بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

instagram / بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در صورتی که بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را بدانید، می‌توانید موثرترین زمان‌بندی را برای پست‌ها داشته و آن‌ها را بهتر برنامه‌ریزی کنید؛ اما ساعت طلایی انتشار پست در اینستا چه ساعتی است؟

اینستاگرام طی چند سال گذشته تغییرات زیادی به الگوریتم‌های خود داده است. این تغییرات سبب شدند کاربران به راحتی گذشته نتوانند پست‌های خود را در معرض دید مخاطبین قرار دهند. برای مثال اکنون اولویت نمایش پست با دوستان و اعضای خانواده است و کمتر پیش می‌آید پستی که مربوط به یک شرکت تجاری است در تایم‌لاین کاربران قرار بگیرد. مخصوصا اگر در آن پست لینکی وجود داشته باشد که شما را از اینستاگرام خارج کند. به همین دلیل کسب و کارها برای آن که بتوانند از بیشترین پتانسیل خود در این شبکه اجتماعی بهره ببرند باید به خوبی با قواعد پست گذاشتن و به طور دقیق‌تر بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام باشند.

فهرست مطالب

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

صد البته پیدا کردن زمان مناسب کار ساده‌ای نیست. آیا باید پست‌هایمان را در ساعت اوج اینستاگرام که بیشتر کاربران در حال چک کردن آن هستند ارسال کنیم یا باید زمانی که اینستاگرام خلوت‌تر است و تعداد مخاطبین کمتری داریم این کار را انجام دهیم؟ چگونه تایم پست گذاشتن در اینستاگرام را پیدا کنیم؟ در این مطلب سعی می‌کنیم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

روز هفته

هنگام پست گذاشتن در اینستاگرام تعداد مخاطبین و نحوه تعامل با آن‌ها در هر روز هفته متفاوت است. مثلا اگر به شما بگوییم 5 صبح از بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام است حتما تعجب می‌کنید. بیشتر کاربران هنگام بیدار شدن از خواب اولین کاری می‌کنند چک کردن گوشی‌شان برای پیام‌ها و رویدادهای مختلف است.

به همین دلیل در این ساعت، در طول روزهای شنبه تا چهارشنبه بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در ایران است چرا که مخاطبین بیشتری نسبت به روزهای آخر هفته آنلاین خواهند بود. با وجود این ممکن است ساعت 5 صبح روز شنبه هم به نسبت سایر روزها وقت خیلی خوبی نباشد زیرا بیشتر مردم با عجله در حال رفتن به سر کار خود هستند و احتمالا فرصت چک کردن اینستاگرام را نخواهند داشت.

ساعت‌های استراحت در روزهای کاری؛ چه ساعتی پست بزارم برای اکسپلور؟

بسیاری از کاربران در ساعت‌هایی که برای استراحت در طول کار برایشان در نظر گرفته شده مثل ساعت ناهار، اینستاگرام خود را چک می‌کنند. به همین ترتیب در ساعت‌های پایانی نیز اکثرا علاقه‌ای به انجام کار خود ندارند و در عوض به اینستاگرام مراجعه می‌کنند. این ساعت‌ها معمولا بهترین زمان پست گذاشتن در روز به‌حساب می‌آیند.

از منطقه‌های زمانی مختلف به سود خود استفاده کنید

هرچقدر مخاطبان شما از نظر جغرافیایی بیشتر متراکم باشند، انتخاب یک ساعت به خصوص برای ارسال پست‌ها نیز اهمیت کمتری پیدا می‌کند. با این وجود اگر بیشتر مخاطبین مورد نظرتان در یک شهر یا کشور هستند، حتما منطقه زمانی آنجا را به عنوان معیار اصلی برای زمان ارسال پست در نظر بگیرید.

اگر می‌خواهید پست شما اولین پستی باشد که کاربران هنگام بیدار شدن از خواب آن را می‌بینند باید زمانی را انتخاب کنید که بیشتر مخاطبینتان از خواب بیدار شدند و می‌خواهند روز خود را شروع کنند.

