معرفی بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی + لینک دانلود آهنگ بازی های معروف

موسیقی بازی / موسیقی متن بازی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از کلیدی‌ترین بخش‌های یک بازی ویدیویی، موسیقی متن آن است. در ادامه بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی را معرفی خواهیم کرد. لینک دانلود آهنگ بازی های معروف را هم در ادامه خواهید دید.

موسیقی متن یک بازی از جمله تعیین‌کننده‌ترین موارد در موفقیت آن محسوب می‌شود؛ چراکه یکی از اولین مواردی است که هنگام تجربه یک بازی به شکلی مستقیم با آن درگیر می‌شویم. سازندگان عناوین بزرگ همواره این امر را در نظر داشته و در برخی از موارد آهنگسازان بزرگی را برای ساختن موسیقی برای بازی‌های خود به کار گماشته‌اند. بر همین اساس در طول تاریخ گیمینگ بازی‌های متعددی را می‌توانیم برشمریم که از نظر موسیقی متن خود سنگ تمام گذاشته‌اند؛ به شکلی که حتی در برخی از موارد بازی ویدیویی مورد نظر را با موسیقی آن به یاد می‌آوریم.

در این مقاله قصد داریم بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی مختلف را با همدیگر بررسی کنیم. همراه پلازا بمانید تا تعدادی از خاطره‌انگیزترین موسیقی‌ های متن برخی از بهترین بازی‌های ویدیویی را با یکدیگر زیر ذره‌بین قرار دهیم.

فهرست مطالب

بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی

یکی از دلایل محبوبیت بازی‌های ویدیویی امروزی را می‌توان مدیون موسیقی‌های پس زمینه دانست که در این مقاله تصمیم داریم شما را با بهترین موسیقی متن بازی‌ها و آهنگ‌ بازی‌های معروف آشنا کنیم. همانطور که می‌دانید یکی از راه‌های افزایش هیجانات بازی در گیم پلی استفاده از موسیقی‌های هیجان انگیز بوده است که شرکت‌های بسیاری در این زمینه با صرف هزینه‌های گزاف به دنبال به کارگیری مواردی هستند تا بتواند از سوی کاربران به عنوان یک مزیت شناخته شود. همین موضوع سبب شد تا نگاهی به بهترین موسیقی بازی‌ها و معرفی موزیک بازی‌های معروف داشته باشیم که در این زمینه می‌توانید شاهد ۱۴ مورد از موسیقی‌های برتر بازی‌های محبوب در سال‌های متنوع باشید.

1. موسیقی متن بازی Persona 4

دانلود آهنگ بازی های معروف

در فهرست بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی اولین عنوانی که می‌خواهیم برایتان معرفی کنیم Persona 4 است. آهنگساز این بازی را که شوجی مگورو (Shoji Meguro) محسوب می‌شود می‌توان فردی جنون‌آمیز نامید؛ چراکه برای موسیقی متن این بازی اقدام به ترکیب ژانرهای مختلفی از جمله موسیقی جاز، راک، پاپ، هیپ‌ هاپ و حتی موسیقی استفاده شده در بازی‌های میدی (Midi) سنتی کرده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت موسیقی متن بازی Persona 4 با ترکیب فعلی آن اگر در دستان آهنگساز دیگری قرار می‌گرفت، قطعا نتیجه بسیار بدی می‌داشت.

دانلود آهنگ بازی های معروف  Persona 4

2. موسیقی بازی God of War

موسیقی بازی ها / دانلود آهنگ بازی های معروف

دومین بازی فهرست بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی God of War محصول سال 2018 محسوب می‌شود. جدیدترین نسخه بازی خدای جنگ (God of War) روایتی قدرتمند است که موسیقی متن بازی، آن را قدرتمندتر نیز کرده و به خوبی نقش تکمیل کننده را بازی کرده است. آهنگساز بازی که بیر مک‌کریری (Bear McCreary) محسوب می‌شود، برای ساخت موسیقی متن این بازی و جهت خلق فضای آخرالزمانی مختص آن از سازهایی همانند هاردی گاردی (Hurdy-gurdy) استفاده کرده است. موسیقی متن بازی God of War چه در همراهی با ریتم کلی آن و چه به صورت جداگانه در درجه بالایی از کیفیت قرار دارد.

