لیست سایت هایی که بدون اینترنت در دسترس قرار دارند

slow internet / کاهش سرعت اینترنت/ اینترانت/ اینترنت ملی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

این روزها که دسترسی به اینترنت جهانی میسر نیست، با استفاده از شبکه ملی اطلاعات، کاربران می‌توانند به برخی از سایت‌ها دسترسی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم، سایت‌هایی که می‌توانید با اینترانت باز کنید را به شما معرفی کنیم.

به دلیل اتفاقات و ماجراهای پیش آمده ناشی از سهمیه بندی و گران شدن بنزین دسترسی به اینترنت محدود شده است. حالا که دیگر امکان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف فعلا میسر نیست، کاربران اینترنت ایرانی می‌توانند به یک سری سایت ایرانی جهت دریافت آخرین خبرها، اوقات شرعی، اطلاعات هواشناسی و مانند این دسترسی داشته باشند.

یکی از ایرادات وارده به اینترانت یا همان شبکه ملی اطلاعات این است که قابلیت جستجو ندارد و نمی‌توان مثلا درباره هواشناسی سرچ و سایتی را پیدا کرد. تنها راه ممکن این است که شما باید تنها آدرس سایت مورد نظر را داشته باشید و از طریق مرورگر وارد آن شوید. در ادامه این مقاله قرار است سایت‌هایی را معرفی کنیم که با اینترانت باز می‌شوند. در ادامه مقاله با موضوعات زیر شما را همراه می‌کنیم:

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

سایت هایی که بدون اینترنت و با اینترانت در دسترس قرار دارند

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که طبق عادت دوست دارید همه اطلاعات و اخبار را از اینترنت دریافت کنید و این روزها با مشکل مواجه هستید، نگران نباشید، در ادامه این مقاله قرار است سایت‌هایی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید برای رفع نیازهای ضروری خود از آن استفاده کنید. باز هم تاکید می‌کنیم که دسترسی به این سایت‌ها و همچنین اینترانت نمی‌تواند جایگزین خوب یا حتی در مقام مقایسه با شبکه جهانی اینترنت باشد. اما برای دریافت اخبار، اطلاعات هواشناسی، اوقات شرعی و مانند این‌ها مفید خواهد بود. این سایت‌ها عبارت‌اند از:

سایت‌های خبری

سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، چند سایت خبری معروف هستند که علاوه بر اخبار ایران و بین‌الملل شما می‌توانید اطلاعات دیگری در زمینه فرهنگ، اجتماع، اندیشه و دین، سلامت و بهداشت و مانند اینها را از این سایت‌ها کسب کنید و به مطالعه بپردازید.

نام سایتآدرس
عصر ایرانasriran.com
سایت فردا نیوزfardanews.com
سایت تابناکtabnak.ir
خبرگزاری مهرmehrnews.com
سایت اعتماد آنلاینetemadonline.com
خبرگزاری ایسناisna.ir
خبرگزاری ایلناilna.news
خبرگزاری ایرناirna.ir
همشهری آنلاینhamshahrionline.ir
خبرگزاری فارسfarsnews.com
خبرگزاری تسنیمtasnimnews.com
شهر خبرshahrekhabar.com
خبر آنلاینkhabaronline.ir
ورزش سهvarzesh3.com
باشگاه خبرنگاران جوانyjc.ir
خبرگزاری صدا و سیماiribnews.ir
سایت نود90tv.ir

 

جستجوگر ایرانی

موتور های جستجوی ایرانی زیادی برای شرایط کنونی در بستر اینترانت در دسترس نیستند. پارسی جو یک موتور جستجوی ایرانی است که از طریق آن می‌توانید به اطلاعات منتشر شده در اینترانت دسترسی داشته باشید. اصلا تصور نکنید که با نمونه ایرانی گوگل روبه‌رو هستید. چون از این خبرها نیست و شاید نتوانید استانداردهای اولیه یه موتور جستجو را هم در آن بیابید اما برای روزهای بدون اینترنت راهکار خوبی برای یافتن اطلاعات مورد نیاز است.

