وانت برقی تسلا سایبر تراک (Cybertruck) با ظاهری «رادیکال»

وانت برقی تسلا/ وانت بار تسلا سایبرتراک / وانت الکتریکی تسلا/ ابر وانت تسلا/ Tesla Cybertruck
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تسلا سایبرتراک وانت پیکاپ الکتریکی با طراحی ظاهری عجیب و مشخصاتی خیره‌‎کننده است. اگر می‌خواهید بیشتر درباره ویژگی‌های این خودرو هیجان‌انگیز بدانید با پلازا باشید.

وانت برقی تسلا/ وانت بار تسلا سایبرتراک / وانت الکتریکی تسلا/ ابر وانت تسلا/ Tesla Cybertruck

تسلا از آن دست شرکت‌هایی است که همیشه با محصولات پیش‌گامانه‌اش طرفداران و اهالی دنیای خودرو و تکنولوژی را غافل‌گیر می‌کند. این‌بار این شرکت وانت پیکاپ الکترونیکی سایبرتراک را رونمایی کرده است که در سه نسخه تک و دو و سه موتوره عرضه خواهد شد. هنوز اطلاعاتی از قدرت این موتورها و گشتاورشان بیان نشده است؛ اما درمجموع اطلاعات کافی از این خودرو در دست داریم که درادامه و در قالب موضوعات زیر، به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


پیشینه ساخت وانت پیکاپ تسلا


سال 2012، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، از ساخت وانتی برای رقابت با وانت فورد F-250 خبر داده بود که می‌توانست بار زیادی را تحمل کند. همچنین ماسک در اوایل سال 2014، پیش‌بینی کرده بود ساخت وانت یادشده چهار یا پنج سال طول می‌کشد و بعد از این مدت، رونمایی خواهد شد. حالا این اتفاق افتاده و تسلا وانت پیکاپ خود را رونمایی کرده است؛ اما این همه ماجرا نیست. اگر تمایل دارید درباره ایلان ماسک، مؤسس تسلا، اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله پلازا را مطالعه کنید.

وانت برقی تسلا/ وانت بار تسلا سایبرتراک / وانت الکتریکی تسلا/ ابر وانت تسلا/ Tesla Cybertruck

اواسط سال 2016، هم ایلان ماسک گفته بود، قصد دارد نوع جدیدی از وانت پیکاپ را روانه بازار کند. این وانت قرار بود از شاسی و بدنه‌ای استفاده کند که برای ون یا وانت پیکاپ استفاده می‌شود. بااین‌همه، انتظار می‌رفت وانت بار تسلا اندازه‌ای مشابه اندازه فورد F-250 داشته باشد. ناگفته نماند در سال 2017 و در زمان رونمایی خودرو تسلا روداستر، تصاویری از وانت پیکاپ تسلا با این پیش‌زمینه نیز منتشر شد که پنج سال از زمان ساخت آن می‌گذرد.

از سال 2018 به‌بعد، تسلا دو رویکرد برای پیاده‌سازی ون در پیش گرفت: ۱. از شاسی مرسدس بنز اسپرینتر استفاده کند؛ ۲. ویژگی‌های الکترونیکی و باتری و سایر ویژگی‌های موردنیاز طراحی را تسلا به این خودرو اضافه کند. آنجا بود که ایلان ماسک از رونمایی این وانت در سال 2019 خبر داد.

 

تسلا و رونمایی وانت جدید تسلا سایبرتراک

با‌توجه‌به پیشینه بیان‌شده، بعد از سال‌ها تحقیق و بررسی، در‌نهایت وانت سایبر تراک تسلا معرفی شد. این خودرو که به‌نظر ظاهر نامتعارفی دارد، بسیار خبرساز شده و مشخصات فنی سوپراسپرت‌های پیشرفته و سوپروانت‌های قدرتمند را در خود جای داده است. درکنار همه ویژگی‌ها باید اشاره کنیم بدنه تسلا سایبرتراک از فولاد و آلومینیم ساخته شده است و به‌نوعی می‌توان بدنه آن را ضدگلوله نیز معرفی کرد. با‌این‌حساب، مقاومت چشمگیر نیز از دیگر ویژگی‌های تسلا سایبرتراک محسوب می‌شود.

