رویداد BlizzCon 2019 ؛ معرفی بازی های جدید کمپانی بلیزارد

رویداد BlizzCon 2019
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کمپانی بلیزارد رویداد BlizzCon 2019 را هفته پیش برگزار کرد که در آن بازی‌هایی مانند Diablo 4 و Overwatch 2 معرفی شدند. در ادامه به مرور مهمترین اخبار این رویداد می‌پردازیم.

مراسم BlizzCon 2019 امسال حول محور دو بازی بزرگ و جدید و دو بسته الحاقی برای بازی‌های قبلی بلیزارد می‌چرخید. بازی Overwatch 2 معرفی شد و طبق اعلام بلیزارد قرار است حالت همکاری دو نفره داشته باشد و محتواهای زیادی (از جمله چند هیروی جدید) به بخش چند نفره بازی اضافه شوند. Diablo 4 هم که همه منتظر رونمایی‌اش بودند، بالاخره معرفی شد. در تریلری که بلیزارد از این بازی نشان داد، دو عنصر خون و تاریکی بیش از همه خودنمایی می‌کردند و به نظر می‌رسد که با بازی متفاوتی نسبت به Diablo 3 مواجه باشیم.

نکته جالب در ابتدای مراسم بلیزارد، صحبت‌های جی آلن برک، رییس این کمپانی درباره یکی از بازیکن‌‌های بازی Hearthstone به نام Blitzchung که به خاطر اظهاراتش درباره تظاهرات هنگ کنگ از بازی اخراج شده بود. بلیزارد درباره این موضوع عذرخواهی کرد، اما جزییاتی درباره تغییر رویکردش در آینده ارائه نداد. البته خود مراسم هم بی‌حاشیه نبود و عده زیادی از گیمرها در بیرون سالن برگزاری BlizzCon 2019 در شهر آناهایم کالیفرنیا، شعاد «هنگ کنگ آزاد» سر دادند.

BlizzCon 2019 / هنگ کنگ آزاد

در این مقاله قصد داریم تا به تمام اخبار و رونمایی‌های مهم کنفرانس بلیزارد اشاره کنیم. ضمنا تریلرهای نمایش داده شده در این رویداد را نیز می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. با پلازا همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • عذرخواهی بلیزارد به خاطر نحوه برخورد با معترضان هنگ کنگی
  • معرفی بازی Diablo 4
  • بسته الحاقی جدید بازی World of Warcraft با عنوان Shadowlands
  • بسته الحاقی Descent of Dragons برای بازی Hearthstone
  • معرفی بازی Overwatch 2

 

عذرخواهی بلیزارد به خاطر نحوه برخورد با معترضان هنگ کنگی

BlizzCon 2019 / جی آلن برک

اگر پیگیر اخبار روز دنیا باشید احتمالا می‌دانید که از مدتی پیش، اعتراضات استقلال‌طلبانه در هنگ کنگ افزایش پیدا کرده است. البته این مورد مربوط به امسال نیست و سال‌هاست که چنین اعتراضاتی جهت جدایی هنگ کنگ از چین وجود دارد. از آنجایی که بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای جهان در کشورهای جنوب شرقی آسیا از جمله هنگ کنگ زندگی می‌کنند، دامنه این اعتراضات به بازی‌های ویدیویی هم رسیده و حاشیه‌هایی را ایجاد کرده است. یکی از مهمترین حاشیه‌ها مربوط به یک بازیکن هنگ کنگی به نام انجی وای چانگ با نام مستعار Blitzchung در بازی Hearthstone بود. او شعارهای تندی را در جهت آزادی هنگ کنگ از زیر ظلم کشور چین سر داده بود و به همین دلیل از سوی بلیزارد محروم شد و دسترسی‌اش از بازی را گرفتند. این رفتار بلیزارد با بازخوردهای منفی از سوی دیگر بازیکن‌ها مواجه شد و عده زیادی آن را یک رفتار سیاسی تلقی کردند و خواستار تغییر رویه بلیزارد شدند.

همه این اتفاقات باعث شدند تا BlizzCon 2019 با صحبت‌های مدیر بلیزارد یعنی جی آلن برک درباره همین موضوع شروع شود و شاهد عذرخواهی رسمی این کمپانی باشیم. برک طی صحبت‌های خود گفت:

من متاسفم و در این مورد پاسخگو هستم. هدف ما دقیقا چیست؟ خود مراسم BlizzCon آن را به خوبی نشان می‌دهد. ما می‌خواهیم دنیا را در یک سرگرمی حماسی دور هم جمع کنیم. من حقیقتا به قدرت مثبت بازی‌های ویدیویی ایمان دارم.

