پولدارترین خوانندگان زن و مرد دنیا ؛ از کانیه وست تا تیلور سوئیفت

بهترین خوانندگان زن و مرد دنیا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از جنجالی‌ترین و محبوب‌ترین حرفه‌های هنری دنیا خوانندگی است. در این مطلب به معرفی لیست پولدارترین خواننده جهان و اطلاعاتی درباره آن‌ها می‌پردازیم.

خوانندگی شغلی دشوار است؛ افرادی که این حرفه را برای زندگی خود انتخاب می‌کنند، بسیاری از آزادی‌های معمول را از دست می‌دهند. آن‌ها در هر موقعیتی و در هر زمانی از روز باید با گروهی از طرفداران خود روبرو شوند. با این حال نباید از پاداش قابل توجه خواننده‌های موفق نیز چشم پوشید. شهرت، ثروت و جاودانگی اهدافی والا برای بسیاری از هنرمندان هستند. در این مقاله سعی می‌کنیم با پردرآمدترین خواننده های دنیا آشنا شویم. توجه داشته باشید که این فهرست، مخصوص ثروتمندترین خواننده دنیا در سال 2022 است. ما این خوانندگان را  از لیست ثروتمندترین موزیسین های 2022 گلچین کرده ایم، پس اگر نام خواننده های معروف دیگر را در این لیست ندیدید تعجب نکنید، زیرا این هنرمندان در رده های پایین تر قرار دارند و ما افراد تاپ 2022 را انتخاب کرده ایم.

آنچه در ادامه می‌خوانید

لیست پولدارترین خواننده جهان (مرد)

در این بخش به 5 موزیسین و خواننده معروف مرد از لیست پولدارترین خواننده جهان به شما معرفی می‌کنیم. با معرفی پولدارترین خواننده مرد جهان همراه ما باشید.

1. کانیه وست (Kanye West) از  لیست پولدارترین خواننده جهان

پولدار ترین خواننده مرد در دنیا

  • ارزش دارایی: 1.9 میلیارد دلار

کانیه اوماری وست متولد 8 ژوئن 1977 (18 خرداد 1356) رپر، خواننده، آهنگساز و طراح مد آمریکایی است. او را به عنوان تاثیر گذارترین آهنگساز هیپ هاپ می‌شناسند. کانیه که به یه نیز مشهور است و در صدر لیست پولدارترین خواننده جهان قرار دارد.

این پولدار ترین خواننده مرد در دنیا همسر سابق کیم کارداشیان و جز پرحاشیه ترین خوانندگان جهان است. جالب این است که بدانید این ثروتمندترین خواننده دنیا صاحب 21 جایزه گرمی شده است.

2. جی زی (Jay Z) از لیست پولدارترین خواننده جهان

ثروتمندترین رپر جهان

  • ارزش دارایی: 1.4 میلیارد دلار

شاون کوری کارتر ملقب به جی زی از لیست پولدار ترین خواننده مرد 2022 متولد 4 دسامبر 1969 (13 آذر 1348) رپر، خواننده و تاجر آمریکایی است. جی زی پرفروش ترین موسیقیدان به حساب می‌آید و این خود دلیل محکمی است تا در لیست ثروتمندترین خواننده دنیا قرار گیرد.

این خواننده 52 ساله همواره پرفروش بوده و آلبوم های او همیشه در چارت های برتر دنیا بوده اند. جی زی بارها ثروتمندترین رپر جهان شده است و صاحب 21 جایزه گرمی است.

3. پل مک کارتنی (Paul McCartney)

پولدار ترین خواننده مرد 2022

  • ارزش دارایی: 1.3 میلیارد دلار

سر جیمز مک کارتنی از لیست پولدارترین خواننده مرد جهان خواننده، آهنگساز و موسیقیدان 79 ساله بریتانیایی است. این خواننده از لیست پولدارترین خواننده جهان عضو گروه مشهور بیتلز بوده است و بارها با جان لنون اجرای موفق داشته است.

این خواننده اهل لیورپول انگلیس، آهنگسازی چندین عنوان فیلم را نیز برعهده داشته که همه آن‌ها را با موفقیت انجام داده است.

4. پاف ددی (Puff Daddy)

پولدارترین خواننده مرد جهان

  • ارزش دارایی: 920 میلیون دلار

شان کامز از لیست ثروتمندترین خواننده دنیا، متولد 4 نوامبر 1969 (13 آبان 1348) رپر، آهنگساز آمریکایی است. او را با القاب پاف ددی، پی دیدی، دیدی و پافی نیز می‌شناسند‌. پاف دیدی تاکنون برنده ۳ جایزه گرمی شده است.

