معرفی همه گوشی های سامسونگ سری نوت (Note) + قیمت در بازار

گوشی های سامسونگ سری نوت / Galaxy-Note-Series
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی های سامسونگ سری نوت (Note) از سال 2011 وارد بازار شدند و با حضور قدرتمند خود، نظر مثبت کاربران را به خود جلب کردند. در ادامه همه گوشی های سامسونگ سری گلکسی نوت را با هم مرور خواهیم کرد.

همچنین بخوانید :

کمپانی سامسونگ یکی از قدرتمندترین غول‌های تکنولوژی در زمینه طراحی و تولید انواع گوشی هوشمند به شمار می‌رود. در سال 2011 سامسونگ دست به اقدامی جسورانه زد و برای اولین بار گوشی‌هایی با قد و قامت بزرگ و با عنوان «فبلت» را روانه بازار کرد. اگرچه این اقدام سامسونگ، ریسک بالایی داشت و ممکن بود کاربران از آن استقبال نکنند؛ اما قرار دادن یک قلم هوشمند در کنار گوشی‌های سری گلکسی نوت، تقریبا نظر هر مخاطبی را به خود جلب می‌کرد. می‌توان گفت سری گلکسی نوت سامسونگ در حالت کلی شبیه سری Galaxy S طراحی شده‌اند، با این تفاوت که صفحه نمایشی بزرگ‌تر داشته و از یک قلم دیجیتال S Pen نیز بهره می‌برند.

گوشی های سامسونگ سری نوت / Galaxy-Note-Series

حدود 8 سال از ظهور اولین عضو از سری گوشی‌های نوت سامسونگ در بازار می‌گذرد و به وضوح می‌توان پیشرفت و نوآوری را در این سری مشاهده کرد. سامسونگ در سال جاری از جدیدترین پرچمداران خود یعنی گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس رونمایی کرد و قدرت خود را بیش از پیش به رخ حریفان و رقیبان خود کشید. اگر علاقمند هستید که تاریخچه گوشی های سامسونگ سری نوت (Galaxy Note) را مطالعه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با پلازا همراه باشید. البته چنانچه قصد خرید گوشی را دارید پیشنهاد می‌شود حتما سری به این مقاله بزنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • گوشی های سامسونگ سری نوت (Galaxy Note)
    • سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس
    • سامسونگ گلکسی نوت 10
    • سامسونگ گلکسی نوت 9
    • سامسونگ گلکسی نوت 8
    • سامسونگ گلکسی نوت 7
    • سامسونگ گلکسی نوت 5
    • سامسونگ گلکسی نوت 4
    • سامسونگ گلکسی نوت اج
    • سامسونگ گلکسی نوت 3
    • سامسونگ گلکسی نوت 2
    • سامسونگ گلکسی نوت

 


گوشی های سامسونگ سری نوت (Galaxy Note)


در ادامه با همه گوشی های سامسونگ سری نوت آشنا می‌شویم.

 

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

سامسونگ نوت/ +Samsung-Galaxy-Note-10

نام مدلSamaung Galaxy Note 10 Plus
حافظه داخلی256 گیگابایت
مقدار رم12 گیگابایت
تعداد سیمکارت2
دوربیندوربین اصلی: دوربین چهارگانه (12+12+16+ToF)

دوربین سلفی: 10 مگاپیکسل

باتری4300 میلی آمپرساعت با قابلیت شارژ سریع 45 واتی
پردازنده اصلیاگزینوس 9825
نمایشگر6.8 اینچ سوپر امولد
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیدارد (تا 1 ترابایت)
قیمت فعلی12.500.000 تومان

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس یک گوشی هوشمند به تمام معنا است. این محصول از یک نمایشگر 6.8 اینچ بهره برده و در دسته فبلت‌ها جا می‌گیرد. طراحی این گوشی بسیار زیبا و هوشمندانه انجام شده است و دوربین سلفی در یک بریدگی حفره‌ای شکل به‌گونه‌ای تعبیه شده  که نسبت صفحه نمایش به بدنه این گوشی 90.9 درصد است و نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند. بدنه این محصول ترکیبی از شیشه و فلز است که زیبایی گوشی را دوچندان کرده است. خاطر نشان می‌شود گلکسی نوت 10 پلاس مجهز به گواهینامه IP68 است و تا عمق 1.5 متری آب، حدود 30 دقیقه دوام می‌آورد.

