راه اندازی کافی شاپ ؛ لوازم، ایده ها، روش ها، درآمد و …

راه اندازی کافی شاپ / تاسیس کافی شاپ / درآمد کافی شاپ در شهرستان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

راه اندازی کافی شاپ به عنوان یکی از کسب و کارهای جذاب در بین جوانان محسوب می‌شود. امروز در پلازا به طور تخصصی از صفر تا صد راه اندازی کافی شاپ را بررسی خواهیم کرد.

اگر چرخی در خیابان‌های شهرتان بزنید، کافه و کافی شاپ‌های زیادی را در حال فعالیت می‌بینید که فضایی دلنشین را برای گذراندن اوقات فراغت شما فراهم می‌آورند. علاوه بر این بار گرم، بار سرد و انواع خوراکی‌های خوشمزه را به مشتریان ارائه می‌دهند. اگر شما هم علاقه‌مند به راه اندازی کافی شاپ کوچک هستید، بی‌شک باید به تمامی جنبه‌های این کسب و کار اشراف داشته باشید.

راه اندازی کافی شاپ کوچک / راه اندازی کافی شاپ بانوان / قیمت تجهیزات کافی شاپ

امروز در این مطلب مباحث مربوط به حاشیه سود کافی شاپ، قیمت تجهیزات و ایده‌های راه‌اندازی را در قالب یک راهنمای تاسیس کافی شاپ به شما مخاطبان عزیر ارائه خواهیم کرد.

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


راه اندازی کافی شاپ


تاسیس کافی شاپ خیلی هیجان‌انگیز است؛ به گونه‌ای که صرف نظر از سود‌دهی مالی، شغل رمانتیک و ماجراجویانه‌ای نیز محسوب می‌شود. راه اندازی کافی شاپ از آن نظر جذاب است که دکور آن به سلیقه خودتان است، میز و صندلی را خودتان انتخاب خواهید‌ کرد و حتی انتخاب موزیکی که در فضای آن پخش می‌شود، برایتان چالش‌برانگیز است.

اما از طرفی دیگر پرداخت هزینه‌های مربوط به تجهیزات، قبوض آب، برق و گاز و همواره راضی نگه‌داشتن مشتریان از جمله چالش‌های سخت در آن به شمار می‌رود که باید روزانه با آن‌ها دست و پنجه نرم کنید. بنابراین قبل از اینکه به فکر ایجاد کافی شاپ باشید، باید در نظر بگیرید که آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر.

راه اندازی کافی شاپ چقدر هزینه دارد؟ / راهنمای تاسیس کافی شاپ / درامد کافی شاپ چقدر است

اما به یاد داشته باشید که برای راه اندازی کافی شاپ حتماً تمامی مراحل اخذ مجوز اصناف و کارت بهداشت را انجام دهید؛ در غیر این صورت درگیر مشکلات اماکن، بهداشت و تعزیرات خواهید شد.

 

برنامه ریزی

برنامه ریزی در هر کسب و کاری واجب است و راه اندازی کافی شاپ نیز از این قضیه مستثنی نیست. شما قطعاً به خاطر علاقه‌ای که به انواع قهوه دارید، قصد تاسیس کافی شاپ گرفته‌اید؛ ولی باید این عشق و علاقه را در بین مشتریان و کسبه دیگر نیز ایجاد کنید. علاوه بر این از طریق یک بیزنس پِلَن جامع متوجه خواهید‌ شد که راه اندازی کافی شاپ چقدر هزینه دارد. همچنین ایده‌های خود را به صورت یکجا جمع خواهید کرد.

 

انتخاب محیط مناسب

مکان جغرافیایی کافی شاپ نقش مهمی در جذب مشتری و کسب موفقیت دارد. بنابراین اگر می‌خواهید ملکی برای راه اندازی کافی شاپ اجاره کنید، سعی کنید پس از بررسی رقیبان، فاکتو‌رهایی از قبیل تعداد رستوران، دانشگاه، مجتمع‌های مسکونی، مراکز خرید و غیره را نیز در نظر بگیرید.

 

طراحی منو

پس از انتخاب ملک مناسب و تعیین لاین کاری کافی شاپ، مهم‌ترین مرحله طراحی یک منوی شکیل و کاربردی برای کافی شاپ است. در حقیقت از طریق طراحی منو متوجه خواهید شد که کافی شاپ شما چه تجهیزات و لوازم آشپزخانه‌ای نیاز دارد.