البته در بیانیه بلیزارد درباره اینکه تعلیق Blitzchung کاهش پیدا می‌‌کند یا خیر صحبتی نشد. همچنین برک به این موضوع اشاره نکرد که بلیزارد در مورد موارد مشابهی که احتمالا در آینده رخ خواهند داد چه رویکردی را در پیش می‌گیرد.

 

معرفی بازی Diablo 4

قطعا مهمترین خبر و رونمایی مراسم امسال BlizzCon معرفی بازی Diablo 4 بود. این بازی اکشن نقش‌آفرینی ایزومتریک، قصد دارد به ریشه‌های خودش بازگردد. طبق اعلام بلیزارد، بازی دارای حالت تک‌نفره به همراه حالت همکاری خواهد بود و صحنه‌هایی به مراتب تاریک‌تر از بازی‌های قبلی مجموعه را به نمایش‌ خواهد گذاشت. یکی از حالت‌های جالب بازی که از آن رونمایی شد هم PvP یا همان بازیکن علیه بازیکن است که در یک نقشه محدود انجام می‌شود. بلیزارد اعلام کرد که قصد دارد تجربه‌ای خونین‌تر و شیطانی‌تر از بازی Diablo 2 را به نمایش بگذارد و این خبری بود که حاضران در سالن را نیز به وجد آورد.

ظاهرا این بازی هنوز در مراحل اولیه ساخت قرار دارد، اما سازندگان اعلام کردند که از همین حالا به فکر بسته‌های الحاقی Diablo 4 هم هستند و پس از انتشار بازی اصلی، شاهد عرضه محتواهای اضافی مختلفی برای آن خواهیم بود. یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب بازی که سازندگان درباره‌اش صحبت کردند، عدم وجود صحنه‌های بارگذاری یا همان لودینگ در Diablo 4 است. به این ترتیب، وقتی بین محیط‌ها و سیاهچال‌های بازی جابه‌جا می‌شوید، هیچ وقفه‌ای را مشاهده نخواهید کرد که این موضوع در مقایسه با بازی‌های قبلی مجموعه، یک تغییر بزرگ محسوب می‌شود.

داستان بازی Diablo 4 به‌صورت غیرخطی روایت می‌شود و شما می‌توانید در دنیای بزرگ این بازی که به شکل Open World طراحی شده است، آزادانه بچرخید و به انجام کارهای مختلف مثل جمع کردن آیتم‌ها و انجام ماموریت‌های فرعی بپردازید. لازم به ذکر است که بازی Diablo 4 هیچ حالت آفلاینی ندارد و تمام بخش‌های آن (حتی بخش داستانی) در حالت آنلاین قابل انجام هستند.

تریلر سینمایی این بازی که در بالا هم آن را مشاهده می‌کنید، بازیکن‌ها را با «لیلیث»، مادر «نفالم» و همچنین یک نسخه مونث از همین شخصیت آشنا می‌کند که لباسی بسیار بلند و عجیب از پوست و خون انسان به تن دارد! همچنین در این رویداد شاهد انتشار تریلری از گیم پلی بازی Diablo 4 بودیم که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید. در این تریلر هم علاوه بر اینکه با محیط‌های بسیار زیبا و تعدادی از دشمنان بازی آشنا می‌شویم، شاهد سه کلاس اصلی بازی به نام‌های Mage و Druid و همچنین Barbarian هستیم.

در این مراسم درباره تاریخ انتشار بازی Diablo 4 هیچ صحبتی نشد.

 

بسته الحاقی جدید بازی World of Warcraft با عنوان Shadowlands

پانزده سالی می‌شود که نسل‌های مختلف گیمرها در بازی World of Warcraft مشغول رقابت و شرکت در نبردهای بزرگ فانتزی هستند. هنوز هم بلیزارد دست از سر این بازی برنداشته و همچنان به پشتیبانی از آن ادامه می‌دهد. این کمپانی در BlizzCon 2019 اعلام کرد که بسته الحاقی بزرگ بعدی این بازی Shadowlands نام دارد و در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر خواهد شد.

