بهترین بازی های واقعیت مجازی برای PC ،PS4 ،Xbox و اندروید

بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر بازی های واقعیت مجازی برای اندروید بازی های واقعیت مجازی ps4
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی های واقعیت مجازی روز به روز با کیفیت بیشتری ارائه شده و مخاطبان بیشتری نیز پیدا می‌کنند. در این مطلب به بررسی بهترین بازی های واقعیت مجازی برای پلتفرم‌های مختلف می‌پردازیم.

چندین دهه است که مقوله واقعیت مجازی به عرصه فناوری وارد شده است. با این وجود تا همین اواخر هدست های واقعیت مجازی چه از منظر مالی و چه از منظر کارکرد در دسترس عموم نبودند. تنها چیزی که از واقعیت مجازی تجربه کرده بودیم چند ویدیو و یا اخبار مرتبط با آن بود. البته در حال حاضر اوضاع فرق کرده است. هدست ها کمتر از گذشته وابسته به سخت افزار خارجی هستند و سازندگان هم به طور اخص با در نظر گرفتن این مدیوم بازی‌های دست اول می‌سازند. این روزها تقریبا مخاطبان هر ژانری دامنه انتخاب قابل قبولی در رابطه با بازی های واقعیت مجازی دارند. با ما باشید تا بهترین بازی های واقعیت مجازی را با همدیگر بررسی کنیم.

فهرست مطالب

بازی های واقعیت مجازی

اگر به تازگی دستگاه واقعیت مجازی خریداری کرده اید و یا تصمیم به خرید آنرا دارید پیشنهاد میشود که در این زمینه سریعتر عمل نمایید زیرا گزینه های بسیاری وجود داشته که میتواند شمارا برای مدت زمان طولانی سرگرم نماید. با معرفی بهترین بازی های VR باما همراه باشید.


Astro Bot Rescue Mission لیست بهترین بازی های vr


بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر \ بازی های واقعیت مجازی برای اندروید \ بازی های واقعیت مجازی ps4

قیمت: 40 دلار

پلتفرم: PlayStation VR

این بازی که Astro Bot نام دارد جزو بازی های واقعیت مجازی PS4 محسوب شده و به سبک اکشن پلتفرمر ساخته شده است و ماموریت شما در آن شامل نجات اعضای هم تیمی هایتان است که در فضا پراکنده شده‌اند. بازی 20 ماموریت (لول) اصلی و 26 ماموریت چالشی (Challenge level) برایتان تدارک دیده است که مدت‌ها به وسیله‌ آن‌ها سرگرم خواهید شد. لازم به ذکر است که Astro Bot Rescue Mission یک پلتفرمر ساده نیست. بازی شامل دنیاهای 360 درجه‌ای، اسلحه‌های گوناگون (شامل ستاره‌ها که می‌توانید پرتاب کنید)، یک اسلحه آب‌پاش و همچنین یک قلاب مخصوص نیز می‌شود که همگی آن را جذاب تر می‌کنند.

در لیست بهترین بازی های vr بدنیست بدانید که بازی استروبات یک گزینه عالی و هیجان انگیز برای سرگرمی بوده که شرکت سازنده اش ویژگی های بسیاری را برای آن تدارک دیده است. در این خصوص شما میتوانید با سایر دوستان خود در قالب یک بازی گروهی و پراکنده بدنبال پایان دادن به مراحلی باشید که از سیستم دشواری مراحل برخوردار هستند و این مورد میتواند شمارا برای مدت زمان طولانی سرگرم نماید. در ادامه مقاله باما همراه باشید.


