برنامه های دانلود برای کامپیوتر؛ از کدام نرم افزار مدیریت دانلود استفاده می‌کنید؟

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با استفاده از یک برنامه دانلود برای کامپیوتر می‌توانید علاوه بر بهبود جزئی سرعت دانلود، نظم بیشتری به فرایند دریافت فایل‌ها بدهید و به امکانات و قابلیت‌های اضافه و کاربردی نیز دسترسی پیدا کنید.

نرم افزار های دانلود منیجر از معدود برنامه‌هایی هستند که در طول سال‌های گذشته همچنان کاربری خود را حفظ کرده‌اند. به کمک این برنامه‌ها فرایند دانلود چندین فایل همزمان و همچنین فایل‌هایی که حجم بالایی دارند، بسیار ساده‌تر می‌شود. این برنامه‌ها همچنین ویژگی‌های اضافی مثل امکان دانلود گروهی، زمان‌بندی دانلود، خاموش کردن سیستم پس از اتمام فرایند دانلود و حتی پشتیبانی از فایل‌های تورنت را نیز دارا هستند. اما کدام برنامه دانلود برای کامپیوتر می‌تواند انتخاب بهتری به‌حساب بیاید؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه مطلب با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

بهترین برنامه های دانلود برای کامپیوتر

با توجه به این که تعداد برنامه های دانلود منیجر ویندوز بسیار زیاد است، انتخاب یکی از آن‌ها به‌عنوان بهترین گزینه کار راحتی نیست؛ با این وجود ما در این مطلب قصد داریم به چند نمونه از این برنامه دانلود برای کامپیوتر اشاره کنیم.

1. نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Manager

برنامه دانلود برای کامپیوتر

بدون شک اینترنت دانلود منیجر که به IDM نیز معروف است، یکی از برترین و معروف‌ترین برنامه‌های مدیریت دانلود است که برای ویندوز و کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از برترین ویژگی‌های این برنامه دانلود برای کامپیوتر، سازگاری و یکپارچگی آسان آن با اکثر مرورگرهای اینترنت است. درواقع وقتی اینترنت دانلود منیجر را روی کامپیوتر خود نصب داشته باشید، هر لینک دانلودی که در فضای اینترنت روی آن کلیک کنید، به صورت اتوماتیک توسط این دانلود منیجر، دانلود شده و دیگر نیازی نیست که به صورت مجزا آدرس لینک در دانلود منیجر وارد شود.

از دیگر قابلیت‌های IDM می‌توان به امکان توقف و از سرگرفتن مجدد دانلود، پشتیبانی از دانلود چند فایل به صورت موازی، سرعت دانلود بیشتر و … اشاره کرد. IDM مجهز به یک شتاب‌دهنده سرعت دانلود هوشمند است و و فایل‌های با حجم زیاد را به چند بخش کوچک‌تر تقسیم می‌کند تا سرعت دانلود فایل بیشتر شود. اینترنت دانلود منیجر از سرورهای پروکسی، پروتکل‌های FTP و HTTP، کوکی‌ها و … به خوبی پشتیبانی کرده و بدون اغراق یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای مدیریت دانلودی است که ارزش امتحان کردن را دارد.

2. نرم افزار مدیریت دانلود FlashGet

اپلیکیشن مدیریت دانلود/ Flashget

یکی دیگر از دانلود منیجرهای قدرتمند برای ویندوز نرم افزار فلش گت (FlashGet) است. این دانلود منیجر یکپارچگی خوبی با مرورگرهای اینترنت دارد و علاوه براین قادر است که دانلودهای کاربر را از نظر وجود ویروس چک کرده و اسکن کند. FlashGet از پروتکل‌های FTP ، HTTP، BitTorrent و … به خوبی پشتیبانی کرده و یکپارچگی کاملی با آنها دارد. فلش گت یک دکمه شناور روی دسکتاپ دارد که کاربر می‌تواند فرآیند دانلود فایل خود را از آنجا مدیریت کرده، استارت یا متوقف کند و یا لینک دانلود جدیدی را به نرم افزار اضافه کند. یکی از مزایای این دانلود منیجر، نشان دادن حجم فایل قبل از شروع به دانلود است. خاطر نشان می‌شود که FlashGet قابلیت یکپارچه شدن با مرورگر کروم را ندارد که خود یکی از معایب این نرم افزار محسوب می‌شود.

3. نرم افزار مدیریت دانلود Free Download Manager

دانود منیجر/ Free-Download-Manager

اپلیکیشن فری دانلود منیجر (Free Download Manager) که به FDM مشهور است بسیار مشابه نرم افزار IDM عمل می‌کند. همانطور که از اسم این برنامه مشخص است، FDM کاملا رایگان و اپن سورس است. FDM نیز برای تسریع در دانلود، فایل را به چند بخش کوچک تقسیم کرده و سپس به صورت همزمان این پارت‌ها را دانلود می‌کند.

