پرفروش ترین فیلم های 2019 ؛ از جان ویک تا اونجرز

لیست پرفروش ترین فیلم های 2019
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

عناوین مهم بسیاری در سال میلادی که گذراندیم در عرصه سینما عرضه شدند. در این مطلب پرفروش ترین فیلم های 2019 را بررسی می‌کنیم. با ما باشید.

سال میلادی 2019 را پشت سر گذاشتیم؛ سالی که در آن بدون شک فیلم‌های مهمی در عرصه سینما عرضه شدند. برخی از این فیلم‌ها جزو عناوین جدید و برخی دیگر نیز طبق رسم همیشگی، دنباله‌های نسخه‌های قبل از خود محسوب می‌شوند. در این مقاله فهرست پرفروش ترین فیلم‌های سال 2019 را برای شما تدارک دیده‌ایم. با پلازا همراه باشید.

پرفروش ترین فیلم های جهان / 2019/ پرفروش ترین فیلم های سال 2019

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • پرفروش ترین فیلم های 2019
    • فیلم How to Train Your Dragon: The Hidden World
    • فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw
    • فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum
    • فیلم Us
    • فیلم Aladdin
    • فیلم Spider-Man: Far From Home
    • فیلم Captain Marvel
    • فیلم Toy Story 4
    • فیلم The Lion King
    • فیلم Avengers: Endgame

 


پرفروش ترین فیلم های 2019


در ادامه مروری بر پرفروش ترین فیلم های 2019 خواهیم داشت.

 

10. فیلم How to Train Your Dragon: The Hidden World

BestMoپرفروش ترین فیلم های جهان 2019/ پرفروش ترین فیلم های سال 2019vies

فروش داخلی: 161 میلیون دلار

فروش بین‌الملل: 520 میلیون دلار

در فهرست پرفروش ترین فیلم های 2019 رتبه دهم به فیلم How to Train Your Dragon: The Hidden World اختصاص دارد که دین دبلویس (Dean DeBlois) وظیفه کارگردانی آن را بر عهده گرفته است. از منابع الهام این فیلم که نسخه دیگری از سری فیلم‌های How to Train Your Dragon محسوب می‌شود، می‌توان به رمان‌های کرسیدا کاول (Cressida Cowell) اشاره کرد. اولین نسخه از این سری فیلم‌های متفاوت، موفق به خلق دنیای فانتزی منحصربه‌فردی شد که دامنه مخاطبان آن، هم رده سنی کودکان و هم بزرگسالان را در برمی‌گرفت.

هسته مرکزی فیلم‌های How to Train Your Dragon حول محور نوجوانی با نام هیکاپ (Hiccup) می‌چرخد که با یک اژدهای عجیب و غریب با نام Toothless دوست می‌شود. دوستی با اژدهاهایی که توسط اکثر افراد اجتماع مورد ترس و دشمنی قرار می‌گیرند، از موضوعات محوری این سری فیلم‌ها محسوب شده و در اصل استعاره‌ایست برای بیان وضعیت افراد جوانی که در حال دنبال‌ کردن خط و مشی خود در زندگی و در عین حال رویارویی با سنت و آدام و رسوم معمول اجتماع هستند. وقایع فیلم The Hidden World نیز بار دیگر حول محور هیکاپ و سعی و تلاش او برای پیدا کردن مکانی جدید و امن برای مردم شهر برک (Berk) و همچنین اژدهاها می‌چرخد.

 

9. فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

پرفروش ترین فیلم های خارجی 2019 / پرفروش ترین فیلم جهان 2019

فروش داخلی: 165 میلیون دلار

فروش بین‌الملل: 722 میلیون دلار

همچنین بخوانید :

