آیا گوشی قدیمی خود را عوض کنیم؟ بهترین زمان برای خرید گوشی جدید

گوشی هوشمند / Smartphone
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

همه گوشی‌ها دیر یا زود بالاخره یک روز باید تعویض شوند اما چرا و چه زمانی برای خرید گوشی جدید مناسب است؟ در این مقاله به پاسخ این سوالات خود می‌رسید.

همه می‌دانیم که دیر یا زود نوبت به تعویض گوشی‌هایمان می‌رسد اما آیا می‌دانیم که چه وقتی زمان خرید گوشی جدید فرا رسیده است؟ یا اصلا می‌دانیم که بهترین گوشی‌های غول‌های فناوری دنیا چه زمانی معرفی و به بازار عرضه می‌شوند؟ در این مقاله به تک تک این سوالات پاسخ خواهیم داد.

خرید گوشی جدید / Smartphone

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


چرا باید گوشی قدیمی خود را عوض کنید؟


پیدا کردن دلیلی برای عوض کردن گوشی و خرید گوشی جدید چند ثانیه‌ای بیشتر زمان نمی‌برد، اما بیایید اول ببینیم چرا ممکن است تمایلی به عوض کردن گوشی خود نداشته باشیم. تا زمانی که گوشیتان به خوبی کار کرده و نیازهایتان رابرطرف می‌کند نیازی به تعویض آن ندارید و این امر بدان معناست که می‌توانید تبلیغات به منظور به روز رسانی گوشی‌تان را نادیده بگیرید. بدیهی است که تلفن جدید، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را به همراه دارد اما اگر نمی‌توانید از پس هزینه‌های آن برآیید، مجبور نیستید که تلفنتان را عوض کنید.

تعویض گوشی قدیمی

از طرف دیگر دلایلی برای جایگزینی گوشی قدیمیتان و خرید گوشی جدید وجود دارد: خصوصاً اگر به خوبی کار نکند. به عنوان قاعده‌ای کلی، وقتی مشکلات در یک گوشی با مدل قدیمی‌تر رخ می‌دهد، هیچ‌وقت بهبود نیافته و فقط بدتر می‌شوند. حافظه گوشیتان پر می‌شود، امکاناتش قدیمی می‌شوند، سرعتش پایین‌تر می‌آید، خود به خود خاموش شده یا باتری‌اش دو ساعته تخلیه می‌شود. عملکرد گوشی به مرور زمان بهبود نمی‌یابد؛ بنابراین ممکن است بخواهید برای خرید گوشی جدید پس انداز کنید. حالا که بحث به اینجا رسید اجازه دهید برخی از دلایلی که نشان می‌دهند باید به فکر خرید تلفنی جدید باشید را بررسی کنیم.

 

خراب شدن باتری

عوض کردن گوشی قدیمی

باتری لیتیومی تلفن به گونه ای طراحی شده است که طول عمر آن با چرخه‌های شارژ اندازه گیری می‌شود. اگر شارژ تلفن خود را از 100٪ به 50٪ مصرف کنید و سپس آن را دوباره تا 100٪ شارژ کنید، نیمی از یک چرخه شارژ باتری انجام شده است. حتی اگر باتری طوری طراحی شده باشد که طول عمری برابر با هزاران چرخه را داشته باشد، زیاد طول نمی‌کشد که این عمر به آخر رسیده و در رابطه با شارژ باتری گوشیتان به مشکل بخورید.

همچنین بخوانید :

در این مورد کار چندانی از دستتان برنمی‌آید. اگر از روز اول در استفاده از باتری و شارژ آن بسیار با احتیاط عمل کنید، می‌توانید درصد کمی به عمر آن اضافه کنید اما نهایتاً خرابی باتری برای هر گوشی‌ اتفاق می‌افتد. می‌توانید باتری تلفنتان را با باتری جدیدی جایگزین کنید. بسته به مدل و مکانی که گوشیتان را برای تعمیر به آنجا می‌برید ممکن است هزینه‌ای زیر 100 دلار دربر داشته باشد و یا برای تعمیر یک گوشی قدیمی بسیار گران باشد که در اینصورت ارزش تعمیر نخواهد داشت و چاره‌ای جز خرید گوشی جدید ندارید.