این دانلود منیجر از دانلود فایل‌های تورنت (torrent) به خوبی پشتیبانی می‌کند و قادر است پهنای باند مجزایی برای دانلود فایل‌های متعدد اختصاص دهد در نتیجه کاربر می‌تواند بدون آنکه از سرعت اینترنتش کاسته شود، در هنگام دانلود یک فایل به راحتی وبگردی نیز داشته باشد. FDM به آسانی فایل‌های دانلود شده را براساس نوعشان دسته‌بندی کرده و در پوشه‌های مختص به ویدیو، موزیک، اسناد و … ذخیره می‌کند. گفتنی است رابط کاربری این برنامه مدیریت دانلود بسیار زیبا و مدرن است.

4. برنامه دانلود برای کامپیوتر GetGo Download Manager

مدیریت دانلود/ GetGo-Download-manager

اپلیکیشن گت گو دانلود منیجر (GetGo Download Manager) با مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر سازگاری داشته و ویژگی‌های منحصربفردی دارد. برای مثال این برنامه یک باکس شناور دارد که کاربر می‌تواند با دراگ اند دراپ، فایل موردنظر خود را دانلود کند. مضاف براین کاربر می‌تواند یک فایل LST با لینک‌های تمام فایل‌هایی که قرار است دانلود شوند را به یک باره در این دانلود منیجر ایمپورت کرده و GetGo Download Manager به آسانی تمام فایل‌ها را دانلود کند.

گفتنی است کاربر می‌تواند با استفاده از افزونه موجود در این برنامه، دانلودهای خود را مدیریت و دسته‌بندی کند. یکی از مزایای GetGo این است که اعتبارات لاگین در وبسایت‌هایی که برای دانلود با پسورد، محافظت شده‌اند را ذخیره می‌کند و بنابراین کاربر نیازی ندارد که هر بار برای مراجعه و دانلود به این وبسایت‌ها، مجددا لاگین کند. این نرم افزار دانلودها را براساس زمانبندی انجام داده و قبل از دانلود یک فایل، پیش‌نمایشی از فایل را به صورت عکس به کاربر نمایش می‌دهد.

5. JDownloader

دانلود منیجر برای ویندوز/ Jdownloader

اپلیکیشن جی دانلودر (JDownloader) با سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک سازگاری داشته و با مرورگرهای کروم و فایرفاکس یکپارچگی دارد. بدون شک یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار قابلیت کنترل از راه دور آن است. در حقیقت کاربر می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن موبایل و یا وبسایت My JDownloader دانلودهای خود را از هر جایی مدیریت، استارت و یا متوقف کند. این اپلیکیشن رایگان و اپن سورس است و برخلاف سایر دانلود منیجرهای رایگان، بدون تبلیغات درون برنامه‌ای است.

همچنین بخوانید :

این نرم افزار از دانلود فایل‌های متعدد به صورت موازی پشتیبانی کرده و بیش از 300 پلاگین مختلف دارد. یکی از ویژگی‌های جالب این نرم افزار این است که هرگاه سرویس دانلودی آدرس آی پی (IP) اصلی کاربر را برای دانلود یک فایل بلاک کرده باشد، جی دانلودر به صورت اتوماتیک آدرس IP را تغییر می‌دهد. تنها نقصی که ممکن است از این سرویس مدیریت دانلود به چشم بخورد، رابط کاربری ساده و کمی خسته‌کننده آن است.

دانلود منیجر/ internet-download-accelerator-ida

نرم افزار Internet Download Accelerator یک برنامه مدیریت دانلود خوب و قدرتمند برای ویندوز است که سه مشکل اساسی کاربران در هنگام دانلود فایل‌های مختلف نظیر سرعت دانلود، قابلیت از سرگیری مجدد دانلود و مدیریت فایل‌های دانلود شده را برطرف می‌سازد. این دانلود منیجر نیز همانند سایر نرم افزارهای مدیریت دانلود موجود در این فهرست، فایل‌های حجیم را به چند بخش تقسیم کرده و سپس به صورت همزمان این بخش‌های کوچک را دانلود می‌کند.

Internet Download Accelerator با اکثر مرورگرهای اینترنت نظیر اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، کروم، اوپرا، نت اسکیپ، سافاری، یاندکس و ویوالدی سازگاری داشته و قادر است از سرورهای مختلف HTTP, HTTPS و FTP نیز دانلودهای ناقص را مجددا از سرگیری کند. این نرم افزار مدیریت دانلود رایگان بوده و فایل‌ها را پیش از دانلود از نظر وجود ویروس، اسکن و بررسی می‌کند. از نقص‌های این اپلیکیشن باید به وجود تبلیغات درون برنامه و پلاگین‌های اندک آن اشاره کرد.

