بررسی گوشی هواوی میت 30 پرو

Huawei Mate 30 Pro / گوشی mate 30 pro
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی هواوی میت 30 پرو یکی از بهترین گوشی‌های هواوی است؛ اما یک نقطه ضعف بزرگ آن عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل است. این گوشی قربانی سیاست شده است.

در سال 2018 هواوی با گوشی بی‌نظیر پی 20 پرو از راه رسید. گوشی که در عکاسی عملکرد جادویی داشت و تمام منتقدین را شگفت‌زده کرد. بعد نوبت به میت 20 پرو رسید که از هر نظر گوشی بهتری بود و در نهایت پی 30 پرو را داشتیم که با زوم فوق‌العاده خود، استاندارد جدیدی برای عکاسی با گوشی موبایل ثبت کرد. بیشتر ما در آن زمان گمان کردیم هواوی دیگر دست‌نیافتنی شده است؛ ولی اشتباه می‌کردیم.

هواوی پس از تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا دیگر نمی‌تواند با گوگل همکاری کند و به همین دلیل گوشی میت 30 پرو به گوگل‌پلی دسترسی ندارد و واقعا اگر در چین زندگی نکنید، به سختی می‌توانیم شما را برای خرید این گوشی متقاعد کنیم. با این وجود اگر این موضوع را برای مدت کوتاهی فراموش کنیم و بیشتر بر روی مشخصات گوشی Mate 30 Pro هواوی متمرکز شویم، در می‌یابیم که این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است. با بررسی گوشی هواوی میت 30 پرو همراه ما باشید.

Huawei Mate 30 Pro / گوشی هواوی میت 30 پرو

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


بررسی گوشی هواوی میت 30 پرو


در این قسمت به بررسی گوشی هواوی میت 30 پرو از جنبه‌های مختلف می‌پردازیم.

 

طراحی و صفحه نمایش گوشی هواوی میت 30 پرو

هواوی میت 30 پرو گوشی بزرگی است؛ ولی با این حال به بزرگی گلکسی نوت 10 پلاس نیست. طراحی آن به گونه‌ای است که تمام نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند، به خصوص با صفحه نمایش خمیده‌ای که وقتی از بالا به آن نگاه کنید، فکر می‌کنید به دور گوشی پیچیده شده است. وزن گوشی میت 30 پرو 198 گرم است که از آیفون 11 پرو مکس (226 گرم) کمتر و اندکی از گلکسی نوت 10 پلاس (196 گرم) بیشتر است. علاوه بر این، گوشی میت 30 پرو مانند این دو گوشی از فلز و شیشه ساخته شده است؛ اما برخلاف آیفون و وان پلاس 7 تی، قاب پشتی آن مات نیست.

گوشی mate 30 pro

تنها یک درگاه بر روی گوشی Mate 30 Pro هواوی قرار دارد و آن هم درگاه USB-C است. جک صدا در این گوشی وجود ندارد که احتمالا بسیاری از خریداران احتمالی را دلسرد می‌کند. در کنار درگاه USB-C یک بلندگو مونو قرار گرفته که برای یک گوشی پرچمدار آنقدرها ایده‌آل نیست؛ البته صدایی که تولید می‌کند قابل قبول است. در ضمن هواوی لطف کرده و یک سنسور مادون قرمز هم در قسمت بالایی گوشی قرار داده است.

هواوی برای دکمه‌های گوشی هم زیادی ریخت و پاش نکرده و فقط از یک دکمه استفاده کرده که همان دکمه پاور گوشی است. برای کنترل صدا، آن‌ها یک راه حل ساده در نظر گرفتند؛ به این صورت که با دو بار لمس کناره‌های صفحه نمایش و بالا و پایین کشیدن انگشت می‌توانید صدا را تنظیم کنید؛ البته ایراد بزرگ این شیوه این است که وقتی نمایشگر خاموش باشد، نمی‌توانید صدا را کم و زیاد کنید.

