راهنمای خرید وب کم برای دانشجویان و دانش آموزان

بهترین وب کم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا می‌دانید ویژگی‌های مهمی که هنگام خرید یک وب کم باید به آن توجه کرد چیست؟ با معرفی بهترین وب کم ها با ما باشید.

هرکس که دور از خانواده و دوستانش باشد، دوست دارد آن‌ها را ببیند و با آن‌ها صحبت کند. وب کم بهترین وسیله برای تماس تصویری است. این وسیله نوعی دوربین است که به لپ تاپ یا کامپیوترهای شخصی وصل می‌شود و برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود.

با اینکه امروزه همه لپ تاپ‌ها خودشان وب کم دارند، اما دلایل بسیاری وجود دارد که نیاز به خرید یک وب کم جانبی را توجیه می‌کند. برگزاری جلسات و کنفرانس‌های ویدئویی کاری، آموزش ویدئویی، پادکست‌های ویدئویی یا تماس تصویری، همگی دلیل‌هایی هستند که باعث می‌شوند نیاز به خرید یک وب کم داشته باشید.

بهترین وب کم ها

در ادامه نکات و ویژگی‌هایی که یک وب کم خوب باید داشته باشد را آماده کرده‌ایم. پیش از خرید وب کم آن‌ها را بخوانید تا بتوانید متناسب با نیازتان، بهترین وب کم ها را تهیه کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قبل از خرید وب کم باید به چه نکاتی توجه کنید؟

در ادامه تعدادی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌هایی که یک وب کم باید داشته باشد را بررسی کرده‌ایم. پیش از خرید هر وب کم با هر هدف و استفاده‌ای به این فهرست نگاهی بیندازید.

وب کم مدل XHC

وب کم مدل XHCXHC WebCam

نوع اتصالبا سیم

وضوح تصویر

رزولوشن مهم‌ترین ویژگی یک وب کم است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. رزولوشون در واقع وضوح تصویر را مشخص می‌کند. هرچقدر رزولوشن کمتر باشد، تصویر روی صفحه نمایش هم تارتر می‌شود.

همچنین بخوانید :

معمولا دو نوع رزولوشن برای وب کم‌ها تعریف می‌شود. نوع Standard Definition با رزولوشن 640*840 و نوع دیگر High Definition یا HD که وضوح تصویر به مراتب بالاتری دارد. از وضوح HD معمولا برای اهداف بسیاری استفاده می‌شود. پس بهترین وب کم ها آن‌هایی هستند که رزولوشون 1280* 720 پیکسل یا HD و  1290*1080 پیکسل یا Full HD دارند.

اگر می‌خواهید وب کمی بخرید که تا چند سال برایتان کار کند، بهتر است مدلی بخرید که فول اچ دی باشد. این نسل از وب کم ها رایج‌تر و کاربردی‌تر شده‌اند.

وبکم

نرخ فریم

فریم ویژگی اساسی دیگری است که هنگام خرید وب کم باید به آن توجه ویژه شود. فریم ریت یعنی تعداد فریم‌ها در هر ثانیه. هرچقدر فریم ریت بیشتر باشد، کیفیت تصویر هم بالاتر می‌رود. بنابراین بهتر است وب کمی بخرید که فریم ریت آن حداقل 15 باشد. لازم به ذکر است که بهترین وب کم ها فریم ریت 30 دارند. البته فریم ریت 60 ایده‌آل‌ترین نوع وب کم هاست؛ اما نه رایج هستند و نه قیمت مناسبی دارند. برای اینکه بدانید فریم ریت وب کم را از کجا متوجه شوید، به عدد fps روی جعبه دقت کنید.

