دانلود فیلم Midsommar ؛ بررسی، داستان و نمرات منتقدین

لیست فیلم های ترسناک 2019
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Midsommar محصول سال 2019 و یکی از عجیب‌ترین آثار ترسناک امسال است. در این مقاله مروری بر داستان، بازیگران و نمرات منتقدین آن داشته و لینک دانلود فیلم میدسامر را ارائه می‌کنیم.

فیلم Midsommar از جمله فیلم‌های ترسناکی است که سروصدای زیادی را به پا کرد. کارگردان این فیلم «اری استر» است که در کارنامه خود فیلم ترسناک دیگری با نام Hereditary را هم دارد. این فیلم با همکاری آمریکا و سوئد در تابستان و پاییز 2018 در شهر بوداپست ضبط شده و به عنوان فیلم ترسناک اسلشر درباره فرقه‌ای سوئدی است. اسلشر گونه‌ای از فیلم ترسناک یا دلهره‌آور است که در آن، قاتلی که معمولاً دچار مشکلات روانی است، قربانی یا قربانی‌هایی (معمولاً از پیش انتخاب‌شده) را با سلاح سرد به قتل می‌رساند. میدسامر نقدها و نمرات مثبتی را از سوی منتقدین دریافت کرد که بسیاری از آنان کارگردانی «استر» و بازی «فلورانس پیو» را قابل ستایش دانستند. در ادامه نگاهی به داستان، تریلر، بازیگران و نقدها و نمرات منتقدین به فیلم میدسامر داشته و لینک دانلود آن را به اشتراک می‌گذاریم.

موضوع فیلم Midsommar / میدسامر

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


داستان فیلم Midsommar


«دنی» (با بازی فلورانس پیو) و «کریستن» (با بازی جک رینور) زوجی هستند که رابطه آن‌ها در حال فروپاشی است اما بخاطر حادثه غم‌انگیزی که برای خانواده دنی افتاده، همچنان با هم در ارتباط هستند. دنی که بخاطر مرگ خانواده‌اش از نظر احساسی آسیب‌پذیر شده بود، تصمیم می‌گیرد تا با کریستن و دوستانش برای حضور در جشن تابستانه‌ای که هر 90 سال یک بار در شهر دور افتاده‌ای در سوئد برگزار می‌شود، بپیوندد. ماجرا از جایی عجیب می‌شود که مردم، آن‌ها را به شرکت در فستیوال دعوت می‌کنند.

فیلم ترسناک میدسامر

 


تریلر فیلم ترسناک میدسامر


در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر فیلم Midsommar را تماشا کنید و با فضای آن بیشتر آشنا شوید.

 


بازیگران فیلم Midsommar


فیلم میدسامر بازیگران اصلی زیادی ندارد. همانطور که گفتیم دنی و کریستن به همراه سه دوست دیگر خود قصد سفر به سوئد برای شرکت در فستیوال محلی آن‌جا را دارند. دنی به تازگی پدر، مادر و خواهر خود را در اثر خودکشی با گاز کربن از دست داده و دچار فروپاشی روحی شده است. در این فیلم «فلورانس پیو» نقش دنی را ایفا می‌کند. «پیو» حدود دو سال است که در سینما پرکار شده و در کارنامه خود فیلم‌های «لیدی مکبث»، «مبارزه با خانواده‌ام»، فیلم سینمایی «بیوه سیاه» که در سال 2020 منتشر می‌شود و فیلم «زنان کوچک» را دارد. برای خواندن بررسی فیلم‌های «بیوه سیاه» و «زنان کوچک» از سایت پلازا بر روی اسم آن‌ها کلیک کنید.

فیلم ترسناک Midsommar

کریستن (با بازی جک رینور) دیگر شخصیت اصلی این فیلم است. کریستن به دعوت یکی از دوستانش برای تکمیل کردن پایان‌نامه خود قصد سفر به سوئد و شرکت در این فستیوال را دارد.

بازیگران فیلم ترسناک میدسامر

«پلی» (Pelle) یکی دیگر از شخصیت های داستان است که Vilhelm Blomgren نقش آن را بازی می کند. «پلی» اهل سوئد است و دوستانش را برای فستیوال به آنجا دعوت کرده است.

