آی مک 2020 ؛ مشخصات، تاریخ عرضه و قیمت

کامپیوتر همه کاره آی مک 2020
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اخبار و شایعات پیرامون اپل حاکی از این است که این کمپانی قصد دارد تا با ارائه آی مک 2020 بعد از گذشت یک دهه، طراحی کامپیوترهای همه کاره خود را تغییر دهد.

کامپیوتر‌های All-in-one یا همه کاره امروزه بسیار پرطرفدار شده و بسیاری از کاربران استفاده از آن‌ها را به سیستم‌های دسکتاپ قدیمی خود ترجیح می‌دهند. غول تکنولوژی، اپل نیز به خوبی در این عرصه فعال بوده و کامپیوتر‌های همه‌کاره خود را تحت عنوان آی مک ارائه می‌کند. براساس آخرین اخبار و شایعات، احتمالا اپل قصد دارد تا آی مک 2020 خود را طی مراسمی در 12 فروردین معرفی کند. پلازا در ادامه این مطلب قصد دارد تا ویژگی‌ها، امکانات و همچنین قیمت و طراحی احتمالی این محصول را مورد بررسی قرار دهد. در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


تاریخ عرضه آی مک 2020


کامپیوتر همه کاره آی مک 2020

اپل تاکنون هیچ بیانه رسمی درمورد تاریخ عرضه آی مک 2020 منتشر نکرده است، اما این کمپانی معمولا در مراسم‌های معرفی بزرگ خود به محصولات دسکتاپ می‌پردازد و براساس شایعات اخیر، انتظار می‌رود که در تاریخ 12 فروردین یک مراسم معارفه برگزار کند.

اگر اپل آی مک 2020 را در مراسم مذکور معرفی کند، احتمالا در پایان سال جاری میلادی می‌توانیم شاهد راه پیدا کردن این محصول به ویترین فروشگاه‌ها باشیم؛ چراکه آخرین محصولات دسکتاپ اپل، یعنی آی مک پرو و مک پرو ماه‌ها پیش از آغاز فروش معرفی شدند.

 


قیمت آی مک 2020


کامپیوتر همه کاره آی مک 2020

آی مک‌های کنونی در دو اندازه موجود هستند: مدل کوچک‌تر 21.5 اینچی با نمایشگر 4K رتینا که 1299 دلار قیمت دارد و مدل بزرگتر مجهز به نمایشگر 27 اینچی 5K که قیمت آن 1799 دلار تعیین شده است. آخرین ارتقا سخت‌افزاری برای این مدل‌ها به زمستان 97، زمانی که اپل تصمیم گرفت آی مک‌ها را به حافظه سریع‌تر، پردازنده اینتل جدید‌تر و گزینه‌های گرافیکی جدید مجهز کند برمی‌گردد. اگر اپل تصمیم به تغییر طراحی آی مک 2020 نگیرد، به احتمالا خیلی زیاد شاهد تغییر قیمت این محصول نخواهیم بود؛ اما قاعدتا با تغییر طراحی و کوچک کردن حاشیه‌های نمایشگر و حتی افزودن امکانات جدید، کمی افزایش قیمت دور از انتظار نخواهد بود.

 


آی مک 2019 چه مشکلاتی داشت؟


آی مک 2019

همچنین بخوانید :

شکی در این نیست که آی مک ظاهری زیبا دارد، اما طراحی این محصول بیش از یک دهه است که بدون تغییر باقی مانده و این درحالی است که سایر کمپانی‌ها همواره شکل ظاهری کامپیوتر‌های همه‌کاره خود را به روزرسانی می‌کنند تا جذابیت ظاهری را با توجه به استاندارد‌های روز حفظ کنند. اما به غیر از طراحی نسبتا قدیمی، آی مک 2019 مشکلاتی را نیز شامل می‌شود که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

تنظیم محدود نمایشگر

یکی از مشکلاتی که در هنگام استفاده از آی مک 2019 پدید می‌آید، تنظیم محدود زاویه دید نمایشگر است. درواقع اگر بخواهید یک زاویه دید مستقیم به نمایشگر را تنظیم کنید که لازم نباشد برای نگاه کردن به آن گردن خود را به پایین خم کنید، باید آی مک خود را روی چیزی مثل یک کتاب قرار دهید!

 

حاشیه های بزرگ نمایشگر

در طی سال‌های اخیر اپل همواره تلاش داشته است حاشیه‌های اطراف نمایشگر دستگاه‌هایی چون آیفون، آیپد، مکبوک ایر و سایر محصولات خود را کاهش دهد. آی مک 2019 اما در مقایسه با سایر محصولات کمپانی هنوز از حاشیه‌هایی پهن و بزرگ در اطراف نمایشگر خود میزبانی می‌کند.

