بهترین بازی های اعتیاد آور کل تاریخ برای کامپیوتر، اندروید و iOS

بازی Grand Theft Auto V
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازیهای ویدئویی خواسته یا ناخواسته به بخشی از زندگی روزمره‌ی ما تبدیل شده. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا تعدای از بازی های اعتیاد آور برای کامپیوتر و اسمارت فون‌ها را بررسی کنیم. با پلازا همراه باشید.

وقتی از جهانِ درحال توسعه صحبت می‌کنیم، منظورمان هم توسعه در علم پزشکی است و هم توسعه در تکنولوژی. متاسفانه همانطور که اختراعات جدید کشف، ساخت و فروخته می‌شوند، کسی به فکر این نیست که در دراز مدت این اختراعات چه تاثیری روی مردم می‌گذارد. ما همواره درحال خرید اسمارت فون، کامپیوتر و گجت های جدید هستیم. هرچند که مشکلات پیشرفت تکنولوژی همواره مورد بحث قرار گرفته، اما امروزه کودکان و بزرگسالان درگیر اعتیاد جدیدی هستند که طی ۲۰ سال اخیر گریبان گیر آنها شده و آن بازیهای ویدئویی است. شاید از خودتان بپرسید که اعتیاد به بازیهای رایانه ای به چه معناست؟ هنوز جواب دقیقی برای این نظریه وجود ندارد زیرا بعضی معتقد هستند که انسان نمی‌تواند به چیزهای غیر مادی مثل قمار اعتیاد پیدا کند. اما با این حال گزارش‌هایی اعلام می‌شود که مردم از اعتیاد به بازیهای رایانه‌ای رنج می‌برند. اما چگونه؟ اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای بدین شکل است که فرد بصورت مداوم به انجام یک بازی می‌پردازد. افراد مبتلا به این بیماری، ساعت‌های بسیاری را صرف بازی می‌کنند و از دوستان، خانواده، کار و حتی ابتدایی‌ترین نیازهای خود نیز غافل می‌شوند. در این مقاله لیستی از بازی های اعتیاد آور را معرفی می‌کنیم که در دنیا بالاترین میزان کاربر را دارند.

بازی های اعتیاد آور / best addictive games

فهرست مطالب


بهترین بازی های اعتیاد آور برای کامپیوتر، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس


در دنیای کنونی بازی های مطرح و مهم بسیاری منتشر شده که نشان میدهد بسیاری از انها برای سرگرمی اعتیادآور هستند که اگر به دنبال لیستی از بازی های این چنینی هستید باما همراه باشید که قصد معرفی گزینه های خوبی در این زمینه را خواهیم داشت که بازی های زیر در سبک های مختلف و برای پلتفرم های مختلف عرضه شده اند.

بازی اعتیاد آور Fortnite

Fortnite / فورت نایت

به‌نظر می‌رسد که بازی Fortnite، یک شبه راه صد ساله را طی کرده است. مردم با دیدن محیط بازی، گیم پلی و آیتم های لوت، سر از پا نمی‌شناختند. این بازی به سرعت به آمار ۱۲۵ میلیون کاربر طی ۲ سال گذشته رسید و اکنون مردم با استریم کردن بازی، درحال پول درآوردن از آن هستند. یک کاربر اعلام کرده که ظرف مدت یک ماه توانسته ۵۰۰ هزار دلار از این طریق درآمد کسب کند. حالا بخش ناامید کننده‌ی ماجرا کجاست؟ اول از همه، در اروپا طی ماه های تیر تا شهریور، بیش از ۲۰۰ طلاق ثبت شده که دلیل آن بازی فورتنایت است.

این حقیقت ناراحت کننده است اما وقتی مردم درگیر بازیهای رقابتی می‌شوند، بیشتر تمایل دارند که در آن غرق شوند. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این مسئله فقط شامل حال کودکان می شود اما کسانی که ازدواج کرده‌اند نیز می‌توانند از تاثیر اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای رنج ببرند. خانم «Maria Konnikova» در مقاله‌ای با عنوان «چرا گیمرها نمی‌توانند از بازیهای شوتر اول-شخص دست بردارند» نوشته:

هرچقدر که محیط پیچیده‌تر، حریفان متنوع‌تر و درجه سختی بازی بالاتر برود، چهره‌ و حتی پوست بازیکنان سرحال‌تر می‌شود.

