بررسی بازی Dreams ؛ تریلر، گیم پلی و نمرات منتقدین

بازی dreams برای ps4
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله می‌خواهیم بعد از مرور گیم‌پلی، تریلر و داستان، به نقد و بررسی بازی Dreams بپردازیم. پس با پلازا همراه شوید.

بازی Dreams توسط Media Molecule ساخته شده و توسط Sony Interactive Entertainment برای پلی استیشن 4 منتشر شده است. بازیکنان می‌توانند محتوای تولید شده خاص خود کاربر را در قالب بخش‌های مختلف بازی همچون مکانیک، موسیقی و… ایجاد کنند. بازی Dreams در 14 فوریه 2020 مصادف با 25 بهمن 1398 منتشر شد.

بازی DREAMS

این بازی شامل سطوح ساده و مختلفی مانند بازی‌های مسابقه‌ای، بازی‌های تیراندازی، بازی‌های ورزشی و موارد دیگر است. بازیکنان همچنین می‌توانند خلاقیت شخصی خود را که در بازی به‌کار بردند، برای بقیه در اینترنت به اشتراک بگذارند تا از آن لذت ببرند. در واقع کانسپت یا مفهوم اصلی بازی Dreams این است که بازیکنان بتوانند آنچه را دوست دارند انجام دهند، آنچه را دوست دارند ایجاد کنند و آنچه را دوست دارند به اشتراک بگذارند. در این مقاله نگاهی به نمرات منتقدین به بازی Dreams خواهیم انداخت.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


گیم پلی بازی دریمز


بازی Dreams دارای یک کمپین است که به «هنر دریم» معروف است و محیطی است که در آن کاربران می‌توانند بازی‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و یا فهرست گسترده‌ای از بازی‌های ایجاد شده توسط دیگران را انجام دهند. در بازی Dreams، بازیکنان یک ایمپ یا به قولی «بچه جن» را کنترل می‌کنند. این ایمپ برای در ارتباط بودن با دنیای بازی استفاده می‌شود که همانند یک اشاره‌گر ماوس است و کارهایی مانند ساختن آیتم‌ها و شخصیت‌های جدید و دستکاری اشیا را انجام می‌دهد. بازیکنان می‌توانند ایمپ را با حرکت دادن کنترل‌کننده‌های پلی استیشن جابه‌جا کنند.

بازی DREAMS

ایمپ قابل تنظیم است و می‌تواند ظاهر شخصیت‌هایی که در دریم هستند را داشته باشد و به بازیکنان اجازه می‌دهد کنترل مستقیم این شخصیت‌ها را به دست آورند. دسترسی در بازی Dreams یک اولویت است. هدف این است که دریمز تا جایی که ممکن است در دسترس‌تر باشد و بسیاری از افراد با نیازهای مختلف بتوانند بازی کنند. بازی Dreams از چهار حالت اصلی تشکیل شده است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

حالت Dream Surfing

Dream Surfing را می‌توان به عنوان بخش سنتی بازی Dreams تصور کرد که بازیکن می‌تواند در آن برای پیدا کردن بازی‌ها، مجسمه‌ها، هنر و موسیقی جستجو کند. Art’s Dreams را می‌توان در این بخش یافت. بازیکنان می‌توانند با لایک کردن یا کامنت گذاشتن، در مورد یک اثر بازخورد خود را ثبت کنند. گزینه‌ای به‌نام Autosurf وجود دارد که بازی‌های تصادفی را به کاربر ارائه می‌دهد تا در حین انتخاب بازی‌ها انجام دهد. کلیه محتوا و بازی‌ها در این حالت توسط بازیکنان دیگر ساخته شده است.

بازی dreams برای ps4

 

حالت Dream Shaping

Dream Shaping بخش «شکل دادن» در بازی Dreams است که در آن بازیکنان می‌توانند بازی‌ها و دارایی‌های دیگری ایجاد کنند. ابزارهای بی‌شماری برای ایجاد وجود دارد که شامل مجسمه‌سازی، نقاشی، آلات موسیقی و گجت‌ها است. گجت‌ها را می‌توان به سایر موارد مانند مجسمه‌ها و دیگر وسایل پیوند داد که در اصل منطق بازی و مکانیک بازی را تشکیل می‌دهد. کاربر می‌تواند محتوای خود را به صورت آنلاین منتشر کند تا دیگران بتوانند آن را بازی یا تجربه کنند و به صورت اختیاری می‌توانند آن را تگ کنند تا سایر بازیکنان در ساخت بازی Dreams مخصوص خود اجازه داشته باشند از آن استفاده کنند. امکان چند نفره بازی کردن نیز وجود دارد که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با هم دریمز دلخواه خود را ایجاد کنند.

بازی دریمز

 

قسمت Homespace Editor

Homespace مرکز اصلی یا زمین بازی بازیکنان در بازی Dreams است. یک عنصر محدود از Dream Shaping وجود دارد که بازیکنان می‌توانند با اضافه کردن اشیای از پیش ساخته شده، Homespace را دستکاری و شخصی‌سازی کنند.

 

قسمت Community Jam

Community Jam یک مسابقه مضمون‌دار است که بازیکنان براساس موضوعی مشخص، محتوا ایجاد می‌کنند و دیگران به موارد مورد علاقه خود رأی می‌دهند. برندگان و شرکت‌کنندگان مسابقه، در صفحه خود نشان دریافت می‌کنند. مضامین هر چند هفته تغییر می‌کنند. از مضامین آن می‌توانیم به «فصل بهار» و «دزدان دریایی» اشاره کنیم.

