داستان برند هواوی ؛ نکاتی درمورد Huawei که قطعا نمی دانید

برند هواوی / برند استوری/ brand-story-huawei
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هواوی یک شرکت فناورانه چینی است که در ابتدا با هدف تولید تجهیزات مخابراتی و شبکه تأسیس گردید و با موبایل‌های محبوبش نیز نزد جهانیان شناخته شد. در این قسمت از برند استوری به معرفی برند هواوی می‌پردازیم.

برندها در دنیای فناوری داستان‌های شنیدنی دارند. یکی از ایده‌ای کوچک شکل می‌گیرد و شکوفا می‌شود و دیگری ممکن است در پی حل مشکلی ایجاد شود. اما چیزی که در این میان مشترک است، وجود افرادی سخت کوش و با اراده‌ای است که جسارت مبارزه با مشکلات را دارند و در نهایت می‌توانند خود را به برندی جهانی تبدیل کنند. برند هواوی نیز از این برندهای مطرح است.

برند هواوی مال کدام کشور است

درواقع هواوی یک شرکت فناورانه چند ملیتی از کشور چین است که به تولید تجهیزات شبکه و مخابراتی می‌پردازد. این شرکت که امروزه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شرکت‌های ارتباطی جهان شناخته می‌شود، در سال 1987 راه اندازی شد. خوب است بدانید تحقیق و توسعه که برای هواوی اهمیت بسیار زیادی دارد، باعث شده تا این برند چینی 21 مرکز تحقیقاتی در کشورهایی مانند چین، کانادا، آمریکا، انگلستان، پاکستان ، فنلاند، فرانسه، بلژیک، آلمان و … داشته باشد که در این راستا بیش از 76 هزار نفر به استخدام مراکز یاد شده درآمده‌اند. حالا با ما همراه باشید تا بیشتر با این شرکت فناورانه آشنا شویم.

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برند هواوی مال کدام کشور است

 


تاریخچه شرکت هواوی


در پاسخ به اینکه برند هواوی مال کدام کشور است، همان‌طور که اشاره کردیم، هواوی یک برند چینی است و همه ما امروزه این شرکت را با تولید گوشی‌های باکیفیت اقتصادی می‌شناسیم که در میان محصولاتش می‌توان همه نوع گوشی از گوشی‌های پرچمدار گرفته تا گوشی‌های میان رده و پایین رده پیدا کرد. اما برند هواوی در ابتدا با چنین هدفی تأسیس نشد. درواقع این شرکت در آغاز کار بر روی ساخت سوئیچ‌های تلفن تمرکز داشت اما امروزه بسیار گسترش یافته است و در زمینه ساخت تجهیزات شبکه، مخابرات و ارائه خدمات ارتباطی و مشاوره در این زمینه نیز فعالیت می‌کند. در سایت رسمی شرکت هواوی به آدرس www.huawei.com می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد محصولات تولیدی این شرکت کسب کنید.

تاریخچه شرکت هواوی

 

هواوی در سال‌های آغاز فعالیت

در اواخر دهه 1980 میلادی بود که یک گروه تحقیقاتی چینی براساس تلاشی که دولت چین برای توسعه زیرساخت ارتباطات کشورش داشت، تلاش کردند تا سوئیچ‌های تبادل تلفن را با مشارکت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در این زمینه توسعه دهند. در سال 1987 بود که «رن ژنگفی» شرکت هواوی را در چین تأسیس کرد؛ اما در آن زمان خبری از سرمایه‌گذاری خارجی درست و حسابی نبود، چراکه شرکت‌های خارجی تمایل زیادی برای انتقال تکنولوژی و فناوری خود به کشور چین و همکاری با شرکت‌های چینی نداشتند. این مسأله باعث شد تا رن ژنگفی مؤسس هواوی راهکار دیگری بیندیشد و در این راستا تلاش کرد تا شرکتی قابل رقابت با کشورهای خارجی تأسیس کند و در این زمینه کارها و فعالیت‌های تحقیقاتی بسیاری انجام داد.

هواوی در سال‌های ابتدایی تأسیس، بر روی مهندسی معکوس تمرکز بسیار زیادی داشت و تلاش کرد تا تکنولوژی تولید خود را توسعه دهد. یکی از فعالیت‌های این شرکت در سال‌های ابتدایی یعنی سال 1990 تولید سویچ‌های PBX مخصوص هتل‌ها و شرکت‌های کوچک بود. در سال 1993 اولین موفقیت بزرگ هواوی رقم خورد. در این سال هواوی توانست تولید قدرتمندترین سوئیچ تلفن در بازار چین را از آنِ خود کند. این شرکت همچنین روابط خود را با مقامات محلی برای سرمایه‌گذاری آغاز کرد. روند همکاری بدین شکل بود که مبلغی از سود سهامش را به سرمایه‌گذاران یاد شده اختصاص می‌داد و از طرف دیگر نیز آنها می‌توانستند از محصولات هواوی برای شبکه خود استفاده کنند.

