تاریخچه برند ایسر ؛ بیش از 40 سال حضور قدرتمند در دنیای کامپیوتر

acer/ برند ایسر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شاید شما برند ایسر را با لپ تاپ های مقرون به صرفه و اقتصادی‌اش بشناسید. اما این همه ماجرا نیست؛ بلکه این برند تایوانی علاوه بر این در زمینه‌های دیگر نیز فعالیت دارد. برای آشنایی بیشتر با آن در ادامه همراه ما باشید.

ایسر یک شرکت تایوانی فعال در زمینه کامپیوتر و الکترونیک است که دفتر مرکزی‌اش در شهر نیو تایپه تایوان واقع شده است. ایسر را به دلیل گستردگی حضورش در بازارهای بین‌المللی می‌توان شرکتی چند ملیتی نیز معرفی کرد که تولید دستگاه‌هایی همچون کامپیوتر دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت، کامپیوترهای سرور، تجهیزات مربوط به ذخیره‌سازی، نمایشگر، انواع لوازم جانبی، کروم بوک‌های آموزشی و غیره را در کارنامه کاری خود دارد.

برند ایسر

خوب است بدانید امروزه ایسر به عنوان پنجمین شرکت تولیدکننده کامپیوترهای شخصی در دنیا شناخته می‌شود و علاوه بر تولید محصولاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، در زمینه فناوری‌هایی همچون فناوری ابری و اینترنت اشیا نیز فعالیت می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر با تاریخچه این شرکت آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


تاریخچه برند ایسر


شرکت ایسر برای اولین بار در سال 1976 آغاز به کار کرد. این شرکت که توسط استن شیه، کارولین یه و جورج هوانگ بنا نهاده شد، توسط استن شیه از کارآفرینان تایوانی تا سال 2005 مدیریت می‌شد. وی از دانش‌آموختگان رشته ریاضی از دانشگاه ملی چیائو تانگ بود و از سال 1972 کار خود را آغاز کرد و در ابتدا به عنوان مهندس طراحی در کوالیترون اینداستریال مشغول به کار بود. اما از آنجایی که روحیات کارآفرین بودنش طاقت زندگی کارمندی را نداشت، در نهایت در سال 1976 تصمیم گرفت به همراه دوستانش شرکتی به نام مولتی تک اینترننال را تأسیس کند.

acer/ ایسر

شرکت مولتی تک در ابتدا محصولاتی همچون دستگاه‌های بازی همراه را تولید می‌کرد و در گذر زمان واردات و پخش ابزارهای الکترونیکی دیگری را در دستور کار خود قرار داد. این شرکت با همین نام تا سال 1981 به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در همین سال به دستور استن به ایسر تغییر نام پیدا کرد. خوب است بدانید که ایسر در زبان لاتین به معنی تیز و یا دقیق است. این تنها تغییر در شرکت مولتی تک نبود، بلکه این بار با برند ایسر محصولی به نام MicroProfessor روانه بازار شد که توانست شهرت مضاعفی را برای ایسر به ارمغان آورد و از اینجا فعالیت‌های بین‌المللی این برند تایوانی آغاز شد. خوب است بدانید MicroProfessor یک دستگاه آموزشی بود که قدرت ایسر را نشان می‌داد.

بعد از اینکه اولین محصول ایسر موفق شد، از سال 1983 برند ایسر تولید کامپیوتر را آغاز کرد و موفقیت‌های بزرگی نیز به دست آورد. راز موفقیت ایسر در این زمان کوتاه را شاید بتوان در مدیریت بی‌نظیر استن بیان کرد؛ به‌طوری‌که در سال 1995 مجله فورچون مدیریت وی را ترکیبی از علاقه شدید به مهندسی، سبک تجارت چینی، مدیریت آوانگارد و کارآفرینی بین‌المللی که چشم‌اندازی بلندپروازانه دارد معرفی کرد.

