خروج سامسونگ از ایران ؛ از شایعه تا واقعیت!

lg-and-samsung/ خروج سامسونگ از ایران/ خروج ال جی از ایران
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

خبر خروج سامسونگ از ایران و همین‌طور شرکت ال جی این روزها به موضوعی خبرساز تبدیل شده است. در ادامه به بررسی اخبار و موضوعات پیرامون این خبر می‌پردازیم و با چند و چون آن بیشتر آشنا شویم.

داستان خروج سامسونگ از ایران و همین‌طور شرکت ال جی از تحریم‌های دو سال قبل آمریکا بر علیه ایران آغاز شد! دو کمپانی بزرگ سامسونگ و ال جی که سابقه درخشان و طولانی با قدمت بیست ساله در بازار ایران دارند، پس از تحریم‌های کشور آمریکا که از 14 آبان 97 تشدید شده است، به تدریج از بازار ایران فاصله گرفتند. از سوی دیگر، از تیرماه سال گذشته کاهش عرضه محصولات این شرکت‌ها به ایران از جمله نشانه‌هایی بود که خبر از خروج رسمی این دو کمپانی از بازار ایران داشت. در ادامه خبرهای منتشر در این خصوص را بررسی می‌کنیم.

رفتن سامسونگ از ایران

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • اخبار مربوط به پایان کار سامسونگ و ال جی در ایران
    • چه بر سر کاربران لوازم خانگی ال جی و سامسونگ می‌آید؟
    • سام و جی پلاس به جای سامسونگ و الجی
    • پایین کشیدن تابلوهای سامسونگ و الجی در ایران
    • دارندگان گوشی‌های سامسونگ و الجی نگران نباشند
    • بیانیه شرکت سامسونگ درباره حضور در بازار ایران
    • ایمیل شرکت سامسونگ به کاربران ایرانی

 


اخبار مربوط به پایان کار سامسونگ و ال جی در ایران


این روزها خبرهای زیادی مبنی بر خروج شرکت‌های سامسونگ و الجی از ایران به گوش می‌رسد. برخی از خبرگزاری‌های رسمی کشور این خبر را تکذیب  و برخی دیگر با حدس و گمان‌های خود تنور این بحث را در بین کاربران ایرانی داغ کرده‌اند. اما آنچه به وضوح قابل مشاهده است این است که سامسونگ و الجی دیگر در ایران فعال نیستند.

یکی از موضوعاتی که بر خبر خروج سامسونگ از ایران مهر تائید گذاشت، مصاحبه حمیدرضا غزنوی، سخنگوی صنف تولیدکنندگان لوازم خانگی با خبرگزاری ایسنا بود. غزنوی در این مصاحبه بیان کرد:

شرکت‌های کره‌ای نزدیک به دو سال است که به تبعیت از تحریم‌های آمریکا شرکت‌های ایرانی را تحریم کرده‌اند و در این مدت از ارائه مواد اولیه، قطعات و اجازه استفاده از لایسنس برند به شرکت‌هایی که بر اساس قرارداد با شرکت‌های کره‌ای ال‌جی و سامسونگ در بخش لوازم خانگی سرمایه گذاری کرده بودند، خودداری کردند،‌ اما به امید اینکه بازار جذاب ایران را از دست ندهند،‌ به امیدی روزی که تحریم‌ها برداشته شود و دوباره به ایران برگردند، همچنان برای تبلیغات هزینه می‌کردند

lg/ پایان کار ال جی

چه بر سر کاربران لوازم خانگی ال جی و سامسونگ می‌آید؟

در این راستا باید اشاره کنیم که بعد از خروج سامسونگ از ایران و در پی آن شرکت ال جی، برخی از کاربران لوازم خانگی که به تازگی محصولات این شرکت‌ها را خریداری کرده‌اند، حالا نگران خدمات پس از فروش هستند. در این راستا باید اشاره کنیم که به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران، علیرضا موسوی مجد، به پایگاه خبری ال کا ایران:

مشتریان محصولات نگران نباشند و گارانتی محصولات تا 18 ماه پس از تاریخ نصب و خدمات پس از فروش نیز تا 10 سال بعد از خرید محصولات ادامه خواهد داشت

سام و جی پلاس به جای سامسونگ و الجی!

