گرانترین شهرهای دنیا برای زندگی ؛ از لس آنجلس تا شانگهای

لیست گران ترین شهرهای دنیا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از مهم‌ترین معیارها در راستای انتخاب شهری برای زندگی، هزینه زندگی در آن است. در این مطلب به گرانترین شهرهای دنیا برای زندگی می‌پردازیم.

افزایش هزینه زندگی در یک شهر معمولا به معنای بهبود شرایط زندگی در آن است. در این مهم معیارهایی چون هزینه خرید منزل، ماشین، لباس، خوردن غذا در رستوران‌ها، رزرو سوییتی در یک هتل، بلیط هواپیما، باشگاه‌های ورزشی و مدارس و دانشگاه‌های خصوصی در نظر گرفته می‌شوند. در گذشته اصطلاح لوکس برای توصیف اشیای خاص چون کیف‌ها و ماشین‌های سفارشی به کار برده می‌شد. این مفهوم اکنون شامل مواردی چون خدمات و تجربیات نیز می‌شود. در این مطلب گرانترین شهرهای دنیا برای زندگی را بررسی می‌کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


گرانترین شهرهای جهان


براساس جدیدترین گزارش گروه بانکی و تجاری جولیس بایر، چهار مورد از گرانترین شهرهای دنیا در آسیا قرار دارند. در ادامه می‌توانید لیست گرانترین شهرهای دنیا را مشاهده کنید.

 

سیدنی

لیست گران ترین شهرهای دنیا

سیدنی پایتخت ایالت ولز جنوبی و پرجمعیت‌ترین شهر در استرالیا و قاره اقیانوسیه است. این شهر در ساحل شرقی استرالیا قرار دارد. سیدنی با وجود قرار گرفتن در لیست گرانترین شهرهای دنیا، یکی از محبوب‌ترین مناطق جهان برای زندگی است. از جمله نقاط قوت این شهر می‌توان به اقتصاد، تولیدات و گردشگری اشاره کرد. سیدنی به عنوان یکی از مراکز اقتصادی آسیا شناخته می‌شود. دانشگاه سیدنی نخستین دانشگاه استرالیا است و در کنار نمونه‌های معتبری چون کمبریج و هاروارد، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود.

سالانه هزاران گردشگر برای مشاهده طبیعت بکر و پارک‌های زیبای سیدنی به آن سفر می‌کنند. سیدنی مقام گران‌قیمت‌ترین بلیط هواپیما در جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین نباید از هزینه‌های بالای درمان در آن چشم پوشید.

 

وین

گرانترین شهرهای دنیا

پایتخت اتریش با حدود 2 میلیون نفر جمعیت، مقام پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر این کشور را به خود اختصاص داده است. وین یکی از مهم‌ترین مناطق دنیا از منظر فرهنگ، اقتصاد و سیاست است. وین خانه بسیاری از سازمان‌های جهانی چون سازمان ملل متحد، OPEC و OSCE به حساب می‌آید. این شهر در شرق اتریش واقع شده است.

وین به نام‌هایی چون شهر موسیقی و شهر رویاها معروف است. این شهر با کیفیت زندگی بالای خود شناخته می‌شود. سالانه حدود 7 میلیون توریست برای تجربه جذابیت‌های طبیعی و مصنوعی وین به آن سفر می‌کنند. پایتخت کشور اتریش یکی از گرانترین شهرهای دنیا برای زندگی به حساب می‌آید.

 

میامی

گرانترین شهرهای دنیا

میامی یکی از شهرهای ایالت فلوریدا در آمریکا است. این شهر مساحتی حدود 150 کیلومتر مربع دارد و ششمین شهر پرجمعیت آمریکا به حساب می‌آید. میامی یکی از مراکز اقتصادی، تجاری،‌ فرهنگی، رسانه‌ای، سرگرمی و هنری دنیا است.