همچنین بخوانید :

نوع لنز

نوع لنز مورد استفاده در وب کم در واقع عملکرد آن را مشخص می‌کند. دو نوع لنز شیشه‌ای و پلاستیکی در ساخت وب کم استفاده می‌شود. وب کم‌های ارزان‌تر لنز پلاستیکی دارند. همچنین وب کم های ابتدایی که کارایی حرفه‌ای ندارند لنز پلاستیکی دارند. البته این موضوع به این معنی نیست که لنزهای پلاستیکی خیلی بد هستند؛ اما اگر می‌خواهید وب کمی با بهترین کیفیت داشته باشید، وب کمی بخرید که لنز شیشه‌‌ای داشته باشد. قیمت وب کم با لنز شیشه‌ای کمی بیشتر از پلاستیکی است؛ اما با توجه به کیفیتش، قیمتش میارزد.

بهترین وب کم ها

فناوری تنظیم نور و فوکوس خودکار

هنگام خرید وبکم، به فناوری‌های تنظیم نور و زوم خودکار هم توجه داشته باشید. به خصوص اگر قرار است از وب کم در اتاقی تاریک استفاده کنید، این دو گزینه بسیار کاربردی هستند.

افراد معمولا نمی‌توانند به خوبی وب کم را تنظیم کنند. یک وب کم باید بتواند به طور خودکار تنظیم شود و حداقل کمی روی نقطه مورد نظر متمرکز شود. امروزه اکثر وب کم ها از تکنولوژی زوم خودکار برخوردارند. اما وب کم هایی هم پیدا می‌شود که هنوز باید با دست آن‌ها را تنظیم کنید. بنابراین هنگام خرید به این مسئله توجه داشته باشید.

تنظیم نور وب کم گزینه دیگری است که هنگام خرید یک وب کم خوب، حتما باید به آن توجه کنید؛ چراکه روی کیفیت تصویر تاثیر می‌گذارد.

حساسیت نور

اگر می‌خواهید وب کم را برای جلسات کاریتان بخرید و اگر می‌خواهید حرفه‌ای به نظر برسید، به حساسیت به نور وب کم توجه کنید. تعداد کمی وب کم هست که حساسیت به نورشان پایین است؛ اما خوشبختانه امروزه بیشتر وب کم ها حساسیت نور بالایی دارند. بنابراین هنگام خرید آن حتما به این موضوع توجه داشته باشید و سعی کنید دستگاهی بخرید که حساسیت نورش بالا باشد.

بهترین وب کم

قابلیت ویدئو گرفتن

بیشتر وب کم ها می‌توانند ویدئوهایی با کیفیت HD بگیرند. این ویژگی از پرکاربردترین آیتم‌هایی است که یک وب کم خوب می‌تواند داشته باشد؛ چون معمولا افراد بعد از ویدئو کنفرانس یا کلاس‌های آموزشی می‌خواهند آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این روزها اکثر وب کم‌ها قابلیت ویدئو گرفتن با کیفیت 720 پیکسل را دارند. اما اگر می‌خواهید ویدئوهای حرفه‌ای‌تری داشته باشید، وب کمی با قابلیت ویدئوی HD بخرید.

وب کم مدل پایه بلند XHC

وب کم مدل پایه بلند XHCXHC HD WebCam

نوع اتصالبا سیم

تطابق با لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی

پیش از توجه به هر نکته و ویژگی دیگری، ببینید آیا وب کم به لپ تاپ یا کامپیوترتان می‌خورد یا خیر. همه وب کم ها با لپ تاپ شما تطابق ندارند. بنابراین قبل از اینکه سراغ وب کمی بروید، بررسی کنید لپ تاپتان از چه کابل‌ها و برنامه‌هایی برای وب کم پشتیبانی می‌کند. مثلا اگر می‌خواهید یک وب کم HD بخرید اما کامپیوتر یا لپ تاپتان از تصاویر HD پشتیبانی نمی‌کند، پس خرید چنین وب کمی پول دور ریختن است.

بهترین وب کم برای ویدپو کنفرانس

راهنمای خرید بهترین وب کم ها برای ویدئو کنفرانس

در ادامه 8 مورد از پرفروش‌ترین و بهترین وب کم ها را با برجسته‌ترین ویژگیشان معرفی کرده‌ایم. با ما باشید تا با بهترین وب کم ها ی موجود در بازار آشنا شویم.