acer-head-quater/ نمایندگی ایسر

 

همچنین بخوانید :

راز پیشرفت شرکت ایسر

یکی از رازهای پیشرفت زودهنگام برند ایسر مدیریت این شرکت بود. درواقع مدیرعامل ایسر با کمک استعدادهای برتر شرکتش را تأسیس کرد و توانست آن را در مسیر درستی هدایت کند. در این راستا وی فرهنگ سازمانی مدرنی که بر اساس همکاری بود را پایه‌ریزی کرد. این فرهنگ دقیقا بر ضد فرهنگ مدیریت قدیمی، یعنی استخدام بر اساس روابط بود. البته ناگفته نماند در ابتدا همسر استن حسابداری شرکت نوپا را بر عهده داشت، اما وی معتقد بود که فرزندانشان باید جای دیگری را برای کار به غیر از ایسر برگزینند. علاوه بر این‌ها استن در سال 1984 برای اولین بار در کشور تایوان اهدای سهام شرکت به کارکنان را آغاز کرد؛ به‌طوری‌که بعد از چهار سال، سه هزار کارمند ایسر سهام‌دار این شرکت بودند.

چند سال بعد از احداث شرکت ایسر این شرکت به جای الگوبرداری از طراحی‌های سایر شرکت‌ها، مرکز تحقیق و توسعه خود را تأسیس کرد. در نتیجه احداث چنین مراکزی بود که ایسر توانست اولین سیستم کامپیوتری به زبان چینی را روانه بازار کند. در سال 1986 نیز برند ایسر موفق شد به عنوان دومین شرکتی باشد که کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های 32 بیتی اینتل 386 را تولید کرد.

acer-founder/ سایت رسمی ایسر

 

همچنین بخوانید :

چالش های پیش رو در مسیر پیشرفت

زمانی که حدود 10 سال از تأسیس ایسر می‌گذشت، این شرکت در سال 1989 لئونارد لیو را از IBM به عنوان مدیر اجرایی استخدام کرد. لیو سبک مدیریتی جدیدی داشت که این سبک مدیریت بعدها چالش‌هایی را برای ایسر ایجاد کرد. درواقع رفتارها و اخلاق حرفه‌ای لیو برخلاف استن بود. در همین حین که ایسر درگیر مشکلات داخلی بود، بازار کامپیوترهای شخصی و صنعت کامپیوتر رشد قابل توجهی را تجربه می‌کرد. حالا دیگر کامپیوترها سود بالایی نداشتند و از طرفی افزایش قیمت دلار تایوانی هم مزید بر علت شد تا چالش‌های بزرگی بر سر راه این شرکت تایوانی قرار بگیرد. در نتیجه این مشکلات سود شرکت کاهش یافت و در سال 1991 نیز اولین ضرر بزرگ خود را تجربه کرد. شرایط مالی باعث شد تا بنیانگذار ایسر دفاتر مدیریتی را بفروشد.

acer-computer/ برند ایسر

اما با همه این ماجراها استن دست از تلاش بر نداشت و سعی کرد تا بر روی فناوری‌های جدید نیز تمرکز داشته باشد. همچنین به فکر گسترش محصولات نیز بود؛ به طوری که اولین کارخانه تولید DRAM را در تایوان ایجاد کرد. شرکتی که این رم را تولید می‌کرد نیمی را برای کامپیوترهای ایسر اختصاص می‌داد و نیمی دیگر نیز روانه بازارهای جهانی می‌شد. علاوه بر این‌ها با سرمایه‌گذاری‌های دیگری که ایسر داشت، باعث سروصدای بسیار شد و انتقادات بسیاری از سوی کارشناسان به سویش روانه شد. به‌طوری‌که استن را به استعفا واداشت؛ اما با استعفایش موافقت نشد. چند ماه بعد لیو استعفا داد و شیه همچنان به فعالیت‌های مدیریتی در ایسر ادامه داد. از آن زمان وی تغییراتی انقلابی در مدیریت اعمال کرد که باعث شد تا برند ایسر بار دیگر در میان فهرست برترین تولیدکنندگان صنعت کامپیوتر قرار بگیرد.