7. برنامه دانلود برای کامپیوتر (Download Accelerator Plus (DAP

دانلود منیجر/ download-accelerator-plus

اپلیکیشن (Download Accelerator Plus (DAP یک نرم افزار مدیریت دانلود بسیار ایمن است. این نرم افزار مجهز به یک مرورگر وب درون برنامه است که کاربر می‌تواند وبگردی خود را به صورت ایمن انجام دهد. نرم افزار DAP فایل را از نظر وجود ویروس اسکن کرده و با اغلب مرورگرهای به‌روز سازگاری دارد. از ویژگی‌های خوب این نرم افزار باید به قابلیت اسکن فایل از لحاظ وجود ویروس، دیسکانت شدن اتوماتیک از اینترنت پس از اتمام عملیات دانلود فایل‌ها و شروع عملیات دانلود بلافاصله پس از وارد کردن لینک‌های دانلود اشاره کرد.

اپلیکیشن DAP طبق زمانبندی نیز کار می‌کند و با مرورگرهای کروم، اینترنت اکسپلورر، سافاری و فایرفاکس یکپارچگی خوبی دارد. خاطر نشان می‌شود نسخه رایگان این نرم افزار در مقایسه با نسخه پولی آن از محدودیت بیشتری برخوردار بوده و کاربر را به دیدن تبلیغات درون برنامه‌ای تحمیل می‌کند.

8. نرم افزار مدیریت دانلود (Xtreme Download Manager (XDM

برنامه مدیریت دانلود برای ویندوز/ Xtreme-download-manager

این برنامه رابط کاربری بسیار ساده‌ای داشته و با سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس سازگار است. این نرم افزار پیش نمایشی از فایل صوتی و یا تصویری را قبل از آنکه عملیات دانلود کامل شود به کاربر نشان داده و قابلیت از سرگیری مجدد عملیات‌های دانلود ناقص و همچنین محدود کردن سرعت دانلود را به کاربر می‌دهد. شما می‌توانید در XDM فایل‌های دانلود شده را کانورت کرده و یا عملیات دانلود خود را زمانبندی کنید. دانلود منیجر XDM با مرورگرهای گوگل کروم، فایرفاکس، اوپرا، کوانتوم و ویوالدی سازگاری خوبی دارد.

9. برنامه Ninja Download Manager

برنامه دانلود برای کامپیوتر

یکی از برنامه های جدید مدیریت دانلود که می‌توانید مدنظر قرار دهید، برنامه Ninja Download Manager است. این برنامه برخلاف اکثر رقبا از رابط کاربری مدرنی بهره می‌برد و مدعی است که می‌تواند فایل‌ها را با حداکثر 10 برابر سرعت بیشتر دانلود کند. برنامه هر فایل را به قسمت‌های جداگانه تبدیل می‌کند و سپس هرکدام از این قسمت‌ها را با اتصال‌های جداگانه به سرور دریافت خواهد کرد. برنامه حتی امکان پخش فایل‌های موسیقی یا ویدیویی را پیش از اتمام فرایند دانلود، به‌شما خواهد داد.

از دیگر امکانات آن می‌توان به یک ابزار دانلود ویدیوهای یوتیوب و ویمئو و همچنین یک ابزار تبدیل فرمت فایل‌های ویدیویی اشاره کرد.

10. برنامه Download Accelerator Manager (DAM)

برنامه دانلود برای کامپیوتر

مانند دیگر برنامه های دانلود برای کامپیوتر، نرم افزار DAM نیز دارای یک دکمه جداگانه روی صفحه است که با استفاده از آن می‌توانید فایل‌ها را از صفحات وب دانلود کنید. این برنامه همچنین از امکان دانلود گروهی فایل‌ها، زمان‌بندی دانلود و قابلیت MediaGrabber برخوردار است. همچنین شما می‌توانید آن را با اکثر مرورگرها از جمله کروم، فایرفاکس و اپرا استفاده کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید تنوع برنامه دانلود برای کامپیوتر بسیار زیاد است که در بالا به 10 مورد از بهترین‌های آنها اشاره کردیم. مطمئنا شما هم با مطالعه ویژگی‌های منحصربه‌فردی که هر یک از این نرم افزارها برای کاربران خود دارند، ترغیب شده‌اید که یکی از این دانلود منیجرها را روی ویندوز کامپیوتر خود نصب کرده و از آن استفاده کنید. از دید شما کدام یک انتخاب بهتری است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
متقی
.
02 اردیبهشت 1399، 07:13
پاسخ
0
0
با سلام و سپاس نیازمند فردی توانمند و آشنا با مدیریت دانلود هستم که بتواند در زمینه دانلود محتوای برخی وبسایتها (مثلا سایت archive.org) با حفظ حق الزحمه، به بنده مدد برساند، ضمنا محتوا عمدتا jpg یا pdf است. در صورت تمایل با بنده تماس بگیرید ارادتمند
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402