نقد و بررسی فیلم Midsommar / میدسامر

«جاش» (با بازی William Jackson Harper) و «مارک» (با بازی Will Poulter) دو نفر از دیگر شحصیت‌های این فیلم هستند. این دو همکلاسی و دوست کریستن و پلی هستند که به فستیوال دعوت شده‌اند.

 بازیگران فیلم ترسناک میدسامر

در جدول زیر می‌توانید فهرست بازیگران فیلم Midsommar و نقش‌های آن‌ها را مشاهده کنید.

نام بازیگرنقش
 فلورانس پیو / Florence Pugh دنی / Dani
جک رینور / Jack Reynorکریستن / Christian
ویلهلم بلوگرن / Vilhelm Blomgrenپلی / Pelle
ویلیام جکسون هارپر / William Jackson Harperجاش / Josh
ویل پولتر / Will Poulterمایک / Mike
ایزابل گریل / Isabelle Grillماجا / Maja
جولیا رگنارسون / Julia Ragnarssonاینگا / Inga
آرچی مادکوی / Archie Madekwe سایمون / Simon

 


دانلود فیلم Midsommar


فیلم میدسامر در 3 جولای 2019 (12 تیر 98) در آمریکا اکران شد. این فیلم با بودجه 8 تا 10 میلیون دلاری خود توانست 42.3 میلیون دلار در باکس آفیس فروش داشته باشد. نسخه دیجیتال فیلم با کیفیت بالا در 24 سپتامبر 2019 منتشر شده و نسخه بلوری آن هم در تاریخ 8 اکتبر 2019 منتشر شد. نسخه معمولی این فیلم مدت زمان 147 دقیقه‌ای دارد که برای یک فیلم ترسناک، زمان زیادی محسوب می‌شود. نسخه Director’s Cut فیلم میدسامر در 29 آگوست 2019 منتشر شد که مدت زمان 171 دقیقه‌ای داشت. نسخه دیجیتال و بلوری Director’s Cut هم به ترتیب در 24 سپتامبر و 28 اکتبر منتشر شده‌اند.

دانلود فیلم میدسامر

اگر به دنبال دانلود فیلم Midsommar هستید، می‌توانید هر دو نسخه آن را با استفاده از لینک‌های زیر، دانلود کنید. نسخه Director’s Cut دارای صحنه‌های اضافی و جدید است. ناشر این فیلم یعنی A24 از استر خواسته بود تا آن را برای اکران اولیه، کوتاه‌تر کند.

دانلود فیلم Midsommar نسخه Director’s Cut با کیفیت 1080p بلوری و حجم 1.8 گیگابایت

دانلود فیلم Midsommar نسخه Director’s Cut با کیفیت 720p بلوری و حجم 996 مگابایت

دانلود فیلم Midsommar با کیفیت 1080p بلوری و حجم 2.29 گیگابایت

دانلود فیلم Midsommar با کیفیت 720p بلوری و حجم 1.27 گیگابایت

دانلود فیلم Midsommar با کیفیت 480p بلوری و حجم 500 مگابایت

دانلود زیرنویس فارسی فیلم میدسامر

 


نکات جالب درمورد فیلم ترسناک Midsommar


  • درجه رده‌بندی فیلم در اصل برای بزرگسال بود. طبق گفته کارگردان، آن‌ها برای نمایش بر روی پرده در آمریکا مجبور به حذف 30 دقیقه از فیلم شدند. البته بعد از تمام شدن اکران، کارگردان نسخه ویرایشی خود را بطور کامل در نسخه بلو-ری منتشر کرد.
  • با اینکه داستان در سوئد اتفاق می‌افتد، اما بیشتر قسمت‌های فیلم در کشور مجارستان ضبط شده است.
  • شخصیت «مارک» در فیلم از حشرات متنفر است. این ویژگی بر اساس روحیات کارگردان فیلم یعنی «اری استر» نمایش داده شده، زیرا او نیز بیماری ترس از نیش حشرات را دارد و همیشه دو جفت جوراب روی شلوار خود می‌پوشد تا از نیش حشرات دور بماند.

