بیشترین میلیاردرها در کدام کشورها زندگی می کنند؟ آمریکا و چین در صدر

پایتخت میلیاردرهای جهان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب پولدارترین و مرفه‌ترین کشورهای دنیا، شمار ثروتمندان آن است. در این مطلب به کشورهایی که بیشترین میلیاردرها را در خود گنجانده‌اند می‌پردازیم.

شاید بتوان تاثیرگذارترین قشر یک جامعه را طبقه‌ مرفه آن دانست؛ افرادی که سهم عمده‌ای از ثروت یک کشور یا حتی دنیا را در اختیار داشته و می‌توانند با استفاده از آن تاثیری قابل‌توجه بر جهان بگذارند. در این مقاله سعی می‌کنیم تا کشورهایی با بیشترین میلیاردرها را بررسی کنیم. با پلازا همراه باشید.

پایتخت میلیاردرهای جهان

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


پایتخت میلیاردهای جهان ؛ بیشترین میلیاردرها در کدام کشورها زندگی می کنند؟


این فهرست براساس گزارشی از وبسایت Wealth-X تهیه شده است؛ گزارشی که نشان می‌دهد که حدود 75 درصد میلیاردرهای جهان در 15 کشور زیر زندگی می‌کنند. علاوه بر این جالب است بدانید که مجموع ثروت میلیاردرهای ساکن آمریکا، حدود 8 برابر کشورهای چین، آلمان، روسیه، ایالات متحده، سوییس، هنگ کنگ، هند و عربستان سعودی است.

 

1- ایالات متحده‌ آمریکا

پایتخت میلیاردرهای جهان

تعداد میلیاردرها: 705 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 3013 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: جف بیزوس (118 میلیارد دلار)

آمریکا همچنان سرزمین آرزوهاست. این قاره از زمان کشف خود، هدفی برجسته برای افراد بلندپرواز بوده است. امروزه نیز بیشترین میلیاردرهای دنیا در این کشور زندگی می‌کنند. در صدر فهرست ثروتمندترین ساکنان پایتخت میلیاردرها، جف بیزوس قرار دارد.

بیزوس کارآفرین مشهور آمریکایی است که عمده‌ شهرت خود را با احداث وبسایت موفق آمازون (Amazon) به دست آورد. او نخستین میلیاردر دنیا بود که توانست به ثروتی بالغ بر 100000 میلیارد دلار دست یابد. بیزوس در سال 1964 در نیو مکزیکوی آمریکا به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی برق و علوم کامپیوتر از دانشگاه پرینستون است. بیزوس در سال‌های 1986 تا 1994 به کار در وال‌ استریت مشغول بود و سپس آمازون را به عنوان پلتفرمی برای خرده‌فروشی اینترنتی احداث کرد. این کمپانی در ابتدا تنها به فروش کتاب پرداخته و به مرور به حوزه‌های متنوع دیگر تکنولوژیکی و سرگرمی نفوذ کرد.

 

2- چین

پایتخت میلیاردرهای جهان

تعداد میلیاردرها: 285 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 996 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: جک ما (41.8 میلیارد دلار)

چین بیش از هر چیزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور دنیا شناخته می‌شود. این کشور پس از آمریکا، بیشترین میلیاردرها را در خود جای داده است.

ثروتمندترین فرد چینی در حال حاضر، تاجر و سیاست‌مداری 55 ساله به نام جک ما است. ما علاوه بر حوزه‌های ذکر شده، سرمایه‌گذار و انسان‌دوست برجسته‌ای بوده و پولدارترین استاد هنر رزمی کنگ فو است. او یکی از موسسان گروه علی بابا و مدیر سابق آن است. ما از طرفداران اقتصاد بازاری است؛ اقتصادی که در آن قیمت‌ها و وضعیت‌ اقتصادی جامعه براساس عرضه و تقاضای محصولات شکل می‌گیرد. این میلیاردر چینی در سال 1988 مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ زبان انگلیسی دریافت کرد. او سپس به عنوان یکی از سخنرانان حوزه‌ تجارت دانشگاه هانگژو دیانزی (Hangzhou Dianzi) مشغول به کار شد. ما در سال 2018 با هدف تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های انسان‌دوستانه، از سمت خود به عنوان مدیر اجرایی کمپانی علی بابا استعفا داد.

