منابع خبری و اطلاعاتی و موضوعات موردعلاقه و سرگرمی‌ها داشته باشند.

توییتر / twitter / قطع صدای نوتیفیکیشن

در توییتر افراد مشهور بسیاری عضو هستند و دنبال‌کننده‌هایی میلیونی دارند. تقریبا تمامی سیاستمداران جهان، هنرمندان و بازیگران، ورزشکاران، روزنامه‌نگاران و… در این شبکه حضوری فعال دارند و به‌طور مداوم به انعکاس اخبار و بیان نظرات و دیدگاه‌های خود نسبت به موضوعات مختلف می‌پردازند. توئیتر محل حضور مستمر برندها و کارخانجات هم هست. هر یک آن‌ها به طریقی سعی می‌کنند تا نظرها را به سمت و سوی محصولات خود جذب کرده و گوی رقابت را از یک‌دیگر بربایند.

یکی از ویژگی‌های جالب توییتر محدودیت 280 کارکتری آن است. البته این سایت فقط برای اشتراک گذاری متن‌ها نیست. شما می‌توانید عکس، فیلم و صوت را نیز در این شبکه‌ی جهانی منتشر کنید. امروزه از توئیتر به عنوانی ابرازی برای آموزش، خبررسانی، بازاریابی و سرگرمی استفاده می‌شود.

چرا باید از توییتر استفاده کنید؟

1. افراد جذاب

همه‌ی ما دوست داریم اطراف‌مان پر از افراد جذاب و جالب باشد. اما در دنیای واقعی معمولا هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد. ما از لحاظ خونی وابسته و علاقه‌مند به خانواده‌ی خود هستیم و هریک از ما بنا به هر دلیل شغلی، تحصیلی و … دوستانی داریم و باید با آنان به نحو احسن رفتار کنیم اما خب همه‌ی این‌ها به آن معنی نیست که لزوما افراد خانواده و دوستانمان باید افرادی جذاب و جالب باشند و همیشه حرفی برای گفتن داشته‌ باشند.

فلسفه‌ی وجودی توییتر برای ارتباط شما نه لزوما با خانواده و دوستان بلکه با افرادی است که باهم به موضوعات مشترکی علاقه‌مند هستید و هردو دوست دارید درباره‌ آن‌ها حرف بزنید و اطلاعات کسب کنید. نکته بعدی این است که در Twitter محدودیتی برای فالو کردن یا نکردن افراد خاص مانند فیسبوک وجود ندارد. شما هرکسی را می‌توانید فالو کنید و هرکسی هم می‌توانید در عوض شمارا فالو کند. حتی اگر 500 نفر را هم فالو کنید ولی کسی شمارا فالو نکند باز مشکلی پیش نمی‌آید. در این شبکه اجتماعی افراد زیادی هستند که حرف‌هایی برای گفتن دارند و شما می‌توانید به آن‌ها گوش دهید.

2. اخبار فوری

توییتر قابلیت بالای خود را برای پوشش اخبار فوری در طول سال‌های اخیر ثابت کرده است. سادگی و راحتی استفاده از سایت باعث شده است که زمزمه‌های اولیه‌ هرخبری بعد از چند توییت و ریتوییت به صورت سریعی انتشار یاید و افراد زیادی درباره آن حرف بزنند. این قابلیت این قدرت را به توئیتر داده است که در بسیاری از مواقع از خبرگزاری‌های سنتی پیشی بگیرد و آن‌ها را در سرعت عمل و محبوبیت پشت‌ سر بگذارد. حتی اگر مایل به حضور فعال در این سایت نیستید می‌توانید از آن به عنوان منبع خبری فوری استفاده کنید. News aggregators این شبکه این امکان را به شما می‌دهد که در بطن اخبار و درمیان صدها روزنامه‌نگار و خبرگزاری باشید و خیلی قبل‌تر از آن‌که خبر در رسانه‌هایی مثل تلویزیون منتشر شود از آن باخبر شوید.