گوشی mate 30 pro هواوی

وقتش است که به سراغ نمایشگر برویم. صفحه نمایش گوشی هواوی میت 30 پرو با نسبت 18.5:9 خود، نسبت به گوشی‌هایی مثل ایسوس راگ فون 2 با نسبت 19.5:9 کمی عریض‎تر است؛ ولی در عوض ضخامت آن 8.8 میلی‌متر است که به اندازه قابل‌توجهی کمتر از راگ فون 2 است. نمایشگر خمیده و اولد گوشی میت 30 پرو با زاویه‌ای تقریبا 90 درجه به کناره‌های گوشی کشیده شده است. رزولوشن آن 1176×2400 پیکسل است و علاوه بر فضای رنگ DCI-P3، از فضای رنگ HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

Huawei Mate 30 Pro / گوشی میت 30 پرو

وضوح این نمایشگر مثل وان پلاس 7 تی پرو نیست؛ ولی با تراکم پیکسلی 409 پیکسل در هر اینچ، همچنان فوق‌العاده است و از این حیث با فاصله کمی پشت سر سری آیفون 11 پرو قرار می‌گیرد؛ ولی از آیفون 11 بهتر است. از ویژگی‌های جالب توجه گوشی Mate 30 Pro، امکان مخفی کردن ناچ و همچنین مخفی کردن لبه‌های خمیده است. شما با چند گزینه مختلف می‌توانید ناچ را پنهان و حاشیه لبه‌ها را نیز کمتر کنید تا خیلی توی چشم نباشند.

 

دوربین هواوی میت 30 پرو

در مراسم معرفی گوشی هواوی Mate 30 Pro، این شرکت قول‌های بلندپروازانه زیادی در ارتباط با دوربین گوشی میت 30 پرو به کاربران داد. علاوه بر این تصاویر و ویدیوهایی با کیفیت بسیار عالی هم بر روی نمایشگرهای سالن نشان داد تا قدرت دوربین هواوی میت 30 پرو را به رخ بکشد. از آن زمان اپل با آیفون 11 پرو (که بالاخره حالت شب به آن اضافه شده است) وارد گود شده و گوگل هم با پیکسل 4 نشان داده هنوز حاضر نیست رقابت بر سر دوربین را به هواوی واگذار کند. با این همه هواوی، ویژگی‌ای را در اختیار کاربران قرار داده که هیچکدام از رقبایش در اختیار ندارند.

Huawei Mate 30 Pro / گوشی هواوی mate 30 pro

گوشی هواوی میت 30 پرو به طور پیش‌فرض تصاویر را با کیفیت 10 مگاپیکسل می‌گیرد؛ ولی اگر تصویر در محیطی روشن و با نور زیاد گرفته شود می‌تواند این عدد را به 40 مگاپیکسل هم برساند. البته عکاسی با رزولوشن 10 مگاپیکسل هم فواید پرشماری دارد؛ تصاویری که رزولوشن کمتری داشته باشند، دامنه داینامیک بهتر و نویز کمتری دارند و فضای کمتری را هم اشغال می‌کنند.

گوشی میت 30 پرو دارای یک دوربین 40 مگاپیکسل با لنز واید به همراه لرزش‌گیر اپتیکال، یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و زوم 3 برابر به همراه لرزش‌گیر اپتیکال و یک دوربین 40 مگاپیکسلی اولترا واید با فاصله کانونی 18 میلی‌متر و دیافراگم f/1.8 است. تصاویری که در حالت خودکار گرفته شدند از نظر رنگ شاداب و سرزنده هستند، دامنه داینامیک قابل‌قبولی دارند و جزییات نیز به حد کافی حفظ شده است. هواوی مدعی شده بود میت 30 پرو می‌تواند تا فاصله 2.5 سانتی‌متری زوم کند که البته در تست‌ها بیشتر 4 سانتی‌متر به نظر می‌رسید.

دوربین اولترا واید قادر به ثبت تصاویری با جزییات بسیار زیاد و دامنه داینامیک تحسین‌برانگیزی است؛ البته در محیط‌هایی که عکاسی سخت می‌شود، شاهد حاشیه‌های بنفش (Purple Fringing) در قسمت‌های مختلف تصویر بودیم که سبب شد دوربین اولترا واید میت 30 پرو با اختلاف پشت سر آیفون 11 پرو قرار بگیرد. با این وجود در مواقعی که تصاویر را به درستی بگیرد، می‌توان به جرات گفت یکی از بهترین دوربین‌های اولترا واید موجود در بازار است.

در طرف دیگر دوربین تله‌فوتو را داریم که نسبت به هواوی پی 30 پرو و اوپو رنو 10 ایکس زوم، عملکرد بهتری دارد و هنگام ثبت و ضبط تصاویر و ویدیوها به خوبی به شما کمک می‌کند از سوژه‌هایی که در فاصله دورتری هستند تصویربرداری کنید؛ اما بخشی که میت 30 پرو حرف‌های بسیاری برای زدن دارد حالت شب است. گوشی Mate 30 Pro هواوی برخلاف دیگر پرچمداران، برای گرفتن تصاویر در محیط‌های کم نور شما را مجبور نمی‌کند حالت دوربین را تغییر دهید. وقتی هم که حالت شب را فعال کنید، تصاویری می‌گیرد که دامنه داینامیک آن‌ها باورکردنی نیست؛ حتی اگر در برخی مواقع رنگ‌ها با دقت کافی به نمایش درنیایند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که میت 30 پرو به طور خودکار نور تصاویری را که در شب می‌گیرید افزایش می‌دهد؛ چیزی که شاید به مذاق همه خوش نیاید.