فیلم Midsommar

  • بسیاری از دیالوگ‌هایی که در فیلم به زبان محلی گفته می‌شود زیرنویس ندارند. دلیل این اتفاق این است که بیننده بیشتر احساس ترس و غریب بودن شدن داشته باشد و متوجه نشود چه اتفاقاتی در پس پرده درحال وقوع است.
  • پلی در دیالوگی اشاره می‌کند که «ماجا» به سن ازدواج رسیده که در سوئد سن 15 سالگی است. بازیگر این نقش یعنی «ایزابل گریل» در زمان فیلمبرداری 20 سال داشت.
  • بجز تریلر، هیچ سکانسی در فیلم وجود ندارد که خورشید در آن مشخص باشد. کارگردان بعدا در نسخه ویرایشی خود یک سکانس از خورشید به فیلم اضافه کرد.
  • «ویلیام جکسون هارپر» تنها بازیگر آمریکایی این فیلم است. جک رینور ایرلندی است و فلورانس پیو و ویل پولتر هردو انگلیسی هستند. سایر بازیگران نیز اصالت سوئدی، بریتانیایی و مجارستانی دارند.
  • ساخت و تولید این فیلم بلافاصله بعد از انتشار Hereditary 2018 آغاز شد.
  • این فیلم درواقع قرار بود اولین فیلم ترسناک «اری استر» باشد. بنای Hereditary در ابتدا یک درام خانوادگی بود و بعدا تبدیل به فیلم ترسناک شد.
  • در فیلم وقتی بازیگران در حال رانندگی به سمت مقصد هستند، بنر زرد رنگی را می‌بینند که بر روی آن نوشته HÄLSINGLAND که یکی از استان‌های سوئد است و شهر Harga در آن واقع شده است. این بنر در ابتدا شاید عادی به نظر بیاید ولی در اصل یعنی «مهاجرت گروهی به HÄLSINGLAND را متوقف کنید. برای داشتن استانی آزاد در انتخابات شرکت کنید».

فیلم midsommar 2019

  • «فلورانس پیو» در دو فیلمی که در سال 2019 بازی کرده، بر سر خود تاج گل دارد. یکی در فیلم «زنان کوچک» و دیگری در میدسامر که پوستر اصلی این فیلم است.

**دو نکته بعدی حاوی اسپویلر است**

  • در پایان فیلم وقتی دنی را بلند کردند تا به سمت میز شام ببرند، می‌توانید صورت خواهرش را بین درختان ببینید. (زمان 01:49:32)
  • قضیه گل‌ها در فیلم به این منظور است که روند تبدیل شدن به یکی از اعضای جامعه روستا را نشان دهد. در ابتدا دیدیم که دنی در توهمات خود، روی دست‌هایش چمن درحال روییدن بود و با حرکت دستانش، گیاهان تکان می‌خوردند. در پایان نیز دیدیم که سرتاسر با گل پوشیده شده بود.

 


نقد و نمرات منتقدین به فیلم Midsommar


در سایت راتن تومیتوز، فیلم Midsommar دارای امتیاز 83 درصد بر اساس 366 نقد است. در سایت متاکریتیک هم 54 نقد مختلف برای فیلم میدسامر 2019 انجام شده است و این فیلم توانسته امتیاز 72 را کسب کند. از نقدهای این فیلم در سایت متاکریتیک، 42 نقد مثبت، 10 نقد متوسط و 2 نقد منفی هستند. در ادامه مروری بر برخی از این نقدها و نمرات منتقدین به این فیلم خواهیم داشت.

نقد و بررسی فیلم Midsommar / فیلم ترسناک میدسامر

 

The Telegraph / تیم رابی: 100

اگر فیلم شوکه کننده پارسال یعنی Hereditary یک چیز به ما درمورد کارگردان با استعداد این فیلم آموخته باشد، این است که نباید ذره‌ای به «اری استر» اعتماد کنیم! این فیلم به نوعی می‌تواند پاسخی به فیلم The Wicker Man محصول سال 1973 باشد، اما بدین معنی نیست که بتوانید وقایع این فیلم را پیش‌بینی کنید.

 

The Guardian / پیتر بردشاو: 100

این فیلم کاملا لذت بخش است، سفری که با پارانویا ترکیب شده و لحظات پایانی فیلم در اوج آن قرار دارد.

خلاصه فیلم midsommar

 

RogerEbert.com / تومریس لافلی: 100

یک فیلم آخر زمانی پر تب و تاب که حول محور مسائل فرقه‌ای می‌گردد. این‌بار خبری از خانه و غارهای ترسناک نیست؛ آماده باشید تا توسط یک خانواده رنج‌آور احساس خفگی کنید!