وب کم سونی مدل Eye Cam

بهترین مدل وب کم

 

ابعاد: 80x55x65 میلی‌متر | وزن: 70 گرم | سرعت فیلم‌برداری: 60  فریم بر ثانیه | گستره رزولوشن فیلم: VGA تا HD 720P

  • نقاط قوت: قابلیت زوم دستی، دارای میکروفون داخلی، کیفیت فیلم‌برداری VGA، فرمت ذخیره فیلم AVI، رابط پورت 0.USB 2 و مطابق با همه لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی
  • نقاط ضعف: ریموت کنترل و قابلیت ضبط و قابلیت کار بدون سیم ندارد

وب کم Eye Cam پرکاربردترین وب کم است؛ چون با توجه به کیفیت و کارآیی که دارد قیمت آن کاملا مناسب است. این وب کم محصول کمپانی سونی است و با میکروفن ارائه می‌شود؛ بنابراین هنگام صحبت کردن در تماس‌های تصویری نیازی به خرید میکروفون جداگانه ندارید.

وب کم از طریق پورت USB به لپ تاپ یا PC وصل می‌شود؛ یعنی برای خرید وب کم مشکلی از نظر اتصال به کامپیوتر نخواهید داشت. این وب کم قابلیت پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های ویندوز 7، ویندوز XP و Vista را دارد.

وب کم لاجیتک مدل C615

بهترین وب کم ها

ابعاد: 68.5×40.4×34.4 | سرعت فیلمبرداری: 60 فریم بر ثانیه | رزولوشن واقعی فیلم 1920×1080 پیکسل

  • نقاط قوت: با قابلیت تنظیم خودکار و تنظیم نور هوشمندانه در مکان‌های کم نور، رابط پورت USB 2، دارای میکروفون داخلی
  • نقاط ضعف: قابلیت زوم ندارد

با استفاده از این وب کم می‌توانید با کیفیت فول HD تماس تصویری داشته باشید؛ چرا که فریم ریت آن 30 فریم بر ثانیه است و همانطور که گفته شد، فریم ریت 30 جزو بهترین‌هاست. این وب کم برای کسانی که می‌خواهند ویدئو کنفرانس‌ یا جلسات کاری برگزار کنند که همه افراد حاضر به وضوح در تصویر مشخص باشند،  انتخابی ایده‌آل با قیمت مناسب و خوب است. این وب کم قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل‌های ویندوز 7، ویندوز XP، ویستا و Mac Os X10.5 را دارد.

 

وب کم HD مایکروسافت مدل لایف کم HD-3000

بهترین وب کم برای ویدئو کنفرانس

  • ابعاد 39.3×44.5×109 میلی‌متر | وزن: 90 گرم | رابط پورت USB 2.0 | رزولوشن واقعی فیلم 720×1280 پیکسل
  • نقاط قوت: دارای میکروفون داخلی، قابلیت ضبط صدا و قابلیت زوم
  • نقاط منفی: قابلیت استفاده بی‌سیم و ریموت کنترل ندارد

وب کم HD-300 ساخت کمپانی مایکروسافت همانطور که از نام آن هم پیداست، تصاویر و ویدئوهایی با کیفیت HD ارائه می‌دهد. از طریق پورت USB به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل می شود. با این محصول به راحتی می‌توانید تجربه تماس تصویری با کیفیت HD را تجربه کنید. این وب کم از ویژگی تنظیم نور برخودار است؛ بنابراین در مکان‌های تاریک به طور خودکار نور را تنظیم می‌کند تا ویدئو یا تصاویر شفافی داشته باشید. میکروفون داخلی با قابلیت ضبط صدا بدون نویز و خش از ویژگی‌های دیگر این دستگاه است. وب کم لایف کم با طراحی زیبا و جذابی که دارد با اکثر برنامه‌های ارتباطی تطابق دارد؛ مانند یاهو مسنجر، اسکایپ، Windows Live messenger و غیره.