 

آپلود فایل

در این راستا ما دو سایت آپلود فایل را به شما معرفی می‌کنیم که چه در زمان قطعی اینترنت و چه در زمان عادی استفاده از آن‌ها برای آپلود فایل مفید است. خوب است اشاره کنیم که امنیت فایل‌ها در این سایت‌ها تضمین شده و در سایت Trainbit شما می‌توانید به امکانات دیگری از جمله به اشتراک گذاری فایل با همکارانتان نیز دسترسی داشته باشید.

نام سایتآدرس
سایت پیکو فایلpicofile.com
سایت ترین‌بیتtrainbit.com

فروشگاه اینترنتی

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن تلخی محدودیت اینترنت را کم‌تر کنید، سر زدن به سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی است. فروشگاه‌های آنلاین متعددی در بستر شبکه اینترانت فعال هستند که در جدول زیر نام برخی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

نام فروشگاه اینترنتیآدرس وب‌سایت
فروشگاه اینترنتی پلازاplaza.ir
فروشگاه اینترنتی دیجی کالاdigikala.com
ایمالزemalls.ir
اوکالاokala.com

 

ایمیل فارسی

این سایت‌ها امکانی را برای ارسال ایمیل فراهم می‌آورند. حالا که دسترسی به اینترنت محدود شده است و نمی‌توانید از سرویس‌هایی مانند جیمیل یا یاهومیل و غیره استفاده کنید، برای پاسخگویی به این نیاز استفاده از سرویس‌های ایمیل فارسی پیشنهاد می‌شود.

نام سایتآدرس
سایت میهن‌میلmihanmail.ir
سایت چاپارchmail.ir
سایت میل فاmailfa.com
سرویس ایرانmail.iran.ir

 

اطلاعات هواشناسی (irimo.ir)

سایت سازمان هواشناسی کشور یک مرجع خوب برای دسترسی به آخرین تغییرات هواشناسی در شهرهای مختلف ایران است. حالا که دسترسی گوشی‌های هوشمند به اپلیکیشن‌های خارجی آب و هوا قطع شده است می‌توانید از اطلاعات این سایت برای چک کردن وضعیت آب و هوای کشور استفاده کنید. مخصوصا این روزها که به دلیل سرمای و هوا و بارندگی‌های برای سفرهای داخلی و خارج از شهری حتما می‌بایست از وضعیت آب و هوا مطلع شوید.

 

گردشگری، خرید تور و بلیط هواپیما

سایت‌های متعددی در زمینه گردشگری و فروش تورهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند. از این سایت‌ها برای خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس هم می‌توانید استفاده کنید. سایت قاصدک 24 از سایت‌های قابل دسترس در این روزها است که می‌توانید از طریق آن نسبت به خرید بلیط برای پروازهای داخلی و خارجی اقدام کنید. همچنین امکان خرید بلیط اتوبوس و قطار نیز در سایت فراهم شده است. گفتنی است که این سایت رابط کاربری خوبی دارد و برای استفاده عموم کاربری آن آسان خواهد بود. همچنین از طریق سایت فرودگاه امام خمینی به آدرس نیز می‌توانید اطلاعات آخرین پروازها را بدست آورید. همچنین اپلیکیشن‌هایی نظیر فلایتیو و علی بابا که جزو اپلیکیشن‌های مخصوص سفر هستند، به فعالیت خود در این ایام ادامه می‌دهند و خدمات ارائه خواهند داد.

نام وب سایت هالینک وب سایت ها
قاصدک 24ghasedak24.com
لست سکندlastsecond.ir
فلایتیوflightio.com
علی باباalibaba.ir
الی گشتeligasht.com
زورقzoraq.com

 / alibaba/ سایت علی بابا

 

رهگیری مرسوله پستی (post.ir)

اگر در این روزها منتظر بسته پستی هستید یا بسته‌ای را ارسال کرده‌اید از طریق سامانه رهگیری مرسولات می‌توانید نسبت به وضعیت مرسوله ارسالی و یا دریافتی خود با داشتن کد رهگیری اطلاعتتی را کسب کنید.