دانلود موسیقی متن بازی God of War

3. موسیقی متن بازی Legend of Zelda: Ocarina of Time

دانلود آهنگ بازی های معروف / بهترین موسیقی های متن بازی

به عنوان سومین بازی در فهرست بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی، بازی افسانه‌ای Legend of Zelda: Ocarina of Time را در نظر گرفته‌ایم. بازی‌های زلدا عموما از نظر موسیقی متن نیز همانند دیگر جنبه‌های خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و از میان این بازی‌ها موسیقی متن بازی Ocarina of Time احتمالا به‌یاد‌ماندنی‌ترینشان محسوب شود. ریشه‌های اولین بازی زلدا را با گوش دادن به این موسیقی و دقت به تم‌های استفاده شده در آن می‌توان ردیابی کرد؛ اما با این وجود هدف اصلی آهنگسازان این نسخه از بازی زلدا در خلق موسیقی متن خود بازیابی احساسات متعلق به سرزمین هایرول (Hyrule) به شیوه‌ای تازه،‌ اما در عین حال آشنا محسوب می‌شود.

دانلود آهنگ بازی های معروف Legend of Zelda: Ocarina of Time

4. موسیقی بازی Silent Hill 3

موسیقی بازی / موسیقی متن بازی

موسیقی متن چهارمی که در فهرست بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی می‌خواهیم از آن نام ببریم، متعلق به بازی Silent Hill 3 است. موسیقی‌های خلق شده توسط آکیرا یامائوکا (Akira Yamaoka) را که ترکیب‌های خلاقانه‌ای از ژانرهای راک، تریپ هاپ، صنعتی (Industrial)، درون (Drone) و … محسوب می‌شوند، می‌توان به اندازه خود بازی‌های سایلنت هیل محبوب نامید. حتی می‌توان از این نیز فراتر رفت و گفت که یامائوکا در بازی‌های سایلنت هیل و از همان ابتدا موفق شده است که امضای خاص خود را هم به این بازی‌ها و هم به صنعت گیمینگ به طور کلی بزند. همه‌ موسیقی‌های متن بازی‌های تپه خاموشی را می‌توان شاهکار نامید و از میان این موسیقی‌های متن احتمالا موسیقی موجود در بازی تپه خاموشی 3 بهترینشان محسوب شود.

دانلود موسیقی متن بازی Silent Hill 3

5. موسیقی متن بازی Streets of Rage 2

دانلود آهنگ بازی های معروف / بهترین موسیقی های متن بازی

پنجمین گزینه موجود در فهرست بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی بازی Streets of Rage 2 است. اگر دقت کرده باشید نام یوزو کوشیرو (Yuzo Koshiro) آهنگساز بازی Streets of Rage 2 در مرکز صفحه عنوان بازی همواره نقش می‌بست. دلیل این امر آن است که او را میان آهنگسازان صنعت گیمینگ می‌توان نوعی ابرانسان دانست. او در این بازی موفق شده است با الهام از موسیقی فیلم‌های اکشن دهه 80 و دهه 90، موسیقی Detroit house و همچنین موسیقی Eurobeat، اثری خلق کند که نه تنها مناسب بازی Streets of Rage 2 است، بلکه به شکل مستقل قابل گوش دادن و لذت بردن برای مدت‌های مدید است.

دانلود موسیقی متن بازی Streets of Rage 2

6. موسیقی بازی Halo 3

بهترین موسیقی متن بازی/ بهترین موسیقی های متن بازی

به عنوان گزینه ششم فهرست بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی، بازی Halo 3 را می‌خواهیم معرفی کنیم. موسیقی متن بازی Halo 3 حاصل همکاری مشترک آهنگسازانی همانند مارتی او دانل (Marty O’Donnell) و مایکل سالواتوری (Michael Salvatori) در استودیو بازی‌سازی بانجی (Bungie) است. بازی Halo 3 عنوانی نبود که ما را با موسیقی متن مشهوری که همواره از این سری بازی‌ها به یاد داریم برای اولین بار آشنا کند؛ اما عنوانی بود که با خمیرمایه قرار دادن این موسیقی متن خاطره‌انگیز و گسترش دادن آن، برخی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌هایمان را از نظر موسیقیایی در یک بازی (به ویژه در زمینه موسیقی پس زمینه) رقم زد.

دانلود موسیقی متن بازی Halo 3

7. موسیقی متن بازی Street Fighter 2

موسیقی بازی / موسیقی متن بازی

مورد هفتم فهرست بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی، بازی Street Fighter 2 محسوب می‌شود. جاه طلبی تیم خلاقانه پشت بازی Street Fighter 2 امروزه نیز همانند سال 1991 الهام بخش است. این جاه طلبی مشتمل بود بر ساختن یک بازی که در آن بازیکنان می‌توانند کنترل بی‌چون‌چرای هشت شخصیت مختلف را بر عهده بگیرند؛ شخصیت‌هایی که هر یک دارای تفاوت‌های بارز فیزیکی هستند. پس از آن نیز اضافه کردن انیمیشن‌ها و نهایتا موسیقی متنی که منجر به یکی از انقلابی‌ترین عناوین مبارزه‌ای تاریخ گیمینگ شد. جا دارد اشاره کنیم که موسیقی متن بازی Street Fighter 2 اولین پروژه یوکو شیمومورا (Yoko Shimomura) پس از فارغ‌‌التحصیلی است.