5. دکتر دره (Dr. Dre)

پولدارترین خواننده لس آنجلسی

  • ارزش دارایی: 820 میلیون دلار

آندره رومله یانگ که با نام دکتر دره معروف است خواننده ای اهل آمریکا و جز لیست ثروتمندترین خواننده دنیا دنیاست. این پولدارترین خواننده لس آنجلسی متولد 18 فوریه 1965 (29 بهمن 1343) است. دکتر دره موسس شرکت های بزرگی همچون افترمث (Aftermath) و از کارکنان اسبق دث رو رکوردز (Death Row Records) نیز است. او استعداد های بزرگ رپی همچون امینم، فیفتی سنتز، اسنوپ داگ و … را کشف کرد و می‌توان گفت یکی از بزرگترین استعدادیاب های رپ محسوب می‌شود. او 6 جایزه گرمی کسب کرده و در چندین فیلم نیز به ایفای نقش پرداخته است‌.

لیست پولدارترین خواننده جهان (زن)

بسیاری از پولدارترین خوانندگان زن دنیا منابع درآمد دیگری علاوه بر خوانندگی دارند. افرادی چون جنیفر لوپز علاوه بر کارهای هنری، به تجارت نیز می‌پردازند. در ادامه به معرفی 5 نفر از خوانندگان زن لیست پولدارترین خواننده جهان می‌پردازیم.

1. ریحانا (Rihanna) از لیست پولدارترین خواننده جهان

پولدارترین خواننده های زن دنیا/پولدارترین خواننده زن در جهان

  • ارزش دارایی: 1.7 میلیارد دلار

رابین ریحانا فنتی، خواننده‌ 34 ساله‌ اهل باربادوس و یکی از مشهورترین هنرمندان دنیای مدرن و  به انتخاب مجله فوربز پولدار ترین خواننده زن جهان است. ریحانا همچنین جایگاه دوم پردرآمدترین موزیسین های جهان را بعد از کانیه وست توانست کسب کند. ریحانا از  لیست ثروتمندترین خواننده دنیا با موسیقی‌های متنوع و انقلابی خود شناخته می‌شود. او در سال 2005 به آمریکا آمد و با کمپانی Def Jam Recordings قراردادی را امضا کرد. ریحانا پس از عرضه‌ دو آلبوم نخست خود، یعنی Music of the Sun و A Girl Like Me به شهرت و موفقیت فراوانی رسید. آثار بعدی این خواننده‌ محبوب، سبک متفاوتی داشتند.

ریحانا از لیست پولدارترین خواننده جهان در طول فعالیت حرفه‌ای خود توانسته برنده‌ جوایز گرمی متعددی شود. فعالیت‌های این پولدار ترین خواننده زن جهان به موسیقی محدود نشده و حوزه‌های متنوعی چون سینما، مد و تجارت را در بر می‌گیرد. از جمله‌ فیلم‌هایی که ریحانا به ایفای نقش در آن‌ها پرداخته است می‌توان به فیلم Ocean’s 8، فیلم Home و فیلم Battleship اشاره کرد.

2. مدونا (Madonna) از لیست پولدارترین خواننده جهان

پولدارترین خواننده زن امریکا/مدونا

  • ارزش دارایی: 850 میلیون دلار 

مدونا از لیست پولدارترین خواننده زن امریکا، هشتمین جایگاه انتخابی فوربز در میان فهرست ثروتمندترین خواننده دنیا است. این خواننده 63 ساله که عجیب با ظاهر جوان خود جلب توجه می‌کند، پیشینه بسیار بالایی در موسیقی دارد.

مدونا لوئیز چیکونی خواننده و بازیگری حرفه ای اهل آمریکاست که به ملکه پاپ نیز مشهور است. او از سال 1979 تاکنون فعالیت موسیقی می‌کند و به چهره ای آیکونیک در جهان مشهور شده. آهنگ مثل یک باکره (Like a Virgin) بسیار معروف است. مدونا از لیست ثروتمندترین خواننده دنیا تاکنون موفق به کسب هفت جایزه گرمی شده است.

3. تیلور سوییفت (Taylor Swift)

پولدارترین خواننده جهان/تیلور سوئیفت

  • ارزش دارایی: 550 میلیون دلار

تیلور الیسن سوییفت جوانترین و پولداترین خواننده جهان، متولد 13 دسامبر 1989 (22 آذر 1368) در شهر ریدینگ ایالت پنسیلوانیای آمریکا است. تیلور به عنوان یکی از مشهورترین و موفق‌ترین خوانندگان سبک‌های پاپ و کانتری شناخته می‌شود. یکی از مشخصه‌های موسیقی او، شخصی بودن آن‌ها است. تیلور در سن 14 سالگی نخستین قرارداد خود را با کمپانی سونی امضا کرد.