در نهمین رتبه پرفروش ترین فیلم‌ های 2019 فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw قرار دارد که دیوید لیچ (David Leitch) آن را کارگردانی کرده است. از جمله نکات مثبت این فیلم می‌توان به دیالوگ‌های آن اشاره کرد که در عین جنون‌آمیز بودنشان، لحظات خنده‌دار خود را نیز حفظ کرده‌اند که البته این قضیه را مدیون بازیگرانی هستند که در Hobbs & Shaw ایفای نقش کرده‌اند. از بازیگران فیلم می‌توان به ایدریس البا (Idris Elba) و هلن میرن (Helen Mirren)‌ اشاره کرد. جا دارد بگوییم ونسا کیربی (Kirby) و ریان رینولدز (Ryan Reynolds) نیز به همراه جیسن استتهام (Jason Statham) و دواین جانسون (Dwayne Johnson) در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

همچنین بخوانید :

فیلم Hobbs & Shaw از جمله فیلم‌هایی است که برای سرگرمی و به ویژه طرفداران ژانر اکشن به همراه لحظات کمدی، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود. جا دارد اشاره کنیم این فیلم در برخی از لحظات اکشن خود اغراق نیز می‌کند و اجرای این اغراق از برخی جهات شاید ما را به یاد کابوکی و اپرا بیندازد. می‌توان گفت لحظات اکشن فیلم به همراه دیگر جنبه‌های آن فارغ از مقوله تکنیکی علاوه بر سرگرم‌کننده و سینماتیک بودن، دارای صداقت و تلاش برای برقراری ارتباطی هستند که در اکثر فیلم‌های دیگر این ژانر شاهد آن نیستیم.

 

8. فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum

پرفروش ترین فیلم سال 2019 پ/ رفروش ترین فیلم های ترسناک 2019

فروش داخلی: 171 میلیون دلار

فروش بین‌الملل: 322 میلیون دلار

همچنین بخوانید :

در هشتمین رتبه فهرست پرفروش ترین فیلم های 2019 John Wick: Chapter 3 – Parabellum قرار گرفته است. سومین نسخه از سری فیلم‌های جان ویک را همانند قبل، چد استاهلسکی (Chad Stahelski) کارگردانی کرده است. می‌توان گفت فیلم Parabellum وعده‌های خود را بسته به این‌که از چه زاویه‌ای به آن نگاه کنیم، هم عملی و هم عملی نکرده است. از نظر خشونت مختص فیلم‌های این سری، سومین نسخه نیز بهره خود را برده و حتی تا حدودی استانداردهای آن را ارتقا داده است. از سوی دیگر فیلم پیش‌زمینه‌ای را که پس از دیدن پایان شگفت انگیز نسخه دوم در ذهن ما ایجاد شده بود به کلی فرو می‌ریزد و به زودی می‌فهمیم که بر خلاف تخمین‌هایمان، تمام افرادی که در شهر نیویورک زندگی می‌کنند قاتلان مخفی نیستند.

اما فارغ از واقعه‌ای که در فیلم پارابلوم اتفاق می‌افتد، سومین نسخه نکته‌ای را برایمان آشکار می‌سازد که شاید تنها سری فیلم‌های جان ویک تاکنون آن را به شکلی تقریبا واضح برایمان بازنمود کرده‌اند و این نکته چیزی نیست جز نزدیکی دنیای برخی از فیلم‌های اخیر با دنیای بازی‌های ویدیویی که در مورد فیلم جان ویک به خودی خود یک نقطه عطف محسوب می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت فیلم John Wick 3 از جمله فیلم‌هایی است که با دیدن آن احتمالا بیشتر از هر فیلم دیگری در ذهنتان یک بازی ویدیویی تداعی شود؛ بازی که قهرمان اصلی‌اش را خود شما کنترل می‌کنید. در هر صورت اگر از طرفداران جان ویک هستید، دیدن نسخه سوم این سری فیلم منحصربه‌فرد را از دست ندهید.