Beat Saber معرفی هیجان انگیزترین بازی های VR


قیمت: 30 دلار

پلتفرم‌ها: HTC Vive ،Oculus Quest ،Oculus Rift ،Rift S ،PlayStation VR و هدست واقعیت ترکیبی ویندوز

Beat Saber از اعضای دیگر لیست بازی های واقعیت مجازی یک بازی به سبک موزیکال و ریتمیک است که از نظر ساختاری مشابه بازی‌های دیگر این ژانر همانند Audiosurf، گیتار هیرو و راک بند محسوب می‌شود اما در آن به جای کنترل یک سفینه خیالی و یا نواختن سازهای مجازی با شمشیرهای لیزری به سراغ آهنگ‌ها می‌روید. روند بازی به این شکل است که با شروع موزیک بازی الگوهای گوناگونی از آجرهای رنگی را روی صفحه ظاهر می‌کند و شما وظیفه دارید با نزدیک شدن این آجرها با یکی از کنترل‌های چپ یا راست آن‌ها را مورد اصابت قرار دهید. هر از گاهی برخی موانع نیز ظاهر می‌شوند که نیازمند جاخالی دادن شما خواهند بود. البته اشتباه نکنید؛ بازی Beat Saber از بازی‌هایی نیست که بتوانید نشسته آن را تجربه کنید و گیم‌ پلی بسیار فعالی دارد. اگر به موسیقی و همچنین ریتم حرکت علاقه مندید Beat Saber را از دست ندهید.

در خصوص معرفی هیجان انگیزترین بازی های VR بدنیست بدانید که این بازی یک گزینه عالی و ریتمیک مانند بوده است که با درنظر گرفتن ویژگی های بسیار و شبیه سازی ساز های موسیقی توانسته گیمرهایی که علاقه مند به ساز هستند را به سمت خود جذب نماید. بازی Beat Saber امروزه برای پلتفرم های بسیاری در دسترسی بوده است که با خرید و فعالسازی آن میتوانید از یک بازی جذاب و دوست داشتنی لذت ببرید و سرگرم شوید.


Budget Cuts بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر


قیمت: 30 دلار

پلتفرم‌ها: HTC Vive ،Oculus Rift ،Rift S

در این بازی واقعیت مجازی که Budget Cuts نام دارد و جزو بازی های واقعیت مجازی اندروید است نباید به ربات‌ها اجازه دهید کارتان را از چنگتان بیرون آورند. در بازی Budget Cuts یکسری ربات وجود دارد که حاضرند برای از کار بی کار کردن شما هر چه از دستشان بر می‌آید بکنند. در طی بازی باید در یک محیط اداری و برای نجات کار و زندگی خود بجنگید. برای جنگ نیز دو راهکار دارید؛ استفاده از تاکتیک های مخفی کارانه و یا کمک گرفتن از خشونت. لازم به ذکر است که در زندگی واقعی نیز در برهه‌های مختلف جایگزین شدن انسان‌ها توسط هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های متفاوت را شاهد بوده‌ایم؛ بنابراین بازی Budget Cuts شاید بسیار واقعی‌تر از آن باشد که به نظر می‌رسد.

اگر بدنبال یک بازی واقعیت مجازی هستید که برای پی سی عرضه شده باشد این گیم گزینه خوبی نبوده زیرا به صورت انحصاری برای VR درنظر گرفته شده است که این مورد میتواند شمارا با ویژگی های بیشتری به نسبت گیم های دیگر مواجه کند. در خصوص بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر پیشنهاد میشود باما همراه باشید که به گزینه های خوبی در ادامه اشاره شده است که نباید آنها را ساده از دست داد.


Danger Goat بازی های واقعیت مجازی در ps4


قیمت: 6 دلار

پلتفرم: هدست واقعیت ترکیبی ویندوز

شاید قبل از این با تجربه بازی Goat Simulator پی برده باشید که زندگی یک بز هیچ‌ گاه آسان نبوده است! بازی واقعیت مجازی Danger Goat که از بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر محسوب می‌شود بدون شک نسبت به بازی Goat Simulator کمتر عجیب و غریب بوده و همچنین پر است از موانع، موشک‌ها و ربات‌هایی که سر راهتان می‌شوند و چاره‌ای ندارید جز اینکه از همه شان فرار کنید. توصیه ما این است که در تجربه بازی Danger Goat نگذارید محیط روشن و دلنشین اطرافتان گولتان بزند؛ چرا که خطر همیشه در کمین است.

