زندگی بدون اینترنت ؛ از این فرصت استفاده کنید!

انتخاب موضوع برای مشهور شدن در اینترنت/ get-idea/ حل مشکل قطع شدن اینترنت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

زندگی بدون اینترنت چه طعمی دارد؟ قطع شدن اینترنت با وجود تمام مشکلاتش، بسیاری از مردم را به این فکر فرو برد که اگر اینترنت نباشد، چگونه زمان خود را سپری کنیم. با ما همراه باشید تا پیشنهادات جذابی درباره بهتر کردن این شرایط به شما ارائه دهیم.

research/ تحقیق برای انتخاب کار / مشهور شدن در اینترنت / قطع شدن اینترنت/ قطعی اینترنت/ کسب و کارهای اینترنتی

اگر شما هم یکی از طرفداران پر و پا قرص اینترنت از سال‌های دور هستید، حتما در آن زمان‌ها این تصور را داشته‌اید که زندگی با اینترنت چگونه خواهد بود و حتما اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسید، سریع‌تر شدن زندگی بود. اما این روزها با اتفاقاتی که پیش آمده، بسیاری از ما داریم زندگی بدون اینترنت را تجربه می‌کنیم. حالا که همه کارهایمان اینترنتی شده، بدون آن چه کنیم؟ بماند که بسیاری از افراد، کسب و کارهای اینترنتی دارند و با قطع شدن اینترنت جهانی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

اما جای نگرانی نیست. کافی است خونسردی خود را حفظ کنید و اندکی فکر کنید و راه‌حلی بیابید. درست است که بسیاری از ما فعلا نمی‌توانیم کارهای دلخواه خود را انجام بدهیم، به اینستاگرام سر بزنیم و در صفحات گوگل جستجو کنیم اما می‌توانیم کارهای دیگری بکنیم تا هم روحیه خود را حفظ کنیم و هم اینکه چندان از زندگی عقب نمانیم. اگر در ادامه با پلازا همراه باشید، به شما خواهیم گفت که چه کارهایی در روزهای بدون اینترنت می‌توانیم انجام دهیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

کسب درآمد با سرمایه کم/ make money from home

 


راه‌حل هایی برای شرایط بدون اینترنت جهانی


این روزها که قطع شدن اینترنت در کشور ما به یک مشکل جدی تبدیل شده است و ما خبرش را در اینجا منتشر کردیم، باید بگوییم که بسیاری از سرویس‌ها و سایت‌های بومی هستند که می‌توانند کارهای اینترنتی ما را انجام دهند. هرچند شاید کیفیتی مطابق نمونه‌های خارجی و یا برنامه‌هایی که پیش از این استفاده می‌کردیم نداشته باشند، اما باید بگوییم که این سرویس‌ها تنوع زیادی دارند و در بسیاری از کارهای روزمره به کمک ما می‌آیند. در کنار همه اینها باید به این نکته اشاره کنیم که سرویس‌های حمل و نقل آنلاین بومی مانند اسنپ و تپ سی و بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر در این روزها به خوبی به کار خود ادامه می‌دهند. در ادامه به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

اپلیکیشن‌های پرداخت و شبکه شتاب

یکی از این سرویس‌های قابل استفاده بومی در زمانی که اینترنت سراسری در ایران قطع است، شبکه بانکی شتاب و اپلیکیشن‌های پرداخت اینترنتی هستند که در این شرایط در پرداخت‌های اینترنتی به شما کمک خواهند کرد. ما نیز در این مقاله نیز به معرفی آن‌ها پرداخته بودیم. خوب است بدانید که همه اپلیکیشن‌های یاد شده در این روزها قابل استفاده هستند؛ پس برای پرداخت بانکی مشکلی نخواهید داشت. البته باید خوش شانس بوده باشید و این اپلیکیشن‌ها را بر روی گوشی خود داشته باشید. چند نمونه از این‌ اپلیکیشن‌ها عبارت‌اند از :