در قاب پشتی گلکسی نوت 10 پلاس یک آرایش عمودی از دوربین چهارگانه را شاهد هستیم. دوربین اصلی و دوم این گوشی 12 مگاپیکسلی، دوربین سوم 16 مگاپیکسل و دوربین چهارم یک سنسور ToF است که برای ایجاد عمق در عکاسی استفاده می‌شود. این پرچمدار، مجهز به حالت عکاسی در شب یا همان Night Mode است که سبب می‌شود کیفیت عکس‌های ثبت شده در شب نیز قابل قبول باشند. گفتنی است این گوشی مجهز به ویژگی لرزش‌گیر است و با پشتیبانی از فیلمبرداری 4K، ویدیوهای باکیفیتی را ضبط و ثبت می‌کند. برای مطلع شدن از ویژگی‌های کامل دوربین گلکسی نوت 10 پلاس حتما این مقاله را مطالعه کنید.

در قلب این گوشی یک تراشه اگزینوس 9825 قرار گرفته است که از دسته تراشه‌های 7 نانومتری است و قدرت بالایی در اجرای برنامه‌ها دارد. این تراشه ترکیبی از دو هسته Mongoose، دو هسته Cortex-A75 و چهار هسته Cortex-A55 است. این در حالی است که پردازنده گرافیکی Mali-G76 نیز مسئولیت اجرای بازی‌های سنگین و پردازش‌های گرافیکی را به خوبی برعهده گرفته است. گلکسی نوت 10 پلاس از یک قلم دیجیتال S Pen نیز بهره می‌برد که کار با این فبلت را لذت‌بخش‌تر کرده است. وجود حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش، باتری 4300 میلی‌آمپر ساعتی و قابلیت شارژ کردن سایر گوشی‌ها به صورت بی‌سیم با توان 9 واتی از دیگر ویژگی‌های منحصربفرد این پرچمدار به شمار می‌روند. گلکسی نوت 10 پلاس از سیستم عامل اندروید 9.0 پای و رابط کاربری One UI پشتیبانی کرده و مجهز به دستیار صوتی سامسونگ بیکسبی (Bixby) نیز است.

 

سامسونگ گلکسی نوت 10

گوشی سامسونگ نوت/ Samsung-Galaxy-Note-10

نام مدلSamsung Galaxy Note 10
حافظه داخلی256 گیگابایت
مقدار رم8 گیگابایت
تعداد سیمکارت2
دوربیندوربین اصلی: سه‌گانه (12+12+16)

دوربین سلفی: 10 مگاپیکسل

باتری3500 میلی‌آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع 25 واتی
پردازنده اصلیاگزینوس 9825
نمایشگر6.3 اینچ داینامیک امولد
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیندارد
قیمت فعلی11.150.000 تومان

سامسونگ گلکسی نوت 10 از یک نمایشگر تقریبا تمام صفحه 6.3 اینچی و بریدگی Infinity-O برای جایگذاری دوربین سلفی بهره برده و می‌توان گفت هیچگونه حاشیه‌ای در اطراف این نمایشگر دیده نمی‌شود. این گوشی نیز همانند گلکسی نوت 10 پلاس از نسبت صفحه نمایش به بدنه 90.9 درصد بهره می‌برد. بدنه گلکسی نوت 10 از شیشه و فلز ساخته شده است و از آنجا که مجهز به گواهینامه IP68 است، می‌تواند در عمق 1.5 متری آب برای 30 دقیقه دوام بیاورد.

