بررسی گوشی شیائومی ردمی K30 ؛ مشخصات، دوربین و تاریخ عرضه

گوشی شیائومی ردمی K30
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی شیائومی ردمی K30 جدیدترین مدل‌ گوشی شیائومی است که هنوز وارد بازار نشده است. ما در این مقاله قصد داریم مشخصات این گوشی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

گوشی شیائومی ردمی K30 جدیدترین محصول شرکت شیائومی است که اخیرا از مشخصات و قابلیت‌های آن رونمایی شده، اما هنوز به بازار عرضه نشده است. شیائومی در چند سال اخیر گوشی‌های بسیار باکیفیت و منحصربه‌فردی را ارائه کرده است. گوشی‌های شیائومی در میان کاربران بسیار محبوب شده و تعداد کاربران زیادی دارد. شیائومی به دلیل داشتن قیمت مناسب و ارزان‌تر نسبت به سایر برندهای موجود در بازار، اکنون بسیار رشد کرده است و روز به روز کاربران بیشتری را به سوی خود جذب می‌کند. اما گوشی‌های شیائومی سری K اخیرا عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و توانسته‌اند انتظارات کاربران را به میزان قابل توجهی برآورده سازند. گوشی شیائومی ردمی K30 تازه‌ترین دستگاه رونمایی شده توسط شیائومی است که قابلیت‌های بسیار خوبی را ارائه کرده است.

گوشی شیائومی ردمی K30

گوشی شیائومی ردمی K30 از لحاظ شکل ظاهری نسبت به سایر مدل‌های شیائومی متفاوت است و از لحاظ ویژگی‌های داخلی و پردازنده نیز نسبت به نسخه‌های پیشین بسیار پیشرفت کرده است. در این مقاله قصد داریم این گوشی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و قابلیت‌های جدید آن را نیز ارزیابی می‌کنیم. پس اگر قصد خرید گوشی جدید دارید و یا یکی از کاربران برند شیائومی هستید و به دنبال ارتقای گوشی فعلی خود هستید، این مقاله را از دست ندهید.

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


بررسی گوشی شیائومی ردمی K30


در این قسمت قصد داریم ویژگی‌های کلی گوشی شیائومی ردمی K30 را به شما معرفی کنیم. این مشخصات به طور رسمی از سوی شرکت شیائومی منتشر شده‌اند.

 

مشخصات فنی

مشخصاتگوشی شیائومی ردمی K30
شبکهGSM / HSPA / LTE / 5G
ابعاد و وزنابعاد: 165.3 در 76.6 در 8.8 میلی‌متر

وزن: 208 گرم

نمایشگرIPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

6.67 اینچ (~84.8% نسبت نمایشگر به بدنه)

1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~395 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

سیستم عامل اندروید 10؛  MIUI 11
تراشهQualcomm SDM730 Snapdragon 730G
دوربین اصلیچهارگانه: 64 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/1.7 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.9)

8 مگاپیکسل (1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/4 اینچ سایز سنسور، لنز اولترا واید 13 میلی‌‌متری، f/2.2)

2 مگاپیکسل (1.75 میکرومتر سایز پیکسل، 1/5 اینچ سایز سنسور، دوربین اختصاصی مایکرو، f/2.4)

2 مگاپیکسل (1.75 میکرومتر سایز پیکسل، 1/5 اینچ سایز سنسور، سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4)

حسگرهاحسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و قطب‌نما
حافظهدرگاه حافظه:‌ میکرو اس‌دی، تا 256 گیگابایت (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)

حافظه داخلی: 64 گیکابایتی با رم 6 گیگابایتی / 128 گیگابایتی با رم 6 گیگابایتی / 128 گیگابایتی با رم 8 گیگابایتی / 256 گیگابابتی با رم 8 گیگابایتی

باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعت

شارژر سریع باتری 30وات (100 فول در 57 دقیقه)

رنگ هاآبی، قرمز، بنفش و سفید
قیمت326.89 دلار
عرضهژانویه 2020

 

طراحی ظاهری

ظاهر این گوشی کمی متفاوت است. به نظر می‌رسد قسمت پشتی آن از شیشه ساخته شده است و چهار دوربین به طور عمودی پشت سر هم قرار گرفته‌اند. دایره‌ای تزئینی را می‌توان در اطراف دوربین نیز مشاهده کرد که احتمالا این مورد فقط برای زیبایی ظاهری گوشی طراحی شده است.