این شهر به عنوان پایتخت آمریکای لاتین شناخته شده و بخش اعظمی از ساکنان آن را اهالی کوبا تشکیل می‌دهند. میامی دربردارنده شمار زیادی از بانک‌های خصوصی، مراکز درمانی و تحقیقاتی است. بندر این شهر به عنوان یکی از شلوغ‌ترین مراکز تفریحی آبی دنیا شناخته می‌شود. قیمت بالای باشگاه‌های ورزشی و مواردی چون یادگیری پیانو، میامی را به یکی از گرانترین شهرهای دنیا برای زندگی تبدیل کرده‌اند.

 

پاریس

گرانترین شهرهای دنیا

گران‌ترین رستوران‌های دنیا در پایتخت کشور فرانسه قرار دارند. پاریس پرجمعیت‌ترین شهر فرانسه به حساب می‌آيد. مساحت این شهر 105 کیلومتر مربع است. پاریس از دیرباز یکی از مراکز اقتصادی، سیاسی، تجاری، هنری و علمی اروپا بوده است.

یکی از شلوغ‌ترین خطوط هوایی جهان متعلق به پایتخت کشور فرانسه است. پاریس بیش از هر چیزی با موزه‌ها و معماری‌های شگفت‌انگیز خود شناخته می‌شود. این شهر پس از بانگکوک، محبوب‌ترین مقصد گردشگران است.

 

بانکوک

گرانترین شهر دنیا

بانکوک شلوغ‌ترین شهر تایلند است. اهالی این کشور از این شهر با نام کرانگ تپ یاد می‌کنند. پایتخت کشور تایلند مساحتی برابر با 1568 کیلومتر مربع دارد. بانکوک از قرن نوزدهم به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین مناطق آسیای شرقی شناخته می‌شده است.

این شهر دائما در مرکز درگیری‌های سیاسی کشور تایلند قرار داشته است. بانکوک یکی از تاثیرگذارترین شهرهای تایلند در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تحصیلی، رسانه‌ای و اجتماعی است. شکوفایی اقتصادی این کشور در دهه‌های 80 و 90 میلادی، منجر به سرمایه‌گذاری برخی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی در بانکوک شد. این شهر اکنون یکی از مراکز درمانی، هنری و سرگرمی دنیا به حساب می‌آید. قیمت بسیار بالای لباس در این شهر آن را به یکی از گرانترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است.

 

موناکو

گرانترین شهر دنیا

موناکو منطقه‌ای مستقل در اروپای غربی است. این کشور با مساحت 2 کیلومتر مربع، پس از واتیکان، دومین کشور کوچک جهان محسوب می‌شود. البته جمعیت نزدیک به 40 هزارنفری، آن را به یکی از شلوغ‌ترین مناطق دنیا برای زندگی تبدیل کرده‌ است.

موناکو به دلیل قوانین مالیاتی خود به عنوان یکی از گرانترین شهرهای دنیا برای زندگی شناخته می‌شود. حدود 30 درصد از جمعیت موناکو را میلیونرها تشکیل می‌دهند. زبان رسمی این کشور کوچک فرانسوی است. آب و هوای خوب، مناظر زیبا و مراکز تفریحی، موناکو را به یکی از محبوب‌ترین مناطق جهان برای گردشگران تبدیل کرده‌اند.

 

زوریخ

گرانترین شهر دنیا

زوریخ بزرگ‌ترین شهر کشور سوییس است. این شهر در قسمت شمالی سوییس قرار دارد. زوریخ بیش از 400000 نفر جمعیت را در خود جای می‌دهد. این شهر یکی از پر رفت و آمدترین مناطق اروپا است. زوریخ حدود 2000 سال پیش و توسط رومی‌ها ساخته شد.

زبان رسمی این شهر آلمانی است. زوریخ یکی از مراکز مالی و تحقیقاتی دنیا است. قوانین مالیاتی کشور سوییس زمینه را برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بین‌المللی در آن فراهم کرده‌اند. زوریخ یکی از گرانترین شهرهای دنیا برای زندگی محسوب می‌شود.

