بررسی گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip ؛ مشخصات، دوربین و قیمت

گوشی زد فیلیپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سامسونگ گلکسی Z Flip را می‌توان محصولی جسورانه و خلاقانه از غول موبایل کره‌ای دانست. در این مطلب به تمامی ویژگی‌ها و مشخصات گوشی گلکسی Z فلیپ سامسونگ خواهیم پرداخت.

ریسک و خلاقیت، مهم‌ترین فاکتورها برای موفقیت در بازاری رقابتی و شلوغ مانند گوشی‌های هوشمند هستند. در این میان، کمپانی سامسونگ با تکیه بر قدرت نام و خلاقیت مهندسان خود، توانسته جایگاه قابل توجهی در این بازار پیدا کند. در ادامه به یکی از جذاب‌ترین محصولات جدید این شرکت یعنی سامسونگ گلکسی Z Flip خواهیم پرداخت. برای مطالعه مقایسه گلکسی Z فلیپ و گلکسی فولد، به این مطلب پربار مراجعه کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:


نامگذاری سامسونگ گلکسی Z Flip


گلکسی z فیلیپ

پروسه نامگذاری سامسونگ گلکسی Z Flip بسیار جذاب و هیجان‌انگیز بود. اسم رمز این پروژه در شرکت سامسونگ، Bloom به معنای شکوفایی بود؛ نامی که با توجه به ظاهر و عملکرد این محصول جدید، معقول و مناسب به نظر می‌رسید. نخستین تبلیغ رسمی گوشی گلکسی Z فلیپ در جریان مراسم اسکار 2020 پخش شد. در ادامه، سامسونگ از قیمت گوشی سامسونگ z flip همراه با گلکسی S20 رونمایی و آن را در تاریخ 14 فوریه (25 بهمن گذشته) عرضه شد. استقبال کاربران از گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip بسیار بهتر از تلاش پیشین این شرکت در راستای عرضه یک محصول تاشو در قالب گوشی Galaxy Fold بود. برای آگاهی از جدیدترین اخبار نسل دوم گلکسی فولد، این مقاله را مطالعه کنید.

 


بررسی گوشی گلکسی Z فلیپ


در این بخش، نگاهی به مشخصات گوشی گلکسی زد فیلیپ خواهیم داشت؛ محصول جذاب و خلاقانه سامسونگ که در جلب نظر کارشناسان و کاربران بازار موبایل، موفق ظاهر شد.

 

طراحی

گوشی سامسونگ Z Flip

نخستین المانی که در طراحی ظاهری گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip جلب نظر می‌کند، اهرم افقی آن خواهد بود؛ اهرمی که در تضاد با نمونه عمودی گلکسی Fold است. طبق ادعای سامسونگ، کاربران می‌توان 200000 بار گوشی گلکسی Z فیلیپ را باز و بسته کنند. شاید این رقم روی کاغذ زیاد به نظر برسد، اما نمی‌توان از طراحی مقاوم و محکم این محصول چشم پوشید. علاوه بر این، طراحی اهرم گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip به گونه‌ای انجام گرفته که از ورود گرد و غبار به داخل آن جلوگیری کند. برای این منظور، سامسونگ از لایه نازکی از پارچه در بین صفحه و اهرم استفاده کرد. یکی از نقاط ضعف گوشی گلکسی Fold را می‌توان ورود گرد و غبار به داخل آن دانست. به نظر می‌رسد که سامسونگ از اشتباهات گذشته خود درس گرفته است. اندازه صفحه نمایش گوشی گلکسی Z Flip در حالت باز 6.7 اینچ است. طراحان این محصول برای محافظت از پنل آن، از شیشه‌های فوق نازک بهره برده و بدین ترتیب مقاومت آن را در برابر ضربات افزایش داده‌اند. شاید بتوان یکی از معدود نقاط ضعف طراحی گوشی گلکسی Z فلیپ را باقی ماندن آثار انگشت بر بدنه فلزی آن دانست؛ مسئله‌ای که تا حدی به طراحی بسیار خوب و زیبای آن ضربه می‌زند. در واقع، با نگاهی به ویدیوهای جعبه گشایی Z Flip به وسواس به کار رفته در ساخت آن پی خواهید برد.

