با یک دست بازی کنید ؛ معرفی بهترین بازی های عمودی اندروید و iOS

بازی های عمودی اندروید بازی اندروید با یک دست بازی های مترویی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی های عمودی گوشی به شما امکان می‌دهند با یک دست بازی کنید. در این مقاله تعدادی از بهترین بازی های عمودی اندروید و iOS را با همدیگر بررسی خواهیم کرد. با ما باشید.

این روزها بازی‌های موبایل هم با کیفیت بهتری ارائه می‌شوند و هم محبوب‌ترند. تقریبا تمامی افرادی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند تجربه بازی کردن بوسیله آن را دارا هستند. با این وجود برخی افراد ترجیح می‌دهند فقط با یک دست بازی کنند و بنا به دلایل مختلف دست دیگر خود را آزاد نگه دارند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید همراهمان باشید. تا تعدادی از بهترین بازی های عمودی اندروید و iOS را که می‌توانید با یک دست تجربه کنید، با همدیگر بررسی کنیم.

فهرست مطالب

بازی های عمودی اندروید بازی اندروید با یک دست بازی های مترویی


بهترین بازی های اندروید و iOS که با یک دست می توانید تجربه کنید


تمامی بازی‌هایی که به شما معرفی خواهیم کرد را می‌توانید با یک دست تجربه کنید. ژانر برخی از بازی‌ها آرکید و برخی دیگر نیز معمایی است. همچنین بازی‌هایی نیز در لیست قرار گرفته که در ژانر مسابقه‌ای و ورزشی جای می‌گیرند. تلاشمان در راستای این بود که عناوینی را برای همه طرفداران ژانرهای مختلف معرفی کنیم. با ما باشید. همچنین باید بدانید که با معرفی هربازی به لینک دانلود آن نیز اشاره شده است که بعد از مطالعه مزایای بازی قادر به دانلود آن خواهید بود.

بازی Crossy Roads

بازی های عمودی اندروید / بازی کراسی رودز

ژانر: آرکید

بازی Crossy Roads یک بازی آرکید ساده است که همانطور که از اسمش برمی‌آید شما را به انجام دادن وظیفه‌ای ساده دعوت می‌کند: این‌که کاراکتر خود را تا آن‌سوی خیابان هدایت کنید. صرفا باید مواظب این باشید که هنگام عبور از خیابان با ماشین‌ها تصادف نکنید که در این‌صورت بازی پایان یافته و باید از نو شروع کنید. برای جذاب‌تر کردن بازی Crossy Roads سازندگان آن ریل قطار و رودخانه را علاوه بر خیابان به بازی افزوده‌اند. همچنین این قابلیت را نیز دارید که هنگام عبور از خیابان به جمع کردن سکه برای بازکردن شخصیت‌های تازه بپردازید. بازی Crossy Roads جزو بازی های عمودی اندروید و iOS است که می‌توانید آن را با یک دست بازی کنید. حتی می‌توانید بازی گفته شده را با یک انگشت نیز امتحان کنید! انتخاب با شماست.

دانلود بازی Crossy Roads برای اندروید

دانلود بازی Crossy Roads برای iOS

بازی Monument Valley 2

بازی های عمودی اندروید \ بازی اندروید با یک دست \ بازی های مترویی

ژانر: معمایی

بازی Monument Valley 2 از دیگر بازی های عمودی اندروید است که نیازی به معرفی ندارد. این بازی که موفق به کسب جایزه‌های مختلف شده است یکی از بهترین عناوین در ژانر خود محسوب می‌شود. ماموریت شما در بازی Monument Valley 2 راهنمایی یک مادر و فرزند او در عبور از یک سازه معماری جادویی است که به طور مداوم راه‌های تخیلی از آن منشعب می‌شود. بازی Monument Valley 2 از جمله بازی های مترویی است که داستان جالبی نیز دارد؛ که البته جزئیات آن را برایتان فاش نمی‌کنیم اما احتمالا کلیات آن را تا کنون حدس زده باشید. کل قضیه راجع به یک مادر و دختر اوست که در جریان سفری به یک دنیای جادویی و بعضا ترسناک قرار گرفته‌اند. همچنین یکی از نقطه‌های قوت بازی آن است که برای تجربه و لذت بردن از آن نیاز ندارید نسخه اول را تجربه کرده باشید.