acer/ کیفیت لپ تاپ های ایسر

 


برند ایسر در سال های اخیر


همچنین بخوانید :

روند رو به رشد و گسترش شرکت ایسر با ابداعات جدید و خرید سایر برندها ادامه داشت. در اواسط دهه 2000 میلادی بود که لپ تاپ‌ها سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده بودند و در صنعت کامپیوتر بسیار مطرح شدند. در این وضعیت برند ایسر توانست استراتژی‌های موفقی را برای عرضه لپ تاپ‌هایش در بازار در پیش گیرد. در این راستا آن‌ها توانستند با برقراری ارتباط مؤثر با خرده‌فروشان، بازار خوبی را به محصولات خود اختصاص دهند.

وقتی دهه 2010 آغاز شد، برند ایسر فروش کامپیوترهای شخصی دسکتاپ خود را گسترش داد. ناگفته نماند که در طی سال‌های آتی، ایسر باز هم با مشکلاتی روبه‌رو شد. اما این در حالی است که ایسر هم‌اکنون قریب به 8 هزار کارمند در دنیا دارد و بر اساس آخرین آمارها، درآمدش نیز 7.5 میلیارد دلار است. با این حال شما می‌توانید از سایت رسمی ایسر آخرین دستاوردهای این شرکت را مشاهده کرده و با محصولاتش نیز بیشتر آشنا شوید.

acer-laptop/ لپ تاپ ایسر

امروزه برند ایسر در استرالیا بعد از هیولت پکارد و دل به عنوان سومین عرضه کننده کامپیوتر شناخته می‎شود. در بخش تبلت و لپ تاپ هم بازار بزرگی را در آسیا و نیوزیلند دارد. همچنین نمایندگی مرکزی ایسر برای اروپا و غرب آسیا و همچنین آفریقا در لوگانو سوئیس قرار گرفته است و کشورهایی همچون هلند و آلمان نیز از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند.

بخشی از بازار آمریکا هم توسط ایسر احاطه شده است. دفتر مرکزی این شرکت تایوانی در آمریکا در سن خوزه کالیفرنیا واقع شده است. این مرکز فعالیت‌هایی مربوط به تولید، بازاریابی و تحقیق و توسعه را در زمینه بازارهای آمریکایی و کانادا بر عهده دارد. گفتنی است که این مرکز از سال 1985 در مانتین ویو کار خود را آغاز کرده بود که یک سال بعد به سن خوزه مقر کنونی انتقال یافت.

 


معرفی زیرمجموعه و برندهای شرکت ایسر


ایسر برای اینکه بتواند برند خود را به صورت بین‌المللی گسترش دهد، در طول سال‌های فعالیتش زیرمجموعه‌های متعددی را در کشورهای مختلف احداث کرد. ناگفته نماند امروزه محصولات ایسر جزو بهترین‌های دنیا هستند. در این مطلب می‌توانید با بهترین لپ تاپ‌ها که محصولات ایسر را نیز شامل می‌شود آشنا شوید. خوب است بدانید آن‌ها توانستند 95 هزار مرکز خرده فروشی و نمایندگی را در بیش از 160 کشور دنیا داشته باشند. فعالیت‌های ایسر در سال 2007 منجر به خرید شرکت آمریکایی Gateway و شرکت اروپایی Packard Bell شد. این خریدها توانست ایسر را در زمره سومین عرضه‌کننده کامپیوتر و دومین عرضه‌کننده لپ تاپ در جهان قرار دهد. همه این‌ها توانستند تجربه بسیار خوبی را برای برند ایسر رقم بزنند.