در میان بازی های واقعیت مجازی در ps4 بدنیست بدانید که Goat Simulator یک گزینه عالی با گیم پلی نوآورانه بوده است که شمارا در نقش یک بز قرار خواهد داد و باید او را برای پشت سر گذاشتن چالش های پیش رویش همراهی کنید. از اصلی ترین نکات مثبت این بازی میتوان به طراحی جذاب آن اشاره داشت که این مورد میتواند شمارا با صحنه های خیره کننده بسیاری مواجه کند. همچنین بدنیست بدانید که صداگذاری بازی در سطح بسیار خوبی قرار داشته است.


EVE: Valkyrie – Warzone بازی های واقعیت مجازی ایکس باکس


قیمت: 30 دلار

پلتفرم‌ها: HTC Vive ،Oculus Rift ،Rift S ،PlayStation VR

پنجمین عضو لیست بازی های واقعیت مجازی با نام EVE: Valkyrie – Warzone یک بازی به سبک مبارزه سفینه‌ای است که در آن در سری مشخصی از حالت‌های تک نفره و چند نفره یک سفینه فضایی را کنترل می‌کنید. بخش‌های حالت چندنفره بازی شامل Team Deathmatch ،Control ،Carrier Assault ،Wormhole و Extraction می‌شود. 13 نوع سفینه وجود دارد که با کنترل هر کدام از آن‌ها باید به جنگ با دشمنان پرداخته و از موانع نیز بپرهیزید. سیستم پیشرفت بازی انعطاف پذیر است؛ به این معنی که بازیکنان قادر هستند با پیشروی در بازی به شخصی‌سازی سفینه‌های خود بپردازند. یکی از نقاط مثبت بازی EVE جلوه های بصری آن محسوب می‌شود. سفینه‌هایتان در بازی از نظر بصری پر از جزئیات هستند و جلوه های پرتاب لیزر نیز در فضا قابل توجه‌ است.

بازی EVE: Valkyrie – Warzone یک گزینه هیجان انگیز با حالت های مختلفی بوده است که در میان بازی های واقعیت مجازی ایکس باکس نیز توانسته کاربران بسیاری را به سمت خود جذب نماید. برخورداری از حالت چند نفره در ساخت بازی EVE: Valkyrie – Warzone سبب شده است تا شما قادر باشید با گیمرهایی از سراسر جهان رقابت کنید و در این خصوص بسته به نیاز خود با آنها به رقابت بپردازید. همچنین در حالت انفرادی بازی نیز میتوانید خودتان بدنبال پایان دادن به مراحل بازی باشید.


Farpoint برترین بازی های واقعیت مجازی رایگان


قیمت: 20 دلار

پلتفرم: PlayStation VR

بازی Farpoint از جمله عناوینی است که از هدف‌های ساخت آن نشان دادن قابلیت‌های هدست واقعیت مجازی پلی استیشن است. Farpoint که از بازی های واقعیت مجازی PS4 محسوب می‌شود اولین عنوانی است که از دستگاه PlayStation VR Aim (دستگاه نشانه گیری سونی که به طور اختصاصی برای بازی‌های شوتر اول شخص طراحی شده است) استفاده می‌کند. بر اساس گفته‌های کمپانی سونی دستگاه VR Aim این قابلیت را دارد که حرکات بازیکن را با نسبت یک به یک تعقیب کند که سبب می‌شود هنگام بازی با آن مکانیزم‌های مبارزه با اسلحه واقع گرایانه‌تر جلوه کنند. وظیفه شما در بازی Farpoint جان سالم به در بردن از حملات مهلک دشمنان در حین گشت و گذار در محیطی بیگانه است که هدف شما از ورود به آن پیدا کردن بازماندگان تیم تحقیقاتی‌تان است. بازی Farpoint از نظر زمانی تجربه کوتاهی محسوب می‌شود؛ اما برای دارندگان کنسول پلی استیشن بدون شک ارزش امتحان کردن را دارد.

همانطور که میدانید روند ساخت بازی اللخصوص بازی های واقعیت مجازی کار دشواری بوده زیرا این مورد باید در یک محیط شبیه سازی 3 بعدی با المان های واقعی انجام گیرد تا در حین اجرا بتواند حس واقع گرایانه ای را به گیمر منتقل کند. این بازی در میان برترین بازی های واقعیت مجازی رایگان جایگاهی نداشته زیرا رایگان نبوده است اما اگر بدنبال یک بازی شوتر اول شخص هستید که از گیم پلی خوبی برخوردار باشد پیشنهاد میشود که این گزینه را از دست ندهید که توانسته گیمرهای بسیاری را به سمت خود جذب نماید.


