معرفی و دانلود بهترین مارکت های جایگزین گوگل پلی

مارکت اندروید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دانلود بهترین مارکت های جایگزین گوگل پلی می‌تواند یک راه جایگزین و مطمئن برای دریافت برنامه ها و بازی ها برای یک گوشی اندروید باشد. به‌خصوص اگر این جایگزین‌ها فیلتر هم نباشند.

اگر از کاربران اندروید باشید، حتما می‌دانید که گوگل پلی استور (Google Play Store) یکی از منابعی است که می‌توانید از آنجا انواع برنامه‌های مختلف را برای موبایل و یا تبلت خود دانلود کنید؛ با همه این‌ها باز هم امکان دارد که در میان میلیون‌ها برنامه، به دنبال برنامه خاصی در گوگل پلی باشید و پیدایش نکنید. به‌خصوص اگر به‌دنبال دانلود برنامه‌های تحریمی گوگل‌پلی باشید. همچنین به‌تازگی و با فیلترشدن این پلتفرم کاربردی، اگر به یک نرم‌افزار تغییر آی‌پی دسترسی نداشته باشید، عملا نمی‌توانید برنامه‌ها را از یک مرجع رسمی و مطمئن دانلود کنید؛ به همین خاطر است که دانلود بهترین مارکت های جایگزین گوگل پلی در قالب اپلیکیشن اندروید و یا وب سایت اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

در ویدیوی زیر می‌توانید با چند نمونه از جایگزین‌های پلی استور آشنا شوید.

فهرست مطالب

مارکت های جایگزین گوگل پلی استور

توجه داشته باشید که برای انتخاب بهترین مارکت اندروید، پیشنهاد ما در درجه اول گوگل پلی استور به عنوان بزرگترین و امن‌ترین مارکت اندروید است؛ اما در صورت نیاز می‎‌توانید از سایر مارکت های اندروید نیز استفاده کنید. البته یادآوری می‌شود که پیش از استفاده حتما درباره‌شان بخوانید و اطلاعاتی را کسب کنید. به همین دلیل ما در ادامه، این مارکت‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم و در مورد هر کدام اطلاعاتی را ارائه خواهیم داد.

۱. مارکت اندروید APKMirror

بهترین اپ استورهای اندروید

همان‌طور که از نام اندروید استور APKMirror معلوم است، این برنامه جایگزین گوگل Google Play به شما اجازه خواهد داد تا به تعداد زیادی از برنامه‌‎های اندرویدی با پسوند APK به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. اما باید اشاره کنیم که APKMirror برنامه اختصاصی مخصوص اندروید ندارد و یک وب سایت اندروید مارکت به این آدرس است. برنامه‌هایی که در وب سایت یاد شده قرار دارند، برنامه‌هایی ایمن بوده و کاربران به راحتی می‌توانند نسبت به دانلودشان اقدام کنند. علاوه بر این، نموداری از بهترین برنامه‌ها طی یک ماه گذشته، هفته گذشته و همچنین ۲۴ ساعت گذشته نیز به کاربران نشان داده می‌شود.

همچنین کاربران از طریق نوار جستجو می‌توانند برنامه مورد نظر خود را از یکی از برترین اپ استور های اندروید پیدا کنند.

۲. مارکت اندروید F-Droid

بهترین اپ استورهای اندروید

اندروید استور F-Droid که یکی دیگر از جایگزین‌های مناسب پلی استور گوگل است، فقط برنامه‌های اندرویدی رایگان و اوپن سورس را برای دانلود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خوب است بدانید که در این برنامه، برنامه‌های اندرویدی از دسته‌بندی خوبی برخوردارند و کاربران می‌توانند به راحتی برنامه مورد نظر خود را پیدا کنند. از طرفی این اپلیکیشن در بین برنامه‌نویسان اندروید نیز بسیار محبوب است؛ چراکه آنها می‌توانند به کدهای برنامه نویسی شده برنامه‌های مختلف موجود در F-Droid دسترسی داشته باشند. از طرف دیگر خیلی از برنامه‌های معروف در این مارکت قابل دسترسی نیستند و بیشتر می‌توان آن را برای دانلود برنامه‌ها از توسعه‌دهندگان مستقل مورد استفاده قرار داد.

