بازی دیابلو 4 ؛ داستان، تریلر، گیم پلی و تاریخ انتشار

دیابلو 4 / Diablo 4
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سرانجام پس از حدود 8 سال، بازی دیابلو 4 معرفی شد. در این مقاله به تشریح اطلاعاتی که از داستان، گیم‌پلی و تاریخ انتشار بازی Diablo 4 آمده می‌پردازیم. با پلازا همراه باشید.

در سال 1997 بود که اولین نسخه از بازی دیابلو منتشر شد. موفقیت بی‌نظیر این بازی سبب شد تا ظرف کمتر از سه ماه بسته الحاقی آن منتشر شود. پس از آن بلیزارد در سال 2000 نسخه دوم آن را منتشر کرد که در نخستین هفته‌ی انتشارِ خود، فروش یک میلیون دلاری را تجربه کرد و رکورد سرعت فروش آن در گینس ثبت شد. در سال 2012 دیابلو 3 منتشر شد که در هفته‌ی اول فروش خود، 6.3 میلیون نسخه فروخت. پس از 8 سال، به تازگی در مراسم BlizzCon 2019 کمپانی بلیزارد از چهارمین نسخه از مجموعه‌ی دیابلو رونمایی کرد. همراه با این رونمایی، تریلر و دموی قابل بازی‌ای از آن منتشر شد که به معرفی محیط و 3 شخصیت از 5 شخصیت بازی می‌پردازد. در انتها نیز تاریخ انتشار بازی و پلتفرم‌های قابل اجرا معرفی شدند. چهارمین نسخه از این بازی اکشن نقش آفرینی، تاریک‌تر از نسخه قبلی خود خواهد بود؛ بازگشتی به ریشه‌های اصلی دیابلو. اینجا هرچیز که از بازی دیابلو 4 میدانیم را برای شما بازگو میکنیم.

بازی Diablo 4

فهرست مطالب

بررسی بازی diablo 4

در خصوص اینکه بازی دیابلو 4 همان ماهیت اصلی خود را ادامه خواهد داد یا خیر بحثی نیست. مبحث اصلی اینجاست که بلیزارد دست از ساخت و توسعه بازی‌های محبوب دیگر خود برداشته و قصد دارد تمرکز بیشتر خود را روی بازی Diablo IV قرار دهد که اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد باید انتظار یک بازی جذاب، پویا و کاملا متفاوت را داشت که این مورد بی‌تردید با سبک و سیاق خوبی مواجه خواهد بود که در ادامه می‌توانید اطلاعات بیشتری را از این بازی جدید کسب کنید.


داستان پشت دیابلو 4


لوئیس باریگا، کارگردان بازی عناوین بلیزارد در آغاز سخنرانی BlizzCon 2019 گفت:

اولین چیزی که در دیابلو 4 متوجه آن خواهید شد این است که ما به ریشه‌های تاریک‌تر این عنوان برمی‌گردیم.

از زمانی که دیابلو ۳ منتشر شد تا زمانی که بازی دیابلو 4 منتشر خواهد شد ۸ سال می گذرد، هرچند که بلیزارد در طول این مدت محتواهای قابل دانلود منتشر می‌کرد. البته قابل ذکر است که آخرین نسخه از این بازی یعنی Diablo 3: Eternal Collection برای کنسول نینتندو سوئیچ، اواخر ۲۰۱۸ منتشر شد. حالا زمان آن رسیده که به نسخه جدید بپردازیم. این بازی چهارمین نسخه از دیابلو در طی این 24 سال است.

بازی دیابلو 4 / بازی Diablo IV

با معرفی بازی diablo 4 علاقه مندان بسیاری برای کسب تجربه در یک بازی جدید به سمت این گیم روی آوردند و آنرا به لیست علاقه مندی‌های خود در استیم اضافه کردند. بی‌تردید این بازی نقش آفرینی و بک‌اند اسلش قابلیت تبدیل شدن به یکی از بهترین‌های جهان را داشته است که این مورد نه تنها در سبک خودش بله تمام زمینه‌ها بوده است. با این اوصاف می‌توان گفت که بلیزارد در انتظار سود دهی عظیمی از ساخت این بازی بوده است که تا انتشار آن زمان زیادی باقی نمانده است.