درواقع فقط محصولات اپل نیستند که روز به روز حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن‌ها باریک‌تر می شود و سایر رقبای این کمپانی در بازار کامپیوتر‌های همه کاره امروزه محصولات خود را با حاشیه اطراف نمایشگر حداقلی ارائه می‌کنند تا ظاهری مدرن به محصول خود بدهند. تصویر زیر نشان دهنده نمایشگر جدید XDR اپل است و همانطور که مشاهده می‌کنید این محصول حاشیه‌هایی بسیار باریک (9 میلی‌متر) را شامل می‌شود. با نگاه کردن به این نمایشگر شاید بتوانیم ظاهر آی مک 2020 را با حاشیه‌های باریک اطراف نمایشگر تصور کنیم.

آیمک 2020

 

امروزی نبودن

یکی از ویژگی‌های محصولات اپل این است که در اولین نگاه شما را انگشت به دهان نگه می‌دارند. اما با توجه به تغییر نکردن طراحی در یک دهه اخیر، شاید آی مک 2019 به انتخاب اول علاقمندان به کامپیوتر‌های همه کاره تبدیل نشود. در واقع، درحالی که کمپانی‌هایی مانند اچ پی و لنوو سعی دارند تا با نوآوری کامپیوتر‌های همه کاره خود را جذاب و جذاب‌تر نشان دهند، آی مک اپل از این قافله عقب مانده است.

 


طراحی iMac 2020


کامپیوتر همه کاره آی مک 2020

وقتی صحبت از طراحی آی مک 2020 می‌شود، برخی اعتقاد دارند که اپل امسال نیز طراحی آی مک را تغییر نخواهد داد. با توجه به اینکه تمایل به کامپیوترهای دسکتاپ در مقایسه با کامپیوتر‌های لپتاپ کاهش پیدا کرده است، شاید اپل به این نتیجه برسد که سرمایه‌گذاری روی طراحی مجدد آی مک غیرضروری است.

اگرچه اپل اعلام کرد آی مک در سال 2019 انتخاب اول دسکتاپ آمریکایی‌ها بوده است و بدینوسیله اطمینان داد که قصد نادیده گرفتن کاربران وفادار به آی‌مک را ندارد. اما باید از طراحی جدید آی مک 2020 چه انتظاراتی داشته باشیم؟

 

یک طراحی جدید

براساس اخبار و شایعات، این‌طور به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا طراحی آی مک 2020 را به طور کامل تغییر دهد. حق اختراعی نیز اخیرا از این کمپانی به ثبت رسیده که بدنه یک‌دست یک دستگاه مک از جنس شیشه منعطف را نشان می‌دهد. البته شاید این طراحی تا زمان معرفی آی مک 2020 تغییر کند، اما به هرحال نشان می‌دهد که اپل به دنبال یک طراحی کاملا جدید است.

با اینکه هنوز استفاده اپل از حق اختراع مورد نظر مشخص نیست، اما طراح هلندی، جرمین اسمیت، عکسی را از طرح خود از روی این حق اختراع در رابطه با طراحی آی مک 2020 در LetsGoDigital منتشر کرده است که می‌تواند تصور خوبی از شکل ظاهری کامپیوتر همه کاره جدید اپل به ما بدهد.

آی مک 2020

 

حاشیه های کوچکتر و نمایشگر بزرگتر

همانطور که عنوان شد، اپل و سایر کمپانی‌ها در تلاش هستند تا حاشیه‌های نمایشگر محصولات هوشمند خود را به حداقل برسانند و بدون شک این قاعده درمورد آی مک 2020 نیز صدق خواهد کرد.

با کوچک شدن حاشیه‌های اطراف نمایشگر می‌توانیم این انتظار را داشته باشیم تا اندازه صفحه نمایش آی مک 2020 بدون بزرگ شدن ابعاد کلی نمایشگر، بزرگ‌تر شود. به طور مثال مدل 27 اینچی با حفظ ابعاد می‌تواند به نمایشگری 30 اینچی مجهز شود و صفحه نمایش مدل کوچکتر نیز تا 24 اینچ افزایش سایز داشته باشد.

البته این امکان نیز وجود دارد که اپل یک نمیشگر 32 اینچی را برای آی مک بزرگ‌تر در نظر گرفته باشد؛ نمایشگری 32 اینچی مشابه نمایشگر جدید Pro Display XDR که با اندازه 32 اینچی، رزولوشن 6K را ارائه می‌کند.