مشخصات گوشی هواوی میت 30 پرو

در بحث ویدیو، گوشی هواوی میت 30 پرو می‌تواند تصاویری با کیفیت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. این قابلیت را اگر در کنار لرزش‌گیر اپتیکالی که هنگام ضبط ویدیو در دوربین‌های تله‌فوتو و واید قابل‌استفاده هستند قرار دهیم، دیگر به سختی می‌توانیم از میت 30 پرو ایراد بگیریم. کیفیت ویدیوها در محیط‌های کم نور و یا با نور زیاد شما را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد؛ البته در محیط‌های تاریک به خوبی دوربین‌های دیجیتال و بدون آیینه نیست، ولی در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند حرف اول را می‌زند.

 

رابط کاربری و ویژگی‌ های نرم افزاری گوشی Mate 30 Pro هواوی

میت 30 پرو از جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید 10 بهره می‌برد؛ البته با توجه به نبود گوگل‌پلی، در بحث اپلیکیشن‌ها و دریافت بروزرسانی‌هایشان، وضعیت خیلی خراب است. این موردی است که هنگام بررسی هواوی میت 30 پرو نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. فروشگاه خود هواوی، اپ گالری، فاقد بیشتر برنامه‌های کلیدی است که به آن‌ها نیاز دارید؛ مثلا واتساپ در این فروشگاه وجود ندارد. سایدلودینگ هم همیشه خطرات خودش را به دنبال دارد. صادقانه باید بگوییم که تجربه استفاده از گوشی Mate 30 Pro هواوی بدون گوگل‌پلی واقعا زجرآور است. اگر به استفاده از سرویس‌های گوگل عادت کردید، احتمال زیاد با گوشی هواوی Mate 30 Pro به مشکل برخواهید خورد.

Huawei Mate 30 Pro / قیمت گوشی هواوی میت 30 پرو

در بخش رابط کاربری، گوشی هواوی میت 30 پرو از رابط کاربری اختصاصی هواوی به نام EMUI 10 استفاده می‌کند. این نسخه در مقایسه با EMUI 9 رنگبندی جدیدی دارد، منوها ساده‌تر شدند و به طور کلی از نظر ظاهری به جذابیت و زیبایی آن افزوده شده است. ویژگی‌های جدیدی که مختص میت 30 پرو است، نظارت بر چشم است. این قابلیت جهت چشمان شما را تشخیص می‌دهد و گوشی را هماهنگ با چشمان شما نگه می‌دارد. مثلا از چرخش خودکار تصویر و تغییر آن از حالت افقی به عمودی یا بالعکس جلوگیری می‌کند؛ به این صورت دیگر نیازی ندارید حالت چرخش گوشی را قفل کنید.

Huawei Mate 30 Pro / مشخصات گوشی هواوی میت 30 پرو

گوشی Mate 30 Pro هواوی دو ژست حرکتی عجیب هم دارد. با نگه داشتن دستتان بالای صفحه و مشت کردن آن می‌توانید از صفحه نمایش اسکرین‌شات بگیرید و با بالا و پایین بردن آن هم می‌توانید در منوها و برنامه‌ها اسکرول کنید. البته این مورد دوم کاملا بلااستفاده است؛ ولی ژست حرکتی اسکرین‌شات با توجه به اینکه گوشی هیچ دکمه‌ای به جز دکمه پاور ندارد، خیلی کاربردی است.

 

عملکرد و مشخصات گوشی هواوی میت 30 پرو

تراشه هفت نانومتری کایرین 990 میت 30 پرو، با یک رم 8 گیگابایتی همراه شده است و از همین رو از نظر عملکرد به خصوص هنگام اجرای بازی‌ها می‌درخشد. با هسته‌های گرافیکی اضافه‌ای که گوشی هواوی Mate 30 Pro دارد در مقایسه با پی 30 پرو، تعداد فریم‌های بیشتری را پردازش و به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این حالت بازی EMUI 10 نیز به خوبی از تمامی پتانسیل نمایشگر خمیده گوشی بهره می‌برد. حافظه داخلی 256 گیگابایتی که هواوی برای این پرچمدار جدید خود در نظر گرفته هم کافی است. برای اطمینان یک درگاه کارت حافظه نانو هم در گوشی تعبیه شده تا کاربران از نظر فضا به مشکل نخورند.