گیم پلی بازی Diablo 4


همچنین بخوانید :
گیم‌پلی بازی، تجربه‌ای مشابه با دیابلو ۳ خواهد بود. بلیزارد طی مراسم BlizzCon دموی قابل بازی‌ یک ساعته‌ای را به همراه تریلر نمایش داد که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. این دمو روی ۳ شخصیت از ۳ کلاس مختلف تمرکز دارد: بربر، کاهن و ساحره. در کل ۵ کلاس مختلف در بازی وجود دارد که دوتای دیگر هنوز معرفی نشده‌اند.
بربر ذاتاً یک مبارز حرفه‌ای است که توانایی استفاده از انواع بیشتری از سلاح‌ها را نسبت به سایر شخصیت‌ها دارد. کاهن میتواند شکل خود را تغییر دهد (تبدیل شدن به گرگ‌نما و خرس که در دمو نمایش داده شد) و ساحره که مقدار زیادی جادو برای بازی کردن دارد.

بازی دیابلو 4 / بازی Diablo 4

طبق گفته‌ی سایت یوروگیمر، سیستم جدیدی برای مهارت‌های شخصیت‌ها وجود دارد که به صورت درختی است. این در حالیست که بزرگترین تغییر بین بازی Diablo 4 و نسخه‌های قبلی آن این است که کل بازی بصورت مداوم آنلاین و جهان باز است. شما می‌توانید در محیط بازی به گشت و گذار بپردازید و در عین حال سایر بازیکنان می‌توانند هرزمان جلوی شما ظاهر شوند.
در بازی می‌توانید به سایر بازیکنان آنلاین برای شرکت در یورش‌ها، حمله به باس‌های اصلی و سایر موارد این‌چنینی درخواست مشارکت دهید. همچنین می‌توانید تک نفره به بازی بپردازید. مانند گذشته، در این حین که این عنوان یک بازی نقش آفرینی مبتنی بر لوت است، بخشی از تمرکز بازی بر روی اکشن‌های سریع خواهد بود.

در خصوص بررسی بازی دیابلو ۴ می‌توان گفت که بعد از خبر ساخت آن اشخاص بسیاری به نقد بازی diablo 4 پرداختند زیرا آنها براین باور بودند که شرکت سازنده تنها بدنبال سود آوری خودش بوده و این مورد را از ساخت نسخه‌های بعدی بازی‌های محبوب خود بدست می‌آورد. ولی باید بدانید که هرگز چنین نبوده است زیرا شرکت بلیزارد با گذشته درخشان خود توانسته به آن چیزی که دنبالش بوده برسد و هدف از ساخت بازی‌های این چنینی فقط و فقط ارائه بخش جدیدی از بازی‌های محبوب خود به کاربران بوده است.


تریلر بازی دیابلو 4


در ادامه می‌توانید تریلری که از گیم‌پلی بازی Diablo 4 منتشر شده را مشاهده کنید.

 


تاریخ انتشار دیابلو 4


شنیده‌ها حاکی از آن است که تاریخ انتشار بازی diablo 4 مشخص شده و در ژوئن 2023 می‌توانید منتظر انتشار این بازی جذاب و پویا باشید. سبک بندی وسیع بازی سبب خواهد شد تا با گزینه خوبی برای سرگرمی مواجه باشید. دیابلو 4 طبق اطلاعات بدست آمده قرار است در 13 خرداد 1402 عرضه شود که در این میان می‌توانید اخبار و اطلاعات بیشتری را از این بازی جدید بلیزارد کسب کنید. در ادامه این مقاله باما همراه باشید که قصد داریم به اطلاعات بیشتری از این بازی محبوب اشاره داشته باشیم.

