فیلم های اسپایدرمن ؛ با بهترین فیلم مرد عنکبوتی آشنا شوید!

لیست فیلم های مرد عنکبوتی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم های مرد عنکبوتی همواره از جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های درباره ابرقهرمانان بوده‌اند. این آثار با فضای خاص خود هم به سلیقه نوجوانان و هم بزرگسالان نزدیک هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی فهرست فیلم اسپایدرمن بپردازیم.

کمتر کسی است که امروزه ماجرای پیتر پارکر معروف و نیش عنکبوتی که منجر شد او به ابرقهرمانی محبوب تبدیل شود را نشنیده باشد. مرد عنکبوتی نخستین بار توسط استن لی (Stan Lee) و استیو دیتکو (Steve Ditko) در مارول کامیکس خلق شد. ابتدا سردبیر مارول حضور این ابرقهرمان نوجوان را به صورت مستقل رد کرد اما استن لی او را وارد یک کمیک کم‌فروش به نام فانتزی شگفت انگیز کرد و موفقیت آن باعث حضور همیشگی مرد عنکبوتی در این دنیا شد.

مرد عنکبوتی چند قسمت دارد؟ تاریخچه فیلم های مرد عنکبوتی به کدام آثار باز می‌گردد؟ ترتیب دیدن فیلم های مرد عنکبوتی به چه صورت است؟ در ادامه فیلم های مرد عنکبوتی به ترتیب معرفی شده‌اند تا با خیال راحت به تماشای آن‌ها بنشینید. از آنجایی که مرد عنکبوتی تا کنون در فیلم‌های مستقل و غیرمستقل زیادی حضور پیدا کرده است و اکثر این آثار پر بازدید شده‌اند، در ادامه این مقاله پلازا به معرفی تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی خواهیم پرداخت. همراه ما بمانید.

فهرست مطالب

ترتیب دیدن فیلم های مرد عنکبوتی

اگر با دنیای مرد عنکبوتی ناآشنا باشید، ممکن است تشخیص اینکه ابتدا سراغ کدام فیلم بروید کمی سخت باشد. از زمانی که این شخصیت به دوستداران ژانر ابرقهرمانی معرفی شد، بازیگران متفاوتی بر روی پرده نقره‌ای به آن جان بخشیدند. یکی از ترتیب‌های تماشای فیلم اسپایدرمن نیز این است که آن‌ها را بر اساس بازیگرانشان تقسیم‌بندی کنید. در ادامه این بخش ترتیب تماشای این فیلم‌ها بر اساس بازیگران را با شما در میان می‌گذاریم و در بخش بعدی نیز ترتیب تماشا بر اساس سال اکران را برایتان می‌گوییم.

فیلم های اسپایدرمن توبی مگوایر

فیلم مرد عنکبوتی

توبی مگوایر یکی از بازیگرانی است که به ایفای نقش مرد عنکبوتی پرداخت. با تماشای فیلم اسپایدرمن توبی مگوایر می‌توانید با گذشته و زندگی این شخصیت و همچنین برخی از کاراکترهای نزدیک به او آشنا شوید. درست است که شخصیت‌هایی مانند عمه می، عمو بن، مری جین واتسون، فلش تامپسون و گوئن استیسی را در فیلم‌های دیگر هم می‌بینیم، اما سم ریمی، کارگردان این سری فیلم‌ها، عملکرد بسیار خوبی در خلق شخصیت‌هایی نزدیک به کمیک بوک داشته است. بر اساس بازی توبی مگوایر، فیلم های مرد عنکبوتی به ترتیب عبارتند از:

  • Spider-Man (2002)
  • Spider-Man 2 (2004)
  • Spider-Man 3 (2007)
  • Spider-Man: No Way Home (2021)

فیلم های اسپایدرمن اندرو گارفیلد

فیلم های مرد عنکبوتی

اندرو گارفیلد یکی دیگر از بازیگرانی است که نقش مردعنکبوتی را بازی کرده. اسپایدرمن او سرزنده‌تر، رمانتیک‌تر و احساساتی‌تر است. در فیلم اسپایدرمن اندرو گارفیلد، طرفداران برای اولین بار پدر پیتر را دیدند و همچنین با برخی از شخصیت‌های شرور کلاسیک مانند راینو آشنا شدند. اگرچه ریبوت مردعنکبوتی با بازی اندرو گارفیلد شروع خوبی داشت، اما به خاطر انتقادات شدیدی که نسبتا به دومین فیلمش صورت گرفت، دیگر ادامه پیدا نکرد.

