داستان برند ال جی (LG) از تولید خمیردندان تا لوازم الکترونیکی

LG/ شرکت ال جی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شرکت ال جی برندی نام آشنا از کره جنوبی است که همه ما آن را با محصولات خانگی، الکتریکی و موبایل می‌شناسیم؛ اما دامنه فعالیت‌های این شرکت بسیار گسترده‌تر از این‌هاست. با ما همراه باشید تا بیشتر با این شرکت کره‌ای آشنا شوید.

شرکت ال جی یک شرکت هولدینگ بین‌المللی با خدماتی گسترده است؛ یعنی شرکت ال جی شرکتی مادر است که چندین شرکت را در زیر مجموعه خود دارد و دارای سهام ممتاز شرکت‌های زیر مجموعه‌اش است. شاید همه ما ال جی را بیشتر برای محصولات الکترونیک، موبایل و در نهایت فعالیت در حوزه مخابرات می‌شناسیم؛ اما باید اشاره کنیم که این شرکت کره‌ای در طی سالیان درازی که از فعالیتش می‌گذرد در حوزه‌های مختلف صنعتی مانند صنایع شیمیایی و لوازم بهداشتی نیز فعالیت داشته است که فعالیت‌های اجتماعی و زیست محیطی را هم باید به آن‌ها اضافه کنیم. با ما همراه باشید تا در ادامه و در قالب موضوعات زیر، شرکت ال جی را بیشتر به شما معرفی کنیم و با محصولات و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش نیز آشنا شویم.

ال جی مخفف چیست / لاکی گلداستار / LG

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


تاریخچه شرکت ال جی


ال جی در سال 1947 توسط این هوی کو (In Howi Koo) با هدف فعالیت در حوزه صنایع شیمیایی و محصولات بهداشتی تأسیس شد؛ البته در ابتدا نام ال جی را نداشت و نام ابتدایی‌اش Rak-Hui Chemical Industries بوده است. بعد از پنج سال عنوان Lucky را گرفت و وارد صنعت پلاستیک شد. درواقع اولین نوآوری شرکت لاکی، محصولات پلاستیکی بودند که ظروف خانگی را شامل می‌شدند.

 

گسترش فعالیت‌ ها

همچنین بخوانید :

بعد از لوازم خانگی لاکی، اولین خمیردندان کره‌ای را روانه بازار کرد؛ البته در میان محصولاتش سایر مواد شوینده و بهداشتی نیز مشاهده می‌شد. هنوز هم پودر لباسشویی ال جی در محصولات این شرکت از زمان تأسیس شرکت ال جی دیده می‌شود؛ اما هنوز نام لاکی بر روی آن‌ها بود. با گسترش فعالیت‌های لاکی، برند گلداستار نیز به آن اضافه شد. سال 1958 بود که لاکی و گلداستار با هم ترکیب شدند و ال جی کنونی را که می‌شناسیم، با نام لاکی-گلداستار به وجود آوردند. درواقع در پاسخ به این سوال که ال جی مخفف چیست باید بگوییم LG مخفف Lucky-GoldStar است.

گلداستار با هدف تولید محصولات الکترونیک فعالیت خود را آغاز کرده بود و محصولاتی مانند تلویزیون، ماکروفر و رادیو را در کارنامه کاری خود داشت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی تراکتور هم جزو محصولات این شرکت محسوب می‌شد. فعالیت در حوزه‌های الکترونیک، صنایع پلاستیکی و شیمیایی در دهه 1980 نیز ادامه پیدا کرد. درواقع گلداستار، تولید تلوزیون را در دستور کار قرار داده بود و لاکی نیز محصولاتش را گسترش داد و محصولات جدیدی مانند پنجره های پی وی سی را تولید کرد. به همه این‌ها باید تاسیس زیر مجموعه پتروشیمی را هم اضافه کنیم.

lg-company / ارزش سهام شرکت ال جی/ تاریخچه شرکت lg

 

درخشش در بازار های جهانی

در ادامه پرداختن به تاریخچه شرکت LG باید بگوییم که در دهه 1990 میلادی بود که تلویزیون‌های برند گلداستار جایگاه خوبی در بازارهای جهانی، از جمله بازار آمریکا پیدا کردند. در این راستا باید اشاره کنیم که این شرکت در سال 1991 توانسته بود با صادرات لوازم خانگی و درآمد حاصل از آن، مقام نخست در دنیا را از آن خود کند. همچنین در سال 1995 بود که نام شرکت از گلد استار به ال جی الکترونیک تغییر پیدا کرد.