با مشخص شدن تاریخ انتشار بازی diablo 4 می‌توان گفت که بلیزارد روز‌های پایانی ساخت بازی را سپری می‌کند که اگر چنین باشد در آینده‌ای نه چندان دور می‌توان شاهد این بازی محبوب و جذاب باشیم. از دیگر نکاتی که در این زمینه می‌توان به آن اشاره داشت انتشار بازی در میان بازی‌های مطرح سال 2023 بازی زیرا گزینه‌های بسیاری قرار است در نیمه اول سال جاری عرضه شوند که این مورد رقابت شدیدی را میان آنها به ارمغان خواهد آورد.

دیابلو 4 / Diablo 4

 


همه آنچه که باید درباره دیابلو 4 بدانید


رونمایی در BlizzCon 2019

بازی Diablo 4 بطور رسمی در نمایشگاه BlizzCon 2019  در تاریخ ۱ نوامبر (۱۰ آبان) رونمایی شد. همچنین تایید شد که تمرکز بازی بر روی کارکتر Lilith، دختر Mephisto است.
مانند نسخه‌های قبلی،‌ دوربین بازی ایزومتریک و سبک بازی اکشن نقش آفرینی است و مناطقی در بازی وجود دارد که بازیکن در برابر بازیکن قرار می‌گیرد. این نسخه برای کنسول‌های Xbox One ،PS4 و PC ساخته خواهد شد.

 

داستان بازی و موقعیت آن

برای اطلاع کسانی که اتفاقاتِ داخلِ بازی را دنبال نکرده‌اند، دیابلو 4 در ادامه‌ی Diablo 3 Reaper of Souls جریان می‌یابد. بازی از نقطه‌ای شروع می‌شود که فرشته‌ی مرگ، یعنی Malthael، بخش اعظم معبد را نابود کرده و دروازه‌های بهشت بسته شدند. در همین حین که بهشتیان نسبت به اتفاقات معبد بی‌توجه بودند، لیلیث (Lilith) از زندانش فرار می‌کند.
چیزی که ما از محیط بازی می‌دانیم این است که تمام بخش‌های آن باز است، ۵ محیط منحصر به فرد دارد و سیستم تغییرات آب‌و‌هوایی و شب و روز نیز فعال است. انجام ماموریت‌ها اصول معینی ندارد و طبق گفته‌ی کارگردان بازی، به هر طریق که دلتان بخواهد می‌توانید ماموریت‌ها را انجام دهید.

بازی Diablo 4

 

همیشه باید آنلاین باشید

بازیکنان در بازی برای رویدادهای مشترک مقابل شما ظاهر می‌شوند؛ این بدان معناست که شما باید همیشه آنلاین بازی کنید. این امکانی نیست که بتوانید آن را خاموش کنید اما می‌توانید انتخاب کنید که تک نفره بازی را انجام دهید و به بقیه ملحق نشوید. البته در این خصوص اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

 

تغییرات توانایی و درخت مهارت

به گفته‌ی سایت یوروگیمر، سیستم قبلی حذف و سیستم جدیدی جایگزین آن شده که باید برای ارتقاء مهارت‌ها، هزینه کنید. در سطوح بالاتر نیز اثرات بیشتری را در اتقاء‌ها مشاهده می‌کنید. به علاوه، هر کلاس دارای درخت مهارتی‌ست که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا مهارت‌های شخصیت خود را به دلخواه تنظیم کند. همچنین می‌توانید تجهیزات و سلاح‌ها را با سیستم جدید تقویت کنید.

 

سیاه‌چاله‌ها و غارت منابع

مانند نسخه‌های پیشین، قرار است زمان زیادی را در سیاه چاله‌ها بگذرانید. این سیاه چاله‌ها شباهت زیادی به دیابلو ۳ دارد که طبق گفته‌ی کارگردان بازی، صدها سیاه چاله برای کشف کردن در بازی هست که درآن صدها آیتم افسانه‌ای برای استفاده وجود دارد.