  • The Amazing Spider-Man (2012)
  • The Amazing Spider-Man 2 (2014)
  • Spider-Man: No Way Home (2021)

تمام فیلم های مرد عنکبوتی تام هالند

فیلم اسپایدرمن

نوبتی هم باشد، نوبت تام هالند است. مردعنکبوتی تام هالند اولین بار در فیلم Captain America: Civil War ظاهر شد. سه فیلم اصلی با بازی تام هالند که توسط جان واتس کارگردانی شدند نیز به ما کمک کردند تا شناخت کاملا خوبی از این شخصیت پیدا کنیم. مرد عنکبوتی هالند را شاید بتوانیم سرگرم‌کننده‌تر، شوخ‌طبع‌تر و پرشورتر بدانیم. در ادامه می‌توانید تمام فیلم‌هایی که تام هالند در آن‌ها نقش مرد عنکبوتی بازی کرد را (هم فیلم‌های اصلی مرد عنکبوتی و هم سایر فیلم‌های ابرقهرمانی) مشاهده کنید.

  • Captain America: Civil War (2016)
  • Spider-Man: Homecoming (2017)
  • Avengers: Infinity War (2018)
  • Avengers: Endgame (2019)
  • Spider-Man: Far From Home (2019)
  • Spider-Man: No Way Home (2021)

معرفی تمام فیلم های مرد عنکبوتی

درباره مرد عنکبوتی فیلم‌های زیادی ساخته‌اند. برخی از این آثار به دنیای سینمایی مارول مربوط است و برخی دیگر از این دنیا مستقل هستند. علاوه بر این آثار، مرد عنکبوتی گاه در فیلم‌هایی حضور داشته که مربوط به سایر ابرقهرمانان می‌شده است. در ادامه قصد داریم مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی را به شما معرفی کنیم.

1. فیلم تلویزیونی مرد عنکبوتی 1977 (Spider Man)

  • سال ساخت: 1977
  • کارگردان: ئی. دابلیو. سوئکهمر (E. W. Swackhamer)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 5.3
  • بازیگر نقش مرد عنکبوتی: نیکولاس هموند

با نگاهی به تاریخچه فیلم های مرد عنکبوتی متوجه می‌شویم که اولین فیلم مرد عنکبوتی که ساخته شد، در اصل پایلوتی بر یک مجموعه دیگر بود. این اثر در سال 1977 ساخته شد و نیکولاس هموند در نقش پیتر پارکر نقش آفرینی کرد. این سریال، The Amazing Spider-Man نام داشت که قسمت پایلوت آن توسط کلمبیا پیکچرز در خارج از ایالات متحده با نام Spider-Man عرضه شد. این فیلم توسط ای دبلیو سواکهامر (E. W. Swackhamer) کارگردانی شده و نویسنده آن، آلوین بورتز ( Alvin Boretz) بود. در کنار نیکولاس هموند شاهد نقش‌آفرینی بازیگرانی مانند دیوید وایت (David White) در نقش جونا جیمزسون و جف دانل (Jeff Donnell) در نقش می پارکر هستیم. این فیلم در 14 سپتامبر 1977 در شبکه CBS پخش شده و در سال 1980 به صورت VHS عرضه شد.

2. فیلم تلویزیونی مرد عنکبوتی ضربه متقابل می‌زند (Spider-Man Strikes Back)

بهترین فیلم‌های مرد عنکبوتی

  • سال ساخت: 1978
  • کارگردان: رون ساتوالف (Ron Satlof)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 5
  • بازیگر نقش مرد عنکبوتی: نیکولاس هموند

در سال 1978، قسمت دو بخشی از سریال The Amazing Spider-Man با نام Deadly Dust دوباره تدوین شده و در خارج از ایالات متحده آمریکا به عنوان یک فیلم با نام Spider-Man Strikes Back عرضه شد. نیکولاس هموند دوباره در نقش پیتر پارکر یا همان مرد عنکبوتی ظاهر می‌شود و رابرت اف سایمون (Robert F. Simon) جای دیوید وایت را به عنوان بازیگر جونا جیمزسون می‌گیرد. این فیلم در 8 مه 1978 (18 اردیبهشت 1357) در سینماها اکران شد.