دانلود بازی Monument Valley 2 برای اندروید

دانلود بازی Monument Valley 2 برای iOS

بازی معمایی Mekorama

بازی های عمودی اندروید \ بازی اندروید با یک دست \ بازی های مترویی

ژانر: معمایی

یکی دیگر از عناوین لیست «بازی اندروید با یک دست» بازی Mekorama نام دارد که به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. بازی Mekorama یک بازی معمایی سه بعدی است که در آن وظیفه دارید به هدایت قهرمان خود درون سازه‌های مختلف بپردازید. بر خلاف بازی Monument Valley 2 در این بازی یک ربات کوچک دوست‌داشتنی را هدایت خواهید کرد. با وجود سایز دانلود کمش، بازی Mekorama جزو دوست‌داشتنی ترین بازی های عمودی اندروید محسوب می‌شود که بدون شک ارزش امتحان کردن دارد. مراحل بازی بیش از حد پیچیده نیستند و یکی از نقاط قوت دیگر بازی این است که می‌توانید آن را با یک دست بازی کنید.

دانلود بازی Mekorama برای اندروید

دانلود بازی Mekorama برای iOS

بازی Candy Crush Friends Saga

بازی های عمودی اندروید \ بازی اندروید با یک دست \ بازی های مترویی

ژانر: آرکید

اگر بازی‌های قبلی سری Candy Crush را تجربه کرده باشید، عنوان جدید سری با نام Candy Crush Friends Saga برایتان آشنا و در عین حال دلنشین خواهد بود. جدیدترین بازی سری Candy Crush دارای گرافیک به‌روزرسانی شده، حالت‌های جذاب جدید و همچنین بسیاری از ویژگی‌های دیگر است. همچنین با وجود اضافه شدن المان‌های تازه به بازی ماموریت اصلی شما در بازی Candy Crush Friends Saga که از بازی های عمودی اندروید محسوب می‌شود، یکسان باقی مانده است. تنها وظیفه‌تان در این بازی تعویض و تطبیق دادن شکلات‌ها و راهیابی به مراحل بالاتر است. بازی حاوی صدها مرحله است و همچنین در نظر داشته باشید که Candy Crush Friends Saga را با دوستان خود نیز می‌توانید تجربه کنید.

دانلود بازی Candy Crush Friends Saga برای اندروید

دانلود بازی Candy Crush Friends Saga برای iOS

بازی Peach Blood

بازی های عمودی اندروید \ بازی اندروید با یک دست \ بازی های مترویی

ژانر: آرکید

بازی Peach Blood جزو بازی های مترویی اندروید است که در آن موجودی به نام ومبر (Vember) را کنترل می‌کنید. ومبر شما در ابتدای بازی جثه کوچکی دارد و وظیفه شما با پیش‌رفتن در بازی آن است که با خوردن ومبرهای دیگری که کوچک‌تر از ومبر شما هستند، جثه خود را بزرگ‌تر کنید. همچنین همواره باید مواظب ومبرهایی که بزرگتر از شما هستند باشید. ومبرهای موجود در بازی Peach Blood که می‌توانید آن را با یک دست بازی کنید به طور نامحدود ظاهر می‌شوند و با پیشروی در بازی بقا نیز در آن سخت‌تر می‌شود. علاوه بر ومبرها در دنیای بازی Peach Blood به یک سری قارچ‌ها نیز برخواهید خورد که در صورت خوردن آن‌ها صاحب نیروهای ویژه می‌شود. البته همواره مواظب چیزهایی که می‌خورید باشید؛ چرا که آیتم‌هایی مانند یخ، لامپ و … سبب از بین رفتن ومبر شما خواهد شد.

دانلود بازی Peach Blood برای اندروید

دانلود بازی Peach Blood برای iOS

بازی Temple Run 2

بازی های عمودی اندروید \ بازی اندروید با یک دست \ بازی های مترویی

ژانر: اکشن، دوندگی

بازی Temple Run 2 یکی از محبوب‌ترین بازی های عمودی اندروید است که تاثیر قابل توجهی بر ژانر دوندگی و بازی‌های پس از خود گذاشت. با بازی Temple Run 2 که آن را می‌توانید با یک دست بازی کنید، گیم‌پلی اعتیادآوری که عناصر ساده دویدن و پرش تشکیل شده است را به گوشی هوشمند خود دعوت می‌کنید. گرافیک بازی قابل تحسین است و شخصیت‌های مختلفی نیز برای انتخاب کردن وجود دارند. همچنین صدها اچیومنت تازه و ارتقا (Power-up) بازی را جذاب‌تر کرده است. با هر آپدیت بازی مراحل جدیدی به آن اضافه می‌شوند که طول عمر آن را بیشتر می‌کند. حین تجربه بازی Temple Run 2 هیچ‌گاه متوقف نشوید؛ چرا که در این‌صورت هیولایی که پشت سرتان قرار دارد شما را خواهد بلعید.