خبرهای عجیبی از جایگزین کردن برندهای ایرانی با برندهای سامسونگ و الجی به گوش می‌رسد که بیشتر به شوخی شباهت دارد. علیرضا موسوی مجد، رئیس هیئت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری گفته به زودی به جای محصولات شرکت‌های سامسونگ و الجی محصولاتی با برند سام و جی پلاس روانه بازار خواهند شد. واکنش‌های متفاوتی نسبت به این جایگزینی وجود دارد اما برخی هم بر این عقیده‌اند که این موضوع شاید بتواند دریچه‌هایی را در زمینه خودکفایی به روی ایرانی‌ها باز کند.

همچنین موسوی مجد بیان کرد:

در حال حاضر کارهای مقدماتی برای تولیدات آزمایشی برندهای یاد شده صورت گرفته است و تا پایان سال تلویزیون و مانیتور و از سال آینده لباسشویی و یخچال روانه بازار خواهد شد.

 

پایین کشیدن تابلوهای سامسونگ و الجی در ایران

خروج سامسونگ از ایران

همچنین بخوانید :

سید مرتضی میری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در مصاحبه با ایسنا دلیل اصلی پایین کشیدن تابلوی شرکت‌های سامسونگ و الجی از سطح شهر را اینگونه بیان کرد:

یکی از دلایل اصلی این اتفاق حضور ناو کره از حدود دو ماه پیش در خلیج فارس بوده که علیه منافع کشور ما است؛ بنابراین ما اعلام کردیم حداقل کاری که اتحادیه لوازم خانگی می‌تواند انجام دهد تغییر نام تابلوهای شرکت‌های کره‌ای است.

بنابراین به نظر می‌رسد تحریم‌ها دلیل اصلی اتفاقات چند وقت اخیر نبوده و موضوعاتی نظیر حضور ناو کره‌ای در خلیج فارس و حساسیت‌های سیاسی این موضوع را تشدید کرده است.

دارندگان گوشی‌های سامسونگ و الجی نگران نباشند

خروج سامسونگ از بازار ایران

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت که کاربران گوشی‌های سامسونگ و الجی از بابت خدمات و گارانتی این محصولات به هیچ‌وجه نگران نباشند.  وی در خصوص واردات گوشی و مقررات مربوط به گارانتی آن گفت:

سازمان حمایت ضابطه مشخصی درباره ارائه خدمات پس از فروش دارد که طبق آن شرکت‌های واردکننده به دولت تعهد محضری می‌دهند که کلیه موارد مرتبط با خدمات کالایی که می‌خواهند وارد کنند مربوط به شرکت است.

بنابراین با توجه به اینکه شرکت‌های گارانتی کننده گوشی‌های سامسونگ و الجی در داخل ایران حضور دارند و این تعهد را داده‌اند، باید گارانتی محصولات را تا زمانی که مشخص کرده‌اند ارائه دهند.

 

بیانیه شرکت سامسونگ درباره حضور در بازار ایران

اواخر بهمن ماه، نمایندگی شرکت سامسونگ در ایران با انتشار بیانیه‌ای به شایعات پیرامون خروج این کمپانی از بازار ایران واکنش نشان داد. بخش مهم این بیانیه عبارت است از:

شرکت سامسونگ همواره نهایت احترام را برای خانواده هواداران و مصرف کنندگان خود در ایران قایل بوده و حضور و ارتباطی قوی با بازار بزرگ ایران داشته است. با وجود تحولات اخیر و مشکلات ایجاد شده در مسیر تبادلات مالی و کالایی، سامسونگ همچنان متعهد به حفظ دسترسی کاربران و هواداران خود به جدیدترین محصولات و فناوری‌های خود است. سیاست ما مبتنی بر حفظ حضور در بازار ایران در سال‌های اخیر و با وجود تمامی تحولات تغییر نکرده است. در همین راستا و با وجود همه مشکلات، سامسونگ رسما اعلام کرده که تعهد خود برای پشتیبانی و ارایه خدمات پس از فروش به محصولات سامسونگ در بازار ایران را بصورت کامل ادامه خواهد داد. در نتیجه کاربران محصولات این شرکت هیچ نگرانی در زمینه پشتیبانی و تامین قطعات در آینده نخواهند داشت