در قاب پشتی این گوشی یک آرایش عمودی از دوربین سه‌گانه را شاهد هستیم که دو سنسور عریض و تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی و یک سنسور فوق عریض 16 مگاپیکسلی را شامل می‌شود. این در حالی است که یک دوربین 10 مگاپیکسلی در قاب جلو نیز وظیفه ثبت عکس‌های سلفی را برعهده دارد. همچنین به‌واسطه قابلیت فیلمبرداری 4K، ویدیوهایی با کیفیت عالی را می‌توان با این گوشی ضبط کرد. گلکسی نوت 10 از پردازنده اگزینوس 9825 که متشکل از دو هسته Mongoose، دو هسته Cortex-A75 و چهار هسته Cortex-A55 است تشکیل شده و پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12، به خوبی این محصول را در اجرای بازی‌های سنگین سرافراز کرده است.

ظرفیت باتری این گوشی در حدود 3500 میلی‌آمپر ساعت است که با توجه به اندازه صفحه نمایش می‌تواند برای یک شبانه‌روز شارژ خود را حفظ کند. این محصول نیز قابلیت شارژ سریع داشته و همچنین می‌تواند همانند یک پاوربانک عمل کرده و گوشی‌ها و گجت‌های دیگر را که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند را با توان 9 وات شارژ کند. گلکسی نوت 10 نیز از قلم دیجیتال S Pen بهره برده و حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر آن تعبیه شده است. این محصول، اندروید 9.0 پای و رابط کاربری One UI را اجرا کرده و از دستیار صوتی بیکسبی نیز پشتیبانی می‌کند. در این مقاله دو گوشی قدرتمند گوگل پیکسل 4 و گلکسی نوت 10 با هم مقایسه شده‌اند.

 

سامسونگ گلکسی نوت 9

سامسونگ گلکسی نوت/ Samsung-Galaxy-Note-9

نام مدلSamsung Galaxy Note 9
حافظه داخلی128 گیگابایت
مقدار رم6 گیگابایت
تعداد سیمکارت2
دوربیندوربین اصلی: دوگانه (12+12)

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

باتری4000 میلی‌آمپر ساعت
پردازنده اصلیاگزینوس 9810
نمایشگر6.4 اینچ سوپر امولد
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیدارد (تا 512 گیگابایت)
قیمت فعلی10.974.000 تومان

یکی دیگر از شاهکارهای سامسونگ، طراحی و تولید گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9 است. این گوشی مجهز به یک نمایشگر بدون مرز و عریض 6.4 اینچی سوپر امولد است و رزولوشنی در حدود 1440 در 2960 را به نمایش می‌گذارد. همچنین قلم دیجیتال S Pen این گوشی به راحتی می‌تواند روی صفحه نمایش بدون لبه مانور داده و ذهنیات کاربر را ترسیم کند. برای اولین بار در گلکسی نوت 9 است که قلم S Pen از تکنولوژی بلوتوث بهره می‌برد تا به عنوان یک کنترل از راه دور برای گوشی عمل کند. بدنه این محصول نیز ترکیبی از شیشه و فلز است که زیبایی گوشی را دوچندان کرده است.

در قاب پشتی گلکسی نوت 9، یک دوربین دوگانه با آرایش افقی تعبیه شده است که ترکیبی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی و لنزهای تله‌فوتو و واید است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این گوشی نیز توانایی ثبت پرتره‌هایی با کیفیت عالی را دارد. باتری گلکسی نوت 9 با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت قادر است برای یک شبانه‌روز کامل، جوابگوی نیازهای کاربر باشد. در این مقاله دوربین سامسونگ گلکسی نوت 9 از نگاه DxOMark بررسی شده است.

این گوشی نیز از گواهینامه IP68 بهره برده و تا عمق 1.5 متری برای 30 دقیقه دوام می‌آورد. شما می‌توانید با استفاده از اسکن هوشمند که ترکیبی نوآورانه از تشخیص چهره و اسکن چشم است، گوشی را آنلاک کنید.

سامسونگ در گلکسی نوت 9 از تراشه اگزینوس 9810 بهره جسته که ترکیبی از چهار هسته Mongoose M3 و چهار هسته Cortex-A55 است. مضاف براین پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18 نیز برای اجرای بازی‌های سنگین انتخاب شده است. درواقع سامسونگ برای این گوشی یک سیستم خنک‌کننده آبی-کربنی را لحاظ کرده است که سبب می‌شود پردازنده مدرن گلکسی نوت 9، خیلی دیرتر داغ شده و عملکرد بالای دستگاه در حین اجرای بازی همچنان حفظ شود. مضاف براین یک تنظیم کننده عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) در این دستگاه به کار گرفته شده است که روان بودن و کند نبودن بازی را تضمین می‌کند. این گوشی از سیستم عامل اندروید Oreo 8.1 پشتیبانی می‌کند.