سایت رسمی شرکت هواوی

 

توسعه فعالیت‌های خارجی

اولین قرارداد خارجی هواوی نیز در سال 1997 رقم خورد. این قرارداد با کشور هنگ کنگ بود که براساس آن هواوی می‌بایست خدمات شبکه را به این کشور ارائه می‌داد. در پایان آن سال هواوی توانست شرکت خود را گسترش دهد و خدمات دیگری مانند دسترسی چندگانه تقسیم کد و UMTS (سرویس جهانی موبایل) را نیز ارائه دهد. با این حساب توانست در سال 1999 نیز شرکتی را در هند به منظور توسعه نرم افزارهای مخابراتی راه‌اندازی کند.

در ادامه فعالیت‌ها و از سال 2000 به بعد برند هواوی توانست فعالیت‌های برون مرزی خود را گسترش داده و میزان فروشش را به بیش از 100 میلیون دلار افزایش دهد. در بین همه این فعالیت‌ها، هواوی لحظه‌ای نیز از تحقیق و توسعه و سرمایه‌گذاری‌های خارجی غافل نماند و بالاخره در سال 2002 ، فروش خود را افزایش داد. همچنین در سال 2004 نیز که سالی مهم در تاریخچه شرکت هواوی مطرح می‌شود، این شرکت توانست قرارد 25 میلیون دلاری را برای ساخت نسل سوم شبکه‌ها با اپراتور تلفن همراه اروپایی را امضا کند. این قراردادها و نتایج مثبت عملکرد هواوی در طول سالیان کم کم باعث شد تا هواوی قراردادهای بزرگ‌تری مانند توافق‌نامه‌ جهانی را با شرکت ودافون و ارائه‌ خدمات شبکه، با مخابرات بریتانیا را نیز در کارنامه کاری خود داشته باشد.

 

اولین موبایل هواوی

در سال 2009 هواوی با همکاری تی موبایل اولین موبایل خود را روانه بازار کرد. این شرکت بعد از این همکاری و عرضه در سال‌های بعد هم در بازار موبایل تاکنون حضور داشته و همیشه تلاش کرده است تا محصولات باکیفیت‌تری را نسبت به مدل‌های قبلی عرضه کند. به دلیل اینکه هواوی نمایندگی‌های مختلفی در سراسر جهان دارد شاید نتوانیم بگوییم که گوشی هواوی ساخت کدام کشور است و یا اینکه کدام گوشی در کجا تولید می‌شود. خوب است بدانید که هر چند این برند ریشه و خاستگاه چینی دارد اما گوشی‌های هواوی با توجه به منطقه جغرافیایی که معرفی عرضه می‌شود ممکن است نام‌های مختلفی داشته باشد. به‌عنوان مثال گوشی میان رده Y7 Prime در چین با نام Enjoy 7 plus و در هند به نام Holly 4 plus عرضه می‌شود.

گوشی هواوی ساخت کدام کشور است

 

هواوی و برند آنر

درواقع باید آنر را زیرمجموعه برند هواوی معرفی کرد. در این راستا باید اشاره کنیم که هدف از ایجاد این برند جدید از سوی هواوی، برندی مخصوص نسل جوان و فناوری‌های مربوطه است. درواقع هواوی در آنر بر روی بازاریابی و فروش آنلاین نیز تاکید داشته است و به گفته مدیران هواوی، آنر برای آن دسته از افرادی است که در عصر اینترنت بزرگ شده‌اند و رشد کرده‌اند، به فعالیت می‌پردازد. در این راستا گوشی‌ها و محصولاتی را با هدف پوشش دادن نیازهای دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان جوان تولید می‌کند. البته باز هم سوالی مطرح می‌شود که آیا هواوی نمی‌توانست همین سیاست‌ها را تحت نام خود در پیش بگیرد؟ در پاسخ باید بگوییم که هواوی احتمالا به این دلیل که در پی حفظ اصالت برند خود بود ادامه فعالیت در زمینه تولید محصولات مدرن و امروزی خود را به آنر سپرده است.