۳. مارکت جایگزین گوگل پلی استور Galaxy Store؛ بهترین مارکت اندروید خارجی بدون فیلتر

مارکت های جایگزین گوگل پلی

بدون شک عبارت گلکسی، ما را به یاد این شرکت می‌اندازد؛ بله، این اپلیکیشن محصول سامسونگ است؛ بنابراین اگر یکی از کاربران گوشی‌های این کمپانی هستید به صورت پیش فرض، نیازی به دانلود اپ استور خارجی برای سامسونگ ندارید چرا که این اپ استور، روی گوشی شما نصب است.

البته تعداد برنامه‌های آن بسیار کمتر از گوگل‌پلی است ولی در عوض چند برنامه اختصاصی مثل نسخه موبایل فورتنایت که در گوگل‌پلی وجود ندارند را در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر اپلیکیشن‌های مخصوص گوشی سامسونگ، در این برنامه سایر اپلیکیشن‌های پراستفاده اندرویدی نیز قرار داده شده‌اند. همچنین برنامه‌های مخصوص ساعت هوشمند سامسونگ هم از این اپلیکیشن قابل دسترس خواهند بود. Galaxy Store می‌تواند بهترین App Store جایگزین پلی استور، برای کاربران دستگاه‌های سامسونگ باشد.

۴. برنامه جایگزین گوگل پلی TapTap

جایگزین گوگل پلی

فروشگاه TapTap یک اپ‌استور است که تنها به بازی‌های اندروید اختصاص دارد. در این برنامه حتی می‌توانید بازی‌هایی را پیدا کنید که در گوگل‌پلی وجود ندارند. برای مثال نسخه موبایل عناوینی مثل بازی ولورانت از حالا در این برنامه به‌صورت پیش ثبت‌نام قابل دسترسی هستند. علاوه بر این شما می‌توانید بازی‌های زیاد دیگری که در گوگل‌پلی وجود دارند را هم در آن پیدا کرده و آن‌ها را براساس سبک و سلیقه خودتان دسته‌بندی کنید. با توجه به این موارد، اگر به‌دنبال یک اپ استور جایگزین گوگل پلی بدون فیلتر مختص بازی هستید، TapTap یک گزینه فوق‌العاده خواهد بود.

۵. مارکت Itch.io

دانلود بهترین مارکت های جایگزین گوگل پلی

مارکت Itch.io یک گزینه دیگر مختص بازی‌ها است که می‌توانید مدنظر داشته باشید. این مارکت اما تنها به توسعه‌دهندگان مستقل اختصاص دارد چرا که برخلاف گوگل، در این مارکت آن‌ها اختیار کامل نحوه انتشار و فروش بازی‌های خود را دارند و خبری از مالیات ۱۵ درصدی گول هم در آن نیست.

در این مارکت می‌توانید بازی‌های جدید و مستقل فراوانی را از توسعه‌دهندگان مختلف پیدا و دانلود کنید. نکته قابل توجه این است که بازی‌های این مارکت تنها مختص به اندروید نیست و شما می‌توانید عناوین مختلفی برای ویندوز، لینوکس و حتی مک را نیز در آن پیدا کنید.

۶. اپ استور آمازون؛ از امن ترین فروشگاه های اندروید

جایگزین گوگل پلی

یکی از بهترین گزینه‌ها در بین مارکت های اندروید که امکان دانلود رایگان را به ارمغان می‌آورد، Amazon Appstore است. خوب است بدانید که آمازون اپ استور بیش از ۳۳۴ هزار نسخه‌ متنوع از برنامه‌های مختلف اندرویدی را در خود جای داده و البته همه آن‌ها نیز رایگان هستند. مارکت یاد شده به عنوان اندروید استور پیش فرض دستگاه‌های Amazon’s Android Fire-branded، از دستگاه‌های شرکت آمازون محسوب می‌شود.