گوشی ردمی K30 شیائومی/قیمت باتری شیائومی

این ویژگی نشان می‌دهد که گوشی Redmi K30 دارای حاشیه‌هایی نسبتا باریک در طرفین و قسمت‌های بالایی آن است. در حالی که Redmi K20 هیچ بریدگی ندارد، اما به نظر می‌رسد گوشی شیائومی Redmi K30 با مکانیزم دوربین سلفی پاپ آپ با یک شکاف پانچ با دو دوربین سلفی کار می‌کند. این گوشی، اولین دستگاه شیائومی با نمایشگر پانچ قرصی (Punch-hole) خواهد بود. ساختار آمولد و اسکنر اثرانگشت از دیگر قابلیت‌های گوشی شیائومی Redmi K30 است. با وضوح نمایشگر 1080×24000 دیگر باید انتظار نسبت تصویر 20:9 در 6.67 اینچ را از این گوشی داشته باشیم.

هیچ رندر پشتی در این گوشی به اشتراک گذاشته نشده است، اما انتظار داریم که این صفحه با ارائه چندین صفحه شیشه‌ای خمیده با دوربین‌های چندگانه به برتری خود نسبت به سری‌‌های دیگر K ادامه دهد.

تصاویر منتشر شده از Redmi K30 در اینترنت، نوید انتشار یک گوشی با دو دوربین پانچ قرصی را به کاربران می‌دهد. البته در این مورد شک و تردیدهایی وجود دارد، اما هیچ تلفن هوشمند اصلی دیگری در بازار با قابلیت قرصی شکل در گوشه سمت راست با یک صفحه نمایش مسطح وجود ندارد.

مشخصات گوشی شیائومی k30 pro

تصاویر دیگری هم از این گوشی در برنامه Weibo منتشر شده‌اند. نمای جلوی آن بسیار واضح و مشخص است که دارای یک نمایشگر بلند با پانچ قرصی ناچ است. نمایشگر این گوشی می‌تواند میان نرخ تازه‌سازی 60Hz و 120Hz تغییر کند که روندی رو به جلو و بسیار عالی برای سال 2020 خواهد بود. مشخصات داخلی این گوشی توسط معیار AIDA64 تایید شده است و بکارگیری پردازنده گرافیکی Adreno 618 را در آن نشان می‌دهد و این بدان معنا است که حداقل یکی از گونه‌های آن توسط GPU Snapdragon 730 تقویت شده است. آخرین تصاویر موجود نشان می‌دهند که MIUI 11 در آن اجرا خواهد شد، اما هنوز مشخص نیست که براساس سیستم عامل Android Pie باشد یا 10.

 

پردازنده و عملکرد

گوشی Redmi K20 Pro شیائومی با تراشه Snapdragon 855 ارزان‌ترین گوشی بود، در حالی که شیائومی Redmi K20 اولین گوشی بود که از قابیلت اسنپدراگون 730 (Snapdragon) بهره برد. شایعات پیشین حاکی از آن بود که شیائومی فناوری Snapdragon 865 را انتخاب خواهد کرد، اما در جدیدترین اطلاعات منتشر شده به این نکته اشاره شده است که شیائومی این بار از مجموعه تراشه MediaTek استفاده می‌کند.

قیمت گوشی شیائومی ردمی k30

با استناد بر اطلاعات منتشر شده، گوشی ردمی K30 دومین دستگاه اصلی شیائومی خواهد بود که به جای فناوری Snapdragon با یکی از مجموعه تراشه MediaTek تولید می‌شود که اولین مورد آن Redmi Note 8 Pro است. نام مجموعه تراشه هنوز مشخص نشده است، اما با استفاده از نود 7 نانومتری تولید خواهد شد.

