بهترین شرکت های هواپیمایی جهان را بشناسید

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فهرست بهترین شرکت‌ های هواپیمایی جهان توسط وبسایت AirlineRatings.com منتشر شد. برای آشنایی با ایرلاین‌ های برتر جهان با ما همراه باشید.

وبسایت AirlineRatings.com فهرست 20 شرکت هواپیمایی برتر جهان را براساس تعدادی فاکتور کلیدی و طبق داوری 7 ناظر منتشر کرد که در این بین خط هواپیمایی نیوزیلند در صدر بهترین شرکت‌ های هواپیمایی جهان قرار گرفت. شرکت‌ های هواپیمایی از قاره‌های آسیا، اروپا، آمریکا و استرالیا نیز در این فهرست دیده می‌شوند که هر کدام به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که ارائه می‌دهند در این رتبه‌بندی جای گرفته‌اند.

بهترین شرکت هواپیمایی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


فهرست بهترین خطوط هواپیمایی جهان در سال 2020


فهرست بهترین شرکت های هواپیمایی جهان در سال 2020 منتشر شد و بهترین خط هوایی، خط هوایی نیوزیلند بود. جوایز بهترین خطوط هواپیمایی سالانه توسط Airlinerating.com که یک سایت رتبه‌بندی ایمنی هواپیما و محصولات هواپیمایی است، برای بسیاری از علاقه‌مندان به این رتبه‌بندی منتشر شد.

در این رتبه‌بندی، هفت ناظر در آژانس برای اینکه تصمیم بگیرند چه کسی برنده می‌شود تعدادی از فاکتورهای کلیدی مانند ایمنی عملکرد، نظرات مسافران، سودآوری، رتبه‌بندی سرمایه، و ارائه پیشنهادهایی مانند پروازهای طولانی مدت به‌صرفه و تنوع مکان‌های نشستن در کلاس‌های مختلف را بررسی می‌کنند و براساس 200 سال تجربه در این صنعت، معیارهای اصلی و ایمنی مشخص را با 12 ضابطه اساسی شامل سن ناوگان، نظرات مسافران، سودآوری، رتبه‌بندی سرمایه، محصولات ارائه شده و روابط کارمندان با یکدیگر ترکیب کرده و قضاوت می‌کنند.

بهترین شرکت های هواپیمایی

شماره یک بودن خط هواپیمایی نیوزیلند جای تعجب نداشت؛ چراکه به جز باخت پارسال به خطوط هواپیمایی سنگاپور، این خط هواپیمایی شش مرتبه در هفت سال گذشته در صدر بوده است. خط هواپیمایی نیوزیلند برای ششمین بار به دلیل رکوردشکنی‌هایش در ابداعات پروازی، عملکرد ایمن، دوستدار محیط زیست بودن و تشویق کارمندان چندین جایزه کسب کرده است. این پارامترها تاییدی بر نقش برجسته این ایرلاین به عنوان یک رهبر در صنعت هواپیمایی بوده‌اند.

مدیر اجرایی خط هواپیمایی نیوزیلند جف مک دوول گفت:

برنده شدن این جایزه برای ششمین مرتبه، یک گواه به تلاش‌های 12500 کارمند این ایرلاین بود؛ چراکه آن‌ها بر این موضوع که مشتریان یک تجربه منحصربه‌فرد در کلاس جهانی را در خط هواپیمایی KIWI داشته باشند تمرکز کرده‌اند.

خطوط هواپیمایی سنگاپور سقوط چندانی نداشتند و بخاطر سوییت‌های ویژه و پذیرایی منحصربه‌فردی که دارند، رتبه دوم را کسب کرده‌اند.

آقای جفری توماس سرناظر رتبه‌بندی خطوط هواپیمایی توضیح داد:

در آنالیز ما خط هواپیمایی نیوزیلند در بسیاری از معیارهای ما رتبه اول را کسب کرد که نشان‌دهنده عملکرد فوق‌العاده این ایرلاین در بسیاری از منابع و مقیاس‌های مشابه است و آن را به بهترین خط هواپیمایی در میان ایرلاین‌های 2020 تبدیل کرده است.

در ادامه به معرفی بهترین شرکت های هواپیمایی می‌پردازیم.

 

  1. شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند

شرکت هواپیمایی

Air New Zealand خط هواپیمایی اصلی در نیوزیلند است که مسافران را در بین 20 مقصد داخلی و 32 مقصد خارجی از بین 20 کشور جابه‌جا می‌کند و از سال 1999 عضوی از استار الاینس (Star Alliance) است. خط هواپیمایی نیوزیلند جایزه بهترین Premium Economy را بخاطر صندلی‌های راحت و امکانات مجلل در سال 2020 دریافت کرد.