  • اپلیکیشن پرداخت موبایلی آسان پرداخت (آپ)
  • اپلیکیشن پرداخت موبایلی تاپ
  • اپلیکیشن پرداخت موبایلی 724
  • اپلیکیشن پرداخت موبایلی هف‌هشتاد

internet-banking / انتقال وجه کارت به کارت اینترنتی/ شبکه شتاب بانکی

 

سایت‌های خبری

همچنین بخوانید :

سایت‌های خبری همچون ایسنا، ایرنا، شهر خبر، خبرگزاری مهر، جام جم آنلاین و غیره خبرهای روز را پوشش می‌دهند، پس با این حساب نگران خبر نباشید. از طرف دیگر سایت‌هایی مانند سایت پلازا نیز که بومی هستند، مقالات خوبی برای مطالعه دارند. حالا که وقت دارید می‌توانید سری به این سایت‌ها بزنید. البته اگر به حوزه فناوری علاقه‌مندید مقالات فناوری پلازا هم پیشنهاد خوبی در این زمینه خواهند بود.

مشکل هواشناسی و جاده‌های برون شهری

یکی دیگر از مشکلاتی که این روزها مردم با آن‎‌ها دست به گریبان هستند، مشکل هواشناسی است. درواقع این روزها به دلیل بارانی و برفی بودن هوا بسیاری از مردم با مشکلات عبور و مرور مواجه هستند و خواهان دریافت اطلاعات دقیق هواشناسی و راه‌های کشور در این باره هستند. این دسته از افراد می‌توانند در زمینه هواشناسی به سایت هواشناسی کشور مراجعه کرده و همچنین از اینجا از وضعیت هوای راه‌های کشور اطلاع حاصل کنند.

 


پیشنهاداتی برای افراد صاحب کسب و کار اینترنتی


شاید تسکین دادن به افراد صاحب کسب و کار اینترنتی و ارائه راه‌حل به آن‌ها از سخت‌ترین کارهای ممکن در این شرایط قطع شدن اینترنت باشد. درواقع این دست از افراد که هر روز و هر ساعت خود را با اینترنت می‌گذراندند و در شبکه‌‌های اجتماعی کسب درآمد می‌کردند حالا نه تنها منبع مالی خود را برای مدتی از دست داده‌اند بلکه ممکن است دچار مشکلاتی مانند سرخوردگی و مسائلی این چنین شوند. البته این موضوع بستگی به افراد دارد و اینکه چه حرفه‌ای را دنبال می‌کردند. ما در ادامه چند راه‌حل را ارائه خواهیم کرد. راه‌حل‌هایی که به کار خود ما هم آمده است. البته هرچند نتوانسته این مشکل را تسکین دهد اما خب از کاری نکردن بهتر است.

influencer / اینفلوئنسر

فکر کنید و خلاقیت خود را به کار بگیرید

همچنین بخوانید :

حالا که فروشگاه اینترنتی دارید مسلم است که این کاره‌اید. فکر کنید حالا که این مشکل برایتان ایجاد شده، چه کارهایی می‌توانید برای ادامه انجام دهید. آیا راه‌حلی وجود دارد که آفلاین کار خود را ادامه دهید؟ کدام راه‌حل‌ها به صرفه‌تر هستند. به‌عنوان مثال باید بگوییم اکنون که شما این مقاله را می‌خوانید، پیش از این ما هم در شرایطی مانند شما قرار داشتیم، ما که همه کارهایمان با اینترنت بود و اگر گوگل نبود، شاید ما هم نبودیم حالا توانستیم کاری کنیم که بگوییم حداقل بدون اینترنت جهانی یک کار انجام داده‌ایم. باور کنید انجام یک کار هر چند کوچک نه تنها می‌تواند کمک بزرگی به شما باشد، بلکه نیرو و خلاقیت‌های بیشتری را در شما زنده خواهد کرد. اگر شک دارید، امتحان کنید و نتیجه‌اش هر چه باشد، حتما رضایت‌بخش است.