I Expect You To Die بازی های واقعیت مجازی اکشن


قیمت: 25 دلار

پلتفرم‌ها: HTC Vive ،Oculus Quest ،Oculus Rift ،Rift S ،Playstation VR ،Windows Mixed Reality

هفتمین عضو لیست بازی های واقعیت مجازی I Expect You To Die نام دارد که در آن در نقش یک جاسوس فراری ظاهر می‌شوید و وظیفه دارید از تعدادی از تهدید آمیزترین موقعیت‌ها جان سالم به در ببرید؛ البته قبل از این‌که زمانتان به اتمام برسد. مواردی که در این زمینه کمک حالتان خواهند بود شامل هوش شما، قابلیت‌های مشکل گشایی شما و همچنین قابلیت تلکنسیس (Telekinesis) شماست. پس فراموش نکنید که هرچه را که دور و برتان پیدا می‌کنید جمع کنید؛ چرا که ممکن است همان ها زندگیتان را نجات دهند. سخن آخر اینکه با بازی I Expect You To Die می‌توانید رویاهای دیرینه خود را در رابطه با جاسوس شدن به واقعیت تبدیل کنید؛ بدون اینکه واقعا بمیرید.

بی تردید بازی های مخفی کاری و استرس آور از محبوبیت ویژه ای در میان گیمرها برخوردار بوده است که این بازی با برخورداری از یک خط داستانی عالی توانسته گیمرهای بسیاری را به سمت خود جذب نماید. در بازی I Expect You To Die همانطور که گفته شده است نقش یک جاسوس را خواهید داشت که این مورد با چالش های بسیاری برخوردار بوده است. حضور بازی I Expect You To Die در میان بهترین بازی های واقعیت مجازی اکشن بی دلیل نبوده زیرا گیم پلی طولانی مدت آن میتواند شمارا برای ساعات و حتی روز های مناسب سرگرم نماید که امروزه بازی برای پلتفرم های مختلفی عرضه شده است.


Job Simulator بازی های واقعیت مجازی پی سی


قیمت: 20 دلار

پلتفرم‌ها: HTC Vive ،Oculus Quest ،Oculus Rift ،Rift S ،Playstation VR ،Windows Mixed Reality

چرا خود را به یک شغل محدود کنید وقتی می‌توانید از طریق واقعیت مجازی چند شغل دیگر به طور همزمان داشته باشید؟ تا قبل از ورود واقعیت مجازی به دنیای گیمینگ نیز هر از گاهی شاهد ظهور بازی‌های عجیب و غریب در این عرصه بوده‌ایم؛ اما با آمدن و فراگیر شدن هدست های واقعیت مجازی بازی های عجیب و غریب بعد دیگری پیدا کرده‌اند! یکی از این بازی‌ها Job Simulator (شبیه ساز شغل) نام دارد و هشتمین عضو لیست ما محسوب می‌شود. به وسیله بازی Job Simulator شانس تجربه شغل‌های متفاوتی همانند مکانیک، سرآشپز و حتی کارمند اداری را پیدا خواهید کرد. همچنین به هنگام تجربه بازی حتما اطمینان حاصل کنید که از حالت جدید و نامحدود Overtime Mode نهایت استفاده را ببرید.

همانطور که از نام بازی مشخص است این گیم در مورد یک شغل بوده که از ویژگی های خوبی برخوردار بوده است. در قالب یک بازی واقعیت مجازی بدنبال شغلی برای خود باشید که این مورد میتواند بسیاری از نیازهای مالی شمارا تحت الشعاع قرار دهد. در واقع حضور بازی در لیست بازی های واقعیت مجازی پی سی نیز یکی دیگر از نشانه های جذاب بودن آن است که پیشنهاد میشود این بازی را از دست ندهید و در ادامه باما همراه باشید.