با گشودن گوشی گلکسی Z فلیپ متوجه استحکام و کیفیت بسیار بالای مواد به کار رفته در آن خواهید شد. بدنه خارجی این گوشی بسیار خوش‌دست است. با این حال، برای گشودن آن به اندکی نیرو نیاز خواهید داشت. باز و بسته شدن سامسونگ گلکسی Z Flip بدون صدا بوده و از این منظر بر موتورولا Razr برتری دارد. ذات اهرم آزاد این گوشی، به کاربر اجازه گشودن آن در تمامی جهات را خواهد داد؛ ویژگی جذاب و کاربردی که در هنگام ثبت عکس‌های سلفی و تماس تصویری به کار خواهد آمد. سامسونگ، نام این قابلیت گوشی گلکسی Z فلیپ را Flex Mode گذاشته است. علاوه بر این‌ها، گوگل به‌روزرسانی مخصوصی برای برنامه یوتیوب منتشر کرده که اجازه مشاهده ویدیو در آن در انواع و اقسام موقعیت‌ها را می‌دهد. دیگر نقطه قوت طراحی بدنه گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip را می‌توان امکان تکیه دادن آن به تمامی سطوح دانست؛ امری که منجر به تسهیل استفاده از آن می‌شود.

 

نمایشگر

قیمت z flip

همچنین بخوانید :

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی Z Flip از رزولوشن 2636×1080 پیکسل بهره می‌برد؛ رقمی که پایین‌تر از پنل‌های Quad HD+ خانواده Galaxy S20 و بالاتر از نمایشگر HD+ موتورولا Razr، مهم‌ترین رقیب این محصول، است. اگر امید به حذف نوارهای اطراف صفحه نمایشگر در مدل نهایی گوشی گلکسی Z فلیپ داشتید، احتمالا ناامید خواهید شد؛ امری که تا حدی از زیبایی مخلوق تاشوی سامسونگ می‌کاهد. با این حال، این لایه در هنگام انجام بازی‌ها و مشاهده فیلم‌ها با قسمت‌های مشکی پنل AMOLED گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip ترکیب شده و کمی از آزاردهنده بودن آن کاسته می‌شود. سامسونگ در گنجاندن نمایشگر چشم‌نواز خود در قالب تاشوی گوشی گلکسی Z فلیپ موفق شده است. تنظیمات Vivid پیش‌فرض این صفحه نمایش، حدود 200 درصد محدوده رنگ‌های sRGB را پوشش داده و تصاویری واضح، روشن و خوش‌رنگ را به کاربر ارائه می‌دهند. برای مقایسه، جالب است بدانید که گوشی Galaxy S20 Plus بیش از 224 درصد این دامنه را پوشش می‌داد. با انتخاب حالت طبیعی،  این رقم به 122 درصد خواهد رسید که قابل مقایسه با حالت طبیعی گوشی گلکسی Fold است.

اگر بخواهیم صادق باشیم، باید اعتراف کنیم که این اعداد کمی ناامیدکننده هستند. در سوی دیگر بازار، گوشی آیفون 11 پرو مکس اپل، با دقت رنگ 0.21 درصد، خروجی جذاب‌تری نسبت به گوشی گلکسی Z فلیپ ارائه می‌دهد. در هر صورت، کاربران از تماشای فیلم‌ها در نمایشگر این محصول لذت خواهند برد. این در حالی است که نسبت تصویر 21.9:9، کمی باریک‌تر از نسبت تصویر پرچمداران قدرتمند بازار بوده و خصوصا در مقابل نسبت تصویر 20.9:9 گلکسی اس 20 پلاس، حرفی برای گفتن ندارد. میزان روشنایی نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip حدود 677 نیت بوده که نسب به 847 نیت گلکسی S20 Plus و 761 نیت آیفون 11، کمتر است. با این حال، این رقم بسیار بهتر از 522 نیت گلکسی فولد بوده و نشان‌دهنده پیشرفت مهندسی شرکت سامسونگ است. نمایشگر دومی نیز بر بدنه گوشی گلکسی Z فلیپ تعبیه شده که اعلان‌های مربوط به تماس‌ها، پیام‌ها، هشدارها، تاریخ و ساعت را به کاربر نشان خواهد داد. قرار گرفتن این نمایشگر کوچک در سمت دوربین‌های دوگانه گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip کمی عجیب و نامناسب به نظر می‌رسد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از این نمایشگر برای ثبت تصاویر نیز بهره ببرند. برای آشنایی با بهترین گوشی‌های سامسونگ در سال 2020، این مطلب جذاب را مطالعه کنید.

 

دوربین‌ها

قیمت گوشی سامسونگ z flip

اگر از طرفداران عکاسی با گوشی هوشمند خود هستید، سامسونگ گلکسی Z Flip ناامیدتان خواهد کرد. ماژول دوربین اصلی این محصول به دو حسگر 12 مگاپیکسل با دیافراگم‌های f/1.8 واید و f/2.2 اولترا واید متصل شده است. این در حالی است که دو گوشی گلکسی اس 20 پلاس و گلکسی اس 20 اولترا، دو لنز بیشتر را در اختیار کاربران می‌گذارند. با این حال، خروجی دوربین گوشی گلکسی Z فلیپ نسبتا مناسب بوده و نشان از پیشرفت سامسونگ در این حوزه است. حالت شب دوربین این گوشی نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و امکان عکاسی در تاریکی را برای کاربر فراهم خواهد کرد. سامسونگ گلکسی Z Flip فاقد لنز تله‌فوتو بوده و به ازای آن، از زوم دیجیتال نسبتا خوبی بهره می‌برد.