قدم اول برای طراحی منو این است که حتماً با یک گرافیست برای طراحی لوگو و قسمت‌های مختلف آن مشورت کنید. اگرچه تمرکز شما بر روی قهوه و به طور کل بار گرم است، اما ستون‌های دیگری مانند نوشیدنی‌های سرد، بشقاب صبحانه، بشقاب میان وعده، بستنی‌ها و کیک را نیز به منوی خود اضافه کرده و برای هر ستون لوگوی جذابی در نظر بگیرید. قیمت‌های هر آیتم را نیز متناسب با محل حاشیه سود کافی شاپ تنظیم کنید. در برخی از موارد می‌توان برخی از سفارشات را بر روی یک تخته سیاه نوشت و آن را جلوی در یا داخل کافی شاپ قرار داد.

راه اندازی کافی شاپ /هزینه راه اندازی کافی شاپ چقدر است

 

هزینه های راه اندازی کافی شاپ

شاید برایتان سوال باشد که راه اندازی کافی شاپ چقدر هزینه دارد. شما باید بودجه معینی برای اجاره یا رهن یک ملک درنظر بگیرید. علاوه بر این باید با در نظرگیری سطح کیفیت سفارش‌های کافی شاپ، تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنید. شما به تنهایی از پس سفارش زدن، سالن‌داری، صندوق‌داری و شستشوی ظروف بر نمی‌آیید و باید در هر زمینه نیروی متخصص را استخدام کنید. برای شروع کار باید بسته به حجم سفارشات، مواد اولیه را به طور کامل تهیه کنید؛ قهوه، انواع چای و دمنوش، بستنی، میوه، مواد غذایی و دستمال کاغذی از اقلام ضروری برای استارت کار هستند.

به علاوه یکسری هزینه‌های دیگر مربوط به خرید میز و صندلی، ظروف، تابلوهای دکوری، سیستم صوتی، تلویزیون یا پرده پروژکتور، گل و گیاه زینتی و کتاب‌ را نیز باید در نظر داشته باشید. بنابراین هزینه راه اندازی کافی شاپ با توجه به نوع کیفیت تجهیزات، ارزش ملک و سطح کیفی مواد اولیه، از 40 الی 400 میلیون تومان متغیر است؛ چراکه در برخی اوقات اجاره یک ملک (با توجه به منطقه جغرافیایی) و خرید تجهیزات آشپزخانه (خارجی یا ایرانی) بسیار گران تمام می‌شود.

راه اندازی کافی شاپ / قیمت تجهیزات کفی شاپ / ایده های راه اندازی کافی شاپ

 

قیمت تجهیزات کافی شاپ

به طور کل می‌توان تجهیزات مورد نیاز در آشپزخانه کافی شاپ را به صورت آکبند یا دست دوم خریداری کرد. در کافی شاپ های کوچک می‌توان از خرید برخی لوازم مانند دستگاه آسیاب قهوه یا قهوه‌سازهای نسل سوم صرف نظر کرد. البته به یاد داشته باشید هیچگاه برای کاهش هزینه از اسپرسوسازهای خانگی در کافی شاپ خود استفاده نکنید؛ چراکه پرستیژ کاری خود را از دست خواهید داد. تقریباً تمامی تجهیزات کافی شاپ را می‌توان به صورت دست دوم نیز خریداری کرد که تفاوت قیمتی بسیاری با محصولات آکبند خواهند داشت.

به طور کلی تجهیزات مورد نیاز ما به ترتیب زیر است:

  1. دستگاه اسپرسو، تک کروپ/دو کروپ آکبند محدوده قیمت از 8 میلیون تا 180 میلیون تومان
  2. دستگاه آسیاب قهوه یا همان گرایندر از 500 هزار تومان به بالا
  3. یخچال از 2 میلیون تومان به بالا
  4. یخچال بستنی حدود 2 میلیون تومان به بالا
  5. چای‌ساز، شروع قیمت از 150 هزار تومان
  6. مایکروفر از 1 میلیون تا 10 میلیون تومان
  7. دستگاه گریل برقی، شروع قیمت از 500 هزار تومان
  8. قهوه‌سازهای موج سوم مانند ائرو پرس، وی 60 و کمکس حدود 1 میلیون تومان
  9. بلندر/ مخلوط‌کن از 400 هزار تومان تا 7 میلیون تومان

 

استخدام باریستا

اگر برای قسمت بار سرد و گرم کافی شاپ یک باریستای حرفه‌ای استخدام کنید، سفارشات باکیفیتی به مشتریان تحویل خواهید داد. علاوه بر این می‌توانید برای قسمت خوراکی‌ها یک آشپز حرفه‌ای استخدام کنید. اگر خودتان باریستا هستید، به کارکنان مبتدی آموزش‌های لازم را بدهید تا مهارت‌های آنان را نیز افزایش دهید.