بازی دیابلو 4

مهارت‌ها

هر کلاس دارای ۵ توانایی از جمله جاخالی دادن و حمله قدرتی است.

 

چه کلاس‌هایی در دسترس است؟

در زمان انتشار، بازی دیابلو 4 دارای 5 کلاس خواهد بود که سه تای آن را می‌شناسیم. بربر که هم با یک دست و هم با دو دست سلاح حمل می‌کند و چهار جایگاه برای حمل اسلحه دارد. ساحره شخصیت محبوب دیگری‌ است که حملات آن گسترده است و می‌تواند میدان جنگ را کنترل کند. همچنین می‌تواند به توپ انرژی تبدیل شود و دشمنان خود را بسوزاند. کاهن نیز حیوانات را همراه خود دارد (که غیر قابل کنترل هستند) و می‌تواند تغییر ظاهر دهد.

 

کتاب The Art of Diablo خبر از دیابلو 4 می‌داد

مجله‌ی آلمانی گیم استار کتابی با عنوان «هنر دیابلو» پیدا کرده که در آن تصاویری از پشت صحنه‌ی دیابلو 1 تا 4 وجود دارد. این تصاویر نشان می‌دهد که بازی Diablo 4 از قبل در این کتاب که با همکاری بلیزارد تهیه شده، معرفی شده بود.

 

استخدام افراد جدید

شایعات از آنجایی ساخته شد که بلیزارد در سایت خود برای «پروژه‌ای نامعلوم» درخواست استخدام برای 9 شغل را اعلام کرد. این کمپانی به دنبال نقش‌های اصلی بود مانند مهندسین نرم افزار، طراح داستان و تهیه کننده اجرایی.

 

تمرکز بیشتر برای توسعه

گزارش‌ها حاکی از آن بودند که بلیزارد دیگر درحال کار کردن بر روی استار کرفت نیست و تصمیم گرفته تمرکز خود را بر روی بازی‌های دیابلو 4 و  Overwatch 2 بگذارد. این خبر خوبی‌ست برای کسانی که منتظر اطلاعاتی از بازی Diablo 4 بودند زیرا تیم سازنده تمام تمرکز خود را روی این عنوان گذاشته است.

 

غیبت در نمایشگاه گیمز کام ۲۰۱۹

بلیزارد طی یک پست اعلام کرد که امسال به مراسم گیمز کام نمی‌رسد. اما دلیل آن چه بود؟
بلیزارد در پستی که منتشر کرد این‌چنین توضیح داد: «جدا از اینکه امسال تمرکز مجددی بر روی توسعه بازی‌های منتشر شده و بازی‌های در دست ساخت گذاشتیم، در گیمز کام ۲۰۱۹ حضور نداریم. این مراسم برای اروپا و جامعه‌ی گیمرها بسیار مهم است اما امسال دیدار با گیمرها در شهر کلن را از دست خواهیم داد. ما همچنین به دنبال این هستیم که اطلاعات بیشتری را درمورد پروژه‌ای که درحال کار بر روی آن هستیم در زمان مناسب منتشر کنیم.»

بازی دیابلو 4 / بازی Diablo 4

پلتفرم های بازی diablo 4

براساس اطلاعات بدست آمده این بازی محبوب قرار است برای موارد مختلفی نظیر پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، اکس‌باکس سری اکس و سری اس و در نهایت مایکروسافت ویندوز عرضه شود که این مورد سبب خواهد شد تا طیف وسیعی از گیمرها امکان بازی با این گزینه محبوب را داشته باشند.