دانلود بازی Temple Run 2 برای اندروید

دانلود بازی Temple Run 2 برای iOS

بازی Subway Surfers

بازی های عمودی اندروید \ بازی اندروید با یک دست \ بازی های مترویی

ژانر: آرکید، دوندگی

یکی دیگر از بازی های عمودی اندروید در ژانر دوندگی بازی Subway Surfers است. از دلایل محبوبیت این بازی می‌توان به گیم‌پلی صریح و روان به همراه طراحی گرافیکی منحصر به فرد اشاره کرد که با هر آپدیت بهتر نیز می‌شود. Subway Surfers از جمله بازی های روان لیست «بازی اندروید با یک دست» محسوب می‌شود و شخصیت‌های موجود در آن را صرفا با یک انگشت می‌توانید کنترل کنید و نیازی هم نیست که گوشی هوشمند خود را جا به جا کنید. برای تغییر مسیر نیز باید انگشت خود را به سمت راست یا چپ بکشید. وظیفه شما در بازی Subway Surfers جلوگیری از برخورد با قطارهای پیش‌رو و همچنین فرار از پلیسی است که به همراه سگ خود همواره تعقیبتان می‌کند. در حین دویدن به ارتقاهای مختلفی نیز برای تسریع روند گیم‌پلی و امتیازیابی بیشتر برخواهید خورد.

دانلود بازی Subway Surfers برای اندروید

دانلود بازی Subway Surfers برای iOS

بازی Can Knockdown 3

بازی های عمودی اندروید بازی اندروید با یک دست بازی های مترویی

ژانر: آرکید

بازی Can Knockdown 3 از دیگر بازی های مترویی اندروید است که توانایی‌های نشانه‌گیری و پرتاب شما را به چالش می‌کشد. اگر در زندگی واقعی خود را در زمینه پرتاب توپ به سوی قوطی‌های حلبی محک زده‌اید و به این قضیه علاقه‌مند شده‌اید، بازی Can Knockdown 3 برای شماست. گرافیک بازی کیفیت قابل توجهی دارد و پرتاب توپ در محیط سه‌ بعدی آن رضایت بخش است. شاید در نگاه اول بازی Can Knockdown 3 برایتان آسان جلوه کند اما برخی از مراحل آن شدیدا نیازمند تفکر قبلی و نشانه‌گیری دقیق‌اند. عامل مهم برای موفقیت در این بازی، زاویه و همچنین سرعت درست پرتاب محسوب می‌شود. همچنین در نظر داشته باشید که با اصابت و زمین زدن تمام قوطی‌های حلبی در هر مرحله می‌توانید بیشترین امتیاز ممکن را به دست آورید. بازی Can Knockdown 3 از جمله بازی‌هایی است که می‌توانید با آن به رقابت با دوستان خود پرداخته و در صورت کمی دقت، پیروز میدان شوید. این محصول سومین نسخه از سری بازی های این چنینی بوده که گیم پلی خوبی را برای سرگرمی ارائه داده است که در ادامه قادر به دریافت آن خواهید بود.

دانلود بازی Can Knockdown 3 برای اندروید

دانلود بازی Can Knockdown 3 برای iOS

بازی آرکید Doodle Jump

بازی های عمودی اندروید بازی اندروید با یک دست بازی های مترویی

ژانر: آرکید

بازی Doodle Jump از جمله بازی های مترویی اندروید است که به علت گیم‌پلی ساده و گرافیک منحصر به فرد خود محبوبیت زیادی کسب کرده است. مکانیزم این بازی به شدت ساده است و تنها وظیفه شما در آن پرش به سمت بالا از طریق سکو‌های پرش و آیتم‌های مختلف است. هرچه بیشتر بالا رفته و از سقوط و همچنین برخورد با هیولاها بپرهیزید، امتیازتان نیز همانقدر بیشتر خواهد شد. همچنین همواره تلاش کنید که از بار قبلی کمی بهتر عمل کنید چرا که این قضیه سبب افزایش رکورد شما خواهد شد. تم های مختلفی نیز همانند برف، هالووین، دزدان دریایی و بسیاری از موارد دیگر در بازی حضور دارد. Doodle Jump از اعتیادآورترین بازی‌ های عمودی اندروید محسوب می‌شود.