آلبوم نخست تیلور در سال 2006 و تحت عنوان Taylor Swift منتشر شد. این آلبوم به یکی از موفق‌ترین آثار قرن بیست و یکم تبدیل شد و جوایز و افتخارات فراوانی را برای تیلور به همراه داشت. او در آلبوم‌های بعدی، تغییراتی را در سبک کاری خود ایجاد کرده و جهت‌گیری بیشتری نسبت به ژانر پاپ پیدا کرد. تیلور در طول دوران کاری خود توانسته جوایز متعددی چون گرمی را دریافت کند. آلبوم‌های این هنرمند در مجموع بالغ بر 50 میلیون نسخه فروش داشته‌اند و او را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین خوانندگان زن جهان دانست.

4. سلین دیون (Celine Dion)

خوانندگان ثروتمند جهان/سلین دیون

  • ارزش دارایی: 465 میلیون دلار

سلین ماری کلادت دیون یکی از بزرگترین خوانندگان کانادایی و از لیست ثروتمندترین خواننده دنیا است. این هنرمند از خوانندگان ثروتمند جهان 54 ساله در کبک کانادا به دنیا آمد. او کار خود را در سنین نوجوانی و با انتشار مجموعه‌ای از آلبوم‌های فرانسوی آغاز کرد. دیون نخستین بار با برنده شدن در فستیوال‌ یاماها در سال 1982 و مسابقه‌ یوروویژن در سال 1988 به شهرت رسید.

دیون اولین آلبوم انگلیسی‌زبان خود را در سال 1990 و با همکاری کمپانی Epic Records منتشر کرد. این آلبوم که Unison نام داشت، توانست با موفقیت بالایی روبرو شده و از دیون خواننده‌ای موفق در سبک پاپ بسازد. دیوناز لیست  پولدارترین خواننده جهان در طول مدت کاری خود، آثار تاثیرگذار و مهم فراوانی منتشر کرده و تا به حال پنج جایزه‌ گرمی گرفته است.

5. جنیفر لوپز (Jennifer Lopez)

پولدارترین خواننده جهان

  • ارزش دارایی: 400 میلیون دلار

جنیفر لوپز از لیست پولدارترین خواننده جهان کار خود در عرصه‌ هنر را با بازیگری و رقصندگی آغاز نمود. نخستین حضور او به عنوان نقش اصلی به فیلم Selena برمی‌گردد. وی برای هنرنمایی خود در این فیلم نامزد یک جایزه‌ گلدن گلوب شد. او در ادامه با ایفای نقش در آثاری چون Anaconda و Out of Sight جایگاه خود را به عنوان یکی از موفق‌ترین بازیگران زن لاتین در هالیوود تثبیت کرد.

لوپز از لیست پولدارترین خواننده جهان در اواخر قرن بیستم به عرصه‌ موسیقی پا گذاشت. نخستین آلبوم او به نام On the 6 نقش مهمی در ترویج موسیقی پاپ لاتین در آمریکای شمالی داشت. وی در ادامه توانست به موفقیت‌های فراوانی دست یافته و به یکی از پردرآمدترین خواننده های زن در جهان تبدیل شود. لوپز صاحب دو فرزند است.

‌کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم لیست پولدارترین خواننده جهان را به شما ارائه دهیم و از مشخصات آن‌ها بگوییم لیست بالا گلچینی از ترین هاست! و این بدین معنی است که ثروتمندترین خوانندگان عرب، آفریقایی، کانادایی، کره ای و … زیادی وجود دارند که در این لیست قرار ندارد. شما به آهنگ‌های پردرآمدترین خواننده‌ های جهان گوش می‌دهید؟ خواننده‌ محبوبتان کیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
saleh
.
18 مرداد 1399، 17:12
پاسخ
5
6
تیلور سویفت فوق العاده ترین خواننده زن دنیاست به نظر من و حقشه که تو رتبه اول باشه
avatar
کککک
.
29 تیر 1399، 11:32
پاسخ
3
2
سلنا گومز خیلی در امد داره بنظر من سلنا گومزم بزارید ممنون به هر حال
avatar
A.A
.
26 تیر 1399، 15:30
پاسخ
2
1
مگه پولدارترین کانیه وست نبود ??
avatar
Mahi
.
04 اردیبهشت 1399، 19:42
پاسخ
7
0
همشون یه ***
avatar
tylor swift
.
22 فروردین 1399، 17:09
پاسخ
4
3
تیلور سویفت واقعا حقشه که رتبه اول رو بگیره کتی هم خیلی خوب میخونه
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402