ایمیل شرکت سامسونگ به کاربران ایرانی

در هفته‌های گذشته صاحبان گوشی‌های سامسونگ اطلاعیه‌ای مبنی بر قطع خدمات خرید برنامه‌ها و محتوای پولی دریافت کردند. البته سامسونگ تاکید کرده است که این مشکل در مورد برنامه‌های رایگان وجود ندارد و کاربران همچنان می‌توانند از برنامه‌های رایگان این شرکت و همچنین به‌روزرسانی‌های آن‌ها استفاده کنند. درواقع سامسونگ تنها شرکت خارجی بود که از خرید ریالی در پلی استور پشتیبانی می‌کرد.

/ پایان کار سامسونگ/ samsung emaild

با توجه به اینکه غول فناوری کره‌ای در بیانیه خود به صورت مستقیم به تحریم بانکی آمریکا علیه ایران اشاره نکرده است اما دلیل اصلی این موضوع می‌تواند سخت‌گیری‌های آمریکا در خصوص اعمال تحریم‌های پولی و بانکی علیه ایران باشد. چراکه امکان جابه‌جایی پول براساس تحریم‌های بانکی علیه ایران توسط آمریکا وجود ندارد. این در حالی است که پیش از این نیز شرکت‌های گوگل و اپل نیز فروش محصولات و اپلیکیشن‌های خود را در پلی استور و اپ استور به ایرانی‌ها متوقف کرده بودند.

نظر شما چیست؟ حالا که خروج سامسونگ از ایران و همین‌طور شرکت ال جی خبرساز شده است، بسیاری را در صنف لوازم خانگی نگران می‌کند. از آنجایی که این شرکت‌ها بازار بزرگی را در ایران در دست داشتند، حالا باید ببینیم که مسئولین چه راهکاری دارند؟  فکر می‌کنید این تحولات چه تأثیری بر زندگی شما خواهد داشت و آینده بازار لوازم خانگی ایران چگونه خواهد بود؟
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
روح الله
.
11 اسفند 1401، 19:34
پاسخ
0
1
تو این مملکت بحث توجه به تولید داخل فقط بهونه ای هست برای درست کردن انحصار مگه چهل ساله که درهای مملکت رو خودروهای روز دنیا بستین چی شد؟ صنعت خودرو پیشرفت کرد؟! غیر از این که فقط انحصار درست شد برای دوتا بنجل ساز ایران خودرو و سایپا آیا فایده دیگه ای هم داشت؟ الان همین انحصار رو دارین تو لوازم خانگی درست می کنین جلوی جنس با کیفیت کره ای از دوتا برند محبوب رو بستین که مثلا تولید داخل پیشرفت کنه . لوازم خونگی بی کیفیت ایرانی رو به چندین برابر قیمت تو پاچه مصرف کننده بی نوا کنین
avatar
مهدی حسینی
.
25 مهر 1401، 19:31
پاسخ
0
0
سلام خسته نباشید ببخشید لوازم خانگی مثل برند محبوب سامسونگ خوب ۱۰ ساله بودند سام هم همینطور هست الان برند سام فقط برای تلویزیون ماشین لباسشویی هست گوشی های سامسونگ خوب گارانتی مایکروتل هماهنگ خیلی خوب بودند الان چه گارانتی روپیشنهاد میکنید چرا سامسونگ واقعا دیگه نیست سامسونگی که انقدر از لوازم خانگیش و گوشی تبلتش انقدر کار دارند چرا محصولات اصلیش نباید بیاد حیف نبود واقعا خداوکیلی چند هزار نفر در ایران از سامسونگ نون میخورن حیف نیست محصولات تصلی در ایران نیاد سام خوبه اما سامسونگ خیلی عالی حیف
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402