بهترین بازی های پازلی برای اندروید و iOS + لینک دانلود

بازی های پازلی مود شده / بازی های پازلی کامپیوتری
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انجام بازی پازلی گزینه ایده‌آلی برای گذران وقت، استراحت و سرگرمی محسوب می‌شود. در این مقاله «بهترین بازی های پازلی» را برای اندروید و iOS مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما باشید.

بازی های پازلی از جمله عناوینی هستند که محبوبیت زیادی میان افراد مختلف به خصوص طرفداران بازی از طریق گوشی‌‌های هوشمند دارند. این بازی‌ها با طراحی ساده و گیم‌پلی سرگرم‌کننده خود فرصت مناسبی برای استراحت حین کار، رفع خستگی هنگام رفت و آمد و یا سرگرمی محض محسوب می‌شوند؛ البته به شرطی که بازی پازلی که امتحان می‌کنید جزو عناوین خوب این ژانر باشد. در جهت همین هدف بر آن شدیم تا لیستی از «بهترین بازی های پازلی برای اندروید و آیفون» تهیه کنیم و تعدادی از برترین بازی‌ های پازلی را برایتان معرفی کنیم. با ما باشید تا «بهترین بازی های پازلی آیفون و اندروید» را با همدیگر بررسی کنیم.

بهترین بازی های پازلی آیفون / بازی پازلی برای کامپیوتر

فهرست مطالب


بازی پازلی چیست؟


منظور از «بازی های پازلی» ژانری در بازی‌های ویدیویی است که عناوین آن تاکید زیادی روی حل کردن معماها یا همان پازل‌ها دارند. انواع پازل‌ها برای حل‌شدن خود نیازمند قوای مختلفی همانند منطق، توانایی تشخیص الگو‌ها، توانایی تکمیل کلمه‌ها و … هستند. ممکن است در برخی عناوین پازلی بازیکن‌ها برای حل معماهای خود دارای زمان نامحدود باشند و همچنین امکان دارد بازی مورد نظر محدودیت زمانی داشته باشد؛ و یا این‌که پازل‌های ساده‌تر همانند بازی تتریس (Tetris) می‌توانند به‌وسیله محدودیت زمانی (انطباق با زمان واقعی) سخت‌تر شوند.

بهترین بازی های پازلی اندروید / بازی پازلی جدید

ژانر بازی‌ های پازلی ژانر گسترده‌ای محسوب می‌شود؛ اما به طور کلی می‌توان گفت بازی‌های آن به‌ میزان‌های متفاوت دارای مقدار مشخصی از المان ساده‌سازی یا انتزاع (Abstraction) هستند و در این راستا می‌توانند از رنگ‌ها، شکل‌ها، شماره‌ها و یا قوانین پیچیده بهره ببرند. بر خلاف اکثر بازی‌های رایانه‌ای اکثر بازی‌ های پازلی از المان «جان» استفاده می‌کنند که عبارت است از به چالش‌کشیدن یک بازیکن با محدودکردن دفعاتی که بازی را امتحان می‌کند. همچنین در بازی‌ های پازلی بازیکن‌ها اغلب برای به دست آوردن رکورد (High Score) سعی می‌کنند با رسیدن به معیاری مشخص که در بازی تعریف شده است به مرحله بعدی راه پیدا کنند.


بهترین بازی های پازلی برای اندروید و iOS


سری بازی های پازلی با برخورداری از چالش های متنوع بی تردید گزینه خوبی برای سرگرمی هستند که در این میان سعی نمودیم به بهترین های گوگل پلی و اپ استور اشاره داشته باشیم تا بتوانیم موارد خوبی را برای سرگرمی شما عزیزان ارائه دهیم. برای آشنایی با این فهرست و دانلود بازی ها باما همراه باشید.

بازی پازلی 1010!

بازی های پازلی / بازی های پازلی آیفون

اولین عنوان در لیست بهترین بازی های پازلی برای اندروید و آیفون بازی 1010! است که از جمله عناوین چالش‌برانگیز برای مغز محسوب می‌شود و شامل مجموعه‌ای از بازی‌های متفاوت است. در بازی 1010! کارهای مختلفی همانند ترکیب بلوک‌های پازلی و یا ساخت‌ و نابودکردن ساختارهای مختلف از طریق ایجاد خطوط انجام خواهید داد و از این راه قوه منطق خود و دوستانتان را به چالش خواهید کشید. بازی 1010! قابلیت آن را دارد که ساعت‌ها شما را سرگرم کند و گزینه مناسبی برای رفع خستگی در اتوبوس، مترو و یا محل کار محسوب می‌شود.