 

7. فیلم Us

پرفروش ترین فیلم های سینمایی 2019/ لیست پرفروش ترین فیلم های 2019

فروش داخلی: 175 میلیون دلار

فروش بین‌الملل: 255 میلیون دلار

در رتبه هفتم فهرست پرفروش ترین فیلم های 2019 فیلم Us قرار دارد که توسط جوردن پیل (Jordan Peele) کارگردانی شده است. این کارگردان خلاق که قبل از این فیلم Get Out را کارگردانی کرده بود، در فیلم جدید خود مضمونی را که در اثر قبلی خود می‌خواست برایمان منتقل کند به شکل آشکارتری بیان می‌کند. فیلم Us از جمله آثاری است که از بسیاری از جهات هیچکدام از پتانسیل‌های موجود در ذهن کارگردان را هدر نداده و تمامی جنبه‌های آن در خدمت انتقال دنیای ذهنی او قرار گرفته‌اند. ایده‌های استفاده شده در این فیلم و همچنین داستانی که برایمان روایت می‌کند خلاقانه باقی مانده و ذهن مخاطبان را به چالش می‌کشد.

در فیلم Us در ابتدا با یک کمدی خانوادگی مواجه هستیم و این کمدی خانوادگی پس از مدتی تبدیل به یک تریلر شده و نکته جالب آنجاست که همین تریلر بعدها با المان‌های وحشت و شبه‌تخیلی همراه می‌شود. جا دارد به شخصیت‌های فیلم نیز اشاره کنیم که در عین حفظ عمق موجود در کاراکترشان، هر کدام ویژگی‌های مشخص‌کننده تیپ‌های موجود در اجتماع را نیز در خود پرورانده‌اند. نهایتا می‌توان گفت فیلم Us جنبه‌ای از انسان را برایمان می‌نمایاند که اغلب آن را نادیده می‌گیریم و آن امر دیگری نیست جز خواست درونی اغلب ما برای بیگانه‌سازی افرادی که با ما تفاوت دارند.

 

6. فیلم Aladdin

جدول پرفروش ترین فیلم های 2019

فروش داخلی: 354 میلیون دلار

فروش بین‌الملل: 1.05 میلیارد دلار

در ششمین جایگاه فهرست پرفروش ترین فیلم های 2019 فیلم Aladdin قرار دارد. این فیلم یک عنوان اکشن فانتزی موزیکال است که موفق می‌شود دنیای مستقل خود را خلق کرده و طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. روایت فیلم Aladdin با وجود آن‌که رگه‌های آشنای زیادی دارد، در زمینه خلاقیت کم نگذاشته و محصولی را برایمان ارائه می‌دهد که از جمله بهترین گزینه‌ها برای تماشای خانوادگی و سرگرمی محسوب می‌شود.

جا دارد اشاره کنیم که این نسخه از فیلم Aladdin در مقایسه با نسخه‌ای با همین نام که در سال 1992 منتشر شده بود، 40 دقیقه زمان پخش بیشتری دارد؛ اما می‌توان گفت تمامی این 40 دقیقه مفید محسوب شده و برای طولانی کردن صرف فیلم اختصاص داده نشده است. به غیر از بازی بازیگران، از نقاط قوت فیلم Aladdin می‌توان به موسیقی آن اشاره کرد که با تاکید خود روی سازهای کوبه‌ای و بادی، رنگ جدید و خلاقانه‌ای به آهنگ‌هایی که دوستشان داریم بخشیده است. اگر به علائدین و چراغ جادو علاقه‌مند هستید، این روایت جدید و خلاقانه از این داستان را از دست ندهید.

 

5. فیلم Spider-Man: Far From Home

پرفروش ترین فیلم های جهان / 2019/ پرفروش ترین فیلم های سال 2019

فروش داخلی: 388 میلیون دلار

فروش بین‌الملل: 1.13 میلیارد دلار

در پنجمین جایگاه فهرست پرفروش ترین فیلم‌ های 2019 فیلم Spider-Man: Far From Home قرار گرفته که توسط جان واتز (Jon Watts) کارگردانی شده است. فیلم Spider-Man: Far From Home از بسیاری از جهات یک ماجرای مرد عنکبوتی‌وار کلاسیک محسوب می‌شود. ضدقهرمان اصلی فیلم میستریو (Mysterio) نام دارد و فیلم در یک کلام دنیای کوچک،‌ صادقانه و همچنین طنزواری دارد. همچنین جا دارد اشاره کنیم که این نسخه از مرد عنکبوتی، پنجمین فیلم اسپایدرمنی محسوب می‌شود که تام هالند (Tom Holland) در طی سه سال در آن ایفای نقش کرده است و همانند اکثر انتخاب‌های دیگر شرکت سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe)، ثابت کرده است که جزو مناسب‌‌ترین افراد برای ایفای نقش مرد عنکبوتی است. نهایتا می‌توان گفت افرادی که به قهرمانان مارول و به خصوص ماجراهای مرد عنکبوتی علاقه‌مند هستند، با دیدن Spider-Man: Far From Home در شکل حداقلی آن سرگرم خواهند شد.

