معرفی انیمیشن ایرانی آخرین داستان + پشت صحنه و صداپیشگان

آخرین داستان / انیمیشن آخرین داستان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از جمله تولیدات خوب اخیر کشورمان در زمینه انیمیشن، می‌توان به انیمیشن آخرین داستان اشاره کرد. با ما باشید تا جزئیات این انیمیشن را با همدیگر بررسی کنیم.

انیمیشن آخرین داستان یک انیمیشن بلند سینمایی است که توسط کارگردانی با نام اشکان رهگذر در استودیو هورخش ساخته و پرداخته شده است. این انیمیشن، اولین انیمیشن بلند سینمایی اشکان رهگذر محسوب می‌شود و داستان آن برداشت آزادی از روایت ضحاک در شاهنامه فردوسی است. جا دارد اشاره کنیم که این اثر در سال 2013 در جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی که مهمترین جشنواره سالانه انیمیشن محسوب می‌شود حضور داشته و برای افراد مختلف در سرتاسر جهان معرفی شده است.

همچنین در سال 2016 نیز آخرین داستان در بازار فیلم جشنواره کن باری دیگر معرفی شده است. مهمتر از همه آن‌که طبق اعلام رسمی آکادمی اسکار، انیمیشن آخرین داستان به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار 2020 در بخش انتخاب بهترین انیمیشن رقابت کرد. با پلازا همراه باشید تا جزئیات و اطلاعات دیگر را در رابطه با انیمیشن ایرانی آخرین داستان با همدیگر بررسی کنیم.

دانلود انیمیشن سینمایی آخرین داستان / تاریخ اکران انیمیشن آخرین داستان

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


داستان انیمیشن آخرین داستان


وقایع انیمیشن آخرین داستان در ادامه داستان جمشید رخ می‌دهند. جمشید از اساطیر ایرانی است که خود را دارای فر ایزدی (قدرت الهی) دانسته و در راه ساخت اولین آرمانشهر بشری به نام جمکرد تلاش می‌کند که البته نهایتا در تلاش خود ناکام مانده و به قعر سقوط کشانده می‌شود. دلیل ناکامی و زوال جمشید غرور اوست که سبب می‌شود به دیوها حمله کند و این موضوع منجر به ایجاد جنگی بزرگ میان سربازان جمشید و دیوان می‌گردد. در نتیجه این جنگ، جمشید فرمانروایی خود را به مرداس واگذار می‌کند؛ اما مرداس چند روز بعد فوت کرده و فرزندش ضحاک پادشاه ایران می‌شود.

دانلود انیمیشن آخرین داستان اشکان رهگذر / انیمیشن ایرانی آخرین داستان

ضحاک دختر جمشید به نام شهرزاد را به خاطر علاقه‌ای که به او دارد، در قصر خود حبس می‌کند و با اهریمن پیمان بسته و دیوها سربازانش می‌شوند. به تدریج استبداد ضحاک با اعمالی همانند دوبرابرکردن مالیات و نهایتا کشتن نوزادان جهت خوردن مغز آن‌ها، خود را نشان می‌دهد که در نتیجه آن، اعتراضات مردمی به رهبری کاوه آهنگر جهت قیام بر علیه پادشاه جریان پیدا می‌کنند. در این میان جا دارد به وقایع کمیک‌های جمشید که توسط سازندگان بازی (استودیو هورخش) قبل از ساخت این انیمیشن منتشر شده بودند نیز اشاره کنیم و ارتباط این وقایع با داستان انیمیشن آخرین داستان را نیز در نظر بگیریم. از جمله مهم‌ترین شخصیت‌هایی که در کمیک‌ها نیز شاهد حضورشان هستیم می‌توان به شهرزاد، جمشید، ضحاک و مرداس اشاره کرد. توصیه می‌کنیم اگر وقت کافی داشته باشید قبل از دیدن انیمیشن آخرین داستان، نیم‌نگاهی هم به کمیک‌بوک‌های جمشید بیندازید؛ چرا که وقایع انیمیشن را برای شما ملموس‌تر و هیجان‌انگیز‌تر خواهند کرد.