gateway/ ایسر

در مورد برندهایی که تحت برند ایسر هستند باید اشاره کنیم که این برند تایوانی محصولات خود را در بخش‌های مختلف تحت برندهای جدا روانه بازار می‌کند. حتی برخی از آن‌ها هم نام ایسر را ندارند و برندی مستقل هستند. تعدادی از این برندها عبارت‌اند از:

 

ایسر اسپایر (Acer Aspire)

اسپایر معروف‌ترین برندی است که تحت نام ایسر برای کاربران خانگی محصولات مخصوصی مانند لپ تاپ و کامپیوتر شخصی تولید می‌کند. اسپایر در سال 1999 کار خود را آغاز کرد. این برند دسته‌ای از محصولات را با نام اسپایر وان هم عرضه می‌کند که در ابتدا بر روی محصولات پایین رده تمرکز داشتند، اما بعدها محصولات حرفه‌ای‌تر را نیز شامل شدند.

acer-aspire/ کیفیت لپ تاپ های ایسر

 

ایسر تراول میت (Acer TravelMate)

تراول میت نام برندی مخصوص لپ تاپ‌های تجاری ایسر است. این لپ تاپ‌ها محصولاتی سبک با کاربردهای تجاری محسوب می‌شوند که مقاومت بالایی نیز دارند و به عنوان رقیبی برای لپ تاپ‌های صنعتی برندها و شرکت‌های دیگر نیز شناخته می‌شوند.

acer-travelmate/ acer-laptop/ لپ تاپ ایسر

 

ایسر اکستنزا (Acer Extensa)

ایسر اکستنزا برندی دیگر از ایسر است که لپ تاپ‌های صنعتی و تجاری تولید می‌کند. رقیب این لپ تاپ‌ها محصولاتی همچون دل ووسترو و لنوو تینک پد هستند. برند اکستنزا متعلق به شرکت تگزاس اینسترومنتس بود که در سال 1997 بخش لپ تاپ و موبایلش به ایسر فروخته شد. در این مقاله بیشتر می‌توانید با لپ تاپ های لنوو آشنا شوید.

 

ایسر آیکونیا (Acer Iconia)

با آغاز دهه 2010 و حضور تبلت‌ها در دنیای فناوری، ایسر نیز وارد این عرصه شد و برند آیکونیا را در سال 2010 با هدف تولید تبلت‌های ایسر معرفی کرد. البته گوشی‌های هوشمند این برند تایوانی هم با همین نام عرضه می‌شوند؛ می‌توان اسمارت آیکونیا را در این زمینه نام برد.

acer-iconia/ تاریخچه ایسر

 


سخن پایانی


با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله از برند ایسر ارائه کردیم، حالا می‌دانیم که این شرکت تایوانی تولیدکننده انواع لپ تاپ و کامپیوتر شخصی است. البته نباید از محصولات گیمینگ آن نیز غافل شویم که در این میان می‌توان به لپ تاپ‌ها و نمایشگرهای گیمینگ ایسر نیز اشاره کرد. علاوه بر این‌ها ایسر امروزه سایر تجهیزات دیجیتال مانند کامپیوترهای سرور و تجهیزات الکترونیکی را نیز تولید می‌کند.

با این همه دانستیم که برند ایسر نیز به مانند برندهای موفق دنیای فناوری، پستی و بلندی‌های زیادی را تجربه کرده است تا توانسته چنین جایگاهی را در جهان کسب کند. امروزه ایسر در نقاط مختلف دنیا از آسیا، آمریکا و اروپا گرفته تا استرالیا نمایندگی دارد و به عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده کامپیوترهای شخصی نیز در جهان شناخته می‌شود. علاوه بر این امروزه بسیاری از سازمان‌های دولتی و آموزشی نیز از محصولات ایسر استفاده می‌کنند. با این حساب آیا شما تاکنون از محصولات برند ایسر استفاده کرده‌اید؟ اگر بله، خوشحال خواهیم شد که تجربه کاربری خود را از این محصولات در پایین همین مطلب، با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402