Lone Echo بهترین بازی های واقعیت مجازی pc


قیمت: 40 دلار

پلتفرم‌ها: Oculus Rift ،Rift S

بازی واقعیت مجازی Lone Echo یک تجربه فراگیر تک نفره است که در آن در نقش یک موجود هوش مصنوعی به نام جک (Jack) ظاهر خواهید شد و وظیفه دارید به رئیس خود برای پرده برداری از معمایی خطرناک کمک کنید. بازی در یک سفینه فضایی اتفاق می‌افتد که در نزدیکی سیاره مشتری قرار دارد و پر از تصاویر فضایی واقع نما، حرکت آزادانه و گیم پلی بهینه شده برای هدست های واقعیت مجازی است. همچنین گزینه برقراری ارتباط و دیالوگ نیز برای گیراتر کردن هر چه بیشتر بازی به آن اضافه شده است. علاوه بر تمام این‌ها اول از همه از ما بشنوید که دنباله Lone Echo نیز در راه است.

گیمرهای بسیاری در دنیای امروزی بدنبال کسب تجربیات جدید از بازی هستند که اگر شما نیز جزو آنها هستید بازی Lone Echo گزینه خوبی بوده که نباید از دستش دهید. این بازی با برخورداری از چالش های معمایی بسیار توانسته سفینه ای را شبیه سازی کند که در آن چالش های بسیاری در انتظار شما است. وجود گیم پلی بحث برانگیز و سرگرم کننده سبب شده تا بازی Lone Echo در لیست بهترین بازی های واقعیت مجازی pc به رتبه خوبی دست پیدا کند. بدنیست بدانید که طراحی و صداگذاری بازی نیز در سطح خوبی قرار داشته است.


Minecraft VR بازی های واقعیت مجازی پلی استیشن 4


همچنین بخوانید :

قیمت: 30 دلار

پلتفرم‌ها: Oculus Rift ،Rift S ،Windows Mixed Reality

بازی Minecraft تقریبا روی هر پلتفرمی که می‌شناسید وجود دارد و پلتفرم‌های واقعیت مجازی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای افرادی که با دهمین عضو لیست ما آشنایی ندارند، ماینکرفت یک بازی با محوریت اکتشاف، آفرینش و بقا است که تمام این‌ها به همراه گرافیکی متمایز و منحصر به فرد در یک جا جمع شده‌اند. سازندگان بازی برای نسخه واقعیت مجازی ماینکرفت تعدادی ارتقا در نظر گرفته‌اند که شامل صدای سه بعدی، یک حالت اتاق نشیمن مجازی (برای رهایی موقت از نمای اول شخص)،  قابلیت VR Turning و همچنین کنترل‌های مختص واقعیت مجازی جهت آسان‌تر کردن گیم پلی بازی می‌شوند. همچنین بازی Minecraft VR از حالت‌های چند نفره نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین در این نسخه هم می‌توانید از تجربه ماینکرفت به همراه دوستان خود لذت ببرید.

در بسیاری از لیست های جهانی نظیر بازی های واقعیت مجازی پلی استیشن 4 بازی ماینکرافت به رتبه های برتری دست یافته است که ویژگی های آن برکسی پوشیده نیست. شبیه سازی دنیای سندباکس و جهان باز این بازی میتواند شمارا با چالش های بسیاری مواجه کند که در این راستا میتوانید برای مدت زمان طولانی در بازی حضور داشته باشید و سرگرم مراحل آن شوید.

 


Moss بازی های واقعیت مجازی


بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر \ بازی های واقعیت مجازی برای اندروید \ بازی های واقعیت مجازی ps4

قیمت: 30 دلار

پلتفرم‌ها: HTC Vive ،Oculus Quest ،Oculus Rift ،Rift S ،PlayStation VR ،Windows Mixed Reality

یازدهمین عضو لیست بازی های واقعیت مجازی یک بازی ماجراجویی جذاب به نام Moss است که در آن کنترل یک موش به همین نام یعنی Moss را به دست خواهید گرفت. این موش پس از بیدارکردن تصادفی جادویی باستانی در جنگل باید تن به سفری بدهد که در پایانش بتواند عمویش را نجات دهد. از جمله کارهایی که در بازی Moss انجام خواهید داد حل کردن معماها، رویارویی با دشمنان و اکتشاف محیط@های عجیب و غریب است. کارگردانی هنری دعوت کننده بازی Moss و نورپردازی جالب توجه آن از جمله مواردی هستند که بدون شک بازیکنان سنین مختلف را به سوی آن جذب می‌کند.