3. به دنبال موضوعات داغ روز

همانند اخبار فوری، Twitter بهترین مکان برای دنبال کردن موضوعات داغ و جنجالی دنیا است. اگر ویدوئویی در یوتیوب پرطرفدار شده است، قطعا در توییتر هم به اشترک گذاشته می‌شود. اگر هنرمندی کاری قابل توجه از نظر خبری انجام داده باشدريال حتی اگر تمام تلاش خودش‌ را بکند که این خبر به رسانه‌های اصلی نرسد باز احتمالا شما خبرش را در توئیتر خواهید خواند. اگر ژانر طنز جدید به راه بیفتد قطعا در این شبکه اجتماعی شما آن را مشاهده خواهید کرد.

4. ارتباط با شرکت‌‌ها و کمپانی‌ها

کمپانی‌ها عاشق Twitter هستند. نام و برند تجاری مورد علاقه شما به احتمال زیاد برای محصول خود در توئیتر فعالیت می‌کند. شرکت‌ها از این شبکه اجتماعی برای ارتباط با مشتریان و همچنین تبلیغ خود و کالاهایشان استفاده می‌کنند. اما این کار بدون حضور و کمک طرفداران امکان‌پذیر نیست. Twitter یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها را برای ارائه خدمات ارتباط با مشتری ارائه داده است. درست که شاید نتوانید بازخورد مفیدی مثل وقتی که به یک شرکت تلفن می‌زنید بگیرید اما لااقل برای زدن حرفتان هم زیاد منتظر نماندید.

5. حضور سلبریتی ها

سلبریتی / ستاره ها/ hollywood / celebrity stars
سلبریتی‌ها هم عاشق این شبکه اجتماعی محبوب هستند. تقریبا درصد بالایی از سلبریتی‌ها در توئیتر حضور دارند. آنها نیز از آن برای معرفی و تبلیغ خود یا فیلم یا آثار خود استفاده می‌کنند. طرفداران هم راهی حدید از این طریق پیدا‌ کرده‌اند تا با سلبریتی‌ها ارتباط داشته‌ باشند. توییتر برای کسانی‌ که به‌صورت جدی این سلبریتی‌ها را دنبال می‌کنند این امکان‌ را داده‌ است که بتوانند به راحتی با آنان در ارتباط باشند و به آن‌ها پیام دهند. ممکن است جواب پیام خود را نیز گرفته باشند.

6- محتواهای خلاقانه

بیشتر اکانت‌های محبوب توئیتر به‌خاطر تولید محتواهای خلاقانه خود مشهور شده‌اند. شما هم می‎توانید با ارائه خلاقیت خود چشم‌ها را به سوی خود برگدانید. می‌توانید یک شخص مشهور را تقلید کنید، شعری کوتاه بگویید و یا عکس‌ها و ویدوئوهای خلاقانه و جذاب تولید کنید. تا زمانی که مقررات توییتر را نقض نکرده‌ باشید با خیالی آسوده در این شبکه فعالیت کنید؛ تنها محدودیت واقعی شما میزان خلاقیت شما است.

7. محدودیت 280 کاراکتری

اگر شما نیز از آن دسته آدم‌هایی هستید که می‌توانید بدون خسته شدن ساعت‌ها مطالعه کنید، اما گاهی ترجیح می‌دهید زیاد ذهنتان را درگیر مطالب و تمرکز نکنید، Twitter بهترین شبکه‌ اجتماعی برای شما است. اما گاهی ممکن است کل حرفی که برای زدن دارید بیشتر از 280 کاراکتر نشود. پس در این مواقع مخاطب شما تمام تمرکز خود را روی همین 280 کاراکتر می‌گذارد تا بفهمد شما درباره‌ی چه چیزی صبحت می‌کنید. البته درضورت نیاز شما می‌توانید لینکی از ادامه مطلبتان یا توضیحی جامع‌تر از آنچه در توییت نوشته‌اید را ارائه کنید تا برای علاقه‌مندان به مطلب شما، فرصت مناسبی‌ را فراهم کرده باشید.

آموزش ساخت اکانت توییتر در گوشی ؛ نحوه ساختن اکانت توییتر با گوشی

پس از اینکه با توییتر و دلایل استقبال کاربران از آن آشنا شدیم، مورد بعدی نحوه ایجاد اکانت در توییتر است. روش ساختن حساب توییتر بسیار ساده است. روش ایجاد اکانت ساخت اکانت توییتر در اندروید و iOS تقریبا یکی است و تفاوتی ندارد. ابتدا اپلیکیشن توییتر را از اینجا در گوگل‌پلی و از اینجا در اپ‌استور دریافت کنید.