پیرو مخاطبین خود باشید

مطالب زیادی در اینترنت وجود دارند که می‌گویند فلان زمان ساعت طلایی پست گذاشتن اینستا است. با وجود اینکه بیشتر آن‌ها درست می‌گویند ولی اگر مخاطبین شما با مخاطبین عادی یک صفحه متفاوت باشند، این مطالب چندان به درد شما نمی‌خورند. برای مثال ساعت طلایی یک صفحه که بیشتر دنبال‌کنندگان آن را افراد جوان و نوجوان تشکیل می‌دهند با یک صفحه که مخاطبانش بیشتر افراد میان‌سال هستند متفاوت است؛ به همین دلیل است که برای یک صفحه ممکن است بهترین زمان پست گذاشتن در شب باشد و برای یک صفحه دیگر در روز.

موثرترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

اما چگونه بدانیم مخاطبین ما چه زمانی بیشتر آنلاین هستند؟ اگر یک اکانت بیزینس اینستاگرام داشته باشید، به آمار و ارقام و اطلاعات زیادی در ارتباط با صفحه خود دسترسی خواهید داشت.

برای مثال می‌توانید در Instagram Insights به قسمت Audience بروید و ببینید مخاطبین صفحه شما بیشتر در چه زمان‌هایی فعال هستند تا موثرترین زمان انتشار پست در اینستاگرام خود را پیدا کنید. این قسمت اطلاعات جامعی از صفحه شما در اختیارتان قرار می‌دهد و شما را کاملا از یک اپلیکیشن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام بی‌نیاز می‌کند.

تعداد پست‌ها

برای آنکه صفحه اینستاگرام شما به روز باشد، باید به طور مداوم پست‌های جدیدی ارسال کنید. تعداد پست‌ها به دلخواه شما می‌تواند از 1 تا حداکثر 3 پست در روز باشد. نکته مهمتر این است که پست‌های متنوع و مختلفی ارسال کنید تا مخاطبین شما گمان نکنند تنها برای فروختن یک کالا یا خدمات با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. بیشتر از همه باید کیفیت پست‌ها را بالا ببرید و نه کمیت آن‌ها.

زمینه فعالیت شما هم ساعت مخصوص به خود را دارد

فاکتور بعدی که باید در نظر بگیرید زمینه فعالیت و موضوع پیج شما است. زیرا هر موضوعی زمان مخصوص به خودش را دارد. برای مثال آمار و ارقام شرکت HubSpot نشان می‌دهد:

  • بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام برای شرکت‌های فناوری چهارشنبه‌ها ساعت 10 صبح است
  • بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام برای شرکت‌های خرده فروشی شنبه‌ها از 11 صبح تا 1 بعد از ظهر است
  • ساعت طلایی پست گذاشتن اینستا برای موسسات آموزشی دوشنبه‌ها ساعت 8 شب است
  • بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درمانی بهداشتی سه‌شنبه‌ها ساعت 1 بعد از ظهر است
  • بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام برای سازمان‌های غیرانتفاعی سه‌شنبه‌ها ساعت 3 بعد از ظهر و ساعت 9 شب، چهارشنبه‌ها ساعت 3 و 4 بعد از طهر، پنجشنبه‌ها ساعت 2 و 3 بعد از ظهر و جمعه‌ها ساعت 10 صبح و 2 بعد از ظهر است

علاوه بر این به گفته Sprout Social:

  • ساعت طلایی پست گذاشتن اینستا برای شرکت‌های تولیدکننده کالاهای مصرفی چهارشنبه‌ها ساعت 3 بعد از ظهر است
  • موثرترین زمان انتشار پست در اینستاگرام برای شرکت‌های رسانه‌‌ای جمعه‌ها ساعت 9 صبح است

البته که این آمار مربوط به کاربران ایرانی نیست ولی از آنجایی که داده‌های زیادی در این زمینه برای ایران وجود ندارد، می‌توانید تا حدودی از این آمارها برای تعیین زمان انتشار پست‌ها الگو بگیرید.