3. فیلم تلویزیونی مرد عنکبوتی: چالش اژدها  (Spider-Man: The Dragon’s Challenge)

تاریخچه فیلم های مرد عنکبوتی

  • سال ساخت: 1981
  • کارگردان: دان مک‌دوگال (Don McDougall)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 4.9
  • بازیگر نقش مرد عنکبوتی: نیکلاس هموند

در سال 1981، یک فیلم اسپایدرمن دیگر از قسمت نهایی دو بخشی سریال The Amazing Spider-Man با نام The Chinese Web تحت عنوان Spider-Man: The Dragon’s Challenge ساخته و در اروپا عرضه شد. در این فیلم هم شاهد بازگشت نیکولاس هموند در نقش مرد عنکبوتی و رابرت اف سایمون در نقش جونا جیمزسون هستیم. این فیلم توسط ران ساتلوف (Ron Satlof) کارگردانی شده و نویسندگی آن بر عهده رابرت جینز (Robert Janes) بود. Spider-Man: The Dragon’s Challenge در 3 فوریه 1981 (14 بهمن 1359) در اروپا اکران شد.

4. فیلم مرد عنکبوتی 2002 (Spider Man)

ترتیب دیدن فیلم های مرد عنکبوتی

  • سال ساخت: 2002
  • کارگردان: سم ریمی
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.4
  • بازیگر نقش مرد عنکبوتی: توبی مگوایر

کمپانی مارول از سال 1980 الی 2000 به دنبال یک استدیو فیلم سازی خوب برای فیلم جدید مرد عنکبوتی می‌گشت تا سرنوشت، دست آن‌ها را در دست سونی و کلمبیا پیکچر گذاشت و این دو شرکت بزرگ، این پروژه پرریسک را بر عهده گرفتند. در اوایل هزاره جدید که به عنوان رنسانس فیلم‌های ابرقهرمانی شناخته می‌شود، سم ریمی، کارگردان این فیلم، مرد عنکبوتی را به صورت رسمی به پرده نقره‌ای آورد. این فیلم با بازی توبی مگوایر در نقش پیتر پارکر ساخته شد و نتیجه کار، فوق العاده بود. فیلم مرد عنکبوتی در آن سال با جدیدترین تکنولوژی‌ها توانست بیش از 800 میلیون دلار راهی جیب‌های مارول کند و  تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال 2002 شود. این موفقیت موجب شد تا این شرکت هرگز با سونی و کلمبیا پیکچر قطع رابطه نکند.

در این عنوان از بهترین فیلم‌های مرد عنکبوتی علاوه بر توبی مگوایر، شاهد بازیگرانی همچون کیرستن دانست در نقش مری جین واتسون، جیمز فرانکو در نقش هری آزبورن و ویلیام دفو در نقش گرین گابلین هستیم. این فیلم مورد تمجید منتقدین و طرفداران قرار گرفت بیشتر آن‌ها، از انتخاب مگوایر به عنوان اسپایدرمن استقبال کردند. بازی ویلیام دفو هم در نقش منفی فیلم مورد ستایش قرار گرفت. صحنه‌های اکشن فیلم هم جذاب بودند که هم به صورت عملی و هم به صورت جلوه‌های ویژه تهیه شده بوند. علاوه بر همه این‌ها، کارگردانی منحصربه‌فرد سم ریمی و تمی که به فیلم آورده بود و شامل درام، هیجان و طنز تاریک بود، مورد ستایش قرار گرفت. این اثر تنها به عنوان یکی از بهترین فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی شناخته نمی‌شود، بلکه یک فیلم مجزای عالی هم هست.

5. فیلم مرد عنکبوتی 2 (Spider Man 2)

فیلم های مرد عنکبوتی جدید

  • سال ساخت: 2004
  • کارگردان: سم ریمی
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.4
  • بازیگر نقش مرد عنکبوتی: توبی مگوایر