دانلود بازی Doodle Jump برای اندروید

دانلود بازی Doodle Jump برای iOS

بازی Vector

بازی های عمودی اندروید بازی اندروید با یک دست بازی های مترویی

ژانر: آرکید، دوندگی

بازی Vector از دیگر بازی های اندروید که می‌توانید با یک دست بازی کنید، پر از حرکات نمایشی مختلف است که می‌توانید با کاراکتر خود انجامشان دهید. این بازی قوانین فیزیک را تحت فشار قرار می‌دهد و سبب ایجاد حس آدرنالین می‌شود. با دویدن در بازی Vector که داستانی هیجان‌انگیز نیز دارد، باید 20 مرحله را پشت سر بگذارید؛ 20 مرحله‌ای که پر از حرکات پارکوری است و شاید همواره آرزوی انجام دادنشان را در دنیای واقعی داشته‌اید. گیم‌پلی بازی ساده است و کنترل بازی صرفا از طریق یک انگشت انجام می‌گیرد و برای انجام حرکات مختلف کافی است انگشت خود را در جهات مختلف تکان دهید. بازی Vector یک بازی ساده، جذاب و چالش‌برانگیز است.

دانلود بازی Vector برای اندروید

دانلود بازی Vector برای iOS

بازی معمایی 2048

بازی های عمودی اندروید بازی اندروید با یک دست بازی های مترویی

ژانر: معمایی

بازی 2048 که از دیگر بازی های عمودی اندروید محسوب می‌شود یک بازی ساده اما در عین حال چالش برانگیز به سبک معمایی است که اخیراً به یکی از بهترین بازی‌ها روی گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. همانطور که گفته شد 2048 یک بازی ساده، جذاب و همچنین اعتیادآور است. تقریبا تمام آن‌چه از یک بازی معمایی انتظار می‌رود در این بازی جمع شده است. ماموریت اصلی بازیکنان در بازی 2048 ترکیب تمام کاشی‌ها و ایجاد یک کاشی منفرد با عدد 2048 است. شاید انجام دادن این کار در ابتدا آسان به نظر برسد؛ اما در نظر داشته باشید که رفته رفته با آمدن کاشی‌های جدید بازی به طور متناوب سخت‌تر خواهد شد. این بازی بی تردید از بهترین های جهان در سبک معمایی به شمار رفته که قادر به ارائه سبک های مختلفی از مراحل مربوط به ریاضیات بوده است.

دانلود بازی 2048 برای اندروید

دانلود بازی 2048 برای iOS

بازی Cut the Rope 2

بازی های عمودی اندروید بازی اندروید با یک دست بازی های مترویی

ژانر: معمایی

بازی Cut The Rope 2 از جمله عناوین دیگری است که می‌توانید با یک دست بازی کنید. در این بازی یک هیولای کوچک دوست داشتنی وجود دارد که می‌خواهد همیشه شیرینی بخورد و شما با حل معماهای موجود در بازی وظیفه دارید شیرینی روزانه هیولای کوچک را تامین کنید. در این راه همواره می‌توانید از کمک دوستان خود در بازی نیز استفاده کنید و همچنین فراموش نکنید که رساندن شیرینی به هیولای مورد نظر باید از طریق امن‌ترین راه انجام شود. در نسخه دوم بازی علاوه بر مراحل جدید شخصیت‌های تازه نیز به بازی اضافه شده‌اند. سبک گیم‌پلی بازی نیز تازه‌تر و جذاب‌تر شده است. برای تجربه بازی Cut The Rope 2 صرفا به یک انگشت نیاز خواهید داشت؛ که باید برای پاره کردن طناب‌ها مورد استفاده قرار دهید.

دانلود بازی Cut the Rope 2 برای اندروید

دانلود بازی Cut the Rope 2 برای iOS

بازی Mario Kart Tour

بازی های عمودی اندروید بازی اندروید با یک دست بازی های مترویی

ژانر: مسابقه‌ای

نسخه موبایل بازی ماریو ‌کارت تغییرات غیرقابل اغماضی نسبت به نسخه‌های کنسولی‌اش دارد، اما با این‌وجود با موسیقی، ارتقاها (Power-up ها) و همچنین شخصیت‌های مورد علاقه‌تان (البته زمانی‌ که موفق شوید بازشان کنید) همچنان ماریو کارت است. بازی به گونه‌ای طراحی شده است که بتوانید آن‌را به راحتی با یک دست بازی کنید و صرفا لازم است که با دست مورد نظر هدایت فرمان را بر عهده بگیرید. اگر به بازی‌های مسابقه‌ای به سبک فانتزی علاقه‌مندید و همچنین با خود ماریو و دوستانش نیز میانه خوبی دارید، بازی Mario Kart Tour بر روی گوشی‌‌های خود حتما امتحان کنید.