مشخصات گوشی هواوی میت 30 پرو
بدنهابعاد 158.1×73.1×8.8 میلی‌متر | فلز و شیشه | گوریلا گلس 6
نمایشگر6.53 اینچی اولد با رزولوشن 1176×2400 پیکسل و نسبت 18.5:9
دوربین‌های پشتیدوربین اصلی 40 مگاپیکسل با لنز واید با قابلیت زوم خودکار تشخیص فاز و لرزش گیر اپتیکال

دوربین 40 مگاپیکسل با لنز اولترا واید با قابلیت زوم خودکار تشخیص فاز

دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم 3 برابر و قابلیت زوم خودکار تشخیص فاز و لرزش گیر اپتیکال

سنسور مدت پرواز

قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه

دوربین جلویی32 مگاپیکسل واید به همراه سنسور مدت پرواز با قابلیت فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه
سیستم عاملاندروید 10 با رابط کاربری EMUI 10
تراشهکایرین 990
حافظه8 گیگابایت رم | حافظه داخلی در دو مدل 256 یا 128 گیگابایتی
باتریباتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر با پشتیبانی از شارژ سریع 40 واتی

 

باتری گوشی میت 30 پرو

از نظر باتری، گوشی هواوی میت 30 پرو با باتری‌ای که ظرفیت 4500 میلی‌آمپر دارد، یکی از بهترین گوشی‌های بازار است. ظرفیت این باتری به قدری زیاد است که پخش یک ویدیو HD نود دقیقه‌ای در حالی که روشنایی صفحه در بیشترین حد خود قرار دارد، تنها 5 درصد از ظرفیت باتری را کم می‌کند. هواوی برای شارژ این باتری، شارژ وایرلس 27 واتی را هم در نظر گرفته که سرعت شارژ بیشتری نسبت به آیفون 11 و آیفون 11 پرو به کاربران ارائه می‌دهد؛ این در حالی است که این دو به صورت سیمی و با توان 18 وات شارژ می‌شوند. اگر بخواهیم هواوی Mate 30 Pro را به صورت سیمی شارژ کنیم، می‌توانیم از ویژگی سوپرشارژ آن که گوشی را با توان 40 واتی شارژ می‌کند بهره ببریم. به این ترتیب اگر باتری گوشی خالی شده باشد، شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت و پانزده دقیقه آن را کاملا شارژ کنید.

Huawei Mate 30 Pro / بررسی گوشی هواوی میت 30 پرو

در قسمت تنظیمات، ویژگی‌های ذخیره نیرو هواوی که قبلا آن‌ها را در سایر گوشی‌های این شرکت هم دیده بودیم، قابل استفاده هستند. این تنظیمات شامل حالت‌های ذخیره نیرو، ذخیره نیرو اولترا و App Launch می‌شوند. از طریق App Launch می‌توانید مشخص کنید کدام برنامه‌ها می‌توانند به طور خودکار شروع به فعالیت کنند. کاربرانی که از گوشی زیاد استفاده می‌کنند، می‌توانند با یک بار شارژ به راحتی یک یا دو روز از گوشی هواوی Mate 30 Pro استفاده کنند.

 


تاریخ عرضه و قیمت گوشی هواوی میت 30 پرو


هنوز مشخص نیست هواوی Mate 30 Pro به جز چین در چه کشورهایی عرضه می‌شود؛ اما در هر صورت فعلا این گوشی از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند و باید از موارد جایگزین استفاده کنید. از نظر قیمت نیز گوشی Mate 30 Pro هواوی حدود 1200 دلار قیمت دارد؛ این قیمت برای نسخه 4G است. نسخه 5G آن هم با قیمت 1300 دلار از سوی هواوی به فروش می‌رسد.

گوشی هواوی میت 30 پرو محصولی ممتاز و برجسته است که به دلیل اختلافات سیاسی نتوانسته از تمامی پتانسیل خود استفاده کند و اگر در بازارهایی غیر از چین هم عرضه شود، به دلیل عدم پشتیبانی از خدمات گوگل احتمالا با استقبال چندانی مواجه نشود؛ به عبارت دیگر، فقط عالی بودن کافی نیست. نظر شما درباره این گوشی و مشخصات فنی و ظاهری آن چیست؟ اگر تصمیم به خرید گوشی داشته باشید، آیا گوشی هواوی میت 30 یکی از انتخاب‌های شما خواهد بود؟ لطفا در پایین همین صفحه نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402