 

 


Project Cars 2 بهترین بازی های VR


بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر \ بازی های واقعیت مجازی برای اندروید \ بازی های واقعیت مجازی ps4

قیمت: 60 دلار

پلتفرم‌ها: HTC Vive ،Oculus Rift ،Rift S

دوازدهمین عضو لیست ما یعنی بازی Project Cars 2 از بازی های واقعیت مجازی است که شما را برای یک تجربه مسابقه‌ای واقع گرایانه پشت فرمان دعوت می‌کند. این بازی حس رانندگی در دنیای واقعی را با آخرین حد جزئیات برای شما بازسازی خواهد کرد؛ از سیستم‌های کمک ترمز بگیرید تا نحوه جای گیری دست هایتان روی فرمان. حتی این امکان را دارید که برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به واقعیت محض جلوه‌های نوشتاری (HUD) بازی را غیرفعال کنید. ویژگی‌هایی که بازی Project Cars 2 را از رقبایش متمایز می‌کنند جلوه‌های بصری و محیطی آن هستند. به عنوان مثال بافت‌های تک تک ماشین‌های بازی که بیش از 180 عدد هستند کیفیت بسیار خوبی دارند. سیستم آب و هوا و زمین بازی نیز به غنای آن اضافه می‌کنند. اگر به دنبال نزدیک‌ترین تجربه به واقعیت با ماشین‌های رویایی خود هستید Project Cars 2 را حتما امتحان کنید. بی شک این بازی در میان بهترین بازی های VR از بهترین های مسابقه ای بوده است که نباید آنرا ساده از دست داد.

 


Robo Recall بازی های واقعیت مجازی


بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر \ بازی های واقعیت مجازی برای اندروید \ بازی های واقعیت مجازی ps4

قیمت: 30 دلار

پلتفرم‌ها: Oculus Quest ،Oculus Rift ،Rift S

سیزدهمین بازی واقعیت مجازی با نام Robo Recall یک بازی تیراندازی است که برای استفاده با کنترلرهای Oculus Touch طراحی شده است. در وسط یک طغیان رباتیک وظیفه شما به عنوان عضو جدید یک شرکت به نام RoboReady از بین بردن دشمنان با اسلحه‌های متنوع (و همچنین مبارزه تن به تن) است. در بازی Robo Recall محافظت از شهر و بام‌های آن در مقابل ربات‌های شورشگر بر عهده شماست. از جمله مواردی که بازی Robo Recall را از باقی بازی‌ها متمایز می‌کند، جلوه‌های بصری آن به همراه گیم پلی روان و سریع است. در این بازی بازیکن‌هایی که به دنبال دستیابی به امتیاز بیشترند باید از تاکتیک‌های مبارزه پیشرفته کمک گرفته و همچنین به موقع اسلحه‌هایشان را ارتقا دهند. همچنین اگر می‌خواهید از چالش‌های بازی که به مرور سخت‌تر می‌شوند جان سالم به در ببرید باید همواره تمرکز خود را میان هجوم سیل ربات‌ها حفظ کنید. پیشنهاد میشود جهت بازی های واقعیت مجازی بیشتر باما در ادامه مقاله همراه باشید.

 

 


Subnautica لیست بهترین بازی های vr


بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر \ بازی های واقعیت مجازی برای اندروید \ بازی های واقعیت مجازی ps4