تاریخچه شرکت هواوی

همچنین بخوانید :

این در حالی است که آنر بعد از ارائه اولین محصول در سال 2014، در سال‌های آتی اثبات کرد که نه تنها می‌تواند گوشی‌های میان رده و پایین‌رده باکیفیتی را عرضه کند؛ بلکه توانایی تولید گوشی‌های پرچمدار را نیز دارد. گوشی‌هایی که هم‌اکنون در مقام رقابت با محصولاتی از غول‌های فناوری دنیا یعنی سامسونگ و اپل قرار می‌گیرند. این در حالی است که آنر توانسته در سال 2018 جایگاه اپل را به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی موبایل در جهان از آن خود کند و بعد از سامسونگ جایگاه دوم را داشته باشد.

برند هواوی مال کدام کشور است

 

معنی هواوی

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید نام هواوی و لوگوی آن به چه معنا است؟ درواقع کلمه هواوی ریشه چینی دارد و در این زبان، هواوی از دو کاراکتر تشکیل شده است که ریشه یکی از کاراکترها از حرفی که معنی گل می‌دهد گرفته شده و همین موضوع کافی است تا دلیلی برای لوگوی هواوی باشد. البته کاراکتر دوم در زبان چینی با معنی دستاورد نیز همراه است. در نتیجه می‌توان آن را به معنی دستاورد چینی نیز تعریف کرد.

سایت رسمی شرکت هواوی

 


محصولات برند هواوی


همچنین بخوانید :

خوب است بدانید برخلاف اینکه اکثر مردم هواوی را با گوشی‌های موبایل می‌شناسند، اما همان‌طور که پیش از این بیان شد، این شرکت عمده محصولاتش و آغاز فعالیتش با محصولات دیگری در زمینه شبکه و مخابرات بود. در این راستا باید اشاره کنیم که برند هواوی در سه دسته تولید نرم افزار و تجهیزات شبکه برای دولت‌ها، سرویس‌های ارتباطی و همین‌طور ساخت شبکه به فعالیت می‌پردازد. از طرف دیگر این شرکت سری موبایل‌های کاربرپسند، تبلت و لوازم الکترونیکی، مچ‌بندهای هوشمند و گجت‌های محبوبی نیز دارد که چند نمونه از آنها را معرفی می‌کنیم. در اینجا هم می‌توانید با بهترین گوشی‌های هواوی زیر 3 میلیون تومان آشنا شوید. همچنین برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت رسمی شرکت هواوی مراجعه کنید.

 

تبلت های هواوی

تبلت های برند هواوی با پسوند Media Pad شناخته شده هستند. این تبلت‌ها سری‌های T و M را در بر دارند که البته سری T با استقبال بیشتری رو به رو شد و در بازار موجود است. این تبلت‌ها قیمت ارزان و بدنه فلزی دارند که برای کاربران معمولی انتخابی عالی را رقم می‌زنند و همچنین رقیبی سرسخت برای تبلت‌های سامسونگ و لنوو نیز در این رده محسوب می‌شوند.

تبلت هواوی مدیا پد/ huawei-media-pad

 

موبایل‌های هواوی

درباره موبایل‌های هواوی باید اشاره کنیم که این برند چینی معمولا با موابلی‌های سری Y،پی، میت و نوا در بازار شناخته می‌شود. که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

 

گوشی‌های سری وای (Y)

در این راستا خوب است بدانید که موبایل‌های سری وای هواوی، جزو موبایل‌های ارزان بازار هستند اما در کنار این ویژگی مثلا موبایل Y7 باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی قدرتمندی نیز دارد.

 

گوشی‌های سری نوا هواوی

سری نوا که دیگر مدل موبایل‎های هواوی در بازار هستند ادامه‌دهنده راه گوشی‌های سری G هواوی بوده و با قیمت اقتصادی و نمایشگر 5 یا 5.5 اینچی نیز شناخته می‌شوند که امکانات یک گوشی پرچمدار را در اندازه‌ای کوچک‌تر به ارمغان می‌آورند.

هواوی نوا 4 / گوشی هواوی سری نوا / huawei nova

 

گوشی‌های سری میت هواوی

اما گوشی‌های سری میت از هیجان‌انگیزترین محصولات هواوی هستند که جزو پرفروش‌های بازار نیز محسوب می‌شوند. از باتری قدرتمند گرفته تا حضور نسخه‌های لاکچری در این سری مانند پورشه دیزاین جزو خصوصیات گوشی‌های سری میت هواوی محسوب می‌شود؛ البته همه آنها در مقایسه با قیمت نمونه‌های مشابه مسایر شرکت‌ها قیمت‌های قابل توجه و پایین‌تری دارند. در این مقاله از پلازا می‌توانید با بهترین گوشی‌های این سری یعنی هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو آشنا شوید. البته جدیدترین گوشی این سری هواوی میت 30 است که در اینجا نیز اطلاعاتی در مورد آن آمده است.