انیمیشن The Last Fiction / دوبلورهای انیمیشن آخرین داستان

 


تریلر انیمیشن آخرین داستان


در ویدیوی زیر می‌توانید تیزر انیمیشن آخرین داستان را تماشا کنید و با فضای آن بیشتر آشنا شوید.

 


صداپیشگان انیمیشن آخرین داستان


ستارگان زیادی به عنوان صداپیشه در انیمیشن آخرین داستان حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به پرویز پرستویی (در نقش ارشیا)، لیلا حاتمی (در نقش راوی و شهرزاد) و حامد بهداد‌ (در نقش ضحاک) اشاره کرد. دیگر صداپیشگان انیمیشن آخرین داستان عبارتند از حسن پورشیرازی، اشکان خطیبی، بیتا فرهی، شقایق فراهانی، زهیر یاری، ملیکا شریفی نیا، باران کوثری، بانیپال شومون و فرخ نعمتی. به طور کلی می‌توان گفت که آخرین داستان در زمینه صداپیشگی عملکرد قابل قبولی را از خود نشان می‌دهد و تمامی هنرمندانی که از آن‌ها نام بردیم نیز نهایت تلاش خود را جهت هرچه غنی‌تر کردن روایت موجود در انیمیشن و افزودن به جذابیت آن کرده‌اند.

انیمیشن The Last Fiction / دوبلورهای انیمیشن آخرین داستان

در فهرست زیر به شکلی دقیق‌تر اسامی صداپیشگان را به همراه نقش‌های آن‌ها مشاهده می‌کنید.

نام صداپیشهنقش
پرویز پرستوییتهمورث و ارشیا
حسن پورشیرازیجمشید و مرداس
حامد بهدادضحاک
لیلا حاتمیشهرزاد
اشکان خطیبیآفریدون
باران کوثریماندانا
بیتا فرحیاهریمن
شقایق فراهانیفرانک
ملیکا شریفی‌نیامادر ارمایل و گرمایل
زهیر یاریآبتین
فرخ نعمتیشهراسب
بانیپال شومونروزبه
مجید مظفریبارمان
اکبر زنجان‌پورکاوه

آخرین داستان / انیمیشن آخرین داستان

 


تاریخ اکران انیمیشن آخرین داستان


بر اساس اخبار منتشر شده از انیمیشن آخرین داستان، تاریخ اکران این انیمیشن در کشور آمریکا از 27 سپتامبر (5 مهر 1398) آغاز شده است و در کشور اسپانیا و کشورهای اروپای جنوب شرقی که به ترتیب شامل یونان، آلبانی، بوسنی و هرزگویین، بلغارستان، کرواسی، کوزوو، مونته نگرو، مقدونیه شمالی،‌رومانی و صربستان می‌شوند، اکران انیمیشن را از اول اکتبر (1 مهر 1398) آغاز کرده‌اند. جا دارد بگوییم که چندی پیش اخباری در رابطه با اکران انیمیشن آخرین داستان در ایران منتشر شده بود و قرار بود این انیمیشن از پاییز امسال اکران خود را در سینماهای کشور شروع کند؛ بالاخره در اوایل آبان ماه انیمیشن آخرین داستان در سرویس‌های VOD داخلی اکران آنلاین شد و به نظر می‌رسد استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

انیمیشن کامل آخرین داستان / دانلود انیمیشن سینمایی آخرین داستان

 


حواشی انیمیشن آخرین داستان


در این قسمت به برخی از اخبار و حواشی انیمیشن آخرین داستان می‌پردازیم.

 

صحبت های کارگردان

اشکان رهگذر، کارگردان انیمیشن آخرین داستان در طی گفت‌و‌گویی با یکی از خبرگذاری‌های داخلی از مشکلاتی که در طول مدت آماده‌کردن انیمیشن آخرین داستان به همراه تیمش با آن‌ها مواجه شده سخن گفته است. این کارگردان خلاق که پیش از این چند انیمیشن کوتاه را نیز کارگردانی کرده، از بها ندادن سینماهای داخل کشور به انیمیشن گله کرده‌ است. از جمله موارد دیگری که کارگردان انیمیشن به آن اشاره کرده، مشکلات متعددی است که او و تیمش برای نماینده شدن در اسکار تاکنون با آن‌ها مواجه شده‌اند.