 

شکستن نمایشگر گوشی

زمان تعویض گوشی قدیمی

هرگز از تلفنی با صفحه نمایش شکسته و خراب استفاده نکنید؛ انگشتانتان از فیس بوک مهم‌تر هستند اما خراب شدن صفحه نمایش به این معنا نیست که باید بلافاصله تلفنی جدید بخرید. می‌توانید چند ترفند ساده را امتحان کنید؛ مثلا محافظ صفحه نمایشی جدید قراردهید، صفحه نمایش را با نوار بسته بندی شفاف بپوشانید یا اگر قسمت پشتی گوشیتان خراب باشد، یک قاب می‌تواند همه چیز را در جای خود نگه دارد. اگر هیچ کدام از این موارد به درد نخورد، می‌توانید صفحه نمایش گوشیتان را جایگزین کنید که البته این مورد تنها برای بعضی از گوشی‌ها امکان پذیر است. بقیه گوشی‌ها دارای صفحه نمایشی هستند که تقریبا جایگزین کردن آن غیرممکن است؛ مگر اینکه مرکزی که به آن مراجعه می‌کنید در زمینه تعویض نمایشگر تخصص داشته باشد. این تعویض می‌تواند بسیار گران قیمت باشد و اگر عمر تلفنتان از چند سال بیشتر است، شاید بهتر باشد خود را برای خرید گوشی جدید آماده کنید.

 

کند شدن گوشی

تلفن‌های همراه مثل انسان هستند و با افزایش سن کند می‌شوند و این نکته‌ای منفی است. سخت افزار داخل گوشی‌های هوشمند شگفت انگیز است، اما هر سال حتی بهتر و شگفت انگیزتر نیز می‌شود. ویژگی‌ها و نرم افزارها برای تلفن‌های مدل سال ۲۰۱۷ به اندازه مدل‌های ۲۰۱۹ بهینه و تست شده نیستند و این امر بدان معنی است که تلفن‌های دو سال پیش دیگر آنقدر سریع و هوشمند نیستند.

خرید گوشی جدید

همین نکته در مورد برنامه‌هایی که بارگیری و استفاده می‌کنیم نیز صدق می‌کند. سخت افزار گوشی‌ها بهتر می‌شوند و توسعه دهندگان ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کنند که تلفن‌های قدیمی‌تر با زحمت آن را اجرا می‌کنند. هر کدام از ما تا زمان مشخصی می‌تواند این مشکلات را تحمل کند. وقتی که با این مشکلات روبرو می‌شوید می‌توانید برنامه‌هایی را که دوست دارید، حذف کنید یا ویژگی‌های نرم افزاری که از استفاده از آنها لذت می‌برید را خاموش کرده و یا یک مدل جدیدتر خریداری کنید.

 

کهنه شدن سیستم عامل

زمان خرید گوشی جدید

همچنین بخوانید :

همه می‌دانند که وقتی صحبت از به روزرسانی تمام گوشی های اندرویدی در رابطه با مسائل امنیتی باشد، سیستم عامل اندروید با مشکل مواجه است؛ با این حال خوشبختانه همه چیز خیلی بهتر از گذشته است. این به روزرسانی‌های به ظاهر کوچک نشان‌دهنده تعهد واقعی تولیدکننده است اما هیچ شرکتی نمی‌تواند تلفنی را برای همیشه به روز کند. باگ‌ها و پچ‌های امنیتی بروزرسانی‌های مهمی هستند. این مسئله بدان معنی است که روزی می‌رسد که اشکال‌های نرم افزاری یا ضعف‌های امنیتی گوشیتان برطرف نشود. بسته به اشکال یا ضعف امنیتی به وجود آمده حتی ممکن است مشکل بزرگی درکار نباشد؛ اما سرانجام به مشکلی بزرگ تبدیل خواهد شد. هیچ تلفنی نمی‌تواند برای همیشه دوام آورد.

 

دوربین های بی کیفیت

تعویض گوشی قدیمی

حتما همه شما زمانی را که گوشی‌ها با دوربین‌های پنج مگاپیکسلی به بازار آمدند را به یاد دارید. به خاطر پیشرفت روزافزون تکنولوژی طولی نکشید که این دوربین‌ها از بهترین گوشی‌های بازار به تاریخ گوشی‌های تلفن همراه پیوستند. در ابتدا بحث کیفیت دوربین‌های تلفن همراه تنها به لرزشگیر و یک عدد که نشانگر کیفیت دوربین به مگاپیکسل بود محدود می‌شد، اما حالا با وجود گوشی‌های چند دوربینی، هوش مصنوعی، حرکت آهسته و بسیاری دیگر از ویژگی‌های جدید، هر روز باید شاهد پیشرفت‌های نوین و مهم باشیم. بسته به اینکه گوشی شما در زمان خریداری پرچم‌دار، میان‌رده و یا در زمره گوشی‌های اقتصادی بوده باشد، میزان زمانی که طول می‌کشد تا دوربین تلفنتان قدیمی و کم‌کیفیت تلقی شود متفاوت است. اگر دوربین گوشی برایتان مهم است باید بدانید که نمی‌توانید زمان زیادی به یک گوشی امید داشته‌ باشید.