در سال 1996 ال جی تلکام با هدف ورود به دنیای مخابرات آغاز به کار کرد که امروزه با نام ال جی یو پلاس (+LG U) شناخته می‌شود. در کنار همه این نام‌ها و آوازه‌ها و محصولات باید اشاره کنیم که گلداستار زیرمجموعه‌ای به نام گلداستار پرسیژن داشت که محصولات اندازه‌گیری مانند مولتی‌متر، اسیلوسکوپ و محصولات صنعتی الکترونیکی را تولید می‌کرد. فعالیت این زیر مجموعه ادامه داشت تا اینکه در سال 1999 به شرکت دیگری فروخته شد؛ اما سایر فعالیت‌های صنعتی ال جی همچنان ادامه داشت.

در اوایل دهه 2000 میلادی با همکاری شرکت فیلپس، شرکت ال جی فیلیپس ال سی دی تأسیس شد و در سال 2001 اولین محصول خود را روانه بازار کرد. این شرکت امروز با نام ال جی دیسپلی نیز شناخته می‌شود. حالا ال جی شرکتی بزرگ بود که در صنایع شیمایی، انرژی، الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات و بازارهای مالی فعالیت داشت.

LG/ شرکت الجی

 

و افتخاراتی دیگر…

علاوه بر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، باید بگوییم که ال جی فیلیپس در سال 2002 نیز توانسته بود اولین محصول نسل پنجم TFT را روانه بازار کند. دو سال بعد هم ال جی الکترونیکس به عنوان بهترین شرکت IT جهان شناخته شد. ورود به صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر و تاسیس بخش انرژی خورشیدی را نیز می‌توان از دیگر دستاوردهای ال جی معرفی کرد که بخش LG Chem به واسطه آن توانسته بود جایزه مدیریت سبز را از آن خود کند.

در سال 2010 بود که ال جی باز هم توانست دستاورد نوآورانه دیگری را این بار با عنوان تلویزیون سه بعدی روانه بازار کند. آن‌ها همچنان به گسترش فعالیت‌های خود در بازار انرژی‌های سبز ادامه دادند و در نهایت ال جی کمیکال، کارخانه تولید باتری خودرو را ایجاد کرد و دو سال بعد به‌عنوان بهترین شرکت این حوزه انتخاب شد.

هرچند محصولاتی مانند موبایل‌های این شرکت نتوانستند به مانند سایر محصولات درخور و شایسته نام ال جی ظاهر شوند، اما حضور این شرکت در عرصه تولید محصولات شیمیایی، مخابرات، لوازم خانگی و نمایشگرها ستودنی و قابل تحسین است.

 


این همه افتخار از کجا می‌آید


در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این افتخارات با تحقیقات زیاد، نصیب ال جی شده‌اند که به عقیده ال جی از پارک علم ال جی یا Sciencepark می‌آیند. این مرکز با هدف پیشرفت ال جی در صنایعی که در آن‌ها فعالیت دارد ایجاد شده است. در این مرکز متخصصین و مهندسین بسیاری از صنایع مختلف حضور دارند تا بتوانند هوای یکپارچگی را به همه حوزه‌ها بدمند و نام ال جی را در همه صنایع مربوط به فعالیتش در صدر بهترین‌ها حفظ کنند.

درواقع Sciencepark که عنوان بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی کره جنوبی را یدک می‌کشد، مرکز اصلی تحقیق و توسعه این شرکت کره‌ای نیز شناخته می‌شود. تحقیقات صورت گرفته در این مرکز، حول محور موضوعاتی همچون الکترونیک، مواد شیمیایی، بایوتکنولوژی، نرم افزار و ارتباطات است.

 


معرفی چند زیرمجموعه شرکت ال جی


همان‌طور که در ابتدای این مطلب بیان کردیم، ال جی یک شرکت هولدینگ و یا مادر است که شرکت‌های زیرمجموعه‌ای را تحت برند خود دارد. این شرکت‌ها تحت مدیریت مجموعه LG Corp هستند که در سال 2003 تأسیس شده بود. همه این شرکت‌ها، شرکت‌هایی بین‌المللی بوده که در خارج از کره جنوبی نیز نمایندگی دارند.

 

ال جی دیسپلی

همچنین بخوانید :

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، ال جی دیسپلی نتیجه شراکت ال جی و شرکت فیلیپس بود که در نهایت فیلیپس در سال 2008 سهم خود را به ال جی فروخت و ال جی دیسپلی شرکتی مستقل تحت برند ال جی در آمد. حالا این شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده پنل ال سی دی در جهان است. از محصولات ال جی دیسپلی هم می‌توان تلویزیون‌های لوله شونده، تلویزیون اولد 8K و فناوری پخش صدا از پنل‌های اولد را معرفی کرد. می‌توانید درباره تلویزیون لوله شونده در اینجا اطلاعاتی را کسب کنید.

