گجت سبز (Green Gadget)؛ گجت‌هایی که به زمین آسیب نمی زنند

گجت های سبز/ Green-Gadgets
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گجت های سبز وسایل الکترونیکی متنوعی هستند که دوستدار زمین بوده و بر سلامت محیط زیست تاثیر مثبت می‌گذارند. در ادامه 10 گجت سبز برتر سال 2019 را با هم مرور خواهیم کرد.

بدون شک این روزها فناوری و تکنولوژی جزء جدایی‌ناپذیر از زندگی همه ما شده است. از تلفن‌های همراه گرفته تا دستگاه‌هایی نظیر تلویزیون، موزیک پلیر و لپ‌تاپ همه و همه بدون استثنا در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند. بدیهی است که وابستگی ما به تکنولوژی و وسایل الکترونیک، تاثیرات مهم و چشمگیری روی محیط زیست خواهد گذاشت. اما نگران نباشید؛ در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی به مرحله‌ای رسیده است که وسایل الکترونیکی دوستدار محیط زیست طراحی و تولید شود. درواقع روز‌به‌روز شاهد تعداد بیشتری از گجت‌ های سبز هستیم که به نوبه خود از آسیب دیدن زمین جلوگیری می‌کنند.

گجت سبز/ solar-kit2

با پلازا همراه باشید تا در ادامه 10 مورد از برترین گجت های سبز سال 2019 را با هم مرور کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


گجت سبز (Green Gadget) چیست؟


گجت سبز/ Green_Planet

سالانه تعداد بی‌شماری از گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های تلویزیون و انواع لپ‌تاپ و تبلت مورد استفاده قرار می‌گیرند که تاثیرات چشمگیری بر محیط زیست اطراف خود می‌گذارند. جدا از منابع انرژی که در هنگام استفاده از این وسایل الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، عواملی نظیر دور انداختن گجت‌های خراب و دارای مشکل، تاثیرات مستقیمی بر سلامت محیط زیست می‌گذارد. در نتیجه استفاده از تجهیزات الکترونیکی که از مواد دوستدار محیط‌ زیست ساخته شده‌اند و کاملا قابل بازیافت هستند و یا فرآیند ساخت و منابع انرژی سازگار با محیط زیست دارند، به شدت توصیه می‌شود.

گجت سبز یا همان Green Gadget وسایل الکترونیکی متنوعی هستند که برای روشن شدن و کار کردن از انرژهای تجدید‌پذیر استفاده کرده و خود نیز از مواد اولیه قابل بازیافت ساخته می‌شوند. درواقع می‌توان گفت که استفاده از گجت های سبز موجب می‌شود که استفاده از منابع طبیعی زمین کاهش یافته و با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، از منابع محدود زمین محافظت شود.

در همین راستا گجت های سبز مختلف و متنوعی با کارایی‌هایی متفاوت طراحی و تولید شده است که در ادامه به 10 مورد از بهترین‌های آنها اشاره خواهیم کرد. در ضمن چنانچه علاقمند هستید با گجت‌هایی که تاریخ تکنولوژی را متحول کردند، آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله «تاریخ تکنولوژی با این گجت ها متحول شد؛ از ماشین حساب تا آیفون» را مطالعه کنید.

 


10 نمونه از برترین گجت‌ های سبز 2019


 

دوربین هوشمند یخچال FridgeCam

گجت سبز دوربین هوشمند یخچال/ fridgecam

با این دوربین هوشمند دیگر نگران خالی ماندن یخچال خود نباشید. این دوربین کوچک هوشمند به آسانی در هر یخچال تعبیه می‌شود و با هر بار باز شدن درب بخچال از محتویات داخل آن یک عکس گرفته و به گوشی کاربر می‌فرستد. در نتیجه کاربر می‌تواند تنها گوشی خود را چک کرده و ببیند که کدامیک از اقلام خوراکی را باید برای منزل تهیه کند. یکی از ویژگی‌های بسیار جالب این دوربین هوشمند، تشخیص و به‌خاطر سپردن تاریخ انقضای تمام اقلام خوراکی است که در یخچال نگهداری می‌شوند و می‌تواند با آلارم مخصوصی کاربر را از نزدیک شدن به تاریخ انقضای محتویات، مطلع سازد. با دوربین هوشمند یخچال FridgeCam می‌توان خیلی بهتر دفعات رفتن به خرید را مدیریت و در مصرف انرژی بیشتر صرفه‌جویی کرد.