دوربین سلفی مخلوق جدید سامسونگ، 10 مگاپیکسلی بوده و از طریق ناچی در مرکز بخش بالایی نمایشگر، تصاویر قابل قبولی ثبت می‌کند. بزرگ‌ترین نقطه قوت این دوربین را می‌توان فناوری زاویه سلفی هوشمند دانست. این فناوری، با تشخیص حضور بیش از دو نفر در کادر، به صورت خودکار وارد حالت واید می‌شود. در مجموع، شاید دوربین گوشی گلکسی Z فلیپ با بهترین‌های موجود در بازار فاصله داشته باشید، اما نسبتا قابل قبول بوده و پاسخگوی کاربران آماتور خواهد بود. آیا به دنبال بهترین دوربینهای گوشی در سال 2020 می‌گردید؟ این مطلب برای شماست.

 

مشخصات فنی و عملکرد

قیمت سامسونگ z flip

عدم استفاده سامسونگ از چیپ‌ست جدید اسنپ‌دراگون 865 در گوشی گلکسی Z فلیپ کمی عجیب و ناامید کننده به نظر می‌رسد. با این حال، آن‌ها سراغ دومین چیپ برتر موجود در بازار رفته و اسنپ‌دراگون 855 پلاس را در محصول تاشوی خود گنجانده‌اند. در جدول زیر می‌توانید تمامی مشخصات گلکسی Z Flip را مشاهده کنید.

مشخصاتگوشی تاشدنی گلکسی Z فلیپ سامسونگ
ابعاددر حالت تا شده: 167.3 در 73.6 در 7.2 میلی‌متر

در حالت باز: 87.4 در 73.6 در 17.3 میلی‌متر

وزن183 گرم
اندازه نمایشگراصلی: 6.7 اینچ

بدنه: 1.1 اینچ

رزولوشناصلی: 1080×2636 پیکسل – HDR10+

بدنه: 112×300 پیکسل، Super AMOLED

چیپستاسنپدراگون 855 پلاس
پردازنده گرافیکیآدرنو 640
دوربینهای اصلیواید: 12 مگاپیکسل – دیافراگم f/1.8

اولترا واید: 12 مگاپیکسل – دیافراگم f/2.2

دوربین سلفی10 مگاپیکسل – دیافراگم f/2.4 – فناوری HDR
سیستم عاملاندروید 10 – رابط کاربری وان 2

همان‌طور که می‌دانید، چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 855 پلاس از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کند. در نتیجه، اگر علاقه به بهره بردن از آخرین فناوری حوزه ارتباطات دارید، گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فلیپ برای شما ساخته نشده است. در طرف مقابل، نمی‌توان از سخت‌افزار قدرتمند گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip چشم پوشید. 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، گوشی سامسونگ Z Flip را به یکی از جذاب‌ترین محصولات موجود در بازار تبدیل می‌کنند. متاسفانه، امکان استفاده از کارت حافظه خارجی microSD در گلکسی زد فیلیپ سامسونگ وجود ندارد. گوشی گلکسی Z فلیپ در آزمایش Geekbench 5 Multi-Core موفق به کسب امتیاز 2689 شد؛ امتیازی که کمتر از 2759 وان پلاس 7T و بیشتر از 2169 گلکسی فولد است. به عبارت دیگر، می‌توانید انتظار عملکردی مشابه با پرچمداران سال 2019 اندروید را از گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip داشته باشید؛ محصولی که در مقابل گوشی‌های جدیدتر، حرفی برای گفتن ندارد. برای مقایسه، جالب است بدانید که امتیاز گلکسی اس 20 پلاس در آزمایش مذکور، 3076 بود.

از نظر گرافیکی نیز شاهد سناریویی مشابه هستیم. گوشی سامسونگ Galaxy Z Flipتوانایی رقاب با بهترین و قدرتمندترین محصولات سال گذشته را دارد، اما در مقابل جدیدترین گوشی‌های هوشمند بازار شکست می‌خورد. این گوشی در آزمایش GFXBench Aztec Ruins Vulkan موفق به کسب امتیاز 1048 فریم شد که تقریبا مشابه با 1038 امتیاز گلکسی فولد است. در سوی دیگر، گلکسی اس 20 پلاس امتیاز 1319 فریم را در این آزمایش به دست آورد. گوشی سامسونگ زد فیلیپ در اجرای نرم‌افزارها و بازی‌های روز مانند PUBG Mobile به مشکل نخواهد خورد. در نهایت، شاید این محصول را نتوان سریع‌ترین گوشی موجود در بازار دانست، اما نباید منکر عملکرد قابل قبول آن شد. برای آشنایی با قدرتمندترین و بهترین گوشی‌های سامسونگ در سال 2020، این مقاله غنی را مطالعه کنید.