مدیر شرکت ال جی

 

ال جی اینوتک

ال جی اینوتک دیگر شرکت مستقل از زیرمجموعه ال جی است. اینوتک قطعات الکترونیکی تولید می‌کند و تولید محصولاتی همچون ماژول‌های بلوتوث، آداپتور وسایل برقی و ماژول‌های دوربین گوشی‌های هوشمند را در کارنامه کاری خود دارد. علاوه بر این، پنل‌های LED بکار رفته در خودروها و سیستم‌های مانیتورینگ و انواع ماژول‌های الکترونیکی از دیگر محصولات ال جی اینوتک محسوب می‌شوند. همچنین تولید سیستم‌های GPS، سیستم‌های امنیتی، سیستم‌های مربوط به خانه‌های هوشمند و نورپردازی هوشمند نیز از دیگر دستاوردهای اینوتک هستند.

lg inotech/ شرکت ال جی اینوتک

 

ال جی کم (LG Chem)

شرکت LG Chem تحت برند شرکت ال جی در زمینه تولید مواد شیمیایی همچون NCC و PO فعالیت می‌کند. همچنین تولید انبوه باتری‌های لیتیوم یونی، باتری‌هایی مربوط به گجت‌های مختلف و خودروهای برقی از دیگر محصولات ال جی کم محسوب می‌شوند. این همه ماجرا نیست و در طرف دیگر، این شرکت با دریافت مجوز تولید دارو از سال 2003 در زمینه تولید دارو نیز فعالیت‌هایی داشته است. در این زمینه می‌توان به تولید داروی رشد کودکان، داروهای بیماری آرتروز و دیابت اشاره کرد. جالب است بدانید که این شرکت افتخار تولید اولین واکسن هپاتیت B را نیز دارد که بعد از تولید به کشورهای زیادی صادر شده بود. جای شگفتی دارد اگر به محصولات این شرکت بخواهیم کودهای شیمایی و موادی برای رشد گیاهان باغی را هم اضافه کنیم.

lg-chem / تاریخچه ال جی

 

ال‌جی یو پلاس (+LG U)

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، الجی در زمینه زیرساخت‌های مخابراتی نیز فعالیت دارد و یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌اش ال جی یو پلاس است؛ البته بماند که شرکت‌های دیگری در این حیطه تحت برند ال جی مشغول به کار هستند که یکی از آنها LG CNS است که در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند و به عنوان بزرگ‌ترین سرویس دهنده فناوری اطلاعات و پیاده‌سازی زیرساخت‌های عظیم ارتباطی در این کشور فعالیت دارد.

تاسیس شرکت ال جی

همچنین بخوانید :

شرکت‌هایی که در این بخش معرفی کردیم تنها چند شرکت نمونه از شرکت‌های زیرمجموعه ال جی محسوب می‌شوند. ال جی اینترنشنال، شرکت ServeOne، شرکت HS Ad و LBEST که دو شرکت آخر شرکت‌های تبلیغاتی ال جی هستند، از دیگر زیرمجموعه‌های این شرکت بزرگ به شمار می‌روند. در مورد ServeOne هم باید بگوییم که این شرکت نیز از مهم‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه ال جی است. این شرکت که در زمینه صنایع ساخت و ساز فعالیت دارد، ساخت برج‌های دو قلوی شرکت ال جی کره در شهر سئول را برعهده داشته است. خوب است بدانید که برج‌های دوقلو، مرکز مدیریت ال جی در کره جنوبی هستند.

LG/ همه چیز درباره شرکت ال جی

 


معرفی محصولات ال جی


مسلم است که ال جی با چنین ساختار گسترده‌ای، تولید محصولات متنوعی نیز در کارنامه کاری خود داشته باشد. از تلویزیون و لوازم خانگی گرفته تا صنایع شیمیایی و ساخت دارو، همگی از دستاوردهای این شرکت کره‌ای هستند که در ادامه به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم. درواقع شعار ال جی، خلق زندگی بهتر و شاداب‌تر بوده که در این راستا نیز توانسته است محصولات بی‌نظیری را روانه بازار مصرف کند.