 

سامسونگ گلکسی نوت 8

گوشی نوت سامسونگ/Samsung Galaxy Note 8

نام مدلSamsung Galaxy Note 8
حافظه داخلی64 گیگابایت
مقدار رم6 گیگابایت
تعداد سیمکارت2
دوربیندوربین اصلی: دوگانه (12+12)

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

باتری3300 میلی‌آمپر ساعت
پردازنده اصلیاگزینوس 8895
نمایشگر6.3 اینچ سوپر امولد
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیدارد (تا 256 گیگابایت)
قیمت8.000.000 تومان

سامسونگ گلکسی نوت 8 مجهز به نمایشگر 6.3 اینچ با لبه‌های منحنی شکل است؛ این صفحه نمایش، سوپر امولد بوده و از استاندارد HDR10 به خوبی پشتیبانی می‌کند. این گوشی حدود 195 گرم وزن داشته و بدنه آن از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است. گفتنی است گلکسی نوت 8 نیز همانند پرچمدار بعدی خود از گواهینامه IP68 بهره می‌برد. در این مدل، اسکنر اثرانگشت در پشت گوشی و در کنار دوربین دوگانه قرار گرفته است. نوت 8 نیز مجهز به قلم دیجیتال S Pen است و کاربر می‌تواند روی صفحه خاموش و بدون آنلاک کردن گوشی، یادداشت‌های خود را ثبت کند.

همچنین بخوانید :

گلکسی نوت 8 مجهز به دوربین دوگانه است که هر دو دوربین 12 مگاپیکسلی بوده و یکی عکس‌های واید و عریض و دیگری عکس‌هایی با زوم اپتیکال دو برابر می‌گیرد. گفتنی است سامسونگ، هر دو دوربین نوت 8 را به لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) مجهز کرده است که کاربر بتواند در حالت بزرگنمایی نیز عکس‌های ثابتی بگیرد. این گوشی قادر است به کمک دوربین زاویه باز خود، عکس‌های باکیفیتی را در نور کم شب نیز ثبت کرده و همچنین عکس‌های پرتره زیبایی بگیرد. این در حالی است که دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این گوشی، کاملا قابل اعتماد است و می‌تواند حتی در نور کم نیز جزئیات تصویر را به خوبی حفظ کند.

سامسونگ گلکسی نوت 8 مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس 8895 است و از تراشه گرافیکی Mali-G71 نیز بهره می‌برد؛ در نتیجه می‌توان گفت که این گوشی از پس انجام چند کار به صورت همزمان با هم به راحتی برمی‌آید. باتری نوت 8 از نوع غیرقابل تعویض بوده و ظرفیتی در حدود 3300 میلی‌آمپر ساعت دارد. این محصول از اندروید نوقا (Nougat 7.1) پشتیبانی می‌کند.

 

سامسونگ گلکسی نوت 7

گلکسی نوت/Galaxy-Note-7

نام مدلSamsung Galaxy Note 7
حافظه داخلی64 گیگابایت
مقدار رم4 گیگابایت
تعداد سیمکارت2
دوربیندوربین اصلی: 12 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

باتری3500 میلی‌آمپر ساعت
پردازنده اصلیاگزینوس 8890
نمایشگر5.7 اینچ
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیدارد (تا 256 گیگابایت)
قیمت فعلیحدود 850 یورو

در سال 2016 کمپانی سامسونگ به جای تولید گلکسی نوت 6، گوشی جدیدی با نام گلکسی نوت 7 را روانه بازار کرد. علت نامگذاری این گوشی، رقابت با آیفون 7 موجود در بازار بود. این گوشی ابتدا به دلیل مشکل جدی در باتری کمی پس از عرضه از بازار جمع شد؛ اما اندکی بعد سامسونگ با رفع نقص باتری، گلکسی نوت 7 را در عین سلامت به بازار فرستاد.