 

3- آلمان

پایتخت میلیاردرهای جهان

تعداد میلیاردرها: 146 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 442 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: دیتر شوارتس (23.6 میلیارد دلار)

کشور آلمان در طول تاریخ همواره به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و مهم‌ترین مناطق شناخته شده است. آلمان به لطف تاثیر فراوانی که در صنعت و فناوری دنیا دارد، به عنوان سومین کشوری که بیشترین میلیاردرها را در خود جای داده است شناخته می‌شود.

دیتر شوارتس 80 ساله ثروتمندترین میلیاردر آلمان است. او در شهر نکازاولم آلمان به دنیا آمد. شوارتس یکی از بزرگترین تاجران دنیا و صاحب گروه تجاری شوارتس است. او در حال حاضر سمت مدیریت کل و مدیرعاملی سوپر مارکت‌های زنجیره‌ای Lidl و هایپرمارکت‌های Kaufland را بر عهده دارد. او پس از مرگ پدر خود در سال 1977 به ریاست ارزان‌فروشی‌های زنجیره‌ای Schwarz & Lidl رسید. شوارتس دامنه‌ فعالیت‌های این سازمان را به خارج از مرزهای آلمان گسترش داد. یکی از ویژگی‌های شوارتس اصرار او بر دوری از جنجال‌های رسانه‌ای و حفظ حرمت زندگی شخصی‌اش است.

 

4- روسیه

بیشترین میلیاردرها

تعداد میلیاردرها: 102 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 355 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: لئونید میخلسون (21.6 میلیارد دلار)

روسیه یکی از قدیمی‌ترین ابرقدرت‌های دنیا است. این کشور در طول تاریخ همواره به عنوان یکی از قطب‌های تجاری، نظامی و اقتصادی جهان شناخته شده است.

مقام پولدارترین ساکن این کشور در اختیار لئونید ویکتوروویچ میخلسون است. او در سال 1955 در شهر کاسپیسک به دنیا آمد. میخلسون در حال حاضر مدیرعامل، مدیر کل و یکی از بزرگترین سهامداران شرکت گازی نوواتک روسیه است. او فعالیت کاری خود را به عنوان یک مهندس صنایع آغاز کرد. نخستین شغل او سرکارگری پروژه‌های ساختمانی در سیبری بود. میخلسون در سال 1985 به عنوان مهندس ارشد کمپانی ساخت و ساز Ryazantruboprovodstroy انتخاب شد. او علاقه‌ فراوانی به هنر روس داشته و در همین راستا کمپانی‌ای به نام V-A-C Foundation را با هدف حمایت از هنرمندان جوان روسی پایه‌گذاری کرده است.

 

5- انگلستان

پایتخت میلیاردرهای جهان

تعداد میلیاردرها: 97 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 209 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: جیم راتکلیف (18.7 میلیارد دلار)

انگلستان در طول تاریخ به عنوان یکی از پولدارترین کشورها شناخته می‌شده است. این کشور یکی از قطب‌های سرمایه‌داری جهان بوده و با وجود مشکلاتی که اخیرا با آن روبرو بوده، در زمره‌ مناطقی که بیشترین میلیاردرها را در خود جای می‌دهند قرار می‌گیرد.

میلیاردر شماره یک انگلستان، اقتصاددانی به نام جیم راتکلیف است. راتکلیف در حال حاضر مدیر کل و مدیر اجرایی ارشد کمپانی تولید محصولات شیمیایی Ibeos بوده و دو سوم سهام آن را در اختیار دارد. او علاقه‌ چندانی به جنجال‌های اجتماعی نداشته و بخش اعظمی از زندگی خود را از انظار عمومی دور نگاه می‌دارد. راتکلیف در سال 1952 در فیلزوورث (Failsworth) به دنیا آمد. او مدرک مهندسی شیمی خود را در سال 1974 از دانشگاه بیرمینگام دریافت نمود و در سال 1980 از دانشگاه مدیریت لندن فارغ‌التحصیل گشت. راتکلیف کار خود را به عنوان مهندسی در شرکت نفتی Esso آغاز کرده و در سال 1989 به گروه تجاری Advent International پیوست.