 

تایپه

گرانترین شهر دنیا

تایپه پایتخت کشور تایوان است. این شهر بر بستر رودخانه‌ای کهن بنا گشته است. تایپه نزدیک به سه میلیون نفر جمعیت را در خود جای می‌دهد. این شهر مرکز سیاسی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی تایوان و به کل آسیای شرقی به حساب می‌آید.

از جمله مهم‌ترین بناهای فرهنگی این شهر می‌توان به آسمان خراش تایپه 101، بنای یادبود چیانگ کایشک، معبد دلونگ‌دونگ بان و موزه ملی تایوان اشاره کرد. تایپه یکی از گرانترین شهرهای دنیا برای زندگی است.

 

لندن

گرانترین شهرهای دنیا

پایتخت مشهور کشور انگلستان یکی از گرانترین شهرهای دنیا برای زندگی است. هزینه‌های بالای درمانی و خرید خانه از مهم‌ترین عوامل در قرار گرفتن لندن در این فهرست هستند. این شهر بر رودخانه تیمز قرار گرفته و در جنوب شرقی انگلیس قرار دارد.

لندن یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان است. این شهر بارها به عنوان یکی از قدرتمندترین، تاثیرگذارترین، محبوب‌ترین، گران‌ترین، نوآورترین، ماندگارترین و بهترین شهرهای دنیا شناخته شده است. لندن یکی از مراکز هنری، تجاری، تحصیلی، سرگرمی، اقتصادی، درمانی، رسانه‌ای، تحقیقاتی و گردشگری دنیا است. آسمان این شهر لقب شلوغ‌ترین خط هوایی دنیا را به خود اختصاص داده است. لندن خانه برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان چون دانشگاه سلطتنی لندن است. این شهر یکی از متنوع‌ترین مراکز فرهنگی دنیا به حساب می‌آید.

 

لس آنجلس

گرانترین شهرهای دنیا

لس آنجلس یکی از معروف‌ترین شهرهای دنیا است. این شهر که با نام شهر فرشتگان نیز شناخته می‌شود، پرجمعیت‌ترین منطقه در ایالت کالیفرنیا به حساب می‌آید. بیش از چهار میلیون نفر ساکن شهر لس آنجلس هستند. این شهر مرکز فرهنگی، اقتصادی و تبلیغاتی کالیفرنیای جنوبی محسوب می‌شود.

لس آنجلس با آب و هوای مدیترانه‌ای، تنوع نژادی بالا، هالیوود و صنعت سرگرمی شناخته می‌شود. این شهر یکی از گرانترین شهرهای دنیا برای زندگی است.

 

سنگاپور

گرانترین شهرهای دنیا

سنگاپور کشوری کوچک در جنوب شرق آسیا است. این کشور تنها از یک شهر تشکیل می‌شود. سنگاپور یکی از قطب‌های صنعتی دنیاست. مردم سنگاپور به سخت‌کوش بودن خود شهرت دارند. این کشور از جنوب و شمال با مالزی مرز مشترک دارد.

صورت مدرن سنگاپور در سال 1819 توسط سر استمفورد رفلس بنیان‌گذاری شد. این کشور تا مدت مدیدی به عنوان یکی از مستعمرات بریتانیا شناخته می‌شد. در جنگ جهانی دوم، ژاپن سنگاپور را تصرف کرد؛ اما این تصرف دیری نپایید و با شکست جبهه متفقین، سنگاپور بار دیگر به مستعمره انگلستان تبدیل شد. این شهر حدود 5.6 میلیون نفر جمعیت دارد. زبان‌های رسمی سنگاپور انگلیسی، مالزیایی، چینی و هندی تمیل هستند. سنگاپور یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای مذهبی در دنیا به شمار می‌آيد.

 

نیویورک

گرانترین شهرهای دنیا

شهر نیویورک یکی از پایتخت‌های فرهنگی دنیا است. نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا به حساب می‌آيد. مساحت این شهر حدود 303 کیلومتر مربع است. نیویورک به عنوان یکی از مراکز مشهور هنری، مالی، رسانه‌ای، تجاری، سرگرمی، تحقیقی، تکنولوژیکی، تحصیلی، سیاسی، گردشگری و ورزشی دنیا شناخته می‌شود.