رهگذر همچنین از مشقت‌های تولید انیمیشن و مدت زمان 9 ساله آن حرف می‌زند که از هر نظر، رقم قابل توجهی است. نهایتا شاید مهمترین نکته‌ای که در حرف‌های کارگردان شناسایی کردیم، عدم حمایت کلی مسئولین داخلی از انیمیشن است. امیدواریم این روند هرچه زودتر بهبود پیدا کرده و مسئولین داخلی حمایت بیشتری را از این انیمیشن و انیمیشن‌های آتی از خود نشان دهند؛ چرا که صنعت انیمیشن از جمله پررونق‌ترین صنعت‌ها در دنیای کنونی محسوب می‌شود و گروه‌های جوان ایرانی همانند استودیو هورخش با تلاش و کوشش خود به راحتی می‌توانند جایگاه خوبی برای کشورمان در این عرصه به دست آورند.

تاریخ اکران انیمیشن آخرین داستان / دانلود انیمیشن آخرین داستان اشکان رهگذر

وبسایت اسطوره من

در وبسایت رسمی انیمیشن آخرین داستان، قسمتی به نام «اسطوره من» وجود دارد. شما در این قسمت می‌توانید به 60 سوال شخصیت‌شناسی پاسخ دهید و براساس جواب‌هایتان، این برنامه نزدیک‌ترین کاراکتر انیمیشن آخرین داستان به شخصیت شما را اعلام می‌کند. در توضیحات «اسطوره من» آمده است که:

اسطوره‌ شما شخصیت شما نیست، داستانی است که بر شما می‌گذرد. اسطوره نه یک قهرمان (Hero) با ویژگی‌هایی چون شکست‌ناپذیری و کمال، که سرگذشتی (Myth) از انسان‌هایی است با چالش‌ها و تصمیم‌های مهم. اسطوره گرچه فرا بشری به نظر می‌رسد، به واقعیت تکیه دارد و گویی منطق آن هنوز در دنیای ما کاربرد دارد.

از اینجا می‌توانید وارد وبسایت اسطوره من شوید و شخصیت نزدیک به خودتان را در انیمیشن آخرین داستان پیدا کنید.

انیمیشن ایرانی آخرین داستان

پشت صحنه انیمیشن آخرین داستان

در ویدیوی زیر می‌توانید بخش‌هایی از پشت صحنه انیمیشن آخرین داستان را با حضور پرویز پرستویی، شقایق فراهانی، اشکان خطیبی و حسن پورشیرازی تماشا کنید.

در ابتدا با اشاره کوتاهی نسبت به داستان انیمیشن آخرین داستان مقاله را با معرفی صداپیشگان این انیمیشن ادامه دادیم و نهایتا با اشاره به تاریخ اکران انیمیشن، حواشی آن را نیز برای شما زیر ذره‌بین قرار دادیم. واقعیت امر آن است که صنعت انیمیشن در کشور ما، صنعت نوپایی محسوب می‌شود و شاید به همین دلیل بسیار بیشتر از عرصه‌هایی همانند فیلم‌های سینمایی به حمایت مسئولین داخلی نیاز دارد. انیمیشن آخرین داستان از جمله مواردی است که ثابت می‌کنند گروه‌های ایرانی در این عرصه چیزی کم از استودیوهای خارجی فعال در زمینه انیمیشن ندارند و تنها مورد بزرگی که گریبان‌گیر آن‌ها است کمبود امکانات محسوب می‌شود. در هر صورت امیدواریم حمایت‌ها از انیمیشن آخرین داستان و انیمیشن‌های آتی استودیو هورخش و تمامی استودیو‌های فعال در این زمینه افزایش پیدا کرده و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رونق‌ گرفتن بیش از پیش این عرصه در زمینه تولیدات داخلی باشیم.

نظر شما در مورد انیمیشن آخرین داستان و حواشی آن چیست؟ نظرات خود را می‌توانید از بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
f
.
02 بهمن 1398، 14:06
پاسخ
1
0
به این نمیگن انیمیشن. به این سبک میگن انیمه ولی بجای ژاپنی از نوع ایرانی.
avatar
00
.
10 آذر 1400، 10:32
پاسخ
0
0
@f
نه انیمه نیست انیمیشن دوبعدیه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402