 


تریلر بازی Dreams


شما می‌توانید تریلر بازی Dreams را در ویدیوی بالا تماشا کنید.

 


داستان بازی Dreams


حالت داستانی بازی Dreams با عنوان Art’s Dream مشخص شده است و حدود 2 تا 3 ساعت تکمیل کردن آن زمان می‌برد.

همچنین بخوانید :

این یک داستان بلند ماجراجویی است که قصه یک موسیقی‌دان سابق در موسیقی جاز را دنبال می‌کند. او در مورد زندگی گذشته، حال و آینده‌اش رویاپردازی می‌کند و می‌فهمد که باید با همکاران خود در بند موسیقی‌اش اصلاحاتی را انجام دهد. این ماجراجویی او را در موقعیت‌هایی رویاوار قرار می‌دهد. در این ماجراجویی او همراهانی هم دارد؛ مانند D-Bug که یک ربات کوچک مفید با شخصیتی شاد است و Frances، یک خرس عروسکی که چکشی در دست دارد.

گیم پلی بازی دریمز

 


نقد و بررسی بازی Dreams


در ادامه به نقد و بررسی بازی Dreams می‌پردازیم و نگاهی به نمرات منتقدین به این بازی خواهیم انداخت.

 

Critical Hit / امتیاز: 100

بازی Dreams ایده‌های بسیاری در خود دارد. این بازی بلندپروازی‌ای است که فرم گرفته، تخیلی‌ست که جنب و جوش زندگی را دارد و سرشار از احتمالاتی‌ست که شما با دست‌های خودتان باید آن‌ها را شکل دهید. Dreams منحصربه‌فرد و الهام‌بخش بوده و هیچ بازی دیگری این چنین محتوا و تجربه‌ای را برای شما فراهم نمی‌کند.

 

TheGamer / امتیاز: 100

Dreams یک بازی فوق‌العاده است. این بازی افراد را به یادگیری عمیق، تخیل و همچنین همکاری تشویق می‌کند.

 

PlayStation Universe / امتیاز: 100

پیدا کردن چیزهای منفی در مورد بازی Dreams بسیار دشوار است. این مجموعه قدرتمند و قابل توجه از ابزارهای فوق‌العاده برای ایجاد یک بازی ویدیویی استفاده کرده است. این بازی مطالب بی‌پایانی برای خلاقیت را ایجاد کرده و کمپین فوق‌العاده سرگرم‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد.

بازی dreams برای ps4

 

Attack of the Fanboy / امتیاز: 100

Dreams سکویی است که امکان بیان خلاقانه و تقریباً بی‌حدوحصر را فراهم می‌کند و شامل بازی‌ها، موسیقی و هنر فوق‌العاده می‌شود.

 

AusGamersFeb / امتیاز: 95

بازی Dreams برخلاف چیزی است که قبلاً بازی کرده‌ام. این یک بازی روبه‌رشد است و من بسیار هیجان‌زده‌ام که می‌بینم به کجا می‌رود. به عنوان یک بستر، خلاقیت را از هر روشی تشویق می‌کند؛ خواه بخواهید یک قطعه موسیقی بسازید، یک فیلم کوتاه بسازید یا یک بازی کاملاً زیبا انجام دهید. همه این کارها را می‌توانید انجام دهید. بازی Dreams شاهکاری در طراحی است که امیدوارم طی دهه آینده شکوفا شود.

 

Wccftech / امتیاز: 90

بازی Dreams براساس فرضیه Little Big Planet ساخته شده است؛ به این صورت که اگر رویایت را دنبال کنی، به حقیقت می‌پیوندد. من مشتاقانه منتظر هستم تا ببینم بازی Dreams طی سال‌های آینده چه تغییراتی خواهد کرد.

 

InsideGamer.nl / امتیاز: 85

بازی Dreams در نهایت برای همه متفاوت و چشمگیر است. خیلی هوشمندانه همه قسمت‌های بازی به هم مرتبط می‌شوند. كسانی كه به دنبال رویاها هستند، می‌توانند منبع بی‌پایانی از سرگرمی و نبوغ را در این بازی بیابند.

 

New Game Network / امتیاز: 72

بازی Dreams بیشتر از اینکه یک بازی ویدیویی باشد، یک مجموعه ابزار برای خلاقیت است. اگر همیشه می‌خواستید وارد بازی شوید، با جامعه همفکر همکاری کنید و مطمئن نبودید از کجا شروع کنید، این یک گزینه عالی است. اما اگر در درجه اول به دنبال گیم‌پلی باکیفیت هستید، این بازی مناسب شما نیست.

بازی dreams برای ps4

بازی Dreams روش کاملاً جدیدی را برای افراد ایجاد می‌کند تا چیزهای جدید بسازند و آن‌ها را با جهان به اشتراک بگذارند. Media Molecule مجموعه‌ای از ابزارهایی را ساخته است که استفاده از آن احساس خاصی را ایجاد می‌کند؛ اما بیش از آن، یک بستر اجتماعی ساخته است که در آن بازیکنان می‌توانند با هم همکاری کنند و تصورات دیگران را کشف کنند. این یک شگفتی فنی، یک معجزه خلاق و یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌ها در طی این سال‌ها است. آیا شما تجربه‌ای از بازی Dreams دارید؟ در پایین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

899×519 (950×548)
123.68 KB
899x519 (950x548)
123.68 KB
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
night king
.
23 اسفند 1398، 22:19
پاسخ
0
0
بازی انلاینه یا نه
avatar
کوروش
.
21 فروردین 1399، 03:06
پاسخ
0
0
@night king
هم انلاینه هم افلاین
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402