 

عملیات بانکی (پرداخت قبوض، خرید شارژ و …)

سامانه پرداخت آنلاین بانک پاسارگاد یکی از بسترهای اینترنتی آنلاین است که به لطف اینترانت ملی امکان پرداخت قبض‌های کاربران را در همه زمان‌ها میسر ساخته است. البته سایر کارهای بانکی و همچنین خرید سارژ برای سیم کارت اوپراتورهای مختلف نیز در این سامانه فراهم است. همچنین اگر در این روزها به شماره شبای حساب بانکی خود نیاز دارید می‌توانید از اینجا نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

internet-banking / انتقال وجه کارت به کارت اینترنتی/ شبکه شتاب بانکی

در این راستا باید اشاره کنیم که فعالیت اکثر اپلیکیشن‌های بانکی ایرانی پا برجا است و می‌توانید از آن‌ها برای پرداخت‌های بانکی و همچنین کارهایی مانند کارت به کارت استفاده کنید. از اینجا می‌توانید با اپلیکیشن‌های فعال در این زمینه آشنا شوید. در ادامه هم نمونه‌هایی که می‌توانید هم‌اکنون استفاده کنید را معرفی کرده‌ایم.

نام سرویسآدرس
آپshaparak.com
724www.724.ir
هف هشتادwww.780.ir

تاکسی های اینترنتی

اپلیکیشن حمل و نقل / اسنپ/snapp

همه سرویس‌های آنلاین اینترنتی مربوط به بخش حمل و نقل مانند اسنپ، تپسی، کارپینو و ماکسیم هم‌اکنون قابل دسترس هستند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. براساس اعلام مدیران تپ سی و اسنپ قیمت سرویس‌ها افزایش نخواهد یافت.

نام سایتآدرس
اسنپsnapp.ir
تپسیtap30.ir
کارپینوcarpino.ir
ماکسیمtaximaxim.ir
الوپیکalopeyk.com

مسیریابی و نقشه

به دلیل اوضاع نامساعد جوی و غیرفعال شدن اپلیکیشن‌های مسیریابی مانند گوگل مپس و ویز داشتن یک برنامه مسیریاب میهنی این روزها یکی از واجبات است. در این راستا دو مسیریاب ایرانی بلد و نشان می‌توانند جایگزین‌های خوبی در این زمینه باشند.

نام سرویسآدرس
نشانneshan.org
بلدbalad.ir

دانلود اپلیکیشن

حالا که با قطع شدن اینترنت به سرویس‌هایی مانندگوگل پلی برای دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی دسترسی نداریم، می‌توانیم از برنامه‌هایی مانند بازار و یا مایکت استفاده کنیم. خوب است بدانید کافه بازار بخش جدیدی به نام مشاهده فیلم نیز دارد که می‌توانیم به ویدیوهای زیادی در آن دسترسی داشته باشید.

نام سرویسآدرس
مایکتmyket.ir
کافه بازارcafebazaar.ir
سیبچهsibche.com
پی سی دانلودp30download.com
سافت 98soft98.ir

 

سایت‌های تماشای فیلم

 filmo/ سایت فیلمو

حالا که به سایت‌های خارجی برای مشاهده فیلم و سریال دسترسی ندارید می‌توانید از نمونه‌های ایرانی مانند فیلمو، نماوا و البته آپارات استفاده کنید. هر چند ممکن است این سایت‌ها بروز نباشند اما فیلم‌های خوبی را برای مشاهده در بستر خود قرار داده‌اند. لازم به ذکر است که سایت‌های یاد شده هم نسخه وب دارند و هم اپلیکیشن آن‌ها قابل نصب است.

 

 

سرویس‌های سفارش غذا

سرویس سفارش غذای اینترنتی / اسنپ فود/ snappfood

در کنار همه مشکلاتی که قطعی اینترنت سراسری به همراه خود داشته است باید بگوییم که سرویس‌های داخلی در این زمینه به خوبی در حال کار هستند و شما می‌توانید مطابق معمول گذشته از سرویس‌های سفارش غذا استفاده کنید.

