فناوری OTG چیست؟ هر آنچه در مورد کابل و فلش او تی جی باید بدانید

قابلیت otg / قابلیت او تی جی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

می‌دانید فناوری OTG چیست و به چه کاری می‌آید؟ بهترین استفاده‌های او تی جی را می‌شناسید؟ با ما با همراه باشید تا پاسخ این سوالات را در این مقاله پیدا کنید.

اگر زمانی را صرف خرید گوشی‌های هوشمند و تب لت کرده‌اید و نگاهی به جعبه‌های آن‌ها کرده باشید، حتما لوگوی فلش او تی جی را روی آن‌‌ها دیده‌اید. فلش OTG یک لوازم جانبی بسیار مفید است که به شما اجازه می‌دهد لوازم جانبی USB دار را همانند کامپیوتر به تلفن همراه، تب لت یا وسایل دیگر وصل کنید؛ یعنی دستگاه‌های اندرویدی نیازی به کامپیوتر ندارند و خودشان نقش میزبان را برای سایر گجت‌ها ایفا می‌کنند.

استفاده از otg / کاربرد otg

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


فلش او تی جی چیست؟


فلش او تی جی ابزاری است که می‌تواند به دستگاه های جانبی USB دار وصل شود. OTG با این اتصال می‌تواند آن‌ها را کنترل کند یا به دستگاه دیگری وصل شود و خودش به عنوان یک دستگاه جانبی عمل کند. این فلش‌ها با استفاده از تنها یک پورت USB عمل می‌کنند.

بگذارید با یک مثال آن را شرح دهیم. به طور کلی، اتصالات USB از یک کامپیوتر (میزبان) آغاز می‌شود و به یک دستگاه دیگر (دستگاه جانبی) وصل می‌شود مانند پرینتر، موس، کیبورد یا درایو فلش USB. دستگاهی که فلش OTG به آن وصل می‌شود، می‌تواند هم نقش میزبان را داشته باشد و هم نقش دستگاه جانبی. بدین ترتیب فلش OTG (مخفف On the go) به تبلت و گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد که به عنوان میزبان عمل کنند و از طرفی دستگاه‌های USB دار دیگر مثل فلش درایو، دوربین دیجیتال، موس و کیبورد به آن‌ها وصل شود.

otg چیست / او تی جی چیست

 


کابل OTG چیست؟


وقتی یک دستگاه با قابلیت اتصال به او تی جی به یک کامپیوتر وصل می‌شود، از کابل USB نوع A یا نوع C خودش استفاده می‌کند. وقتی یک دستگاه دارای OTG به یک دستگاه میزبان مثل فلش درایو وصل می‌شود، این دستگاه یا خودش اتصالات USB مناسب را دارد یا کاربر باید یک اداپتور مناسب با اتصال USB نوع A تهیه کند. این اداپتور می‌تواند هر نوع USB استاندارد را به دستگاه متصل به OTG وصل کند. برای اتصال دو دستگاه متصل به OTG به همدیگر، یا به یک اداپتور برای اتصال به کابل USB نوع A دستگاه میزبان نیاز است یا به یک کابل دو طرفه مناسب و یک نرم افزار برای مدیریت آن. این اتصالات برای دستگاه‌های با USB نوع C هم در حال پیشرفت است.

استفاده از otg / کاربرد otg

 


چطور متوجه شویم که دستگاه ما از OTG پشتیبانی می‌کند؟


موبایل‌های اندرویدی بسیاری از فلش OTG پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین اگر یکی از بهترین موبایل‌های سامسونگ را داشته باشید، احتمالا شانس این را دارید که بتوانید از او تو جی هم استفاده کنید. اگر هم مطمئن نیستید که گوشی شما این ویژگی را دارد یا نه، دو راه برای بررسی این موضوع وجود دارد.

اولین و آسان‌ترین راه برای بررسی اینکه گوشی شما از فلش OTG پشتیبانی می‌کند یا خیر، وجود لوگوی OTG روی بسته‌بندی محصول است. اگر جعبه گوشی‌تان را ندارید و می‌خواهید قبل از خریدن اداپتورهای USB او تی جی ببینید تلفن همراهتان این ویژگی را دارد یا نه، کافی است برنامه بررسی USB او تی جی (از اینجا دانلود کنید) را روی گوشی اندرویدیتان نصب کنید. وقتی برنامه را اجرا کنید به شما می‌گوید دستگاه شما فلش OTG را پشتیبانی می‌کند یا خیر.