 

تلویزیون

الجی تلویزیون‌های اولد خود را تحت برند ال جی الکترونیکس روانه بازار می‌کند. گفتنی است که ال جی الکترونیکس از برترین تولیدکنندگان جهان در زمینه تولید تلویزیون‌های اولد است که یکی دو سال اخیر هر سال چیزی بین 2 تا 3 میلیون از این نوع تلویزیون‌ها روانه بازار کرده است. با این حساب می‌توان ال جی الکترونیکس را سردمدار تولیدکنندگان تلویزیون اولد معرفی کرد که از دیگر بازیگران این صنعت، یعنی سونی پیشی گرفته است. سونی دومین شرکت تولیدکننده تلویزیون‌های اولد در جهان شناخته می‌شود.

همه چیز درباره شرکت ال جی

از طرف دیگر افتخار تولید اولین تلویزیون 8K اولد و همچین 4K اولد نیز از آن این شرکت بین‌المللی بوده که در سایه رهبری مدیر شرکت ال جی، یعنی کو بون-مو که از سال‌های 1995 تا سال 2018 فعالیت داشته به ثمر نشسته است. ناگفته نماند وی در سن 73 سالگی در سال 2018 از دنیا رفت و پسرش کو کوانگ-مو (Koo Kwang-mo)، مدیریت مجموعه بزرگ ال جی را بر عهده دارد. در اینجا می‌توانید در مورد فناوری 8K نیز اطلاعاتی را کسب کنید.

 

موبایل

از دیگر دستاوردهای ال جی، فعالیت در حوزه دیجیتال و فناوری موبایل و گجت است که تا چند سال پیش در زمره شرکت‌های برتر تولیدکننده موبایل قرار داشت. اولین محصول این شرکت در این زمینه گوشی LG 510W بود که به صورت کشویی باز می‌شد و در سال 2002 روانه بازار شده بود. همچنین ورود به عرصه گوشی‌های هوشمند و تولید گوشی‌های سری K، سری G و سری Q از دیگر افتخارات ال جی است.

در این راستا باید اشاره کنیم که امروزه ال جی G8 و ال جی V40 جزو بهترین محصولات این شرکت در سال 2019 هستند. گفتنی است که ال جی V40 از نمایشگر اولد برخوردار است و در این مقاله می‌توانید بیشتر در مورد آن بخوانید. علاوه بر این، گوشی ال جی استایلو 4 نیز به عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین محصول این شرکت نیز شناخته می‎‌شود. در صورت تمایل از اینجا می‌توانید اطلاعاتی درباره گوشی ال جی G8X ThinQ کسب کنید.

ال جی مخفف چیست

 

لوازم خانگی

از دیگر دستاوردهای شرکت LG لوازم خانگی است که از همان سال‌های آغاز فعالیت برند گلداستار، جزو مهم‌ترین محصولات این شرکت محسوب می‌شدند؛ البته فقط لوام خانگی معمولی جزو این دسته نیستند. درواقع الجی با بکارگیری جدیدترین فناوری‌های روز در محصولات، توانسته است محصولات خانگی را تولید کند که امکان ارسال پیام و نظارت و کنترل کاربر را از طریق فناوری Homechat در بستر اینترنت و با استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان لاین دارند.

LG / محصولات شرکت ال جی در ایران

 


سخن پایانی


همچنین بخوانید :

در این مقاله ما علاوه بر بیان تاریخچه شرکت ال جی توانستیم تنها به تعداد اندکی از دستاوردهای ال جی اشاره کنیم؛ چراکه مجال پرداختن به سایر مسئولیت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی این شرکت نبود. با این حال خوب است بدانید که ال جی در زمینه فعالیت‌های اجتماعی در بخش‌های توزیع واکسن، تولید محصولات سبز، مبارزه با سو تغذیه کودکان و مدیریت سبز شرکت‌های زیر مجموعه فعالیت می‌کند. همچنین فعالیت در زمینه ورزش با برند ال جی اسپرتس نیز در زمره فعالیت‌های این شرکت هولدینگ قرار داد.

در پایان نیز باید اشاره کنیم که شعار اصلی الجی، ایجاد زندگی بهتر برای همه مردم با جمله Life is Good است. این شرکت همیشه در تلاش بوده تا در سایه ایجاد ارزش برای مشتری و حفظ کرامت انسانی بتواند به فعالیت‌های صنعتی و اجتماعی خود ادامه دهد و مشتریانش را متعهد به نام برند خود نگه دارد. نظر شما در این زمینه چیست؟ آیا فکر می‌کردید ال جی، چنین امپراطوری بزرگی را در صنایع مختلف داشته باشد؟ خوشحال خواهیم شد نظرات خود را در این زمینه در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402