یکی از نکته‌های جالب درباره اپ استور آمازون، ویژگی «Free app of the day» است؛ یعنی این که هر روز یک برنامه پولی برای دانلود رایگان در این مارکت قرار داده می‌شود. علاوه بر این کاربران می‌توانند به کتاب‌، موسیقی و سایر رسانه‌های موجود در این مارکت با قیمت پایین‌تری نسبت به گوگل پلی نیز دسترس داشته باشند. با همه این‌ها باید بگوییم که اپ استور آمازون یکی از بهترین و بروزترین مارکت های اندروید جایگزین پلی استور برای کاربرانی که قصد دانلود رایگان برنامه‌ها را دارند محسوب می‌شود.

۷. برنامه جایگزین گوگل پلی Aurora Store

جایگزین گوگل پلی

رابط کاربری مدرن و جدید Aurora Store، در همان نگاه اول شما را به خود جذب خواهد کرد. علاوه بر این، مارکت Aurora برخلاف گوگل‌پلی تاریخچه دانلودهای شما را ذخیره نمی‌کند و نیازی هم به یک حساب گوگل ندارد. این مارکت همچنین یک مارکت متن‌باز است و از برنامه‌های جدید زیادی هم پشتیبانی می‌کند که در گوگل‌پلی وجود ندارد.

۸. برنامه Uptodown

جایگزین گوگل پلی

برای دانلود برنامه جایگزین گوگل پلی می‌توانید Uptodown را نیز مدنظر داشته باشید. یک مارکت امن که کاملا رایگان است و علاوه بر اپلیکیشن جداگانه، حتی از طریق سایت نیز امکان پیدا کردن برنامه‌ها را دارد. هرکدام از برنامه‌ها نیز دارای امتیاز بندی، کامنت و تعداد دانلود از سوی کاربران است.

از دیگر امکانات آن می‌توان به امکان مدیریت به‌روزرسانی برنامه‌ها و ایجاد فهرست از برنامه‌های مورد علاقه اشاره کرد. مارکت Uptodown با توجه به پشتیبانی از تعداد زیادی از برنامه‌ها از جمله برنامه‌های محبوب، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانلود مارکت های جایگزین گوگل پلی به‌حساب می‌آید.

۹. اپ گالری هواوی؛ جایگزین گوگل پلی بدون فیلتر

دانلود بهترین مارکت های جایگزین گوگل پلی

با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه هواوی، این شرکت در طول چند سال گذشته توجه زیادی به مارکت جایگزین خود یعنی اپ‌گالری نشان داده است و تا سال ۲۰۲۲ توانسته بیش از ۵۸۰ میلیون کاربر فعال ماهانه را جذب این پلتفرم کند. اپ گالری مارکت پیش‌فرض گوشی‌های هواوی است ولی شما از هر گوشی اندرویدی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

هواوی امکان دانلود مستقیم برنامه‌ها را از طریق اپ گالری در اختیار شما قرار می‌دهد اما شاید هنوز تعداد برنامه‌های آن به اندازه گوگل‌پلی گسترده نیست؛ اما با این حال خیلی از برنامه‌های مطرح را می‌توانید در آن پیدا کنید.

۱۰. دانلود برنامه جایگزین گوگل پلی QooApp

دانلود برنامه جایگزین گوگل پلی

اگر به انیمه علاقه دارید، برنامه QooApp بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این اپ‌استور، برخلاف گوگل‌پلی، محتوای خود را براساس منطقه جغرافیایی محدود نمی‌کند و به همین خاطر شما می‌توانید در آن بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌های آسیایی به‌خصوص بازی‌های انیمه‌ای را پیدا و دانلود کنید. تنها مشکل اینجا است که گذشته از این نوع بازی‌ها و برنامه‌ها، این اپ‌استور محتوای خاص دیگری ندارد و نمی‌تواند یک جایگزین کامل برای گوگل‌پلی به‌حساب بیاید.