قیمت: 25 دلار

پلتفرم‌ها: HTC Vive ،Oculus Rift ،Rift S

عضو چهارده لیست بازی های واقعیت مجازی Subnautica نام دارد که یک بازی به سبک ماجرایی و اکتشافی محسوب می‌شود. بازی Subnautica در زمان آینده نزدیک اتفاق می‌افتد. پس از سقوط یک سفینه فضایی مسافربری به نام 4546B در سیاره‌ای اقیانوسی بازیکن شما توسط یک سیستم دفاعی بیگانه باستانی با نام Quarantine Enforcement Platform در سیاره گیر می‌افتد. وظیفه شما این است که با غیرفعال کردن این سیستم دفاعی از سیاره فرار کنید. در عین انجام دادن این کار همچنین باید مواظب سلامتی شخصیت خود بوده و با منابعی که از سفینه 4546B استخراج می‌کنید ابزارآلات مورد نیازتان را بسازید. با پیش رفتن در بازی جنبه های بیشتری از داستان سیاره‌ای که در آن گیرافتادید برایتان آشکار می‌شود. جلوه‌های اقیانوسی وسیع بازی Subnautica از نقاط قوت آن محسوب می‌شوند؛ پس حتما اطمینان حاصل کنید که در حین تجربه بازی نهایت استفاده را از حیات وحش اطراف خود ببرید. در ادامه لیست بهترین بازی های vr بازی هالی خوب دیگری وجود داشته که پیشنهاد میشود جهت معرفی آنها باما باشید.

 

 


Superhot بازی های واقعیت مجازی


بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر \ بازی های واقعیت مجازی برای اندروید \ بازی های واقعیت مجازی ps4

قیمت: 25 دلار

پلتفرم‌ها: HTC Vive ،Oculus Quest ،Oculus Rift ،Rift S ،Playstation VR ،Windows Mixed Reality

بازی واقعیت مجازی Superhot یک بازی تیراندازی است که با زمان سر و کار دارد. وقتی در بازی حرکت نمی‌کنید، دنیای پیرامون شما نیز از حرکت باز می‌ایستد. گیم پلی بازی شدیدا اعتیادآور است؛ به خصوص از این جهت که مراحل بازی بسیار سریع لود (Load) یا ریستارت (Restart) می‌شوند که خود سبب افزایش تمرکز شما روی چالشی که در دست دارید می‌شود. برای اتمام یک مرحله در بازی باید از شر تمامی دشمنان قرمزی که به سمت شما حمله ور می‌شوند خلاص شوید. در نظر داشته باشید که هر کدام از این دشمنان نیز شما را می‌خواهند از گود خارج کنند. برای پیروزی در بازی Superhot علاوه بر هوش و ذکاوت خود باید از مشت‌‌ها، اسلحه‌ها، شمشیرها و همچنین تمامی ابزارآلات دیگر نیز (همانند لیوان قهوه و یا بطری آب) استفاده کنید. علاوه بر این حتما در نظر داشته باشید که تنها یک گلوله کافی است تا هم شما و هم دشمنانتان در بازی شکست بخورند؛ بنابراین همواره مواظب اسلحه‌ها باشید.

 

 


Tetris Effect بهترین بازی های VR


همچنین بخوانید :

قیمت: 40 دلار

پلتفرم: PlayStation VR

طی سه دهه اخیر بازی تتریس با وجود اینکه به شکل‌های مختلف درآمده است همواره در دسترس علاقه‌مندان بوده است. بازی شانزدهم لیست ما Tetris Effect نام دارد که آخرین شکل کنونی بازی تتریس محسوب می‌شود و شاید بتوان گفت یکی از بهترین نسخه‌های آن. جلوه‌های بصری و صوتی رضایت بخش بازی از جمله مواردی هستند که سبب می‌شوند سه حالت موجود در آن یعنی Journey (حاوی قواعد استاندارد تتریس به همراه بخش‌های تم بندی شده)، Effects (چالش‌های تتریس) و Mixed Effects (قواعد گیم پلی به طور متناوب در حین بازی عوض می‌شوند) را با آرامش هر چه بیشتر تجربه کنید. همچنین با پیشروی در بازی بخش‌ها و افکت‌های جدیدی باز خواهید کرد.