Media Tek دارای یک مجموعه تراشه پرچم‌دار در حال توسعه است که حتی از Helio G90T قدرتمندتر خواهد بود و انتظار می‌رود که در اواخر امسال وارد تولید انبوه شود. با توجه به اینکه پلتفرم Snapdragon 865 هنوز به طور رسمی رونمایی نشده است، شاید به موقع برای Redmi K30 آماده نشود و یا ممکن است در ابتدا بسیار گران قیمت باشد. اما حداقل یکی از انواع آن توسط مجموعه تراشه Snapdragon 730 تقویت خواهد شد. نتایج آزمایشات محک‌زنی AIDA64 از وجود Adreno 618 GPU خبر داده است که تنها با GPU سازگار است.

با استناد بر اعلام بیانیه‌ای از سوی شرکت فناوری کوالکام (Qualcomm)، می‌توانیم بگوییم شیائومی در نسخه جدید 5G قابلیت Snapdragon 765G را فعال کرده است که اجرا و بکارگیری آن را در یکی از مدل‌های جدید خواهیم دید. یک تیزر تبلیغاتی دیگر تأیید کرد که این گوشی دارای یک باتری بزرگ 4500 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 30W است که این گوشی را به طور کامل در نزدیک به یک ساعت شارژ می‌کند.

 

ارتباط 5G

یکی دیگر از دلایل استقبال از مجموعه تراشه آتی MediaTek، سازگاری آن با ارتباط 5G است. گفته شده است که این مجموعه تراشه از لحاظ قیمتی به طور قابل توجهی نسبت به قابلیت‌های ارائه شده و رقابتی 5G ارزان‌تر است و از این رو Redmi K30 می‌تواند یکی از پرچمداران مقرون‌به‌صرفه‌تری از 5G باشد که در سال 2020 عرضه می‌شود. این گوشی از قابلیت Dual 5G پشتیبانی می‌کند و آن را با هر دو حالت SA (مستقل) و NSA (غیرمستقل) منطبق ساخته است تا بتواند ارتباط بهتری را از لحاظ نظری با تکیه بر زیرساخت‌های موجود LTE که ممکن است با نحوه قرارگیری 5G منطبق نباشد برقرار سازد.

گوشی ردمی k30 5g

این مجموعه تراشه به صورت غیر 5G برای بازارهایی مانند هند که ممکن است چند سال دیگر طول بکشد تا 5G بتواند وارد جریان اصلی بازار آن‌ها شود نیز در دسترس است. MediaTek تأیید کرده است که SoC پیش از آمدن به هند، در مرحله اول در بازارهای اروپا و چین توزیع خواهد شد.

لی جون مدیر عامل شرکت شیائومی اذعان دارد که از آغاز سال 2020، تمام گوشی‌های شیائومی با قیمتی بیش از 2000 یوان (20.000 روپیه) از شبکه‌های 5G پشتیبانی خواهند کرد. وی در ادامه نیز به این نکته اشاره کرد که این شرکت در سال آینده، بیش از 10 گوشی هوشمند با پشتیبانی  سرویس 5G به بازار عرضه خواهد کرد.

 

دوربین

در نیمه اول سال 2018، در سری Redmi K20، اکثر گوشی‌های شیائومی دارای 48MP اولیه بودند و سنسور تصویر سونی IMX 586 را اجرا می‌کردند. با این حال در ماه‌های بعد شاهد افزوده شدن سنسورهای تصویر 64MP و حتی سنسورهای 108MP در گوشی‌هایی مانند Mi Note 10 و Mi CC9 Pro بودیم. جای تعجب نیست اگر شیائومی یکی از این موارد را به گوشی‌های پرچمدار آینده خود نیز منتقل کند.