طراحی و صدای بازی diablo 4

بعد از تکاپوی بخش‌های متنوع بازی حال تصمیم داریم شمارا با اطلاعات مربوط به طراحی بازی آشنا کنیم. معمولا سبک بازی‌های این چنینی بدلیل محدود بودن کاراکتر محور و نبود کنترل صحیح روی بخش‌های مختلف شخصیت اصلی از کیفیت محدودتری برخوردار هستند ولی این مورد در خصوص بازی دیابلو 4 صدق نمی‌کند. شرکت بلیزارد در جدیدترین محصول خود قصد دارد از یک کیفیت پایدار و پویا به صورت فول اچ دی استفاده کند که این مورد در تمام تریلر‌های عرضه شده از بازی قابل رویت بوده است.

اما صداگذاری بازی دیابلو 4 نیز با افکت‌های صوتی ویژه‌ای همراه خواهد بود که این مورد در حالت آفلاین و آنلاین بازی بطور کامل قابل شنیدن بوده است. این دو مورد سبب خواهد شد تا بازی در سطح بهتری قرار گیرد و در نهایت بتواند گیم پلی مناسب‌تری را برای گیمر تداعی کند. در راستای این مورد بدنیست بدانید که امکان اجرای بازی با کیفیت بالاتر و پایین‌تر از چیزی که گفته شد وجود خواهد شد. برای اینکار کافیست تنظیمات بازی را کمی دستکاری کنید.

 

سیستم مورد نیاز بازی دیابلو ۴

در مورد سیستم اجرایی بازی باید بدانید که این مورد توسط بلیزارد به اثبات نرسیده و فقط طبق ویژگی و بررسی های خودمان بوده که بدست آمده است. ولی انتظار میرود که سیستم تاحد زیادی به چیزی که در ادامه ذکر شده است نزدیک باشد :

سیستم مورد نیاز :

  • سی پی یو : Intel Core i3
  • رم : 4 GB
  • سیستم عامل : Windows 7 / Windows 8 / Windows 10 64-bit (latest service pack)
  • کارت گرافیک : NVIDIA GeForce GTX 260 or ATI Radeon HD 4870 or Intel HD Graphics 4400
  • اشتراک گذاری پیکسلی : 4.0
  •  حافظه داخلی رم : 256 MB

سیستم پیشنهادی :

  • سی پی یو : Intel Core i5
  • رم : 8 GB
  • سیستم عامل : Windows 10 64-bit
  • کارت گرافیک : NVIDIA GeForce GTX 460 or ATI Radeon HD 6870 or better
  • اشتراک گذاری پیکسلی : 5.0
  •  حافظه داخلی رم : 1024 MB

در نهایت بدنیست بدانید که با توجه به جذابیت‌های بسیار بازی سیستم نه چندان قوی برای ان درنظر گرفته شده است که در ادامه می‌توانید با جمع بندی مقاله همراه باشید.

سخن پایانی

در انتها برای جمع بندی این مقاله، مروری بر نکات مهم آن خواهیم داشت. اول اینکه تاریخ انتشار این بازی هنوز بطور دقیق مشخص نیست، اما تنها چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که تا 3 سال آینده امکان انتشار بازی دیابلو 4 وجود ندارد. پلتفرم‌های مقصد، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی و احتمالا کنسول‌های نسل بعد است. گیم‌پلی بازی شامل 5 کلاس مختلف است و 3 تای آن یعنی بربر، کاهن و ساحره مشخص شده‌اند. محیط بازی شباهت زیادی به نسخه قبل خود دارد و در تمام مدت، بازی بصورت آنلاین قابل اجرا است.

شما نیز با شنیدن خبر انتشار نسخه‌ی جدید دیابلو هیجان‌زده شدید؟ تریلر و دموی منتشر شده را ببینید و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. نظرات شما بی شک در روند بررسی بهتر بازی تاثیر گذار خواهد بود که این مورد به ما نیز کمک خواهد نمود تا به شکل بهتری بتوانیم بررسی های بعدی بازی و دیگر گیم هارا انجام دهیم. باما در ادامه همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402