در صفحه اول برای ساخت حساب توییتر، روی Sign Up بزنید تا فرایند ساخت اکانت توییتر در ایران شروع شود. سپس در صفحه بعدی باید نام خود را در قسمت Name و همچنین شماره تلفن و تاریخ تولد خود را وارد کنید. ساخت اکانت توییتر با شماره مجازی هم ممکن است ولی از آنجایی که می‌توانید به‌جای شماره، با انتخاب Use email instead، از یک ایمیل استفاده کنید، بهتر است از یک شماره مجازی یا حتی حقیقی استفاده نکنید و یک ایمیل به توییتر بدهید. ساخت اکانت توییتر بدون شماره و با ایمیل روشی است که به شما توصیه می‌کنیم.

ساخت اکانت توییتر / ساخت حساب توییتر

بعد از اینکه روی Next زدید، پنجره زیر نشان داده خواهد شد. در این پنجره اگر می‌خواهید توییتر، تبلیغات درون برنامه را با توجه به وبسایت‌ها و محتوایی که در توییتر بازدید می‌کنید و همچنین فعالیت‌های آفلاین و آنلاین شما در وب، برای شما شخصی‌سازی کند گزینه Track where you see Twitter content across the web را تیک بزنید. در غیر این صورت می‌توانید تیک آن را بردارید و بعد روی Next بزنید.

ساخت اکانت توییتر / ساخت اکانت توییتر در ایران

در صفحه بعدی، یک بار دیگر نام، شماره تلفن و تاریخ تولد خود را باید بررسی کنید. در اینجا اگر اشتباهی بود می‌توانید آن را اصلاح کنید. در غیر این صورت روی Sign Up بزنید. در صفحه بعدی یک کد تایید برای شما ارسال می‌شود. اگر به‌جای شماره تلفن ایمیل را وارد کرده باشید، این کد برایتان ایمیل خواهد شد و اگر شماره هم وارد کرده باشید برایتان پیامک می‌شود. کد را وارد کنید و روی Next بزنید.

ساخت اکانت توییتر / ساخت حساب توییتر

در ادامه این آموزش ساخت اکانت توییتر با شماره ایران، در صفحه بعدی باید یک رمزعبور برای حسابتان تعریف کنید. سپس روی Next بزنید و به پنجره بعدی بروید. پنجره بعدی مربوط به همگام‌سازی مخاطبین است. اگر خواستید مخاطبین خود را با حساب توییتر همگام‌سازی کرده و ببینید کدام یک از آن‌ها در این شبکه اجتماعی حساب دارند، روی Sync contacts بزنید، در غیر این صورت Not Now را بزنید. پنجره بعدی مربوط به موضوعات مورد علاقه شما است. مثلا موسیقی، سینما، فناوری و غیره. هرکدام را انتخاب کنید، توییتر حساب‌هایی مرتبط با همان موضوعات به‌شما پیشنهاد می‌کند. می‌توانید روی Skip for now بزنید و این مرحله را رد کنید. مراحل بعدی نیز مربوط به حساب‌هایی است که توییتر برای دنبال‌کردن به شما پیشنهاد می‌دهد.

می‌توانید این مراحل را هم با Skip for now رد کنید. در انتها مراحل ساخت اکانت توییتر با ایمیل یا شماره به پایان رسیده و می‌توانید از حساب خود استفاده کنید. همچنین مراحل ساخت اکانت توییتر در گوگل کروم یا سایر مرورگرها نیز تا حد زیادی شبیه به بالا است و تفاوتی ندارد. نکته آخر اینکه ساخت حساب توییتر نامحدود نیست و با هر ایمیل یا شماره می‌توانید یک حساب باز کنید.

آموزش کار با توییتر

وقتی حساب خود را ایجاد کردید، می‌توانید کار با توییتر را شروع و با قسمت‌های مختلف آن آشنا شوید. از آنجایی که توضیح دادن تمامی امکانات و کار با برنامه توییتر در یک مقاله نمی‌گنجند، ما در این قسمت تصمیم گرفتیم مهمترین قابلیت‌ها و طرز استفاده از آن‌ها را به‌شما نشان دهیم تا با سرعت بیشتری با این شبکه اجتماعی آشنا شوید.