بازی League of Legends

لیگ افسانه ها / League of Legends

مانند بازی فورتنایت، بازی League of Legends نیز در خود عناصر رقابتی دارد که بازیکن‌ها را به خود جذب می‌کند. تفاوت این بازی با بازی قبلی به این شکل است که شما بصورت تیمی بازی می‌کنید. این یعنی مردمی که تیم تشکیل می‌دهند، درواقع جامعه‌ای از افراد معتاد به این بازی را می‌سازند. حالا نه تنها خودشان را درگیر این بازی کرده‌اند، بلکه دارند با کسانی به تمرین می‌پردازند که هرکدام می‌خواهند بهتر و به مدت طولانی‌تری بازی کنند. مسئله‌ بعدی که این بازی به وجود می‌آورد این است که همه در معرض تیر رس یکدیگر هستند. یعنی نه تنها شکست‌های خود را به گردن حریف می‌اندازند، بلکه هم‌تیمی‌های خود را نیز مقصر می‌دانند. اگر در مسابقه‌ای شکست بخورند، پشت سر هم کشته شوند و حتی در چیزی نا موفق ظاهر شوند، حالا حداقل ۴ نفر دیگر نیز حضور دارند که آن‌ها را بخاطر این شکست‌ها سرزنش کنند.

بازی اعتیاد آور World of Warcraft

وار کرفت / world of Warcraft

بازی World of Warcraft معروف‌ترین بازی چند‌نفره آنلاین در جهان است. این بازی رایج ترین و بهترین مثال برای این است که بدانیم جامعه‌ی بازی‌های آنلاین چگونه عمل می‌کند. بازیکنان نه تنها شرکت در یک رقابت، بلکه یافتن دوستان جدید را هم می‌توانند تجربه کنند. انجام بازیهای سبک نقش آفرینی، اغلب برای فرار از زندگی عادی است. زندگی در دنیایی فانتزی، جایی که جادو و اژدها واقعیت دارند و بازیکنان می‌توانند به هرکسی که دوست دارند تبدیل شوند. می‌توانند جوان‌تر، مسن‌تر، قوی‌تر و حتی جذاب‌تر شوند. مشکلاتی که مردم در زندگی واقعی به آنها می‌گویند، می‌تواند در کامپیوتر ناپدید شود. آن‌ها می‌توانند بدون آنکه کسی بداند، به هرکسی که بخواهند تبدیل شوند. بازی‌های نقش آفرینی به بازیکن این قدرت را می‌دهد که محیط خود را کنترل کند. افرادی که به بازی‌هایی مانند World of Warcraft اعتیاد دارند، اغلب برای رفع استرس خود از این روش استفاده می‌کنند. زندگی از طریق ویدئو گیم به آنها حس قدرت می‌دهد و می‌توانند ذهن خود را از مشکلات دور کنند.

بازی اعتیاداور Call of Duty

ندای وظیفه / Call of Duty

پیش از این از خشونت موجود در بازی‌های اول شخص نظیر Call of Duty و نحوه ترویج آن صحبت شده بود. با اینکه این حرف اثبات نشده، اما مطالعات زیادی بر روی میزان خشونتی که این بازی‌ها در فرد ایجاد می‌کنند، صورت گرفته است. این بازی‌ها می‌توانند بخش‌هایی از ژنتیک ما را که مربوط به دوره‌ی انسان‌های نخستین و غریزه‌ی شکار است، بیدار کند. مطالعاتی که بر روی بازیکنان بازیهای اول شخص صورت گرفته، نشان می‌دهد که آدرنالین به میزان بسیاری در حین بازی در بدن ترشح می‌شود. همین مسئله ترشح آدرنالین میتواند دلیل اعتیاد به این سبک بازی‌ها شود. همچنین نتایج نشان می‌دهد که با ترشح آدرنالین در حین بازی، بازیکنان غیر قابل پیش بینی و دمدمی مزاج می‌شوند.

بازی اعتیاد اور Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V / GTA V

بازی GTA همیشه محلی بود که در آن استراتژی‌های خود را پیاده و غم و غصه هایتان را فراموش می‌کنید. کسی در مسیر محل کار به خانه مزاحمتان شده؟ مشکلی نیست، چون الان به خانه می‌روید و در بازی با ماشین، همان بلا را سر آن‌ها می‌آورید. راک استار با انتشار بازی GTA V کار را تمام کرد. پیشرفت بازی در شخصیت پردازی و گرافیک واقعا چشم‌گیر بود. اگر کسانی را که نمی‌دانند GTA مخفف چه چیزی است را قضاوت می‌کنید و یا اشتیاق دارید که مانند یک روانی به سمت محل کار خود رانندگی کنید، ممکن است به بازی GTA V اعتیاد پیدا کرده باشید.