دانلود آهنگ بازی های معروف Street Fighter 2

8. موسیقی بازی Final Fantasy 8

دانلود آهنگ بازی های معروف / موسیقی های متن بازی

هشتمین گزینه فهرست بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی به موسیقی متن بازی Final Fantasy 8 اختصاص دارد. هر کدام از ما موسیقی متن فاینال فانتزی محبوب خود را داریم؛ اما اگر یک عنوان از این سری‌ بازی‌ها شایسته بودن در فهرست بهترین‌های موسیقی متن باشد، این عنوان بدون شک Final Fantasy 8 محسوب می‌شود.

برای این نسخه نوبو ائماتسو (Nobo Uematso) به دنبال خلق اثری سینمایی بوده است. گواهمان بر این ادعا موسیقی شروع بازی با نام Liber Fatali است که از جهات بسیاری شبیه به موسیقی Duel of the Fates سری جنگ ستارگان و البته بسیار بهتر از آن به حساب می‌آید. اگر هر کدام از 74 موسیقی متنی را که متعلق به این بازی است برای گوش دادن انتخاب کنید، به سفری شبه تخیلی و دور و دراز خواهید رفت که مختص سری فاینال فانتزی است.

دانلود موسیقی متن بازی Final Fantasy 8

9. موسیقی متن بازی Bastion

بهترین موسیقی متن بازی/ بهترین موسیقی های متن بازی

به عنوان نهمین مورد فهرست بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی، موسیقی متن بازی Bastion را می‌خواهیم معرفی کنیم. بازی Bastion به عنوان یک بازی در رابطه با نقشه‌کشی آغاز به کار کرد که در آن بازی‌باز حرکت کرده و به مرور دنیایی در پیرامون او شکل می‌گرفت. این بازی از جنبه‌های مختلفی قابل تحسین است که از جمله آن‌ها می‌توان به جنبه نوشتاری، هنری و نهایتا اکشن موجود در بازی اشاره کرد؛ اما شاید بتوان گفت روح بازی Bastion و جوهره موجود در آن را بدون موسیقی متنی که توسط درن کورب (Darren Korb) ساخته شده است نمی‌توانستیم درک کنیم. موسیقی متن بازی Bastion ترکیبی از سبک‌های مختلف همانند فولک (Folk)، بلوگرس (Bluegrass) و حتی موسیقی قبیله‌ای (Tribal) را در خود گنجانده است.

دانلود موسیقی متن بازی Bastion

10. موسیقی بازی Donkey Kong Country

دانلود آهنگ بازی های معروف / موسیقی متن بازی

دهمین عنوانی که در فهرست بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی می‌خواهیم برایتان معرفی کنیم، بازی Donkey Kong Country محسوب می‌شود. مخاطبان زیادی با شنیدن نام دیوید وایز (David Wise) به عنوان آهنگساز بازی Donkey Kong Country برای پلتفرم Wii U شگفت‌زده شدند؛ چراکه این آهنگساز قهار قبل از این در پروژه‌هایی همانند Donkey Kong Country SNES تعدادی از خاطره‌انگیزترین موسیقی‌های متن تاریخ گیمینگ را ساخته بود. وایز در این نسخه نیز به شیوه خاص خود از گستره متنوعی از سبک‌ها برای خلق آثار موسیقیایی خود بهره برده است؛ آثاری که شنیدن هر کدامشان دلنشین محسوب می‌شود.

دانلود موسیقی متن بازی Donkey Kong Country

11. موسیقی بازی The Elder Scrolls 3: Morrowind

موسیقی بازی ها / موسیقی های متن بازی

به عنوان یازدهمین بازی فهرست بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی، بازی The Elder Scrolls 3: Morrowind را می‌خواهیم معرفی کنیم. بازی‌های Elder Scrolls به گونه‌ای ساخته شده‌اند که هر کدام از آن‌ها را در این فهرست قرار دهیم کار اشتباهی نکرده‌ایم؛ چراکه آفریده‌های جرمی سول (Jeremy Soule) را همواره می‌توان گوش داد، لذت برد و حتی از آن‌ها الهام گرفت.

در رابطه با این‌که چرا بازی Morrowind را نسبت به نسخه‌های دیگر ترجیح دادیم، می‌توانیم بگوییم برای آن‌که موسیقی متن بازی Morrowind به خوبی احساس تنهایی موجود در پس‌زمینه این عنوان را منتقل می‌کند. به عبارت دیگر از جمله مواردی که کمک می‌کند قهرمان بازی را به عنوان فردی ببینیم که به تنهایی در مقابل تاریکی پهناور روبه‌روی خود ایستاده است، موسیقی متن بازی است.