learning / یادگیری / تقویت مهارت

 

کارهای عقب مانده را انجام دهید

همه ما معمولاً کارهای عقب مانده و یا ایده‌های پرداخت نشده‌ای در ذهن داریم. ببینیم که چه کارهایی را باید انجام می‌دادیم و ندادیم و یا چه کارهایی را می‌توانیم انجام دهیم. این روزهای بدون اینترنت روزهای مناسبی برای انجام کارهای بانکی، اداری و مانند این‌ها است. به عنوان مثال دوست من صاحب کسب و کار اینترنتی است و در تلاش است شرکتی را ثبت کند. به همین دلیل در این روزها به دنبال کارهای اداری ثبت شرکت است. حالا شاید شما کارهای دیگری برای انجام داشته باشید. مثلا می‌توانید قرار کاری یا جلسه کاری تشکیل دهید. این راه‌حل‌ها با توجه به کسب و کارهای مختلف بسیار متنوع است. هدف این است که یک جا ننشینیم و نگوییم بدون اینترنت چه کار کنم.

از طرف دیگر سروسامان دادن کامپیوتر شخصی از دیگر کارهای پیشنهادی ما به شما است. بسیاری از ما از اینکه زمان این کار را نداریم گله می‌کنیم و سعی می‌کنیم کارهای را به سختی انجام دهیم اما زمانی برای رفع مشکل اختصاص ندهیم تنها به این دلیل که از از کارم عقب می‌مانم. حالا که زمان دارید، بهانه را کنار بگذارید و به سراغ حل مشکلات کامپیوتری بروید.

content calender/ تقویم محتوا/ برنامه ریزی

 

مهارت‌های خود را تقویت کنید

اگر در کسب و کار شما از نرم افزارهای کامپیوتری مانند فتوشاپ، نرم افزارهای ویرایش ویدیو و سایر اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود؛ به نظر من اکنون زمان خوبی برای تقویت این مهارت‌ها و همچنین آشنایی با اپلیکیشن‎‌های جدید در این زمینه است. ما در پلازا آموزش‌های بسیار خوبی را در این زمینه علی‌الخصوص آموزش فتوشاپ یا آموزش پاورپوینت که در اینجا و اینجا می‌توانید، مقالاتی در این زمینه پیدا کنید، داریم. از طرفی مقالات فناوری ما هم‌اکنون در دسترس شما هستند تا با بروزترین مقالات دنیای فناوری در این زمینه آشنا شوید. همچنین در ویدیوی زیر نیز می‌توانید اطلاعات و نکاتی درباره اینفلوئنسر شدن کسب کنید:

 

کتاب بخوانید

همچنین بخوانید :

یکی از کارهایی که در این راستا می‌توانید انجام دهید این است که به لیست کتاب‌های مورد علاقه خود سری بزنید و ببینید قرار بود کدام کتاب‌ها را تا پایان سال تمام کنید و یا اینکه چه کتاب نیمه‌کاره‌ای دارید. مطالعه کردن در این زمان‌ها باعث خواهد شد هم بتوانید از زمان خود به خوبی استفاده کنید و هم اینکه این کار شما را پویاتر و خلاق‌تر نگه می‌دارد. از طرف دیگر اگر کتابی که می‌خوانید در حوزه کسب و کارتان باشد حتما در آینده یک جایی به دردتان می‌خورد. پس از این سرمایه‌گذاری غافل نشوید. سایت یک پزشک در بخش معرفی کتاب، کتاب‌های خوبی برای معرفی دارد. در این مقاله از پلازا هم می‌توانید با اهمیت کتابخوانی آشنا شوید.