 

6- سوییس

پایتخت میلیاردرهای جهان

تعداد میلیاردرها: 91 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 240 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: ارنستو برتارلی (16 میلیارد دلار)

سوییس یکی از مرفه‌ترین و آرام‌ترین کشورهای دنیاست. مردم این کشور فارغ از طبقه‌ اجتماعی خود، شرایط زندگی بسیار خوبی داشته و معمولا خوشحال هستند.

ثروتمندترین فرد سوییس در حال حاضر تاجری ایتالیایی به نام ارنستو برتارلی است. برتارلی در سال 1965 در رم به دنیا آمد. خانواده‌ او در سال 1977 به سوییس مهاجرت کردند. برتارلی مدرک مدیریت کسب و کار خود را در سال 1993 از دانشکده‌ مدیریت هاروارد دریافت نمود. ارنستو در سال 1996 مدیریت شرکت دارویی Serono را بر عهده گرفت؛ کمپانی‌ای که بنیان‌گذار آن پدربزرگش بود. برتارلی تخصص این کمپانی را از محصولات دارویی به بیوتکنولوژی تغییر داد. این امر منجر به افزایش قابل توجه سودآوری این سازمان شد. کمپانی Serono بیش از هر چیزی به دلیل کشف درمانی برای نازایی زنان شناخته می‌شود.

 

7- هنگ کنگ

بیشترین میلیاردرها

تعداد میلیاردرها: 87 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 259 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: لی کا-شینگ (30.8 میلیارد دلار)

هنگ کنگ را می‌توان یکی از برجسته‌ترین مناطق تجاری دنیا دانست. این منطقه با وجود وسعت اندک خود، مقادیر قابل توجهی از ثروت دنیا را در خود جای داده و به عنوان یکی از پایتخت‌های میلیاردرهای جهان شناخته می‌شود. هنگ کنگ درواقع یکی از مناطق خودمختار تحت حاکمیت جمهوری خلق چین است که البته جزئی از سرزمین اصلی چین به حساب نمی‌آید.

مقام پولدارترین فرد هنگ کنگ در حال حاضر به تاجری چینی به نام لی کا-شینگ تعلق دارد. کاشینگ 91 ساله اکنون نقش مشاوره‌ای برای یکی از بزرگترین سازمان‌های جهان به نام CK Hutchison Holdings را ایفا می‌کند. او در سال 2018 از سمت رییس هیئت مدیره‌ این کمپانی بازنشسته شد. او در طول دوران کاری خود نقش فراوانی در توسعه‌ اقتصاد هنگ کنگ داشته و توانست این سازمان را به بزرگترین فروشنده‌ محصولات دارویی و زیبایی در آسیا و اروپا تبدیل کند. کا-شینگ به عنوان یکی از بزرگترین کارآفرینان دنیا شناخته می‌شود.

 

8- هند

بیشترین میلیاردرها

تعداد میلیاردرها: 82 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 284 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: موکش آمبانی (49.5 میلیارد دلار)

هندوستان دومین کشور پرجمعیت دنیا و هفتمین از منظر وسعت است. این کشور بخش قابل‌توجهی از ثروت قاره‌ آسیا را به خود اختصاص داده و نقش مهمی در حوزه‌های سرگرمی، درمانی و تکنولوژیکی دنیا دارد.

ثروتمندترین فرد این کشور در حال حضر تاجری یمنی به نام موکش آمبانی است. آمبانی مدیر کل، مدیر اجرایی و بزرگترین سهام‌دار کمپانی Reliance Industries Limited است؛ این کمپانی یکی از بزرگترین سازمان‌های فعال در زمینه‌های انرژی، نفت، نساجی، منابع طبیعی، خرده‌فروشی و ارتباطات بوده و بخش اعظمی از بازار هندوستان را در اختیار دارد. آمبانی کار خود را در سال 1958 با دادوستد ادویه‌جات و منسوجات آغاز نمود. او مدرک مهندسی شیمی خود را از دانشگاه ماتونگا در بمبئی دریافت کرد. آمبانی همچون پدر خود عقیده دارد مهارت‌های واقعی در محیط کار به دست می‌آیند.