در تریلر سینمایی زیبایی که از این بسته الحاقی به نمایش درآمد، می‌بینیم که شخصیت «سیلواناس ویندرانر» کلاهخود جادویی «بلوار فوردراگون» را از او می‌گیرد و آن را دو نیمه می‌کند. با این کار دروازه‌ای بین دنیای «آزراث» و جهنم باز می‌شود و به‌نظر می‌رسد که اتفاقات Shadowlands در دنیایی کاملا متفاوت و جهنمی رخ بدهند.

بسته الحاقی Shadowlands شامل یک گروه جدید می‌شود که به آنها Covenants می‌گویند. همچنین بازیکن‌ها در این بازی شاهد حمله‌ها یا همان Raid هایی در سطح بالا و یک کلاس شخصیتی کاملا جدید خواهند بود. برای پیش‌خرید این بسته الحاقی از همین حالا می‌توانید اقدام کنید.

 

بسته الحاقی Descent of Dragons برای بازی Hearthstone

بسته الحاقی بعدی بازی Hearthstone با اسم Descent of Dragons منتشر می‌شود و به خط داستانی که با بسته‌های Rise of Shadows و Saviors of Uldum شروع شده بود پایان می‌بخشد. ماجراهای این قسمت در منطقه Dragonblight رخ می‌دهند که بازیکن‌های بازی World of Warcraft: Wrath of the Lich King به‌خوبی با آن آشنایی دارند. قهرمان اصلی این بازی هم یک اژدهای افسانه‌ای به نام «گالاکراند» است که دو شکل فرعی هم دارد و بازیکن‌ها می‌توانند بین شکل‌های مختلف او سوییچ کنند.

اما شاید مهمترین خبر برای طرفداران بازی Hearthstone معرفی یک حالت جدید برای بازی کردن به نام Battlegrounds باشد. این حالت که به وضوح از بازی‌هایی مثل Dota Auto Chess و Underlorlds و همچنین League of Legends’ Teamfight Tactics الهام گرفته است. در این حالت می‌توانید به جور کردن سه کارت یک‌شکل، واحدها را ارتقا دهید. در Battlegrounds هشت بازیکن می‌توانند به رقابت با یکدیگر بپردازند و افرادی که بسته الحاقی Descent of Dragons را پیش‌خرید کنند می‌توانند به این حالت دسترسی داشته باشند.

 

معرفی بازی Overwatch 2

بازی Overwatch 2 که از مدت‌ها پیش بازیکن‌ها منتظر معرفی‌اش بودند، بالاخره رونمایی شد. این بازی دارای بخش داستانی خواهد بود، حداقل ۳۲ هیرو یا شخصیت اصلی در آن حضور خواهند داشت و تمام ۳۱ هیروی نسخه اول، صاحب لباس‌ها و ظاهر جدیدی در این دنباله خواهند شد. جدیدترین هیروی اضافه شده به این بازی Sojourn نام دارد که البته طرفداران Overwatch آن را با اسم «کاپیتان سوجرن» می‌شناسند.

بلیزارد برای معرفی این بازی هم یک تریلر سینمایی جذاب و تماشایی را تدارک دیده بود که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید. این تریلر با نبرد سه شخصیت اصلی یعنی «تریسر»، «می» و «وینستون» در مقابل یک «آمنیک» شروع می‌شود و در ادامه شاهد ورود سایر اعضای تیم اورواچ هستیم.

طبق اعلام بلیزارد، تغییرات زیادی در گیم‌پلی Overwatch 2 به‌وجود آمده است. محتواهای زیادی به بخش PvE یا همان بازیکن‌ علیه محیط اضافه شده‌اند. شاید یکی از بهترین خبرها برای طرفداران شماره اول این باشد که تمام آیتم‌های تزیینی آنها به بازی جدید هم منتقل خواهند شد. به این ترتیب آنها می‌توانند لباس‌ها، اسپری‌ها و ژست‌های پیروزی خودشان را در Overwatch 2 هم مورد استفاده قرار دهند. بلیزارد هنوز پلتفرم‌ها و تاریخ انتشار این بازی را اعلام نکرده است.

نظر شما درباره رویداد BlizzCon 2019 چیست؟ کدام یک از بازی‌های معرفی شده یا اخبار این رویداد برای شما جذاب‌تر هستند؟ لطفا نظرات خود را از طریق بخش کامنت‌ها‌ برای ما ارسال کنید و بگویید که به کدام یک از مجموعه‌های کمپانی بلیزارد علاقه بیشتری دارید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402