 

4. فیلم Captain Marvel

پرفروش ترین فیلم های خارجی 2019 / پرفروش ترین فیلم جهان 2019

فروش داخلی: 426 میلیون دلار

میزان فروش کل: 1.13 میلیارد دلار

چهارمین فیلم فهرست پرفروش ترین فیلم های 2019 فیلم Captain Marvel است که توسط آنا بودن (Anna Boden) و رایان فلک (Ryan Fleck) کارگردانی شده است. این فیلم جزو دو اثری است که به تازگی از طرف شرکت سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) روانه بازار شده‌اند. نکته حائز اهمیت در رابطه با فیلم Captain Marvel آن است که یک کاراکتر کاملا جدید از طریق این اثر به دنیای مارول اضافه شده است. شاید بتوان گفت تفاوت فیلم Captain Marvel با آثار دیگری همچون Ant Man و Wasp در این قضیه نهفته باشد که کاراکتر اصلی این فیلم فردی است که بر خلاف شخصیت‌های اصلی دو فیلم نامبرده شده، می‌توانیم با او همذات‌پنداری کنیم و مهمتر از آن بازیگر این کاراکتر محسوب می‌شود که از عهده نقش خود به خوبی برآمده است.

البته روایت فیلم نیز در این مقوله نقش به‌ سزایی دارد و از ابتدا تا انتها به خوبی برایمان توضیح داده می‌شود که چرا اصلا باید به قهرمان Captain Marvel اهمیت دهیم و چه دلیلی وجود دارد که او را هم‌رده قهرمان‌های محبوب دیگر خود در دنیای مارول بدانیم. از این جهت می‌توان گفت که فیلم Captain Marvel هم در زمینه روایت و هم از جهت شخصیت‌‌پردازی موفق عمل کرده است.

 

3. فیلم Toy Story 4

پرفروش ترین فیلم سال 2019 پ/ رفروش ترین فیلم های ترسناک 2019

فروش داخلی: 432 میلیون دلار

میزان فروش کل: 1.05 میلیارد دلار

در سومین رتبه فهرست پرفروش ترین فیلم های 2019 فیلم Toy Story 4 قرار دارد. سری فیلم‌های داستان اسباب‌بازی (Toy Story) جزو محبوب‌ترین فیلم‌های انیمیشنی 50 سال اخیر محسوب می‌شوند و از نظر اکثر مخاطبان نیز هر کدام از نسخه‌ها کمی بهتر از نسخه قبلی است. شاید بتوان گفت داستان Toy Story 3 آن‌قدر خوب تمام شد که بسیاری از ما نیازی نمی‌دیدیم و یا اصلا فکر نمی‌کردیم که به نسخه چهارمی هم احتیاج باشد؛ اما در طی 9 سالی که از عرضه داستان اسباب بازی 3 می‌گذرد و با وجود تغییر سیاست‌های کلان کمپانی پیکسار (Pixar)، در نسخه چهارم (Toy Story 4) نیز شاهد همان دنیای لذت‌بخشی هستیم که در نسخه‌های قبلی این سری فیلم محبوب ما را مجذوب خود می‌کرد.

فیلم Toy Story 4 از جنبه‌های مختلف به ویژه روایت به پای Toy Story 3 نمی‌رسد؛ اما با این وجود در این نسخه هم تمامی ویژگی‌های فیلم از شخصیت‌پردازی گرفته تا جنبه‌های بصری و نحوه روایت در خدمت آن قرار گرفته‌اند که باری دیگر از دنیای اسباب‌بازی‌های پرطرفدار پیکسار نهایت لذت را ببریم.

