بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو؛ طراحی، سخت افزار و قیمت

Xiaomi-Redmi-Note-8-pro / ردمی نوت 8 پرو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی یکی از محصولات قدیمی و اقتصادی این برند بود که چندین سال پیش وارد بازار شد. با پلازا همراه باشید تا پس از چند سال نگاه دوباره‌ای به معایب و مزایای گوشی ردمی نوت ۸ پرو شیائومی (Xiaomi Redmi Note 8 Pro) بیاندازیم.

گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی در کنار ردمی نوت 8 معمولی و به دنبال سری نوت 7، در سال 2019 معرفی شدند. شیائومی در مدل پرو سری نوت 8 چند قدم فراتر رفت و همه آنچه را که نوت 7 پرو با ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری جدید داشت، به روزرسانی کرد. البته حالا بیش از یک سال است که این گوشی دیگر در بازار موجود نیست اما نوت 8 پرو با توجه به مزایا و قیمت مناسبی که در زمان عرضه داشت، توانست با استقبال گسترده کاربران مواجه شود. به همین خاطر در این مطلب می‌خواهیم با معرفی گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی یک بار دیگر به‌سراغ این گوشی برویم و ببینیم نسل جدید آن یعنی ردمی نوت 12 پرو تا چقدر نسبت به این گوشی پیشرفت داشته است.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی

ویژگی‌هاگوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro
نمایشگر6.53 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080p
پردازندهمدیاتک هلیو G90T
سیستم عاملاندروید 9 با رابط کاربری MIUI 10
حافظه/رم4/6/8 گیگابایت رم | حافظه 64/128/256 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین‌‌ها2 + 2 + 8 + 64
دوربین سلفی20
باتری4500 میلی‌آمپر با شارژ 18 وات
قیمت

بررسی گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro

نمایشگر و طراحی گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی

صفحه نمایش ردمی نوت 8 پرو از نوع IPS ال سی دی است که با توجه به رده قیمتی خود انتظار می‌رفت مجهز به پنل‌های OLED باشد. با این وجود اگرچه خارق العاده نیست، اما هنوز هم برای یک LCD مناسب است. پنل آن بسیار روشن و زیبا به نظر می‌رسد و دارای پالت رنگی نسبتا ملایم و کنتراست خوب است. اگر دوست دارید نمایشگر شما تصاویری فوق اشباع را به نمایش بگذارد، شاید این نوع صفحه نمایش مورد پسند شما نباشد، اما برخی به آن توجه نمی‌کنند.

همچنین بخوانید :

یک حالت تاریک مناسب در نوت 8 پرو وجود دارد و با وجود استفاده از پنل LCD، سطح کنتراست کافی است تا خاکستری به نظر نرسد. وضوح تصویر مناسب است اما در ابتدا رنگ‌های صفحه نمایش کمی خنک هستند. شما به راحتی می‌توانید درجه رنگی صفحه نمایش را تنظیم کنید و آن را به سمت رنگ‌های خنک‌تر یا گرم‌تر ببرید. برای این منظور یک چرخه رنگ برای تنظیمات ظریف و فیلتر رنگ وجود دارد. همچنین، چندین گزینه تنظیم کنتراست نیز در نظر گرفته شده که به راحتی و بنابر سلیقه خود می‌توانید آن را تغییر دهید.

گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی

در بخش طراحی و کیفیت ساخت این گوشی تغییر خیلی زیادی نسبت به نسل قبلی خود نداشته است. ردمی نوت 8 پرو نیز مانند ردمی نوت 7 پرو با گوریلا گلس 5 در پنل جلویی و پشتی همراه شده است. نکته قابل توجه بدنه شیشه‌ای آن است که با توجه به بازه قیمتی که گوشی در آن قرار داشت یکی از اصلی‌ترین ویژگی های گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro به‌حساب می‌رفت.

با این وجود قاب گوشی از پلاستیک ساخته شده و خبری از فلز نیست. اما یک تغییری که نسبت به نسل قبل داشتیم این است که وزن گوشی بیشتر شده و به 200 گرم رسیده است. همچنین از آنجایی که توازن مناسبی ندارد، قسمت بالایی وزن بیشتری دارد و به همین خاطر گوشی همیشه به سمت جلو کج می‌شود.

همچنین بخوانید :

برآمدگی دوربین در پنل پشتی بیشتر از همه خودنمایی می‌کند چرا که به اندازه قابل توجهی از بدنه بیرون زده است. نکته قابل توجه این است که لنز ماکرو و فلاش در یک بخش جداگانه قرار گرفتند و برآمدگی ندارند ولی لنز اصلی 64 مگاپیکسلی در کنار دوربین 2 مگاپیکسلی عمق‌سنج که در آن زمان شیائومی مانور زیادی روی آن می‌داد و همچنین لنز فوق‌عریض و سنسور اثرانگشت همگی در یک آرایش عمودی زیر یکدیگر هستند.