 

9- عربستان سعودی

بیشترین میلیاردرها

تعداد میلیاردرها: 57 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 147 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: ولید بن طلال (14.7 میلیارد دلار)

کشور عربستان سعودی به لطف منابع نفتی و نواحی زیارتی و سیاحتی خود، به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای آسیا شناخته می‌شود.

میلیاردر شماره یک این کشور شاهزاده ولید بن طلال بن عبدالعزیز است. ولید بن طلال تاجر و سرمایه‌گذاری 64 ساله بوده و یکی از اعضای خانواده‌ سلطنتی عربستان به حساب می‌آید. ولید بن طلال نوه‌ ابن سعود، نخستین پادشاه عربستان سعودی است. او بنیان‌گذار و مدیر اجرایی ارشد کمپانی Kingdom Holding بوده و 95 درصد سهام آن را نیز در اختیار دارد. این کمپانی در حوزه‌های مختلفی چون گردشگری، اقتصاد، رسانه‌های جمعی،‌ سرگرمی، خرده‌فروشی، کشاورزی، نفت، هوانوردی و تکنولوژی فعالیت دارد. ولید بن طلال در سال 1979 مدرک خود را در رشته‌ مدیریت کسب و کار از دانشکده‌ Menlo کالیفرنیا دریافت کرد. او به عنوان یکی از قدرتمندترین میلیاردرهای جهان شناخته می‌شود.

 

10- فرانسه

بیشترین میلیاردرها

تعداد میلیاردرها: 55 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 195 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: برنار آرنو (88.5 میلیارد دلار)

کشور فرانسه به لطف پیشرو بودن در حوزه‌های هنری، گردشگری و تکنولوژیکی به عنوان یکی از کشورهایی که بیشترین میلیاردرها را در خود گنجانده شناخته می‌شود.

ثروتمندترین فرد این کشور تاجر و کلکسیونری به نام برنار آرنو است. آرنو در سال 1949 در روباکس به دنیا آمد. او در حال حاضر مدیر کل و مدیر اجرایی کمپانی تولیدکننده‌ اجناس لوکس LVMH است. آرنو در سال 2018 ثروتمندترین فرد شاغل در صنعت مد لقب گرفت. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه پلی‌تکنیک Ecole، به سازمان پدر خود پیوست. آرنو پدر خود را متقاعد به تغییر تمرکز این کمپانی بر روی خرید و فروش املاک کرد. آن‌ها نام شرکت خود را به Ferinel تغییر دادند. آرنو در سال 1979 ریاست این سازمان را بر عهده گرفت. او در ادامه با خرید کمپانی Dior، حوزه‌ فعالیت‌های خود را به صنعت مد گسترش داد.

 

11- امارات متحده عربی

پایتخت میلیاردرهای جهان

تعداد میلیاردرها: 55 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 165 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: ماجد الفطیم (5.13 میلیارد دلار)

کشور امارات به لطف برخورداری از تعدادی از غنی‌ترین منابع نفتی دنیا، حجم عظیمی از ثروت ناحیه‌ خاورمیانه را به خود اخصاص داده است. این کشور با هوشمندی توانسته صنعت گردشگری بسیار خوبی را ایجاد کند.

میلیاردر شماره یک کشور امارات، تاجری به نام ماجد الفطیم است. او بنیان‌گذار، صاحب و مدیر گروه ماجد الفطیم، یکی از موفق‌ترین سازمان‌های خرید و فروش املاک در امارات است. این گروه علاوه بر این، در حوزه‌های خرده‌فروشی نیز فعالیت قابل‌توجهی داشته و به انجام پروژه‌های متنوع در بخش‌های مختلف آسیا و آفریقا می‌پردازد. از بزرگترین دارایی‌های الفطیم، می‌توان به مجتمعات تجاری مصر و امارات اشاره کرد.

 

12- برزیل

بیشترین میلیاردرها

تعداد میلیاردرها: 49 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 154 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: خورخه پائولو لمان (22.4 میلیارد دلار)

برزیل یکی از متنوع‌ترین و پر رونق‌ترین کشورهای دنیاست. این کشور از منابع مختلفی چون گردشگری، انرژی و سرگرمی درآمد بالایی داشته و توانسته به یکی از کشورهایی که بیشترین میلیاردرها را در خود جای می‌دهند تبدیل شود.