 

  1. خطوط هوایی سنگاپور

شرکت های هواپیمایی

Singapore Airlines خط هواپیمایی اصلی در سنگاپور است که مرکز آن در فرودگاه چانگی سنگاپور قرار دارد. این خط هواپیمایی چهار مرتبه توسط Skytrax به عنوان بهترین خط هواپیمایی جهان معرفی شد و برای بیش از 20 سال، بهترین رتبه در خطوط هواپیمایی در دسته «سفر و اوقات فراغت» بود. خطوط هواپیمایی سنگاپور جایزه اول را در سال 2020 دوباره بخاطر سوییت‌های فرست کلاس جدیدش گرفت. شش سوییت در این کابین‌ها در جلوی عرشه بالایی هواپیمای ایرباس A380s طوری طراحی شده است که مانند اتاق‌های کوچک هتل هستند.

 

  1. آل نیپون ایرویز

ایرلاین های خارجی

یکی دیگر از بهترین شرکت های هواپیمایی All Nippon Airways محسوب می‌شود که بزرگترین خط هواپیمایی ژاپن از نظر درآمد و مسافر است و در بخش میناتو توکیو در ناحیه شیئودومه قرار گرفته است. این خط هواپیمایی هم در مقصد‌های داخلی و هم در مقصد‌های بین‌المللی عمل می‌کند و در سال 2016 بیش از 20000 کارمند داشت.

 

  1. خطوط هواپیمایی کانتاس

ایرلاین

Qantas خط هواپیمایی اصلی و بزرگترین خط هواپیمایی از نظر اندازه، پروازها و مقصد‌های بین‌المللی در استرالیا است. این خط هواپیمایی سومین خط هواپیمایی قدیمی در جهان پس از کاال‌ام و اویانکا است و در سال 1920 تاسیس شده است. خطوط هواپیمایی کانتاس در  دسته بهترین سالن‌ها در سال 2020 برای یک سال دیگر در صدر باقی ماند. کانتاس در بسیاری از دسته‌های بهترین ایرلاین‌ها در سال‌های 2020 و 2019 قرار گرفته بود. این شرکت جایزه بهترین سرویس خط هواپیمایی داخلی را بخاطر سفر‌های بین قاره‌ای برتر خود با ایرباس A330 در سال 2020 برده است.

 

  1. شرکت هواپیمایی کاتای پاسیفیک

بهترین ایرلاین ها

Cathay Pacific خط هواپیمایی هنگ کنگ است که دفتر اصلی آن در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ قرار گرفته است و جابه‌جایی بار و مسافر را در بین بیش از 190 مقصد و 60 کشور انجام می‌دهد.

 

  1. هواپیمایی امارات

بزرگترین ایرلاین های جهان

Emirates بزرگترین خط هواپیمایی خاورمیانه است که در شهر دبی در امارات متحده عربی قرار دارد و صاحب اصلی آن شرکت سرمایه‌گذاری دبی است. این خط هواپیمایی بیش از 3600 پرواز را در هر هفته در بین 150 شهر و 80 کشور در 6 قاره انجام می‌دهد. امارات جایزه بهترین سرگرمی در حین پرواز را که در سال 2019 برنده شده بود، یکبار دیگر در سال 2020  از آن خود کرد.

 

  1. شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک

ایرلاین های برتر جهان

Virgin Atlantic خط هواپیمایی بریتانیایی است که در سال 1984 توسط دو شریک به نام‌های رندولف فیلدز (Randolph Fields) و آلن هلاری (Alan Hellary) تاسیس شده است و قرار بر این بود که بین شهرهای لندن و جزایر فالکلند پرواز کند؛ اما پس از بوجود آمدن اختلاف نظرهایی در مدیریت، رندولف فیلدز سهم خود را فروخت و پروازهایی بین فرودگاه گاتویک و فرودگاه بین‌المللی لیبرتی نیوآرک جایی در برنامه پروازی آن پیدا کردند.

 

  1. شرکت هواپیمایی اوا ایر

بهترین شرکت هواپیمایی

EVA Air خط هواپیمایی تایوان است که بیش از 40 پرواز بین‌المللی در بین قاره‌های آسیا، اروپا، استرالیا و آمریکای شمالی دارد. این خط هواپیمایی به صورت خصوصی اداره می‌‌شود و طبق امتیاز‌دهی Skytrax، یک ایرلاین پنج ستاره و دومین خط هواپیمایی بزرگ تایوان نیز است؛ به همین دلیل هم در فهرست بهترین شرکت های هواپیمایی جهان قرار گرفته است.