 

اجاق خورشیدی قابل حمل GoSun

اجاق گار خورشیدی/ GoSun Cooker

دیگر لازم نیست برای آشپزی در فضای بیرون از منزل از گازها و یا منقل‌های کباب خیلی بزرگ و حجیم استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از اجاق خورشیدی قابل حمل کمپانی GoSun به آسانی در بیرون از خانه غذای موردعلاقه خود را با انرژی خورشیدی بپزید.

این اجاق گاز کوچک قابل حمل، کمترین مقدار انرژی طبیعی خورشید را نیز به خود جذب کرده و به کاربر کمک می‌کند که غذای خود را با استفاده از انرژی پاک خورشیدی تهیه کند. این در حالی است که قادر است به صورت همزمان مقداری از انرژی را نیز در خود ذخیره کند.

 

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند/ smart-Thermostat-2

شما می‌توانید با استفاده از گجت سبزی نظیر ترموستات هوشمند، دمای منزل خود را در اندازه‌ای که دوست دارید، نگه داشته و البته در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کنید. یکی از ویژگی‌های جالب این ترموستات این است که کاربر می‌تواند از راه دور و از خارج از منزل نیز با استفاده از گوشی همراه خود، دمای منزل را با استفاده از این گجت در اندازه‌ای که می‌خواهد تنظیم کرده و گرمای خانه را به خوبی کنترل و مدیریت کند. جالب است بدانید این ترموستات به لوکیشن GPS گوشی کاربر نیز واکنش نشان داده و چنانچه کاربر نزدیک به منزل باشد، به صورت اتوماتیک عمل گرمایش خانه را آغاز می‌کند.

 

کیت شارژ خورشیدی Goal Zero

شارژر خورشیدی/ solar-kit

اگر می‌خواهید از آداپتورهای شارژ معمولی خلاص شوید و در عوض وسایل الکترونیکی خود را با انرژی خورشیدی شارژ کنید، این گجت به شما پیشنهاد می‌شود. کیت شارژ خورشیدی Goal Zero یک باتری 7800 میلی‌آمپر ساعتی و یک پنل خورشیدی تاشو 7 سلولی دارد. این کیت در طول 9 ساعت به صورت کامل شارژ شده و کاربر می‌تواند دست‌کم برای دوبار متوالی گوشی هوشمند خود را با آن شارژ کند. گفتنی است این کیت شارژر یکی از محبوب‌ترین گجت های سبز سال 2019 شناخته شده است. برای مطالعه راهنمای خرید پاوربانک خورشیدی، می‌توانید به این مطلب پلازا مراجعه کنید.

 

سیستم فیلتراسیون آب PUR مجهز به بلوتوث

دستگاه تصفیه آب/ pur

این سیستم فیلتراسیون روی شیر آب نصب شده و به کاربر یادآوری می‌کند که شیرآب را باز نگذارد. سیستم فیلتراسیون PUR حداقل 70 آلاینده مضر موجود در آب را فیلتر کرده و آبی پاک و خالص را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. یکی از مزایای این گجت این است که این سیستم به خوبی روی هر نوع شیر آبی وصل شده و به واسطه بهره‌مندی از فناوری بلوتوث به کاربر میزان آب مصرفی‌اش را گزارش می‌دهد.