 

The Film Stage / کانر اُ دانل: 91

فیلم میدسامر شما را در معرض نور خورشید و ترس قرار می‌دهد تا به شما چیزی را ارائه کند که ترسناک‌تر و غیر قابل پیش‌بینی‌تر از فیلم قبلی است.

 

Uproxx / وینس منسینی: 91

هر سکانس از میدسامر به شما احساس حضور در یک فستیوال را می‌دهد که در آن خوشحالید و راضی هستید که شما را با خود همراه کند. مانند قدم زدن در کابوس شبانه‌ای که پر از نور خورشید و گل‌های افتابگردان است.

نقد و بررسی فیلم ترسناک Midsommar / میدسامر

 

Consequence of Sound / تریس ثرمن: 91

با اینکه فیلم Midsommar مستقیما شما را نمی‌ترساند، اما این فیلم بی‌شک استوارترین بیننده را هم تکان خواهد داد. این فیلم طرفداران فیلم قبلی استر را راضی خواهد کرد چرا که بیشتر از قبل با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. تماشای آن را از دست ندهید.

 

Los Angles Times / جاستین چنگ: 90

تاثیری که جادوی فیلم بر مخاطب می‌گذارد کاملا واضح است؛ فضایی رویایی و پوچ. اما بی شک نقطه تاثیرگذار آن، پس از تماشا فیلم است که بیننده را دچار وحشت می‌کند.

 

همچنین بخوانید :

IGN / ویتنی سیبولد: 90

به غیر از پایان مشکل ساز فیلم، میدسامر احساسات را جریحه‌دار و مخاطب را به سفری مرموز هدایت می‌کند که به آهستگی ترس بر او چیره شود. سپس اردوی تابستانی را تبدیل به کابوسی عجیب می‌کند که بیننده را غافلگیر کند.

نقد و بررسی فیلم Midsommar / میدسامر

 

Wall Street Journal / جان اندرسون: 70

خیلی چیزها در مورد میدسامر امکان‌پذیر است، اما قطعا هیچ فیلمی مانند آن وجود ندارد.

 

Movie Nation / راجر مور: 63

نمی‌توانم بگویم که از این فیلم لذت بردم، اما میدسامر کاری با من کرد که هر کس فیلم Midnight Sun را برای اولین بار ببیند آن را تجربه می‌کند. این فیلم مرا تمام شب بیدار نگه داشت.

 


بررسی فیلم میدسامر از نظر سایت تایم


جهنم، سنت‌های مردم دیگر است. اگر فیلم ترسناک میدسامر آری استر نسبت به خودش حس شوخ‌طبعی داشت، این جمله می‌توانست جزو توضیحات رسمی آن باشد. دنی (با بازی فلورنس پیو) که یک دانش‌آموز جوان روان‌شناسی است و اخیرا خواهر و والدین خودش را در حادثه‌ای وحشتناک از دست داده است، دعوت دوست پسرش کریستین (با بازی جک رینور) را برای همراهی او و دوستانش در یک سفر به سوئد، با تردید قبول می‌کند. یکی از دوستان او با نام پلی (با بازی ویلهلم بلومگرن) این گروه را دعوت کرده است تا جشن سنتی میدسامر را که توسط مردم منطقه‌ای که او در آنجا بزرگ شده برگزار می‌شود، از نزدیک تماشا کنند. گل‌ها، آهنگ‌ها، مردان و زنان با جامه‌های سفید به همراه جسدهای انسان‌ها را در این مراسم خواهیم دید!

نقد فیلم midsommar

میدسامر فیلم بعدی استر بعد از عنوان ترسناک سال 2018 او یعنی Hereditary است. استر برخی ایده‌های خوب و مهارت‌های لازم برای آوردن آن‌ها به پرده را دارد: یک تاج گلی وجود دارد که توسط یک زن زیبا پوشیده می‌شود و گویی شکوفه‌های آن در حال نفس کشیدن هستند و به صورت تنبلانه مانند یک موجود دریایی بدجنس به ما نگاه می‌کنند. فیلم میدسامر که از برخی لحاظ شبیه فیلم ترسناک کلاسیک بریتانیایی سال 1973 با نام The Wicker Man است، در چنین لحظه‌های ترسناک و عجیب خودش، بهترین است. طبیعت در همه جا وجود دارد اما همیشه دوست شما نیست.