هواوی میت 20 پرو / Huawei mate 20 pro

 

گوشی‌های سری پی هواوی

سری بعدی گوشی‌های هواوی، موبایل‌های سری پی است. این سری هم گوشی‌های پرچمدار دارد و هم میان رده. این گوشی‌ها امکانات خوبی را در کنار ظاهری آراسته به ارمغان می‌آورند و مناسب افرادی هستند که به ظاهر شیک گوشی هوشمند خود در کنار ویژگی‌های برجسته توجه ویژه‌ای دارند. در این راستا هم باید بگوییم که جدیدترین عضو این خانواده هواوی پی 40 است که در این مقاله می‌توانید اطلاعاتی را در مورد آن کسب کنید.

huawei p40 expectations/انتظارات از هواوی پی 40

 


نکات جالبی از هواوی که احتمالا نمی‌دانید


در این بخش از مقاله که با ویدیویی نیز همراه است، به معرفی نکاتی جالب در مورد برند چینی هواوی می‌پردازیم:

  • نکته اول: در پاسخ به اینکه شرکت هواوی کجاست باید بگوییم به غیر از اینکه هواوی شعبه‌هایی در شهرهای معروف اروپایی و کشورهای دیگر دارد، محوطه بسیار بزرگی را در کشور چین به خود اختصاص داده است. این همه ماجرا نیست.
  • نکته دوم: این شرکت متروی اختصاصی برای جابه‌جایی کارکنانش دارد و 22 دقیقه با مترو طول می‌کشد تا همه هواوی را بگردیم.
  • نکته سوم: حالا در این محوطه ساختمان مجهز و قلعه مانندی مشاهده می‌شود که به واحد تحقیقات مخفی هواوی معروف است.

شرکت هواوی کجاست

  • نکته چهارم: هواوی عینک‌های هوشمندی می‌سازد که دارای اسپیکر داخلی بوده و کاربران می‌توانند از طریق آن موسیقی مورد علاقه خود را بشنوند. علاوه بر این وجود یک میکروفون در این عینک که به قابلیت نویز کنسلینگ برای برقراری تماس نیز مجهز است، از دیگر ویژگی‌های عینک هواوی به شمار می‌رود.
  • نکته پنجم: یک نکته جالب دیگر در مورد هواوی سیستم چرخان مدیریتی است.
  • نکته ششم: هواوی با امنیت آمریکا مشکلات جدی دارد. درواقع آمریکا بارها جاسوسی هواوی را به چالش کشده و تحقیقات زیادی را در این زمینه انجام داده است اما تاکنون نتوانسته است شکی را اثبات کند.
  • نکته هفتم: نکته جالب دیگر در مورد مؤسس هواوی این است که وی با داشتن کمتر از 2 درصد سهام هواوی، از ثروتمندترین افراد چینی محسوب می‌شود.
  • نکته هشتم:  مؤسس هواوی از طرفداران آیفون، درواقع رقیب گوشی‌های هواوی است. به طوری که وی برای خانواده‌اش گوشی آیفون خریده بود.
  • نکته نهم: 19 درصد بازار آمریکا به هواوی اختصاص یافته است و تقریبا هیچ کسی در آمریکا برند هواوی را نمی‌شناسد.
  • نکته دهم: هواوی از بزرگ‎ترین شرکت‌های تولید تجهیزات شبکه در جهان است.

 


سخن پایانی: هواوی در سال‌های اخیر


امروزه محصولات این شرکت و خدماتی که هواوی ارائه می‌دهد در 170 کشور جهان گسترش یافته است. در این راستا کیفیت محصولات هواوی به گونه‌ای بوده که توانسته است گوی سبقت را از رقیبان بسیاری در دنیای فناوری برباید و در سال 2015 به عنوان برند محبوب تولید کننده موبایل در جهان شناخته شود. همچنین برند هواوی در سال 2017 عنوان تنها شرکت چینی را در بین لیست باارزش‌ترین برندهای جهان از دید مجله فوربس را از آن خود کرد.

البته همه فناوری‌های هواوی به چیزهایی که گفتیم ختم نمی‌شود. این شرکت در زمینه تولید پردازنده‌های جدید توانسته است دریچه‌های جدیدی را به سمت بکارگیری هر چه بیشتر هوش مصنوعی در زندگی آینده مردم جهان بگشاید و با هدف استفاده از قدرت پردازش ابری و هوش مصنوعی گام جدیدی را در زمینه رقم زدن تجربه جدیدی از زندگی برای انسان‌ها برداشته است. همچنین می‌توانید اطلاعات بیشتری را از سایت رسمی شرکت هواوی که در بخش تاریخچه شرکت هواوی هم به آن اشاره کردیم نیز کسب کنید.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402