دانلود بازی پازلی 1010! برای اندروید

دانلود بازی پازلی 1010! برای iOS

بازی پازلی Monument Valley 1 & 2

بازی های پازلی / بازی های پازلی اندروید

دومین عنوانی که در لیست بازی های پازلی موبایل قصد معرفی آن را به شما داریم نسخه 1 و 2 سری بازی محبوب Monument Valley است که هر دو جزو بهترین بازی های پازلی آیفون و اندروید محسوب می‌شوند. طراحی بازی‌های Monument Valley شباهت زیادی به مکانیزم‌های موجود در آثار موریس اشر (MC Escher) دارد و برای پیشروی در این بازی‌ها باید مراحل طراحی شده را با موفقیت بپیمایید. به طور کلی هر دو نسخه بازی‌های Monument Valley بیشتر از چالش‌برانگیز بودن، تجربیات آرامش‌بخشی محسوب می‌شوند. همچنین از نظر بصری نیز این بازی‌ها بسیار زیبا طراحی شده‌اند و سبک‌ هنری استفاده شده در آن‌ها قابل تحسین است.

دانلود بازی Monument Valley 1 برای اندروید

دانلود بازی Monument Valley 1 برای iOS

دانلود بازی Monument Valley 2 برای اندروید

دانلود بازی Monument Valley 2 برای iOS

بازی پازلی Prune

بازی های پازلی برای کامپیوتر / بازی های پازلی برای اندروید

سومین بازی که در لیست بهترین بازی های پازلی اندروید و آیفون قصد معرفی آن را برای شما داریم بازی Prune است که نمونه بارز تبدیل ایده‌ای خوب و زیبا به یک بازی ویدیویی محسوب می‌شود. بازی Prue یک نامه عاشقانه به درختان محسوب می‌شود و درون مایه‌آن زیبایی و لذت موجود در کاشتن درخت است. در این بازی با کشیدن یک انگشت می‌توانید به رشد و شکل‌دادن به درخت خود بپردازید و در عین‌حال مراقب خطرات موجود دنیای پیرامون باشید. با این‌کار به دنیای فراموش‌شده بازی زندگی دوباره بخشیده و روایت پنهانی را آشکار خواهید کرد که باید به آن پی ببرید. بازی Prune شامل 48 مرحله با دقت طراحی شده، موسیقی و طراحی‌صدای آرامش بخش، قابلیت‌ به اشتراک گذاشتن تجربیات با دوستان و همچنین عاری از جنبه‌های تجاری و منفعت‌طلبانه برخی از بازی‌های مشابه دیگر است.

دانلود بازی Prune برای اندروید

دانلود بازی Prune برای iOS

بازی پازلی The Room

چهارمین عنوان در لیست بازی های پازلی برای اندروید و آیفون سری بازی محبوب The Room است که یکی از قدیمی‌ترین و همچنین موفق‌ترین سری‌ بازی‌های پازل برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. در لحظه‌ای که این مقاله را می‌نویسیم 4 نسخه از این سری به انتشار رسیده است. دو نسخه اول The Room بازی‌های کلاسیک پازل محسوب می‌شود و در آن‌ها باید با حل‌کردن پازل‌ها مراحل را به اتمام برسانید. نسخه سوم سری برای اولین بار پایان‌های مختلف را برایمان معرفی کرد و همچنین روایت سنگین‌تری را هم دارا بود. نهایتا آخرین نسخه سری Old Sins نام دارد که وقایع آن در یک خانه عروسک اتفاق می‌افتند. می‌توان گفت تمامی نسخه‌های سری بازی The Room دارای المان‌های مشابهی هستند؛ المان‌هایی همانند طراحی بصری خوب، گیم‌پلی که بر حول محور فرار از اتاق می‌چرخد و همچنین طراحی پازل‌های هوشمندانه.

دانلود بازی The Room 3 برای اندروید

دانلود بازی The Room 3 برای iOS

دانلود بازی The Room Old Sins برای اندروید

دانلود بازی The Room Old Sins برای iOS

بازی پازلی Dissembler

بازی های پازلی مود شده / بازی های پازلی کامپیوتری

پنجمین بازی لیست دانلود بهترین بازی های پازلی اندروید و آیفون بازی Dissembler است که یک عنوان پازلی رنگارنگ و آرامش‌بخش محسوب می‌شود. بازی Dissembler طراحی ساده‌ای دارد و تعدادی پازل بسیار خوب دارد. اساسا Dissembler یک بازی تعویض و انطباق کاشی (Tile-swapping) است و در هر مرحله باید با برگرداندن کاشی‌ها رنگ‌ها را با یکدیگر انطباق دهید. گیم‌پلی بازی از ساختارهای ساده و راحت شروع می‌شود و به مرور با پازل‌های پیچیده‌تری روبه‌رو خواهید شد. حدود 120 پازل مختلف در بازی Dissembler وجود دارد و خبری از محدودیت زمانی نیز در این عنوان نیست و همچنین خرید درون برنامه‌ای و یا تبلیغات مزاحم نیز در این عنوان نقشی ندارند.