روزی چند پست در اینستاگرام بگذاریم؟

برای آنکه بتوانید تعداد دنبال کنندگان صفحه خود را افزایش دهید و به مخاطبین بیشتری دسترسی پیدا کنید باید صفحه را به روز نگه دارید. اما سوال مهم این است که روزی چند پست در اینستاگرام بگذاریم؟ شاید بهترین پاسخ به این سوال را بتوانیم از صفحات برندهای مطرح و بزرگ پیدا کنیم. گزارشات نشان می‌دهند که کمپانی‌های مطرح به طور میانگین روزی 1.5 بار پست جدیدی در صفحه خود منتشر می‌کنند.

instagram / مدت زمان پست اینستاگرام

بهتر است در هر روز بین 1 تا نهایتا 3 پست ارسال کنید. نکته‌ای که باید خیلی به آن توجه کنید، حفظ ریتم ارسال پست‌ها است. اگر تصمیم گرفتید روزی 2 پست در اینستاگرام بگذارید، دیگر این تعداد را تغییر ندهید. مثلا صفحه‌ای را در نظر بگیرید که برای یک مدت طولانی در 3 روز هفته پست ارسال می‌کرده به همین دلیل در طول این مدت مخاطبین زیادی را جذب خود کرده است.

اگر این صفحه ناگهان هفته‌ای یک یا دو بار پست بگذارد، مخاطبین آن کم کم این صفحه را فراموش خواهند کرد و تعداد پسندها و نظرات نیز به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

instagram / بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستا

برای پیش‌گیری از این اتفاق ابتدا با تعداد پست‌های اندک فعالیت خود را شروع کنید. مثلا با 3 پست در هفته کار را آغاز کنید و به مرور زمان این عدد را بیشتر کنید. البته همیشه به خاطر داشته باشید که کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد. اگر پست‌هایتان تصاویر با کیفیت و کپشن‌های هوشمندانه‌ای داشته باشند، کاربران بیشتر با شما تعامل خواهند کرد و بر عکس اگر صفحه را با پست‌های بی‌ارزش و بلاتکلیف پر کنید، کمتر کسی به شما توجه می‌کند.

instagram / بهترین زمان بارگذاری اینستاگرام

به طور خلاصه ابتدا تعداد پست‌هایی که از عهده آماده‌سازی و ارسال آن‌ها برمی‌آیید را مشخص و برای هر کدام تا می‌توانید وقت بگذارید. به مرور زمان که با ابزارهای مختلف اینستاگرام آشنا شدید و توانستید کار تولید محتوا را با سرعت بیشتری انجام دهید، می‌توانید تعدادهای پست‌ها را نیز بیشتر کنید. در صورتی که کیفیت پست‌های شما از ابتدا بالا باشد، دنبال کنندگان صفحه‌تان حتما از پست‌های بیشتر استقبال خواهند کرد.

موثرترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

به طور کلی بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرم در روزهای آخر هفته و بین ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر است. اما به طور دقیق‌تر ساعات و روزهای زیر جزو زمان‌های ایده‌آل و به عبارت دیگر ساعت اوج اینستاگرام به حساب می‌آیند.

instagram / بهترین زمان بارگذاری اینستاگرام

  • شنبه: 11 صبح
  • یکشنبه: از 10 صبح تا 2 بعد از ظهر
  • دوشنبه: از 11 صبح تا 5 بعد از ظهر
  • سه‌شنبه: 5 صبح و از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر
  • چهارشنبه: 5 و 11 صبح و 3 بعد از ظهر
  • پنجشنبه: 5 و 11 صبح و از 3 تا 4 بعد از ظهر
  • جمعه: 5 صبح و از 9 صبح تا 4 بعد از ظهر

البته باید باز هم به این نکته اشاره کنیم که این آمار مربوط به کاربران خارجی است. برای کاربران داخلی بهتر است به نکاتی که در بخش اول مطلب در مورد روز هفته و ساعات کاری اشاره کردیم، توجه داشته باشید.

سخن پایانی

انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام از پیش شرط‌های اصلی برای حضور موفق و موثر در این شبکه اجتماعی است. با انتخاب زمان مناسب می‌توانید محتوای خود را در بهترین زمان به دست دنبال‌کنندگان‌تان برسانید و به این ترتیب مخاطبینی را جذب صفحه خود کنید که با اشتیاق از پست‌های شما استقبال و آن‌ها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
شادی
.
23 خرداد 1400، 07:40
پاسخ
0
0
سلام از بعضی از مطالب سایت شما بازدید کردم سایت بسیار جالبی دارید با مطالب بسیار خوب و ظاهر زیبا و البته سؤ خوب عالی بودین
avatar
Hannah Flack
.
17 آبان 1399، 07:24
پاسخ
0
0
ممنون بخاطر مطلب خوب و مفیدتون
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402