شما همچنین می‌توانید اطلاعات فلش او تی جی را از روی بخش تنظیمات تلفن همراهتان پیدا کنید. این اطلاعات در گوشی‌های مختلف متفاوت است، اما در اکثر گوشی‌های اندروید در همان بخش تنظیمات است.

چگونه تنظیمات او تی جی را فعال کنیم

 


کاربردهای OTG


به لطف فلش OTG، کاربردهای استفاده از گوشی‌های هوشمند اندرویدی را به روش‌های مختلفی می‌توانید گسترش دهید و با آن کارهای جالب بسیاری انجام دهید، مثل انتقال اطلاعات و یا حتی شارژ گوشی‌های دیگر. اما آیا این همه استفاده از OTG است؟ مطمئنا خیر. در ادامه با ما باشید تا با چند مورد از جالب‌ترین کاربردهای OTG آشنا شویم.

مبدل USB به MicroUSB تسکو مدل TCR 955C

مبدل USB به MicroUSB تسکو مدل TCR 955CTSCO OTG TCR 955C USB To MicroUSB Converter

استفاده از کیبورد و موس با تلفن اندرویدی

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که می‌شود گوشی را همانند کامپیوتر با یک موس کنترل کرد؟ جوابش ساده است. کافی است یک موس USB دار را با یک کابل فلش OTG به تلفن همراهتان وصل کنید. استفاده از موس برای بازیابی اطلاعات بسیار کاربردی است، به خصوص وقتی که صفحه لمسی گوشی آسیب دیده باشد. به همین ترتیب، می‌توانید یک کیبورد USB دار را به گوشی وصل کنید و از آن برای نوشتن متن‌ها، ایمیل و غیره استفاده کنید.

منظور از otg چیست

 

کنترل دوربین‌های DSLR با گوشی های هوشمند اندروید

دوربین‌های DSLR که مورد استفاده عکاسان حرفه‌ای (و این روزها حتی مورد استفاده مبتدی‌ها) است، در نوع خود بهترین کیفیت را دارند و با کنترل دستی گسترده و تعدادی لوازم جانبی، دوربین‌هایی کامل می‌شوند. با این حال، می‌توانید دوربین DSLR خود را کنترل کنید و با اتصال دوربین به گوشی‌های اندرویدی و استفاده از اپلیکیشن‌های مشابه بسیاری، کنترل دوربین را گسترش دهید. این اپلیکیشن، DSLR Controller نام دارد و از آن برای تنظیمات زوم، کنترل زوم، سرعت شاتر، ISO به طور مستقیم از روی گوشی اندرویدی استفاده می‌شود. از آن می‌توان حتی برای تایم لپس گرفتن هم استفاده کرد.

 

بازی کردن روی گوشی اندروید با کنترلرهای بازی

بازی‌های گوشی هوشمند روزبه‌روز درحال پیشرفت هستند. گفته می‌شود که کلیدهای کنترل‌‌ روی صفحه‌ این بازی‌ها در بهترین حالت غیرفعال هستند؛ اما نگران نباشید، فلش OTG به شما این اجازه را می‌دهد که کنترلر‌های بازی بسیاری را به گوشی اندرویدیتان وصل کنید و مثل حرفه‌ای ها بازی کنید.

قابلیت otg / قابلیت او تی جی

 

دسترسی به ایترنت (Ethernet) روی گوشی‌ های اندرویدی

خیلی راحت می‌توانید با وای فای یا دیتای گوشی از طریق گوشی‌های هوشمند به اینترنت دسترسی داشته باشید؛ اما اگر اینترنت بی‌سیم در دسترس نبود، چه باید کرد؟ مشکلی نیست، به محض اینکه به اینترنت با سیم ( که Ethernet نامیده می‌شود) دسترسی پیدا کردید، با یک کابل OTG و اداپتور ایترنت USB، می‌توانید گوشیتان را به اینترنت وصل کنید.