دانلود بازی Dissembler برای اندروید

دانلود بازی Dissembler برای iOS

بازی پازلی Bridge Constructor Portal

بازی های پازلی کودکانه / بازی های پازلی جواهرات

عنوان ششم در لیست دانلود بهترین بازی پازلی برای اندروید و آیفون بازی Bridge Constructor Portal است و همانطور که از نامش مشخص است مکانیزم‌های ساخت پل (Bridge Construction) و پورتال (Portal) را در یک بازی جمع کرده است. اکثر موارد استفاده شده برای ساخت پل‌ها در بازی Bridge Constructor Portal تعبیه شده‌اند و برای گذراندن مراحل بازی باید از طریق استراتژی‌ و همچنین قطعات مختلف از یک مرحله به مرحله دیگر پل بسازید. مکانیزم‌های پورتال بازی نیز آن را سخت‌تر و سرگرم‌کننده‌تر کرده‌اند. 60 مرحله در بازی وجود‌ دارد و اشارات مختلفی نیز به بازی پورتال شده است. به طور کلی بازی Bridge Constructor Portal یک بازی پازلی بسیار خوب محسوب می‌شود و همانند دیگر بازی‌های لیست خبری از خرید درون‌برنامه‌ای و یا تبلیغات مزاحم هم در آن نیست.

دانلود بازی Bridge Constructor Portal برای اندروید

دانلود بازی Bridge Constructor Portal برای iOS

بازی پازلی Threes!

بازی پازلی اندروید / بازی پازلی برای کامپیوتر

هفتمین بازی لیست بازی های پازلی موبایل Threes! نام دارد که یک بازی پازل سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی طراحی‌شده بر اساس شماره‌ها محسوب می‌شود و هدف شما در آن تطبیق شماره‌هاست؛ اما در این راستا نیازمند استراتژی هستید چراکه در صورت تمام شدن حرکاتتان جهت تطبیق شماره‌ها بازی تمام خواهد شد. همچنین اگر بخواهید بازی Threes! را بدون مزاحمت تبلیغات و یا عوامل دیگر تجربه کنید باید نسخه کامل آن را تهیه کنید. البته نسخه رایگان بازی Threes! نیز نسخه خوبی محسوب می‌شود؛ اما در نظر داشته باشید که در نسخه رایگان هر از گاهی برای ادامه بازی باید تبلیغات مشاهده کنید. در هر صورت Threes! یک بازی اعتیادآور جذاب است که از تجربه آن پشیمان نخواهید شد.

دانلود بازی Threes! برای اندروید

دانلود بازی Threes! برای iOS

بازی پازلی Two Dots

بازی مزرعه پازلی / بهترین بازی پازلی اندروید

آخرین عنوانی که در لیست بهترین بازی های پازلی آیفون و اندروید می‌خواهیم برایتان معرفی کنیم بازی Two Dots است که همانند اکثر بازی‌های پازلی دیگر یادگیری آن آسان بوده اما تسلط روی آن زمانبر و همچنین شدیدا اعتیادآور است. بازی Two Dots دنباله‌ بازی بسیار محبوب Dots محسوب می‌شود و هدف گیم‌پلی آن مشابه بازی قبلی است: پیونددادن بیشترین نقطه همرنگ ممکن. بازی Two Dots قابلیت‌های جدیدی نسبت به عنوان قبلی دارا است و بیش از 900 مرحله دارد که ساعت‌ها شما را سرگرم نگاه خواهد داشت. 10 مرحله اول بازی در حکم آموزش (Tutorial) هستند و پس از آن بازی با مراحل خود شما را وارد نوعی ماجراجویی خطی خواهد کرد. همچنین وقتی مرحله 35‌ام را پشت سر گذاشتید حالت جدیدی به نام Expedition Mode برایتان باز می‌شود. طراحی بصری بازی نیز بسیار تروتمیز و منحصر‌به‌فرد است.

دانلود بازی پازلی Two Dots برای اندروید

دانلود بازی پازلی Two Dots برای iOS

دانلود بهترین بازی پازلی برای اندروید / دانلود بهترین بازی های پازلی اندروید

سخن پایانی

در این مطلب تعدادی از بهترین بازی های پازلی را برای اندروید و آیفون معرفی کردیم. بازی‌ های پازلی مخصوصا اگر در حال رفت‌وآمد باشید و یا حوصله‌تان سر رفته باشید گزینه مناسبی محسوب می‌شوند و خوشبختانه تنوع این بازی‌ها نیز در مجموعه کنونی عناوین اندروید و iOS بیشتر و بهتر شده است. البته تعداد بازی‌ های پازلی بسیار زیاد است و لیستی که در بالا آوردیم شامل همه بازی‌ های پازلی خوب نمی‌شود. با این وجود می‌توانیم به شما اطمینان دهیم با تجربه هر کدام از بازی‌‌های بالا زمان خوبی را با گوشی هوشمند خود سپری خواهید کرد.

نظر شما در مورد لیست دانلود بهترین بازی های پازلی اندروید و آیفون چیست؟ نظرات خود را می‌توانید از طریق بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402