گوشی ردمی نوت ۸ پرو شیائومی

به کمک برآمدگی قابل توجه ماژول دوربین شما به‌راحتی می‌توانید سنسور اثرانگشت را پیدا کنید ولی با توجه به اندازه گوشی، باید کمی انگشتتان را به سمت بالا بکشید تا بتوانید به این سنسور برسید. در حقیقت یکی از معایب گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro هم همین محل قرارگیری اثرانگشت است چرا که به راحتی قابل دسترسی نیست و در خیلی از مواقع نیز کاربر اشتباهی انگشت را روی دوربین‌ها می‌کشد؛ به همین خاطر هم بود که در سال‌های بعدی تقریبا تمامی برندها، سنسور اثرانگشت را به دکمه پاور منتقل کردند.

سخت افزار گوشی ردمی نوت ۸ پرو شیائومی

ردمی نوت 8 پرو شیائومی خاص است چرا که به تراشه مدیاتک مجهز شده که تا پیش از آن در سری نوت‌ها مورد استفاده قرار نگرفته است. پرازنده ی گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی، تراشه هلیو G90T است که برخلاف دیگر تراشه‌های مدیاتک خیلی طول عمر زیادی نداشت و استقبال زیادی هم از آن نشد. البته در زمان عرضه با معماری 12 نانومتری و قدرت پردازشی بیشتر نسبت به اسنپدراگون 665 ردمی نوت 7 پرو، از هرلحاظ یک پیشرفت بزرگ به‌حساب می‌آمد.

اما حالا تراشه‌های میان‌رده به‌مراتب قدرتمندتر و بهینه‌تری از آن وارد بازار شدند و حتی تراشه‌هایی مثل اسنپدراگون 685 نیز عملکرد بهتری از این تراشه دارند. اما هلیو G90T و پردازنده گرافیکی گوشی ردمی نوت ۸ پرو شیائومی همچنان برای استفاده سبک می‌تواند عملکرد راضی کننده‌ای داشته باشد و البته که باید عملکرد آن را با رقبایش در همان سال 2019 مورد سنجش قرار دهیم.

گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی

در حقیقت ردمی نوت 8 پرو در اکثر بنچمارک‌ها عملکرد بهتری از رقبای خود دارد. برای مثال در بنچمارک AnTuTu 7 توانست علاوه بر مدل قبلی خود، گوشی‌هایی مثل گلکسی A60 را نیز پشت سر بگذارد و تنها کمی از پیکسل 3 با تراشه اسنپدراگون 845 ضعیف‌تر عمل کند. به همین ترتیب در بنچمارک‌های گرافیکی نیز این گوشی عملکرد بهتری از تمام رقبای خود دارد.

Xiaomi-Redmi-Note-8-pro / دوربین گوشی نوت 8 پرو

  • دوربین اصلی: 64 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.9، زاویه دید 79 درجه، سنسور 1/1.7 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی
  • دوربین دوم با زاویه گسترده (لنز واید): 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، زاویه دید 120 درجه، اندازه پیکسل 1.12 میکرون و سنسور 1/4 اینچی
  • دوربین سوم ماکرو: 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، اندازه پیکسل 1.75 میکرون و سنسور 1/5 اینچ
  • دوربین چهارم با سنسور تشخیص عمق: 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، اندازه پیکسل 1.75 میکرون، سنسور 1/5 اینچی
  • دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.0، اندازه پیکسل 0.9 میکرون

ردمی نوت 8 پرو اولین گوشی شیائومی بود که به دوربین چهارگانه متشکل از یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی در کنار سنسور GW1 سامسونگ مجهز می‌شد. در کنار آن یک لنز واید 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه و دیافراگم f/2.2، یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی با حداقل فاصله فوکوس 2 سانتی متر و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی برای ایجاد تصاویر پرتره به چشم می‌خورد. جالب توجه است که سیستم دوربین به کار رفته در نوت 8 پرو قادر است تا 10 برابر بزرگنمایی دیجیتال انجام دهد، فیلمبرداری 4K انجام دهد و ویدئوهایی با سرعت آهسته 960 فریم در ثانیه ضبط کند.

تصاویر گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro با دوربین اصلی در نگاه اول قابل قبول هستند اما اگر کمی بیشتر روی آن‌ها زوم کنید می‌توانید مشکلات را پیدا کنید. برای مثال گوشی تلاش می‌کند بیش از حد وضوح تصویر را در مرحله پردازش بالا ببرد و نتیجه پدیدار شدن یک هاله عجیب در اطراف شاخ و برگ درختان است. از طرفی HDR نیز با وجود عملکرد خوبی که دارد، همچنان دارای مشکلاتی است. برخی سایه‌روشن‌ها به خوبی نشان داده نمی‌شوند ولی در عوض سایه‌ها به خوبی پردازش می‌شوند. اما در مجموع دوربین اصلی تصاویر را با جزییات کافی، رنگ‌های شاداب و کنتراست خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

در عوض اگر تصاویر را با رزولوشن اصلی 64 مگاپیکسلی بگیرید، سطح جزییات بسیار عالی خواهد بود و مشکلاتی مثل تاری ایجاد شده از پردازش بیش از حد تصویر نیز از بین می‌روند. در حقیقت برای عکاسی در محیط‌هایی که نور کافی در آن‌ها وجود دارد، حالت اصلی 64 مگاپیکسلی انتخاب بهتری از حالت پیش‌فرض است.