سامسونگ گلکسی نوت 7 مجهز به نمایشگر 5.7 اینچ بوده و از گواهی IP68 نیز بهره می‌برد. این گوشی مجهز به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوی 4K است و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسل است.

سامسونگ در گلکسی نوت 7 از تراشه اگزینوس 8890 و پردازنده گرافیکی Mali-T880 بهره جسته است. این گوشی مجهز به سنسور تشخیص عنبیه چشم بوده و اندورید 7.0 را اجرا می‌کند. گفتنی است باتری این محصول از نوع لیتیوم یونی غیر قابل تعویض بوده و حدود 3500 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد.

 

سامسونگ گلکسی نوت 5

Samsung-Galaxy-Note-5 / سامسونگ note

نام مدلSamsung Galaxy Note 5
حافظه داخلی32/64 گیگابایت
مقدار رم4 گیگابایت
تعداد سیمکارت2
دوربیندوربین اصلی: 16 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

باتری3000 میلی‌آمپر ساعت
پردازنده اصلیاگزینوس 7420
نمایشگر5.7 اینچ سوپر امولد
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیندارد
قیمت فعلیحدود 590 یورو

بدنه سامسونگ گلکسی نوت 5 از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است و وزنی در حدود 171 گرم دارد. این گوشی از یک نمایشگر 5.7 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 2560 در 1440 بهره جسته است. نوت 5 مجهز به دو سنسور 16 و 5 مگاپیکسلی به عنوان دوربین‌های اصلی و سلفی است و رابط کاربری قسمت دوربین آن ساده است. گفتنی است تصاویر ثبت شده با این گوشی رنگ، کنتراست و کیفیت خوبی داشته و ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز با نوت 5 امکانپذیر است.

قلب تپنده گلکسی نوت 5، تراشه اگزینوس 7420 است که از 4 هسته‌ پردازنده‌ کورتکس A53 باقدرت پردازش 1.5 گیگاهرتز و 4 هسته‌ کورتکس A57 باقدرت پردازش 2.1 گیگاهرتز تشکیل شده است. این در حالی است که پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali T760 نیز این گوشی را در اجرای بازی‌های سنگین سرافراز کرده است.

سامسونگ این گوشی را به سیستم عامل اندروید لالی‌پاپ (Lollipop) نسخه 5.1 و رابط کاربری تاچ‌ویز (TouchWiz) مجهز کرده است. گلکسی نوت 5 توسط یک باتری غیرقابل تعویض 3000 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه شده و امکان شارژ شدن به صورت بی‌سیم را نیز دارد. قلم نوت 5 در مقایسه با نوت 4 کمی سبک‌تر و جمع‌وجورتر طراحی شده و کارایی بیشتری پیدا کرده است. می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف این گوشی، نداشتن قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی است.

 

سامسونگ گلکسی نوت 4

گوشی سامسونگ galaxy note

نام مدلSamsung Galaxy Note 4
حافظه داخلی32 گیگابایت
مقدار رم3 گیگابایت
تعداد سیمکارت1
دوربیندوربین اصلی: 16 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 3.7 مگاپیکسل

باتری3220 میلی‌آمپر ساعت
پردازنده اصلیاگزینوس 5433
نمایشگر5.7 اینچ سوپر امولد
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیدارد (تا 128 گیگابایت)
قیمت فعلیحدود 440 یورو

گلکسی نوت 4 در سال 2015 و در راستای تکامل نوت 3 وارد بازار شد. این گوشی 176 گرم وزن داشته و جنس بدنه آن از پلاستیک طرح چرم است. نمایشگر این گوشی هم‌اندازه با نوت 3 و همان 5.7 اینچ است؛ البته سامسونگ سعی کرده است که این گوشی را کمی خوش‌دست‌تر از گلکسی نوت 3 طراحی کند. سامسونگ گلکسی نوت 4 نیز مجهز به قلم S Pen است و از حسگر اثرانگشت نیز بهره می‌برد. این حسگر با کلید Home ادغام شده است و برای استفاده از آن می‌بایست انگشت خود را از بالا به سمت پایین روی این سنسور بکشید.