 

  1. هواپیمایی قطر

بهترین شرکت های هواپیمایی جهان

Qatar Airlines خط هواپیمایی اصلی در قطر است که بیش از 150 مقصد بین‌المللی را به یکدیگر متصل می‌کند. برخلاف آنکه خطوط هوایی قطر به رتبه نهم در رتبه‌بندی کلی سقوط کرده است، اما جایزه بهترین کلاس تجاری (Qsuite) را در سال 2020 برای یکبار دیگر گرفت. خطوط هواپیمایی قطر به لطف خدمات سرویس‌دهی غذایی خود در دسته بهترین پذیرایی نیز در سال 2020، بالاترین امتیاز را گرفت؛ پس جای تعجب ندارد که این خطوط در بین بهترین شرکت های هواپیمایی قرار بگیرد.

 

  1. شرکت هواپیمایی ویرجین استرالیا

رتبه بندی شرکت های هواپیمایی جهان

همچنین بخوانید :

Virgin Australia یکی از بزرگترین خطوط هواپیمایی استرالیاست که از برند Virgin استفاده می‌کند و پس از سقوط Ansett Australia، یکی از خطوط هواپیمایی اصلی استرالیا و از بهترین شرکت های هواپیمایی جهان شد که در بین 46 شهر آن پرواز می‌کند. این ایرلاین جایزه بهترین Economy سال 2020 را بدلیل کابین‌های جادار در بوئینگ 777 که در طول پروازهای طولانی مدت، Virgin Australia را از بسیاری از خطوط هواپیمایی جدا کرده، برده است. این ایرلاین همچنین در این سال جایزه بهترین مهمانداران را برای دومین سال متوالی به خانه برد.

 

  1. هواپیمایی لوفت‌ هانزا

شرکت هواپیمایی

Lufthansa بزرگترین خط هواپیمایی آلمان است و از نظر جابه‌جایی مسافر بزرگترین خط هواپیمایی اروپاست. نام آن از دو کلمه آلمانی Luft به معنای هواپیما و Hansa تشکیل شده است. این خط هواپیمایی یکی از پنج عضو استار الاینس است؛ Star Alliance بزرگترین اتحادیه هواپیمایی جهان است و در سال 1997 تشکیل شده است.

 

  1. شرکت هواپیمایی فن‌ایر

شرکت های هواپیمایی

Finnair خط هواپیمایی اصلی و بزرگترین خط هواپیمایی در فنلاند است که مالک اصلی آن دولت بوده و در سال 2017 بیش از 11.9 میلیون مسافر را در بین 100 مقصد اروپایی، 20 مقصد آسیایی و 7 مقصد آمریکای شمالی جابجا کرده است. این خط هواپیمایی، ششمین خط هواپیمایی قدیمی جهان و یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی است که به طور مداوم فعالیت داشته و بدلیل نداشتن سقوط یا تصادف مخرب، از سال 1963 به عنوان یکی از ایمن‌ترین خطوط هواپیمایی شناخته شده است.

 

  1. شرکت خطوط هوایی ژاپن

بهترین شرکت های هواپیمایی

Japan Airlines از خطوط هواپیمایی اصلی و بین‌المللی ژاپن است. این خط هواپیمایی به اختصار JAL نامیده می‌شود. گروه JAL در جابه‌جایی مسافران و بار به صورت برنامه‌ریزی شده و حتی گاهی برنامه‌ریزی نشده، در بین 220 مقصد در 35 کشور در کل جهان فعالیت دارد. برای مثال در سال 2009 حدود 52 میلیون مسافر و 1.1 میلیون تن بار را جابه‌جا کرده است.

 

  1. شرکت هواپیمایی کاال‌ام

ایرلاین های خارجی

KLM خط هواپیمایی اصلی هلند است که جز زیر مجموعه‌های خطوط هواپیمایی گروه ایر فرانس کی‌ال‌ام و یک عضو از گروه هواپیمایی اسکای‌تیم است که در سال 1919 تاسیس شده است. KLM قدیمی‌ترین خط هواپیمایی در جهان است که هنوز تحت نام اصلی خود فعالیت دارد و 35488 کارمند و 119 پرواز تا سال 2015 را داشته است. قطعا می‌توان کاال‌ام را از بهترین شرکت های هواپیمایی جهان دانست.