آموزش خصوصی کردن پروفایل در توییتر

درست مانند اینستاگرام در توییتر هم می‌توانید حساب خود را خصوصی یا پرایوت کنید. البته در توییتر کمتر حسابی را مشاهده می‌کنید که خصوصی باشد چرا که در این صورت به‌سختی می‌توانید تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید. اما اگر علاقه‌ای به تعداد دنبال‌کنندگان ندارید، می‌توانید حساب خود را خصوصی کنید. در این صورت تنها کسانی که شما را دنبال‌کنند می‌توانند توییت‌ها، لایک‌ها و حساب‌هایی که دنبال می‌کنید را مشاهده کنند. برای انجام این کار در اپلیکیشن توییتر، انگشتتان را از سمت چپ به سمت راست صفحه بکشید تا منو زیر ظاهر شود. روی Settings and privacy بزنید.

ساخت اکانت توییتر / ساخت حساب توییتر

در پنجره بعدی Privacy and safety را انتخاب کنید.

آموزش ساخت اکانت توییتر / ساخت اکانت توییتر

حالا کافی است گزینه Protect your Tweets را فعال کنید تا حساب شما خصوصی شود. همچنین در پایین این صفحه و در قسمت Direct Messages، به ترتیب می‌توانید مشخص کنید که دیگر کاربران قادر به ارسال پیام خصوصی به‌شما باشند، پیام‌هایی که اسپم تشخیص داده شدند فیلتر شوند و یا پیام‌ها هنگامی که آن‌ها را می‌خوانید برای طرف مقابل تیک بخورند یا خیر.

ساخت حساب توییتر / ساخت اکانت توییتر

نحوه ارسال پیام خصوصی در توییتر

مورد بعدی که برای شروع کار با توییتر باید بلد باشید، نحوه ارسال پیام خصوصی است. برای ارسال پیام خصوصی به یک حساب کاربری ابتدا باید در صفحه اول برنامه، آیکون نامه را از پایین صفحه انتخاب کنید.

ساخت حساب توییتر / حل مشکل ثبت نام توییتر

سپس روی نامه آبی رنگی که پایین صفحه است بزنید.

آموزش کار با توییتر آیفون / نحوه کار با توییتر

حالا در قسمت To که بالای صفحه است، نام کاربری فردی که می‌خواهید برایش پیام ارسال کنید را وارد کنید. در قسمت Start a message هم متن پیامتان را وارد کنید.

کار با توییتر اندروید / ساخت اکانت توییتر در گوگل

در نهایت روی آیکون ارسال بزنید.

نحوه جستجو در توییتر ؛ آموزش کار با توییتر آیفون و اندروید

مورد بعدی که در آموزش نحوه کار با توییتر باید به آن اشاره کنیم، نحوه جستجو کردن برای توییت‌ها است. می‌توانید از بخش جستجو یک کلیدواژه را وارد کنید و برنامه سپس، توییت‌هایی که حاوی آن کلمه باشند را برای شما نشان می‌دهد. همچنین از این قسمت می‌توانید حساب‌های کاربری را هم با نام پیدا کنید. برای استفاده از این قابلیت، از پایین صفحه روی آیکون ذره‌بین بزنید.

کار با توییتر اندروید / ساخت حساب توییتر

سپس در قسمت جستجو، کلمه‌ مدنظرتان را تایپ کنید. مثلا در اینجا کلمه BTS را تایپ کردیم و همانطور که می‌بینید حساب‌های کاربری و هشتگ‌های مربوط به این کلمه نشان داده شدند. برای دیدن توییت‌ها اما باید روی Search بزنید.

ساخت اکانت توییتر / حل مشکل ثبت نام توییتر

در صفحه بعدی می‌توانید هم توییت‌ها و هم حساب‌ها و هشتگ‌های مربوط به کلمه را مشاهده کنید.

نحوه پاسخ دادن به یک توییت

در این مطلب سعی کردیم آموزش ساخت اکانت توییتر و استفاده از حساب آن را به صورت واضح و تصویری بیان کنیم. اگر سوالی درباره نحوه استفاده از این شبکه اجتماعی محبوب دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین اگر هنگام ثبت نام با مشکل مواجه شدید، برای حل مشکل ثبت نام توییتر می‌توانید در بخش نظرات با ما همراه باشید. نظر شما در مورد توییتر چیست؟ آیا تا به‌حال از آن استفاده کرده‌اید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402