عنوان بعدی در مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی فیلم  مرد عنکبوتی 2  است که دو سال پس از سری قبلی‌اش در تاریخ 30 ژوئن 2004 (10 تیر 1383) توسط کارگردان پر آوازه هالیوود، سم ریمی ساخته شد، توانست باز هم موفقیت سری قبلی خود را به دست بیاورد و 783 میلیون بفروشد. اولین فیلم مرد عنکبوتی سم ریمی ما را به دنیا و شخصیت‌های آن معرفی کرد و دنباله آن، تمام عناصر مثبت فیلم را گرفته و آن‌ها را چندین برابر بهتر کرد. این فیلم، یک عنوان هیجان‌انگیز از ابتدا تا انتها است که در این مورد می‌توان به صحنه نبرد سینمایی دکتر اختاپوس و مرد عنکبوتی در بالای یک قطار اشاره کرد که ترکیبی عالی از جلوه‌های ویژه و عملی است. این صحنه که با تلاش پیتر پارکر برای نجات واگن قطار خاتمه می‌یابد، هنوز هم به عنوان یکی از بهترین‌های تمام دوران در میان فیلم‌های کمیک بوکی شناخته می‌شود.

البته تنها جلوه‌های ویژه نیست که این عنوان را تبدیل به یکی از بهترین فیلم های مرد عنکبوتی کرده است؛ بلکه شخصیت‌های فیلم هم یکی از نقاط قوت فیلم شناخته می‌شود. بازی‌های توبی مگوایر در نقش پیتر پارکر، جیمز فرانکو در نقش هری آزبورن و البته آلفرد مولینا در نقش دکتر اختاپوس واقعا گیرا و زنده هستند. این فیلم، ترکیب بسیار خوبی از اکشن، شخصیت‌ها و درام است که فیلم Spider-Man 2 را اگر نگوییم بهترین، به یکی از بهترین فیلم های مرد عنکبوتی تبدیل کرده است.

6. فیلم مرد عنکبوتی 3 (Spider Man 3)

جدیدترین فیلمهای مرد عنکبوتی

  • سال ساخت: 2007
  • کارگردان: سم ریمی
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.3
  • بازیگر نقش مرد عنکبوتی: توبی مگوایر

فیلم Spider Man 3 آخرین فیلم در مجموعه فیلم های اسپایدرمن سم ریمی بود؛ کسی که پول را در جیب‌های کمپانی مارول با ساخت این سه فیلم سرازیر کرد. بعد از دو فیلم موفق چه از نظر منتقدین و چه از نظر تجاری، سم ریمی به سه‌گانه اصلی فیلم های مرد عنکبوتی با Spider Man 3 خاتمه داد. این فیلم نتوانست آن درخشش عظیم خود را تکرار کند و از نظر منتقدین، فیلمی متوسط خطاب شد. به جز تعداد اندکی، این فیلم به عنوان بدترین عنوان در سه‌گانه اصلی شناخته می‌شود.

در این فیلم تعداد نقش‌های منفی زیادی حضور دارند و واقعا نمی‌دانیم باید روی چه چیزی تمرکز کنیم چراکه اتفاقات زیادی در حال رخ دادن هستند؛ پیتر و مری جین، رابطه دوستی پیتر و هری، گشتن پیتر به دنبال قاتل عمویش، حضور ونوم و … همه باعث می‌شوند که مخاطب نداند باید روی کدام یک تمرکز کند. در نهایت، فیلم Spider Man 3 اشتباهات زیادی داشت و از نظر کیفیت، حتی نزدیک به دو فیلم قبلی نشد. سم ریمی هم به علت اختلافات خلاقانه با استودیو، ایده‌های خود برای دنباله‌ای دیگر را کنار گذاشت و تا سال‌ها شاهد فیلم های مرد عنکبوتی دیگری نبودیم.

7. فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز (The Amazing Spider-Man)

فیلم های مرد عنکبوتی جدید

  • سال ساخت: 2012
  • کارگردان: مارک وب (Marc Webb)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.9
  • بازیگر نقش مرد عنکبوتی: اندرو گارفیلد

مرد عنکبوتی شگفت انگیز در واقعه ریبوت فیلم های مرد عنکبوتی است و چگونگی تبدیل شدن پیتر پارکر به مرد عنکبوتی و داستان‌های دیگر این مجموعه را نقل می‌کند. در این فیلم نیز بازیگر شخصیت پیتر پارکر تغییر کرده و اندرو گارفیلد این نقش را برعهده دارد و پس از قطع همکاری سمی ریمی، مارک وب عهده‌دار کارگردانی این اثر شد. در کنار اندرو گارفیلد شاهد نقش‌آفرینی اما استون در نقش گوون استیسی (Gwen Stacy) هستیم. با اینکه این فیلم ایراداتی مثل انگیزه‌های نه چندان جالب شخصیت‌ها و نقش منفی پرداخته نشده را دارد، ولی هنوز هم تعداد ایده‌های جدید کافی داشت تا جان تازه‌ای به این مجموعه بدهد.