 

 


The Climb بهترین بازی های VR


بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر \ بازی های واقعیت مجازی برای اندروید \ بازی های واقعیت مجازی ps4

قیمت: 40 دلار

پلتفرم‌ها: Oculus Rift و Rift S

هفدهمین عنوان لیست بازی های واقعیت مجازی با نام The Climb توسط کمپانی Crytek ساخته شده است و یکی از بهترین مثال‌های استفاده بهینه از قابلیت‌های واقعیت مجازی برای بازسازی یک تجربه شبیه به دنیای واقعی است. در بازی The Climb همانطور که از نام آن برمی‌آید باید صخره نوردی و سنگ نوردی کنید. برای این کار یک جفت دست مجازی در اختیار خواهید داشت که می‌توانید با یک کنترلر معمولی و یا بهتر از آن با کنترلرهای Oculus Touch آن‌ها را در اختیار بگیرید. گیم پلی بازی انعکاسی از صخره نوردی در دنیای واقعی است؛ بنابراین هنگام بالا رفتن و صعود به قله همواره مراقب باشید و از گچ هم برای چسب ناک کردن دست‌های خود به صورت مداوم استفاده کنید. بازی The Climb در حال حاضر دو محیط اصلی برای کوهنوردی دارد که به ترتیب the Bay و the North نام دارند. محیط the Bay بر اساس منطقه Halong Bay در کشور ویتنام طراحی شده است و the North را نیز با الهام از قطب شمال طراحی کرده‌اند. فارغ از اینکه کدام محیط را انتخاب کنید به لطف موتور گرافیکی کرایتک جلوه‌های بصری بازی The Climb مسحورتان خواهد کرد.

 

 


The Elder Scrolls V: Skyrim VR Edition بازی های واقعیت مجازی


قیمت: 60 دلار

پلتفرم‌ها: HTC Vive ،Oculus Rift ،Rift S ،PlayStation VR ،Windows Mixed Reality

بازی اسکایریم هنوز هم یکی از جاه طلب‌ترین عناوین در زمینه بازی‌های جهان باز (Open World) محسوب می‌شود؛ حتی بدون واقعیت مجازی. نسخه واقعیت مجازی بازی اسکایریم که آخرین عنوان لیستمان به حساب می‌آید غنایی بیش از پیش به دنیای عظیم بازی اضافه می‌کند. با نسخه واقعیت مجازی Skyrim گشت و گذار در مناطق بازی، ارتباط با شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC‌ها) و تجهیز کاراکترتان با اسلحه‌ها، لباس‌ها و قابلیت‌های مختلف لطف دیگری دارد. ماموریت نهایی شما در بازی از بین بردن اژدهایی خطرناک به نام آلدوئین (Alduin) خواهد بود اما در عین حال همواره می‌توانید از گشت و گذار در بازی و انجام دادن ماموریت‌های فرعی نیز لذت ببرید. حتی اگر بازی را تا کنون در پلتفرم دیگری تمام کرده‌اید نسخه واقعیت مجازی بازی اسکایریم شما را تا زمان انتشار Elder Scrolls VI (که در نمایشگاه E3 2018 معرفی شد) سرگرم نگاه خواهد داشت.

/ بهترین عینک واقعیت مجازی / best vr headsets

سخن پایانی

تعدادی از بهترین بازی های واقعیت مجازی را برای هدست‌های مختلف در این زمینه برایتان معرفی کردیم. بدون شک این لیست شامل تمام عناوین خوب نمی‌شود و با توجه به سرعت رو به رشد مقوله واقعیت مجازی بازی‌های بهتری نیز در آینده نزدیک منتشر خواهند شد. می‌توان گفت در حال حاضر در برهه‌ای قرار داریم که واقعیت مجازی بسیار ملموس‌تر از قبل به زندگیمان وارد شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. کیفیت بازی‌های منتشر شده نیز سیر صعودی دارد و بازی‌ها صرفا محدود به تصاویر زیبا نمی‌شوند؛ بلکه مقوله گیم‌پلی هم بیش از پیش در زمینه این بازی‌ها جدی گرفته می‌شود. امیدواریم اگر قصد ورود به دنیای واقعیت مجازی و یا خرید هدست مورد علاقه خود را داشته باشید لیست بالا بتواند در انتخاب بازی‌ها به شما کمک کند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
Mm
.
05 اردیبهشت 1401، 09:01
پاسخ
11
2
سلام اگر مي شود بازي هايي كه در سايت مي گذاريد از لحاظ إنساني و اسلامي رعايت شده باشد مثلا حجاب و...
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402