 

راه اندازی کافی شاپ بانوان

به تازگی موج تازه‌ای برای راه اندازی کافی شاپ برای بانوان در کشورمان راه افتاده است؛ بدین گونه که تمامی پرسنل آن خانم بوده و تخفیف‌های بسیار خوبی به بانوان ارایه می‌دهد. به همین دلیل تاسیس کافی شاپ بانوان، فرصت شغلی خوبی برای زنان محسوب می‌شود.

 

برگزاری بازی های فکری گروهی

راهنمایی راه اندازی کافی شاپ / ایجاد کافی شاپ / کتاب راه اندازی کافی شاپ

همچنین بخوانید :

امروزه برخی از کافی شاپ ها زمانی را برای اجرای بازی‌های گروهی مانند مافیا، پانتومیم و انواع بازی‌های فکری دیگر در نظر می‌گیرند و از طریق شبکه‌های اجتماعی به مشتریان خود اطلاع رسانی می‌کنند. اینکار باعث می‌شود حجم بسیار زیادی از افراد در یک ساعت معین تمام صندلی‌های کافی شاپ را پر کنند که در نتیجه باعث افزایش سفارشات و محبوبیت کافی شاپ شما در بین مشتریان می‌شود. برخی از کافی شاپ ها به طور کل به عنوان کافه بازی وارد عرصه شده‌اند که با برگزاری ایونت‌های بازی و سرگرمی افراد بسیاری را به خود جذب کرده‌اند.

 


حاشیه سود کافی شاپ


از آنجایی که قشر جوان در جامعه علاقه‌مند به کافه نشینی است، بنابراین مشکلی از نظر جذب مشتری نخواهید داشت. علاوه بر این قیمت سفارشات به نحوی است که اگر تعداد مشتریان به حد نصاب باشد، سود روزانه خوبی نصیب شما می‌شود. برای مثال قیمت یک شات اسپرسوی سینگل معمولی حدود 7 هزار تومان است که حدود نیمی از آن سود خالص به حساب می‌آید. البته در بخش خوراکی و اسنک‌ها با توجه به گران‌قیمت بودن مواد اولیه، حاشیه سود کم‌تر است.

راه اندازی کافی شاپ / تاسیس کافی شاپ/ حاشیه سود کافی شاپ / ایده های راه اندازی کافی شاپ

به طور کل اگر شما روزانه 10 مشتری ثابت و 10 مشتری گذری داشته باشید، علاوه بر تامین هزینه اجاره مغازه، دستمزد باریستا و پرداخت قبوض، قادر خواهید بود ماهیانه سود متعادلی به حساب خود واریز کنید.

 

درآمد کافی شاپ در شهرستان

در سال‌های اخیر رشد کافه و کافی شاپ در تهران به صورت تصاعدی بوده است؛ به گونه‌ای که در هر محله حداقل یک کافی شاپ وجود دارد. اما به تازگی راه اندازی کافی شاپ در شهرستان نیز به صورت جدی پیگیری می‌شود. به همین دلیل اگر تبلیغات خود را افزایش دهید، قادر خواهید بود قشر عظیمی از جامعه را به کافه نشینی علاقه‌مند کنید که طبیعتاً کسب درآمد شما به عنوان صاحب کافی شاپ به سرعت رشد خواهد کرد.

 


جمع بندی


امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند اوقات فراغت خود را در محیطی آرام، با نوشیدن قهوه و موزیکی دلنشین سپری کنند. حتی اغلب زوج‌ها برای تفریح، ساعات طولانی را در کافه می‌گذرانند. به همین خاطر ایده راه اندازی کافی شاپ در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد. امروز در پلازا تمامی جنبه‌های مربوط به تاسیس کافی شاپ را بررسی کردیم که امیدواریم به عنوان یک راهنما مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402