 

باتری

سامسونگ galaxy z flip

داخل گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی تعبیه شده که با توجه به معماری فشرده این محصول، معقول است. برای مقایسه، می‌توان به باتری کوچک 2510 میلی‌آمپر ساعتی موتورولا Razr اشاره کرد که با اینترنت داده همراه روشن، تنها 6 ساعت و 4 دقیقه دوام می‌آورد؛ رقمی که در مورد گوشی گلکسی Z فلیپ به 8 ساعت و 16 دقیقه می‌رسد. با این حال، این میزان نیز حدود 90 دقیقه کمتر از میانگین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است. در سوی دیگر، گوشی گلکسی Fold به لطف باتری 4380 میلی‌آمپر ساعتی خود، حدود 10 ساعت دوام می‌آورد.

همچون سایر پرچمداران سامسونگ، گوشی گلکسی Z فلیپ نیز از فناوری Wireless PowerShare پشتیبانی کرده و مخاطبان می‌توانند سایر گجت‌های سازگار با Qi را با کمک آن شارژ نمایند. گوشی زد فیلیپ از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کرده و در عرض نیم ساعت، حدود 43 درصد از باتری آن پر خواهد شد.

 

نرم‌افزار

گوشی سامسونگ Z flip

همچنین بخوانید :

به لطف پشتیبانی سیستم عامل اندروید 10 از گجت‌های تاشو، گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip به کاربران اجازه مولتی‌تسک را از طریق ویژگی Multi-Active Window خواهد داد. کاربران از این طریق توانایی انتخاب برنامه‌ها و سپس قرار دادن آن‌ها در قسمت‌های مختلف صفحه را دارند. با این حال، برنامه‌های معدودی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این‌ها، تنها امکان استفاده از دو برنامه را به صورت همزمان دارند؛ امری که با توجه به اندازه نمایشگر این گوشی، منطقی به نظر می‌رسد. این کار از طریق کشاندن انگشت بر سطح صفحه انجام شده و بسیار آسان و کاربردی است. این ویژگی در هر دو حالت افقی و عمودی، فعال خواهد گشت.

 


قیمت گوشی گلکسی Z Flip


گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فلیپ

قیمت Z Flip در بازار جهانی برابر با 1380 دلار است؛ رقمی وسوسه‌انگیز که با توجه به قیمت‌های سایر رقبا و گوشی‌های تاشو، بسیار مناسب به نظر می‌رسد. برای مقایسه، توجه کنید که قیمت اولیه گلکسی فولد 1980 دلار و قیمت موتورولا Razr نیز برابر با 1500 دلار بود. سامسونگ زد فیلیپ در اواسط فوریه (بهمن) گذشته در بازار جهانی عرضه و با استقبال بسیار خوبی از جانب کاربران روبرو شد. قیمت گوشی Z Flip در بازار ایران حدود 26 میلیون تومان است. آیا شما قیمت گلکسی زد فیلیپ را معقول می‌دانید؟

 


جمع‌بندی


گوشی گلکسی Z فلیپ سامسونگ

در مجموع، گلکسی Z Flip گوشی بسیار جذابی بوده و آن را می‌توان بهترین گجت تاشوی بازار کنونی به حساب آورد؛ محصولی خوش‌ساخت، جذاب و زیبا که بخش عمده‌ای از انتظارات کاربران را برآورده خواهد کرد. قابلیت‌هایی چون Flex Mode، به معنای توسعه و وجود آینده‌ای روشن برای گوشی‌های تاشو هستند و شاید در آینده شاهد رقابت آن‌ها با قدرتمندترین پرچمداران بازار باشیم. نظر شما در مورد قیمت سامسونگ Z Flip در بازار چیست؟ آیا خرید این محصول را منطقی می‌دانید؟ نقدهایتان از این محصول را در پایین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
امیرعلی
.
30 اسفند 1399، 12:22
پاسخ
0
0
اگه از گوشیتون خیلی خوب میتونید نگه داری کنید بدون شک زد فیلیپ بهترین گزینه و خاص ترینشه، شک نکنید به حداقل نیازتون از گوشی ها پاسخه حداقل قابل قبولی میده، اما از صحفه نمایش باید مراقبت ویژه ای بکنید. چون اول اینکه گلس نداره دوم بشدت حساس و ظریفه. انقدر باید مراقب باشید که حتی با ناخون به صحفه نمایش ضربه وارد نشه. بغیر این بقیه مشخصاتش به نسبت قیمت خیلی خوبه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402