اما دوربین فوق‌عریض اصلا تعریفی ندارد. البته همچنان برای استفاده تفریحی و پست کردن در شبکه‌های اجتماعی مناسب است ولی از نظر کیفیت نمی‌تواند رقیب جدی برای دیگر لنزها باشد. تصاویر حتی با وجود نور کافی جزییات زیادی ندارند و دامنه داینامیک، کنتراست و اشباع رنگ‌ها نیز همگی بدتر از دوربین اصلی هستند.

عمر باتری شیائومی نوت 8 پرو

از دیگر ویژگی‌های چشمگیر ردمی نوت 8 پرو باتری قدرتمند آن است. شیائومی این بار دست و دلبازی نشان داده و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را در این مدل از گوشی هوشمند خود جای داده است. از این رو دیگر جای نگرانی بابت زود تمام شدن باتری شیائومی نوت 8 پرو نخواهید داشت. در صورتی که همیشه درجه روشنایی صفحه نمایش را در بالاترین مقدار خود قرار نمی‌دهید، دوام این باتری بسیار مناسب است. این باتری از توان 18 واتی بهره می‌برد و از USB-PD و Quick Charge 4.0 نیز پشتیبانی می‌کند. در بررسی‌های به عمل آمده، ادعاهای شیائومی مبنی بر شارژ شدن کامل گوشی در دو ساعت قابل مشاهده بود. شاید این عالی نباشد، اما وحشتناک هم نیست. به لطف فناوری شارژ سریع قادر خواهید بود در نیم ساعت 35 درصد از گوشی خود را شارژ کنید که این از شارژ 65 درصدی گوشی شما در یک ساعت خبر می‌دهد.
بدترین نتایج باتری زمانی خود را نشان می‌دهد که در بیرون از خانه باشید و عکس‌های زیادی بگیرید و همینطور روشنایی صفحه نمایش را در بالاترین مقدار آن قرار دهید. در این صورت باتری برای 3 تا 4 ساعت دوام خواهد آورد. در حالت عادی و روزهایی که نیمی از زمان خود را در خانه و نیم دیگری را در بیرون می‌گذارنید، به طور میانگین 4 تا 6 ساعت دستگاهتان روشن می‌ماند. در بهترین شرایط هم، زمانی که در خانه هستید، درجه روشنایی نمایشگر پایین باشد و به طور مداوم به وای فای متصل باشید عمر مفید باتری به 8 ساعت می‌رسد.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی ردمی نوت ۸ پرو شیائومی

ردمی نوت 8 پرو در پاییز سال 2019 معرفی و وارد بازار شد. این گوشی از آذر سال 98 در بازار ایران نیز موجود بود. در آن زمان قیمت نسخه پایه این گوشی حدود 4 میلیون و قیمت بهترین پیکربندی آن نیز به حدود 7 میلیون تومان می‌رسید. اما در حال حاضر همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، این گوشی دیگر در بازار موجود نیست و تولید نمی‌شود.

سخن پایانی

گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی در زمان عرضه مثل اکثر اعضای خانواد ردمی نوت، یک گوشی اقتصادی با ارزش خرید قابل توجه در مقایسه با رقبا بود. این گوشی با نمایشگر قابل قبول، عملکرد خوب نسبت به رقبا، شارژدهی طولانی و دوربین‌های قابل قبول یکی از گزینه‌های ارزشمند بازار در زمان عرضه به‌حساب می‌آمد. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ آیا تجربه کار با آن را داشته‌اید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
فاطمه موگویی
.
20 آذر 1402، 23:07
پاسخ
0
0
خیلی خوب و عالی هست اصلا هنگ نمیکنه
avatar
حسین شادمان
.
07 شهریور 1402، 13:14
پاسخ
0
0
الان گوشی شیائمی نوت ۸ پرو در بازار است؟
avatar
محمدی
.
16 مرداد 1402، 07:19
پاسخ
0
0
من داشتم خیلی گوشی خوبی بود کلاف روش نصب کردم و بازی ها ps2خدای جنگ با شبیه ساز اجرا روش می‌کردم اول 99خریدم اول 1400فروختم
avatar
.
14 تیر 1402، 03:23
پاسخ
8
0
من گوشی شیامی نوت۸دارم صدا ضعیف دارد ومشکل اینترنت دارد اصلا راضی نیستم افتضاحه این همه تبلیغات.... به‌روزرسانی نمیشه و خیلی مشکلات دیگه حیف پولی که دادم....؟؟؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402