فیلم ترسناک midsommar

در این فیلم، استر آن‌قدر به فکر ایجاد کردن تنش است که داستان خود را فراموش می‌کند. او همواره تلاش می‌کند تا به ما یادآوری کند که این یک فیلم ترسناک هوشمند است و صرفا یک فیلم ترسناک عادی نیست. او این کار را با اشاره‌های مرموز به کتاب‌های مقدس و رون‌ها، صحنه‌های جالب از یک پیشگو که حاصل زنای با محرم است و دیالوگ‌هایی که به صورت بیهوده تلاش می‌کنند تا شما به رنج‌های دانشجویان جوان خودخواه اهمیت دهید، انجام می‌دهد. پیو که در فیلم مربوط به انتقام یک همسر سال 2016 ویلیام اولدروید با نام Lady Macbeth فوق‌العاده بود، در اینجا هم بازیگری خوبی دارد، اما او در میان وسواس شدید استر درباره صحنه‌های الهام گرفته شده از آثار نقاشانی مانند هیرونیموس بوش و فرانسیس بیکون، گم شده است.

موضوع فیلم midsommar

در این مقاله سعی کردیم مروری بر داستان، تریلر و بازیگران فیلم میدسامر داشته باشیم. همچنین نکات جالب فیلم را به همراه نمرات و نظرات منتقدین با شما به اشتراک گذاشتیم و لینک دانلود فیلم Midsommar را ارائه کردیم. نظر شما در مورد این فیلم چیست؟ آیا میدسامر توانست انتظارات‌تان را از یک فیلم ترسناک برآورده کند؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
علی
.
09 فروردین 1399، 09:05
پاسخ
0
1
فیلم خوبی نیست خیلی مریضه و به روح و روان آدم آسیب میزنه درجه سنیش باید مثبت ۲۵ باشه
avatar
ارام تهران
.
29 دی 1398، 12:39
پاسخ
0
1
به نظر من فیلم قشمگی بود ولی اینکه اسمش رو ترسناک یاد کنیم بنظرم قابل تطبیق نیست من 14 سالمه و به نظرم هر ژانری میتونست باشه جز ترسناک
avatar
معین نسیم دوست
.
01 بهمن 1398، 14:57
پاسخ
1
0
@ارام تهران
عوامل زیادی توی طبقه‌بندی کردن فیلم در رده "ترسناک" نقش دارن. صحنه‌های خشن. موجودات ترسناک. موسیقی مرموز و رعب آور. داستان مبهم. ایجاد احساس ترس از چیزی ناشناخته و نا معلوم. این فیلم حداقل 3 مورد از این 5 مورد رو داشت و به همین دلیل میتونه ترسناک هم باشه. حالا اینکه شما شجاع هستی، بحث جداست و قابل تحسین :D
avatar
مونا جلالی
.
20 دی 1398، 21:07
پاسخ
1
0
من که خیلی این فیلم رو دوست داشتم. فیلم قبلی کارگردان یعنی Hereditary هم برام جذاب بود. به نظرم این کارگردان توو ژانر ترسناک خیلی قوی و متفاوت ظاهر شده. اما به عقیده من میدسامر فیلم اسلشر نیست. فیلم‌های اسلشر پر از صحنه‌های خون و خونریزی‌ان، میدسامر هم با اینکه سکانس‌های خشنی داره اما از جنس اسلشر نیست. شاید بشه به فیلمای آری استر عنوان ترسناک فرقه‌ای رو داد؛ چون فیلم قبلیش هم درواقع به یه فرقه خاصی پرداخته بود.
avatar
معین نسیم دوست
.
21 دی 1398، 11:27
پاسخ
0
0
@مونا جلالی
منم همینطور. اگه بخوام برای توصیف فیلم از یه کلمه استفاده کنم میگم خیلی فیلم "مریضی" هست! Hereditary واقعا فضا و ایده نابی داشت و قابل پیش بینی نبود. منم موافقم که این فیلم اسلشر نیست، همون Horror Folklore به نظرم تعریف دقیق تری براش هست.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402