بازی اعتیادآور Tetris

تتریس / Tetris

بازی Tetris که در ایران با نام «خونه سازی» معروف است، در سال ۱۹۸۴ توسط دانشمندی روسی به نام «الکسی پاجیتنوف» ساخته شد. از اواسط تا اواخر دهه ۸۰ میلادی، این بازی برای رایانه‌های شخصی و کنسول نینتندو و گیم بوی هم ساخته شد و از این نقطه بود که اعتیاد به این بازی شروع شد. زمانی که شروع به انجام بازی بکنید، سریع به لول‎های بالاتر می‎رسید و آجرها از بالا با سرعت بیشتری به سمت پایین حرکت خواهند کرد. بازی شما را در خود غرق خواهد کرد و مجبورتان می‎کند که به بازی ادامه دهید. دلیل این اعتیاد این است که می‎خواهید رکورد قبلی خودتان را بشکنید.

بازی اعتیاد آور Minecraft

ماینکرفت / Minecraft

بازی ماینکرفت در سال 2009 توسط استودیو Mojang ساخته شد. از آن زمان به بعد میلیون‌ها کودک و نوجوان سرگرم ساخت و ساز و مبارزه با اسکلت و زامبی‌ها شدند و به استخراج طلا، الماس، آهن و سایر مواد معدنی پرداختند.

اگرچه ممکن است این بازی گرافیک خیره کننده‌ای نداشته باشد، اما تمامی ویژگی‌های لازم برای اعتیاد آور بودن را دارد. همیشه کاری برای انجام دادن در دنیای ماینکرفت وجود دارد و شما نیز به راحتی حساب زمان را از دست می‌دهید. ممکن است با خود بگویید «یکم دیگه بازی میکنم تا ۶ تا الماس دیگه پیدا کنم» یا «دوتا انبار دیگه برای خونه بسازم و دیگه تمام» و اینطوری در بازی غرق می‌شوید.

بازی اعتیاد آور The Sims

سیمز / The Sims

استودیو Maxis در سال ۲۰۰۰ اولین نسخه از بازی سیمز را منتشر کرد. سایت IGN درمورد این بازی گفت:

سیمز بسیار اعتیاد آور است، بدین صورت که به بازیکن اجازه می‌دهد تا کنترل شغل، خانه و مهم‌تر از همه، کنترل آدم‌های درون بازی را بدست بگیرد. شغل‌ها شکل گرفت، رابطه‌ها شکوفا شد و کودکان تحت نظارت بازیکن، به بلوغ رسیدند (شاید هم نرسیدند).

همه‌ی ما دوستی داریم که از زیر کار در میرود تا به گوشه‌ای برود و به انجام بازی سیمز بپردازد. این بازی بطور قطع یکی از اعتیاد آور ترین بازیهای تمام دوران است.


بهترین بازی های اعتیاد آور برای اندروید و iOS

بدنیست بدانید برای اندروید و آیفون نیز بازی های خوبی منتشر شده است که گیم پلی آنها به صورت اعتیادآور بوده و قادر است شمارا برای مدت زمان طولانی سرگرم نماید. برای آشنایی با این فهرست باما همراه باشید.

بازی موبایل اعتیادآور Clash Royale

کلش رویال / Clash Royale

کلش رویال از سری بازیهای رایگانی‌ست که توسط استودیو Supercell ساخته و منتشر شد. در این بازی می‌توانید صدها کارت بدست بیاورید و از طریق آن،‌ سربازها، جادوها و ساختمان‌های دفاعی که از بازی کلش آف کلنز به این سری آمده‌اند را ارتقا دهید. این عنوان یکی از بهترین بازیهای استراتژی بوده که برای اسمارت فون‌ها منتشر شده است.

ویژگی‌های بازی:

  • بصورت آنلاین با بازیکنانی از سراسر دنیا مبارزه کنید و غنائم آن‌ها را به چنگ بیاورید.
  • صندوق بدست آورید و جایزه بگیرید. کارت‌های جدید بدست بیاورید و کارت‌های قبلی خود را ارتقا دهید.
  • برج‌های حریف را نابود کنید و در مبارزه پیروز شوید تا صندوق Crown را بدست بیاورید.
  • از طریق کلن‌، نیروها، جادوها و ساختمان‌های دفاعی خود را ارتقا دهید.

بازی اعتیاد آور موبایل Clash of Clans

کلش اف کلنز / Clash of Clans

بازی کلش آف کلنز عنوان رایگان دیگری‌ست که توسط استودیو Supercell ساخته شده بود. این بازی یکی از بهترین‌ها در سبک استراتژی برای اسمارت‌فون‌ها است. در این بازی می‌توانید ارتشی از نیرو‌های خود بسازید و به جنگ با حریفان بپردازید.