نام سرویسآدرس
اسنپ‌فودsnappfood.ir
چیلیوریchilivery.com
چنگالchangal.com
ریحونreyhoon.com
دلینوdelino.com

سرویس‌های کتاب‌خوان

fidibo/ سوریس کتابخوان فیدیبو

ما در مقاله اشاره کرده بودیم حالا که اینترنت قطع است فرصت خوبی پیش آمده تا بتوانیم کتاب بخوانیم. سرویس‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، سرویس‌های کتابخوان به کیفیتی هستند که امکانات متنوعی را در خود جای داده‌اند و در بستر اینترنت ملی اجرا خواهند شد. گفتنی است که هم نسخه وی و هم اپلیکیشن سرویس‌های طاقچه و فیدیبو موجود است.

نام سرویسآدرس
طاقچهtaaghche.com
فیدیبوfidibo.com
سایت رشدroshd.ir

پیام‌رسان‌ها

با قطع شدن اینترنت پیام رسان‌های خارجی فعلا قابل دسترس نیستند و اگر قرار است پیغامی را روی اینترنت برای دوستی بفرستید می‌توانید از نمونه‌ای ایرانی مانند گپ، آی‌گپ، بله و همین‌طور نسخه تحت وب گپ استفاده کنید.در اینجا نیز می‌توانید با تعدادی دیگر از پیام رسان‌های ایرانی استفاده کنید.

 

خدمات دولتی و برخی از  وزارت خانه ها

کلیه خدمات دولتی نیز هم‌اکنون بر روی اینترنت در دسترس هستند و کارهای اینترنتی مربوط به آن‌ها را می‌توانید انجام دهید. که در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها که ممکن است مورد نیاز باشد، اشاره کرده‌ایم.

نام سایتآدرس
سازمان ثبت احوال کشورsabteahval.ir
سازمان تامین اجتماعیtamin.ir
کارت سوختepolice.ir
خلافی خودروrahvar120.ir
اپلیکیشن دولت همراهلینک دانلود
امور مالیاتیلینک دانلود
وزارت کشورmoi.ir
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتict.gov.ir
وزارت اطلاعاتvaja.ir

 

سخن پایانی: مرهمی برای روزهای بدون اینترنت

هر چند همه منتطر وصل شدن سریع اینترنت جهانی برای ادامه کارها و فعالیت‌های خود هستیم، اما در این میان نباید از خوبی‌های شبکه ملی اطلاعات (اینترانت) غافل بمانیم. درواقع زندگی امروزه به‌گونه‌ای است که خواه‌ناخواه به خدمات اینترنت نیاز داریم. حالا که در سطح سراسری و جهانی به آن دسترسی نداریم می‌توانیم حداقل برای رفع نیازها از برخی خدمات سایت‌های ایرانی استفاده کنیم. هرچند سایت‌های معرفی شده و خدمات اینترانت و شبکه ملی اطلاعات ممکن است که در سطح نمونه‌های خارجی و حتی قابل مقایسه با آن‌ها نیز نباشد و بسیاری از کاربران حرفه‌ای اینترنت مانند برنامه‌نویسان، نویسندگان محتوا و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و بسیاری دیگر همچنان منتظر اتصال و دسترسی به اینترنت باشند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران15 دیدگاه
avatar
مشاغل مورد نیاز کانادا
.
13 اسفند 1399، 11:49
پاسخ
0
0
مشاغل مورد نیاز کانادا: مهاجرت کاری به کانادا با مجوز رسمی از وزارت کار و امور اجتماعی
avatar
اسمو موبایل
.
10 آبان 1399، 02:58
پاسخ
0
0
کیفیت جستجوگرهای ایرانی خیلی میتونه بهتر باشه
avatar
اورجین
.
20 شهریور 1399، 05:00
پاسخ
0
0
خرید آنلاین بهترین گزینه برای صرفه جویی در وقت و هزینه است
avatar
زرين هماي
.
15 شهریور 1399، 15:00
پاسخ
0
0
مطلب بسیار خوبی بود و امروزتون پر باشه از اتفاقای خوب *** ( برای تبلیغ، به واحد تبلیغات پلازامگ مراجعه کنید؛ با تشکر/سردبیر)
avatar
لیست قیمت درها آکاردئون
.
28 مرداد 1399، 19:52
پاسخ
0
0
مطلب بسیار خفنی می باشد و همیشه موفق باشید
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402