دانلود موسیقی متن بازی The Elder Scrolls 3: Morrowind

12. موسیقی متن بازی Mass Effect 2

بهترین موسیقی متن بازی/ بهترین موسیقی های متن بازی

دوازدهمین عنوان فهرست بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی، بازی Mass Effect 2 محسوب می‌شود. اولین عنوان Mass Effect لحن موسیقیایی این سری بازی را با موسیقی متن الهام گرفته از فیلم‌های اکشن دهه 80 خود که تاکید مضاعفی نیز روی صداهای برگرفته از کیبورد (Synthesizer) داشت تثیبت کرد. اتفاقی که در بازی Mass Effect 2 شکل گرفت این بود که موسیقی متن این بازی با الهام از آفرینش قبلی خود آن را گسترش داده و دامنه مخاطبان وسیع‌تری را در نظر گرفت؛ در عین آن‌که اوج‌گیری‌های بیشتر و تنوع مضاعف‌تری را برایمان به ارمغان آورد.

دانلود آهنگ بازی های معروف Mass Effect 2

13. موسیقی متن بازی Castlevania 3: Dracula’s Curse

موسیقی بازی / موسیقی متن بازی / دانلود آهنگ بازی های معروف

برای سیزدهمین مورد فهرست بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی، بازی Castlevania 3: Dracula’s Curse را انتخاب کرده‌ایم. سری بازی Castlevania از همان نسخه اول خود قسمتی از شهرت خود را مدیون موسیقی متن عالی خود است. گستره متنوع شیوه‌هایی که میشیرو یامان (Michiru Yamane)‌ در عناوینی همانند Symphony of the Night و Aria of Sorrow برای خلق موسیقی خود به کار بسته است، در یک کلام بی‌نظیر محسوب می‌شود. اما شاید بتوان گفت بر قله تمامی این عناوین از نظر موسیقی متن بازی Castlevania 3: Dracula’s Curse قرار بگیرد. موسیقی‌های متن موجود در این نسخه از بازی Castlevania قادر هستند تمامی احساساتی را که مرتبط با تجربه این بازی‌ها می‌دانیم به دقت و به شکل عمیقی به ما انتقال دهند.

دانلود موسیقی متن بازی Castlevania 3: Dracula’s Curse

14. Assassins Creed Valhalla

Assassins Creed Valhalla

بازی اساسین کرید والهالا به تردید یکی از بهترین عناوین منتشر شده در فرنچایز اساسین کرید می‌باشد که با برخورداری از جهانی عظیم توانسته موسیقی‌های بسیاری را در خود جای دهد. همانطور که می‌دانید این بازی شامل یک سبک آزادانه برای کاوش و ماموریت‌های مختلف بوده است که در این زمینه شرکت یوبیسافت توانسته به موسیقی‌های جذاب بسیاری دسترسی پیدا کند و در این زمینه از صداپیشگان محبوبی برای افزایش صداگذاری بازی استفاده کند. تردید یکی از دلایل تردید یکی از محبوبیت بازی اساسین کرید والهالا را می‌توان به صداگذاری عالی آن ربط داد که در این زمینه کاربران در طول مراحل مختلف می‌توانند با صداهای زیبایی سر و کار داشته باشند که این موضوع روی افزایش هیجانات گیم پلی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

موسیقی متن بازی Assassins Creed Valhalla

سخن پایانی

بهترین موسیقی های متن بازی های ویدیویی را برایتان فهرست کردیم. امیدواریم از خواندن مقاله‌مان نهایت لذت را برده باشید. در رابطه با موسیقی متن بازی‌های مختلف می‌توان گفت هر کدام از عناوین بسته به فضایی که سازندگان قصد خلق آن را داشته‌اند از این امر کمک گرفته‌اند.

می‌توان گفت بازی‌هایی که موسیقی متن خوبی دارند از نظر مولفه تناسب موسیقی بازی با فضای آن در حد اعلایی قرار دارند. از سوی دیگر همچنین می‌توان اذعان کرد خاطره‌انگیزترین موسیقی‌ های متن بازی های ویدیویی به نوعی آثار هنری مستقلی محسوب می‌شوند. به بیان دیگر می‌توانیم مدت‌ها و سال‌ها پس از انتشار یک بازی به آن‌ها گوش کرده و لذت ببریم. نظر شما چیست؟ نظرات خود را از بخش پایین و در قسمت کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
iman
.
18 بهمن 1399، 18:36
پاسخ
0
0
باسلام و خسته نباشید لطفا موزیک متن کامل 2 بازی : Command & Conquer Kanes Wrath و The Lord of the Rings middle earth همراه افکت هاش قرار بدید ممنون
avatar
Haji
.
20 آبان 1399، 20:49
پاسخ
0
1
ردد و د لست رو فراموش کردی??‍♂️
avatar
پاری
.
24 اسفند 1398، 22:06
پاسخ
0
0
پس رد دد چی؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402