گلکسی نوت 4 از یک دوربین 16 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی بهره جسته و یک سنسور 3.7 مگاپیکسلی نیز نقش دوربین سلفی این گوشی را بازی می‌کند. خاطر نشان می‌شود که دوربین اصلی این محصول مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر است و می‌تواند عکس‌های قابل قبولی را ثبت کند.

سامسونگ در گلکسی نوت 4 از تراشه اگزینوس 5433 استفاده کرده که از پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A53 و Cortex-A57 تشکیل شده است. این در حالی است که پردازنده گرافیکی Mali-T760 به خوبی از پس اجرای کارهای گرافیکی و بازی برآمده است. گلکسی نوت 4 از اندروید 4.4 KitKat پشتیبانی کرده و مجهز به رابط کاربری تاچ ویز است. باتری این گوشی قابل تعویض بوده و ظرفیتی در حدود 3220 میلی‌آمپر ساعت دارد.

 

سامسونگ گلکسی نوت اج

گوشی های سری note سامسونگ/ Samsung-Galaxy-Note-Edge

نام مدلSamsung Galaxy Edge
حافظه داخلی32 گیگابایت
مقدار رم3 گیگابایت
تعداد سیمکارت1
دوربیندوربین اصلی: 16 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 3.7 مگاپیکسل

باتری3000 میلی‌آمپر ساعت
پردازنده اصلیاسنپدراگون 805
نمایشگر5.6 اینچ سوپر امولد
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیدارد (تا 128 گیگابایت)
قیمت فعلیحدود 650 یورو

سامسونگ گلکسی نوت اج را می‌توان از زمره اولین گوشی‌های با لبه‌های خمیده دانست که در شهریور 1393 به بازار آمد. نوت اج، اندکی پهن‌تر از نوت 4 بوده و تنها سمت راست صفحه نمایش آن خمیده است. این گوشی مجهز به نمایشگر 5.6 اینچی است و حسگر اثرانگشت آن در کلید هوم تعبیه شده است. جنس و طراحی قاب پشتی این گوشی دقیقا مشابه گلکسی نوت 4 است. می‌توان گفت پهنای گلکسی نوت اج به اندازه‌ای است که کار کردن با آن برای کاربر تنها با یک دست، خیلی سخت و مشکل است.

سامسونگ گلکسی نوت اج نیز از یک سنسور 16 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی بهره برده و البته یک دوربین سلفی 3.7 مگاپیکسلی نیز دارد. باتری گلکسی نوت اج از نوع قابل تعویض بوده و ظرفیتی در حدود 3000 میلی‌آمپر ساعت دارد. گلکسی نوت اج مجهز به پردازنده اسنپدراگون 805 شرکت کوالکام است که در زمان خود یکی از بهترین و قدرتمندترین تراشه‌ها محسوب می‌شد. پردازنده گرافیکی این گوشی هوشمند، Adreno 420 است که توانایی اجرای بازی‌های اندرویدی را دارد. سامسونگ گلکسی نوت اج در زمان عرضه، از اندروید 4.4 KitKat پشتیبانی کرده و رابط کاربری آن تاچ‌ویز است.

 

سامسونگ گلکسی نوت 3

گلکسی نوت 3/ Samsung-Galaxy-Note-3

نام مدلSamsung Galaxy Note 3
حافظه داخلی16/32/64 گیگابایت
مقدار رم3 گیگابایت
تعداد سیمکارت1
دوربیندوربین اصلی: 13 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 2 مگاپیکسل

باتری3200 میلی‌آمپر ساعت
پردازنده اصلی 5420 Exynos 5 Octa
نمایشگر5.7 اینچ
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیدارد (تا 64 گیگابایت)
قیمت فعلیحدود 420 یورو

در شهریور سال 92 سومین عضو از خانواده گلکسی نوت وارد بازار شد. سامسونگ گلکسی نوت 3 حدود 168 گرم وزن داشته و قاب پشت آن از پلاستیک مات و باکیفیتی ساخته شده است که بافتی همانند چرم مصنوعی داشته و سبب می‌شود که کاربر گوشی را خیلی راحت‌تر در دست بگیرد. نوت 3 نیز مجهز به قلم هوشمند S Pen است و کاربر به راحتی می‌تواند با استفاده از آن، روی صفحه نمایش 5.7 اینچی آن یادداشت بنویسد.