وب کم ام آر اس مدل MN

بهترین مدل وب کم

ابعاد 90x70x40 میلی‌متر | وزن 120 گرم | سرعت فیلمبرداری 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن واقعی فیلم 288×352 پیکسل

  • نقاط قوت: پورت USB 2.0 و قابلیت زوم دارد
  • نقاط ضعف: میکروفون داخلی و قابلیت اتصال بی‌سیم ندارد

وب کم ام آر اس مدل MN به علت رزولوشن متوسطی که برای فیلمبرداری و عکس‌برداری دارد، مناسب کارهای ابتدایی است و برای کارهای حرفه‌ای چندان مناسب نیست. این وب کم ارزانترین دستگاه وب کم است. زاویه دید لنز آن 30 درجه است که فقط محدوده اندکی را شامل می‌شود. اما با اینحال سرعت فریم یا فریم ریت آن 30 فریم بر ثانیه است که جزو فریم ریت‌های حرفه‌ای است. رزولوشن واقعی عکس در این نوع وب کم  640×480 مگاپیکسل است.

این وب کم قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل‌های مک (Mac OS X)، ویندوز XP، ویندوز 7، ویندوز 8، ویندوز 10، ویستا و ویندوز 98ME را دارد.

وب کم لاجیتک مدل C525

بهترین وب کم ها

 

ابعاد: 68.5×29×40.4 میلی متر | وزن: 88 گرم | سرعت فیلمبرداری: 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن واقعی فیلم: 720p HD پیکسل

  • نقاط قوت: پورت USB 2.0، قابلیت فوکوس خودکار، کابل 1.5 متری، دارای میکروفون داخلی
  • نقاط ضعف: قابلیت اتصال بی‌سیم و قابلیت زوم ندارد

وب کم مدل C525 محصول کمپانی لاجیتک، یکی از بهترین وب کم‌ های حرفه‌ای برای استفاده حرفه‌ای است. از ویژگی تشخیص هوشمندانه نور در شرایط نور کم پشتیبانی می‌کند و با رزولوشن HD که دارد تصاویر واضح و روشنی به دست می‌دهد. این وب کم بدون سیم کار نمی‌کند، اما از طرفی طول کابل آن 1.5 متر است؛ بنابراین خیلی راحت روی صندلیتان لم بدهید و تماس تصویری برقرار کنید.

از ویژگی‌های جالب این وب کم این است که علاوه بر ویندوزهای معمول لپ تاپ و کامپیوتر، از سیستم عامل اندروید 5 به بالا هم پشتیبانی می‌کند. این وب کم یک میکروفون داخلی با فناوری Logitech RightSound هم دارد. این تکنولوژی بدون نویز صدا را خیلی واضح ضبط می‌کند.

وب کم ویرا مدل VI-1101

بهترین وب کم برای ویدئو کنفرانس

 

ابعاد 60×50×80 میلی‌متر | وزن 79 گرم | سرعت فیلم‌برداری 30 فریم بر ثانیه | گستره رزولوشن عکس: 1 تا 2 مگاپیکسل

  • نقاط قوت: با قابلیت زوم، دارای میکروفون داخلی، دارای پورت USB 2.0، دارای زوم دیجیتال
  • نقاط ضعف: قابلیت ضبط صدا و ریموت کنترل ندارد

گستره رزولوشن فیلم در وب کم ویرا فول HD و از 720 پیکسل تا 1080 پیکسل است. سرعت فیلمبرداری در آن 30 فریم بر ثانیه است و با توجه به قیمت کمی که دارد، می‌توان گفت یکی از بهترین وب کم ها است. با میکروفون داخلی که دارد می‌توانید به راحتی تماس تصویری برقرار کنید و کنفرانس‌های خود را برگزار کنید؛ اما قابلیت ضبط صدا ندارد. یکی از ویژگی‌های مثبت و کاربردی این وب کم، قابلیت زوم آن است.