وانت برقی تسلا/ وانت بار تسلا سایبرتراک / وانت الکتریکی تسلا/ ابر وانت تسلا/ Tesla Cybertruck

 


اطلاعات فنی وانت الکتریکی تسلا


درباره‌ مشخصات فنی تسلا سایبرتراک باید بگوییم در سه نوع تک و دو و سه موتوره عرضه خواهد شد که در هر نوع مشخصات مختص به خود را دارد. با ویژگی‌هایی که تسلا سایبرتراک از آن‌ها بهره می‌برد، برخورداری از حالت پرواز ارتفاع باعث خواهد شد ارتفاع بدنه به‌حداقل برسد و راننده در زمان حمل بار قابلیت انتخاب Load mode را نیز داشته باشد. درباره سیستم انتقال قدرت تسلا سایبرتراک نیز باید بگوییم در نوع تک‌موتوره از سیستم انتقال قدرت RWD و در دو نوع دیگر از سیستم انتقال قدرت جهارچرخ محرک، یعنی AWD، سود می‌برد. برای آشنایی بیشتر با سیتم مذکور می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

وانت برقی تسلا/ وانت بار تسلا سایبرتراک / وانت الکتریکی تسلا/ ابر وانت تسلا/ Tesla Cybertruck

 

جدول مشخصات فنی وانت الکتریکی تسلا سایبرتراک

با‌توجه‌به مشخصات فنی تسلا سایبرتراک که در جدول زیر هم آمده است، این خودرو می‌تواند از شیب 35 درجه بالا رود و از زاویه 28 درجه نیز پایین بیاید. بااین‌‌حال، برخورداری از فناوری کمک‌راننده اتوپایلوت و پارک خودکار نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو محسوب می‎شود. در اینجا می‌توانید ویدئویی از سیستم اتوپایلوت تسلا را مشاهده کنید.

در بخش تک‌موتوره، با هربار شارژ کامل باتری تسلا سایبر تراک می‌تواند حداکثر 402 کیلومتر را بدون نیاز به شارژ طی کند. شایان ذکر است نهایت سرعت مدل‌های مختلف تسلا سایبرتراک بین 180 تا 210 کیلومتربرساعت تخمین زده شده است. درادامه، جدول مشخصات این خودرو را نیز مشاهده می‌کنید.

مشخصاتتسلا سایبرتراک
شتاب 0 تا 100کمتر از 6.5 ثانیه در نوع تک موتوره
در نوع دو موتوره کمتر از 4.5 ثانیه و در نوع پیشرفته‌تر کمتز از 2.9 ثانیه
نهایت سرعتدر نوع تک موتوره: 175 کیلومتر برساعت
در نوع دو موتوره: 195 کیلومتر برساعت
در نوع سه موتوره: 210 کیلومتر بر یاعت
شعاع حرکتی با شارژ کاملدر نوع تک موتوره: بیش از 402 کیلومتر
در نوع دوموتوره: بیش از 482 کیومتر
در نوع سه موتوره: بیش از 800 کیلومتر
سیستم انتقال قدرتدر نوع تک موتوره RWD
در نوع دو و سه موتوره AWD
ظرفیت حمل بار1600 کیلوگرم
ظرفیت بکسلحدود 3402 کیلوگرم
در نوع دو موتوره 4536 کیلوگرم
سیستم اتوپایلوت و پارک خودکاراستاندارد
زاویه زمین با خطی که از نوک لاستیک به سپر35 درجه
مین با خط گذرنده از نوک لاستیک عقب تا سپر عقب28 درجه
سیستم تعلیق هوااستاندارد
فاصله کف بدنه با سطح زمین40 سانتی‌متر

 


طراحی وانت برقی تسلا سایبرتراک


همان‌طور که تاکنون دریافتید و با توجه به توضیحاتی که در بخش پیشینه تسلا سایبرتراک بیان کردیم، باید بگوییم که طراحی بدنه این خودرو به گونه‌ای است که دو نوع کاربرد را برایش تعریف می‌کند. از طرفی بدنه این خودرو مناسب بک خودروی مسافربری و ون بوده و از طرف دیگر می‌تواند مناسب برای حمل بار نیز تنظیم شود. و باتری آن نیز در بخش پایینی خودرو قرار گرفته است.
cybertruck / tesla/ تسلا سایبر تراک / ابر وانت تسلا سایبر تراک

طراحی خارجی وانت برقی تسلا سایبرتراک

همان‌طور که در تصاویر این خودرو مشاهده می‌کنید، تسلا سایبرتراک ظاهری رویایی و کاملا تخیلی دارد. خوب است بدانید که در طراحی بدنه تسلا سایبرتراک، از فیلم‌های علمی تخیلی الهام گرفته شده است. چراغ‌های باریک، نمای مثلث شکل خودرو، طراحی جالب سقف با نمای شکسته همه اینها دست به دست هم داده‌اند تا تسلا سایبروانت به عنوان خودرویی که از طراحی پیشگامانه و روبه‌جلویی سود می‌برد، شناخته شود. همچنین خوب است اشاره کنیم که جنس بدنه این خودرو از فولاد بسیار سخت 30 ایکس بوده و مقاومت بسیار بالایی نیز دارد. درواقع بدنه یاد شده در برای شلیک گلوله‌های کالیبر 9 میلی‌متر مقاوم بوده و شیشه‌های خودرو نیز از مقاومت بالایی در برابر تصادفات احتمالی برخوردار هستند.