 

آبگرمکن خورشیدی

آبگرمکن خورشیدی/ solar-water-heaters

بدون شک استفاده از آبگرمکن خورشیدی می‌تواند اولین انتخابی باشد که احتمالا هر کاربر در حوزه استفاده از انرژی خورشیدی، نسبت به داشتن آن اقدام می‌کند. از آنجایی که میانگین مصرف آب گرم هر خانه زیاد است و این مقدار در زمستان نیز افزایش می‌یابد، در نتیجه استفاده از آبگرمکن‌ در هر خانه‌ای ضرورت پیدا می‌کند. از طرف دیگر گرمایش آب با استفاده از انرژی‌های رایج نظیر برق و یا گاز، هزینه گزافی را به کاربر تحمیل می‌کند. بنابراین می‌توانید با استفاده از گجت سبزی نظیر آبگرمکن خورشیدی علاوه برآنکه در مصرف هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید، از منابع انرژی تجدیدپذیر و دوستدار زمین استفاده کنید.

 

تایمر آب‌پاش Rain Bird ST8i-WiFi

آبپاش هوشمند/ smart-sprinkler

این محصول یکی از جالب‌ترین گجت های سبز بوده که در سال 2019 طراحی و ساخته شده است. این اسپرینکلر (آبپاش) هوشمند بوده و مصرف آب را براساس آب و هوا تنظیم می‌کند. در حقیقت این آب‌پاش نحوه و میزان مصرف آب کاربر را کنترل کرده و به‌واسطه 8 حالت انتخابی آب‌دهی که دارد به شخص کمک می‌کند که باغچه خود را به صورت هدفمند آبیاری کند. گفتنی است این گجت با اپلیکیشن موبایل نیز قابل استفاده است و کاربر می‌تواند با استفاده از گوشی هوشمند خود، نحوه و میزان آبدهی به باغ خود را تنظیم کند.

 

اسپیکر آیفون iBamboo

اسپیکر بامبو/ ibamboo

یکی دیگر از گجت‌های سبزی که در فهرست ما قرار دارد، اسپیکر آیفون iBamboo است. این اسپیکر یک قطعه از چوب بامبو است که روی آن یک شیار تعبیه شده و گوشی آیفون درون آن گذاشته می‌شود. در نتیجه به دلیل خاصیت رزونانس طبیعی چوب بامبو، صدایی که از اسپیکر گوشی خارج می‌شود، چند برابر شده و کاربر می‌تواند از این بلندگوی دوستدار طبیعت نهایت استفاده را ببرد.

 

شارژر Siva Cycle Atom

گجت سبز/ Siva Cycle

شما می‌توانید به راحتی هر دیوایس مجهز به USB را درون این شارژر گذاشته و باتری آن را شارژ کنید. این گجت وسیله‌ای کاربردی برای دوچرخه‌سواران است و آنها می‌توانند به‌راحتی و در ضمن حرکت، دیوایس خود را شارژ کنند بدون آنکه نگران تمام شدن باتری گوشی هوشمندنشان باشند. گفتنی است این شارژر می‌تواند با سرعتی مشابه دیگر شارژرها که گوشی‌های هوشمند را شارژ می‌کنند، تلفن همراه کاربر را از شارژ 0 به 100 برساند.

 

پریز هوشمند WeMO Insight

پریز هوشمند/ smart-plugin

ممکن است اطلاع نداشته باشید که وسایل برقی و الکترونیکی که به پریز برق متصل هستند، حتی در صورتی‌که خاموش باشند باز هم مقداری انرژی مصرف می‌کنند. در همین راستا کمپانی WeMO یک پریز هوشمند طراحی کرده است که این حالت را به کمترین میزان خود می‌رساند. پریز هوشمند WeMO Insight میزان مصرف انرژی دیوایس‌های دیگر را از طریق یک اپلیکیشن به کاربر گزارش می‌کند و به او این امکان را می‌دهد را که وسیله مذکور را خاموش و یا روشن کند. این گجت کاملا هوشمند و البته از دوستداران زمین و محیط زیست است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد این روزها فناوری و تکنولوژی صرفا در زمینه تسهیل کارها و کمک به بشر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ بلکه کمپانی‌ها و شرکت‌های مختلفی هستند که به حفظ سلامت زمین بها داده و سعی می‌کنند با تولید محصولاتی سبز، محیط زیست را سالم نگاه دارند. در این میان سالانه گجت های سبز متنوعی طراحی و تولید می‌شوند که در این مقاله به معرفی 10 مورد از برترین‌های آنها در سال 2019 اشاره کردیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402