بررسی بازی Star Wars Jedi Fallen Order ؛ داستان، گیم پلی و نمرات منتقدین

بازی جنگ ستارگان جدای
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Star Wars Jedi Fallen Order توانسته اثر شایسته‌ای در میان بازی‌های استار وارز باشد. در این مطلب به مرور داستان، گیم‌پلی، تریلر و نمرات منتقدین به بازی جنگ ستارگان جدای محفل سرنگون می‌پردازیم.

بازی Star Wars Jedi Fallen Order یکی از عناوین مورد انتظار 2019 برای طرفداران دنیای استار وارز بود که با عرضه خود حدود یک ماه قبل از انتشار فیلم جدید، توانست موفقیت‌های زیادی را به دست آورد. یکی از تغییرات اصلی این بازی، تمرکز دوباره روی بخش داستان تک‌نفره بود که طرفداران مدت‌هاست حسرت آن را می‌کشیدند. با توجه به فروش خوب این عنوان، طرفداران امیدوارند که الکترونیک آرتز همین روند را بهبود دهد و شاهد پیشرفت‌های بیشتری در عناوین آینده این مجموعه باشیم. در ادامه با ما همراه باشید تا مروری بر داستان، گیم‌پلی، تریلر و نظرات منتقدین نسبت به بازی جنگ ستارگان جدای محفل سرنگون داشته باشیم و ببینیم که دلیل این موفقیت‌ها، چه بوده است.

بازی Star Wars Jedi Fallen Order

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


داستان بازی Star Wars Jedi Fallen Order


داستان بازی جنگ ستارگان جدای محفل سرنگون

داستان بازی بازی جنگ ستارگان جدای محفل سرنگون پنج سال بعد از فیلم  Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith و 14 سال قبل از Star Wars: Episode IV – A New Hope اتفاق می‌افتد و درباره یک جدای جوان به نام کال کستیس (Cal Kestis) بوده که توسط امپراطوری و یک Inquisitor که با نام خواهر دوم (Second Sister) شناخته می‌شود، تحت تعقیب قرار گرفته است. این جدای جوان باید در این شرایط آموزش خود را به اتمام رسانده و محفل جدای را به دوران اوج خود برگرداند. نقش شخصیت اصلی بازی جنگ ستارگان جدای محفل سرنگون را کمرون موناگان (Cameron Monaghan)، بازیگر نقش جوکر در سریال گاتهام ایفا می‌کند.

 

دشمن اصلی بازی چه کسی است؟

داستان بازی Star Wars Jedi Fallen Order

در بین دشمنان Cal Kestis یکی از آن‌ها بیشتر از بقیه جلب توجه می‌کند: خواهر دوم (Second Sister) که از Inquisitorius ها و متحدان قدرتمند دارث ویدر است (اگر سری کمیک‌های دارث ویدر را خوانده باشید او را در نسخه نوزدهم دیده‌اید). شمشیر لایت سیبر خواهر دوم همانند باقی متحدانش قرمز است. Second Sister از اعضای سابق Jedi Order و از قدرتمندترین استفاده‌کنندگان نیرو (‌Force) است. برای رویارویی با خواهر دوم در داستان بازی جنگ ستارگان جدای محفل سرنگون نیاز به آمادگی قبلی بسیار زیادی خواهید داشت.

برای مشاهده و خرید اسکین PS4 جنگ ستارگان می‌توانید به لینک محصول زیر مراجعه کنید.

برچسب PS4 سونی طرح جنگ ستارگان افقی
برچسب PS4 سونی طرح جنگ ستارگان افقیSony Star Wars Skin for PS4

 


گیم پلی بازی Star Wars Jedi Fallen Order


گیم پلی بازی Star Wars Jedi Fallen Order

اولین ویدیو از گیم‌ پلی بازی Star Wars Jedi Fallen Order در E3 2019 منتشر شد. سازندگان بازی، Respawn Entertainment و الکترونیک آرتز در این ویدیو بیش از 13 دقیقه از گیم‌پلی بازی Star Wars Jedi Fallen Order را به نمایش گذاشتند. در این ویدیو سیستم مبارزات بازی را می‌بینیم که بی‌شباهت به سیستم مبارزه بازی سکیرو از From Software نیست. مبارزات بازی جنگ ستارگان جدای محفل سرنگون ترکیبی از نبرد تن‌به‌تن به سبک سکیرو به همراه قابلیت‌های گوناگون نیرو (Force) است. به غیر ازاین‌ها، نسخه جدید ستارگان سیستم جدیدی به سبک Metroidvania دارد که به وسیله آن می‌توانید در سیارات مختلف به گشت و گذار بپردازید. شمشیر لایت سیبر شما در طول بازی «رشد و تکامل» پیدا می‌کند. منظور از «رشد و تکامل» لایت سیبر همان قابلیت ترمیم و ارتقا (Upgrade) این شمشیر محبوب است.