 

رنگ های مختلف

هم اکنون آی مک پرو در رنگ خاکستری فضایی قابل خرید است، اما آیا ما شاهد یک آی مک با استاندارد رنگی خاکستری فضایی خواهیم بود؟ با وجود اینکه آی مک اورجینال به دلیل انتخاب رنگ‌های میوه‌ای خود معروف بود، اما در سال‌های اخیر آی مک ابتدا در رنگ سفید و سپس نقره‌ای عرضه شد. در مقایسه، لپتاپ‌های مک با رنگ‌های خاکستری فضایی، نقره‌ای و طلایی موجود هستند و به عقیده خیلی از علاقمندان به دنیای تکنولوژی، این بار اپل می‌تواند این انتخاب‌های رنگی را برای آی مک امکان‌پذیر کند.

 

چین کوچکتر

آیمک 2020

علاوه بر حاشیه‌های اطراف، در پایین نمایشگر آی مک نیز  فضایی وجود دارد که اصطلاحا به آن چِین گفته می‌شود. البته با اینکه تمامی اجزا یک کامپیوتر همه‌کاره در نمایشگر آن گنجانده می‌شوند، نمی‌توان انتقاد زیادی را به این فضای 2.5 اینچی وارد دانست اما با توجه به استاندار‌د‌های امروزی، احتمالا اپل تا حد امکان چِین آی مک 2020 را کوچک خواهد کرد.

 


ویژگی های جدیدی که آی مک 2020 باید داشته باشد


به غیر از تغییر در طراحی، بدون شک آی مک 2020 دستخوش تغییرات دیگری نیز خواهد شد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

نمایشگر بهتر

همانطور که عنوان شد یکی از تغییرات بزرگ آی مک 2020 بزرگ شدن نمایشگر آن خواهد بود و نمایشگر بزرگ‌تر نیز به معنای پیکسل‌های بیشتر خواهد بود. در حال حاضر، مدل 27 اینچی آی مک رزولوشن 5120×2880 را برای یک نمایشگر رتینا 5K ارائه می‌کند و این درحالی است که مدل 21.5 اینچی به نمایشگر 4K رتینا با روزلوشن 4096×2304 مجهز است.

با توجه به افزایش اندازه نمایشگر، آی مک جدید احتمالا پیکسل‌های کافی برای 6K را شامل خواهد شد و احتمال راه پیدا کردن تکنولوژی HDR به این محصول نیز وجود دارد. تغییر دیگری که شاید انتظار آن را داشته باشیم، پشتیبانی حالت اولترا یا خیلی عریض است. نمایشگر‌های اولترا واید امروزه به مسئله‌ای جدی تبدیل شده‌اند و دور از انتظار نخواهد بود که اپل به‌جای استفاده از نسبت تصویر 16:9، آی مک 2020 را به یک نمایشگر اولترا واید با نسبت تصویر 21:9 مجهز کند.

 

ارتقا سخت افزاری

شاید حتی لازم به گفتن نباشد که انتظار می‌رود آی مک از نظر سخت افزاری ارتقا پیدا کرده و امکانات جدیدی را ارائه کند، اما این تغییرات جدید چه چیز‌هایی را شامل خواهند شد؟

 

پردازنده

آی مک‌های 2019 به پردازنده‌های نسل هشتم و نهم اینتل از خانواده کافی لیک مجهز هستند؛ اما براساس شایعات، احتمال اینکه این خانواده از پردازنده‌های اینتل در آی مک 2020 جای خود را به یکی از خانواده‌های کانن لیک، آیس لیک و کامت لیک بدهد وجود دارد.

بعلاوه، براساس گزارشات، اپل در حال کار بر روی ساخت پردازنده‌های بومی خود است و این احتمال وجود دارد که در محصولات سال 2020 از آن‌ها استفاده کند؛ اما شانس اینکه آی مک 2020 به پردازنده بومی اپل مجهز شود زیاد نخواهد بود.

آی مک 2020

 

گرافیک

امید‌ها بر این است که اپل بخش گرافیک آی مک 2020 را نیز ارتقا دهد. البته به نظر می‌رسد که این کمپانی به رسم طراحی‌های دو سال اخیر خود از کارت گرافیک مستقل در کامپیوتر همه‌کاره جدیدش استفاده کرده و این بار نیز به سراغ کارت‌های گرافیک رادئون پرو برود.

 

پورت ها

به نظر می‌رسد که آی مک جدید نیز در پشت خود از 4 پورت USB-A، دو درگاه تاندربولت و همچنین پورت‌های USB-C و اترنت میزبانی کند. در مورد وجود و یا عدم وجود اسلات SD کارت نیز شک و شبهه‌هایی در رابطه با آی مک 2020 وجود دارد، اما به احتمالا زیاد اپل سال 2020 را برای پایان دادن به این تکنولوژی انتخاب نخواهد کرد.

در هر صورت برای قطعی شدن هر یک از موارد عنوان شده باید منتظر بیانه‌ای رسمی از جانب اپل باشیم یا اینکه تا روز معرفی آی مک 2020 صبر کنیم. شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما آی مک 2020 چه ویژگی‌ها و امکاناتی را شامل خواهد شد؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402