بناهای مهمی چون مقر مرکزی سازمان ملل در شهر نیویورک قرار دارند. این شهر از پنج محله بزرگ بروکلین، کویینز، منهتن، برانکس و جزیره استتن تشکیل می‌شود. یکی از ویژگی‌های برجسته نیویورک تنوع ملیتی بالای آن است. طبق پژوهش‌ها ساکنین نیویورک در مجموع به بیش از 800 زبان مختلف ارتباط برقرار می‌کنند. نیویورک یکی از گرانترین شهرهای دنیا برای زندگی است.

 

توکیو

گرانترین شهرهای دنیا

توکیو پایتخت فعلی ژاپن و یکی از 47 استان این کشور است. این شهر خانه امپراطور و دولت ژاپن است. توکیو بخشی از منطقه کانتو در جنوب شرقی جزیره اصلی ژاپن بوده و جزایر ایزو و اوگاساوارا را دربرمی‌گیرد.

این شهر در ابتدا روستایی کوچک به نام ادو بود. ادو در زمان فرمان‌روایی اییاسو توکوگاوا در ابتدای قرن هفدهم به یکی از مراکز سیاسی ژاپن تبدیل شد. در اواسط قرن نوزدهم، امپراطور میجی این شهر را به عنوان پایتخت سلطنتی انتخاب کرده و نام آن را به توکیو تغییر داد. این شهر در حال حاضر حدود 14 میلیون نفر جمعیت دارد. توکیو یکی از گرانترین شهرهای دنیا برای زندگی است.

 

شانگهای

گرانترین شهرهای دنیا

شانگهای یکی از چهار کلان‌شهر جمهوری خلق چین است. این شهر در قسمت جنوبی رودخانه یانگ تسه قرار گرفته است. شانگهای جمعیتی بالغ بر 24.2 میلیون نفر را در خود جای می‌دهد. این شهر یکی از مراکز مالی، فناوری و حمل و نقل جهان است. بندر شانگهای شلوغ‌ترین بندر دنیا لقب گرفته است.

این شهر در ابتدا روستایی کوچک بود. اهمیت شانگهای در قرن نوزدهم و با گسترش تجارت دریایی قوت گرفت. در جریان تحولات اقتصادی دهه 90 چین، شانگهای توسعه فراوانی یافت. بسیاری از منابع از این شهر به عنوان مثالی از پیشرفت اقتصاد چین یاد می‌کنند. شانگهای یکی از گران ترین شهرهای جهان برای خرید ماشین است.

 

هنگ کنگ

گرانترین شهرهای دنیا

هنگ کنگ شهری مستقل در قسمت شرقی رودخانه پرل در جنوب چین است. این شهر جمعیتی حدود 7.4 میلیون نفر از ملیت‌های مختلف را در خود جای داده است. مساحت هنگ کنگ حدود 1104 کیلومتر مربع است.

هنگ کنگ پس از نخستین جنگ‌ تریاک در قرن نوزدهم، تحت سلطه انگلستان درآمد. با شکست چین در جنگ‌های بعدی، انگلستان مالکیت قانونی خود بر این جزیره را به مدت 99 سال افزایش داد. این منطقه در سال 1997 به چین بازگردانده شد. هنگ کنگ در سال‌های گذشته به یکی از مهم‌ترین مراکز مالی و تجاری دنیا تبدیل شده است. این کشور بیشترین تعداد میلیاردرها در دنیا را در خود جای داده است. با این حال فاصله طبقاتی فراوان بین ساکنین آن منجر به تنش‌های شدیدی در سال‌های اخیر شده است. هنگ کنگ همچنین رکورد بیشترین شمار آسمان‌خراش‌ها در یک شهر در دنیا را در اختیار دارد.

در این مطلب به بررسی گرانترین شهرهای دنیا برای زندگی پرداختیم. آیا شما تاکنون به این شهرها سفر کرده‌اید؟ تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402