وب کم ریزر مدل Kiyo

بهترین وب کم ها

ابعاد 93×129×27 میلی‌متر | وزن 300 گرم | سرعت فیلمبرداری 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن واقعی فیلم 1920×1080 پیکسل

  • نقاط قوت: میکروفون داخلی با قابلیت ضبط صدا، پورت USB 2.0، فوکوس خودکار، دارای رینگ لایت قوی
  • نقاط منفی: قابلیت زوم ندارد

وب کم مدل Kiyo ساخت کمپانی Razer یکی از حرفه‌ای‌ترین و بهترین وب کم ها است. اطراف لنز این وب کم یک رینگ لایت (رینگ نور) با 12 LED قرار دارد که باعث افزایش روشنایی محیط می‌شود و با نصب وب کم روی یک سه پایه می‌توانید به راحتی به عنوان یک دوربین باکیفیت از آن استفاده کنید. رزولوشن عکس آن 4 مگاپیکسل و رزولوشون واقعی فیلمبرداری آن HD است. طراحی آن به گونه‌ای است که به راحتی روی میز یا مانیتور قرار می‌گیرد.

گستره میدان دید لنز آن از 70 تا 90 است که برای تماس تصویری و حتی فیلمبرداری فوق‌العاده‌ است. میکروفونی داخل آن تعبیه شده با قابلیت ضبط صدا. پس این وب کم را بخرید و ویدئو کنفرانس‌هاتون را برگزارید کنید، آن‌ها را ضبط کنید و با بقیه به اشتراک بگذارید.

وب کم ایفورتک مدل PK-900H

بهترین وب کم برای ویدئو کنفرانس

ابعاد 20*15*15 میلی‌متر | وزن 500 گرم | سرعت فیلمبرداری: 30 فریم بر ثانیه | گستره رزولوشن فیلم HD 720P تا Full HD 1080p

همچنین بخوانید :
  • نقاط قوت: بدون احتیاج به نرم افزار، تنظیم نور اتوماتیک، دارای میکروفون داخلی، ضد تابش خیره‌کننده
  • نقاط ضعف: قابلیت بی‌سیم و قابلیت ضبط صدا ندارد

وب کم مدل PK-900H یکی دیگر از بهترین وب کم های کمپانی ایفورتک است. طراحی آن به گونه‌ای است که برای قرار گرفتن روی میز مناسب است و با لپ تاپ و مانیتور LCD استفاده می‌شود. برای استفاده از این وب کم نیازی به نصب نرم افزار روی لپ تاپ یا PC ندارید. پس خیلی راحت آن را بخرید، با پورت USB به کامپیوتر وصل کنید و تمام؛ حالا می‌توانید تماس تصویریتان را بگیرید.

یکی از ویژگی‌های جالب این وب کم چرخش 360 درجه افقی و عمودی آن است و می‌تواند عکس‌ها را با فرمت JPEG ذخیره کند. رزولوشن واقعی عکس‌برداری آن 16 مگاپیکسل است که در نوع خود بی‌نظیر است.

جمع بندی

امروزه ارتباطات جزء جدایی‌ناپذیر زندگی هر کس است. به علت راحتی استفاده از اینترنت و پیشرفت تکنولوژی، پیام دادن و چت کردن با دیگران خیلی راحت شده است. اما برای کسانی که دوست دارند عزیزان راه دورشان را ببینند، استفاده از وب کم بهترین راه است. تعدادی ویژگی مهم هستند که قبل از خرید وب کم باید به آن‌ها توجه داشته باشید. ما مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را با هم بررسی کردیم. البته 8 نمونه از بهترین وب کم ها را با تمام نقاط ضعف و قوتشان هم بررسی کردیم تا راحت‌تر بتوانید وب کم مناسب با هدفتان را انتخاب کنید.

به نظر شما بهترین وب کم ها در بازار کدام محصولات هستند؟ اگر به این مقاله علاقه داشتید یا از این وب کم ها استفاده کرده‌اید، نظرتان را با ما و با بقیه به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
صدرا
.
24 مرداد 1399، 13:33
پاسخ
1
9
داداش میدونی که این وب کم هایی که پیشنهاد دادی قیمتشون الان از 4 میلیون کمتر نیست ؟!
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402