سامسونگ گلکسی نوت 3 در دو مدل  N9000 و N9005 عرضه شد که سامسونگ به ترتیب در این دو گوشی از تراشه‌های Exynos 5 Octa 5420 و اسنپدراگون 800 استفاده کرده است. هر دو پردازنده قدرتمند بوده و توانایی اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را به خوبی دارند. گفتنی است Mali-T628 نیز نقش پردازنده گرافیکی این گوشی را بازی می‌کند. دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسل و دوربین سلفی آن 2 مگاپیکسل است.

سومین فبلت قدرتمند کمپانی سامسونگ مجهز به باتری قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3200 میلی‌آمپر ساعت است و رابط کاربری Nature UX را روی نسخه 4.3 از سیستم عامل اندروید (Jelly Bean) اجرا می‌کند.

 

سامسونگ گلکسی نوت 2

گوشی سامسونگ نوت/Samsung-Galaxy-Note-2

نام مدلSamsung Galaxy Note 2
حافظه داخلی16 گیگابایت
مقدار رم2 گیگابایت
تعداد سیمکارت1
دوربیندوربین اصلی: 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 1.2 مگاپیکسل

باتری3100 میلی‌آمپر ساعت
پردازنده اصلیExynos 4412
نمایشگر5.5 اینچ
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیدارد (تا 64 گیگابایت)
قیمت فعلیحدود 350 یورو

سامسونگ گلکسی نوت 2 در شهریور 91 در بازار عرضه شد. این گوشی از یک نمایشگر 5.5 اینچی بهره می‌برد و حدود 180 گرم وزن دارد. بدنه این گوشی از پلی کربنات ساخته شده و ظاهر پلاستیکی دارد. سامسونگ در این گوشی، قلم را به صورت مربعی و چهارگوش طراحی کرده است که سبب می‌شود کار کردن با آن آسانتر شود.

گلکسی نوت 2 از یک سنسور 8 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی بهره جسته و یک دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی نیز دارد. دوربین اصلی این گوشی توانایی ضبط ویدیوی FullHD را داشته که در نوع خود بی نظیر است. دومین گوشی از سری گلکسی نوت مجهز به تراشه اگزینوس 4412 است که از پردازنده چهار هسته‌ای ARM Cortex-A9 تشکیل شده است و توانایی خوبی در پردازش دارد.

باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3100 میلی‌آمپر ساعت نیز به خوبی قادر است که تا 1.5 روز، نیازهای کاربر را برطرف سازد. سامسونگ گلکسی نوت 2 نسخه چهارم از اندروید آبنبات پاستیلی ( 4.1 Jelly Bean) را اجرا می‌کند و در زمان خود توانست به یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار تبدیل شود.

 

سامسونگ گلکسی نوت

سامسونگ گلکسی نوت/ GALAXY-Note

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی نوت به عنوان اولین عضو خانواده گلکسی نوت سامسونگ در مراسم IFA و در سال 1390 معرفی شد. در آن زمان گلکسی نوت با نمایشگر 5.2 اینچی، بزرگ‌ترین گوشی موجود در بازار محسوب می‌شد و خیلی از منتقدان بر این باور بودند که کار کردن با این گوشی به دلیل بزرگی زیاد برای کاربران سخت و مشکل خواهد بود؛ اما سامسونگ خیلی هوشمندانه اقدام کرده بود و نسل اول سری گلکسی نوت را با قلم هوشمند S Pen روانه بازار کرد که توانست نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند. سامسونگ گلکسی نوت به فروش خوبی دست یافت و توانست با درخشش خود، راه را برای آمدن دیگر اعضای خانواده گلکسی نوت هموار کند.

در این مقاله به تاریخچه گوشی های سامسونگ سری نوت اشاره شد. نظر شما درباره این خانواده قدرتمند چیست و کدام مدل از سری گلکسی نوت را می‌پسندید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402