فیلم The Amazing Spider-Man به نوعی یادآور فیلم اول سم ریمی است و همان مسیر را طی می‌کند؛ ولی وقت بیش از اندازه‌ای را برای ارائه ریشه‌های داستانی شخصیت اسپایدرمن اختصاص می‌دهد در حالی که مخاطبان، همین موارد را 10 سال قبل در فیلم اول مرد عنکبوتی دیده بودند. علاوه بر این‌ها، با اینکه بیشتر مردم معتقد بودند که گارفیلد، بهترین نسخه از پیتر پارکر نیست، ولی باز هم اسپایدرمن جذابی را خلق کرد که به نسخه کمیک‌بوکی خود پای‌بند بود. با اینکه The Amazing Spider-Man یکی از بهترین فیلم های مرد عنکبوتی نیست، ولی رابطه جالب گارفیلد و استون در نقش‌هایشان به همراه برخی صحنه‌های اکشن جذاب و حضور لیزارد، آن را به عنوان خوبی در مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی تبدیل کرده است.

8. فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 (2 The Amazing Spider-Man)

فیلم های مرد عنکبوتی مارول

  • سال ساخت: 2014
  • کارگردان: مارک وب
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.6
  • بازیگر نقش مرد عنکبوتی: اندرو گارفیلد

مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 در ادامه قسمت قبلی این اثر نوشته و کارگردانی شد که توانست 709 میلیون دلار را در باکس آفیس کسب کند. بعد از اتفاقات فیلم قبلی، پیتر پارکر باید دوباره در نقش مرد عنکبوتی به مبارزه با دشمنان جدیدی مانند الکترو، راینو و گرین گابلین پرداخته و در عین حال، به مشکلات رابطه خود با گوون استیسی بپردازد.

دلایل بسیار زیادی وجود دارند که توضیح می‌دهند چرا فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 یکی از بدترین فیلم های اسپایدرمن است. درست مانند آخرین فیلم ساخته شده توسط سم ریمی، مارک وب اشتباه او را تکرار کرده و شاهد تعداد زیرداستان‌ها و شخصیت‌های زیادی هستیم که یا خوب پرداخته نشده‌اند و یا جذابیت ندارند. فیلم‌نامه فیلم، مجموعه‌ای از ایده‌های پرداخت نشده است که منجر به یک پایان نه چندان جالب برای این فیلم می‌شود. بدتر از همه اینکه این فیلم قرار بود دنیای مشترکی را برای اسپایدرمن ایجاد کند، اما به دلیل نقدهای منفی و عملکرد نه چندان موفق در باکس آفیس، چنین اتفاقی نیفتاد. البته هنوز هم امیدهایی برای دنیای مخصوص به مرد عنکبوتی وجود دارد.

9. مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)

فیلم های مرد عنکبوتی به ترتیب

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: جان واتس (Jon Watts)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.4
  • بازیگر نقش مرد عنکبوتی: تام هالند

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه از فیلم های مرد عنکبوتی مارول تلاش دوباره‌ای برای احیای این شخصیت است که این بار در دنیای سینمایی مارول رخ می‌دهد. این اثر با استقبال خوبی مواجه شد و در راتن تومیتوز امتیاز 93% را دارد که باعث شد طرفداران مارول، نفس راحتی بکشند. البته قبلا اولین حضور مرد عنکبوتی تام هالند را در فیلم Captain America Civil War به شکل باشکوهی دیده بودیم. با اینکه فیلم‌های قبلی بیشتر روی مسئولیت بزرگی می‌پردازند که داشتن قدرت همراه خود می‌آورد، این فیلم جان واتس (John Watts) روی یک پسر دبیرستانی تمرکز دارد که کاملا مبهوت قدرت‌های فرابشری خود است. تماشا کردن پرواز او در اطراف شهر و مقابله با خلافکاران عادی و در حین حال، کشف خود به عنوان یک ابرقهرمان واقعا سرگرم کننده است.