ویژگی‌های بازی:

  • روستای خود را درون استحکامات نظامی بسازید.
  • با استفاده از بربرها، کمانداران، جادوگران، اژدها و سایر نیروها ارتش بسازید.
  • با سایر بازیکنان مبارزه کنید و غنائم آن‌ها را مال خود کنید.
  • در کلن‌ها عضو شوید و به بقیه برای جنگ‌های بین قبیله‌ای بپیوندید
  • ۱۸ ساختمان منحصر به فرد بسازید و آنها را ارتقا دهید.

بازی موبایل اعتیاد آور Angry Birds

پرندگان خشمگین / Angry Birds

بازی پرندگان خشمگین یکی از اعتیاد آور ترین بازیهایی محسوب می‌شود که در پلی استور موجود است. از این بازی ورژن‌های متفاوتی برای اندروید منتشر شده. پرندگان خشمگین با گرافیک چشم نواز خود، ویژگی‌های معتاد کننده زیادی دارد که می‌توان از آن‌ها به این موارد اشاره کرد:

  • نجات پرندگانی که به شما بستگی دارد.
  • از خوک‌های حریص تخم‌های پرندگان را دزدیده‌اند،‌ انتقام بگیرید.
  • از ویژگی‌های منحصر به فرد هرکدام از پرنده‌ها استفاده کنید تا استحکامات دفاعی خوک‌ها را نابود کنید.
  • هر مرحله از بازی به مهارت و منطق خاص شما برای برنده شدن نیاز دارد.

بازی اعتیاد آور موبایل Asphalt 8: Airborne

آسفالت 8 با انتشار خود، سبک جدیدی را در بازیهای ریسینگ برای اندروید به وجود آورد. گرافیک فوق العاده و موسیقی خیره کننده از ویژگی‌های این بازی است.

ویژگی های بازی:

  • بیش از ۱۹۰ مدل ماشین و موتور برای رانندگی در بازی
  • شبیه سازی ماشین‌ها به نسخه‌ی واقعی آنها
  • استفاده ار صداهای باکیفیت از موتور ماشین برای القاء حس واقعی بودن

بازی اعتیاد آور موبایل Swipe Brick Breaker

Swipe Brick Breaker

بازی Swipe Brick Breaker یکی از اعتیاد آور ترین بازیهایی‌ست که تاکنون برای اسمارت فون‌ها منتشر شده است. در این بازی شما تعدادی توپ دارید و در مقابل شما دیواری قرار دارد که باید با هدف قرار دادن آن‌ها، موانع را از سر راه بردارید و به مراحل بعد صعود کنید.

ویژگی ها:

  • بازی کاملا رایگان است.
  • گیم‌پلی بی پایان است.
  • می‌توانید امتیازات خود را با سایر بازیکن‌ها از سراسر دنیا مقایسه کنید.

بازی اعتیادآور موبایل Subway Surfers

موج سواران مترو / Subway Surfers

بازی موج سواران مترو از دیگر‌ بازیهای اعتیادآوری‌ست که توسط استودیو Kiloo ساخته شده است. وقتی بازیکن در بازی می‌بازد، دوباره و دوباره شروع به تکرار مرحله می‌کند و این دلیل اعتیاد آور بودن بازی است. شما در این بازی باید از روی موانع عبور کنید و از میان قطارها جاخالی دهید تا به دام بازرس و سگ نگهبان نیفتید.

ویژگی‌های بازی:

  • با گروه خود از میان قطارها عبور کنید
  • گرافیک عالی و چشم نواز HD
  • حرکات آکروباتیک با سرعت بالا
  • چالش های متفاوت و کمک کردن به اعضای گروه

سخن پایانی

بازیهای ویدئویی حدود 20 سال است که در جهان همه‌گیر شده و سالانه گزارشات زیادی منتشر می‌شود که حاکی از اعتیاد مردم به این بازی‌هاست. چه قبول کنیم و چه قبول نکنیم، بخشی از زندگی روزمره‌ی ما با انجام بازیهای ویدئویی می‌گذرد، به طوری که انجام آن تبدیل به عادت شده است. در این شرایط، بهترین کار سنجش بازی‌ها و انتخاب بازی‌های مناسب است تا هم خلاقیت را در ما زنده کنند و هم از انجام آن لذت کافی ببریم. در این مقاله سعی کردیم تا محبوب ترین بازیهای تمام دوران ویدئو گیم را معرفی کنیم تا در انتخاب بهترین عناوین به شما کمک کرده باشیم. نظر شما در این مورد چیست؟ فکر میکنید جای کدام بازی‌ها در این لیست خالی است؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402