 

  1. هواپیمایی کره

ایرلاین های خارجی

Korean Airlines خط هواپیمایی اصلی کره جنوبی از نظر اندازه، مقصد بین‌المللی و پرواز‌های بین‌المللی بی‌نظیر است. این خط هواپیمایی در سال 1969 پس از آنکه شرکت هانجین نیازمند یک خط هواپیمایی دولتی بود تاسیس شد. این شرکت که از بنیان‌گذاران گروه هواپیمایی اسکای‌تیم است، از نظر خوانندگان Business Traveler در سال 2012، بهترین خط هواپیمایی در آسیا معرفی شد و حالا هم در فهرست بهترین شرکت های هواپیمایی جهان قرار گرفته است.

 

  1. خطوط هواپیمایی هاوایین ایرلاینز

بهترین ایرلاین

Hawaiian Airlines خط هواپیمایی اصلی در ایالت هاوایی در آمریکاست و دهمین خط هواپیمایی بزرگ تجاری در این کشور محسوب می‌شود. این خط هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی هونولولو در جزیره اوهایو فعالیت دارد و محل فعالیت دوم آن در فرودگاه کاهولوی در جزیره مائوئی است. هاوایین ایرلاینز همچنین یک خدمه محافظت شده در لس آنجلس دارد.

 

  1. شرکت بریتیش ایرویز

بهترین ایرلاین های خارجی

British Airways خط هواپیمایی اصلی انگلستان است و دومین خط هواپیمایی بزرگ این کشور از نظر اندازه و مسافر محسوب می‌شود. در سال 2011 این خط هواپیمایی با شرکت هواپیمایی ایبریا ادغام شد و اینترنشنال ایرلاینز گروپ را تشکیل داد که یک شرکت هلدینگ شناخته شده در مادرید اسپانیا است.

 

  1. شرکت هواپیمایی آلاسکا ایرلاینز

ایرلاین های برتر

آلاسکا ایرلاینز یکی از خطوط هواپیمایی اصلی در آمریکاست که در واشنگتن قرار گرفته است و از نظر اندازه، جابه‌جایی مسافر و مقصد پنجمین خط هواپیمایی بزرگ آمریکاست. این خط هواپیمایی همراه با شرکای داخلی در یک مسیر داخلی بزرگ فعالیت دارد و به طور اساسی روی متصل کردن شمال غربی پسیفیک و آلاسکا به بیش از 100 مقصد در  مکزیک، هاوایی، کانادا ، کاستاریکا و ایالت متحده آمریکا تمرکز دارد.

 

  1. هواپیمایی دلتا ایرلاینز

بهترین ایرلاین ها

از دیگر بهترین شرکت های هواپیمایی جهان، می‌توانیم به Delta Air Lines اشاره کنیم که یکی از خطوط هواپیمایی اصلی در آمریکاست و با زیرمجموعه‌هایش روزانه 5400 پرواز را در بین 325 مقصد، 52 کشور و 6 قاره انجام می‌دهد. این خط هواپیمایی 9 محل فعالیت دارد و همراه با آتلانتا بزرگترین خط هواپیمایی جابه‌جاکننده مسافران است. دلتا ایرلاینز از نظر جابه‌جایی مسافران، اندازه پرواز و مسافران راه دور، دومین ایرلاین بزرگ معرفی شد.

 

  1. هواپیمایی اتحاد

ایرلاین برتر

Etihad Airways دومین خط هواپیمایی بزرگ در امارات است که در سال 2003 شروع به کار کرده است. این خط هواپیمایی در سال 2018 بیش از 1000 پرواز در هفته و 120 مقصد مسافری و باربری در خاورمیانه، آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا با پروازهای بوئینگ و ایرباس داشت.

از آنجایی که فهرست به جای ده مورد برتر، بیست مورد را معرفی کرده است، برخلاف سال‌های قبل می‌توان خطوط هواپیمایی آمریکایی و اروپایی را در آن مشاهده کرد. مانند همه سیستم‌های رتبه‌بندی، ارجح بودن یک خط هواپیمایی به دیگر خطوط به عملکرد پرواز آن ایرلاین در ناحیه هواپیمایی و برنامه روتین پرواز آن‌ها بستگی خواهد داشت. نظر شما درباره بهترین شرکت های هواپیمایی جهان چیست و تاکنون تجربه سفر با کدام یک از آن‌ها را داشته‌اید؟ لطفا در پایین همین صفحه، نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402