 

طراحی داخلی وانت الکتریکی تسلا سایبرتراگ

اگر چه زمانی که تسلا در حال طراحی سایبر تراک بود، بیان کرد که ابر وانت بار تسلا دارای ویژگی‌های نرم افزاری پیشرفته و آینده‌نگرانه‌ای است. از این رو مشاهده می‌شود که در داخل خودرو یک نمایشگر 17 اینچی بر روی داشبورد سفید، زیبا و ساده خودنمایی می‌کند که برای نمایش اطلاعات سیستم نرم افزاری خودرو در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، طراحی عجیب فرمان هم از دیگر ویژگی‌های طراحی داخلی در این خودرو محسوب می‌شود.  صندلی‌های وانت الکتریکی تسلا که اسپرت هستند نیز در زمان رانندگی قابلیت تنظیمات مشخصی را هم دارند. با همه این‌ها خوب است بدانید که استفاده از حداقل دکمه‌ها در این خودرو برای اعمال تنظیمات از دید تسلا رویکردی آینده‌نگرانه نیز محسوب می‎شود.
همچنین خوب است بدانید که پوشش قسمت باربری خودرو بدون صرف هیچگونه انرژی به‌راحتی جمع خواهد شد و پشت شیشه عقب وانت بار تسلا پنهان می‌شود. در مورد راحتی جابجایی وسایل مختلف با وانت جدید تسلا نیز باید اشاره کنیم، بعد از اینکه درِ قسمت ورودی بار باز می‌شود، می‌توانیم شاهد تکیه گاهی شیب‌دار باشیم که مناسب برای انتقال وسایلی مانند موتورسیکلت و دوچرخه خواهد بود.

 


ظرفیت وانت برقی تسلا


با توجه به مشخصاتی که در بهش مشخصات فنی تسلا بیان کردیم باید اشاره کنیم که ظرفیت وانت برقی تسلا در مدل‌های مختلف متفاوت است. در مورد قابلیت حمل سرنشین باید بگوییم که این ابر وانت تسلا ظرفیت 6 نفر را دارد. علاوه بر این ظرفیت بکسل نیز از دیگر ویژگی‌های خیره‌کننده در وانت الکتریکی تسا سایبرترک محسوب می‌شود که در مدل‌های مختلف نیز این مقدار متفاوت خواهد بود. در این راستا باید اشاره کنیم که ظرفیت بکسل وانت برقی تسلا سایبر تراک در نوع تک موتوره، دو موتوره و سه موتوره به ترتیب حدود 3402، 4536 و 6,350 کیلوگرم بیان شده است. همچنین قابلیت حمل بار تسلا سایبر تراک نیز معادل 1600 کیلوگرم گزارش شده است.

 


سخن پایانی: تاریخ عرضه و قیمت


قیمت تسلا سایبرتراک در مدل پایه از 39 هزار و 900 دلار آغاز می‌شود که با توجه به مشخصات ارائه داده شده در این نسخه 10 هزار دلار ارزان‌تر است. اما در نسخه‌های قدرتمندتر یعنی مدل‌های دوموتوره قیمت‌هایی به ترتیب معادل 49 هزار و 900 دلار و 69 هزار و 900 دلار دارد. در مورد زمان عرضه وانت برقی تسلا هم باید اشاره کنیم که احتمالا تسلا اواخر سال 2021 میلادی وانت پیکاپ تسلا سایبرتراک را روانه بازار کند.
با همه اینها برای بررسی‌های دقیق‌تر از ویژگی‌های تسلا سایبرتراک باید تا زمان عرضه آن منتظر بمانیم تا بتوانیم بیشتر با ویژگی‌های خودروی یاد شده آشنا شویم و ببینیم سایر دستاوردهای ایلان ماسک در این ابر وانت تسلا چه بوده است و آیا در عمل هم چیزی که توصیف می‌شود و از ظاهر پیشگامانه‌اش پیداست، می‌تواند رقیبی واقعی برای همتایانش باشد یا خیر؟
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402