در کنار این‌ها باید به بازی‌های عالی افرادی مانند ماریسا تومی (Marissa Tomei) در نقش می، رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک و مایکل کیتون در نقش یکی از بهترین آدم‌بدهای مارول در چندین سال قبلش اشاره کنیم. این فیلم یک سفر هیجان‌انگیز و لذت بخش و یکی از بهترین آثار در مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی است.

10. فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home)؛ از برترین فیلم‌های مرد عنکبوتی

فیلم مرد عنکبوتی

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: جان واتس
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.4
  • بازیگر نقش مرد عنکبوتی: تام هالند

بعد از اتمام انتقام‌ جویان: پایان بازی فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه اولین عنوان دنیای مارول در جهان بعد از مرد آهنی است که مسئولیت بسیار بزرگی را بر عهده داشت. بعد از هفت فیلم اسپایدرمن، جذاب نگه داشتن این شخصیت و مجموعه کار سختی بود که مارول توانست این کار را انجام دهد. آن‌ها این کار را به جای پرداختن به شخصیت او در فیلم مجزا، با آوردن پیتر پارکر و دوستان او به دنیای MCU انجام دادند. پیتر دیگر در نیویورک نیست و در یک سفر مدرسه‌ای به اروپا و تلاش برای تمرکز روی رابطه خود با ام‌جی به جای قدرت‌های خود است؛ اما نیک فیوری این اجازه را به او نمی‌دهد.

در فیلم (2019) Spider-Man: Far From Home شاهد بازگشت گروه جوان بازیگری آن شامل تام هالند، زندیا و جیکوب باتالون به همراه نقش‌آفرینی های جذابی از جیک جیلنهال، ساموئل ال جکسون و کوبی اسمالدرز هستیم. سونی و مارول در این فیلم سرگرم‌کننده، راه جدید خود را پیدا کرده‌اند و قطعا در آینده شاهد عناوین بهترین هم خواهیم بود.

11. فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)؛ از فیلم های مرد عنکبوتی جدید

فیلم های مرد عنکبوتی

  • سال ساخت: 2021
  • کارگردان: جان واتس
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.3
  • بازیگر نقش مرد عنکبوتی: تام هالند

آخرین و اثر از مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی که در این لیست باید به آن اشاره کنیم، فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست است. این فیلم در 17 دسامبر سال 2021 (26 آذر 1400) منتشر شد و فروشی بالغ بر یک میلیارد دلار داشت. استدیو مارول و کمپانی سونی برای این فیلم تا مرحله لغو پیش رفتند اما بالاخره توانستند به توافق برسند. باز هم تام هالند در این اثر نقش مرد عنکبوتی را داشت. منتقدان فیلم مردعنکبوتی 2021 را بسیار تحسین کردند و این اثر توانست نمره 93% را از راتن تومیتوز و 71% را از متاکریتیک دریافت کند.

داستان فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست کمی متفاوت تر از نسخه‌های پیشین بود و به زمانی می‌پرداخت که همه هویت واقعی مرد عنکبوتی را شناخته بودند.

کلام آخر

در این مطلب به معرفی قدیمی‌ترین و جدیدترین فیلمهای مرد عنکبوتی پرداختیم. به نظر شما بهترین اثر از مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی کدام است؟ فیلم های مرد عنکبوتی مارول دیدنی‌تر هستند یا آثار خارج از این کمپانی؟ کدام بازیگر به نظرتان توانسته به بهترین نحو از ایفای نقش اسپایدرمن برآید؟ شما فیلم های مرد عنکبوتی جدید را ترجیح می‌دهید یا فیلم‌های قدیمی را؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران8 دیدگاه
avatar
.
24 فروردین 1400، 17:01
پاسخ
0
1
سلام برنامه ای شما خيلی حالی بود از برنامه ای شما خيلی تشکر میکنم
avatar
یاسر
.
09 خرداد 1399، 20:46
پاسخ
0
3
سلام خسته نباشید میشه بگید که فیلم مرد عنکبوتی جدید کی میاد؟
avatar
محمد امین
.
20 اسفند 1398، 16:25
پاسخ
1
1
کاش مرد شگفت انگیز ۳ رو میتونستم ببینم
avatar
دنیا
.
25 بهمن 1398، 14:36
پاسخ
2
3
تام هالند رو دوست میدارم
avatar
رادین ملکی
.
24 دی 1398، 13:48
پاسخ
3
0
مرد عنکبوتی
نمایش 3 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402