گوشی Redmi K20 با داشتن یک دوربین سه‌گانه متشکل از لنزهای گسترده و فوق‌العاده پهن و همچنین تله فوتو که فاصله کانونی سه‌گانه را تکمیل می‌کند، ارزان‌ترین گوشی در زمان خود بود. بدون شک Redmi K30 باید از یک لنز تله فوتو با بزرگنمایی نوری بالاتر ساخته شده باشد.

گوشی ردمی K30 شیائومی / مشخصات گوشی شیائومی ردمی k30

یک دوربین چهارم به شکل سنسور یا ماکرو شوتر (Macro shooter) نیز می‌تواند یکی دیگر از قابلیت‌های جدید دوربین گوشی Redmi K30 باشد؛ زیرا اکثر گوشی‌های جدید شیائومی از این قابلیت برخوردار هستند.

در مورد دوربین‌های سلفی دوگانه نیز انتظار داریم که دارای یک شوتر اولیه 32 مگاپیکسلی باشد و در کنار آن مجهز به یک دوربین اولترا واید (Ultrawide) نیز باشد.

تصاویر رسمی منتشر شده از Redmi K30 Pro نمایشگر دوربین چهارگانه را نشان می‌دهند. دوربین اصلی دارای سنسور تصویر سونی IMX686 جدید خواهد بود که رزولوشن 60MP دارد.

 


قیمت و تاریخ عرضه شیائومی ردمی K30


شرکت شیائومی اعلام کرده است که انتشار گوشی شیائومی ردمی K30 در اوایل سال 2020 شروع خواهد شد. پیش بینی می‌شود که این گوشی احتمالا یکی از  پرچمداران اصلی سال 2020 خواهد بود. ردمی K30 در ماه‌های آینده در هندوستان عرضه می‌شود. هنوز یک بازه‌ زمانی مشخص برای انتشار این گوشی اعلام نشده است؛ بنابراین باید تا زمان اعلام تاریخ دقیق این گوشی صبر کنیم. تاریخ عرضه سری Redmi K20 در چین و هند حدود 6 هفته تفاوت داشت و این روند ممکن است برای ردمی K30 نیز ادامه داشته باشد.

با وجود Redmi K30، شیائومی ممکن است باری دیگر نیز یک گوشی هوشمند تک نسخه باشد و یک نسخه Pro با مشخصات داخلی بهتر را راه‌اندازی نکند. تنها تفاوت آن‌ها ممکن است در نوع 5G و نوع LTE برای سایر بازارها باشد.

Redmi K20 Pro در نسخه 27999 روپیه برای نوع 6 گیگابایتی 128 گیگابایتی راه‌اندازی شد و از آن نیز بالاتر رفت. با توجه به این رقابت شدید از آن زمان تاکنون به نظر می‌رسد که Redmi K30 برای نوع غیر 5G در هند با قیمت زیر 30،000 روپیه آغاز شود.

گوشی شیائومی ردمی k30 pro / گوشی شیائومی k20 پرو

 


جمع بندی


ما در این مقاله گوشی شیائومی ردمی K30 را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. این گوشی هنوز وازد بازار نشده است، اما ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن توسط شرکت شیائومی به صورت رسمی منتشر شده است. این گوشی نسبت به نسخه پیشین گوشی‌های سری K شیائومی بسیار پیشرفت کرده و امکانات بیشتری به آن افزوده شده است. از لحاظ شکل ظاهری نیز کمی متفاوت‌تر از سایر محصولات شیائومی است و در چندین رنگ متنوع ساخته شده است. این گوشی در اواخر ماه ژانویه یا اویل فوریه 2020 وارد بازار خواهد شد و احتمالا یکی از پرچمداران اصلی گوشی‌های سال 2020 معرفی می‌شود. با این حال اگر قصد خرید گوشی دارید و به دنبال یک گوشی باکیفیت و به روز هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا زمان انتشار گوشی شیائومی ردمی K30 کمی صبر کنید.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402