چگونه با کابل او تی جی کار کنیم

 

پرینت اسناد از گوشی اندروید

اصولا برای پرینت یک سند لازم است یا از یک برنامه کامپیوتری مثل ورد (Microsoft Word) استفاده کنید یا آن را روی یک فلش بریزید و فلش را به پورت USB پرینتر وصل کنید؛ اما چرا خودتان را به دردسر می‌اندازید وقتی به راحتی می‌توانید گوشی هوشمند اندرویدی را مستقیما از طریق کابل او تی جی به پرینتر وصل کنید. برای این کار باید اپلیکیشن PrinterShare را روی گوشی نصب کنید. این برنامه درایورهای لازم برای اتصال موبایل به پرینتر را دارد و از طریق آن می‌توانید اسناد و تصاویر و … روی گوشی را پرینت کنید. برنامه PrinterShare گزینه‌های پیشرفته‌ای هم برای تغییر فونت، تغییر سایز کاغذ و موارد دیگر دارد.

انتقال تصاویر از دوربین‌ های دیجیتال به گوشی اندروید

همانند همه دستگاه‌های دیگر، دوربین‌های دیجتال نیز از یک USB برای اتصال به کامپیوتر استفاده می‌کنند. به لطف فلش OTG، می‌توانید تصاویر را به آسانی از دوربین دیجیتال (مانند دوربین‌های DSLR) به گوشی منتقل کنید. با اپلیکشین‌های بسیاری که در این زمینه وجود دارد، خیلی راحت می‌توانید تصاویر دوربین را از روی گوشی هوشمند مدیریت کنید.

 

همچنین بخوانید :

استفاده از گوشی هوشمند اندروید برای شارژ تلفن‌ های دیگر

یکی از جالبترین کاربردهای OTG، استفاده از یک موبایل برای شارژ گوشی‌های دیگر است. برای این کار کافی است دو گوشی را به هم وصل کنید، گوشی مثل یک میزبان USB عمل می‌کند (موبایلی که مستقیما به کابل او تی جی وصل است) و گوشی دیگر را شارژ می‌کند. این ویژگی در مواقع اورژانسی که شارژ گوشی تمام شده و شارژر ندارید، خیلی کمک‌کننده است. حتی گوشی‌های غیر اندرویدی مثل آیفون را هم می‌توان با این روش شارژ کرد.

تبدیل otg چیست / او تی جی گوشی چیست / otg مخفف چیست

 

استفاده از لوازم جانبی‌ های USB با گوشی‌ های اندروید

به لطف همه کاره بودن رابط USB، لوازم جانبی‌های بی‌شماری تولید شده است و با فلش OTG، استفاده از این اکسسوری‌ها با گوشی‌های هوشمند اندروید تا این حد راحت نبوده است. می‌خواهید نسیم ملایمی در یک عصر گرم تابستانی داشته باشید؟ یکی از این پنکه‌های دستی و کوچک را به موبایلتان وصل کنید. حتی اگر بخواهید با نور LED چیزی در تاریکی پیدا کنید، او تی جی به کمکتان خواهد آمد. فراموش نکنید که امکانات آن نامحدود است.

مبدل USB به Type-C کلومن مدل K-OTO3

مبدل USB به Type-C کلومن مدل K-OTO3Koluman OTG K-OTO3 USB To Type-C Converter

ضبط مستقیم صدا روی گوشی هوشمند اندروید

چه یک خواننده باشید چه یک جویای نام در یوتیوب، داشتن یک میکروفون خوب برای بهترین کیفیت ضبط صدا ضروری است. میکروفون‌های خوب بسیاری هستند (مانند CAD U37 برای ویندوز و مک) که از رابط USB استفاده می‌کنند و با یک فلش او تی جی خیلی راحت می‌توان میکروفون‌ها را به گوشی‌های موبایل وصل کرد.

او تی جی گوشی چیست

 

انتقال مخاطبین و پیام‌ ها بین گوشی‌ های موبایل

یکی از کارهایی که بعد از خرید گوشی انجام می‌دهید، راه‌اندازی آن است؛ از جمله انتقال مخاطبین، پیام‌ها و تنظیمات دیگر از گوشی قدیمی به گوشی جدید. با وجود اپلیکیشن SmartSwitch سامسونگ و فلش او تی جی، با خیال راحت گوشی جدیدتان را بخرید و پیام‌ها، مخاطبین، اطلاعات تماس و غیره را نه تنها بین گوشی‌های اندروید، بلکه بین گوشی‌هایی آیفون و بلک بری منتقل کنید. این اپلیکیشن را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

otg چیست / او تی جی چیست

در این مقاله با فلش OTG، قابلیت او تی جی و کاربردهای آن آشنا شدیم. آیا شما تجربه استفاده از او تی جی را داشته‌اید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402