مزایای کتاب خواندن / reading book

 


در شرایط قطعی اینترنت زمان خود را چگونه سپری کنیم؟


بسیاری از کاربران اینترنت نیز هستند که از این شبکه جهانی برای سرگرمی و مطالعه استفاده می‌کردند. پیشنهاد ما به این دسته از افراد شاید گسترده باشد. درواقع کارهای زیادی است که شما در زندگی بدون اینترنت می‌توانید نجام بدهید.

برای افراد اهل هنر

اگر اهل هنر هستید، کار هنری مورد علاقه خود را انجام دهید. شاید توانستید اثر ماندگاری را در روزهای بدون اینترنت خلق کنید. یا اینکه در ساده‌ترین حالت ممکن کاردستی بسازید. خیلی ساده از وسایل بازیافتی می‌توانید این کار را انجام دهید، گلدان بسازید، گلدوزی، خیاطی همه اینها پیشنهادات ما برای اهل هنر است. اگر هم ایده‌ای در ذهن ندارید، سری به سایت آپارات که این روزها قابل دسترس است، بزنید و از فیلم‌های زیادی که در این مورد وجود دارد، استفاده کنید. مسلما پشیمان نخواهید شد.

 

فیلم ببینید

حتما در کامپیوتر، لپ تاپ یا هارد اکسترنال خود فیلم‌های خوبی برای مشاهده کردن دارید. حالا که اینترنت با محدودیت مواجه شده و به شبکه‌های اجتماعی دسترسی ندارید، زمان خوبی خواهد بود تا اگر اهل فیلم دیدن هستید، فیلم‌های مورد علاقه خود را مشاهده کنید.

فیلم های کریستوفر نولان

 

آشپزی کنید و به کارهای خانه رسیدگی کنید

مسلماً آشپزی یکی از موردعلاقه‌ترین کارها برای برخی از افراد است که شاید اینترنت و زندگی سریع این اجازه را به آن‌ها نمی‌داد. حالا که زمان کافی دارید، دست به کار شوید و ترتیب یک کیک یا شیرینی خانگی را دهید. یا یک غذای خوشمزه بپزید.

 


سخن پایانی


هرچند همه این‌ راه‌حل‌ها تسکینی موقت برای نداشتن اینترنت و مشکل قطع شدن اینترنت جهانی در کشور است. اما در نوع خود می‌‎توانند باعث خلاقیت‌های جالبی شوند. به هر حال این مشکل همیشگی نخواهد بود و امیدواریم در آینده نزدیک حل شود. با این حال نحوه گذار ما از این مشکل مهم است و اینکه اگر کسب و کاری داریم تمهیداتی بیندیشیم که کم‌ترین ضرر متوجه ما شده باشد. امیدواریم راه‌حل‌های هرچند مختصر ما در این زمینه برای شما مفید و کارآمد بوده باشد.

در این راستا همچنین آرزو می‌کنیم اگر قرار است به اینترنت ملی خود بیشتر افتخار کنیم، این شبکه ملی اطلاعات به امکانات و سرویس‌های بیشتر و تا اندازه‌ای قابل مقایسه با شبکه اینترنت جهانی مجهز شده باشد. اگر شما هم نظری در این باره دارید و اینکه در دنیای بدون اینترنت چه کارها می‌توانیم انجام دهیم، می‌توانید، نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
Fatemeh
.
29 آبان 1398، 22:46
پاسخ
2
1
بسیار جالب بود
avatar
سميرا اكرامی
.
29 آبان 1398، 13:53
پاسخ
0
1
رسما هیچ کاری نمیشه کرد من میخواستم پیاده روی کنم تا جایی... چون گوگل مپ نداشتم و نمیدونستم از چه مسیری برم بهتره کلا کنسل شد
avatar
پوتی
.
29 آبان 1398، 06:43
پاسخ
0
3
حرفت جالب بود گفتی فیلم ببینید جالب اینجاس برای فیلم زیرنویس نداشتم و توی اینترانت میلی زیرنویس نمیشه پیدا کرد پس اونم نمیشه دید رسما
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402