ثروتمندترین فرد برزیلی در حال حاضر، تاجری سوییسی برزیلی به نام خورخه پائولو لمان است. لمان در سال 1939 در شهر ریو دو ژانیرو متولد شد. پدر او صاحب کارخانه‌ تولید محصولات لبنیاتی Leco در سوییس بود. لمان در سال 1961 مدرک خود را در رشته‌ اقتصاد از دانشگاه هاروارد دریافت کرد. او از بچگی علاقه‌ فراوانی به مخترعان داشته و آرزو می‌کرد که روزی خود یک مخترع شود. لمان بنیان‌گذار کمپانی 3G Capital و مالک برندهای معتبری چون برند Burger King، برند Anheuser Busch و Heinz است.

 

13- ایتالیا

بیشترین میلیاردرها

تعداد میلیاردرها: 47 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 141 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: جیووانی فررو (24.2 میلیارد دلار)

ایتالیا یکی از قدیمی‌ترین مراکز تمدن، فرهنگ و تجارت دنیا بوده و امروزه به لطف پیشرو بودن در حوزه‌های صنعتی، تعدادی از بزرگ‌ترین میلیاردهای جهان را در خود گنجانده است.

جیووانی فررو، تاجر ایتالیایی لقب ثروتمندترین میلیاردر این کشور را بر عهده دارد. او از سال 2011 رهبری کمپانی تولید شیرینی‌جات و شکلات‌سازی Ferrero SpA را بر عهده گرفته است. فررو در سال 1964 به دنیا آمد. او فارغ‌الحتصیل رشته‌ بازاریابی از دانشگاه Lebanon Valley College آمریکا است.

 

14- کانادا

بیشترین میلیاردرها

تعداد میلیاردرها: 45 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 87 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: شری برایدسن (8.39 میلیارد دلار)

کشور کانادا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. این کشور در سال‌های اخیر به لطف پیشرفت‌های فراوانی که در زمینه‌های تکنولوژیکی و اقتصادی داشته، توانسته به خانه‌ تعداد قابل‌توجهی از میلیاردرهای دنیا تبدیل شود.

مقام ثروتمندترین فرد ساکن این کشور بر عهده‌ تاجری به نام شری برایدسن است. برایدسن بخش اعظمی از سهام کمپانی Woodbridge را بر عهده دارد. این کمپانی در حوزه‌ سرمایه‌گذاری فعالیت دارد. بزرگترین دارایی این سازمان را می‌توان مجموعه‌ رسانه‌ای Thomson Reuters دانست. از دیگر دارایی‌های برایدسن می‌توان به شرکت‌های Vista Radio و Viking Air اشاره کرد.

 

15- سنگاپور

بیشترین میلیاردرها

تعداد میلیاردرها: 39 نفر

مجموع ثروت میلیاردرها: 84 میلیارد دلار

پولدارترین فرد: وی چو یاو (8.53 میلیارد دلار)

سنگاپور در سال‌های اخیر به لطف پیشرفت‌های فراوانی که در حوزه‌های فناوری و صنعتی داشته، توانسته به یکی از برترین و مهم‌ترین کشورها در این زمینه‌ها تبدیل شود.

بزرگترین میلیاردر این کشور تاجری چینی به نام وی چو یاو است. او مدیریت کل بانک United Overseas و گروه صنعتی United Industrial را بر عهده دارد. یاو در سال 1929 در چین متولد شد. دوران تحصیل او مصادف با جنگ جهانی دوم و حمله‌ ژاپن به چین بود. یاو در سال 1949 در کمپانی خانوادگی خود، Kheng Leong شروع به کار کرد. این کمپانی به تولید فلفل، ادویه‌ ساگو و چسب می‌پرداخت. یاو در سال 1958 با رسیدن به مقام ریاست هیئت مدیره‌ بانک United Chinese، جوان‌ترین مدیر در این کشور لقب گرفت.

شما در مورد کشورهایی که بیشترین میلیاردرها را در خود جای داده‌اند چه فکری می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402