 

2. فیلم The Lion King

پرفروش ترین فیلم های جهان / 2019/ پرفروش ترین فیلم های سال 2019

فروش داخلی: 530 میلیون دلار

میزان فروش کل: 1.60 میلیارد دلار

در رتبه دوم فهرست پرفروش ترین فیلم های 2019 فیلم The Lion King قرار دارد. فیلم شیرشاه بیشتر از آن‌که نسخه‌ای بی روح از همپای انیمه‌ای خود باشد، یک نسخه رئالیستی از آن محسوب می‌شود. می‌توان گفت ساخت فیلم The Lion King در راستای هدف‌ جدید کمپانی دیزنی برای ایجاد نسخه‌های «زندگی واقعی» از کارتون‌های انیمه‌ای محبوبی باشد که مدت‌هاست خبری از آن‌ها نشنیده‌ایم. از این جهت شیرشاه 2019 کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد؛ چراکه حس می‌کنیم موجودات کامپیوتری آن با دقت و تمرکز بی‌حدوحصری سعی در شبیه کردن خود به نسخه‌های اصلیشان در زندگی واقعی دارند و از این جهت فضای کلی حاکم بر فیلم کمی بی‌احساس و حتی غم‌انگیز محسوب می‌شود.

البته جا دارد اشاره کنیم که تکنولوژی موجود در فیلم به خوبی از هدفی که سازندگان آن در ذهن داشته‌اند برمی‌آید؛ اما از سوی دیگر نیز در این میان داستان اثری روایت می‌شود که قبل از این، آن را عمدتا با روایت قوی، موسیقی‌های خاطره‌انگیز و شخصیت‌های مکمل بی‌نظیرش شناخته‌ایم. در هر صورت اگر به شیرشاه علاقه‌مند باشید، دیدن این فیلم حداقل برای یک بار خالی از لطف نخواهد بود.

 

1. فیلم Avengers: Endgame

پرفروش ترین فیلم های جهان / 2019/ پرفروش ترین فیلم های سال 2019

فروش داخلی: 858 میلیون دلار

فروش بین الملل: 2.80 میلیارد دلار

بالاخره به اولین رتبه فهرست پرفروش ترین فیلم های 2019 رسیدیم و این رتبه به فیلم Avengers: Endgame اختصاص دارد. کارگردانان فیلم Avengers: Endgame جو روسو (Joe Russo) و آنتونی روسو (Anthony Russo) هستند. فیلم Avengers: Endgame نقطه خاتمه زنجیره 11 ساله 21 فیلمی محسوب می‌شود که بسیاری از طرفداران بی‌شمار این سری فیلم‌ها اغلب با آن‌ها زندگی کرده‌اند. می‌توان گفت در طی این سال‌ها استودیوهای دیزنی و مارول در محصولاتی که تولید کرده‌اند، چه از نظر کیفیت و چه از نظر تداوم گروه بازیگران خود بسیار موفق عمل کرده‌اند. بر همین اساس شاید یکی از دلایل اصلی محبوبیت فیلم Avengers: Endgame همین امر باشد. مخاطبان این فیلم برای دیدن قهرمانان محبوبی به پای آن می‌نشینند که اغلبشان با آن‌ها و مهمتر از آن با بازیگران این سری فیلم‌ها بزرگ شده‌اند. به عبارت دیگر Avengers: Endgame برای اکثر مخاطبان خود پر از لحظات احساسی کوچک نابی است که تنها در یک پایان‌بندی عظیم همانند آن می‌توانند تجربه‌اش کنند.

جدول پرفروش ترین فیلم های 2019

پرفروش ترین فیلم‌ های 2019 را برای شما بررسی کرده و میزان فروش هر کدام را نیز برایتان ارائه کردیم. امیدواریم در سال میلادی پیش رو شاهد عرضه عناوین بیشتر، بهتر و متنوع‌تری در دنیای سینما باشیم.

نظر شما درباره این فیلم‌ها چیست؟ نظرات خود را از طریق بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402