 


بهترین زمان برای خرید گوشی جدید


بهترین زمان برای خرید گوشی جدید چه زمانی است؟ همه ما درباره این سوال فکر می‌کنیم، مگر نه؟ آیا باید همین حالا آخرین مدل گوشی را بخریم یا بهتر است کمی صبر کنیم؟ احتمالا از زمانی که تلفن جدیدی به بازار می‌آید و یا وقتی که تغییراتی در قیمت تلفن‌ها ایجاد می‌شود، باخبر نمی‌شوید. نگران نباشید؛ ما اینجا هستیم تا در این سناریو به شما کمک کنیم. چند نکته وجود دارد که می‌تواند شما را در تعیین زمان مناسب خرید گوشی جدید، چه اندروید (Android) و چه آیفون (iPhone) راهنمایی کند.

 

بهترین زمان برای خرید گوشی آیفون جدید

همه، روز برگزاری رویداد مشهور و جهانی اپل را در تقویمشان علامت زده‌اند و کنجکاو هستند بدانند که این غول فناوری چه چیزی را به نمایش خواهد گذاشت. آنچه که باید بدانید این است که جدیدترین نسخه iOS معمولاً در ماه‌های خرداد / تیر و به همراه اعلامیه‌های دیگر فناوری‌های اپل مورد بحث قرار می‌گیرند.

خرید گوشی جدید

رویداد اواخر تابستان Apple معمولاً شامل رونمایی از آخرین مدل گوشی آیفون و تمام قابلیت‌های آن است که البته همیشه بهتر از سال‌های گذشته است. گوشی‌های این کمپانی از اوایل پاییز وارد ایران می‌شوند؛ پس اگر به دنبال گوشی آیفون جدیدی هستید، دنبال کردن این رویدادها شروع بسیار خوبی برایتان خواهند بود.

می‌توانید جدیدترین گوشی را ببینید و ویژگی‌های آن را با مدل قبلی مقایسه کنید. این کار به احتمال زیاد به شما در تصمیم گیری کمک خواهد کرد. اپل همواره در بحث تکنولوژی‌های تلفن همواره از غول‌های دیگر این عرصه یک گام جلوتر بوده است و هر گوشی جدید این کارخانه شامل یک تحول بسیار بزرگ در کنار ویژگی‌ها و برنامه‌های جدید و دوست داشتنی است. شاید در کنار این نکته، نکته دیگری که افراد را به خرید گوشی‌های اپل سوق می‌دهد، دوربین بسیار عالی این گوشی‌هاست که همیشه گوی سبقت را از رقیبان دیگر خود از بزرگترین شرکت‌های گوشی تلفن همراه دنیا می‌رباید و خبر بهتر این است که هر روز به کیفیت آن افزوده می‌شود؛ بنابراین حتماً این رویداد را در ماه سپتامبر (شهریور) در تقویم خود به عنوان زمانی مناسب برای خرید تلفنی جدید علامت بزنید!

 

بهترین زمان برای خرید گوشی های اندرویدی

هر سال اواخر تابستان نسخه جدیدی از سیستم عامل اندروید منتشر می‌شود که پیشرفت‌هایی در طراحی و عملکرد دستگاه را شامل می‌گردد. این امر به این معنی است که تلفن‌هایی که از این تاریخ به بعد به بازار می‌آیند باید دارای آخرین نسخه نرم افزار باشند؛ بنابراین باید این نکته را نیز درنظر بگیرید و از خود بپرسید که آیا به آخرین نسخه نرم‌افزار احتیاج دارید یا خیر.

خرید گوشی جدید/انواع باتری honor

باید بدانید که با وجود سیستم عامل اندروید می‌توانید تقریباً در تمام سال شاهد رونمایی از گوشی‌های جدید اندرویدی باشید. چندین شرکت مشهور وجود دارند که تلفن‌های همراه اندرویدی جدید را مرتباً روانه بازار می‌کنند؛ مثلاً شرکت‌ هواوی در ماه‌های اسفند / فروردین، سامسونگ معمولاً در ماه‌های بهمن / اسفند و سونی در ماه‌های بهمن/اسفند یا در ماه‌های مرداد / شهریور از تلفن‌های جدید خود رونمایی می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید در طول سال انتظار دیدن گوشی‌های جدیدی را از کمپانی‌های بزرگی همچون سامسونگ، هواوی، سونی و شیائومی داشته باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402