دانلود بازی Mario Kart Tour برای اندروید

دانلود بازی Mario Kart Tour برای iOS

بازی فوتبالی Score! Hero

بازی های عمودی اندروید بازی اندروید با یک دست بازی های مترویی

ژانر: فوتبال

بازی Score! Hero از بازی های مترویی خوب اندروید و یک بازی ایده‌آل و همچنین متفاوت برای طرفداران فوتبال محسوب می‌شود. طراحی بازی نیز حائز اهمیت است. در ابتدای بازی به عنوان نوجوانی 16 ساله شروع می‌کنید که در هیچ باشگاهی حضور ندارد و به مرور و با گذر فصل‌ها به تدریج راه خود را برای راه‌یابی به بزرگترین باشگاه‌های فوتبال اروپا پیدا کرده و نهایتا به یک ستاره بین‌ المللی تبدیل می‌شوید. گیم‌پلی بازی Score! Hero ساده است. برای پاس دادن و شوت زدن کافی است روی صفحه نمایش یک خط بکشید. فصل‌های جدید نیز به طور مداوم برای بازی منتشر می‌شوند و اگر تا انتها بازی کنید ستاره شما به سی‌و‌پنجمین سال سفر پرالتهاب خود خواهد رسید.

دانلود بازی Score! Hero برای اندروید

دانلود بازی Score! Hero برای iOS

بازی Stick Hero

بازی های عمودی اندروید بازی اندروید با یک دست بازی های مترویی

ژانر: آرکید

بازی Stick Hero آخرین عضو لیست بازی‌ های مترویی اندروید است که می‌خواهیم برایتان معرفی کنیم. ایده گیم‌پلی بازی بسیار ساده است. ماموریت اصلی شما در بازی Stick Hero جای‌گذاری چوب‌دستی برای پل زدن بین دو سکو است که شاید در نگاه اول بسیار آسان به نظر برسد، اما این طور نیست. اگر چوب‌دستی‌‌های خود را کوتاه درست کنید، قهرمانتان سقوط خواهد کرد و اگر آن‌ها را بلند در نظر بگیرید نیز دوباره قهرمانتان سقوط می‌کند. برای ساختن چوب‌دستی در بازی Stick Hero صرفا لازم است انگشت خود را به صفحه‌نمایش زده و آن را نگه دارید تا بلندی چوب‌دستی به میزان دلخواتان برسد. در نظر داشته باشید که با رها کردن دستتان از صفحه نمایش در زمان نامناسب قهرمانتان در بین سکوها سقوط خواهد کرد. بازی Stick Hero را حتما امتحان کنید.

دانلود بازی Stick Hero برای اندروید

دانلود بازی Stick Hero برای iOS

Android Launcher / بهترین لانچرهای اندروید

سخن پایانی

در این مطلب تعدادی از بهترین بازی های عمودی اندروید را برایتان برشمردیم. بازی‌های گفته شده را می‌توانید در مکا‌ن‌های مختلف و با یک دست تجربه کنید. البته این بازی‌ها شامل تمامی بازی‌های خوب در این زمینه نمی‌شوند و با محبوبیت روزافزون گوشی‌های هوشمند و ارتقای کیفیت بازی‌ها به مرور عناوین جدیدی نیز منتشر خواهند شد. در نگاهی اجمالی، ژانر اکثر بازی های عمودی اندروید آرکید و یا معمایی محسوب می‌شود؛ اگرچه بازی‌های مسابقه‌ای همانند ماریو کارت و بازی‌هایی مانند Score! Hero نیز جزو این لیستند. از جمله انتظاراتی که از عناوین آینده می‌توانیم داشته باشیم، افزایش تنوع ژانری آن‌‌ها است. با این وجود عناوین مختلف به اندازه کافی برای گوشی‌های هوشمندمان وجود دارند که تا مدت قابل قبولی سرگرم شویم.

نظر شما در رابطه با بازی‌های گفته شده چیست؟ نظرات خود را می‌توانید از طریق بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402