 


تریلر بازی Star Wars Jedi Fallen Order


اولین تریلر بازی Star Wars Jedi Fallen Order شخصیت Cal Ketis (قهرمان اصلی بازی) را برایمان معرفی می‌کند. Cal با یک Jedi به نام Cere Junda ملاقات می‌کند؛ فردی که به او کمک کرده است محفل جدای را به زندگی بازگرداند. استاد Cal شخصی به نام Eno Cordova است که در برهه‌ای از زمان به همراه او برای حفاری یک معبد به سیاره جدید Onthotho سفر کرده بود. بخش مهمی از داستان جنگ ستارگان جدای محفل سرنگون در رابطه با کشف تمدن منقرض شده‌ی سیاره Onthotho به امید برپایی مجدد Jedi Order است. ویدیو مربوط به اولین تریلر نسخه جدید جنگ ستارگان را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

 


بازی جنگ ستارگان جدای: محفل سرنگون برای چه پلتفرم هایی عرضه شده است؟


تریلر بازی Star Wars Jedi Fallen Order / تاریخ انتشار بازی Star Wars Jedi Fallen Order

بازی Star Wars Jedi Fallen Order برای پلتفرم های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر در 15 نوامبر 2019 (24 آبان 1398) منتشر شده است. این بازی فراتر از انتظارات الکترونیک آرتز و ریسپاون عمل کرده و بیش از 8 میلیون نسخه فروش داشت و یکی از عناوین پرفروش 2019 محسوب می‌شود. برای آشنایی با پرفروش‌ترین بازی‌های 2019 می‌توانید به این مطلب پلازا مراجعه کنید.

 


بررسی و نمرات منتقدین بازی جنگ ستارگان جدای سقوط محفل


بازی جنگ ستارگان جدای محفل سرنگون بعد از عرضه توانست نقدهای مثبتی را از منتقدین دریافت کرد. نسخه پلی‌استیشن 4 این بازی که بیشترین تعداد نقد را در متاکریتیک دارد، دارای امتیاز 79 از 69 نقد است که 58 نقد مثبت و 11 نقد آن، متوسط است. نسخه ایکس باکس وان این بازی دارای امتیاز 81 از 33 نقد و نسخه رایانه‌های شخصی آن هم دارای همین امتیاز 81 از 32 نقد است. در ادامه نگاهی به نظرات و نمرات برخی از سایت‌ها و منتقدین به این بازی خواهیم داشت.

 

پلی استیشن یونیورس: امتیاز 90

این بازی، یک ترکیب هیجان‌انگیز از Uncharted ،Dark Souls و Metroid است. چندین مشکل فنی باعث نمی‌شود که یکی از بهترین بازی‌های استار وارز در سال‌های اخیر، از راه خود منحرف شود. قطعا صبر شما نتیجه داده است.

استار وارز جدای / Starwars

 

Easy Allies: امتیاز 90

استار وارز مجموعه محبوبی است و هروقت بازی جدیدی عرضه می‌شود، انتظارات و امیدهای خاصی به همراه خود دارد. بازی‌های فوق‌العاده‌ای در این فرنچایز وجود دارند، اما مدتی می‌شود که شاهد عنوان شایسته‌ای از آن نبوده‌ایم. بازی استار وارز جدای محفل سرنگون دارای سیستم مبارزات خوب و تاثیرگذار بوده و گشت‌وگذار در قسمت‌های مختلف دنیای تخیلی آن، حس خوب اکتشاف را به بازیکن می‌دهد. این یک عنوان شگفت‌انگیز بوده که یکی از بهترین بازی های استار وارز تاکنون است.

 

IGN: امتیاز 90

بازی استار وارز جدای Fallen Order با یک بخش اکشن ماجراجویی تک‌نفره فوق‌العاده که بازگشت جدای قابل بازی را نشان می‌دهد، این همه زمان انتظار را جبران کرده است.