۱۱. APKPure؛ از بهترین اپ استورهای اندروید

مارکت های جایگزین گوگل پلی

برای دانلود دانلود بهترین و بروزترین مارکت اندروید، یکی دیگر از گزینه‌ها APKPure است. یک اپ‌استور با امکانات و ویژگی‌های فراوان. در بهترین app store اندروید می‌توانید برنامه‌های محبوبی مثل تیک‌تاک، واتساپ، پابجی و غیره را پیدا کنید. خود برنامه نیز رابط کاربری مدرن و ساده‌ای دارد و با کمک ابزار جستجوی آن نیز می‌توان تعداد زیادی برنامه مختلف را پیدا کرد. همچنین دسته‌بندی‌های آن نیز بسیار بیشتر از گوگل‌پلی است. البته شاید تمام برنامه‌ها را نتوانید در آن پیدا کنید ولی برنامه‌های معروف مثل برنامه‌های خود گوگل، همگی در دسترس هستند؛ از این رو APKPure جزو برترین اپلیکیشن جایگزین گوگل پلی به‌حساب می‌آید.

۱۲. مارکت اندروید Aptoide؛ بهترین اپ استورهای اندروید

دانلود برنامه جایگزین گوگل پلی

خوب است بدانید که مارکت اندروید Aptoide که طراحی آن مشابه پلی استور گوگل است و رابط کاربری مشابه آن را برای کاربران به ارمغان می‌آورد، از استانداردهای این مارکت اندروید نیز پیروی می‌کند. این مارکت اندروید که برنامه اپن سورسی است، امکان دانلود بیش از ۷۰۰ هزار برنامه اندرویدی را از مجموعه بی‌شمار اپلیکیشن‌های اندرویدی برای کاربران فراهم می‌آورد.

Aptoide دارای نسخه‌های مختلفی از جمله نسخه مناسب برای گوشی‌های هوشمند و تبلت، نسخه مناسب برای تلویزیون‌های هوشمند و ستاپ‌-باکس (Setop-Box)، همچنین Aptoide VR و Aptoide Kids برای دستگاه‌های مناسب کودکان است. این مارکت به شما اجازه خواهد داد تا نسخه‌های APK برنامه مورد نظر خود را در محیطی ایمن دانلود کرده و نسبت به نصب آن‌ها اقدام کنید. با این حساب می‌توان این اندروید استور را به عنوان گزینه شاخصی برای دانلود بهترین مارکت های جایگزین گوگل پلی، معرفی کرد.

سخن پایانی

ازآنجایی‌ که پلی استور گوگل به عنوان یک اپ استور اندروید به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی‌های اندرویدی نصب است، کاربران معمولی کمتر پیش می‌آید که به سراغ برنامه جایگزین گوگل پلی بروند؛ از این رو برخی از آن‌ها برای افراد ناشناخته هستند. از طرف دیگر یک سری از کاربران مانند توسعه‌دهندگان اندروید و افرادی که به فایل APK برنامه نیاز دارند، حتما با برنامه‌هایی که در اینجا معرفی کردیم آشنا هستند. این برنامه ها بهترین گزینه برای دانلود مارکت های جایگزین گوگل پلی هستند و می‌توانند شما را کاملا از گوگل‌پلی بی‌نیاز کنند. نظر شما در مورد آن‌ها چیست؟ به‌نظر شما بهترین جایگزین گوگل‌پلی کدام است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
حسین
.
25 اسفند 1398، 09:12
پاسخ
0
4
همشون فیلترن
avatar
اعظم بجاری
.
03 خرداد 1399، 14:17
پاسخ
0
1
@حسین
چند تاش شاید اما همه نه
avatar
Rose Martine
.
10 اسفند 1398، 07:59
پاسخ
0
0
پست خوب من دائماً این وبلاگ را بررسی می کردم و تحت تأثیر قرار می گیرم! اطلاعات بسیار مفید مخصوصاً قسمت آخر :) من خیلی به چنین اطلاعاتی اهمیت می دهم. مدتها بود دنبال این اطلاعات خاص بودم. متشکرم و موفق باشید
avatar
اعظم بجاری
.
03 خرداد 1399، 14:16
پاسخ
0
0
@Rose Martine
سلام دوست عزیز، ممنون از نظر، دقت و زمانی که برای خوندن مطلب گذاشتید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402