 

Push Square: امتیاز 80

بازی Star Wars Jedi Fallen Order یکی از بهترین بازی‌های 2019 است. شاید گیم پلی درگیرکننده آن از عناوین دیگر برگرفته شده است، اما هنگام مبارزات است که بازی با دوئل‌های لذت‌بخش لایت‌سیبر و توانایی‌های مختلف که باعث حفظ تازگی آن می‌شود، خودش را نشان می‌دهد. این عنوان که دارای داستان‌سرایی لذت‌بخش برای طرفداران وفادار استار وارز است، داستان اصلی عالی با ارجاعات مختلف دارد که آن را تبدیل به گزینه ضروری برای کسانی می‌کند که به Force علاقه دارند.

بازی جنگ ستارگان جدای محفل سرنگون

 

گاردین: امتیاز 80

Fallen Order با عرضه دوباره سبکی دوست‌داشتنی از استار وارز که دلمان برایش تنگ شده بود، دقیقا همان چیزی است که قرار بود باشد. آن‌ها به هدف خود با شخصیت‌ها و ماجراهایی که تازگی و جذابیت نه چندان دارند، رسیده و همان‌جا متوقف شده‌اند؛ اما این شخصیت‌ها و ماجراها کاملا حس این را دارند که از آن کهکشان بسیار بسیار دور آمده‌اند.

 

گیم اسپات: امتیاز 80

این یک حقیقت است که Fallen Order مواردی را به صورت واضح از بازی‌های اکشن دیگر وام گرفته است؛ اما این عناصر با سیستم مبارزات و طراحی محیط ریسپاون و یک داستان که انسانیت را در Force و شخصیت‌های آن پیدا می‌کند، ترکیب شده تا روی چیزی تمرکز کند که دنیای استار وارز را لایق بازدید دوباره و دوباره می‌کند. حتی با وجود برخی مشکلات، Fallen Order یکی از بهترین بازی‌های جدید فرنچایز جنگ ستارگان در سال‌های اخیر است.

بازی جنگ ستارگان 2019

 

واشینگتن پست: امتیاز 70

به عنوان کسی که وقت محدودی برای بازی کردن دارد، ناکامی‌های محفل سرنگون از مشکلات آن نشات می‌گیرد. جنگیدن و بدتر از آن، حرکت کردن در بازی سخت است. مشکلات زمان‌بندی بازی حواس من را از داستان و دنیای زیبای ساخته شده پرت می‌کرد زیرا من بیشتر روی تلاش برای زنده ماندن تمرکز می‌کردم. تعداد دفعات بسیار زیاد مردن به همراه اینکه حرکت کردن به صورت پیاده به آرامی صورت می‌گیرد، باعث می‌شد من به کشف دنیاهای زیبای بازی نپردازم.

 

USgamer: امتیاز 70

بازی Star Wars Jedi Fallen Order بسیار به تبدیل شدن به بهترین بازی اکشن سال نزدیک شده بود، اما در نهایت به علت مشکلات ریتم داستان و مسائل فنی، نمی‌تواند به این مهم دست پیدا بکند. با وجود این، این اولین قدم به یک دنیای بزرگ‌تر برای این مجموعه است که از زمانی که به دست EA افتاده، همواره با مشکلاتی مواجه بود.

استار وارز / Starwars

 

تلگراف: امتیاز 60

بازی‌های بزرگ زیادی وجود دارند که پا را از دنیایی که در آن قرار دارند فراتر می‌گذارند تا هم طرفداران و هم بازیکنان عادی را راضی نگه دارند. Fallen Order این کار را انجام نمی‌دهد. هیچ چیز جدید یا بنیادی وجود ندارد؛ اما به عنوان یک اثر گیمینگ سرگرم‌کننده برای زمانی که منتظر عرضه فیلم هستید، کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

بازی Star Wars Jedi Fallen Order چه از نظر منتقدین و چه از نظر فروش، توانسته موفق عمل کند و تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های سال 2019 شود. در این مطلب نگاهی به داستان، تریلر و نظرات و امتیازات بازی جنگ ستارگان جدای محفل سرنگون داشتیم. نظر شما راجع به این بازی استار وارز چیست؟ نظرات خود را می‌توانید در بخش کامنت‌های سایت با ما به اشتراک بگذارید.

899x519 (950x548)
48.69 KB
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
فرهاد
.
15 بهمن 1398، 23:40
پاسخ
0
0
بازی جالبی به نظر میاد... کلا سبک بازی Star Wars رو دوس دارم
avatar
محمد
.
15 بهمن 1398، 01:07
پاسخ
0
0
گیم پلی بازی استار وار رو دوست ندارم
avatar
Zahra
.
13 بهمن 1398، 18:09
پاسخ
0
0
بازی Star Wars Jedi Fallen Order دوست میدارم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402