لغو نمایشگاه E3 2020 چه پیامدهایی برای صنعت بازی دارد؟

نمایشگاه E3 2020
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

به تازگی خبر لغو نمایشگاه E3 2020 اعلام شده است. در این مقاله قصد داریم به پیامدهای لغو این نمایشگاه برای صنعت بازی بپردازیم.

بزرگترین نمایشگاه بازی یعنی E3 امسال برگزار نخواهد شد. کمپانی سونی از قبل اعلام کرده بود که مثل سال گذشته تصمیم گرفته تا در این نمایشگاه حضور نداشته باشد، اما دو کمپانی بزرگ دیگر یعنی مایکروسافت و نینتندو قصد داشتند در نمایشگاه E3 2020 حاضر شوند تا از سخت‌افزارهای جدید و همچنین بازی‌های خود رونمایی کنند. علاوه بر این دو شرکت، قرار بود چندین شرکت بازی‌سازی دیگر نیز با دست پر در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد درباره اینکه شاید در آینده نیز شاهد برگزاری نمایشگاه E3 نباشیم. در حال حاضر تعدادی از شرکت‌ها با برگزاری رویدادهای اختصاصی خودشان سعی می‌کنند تا مخاطبان خود را در جریان آخرین اخبار قرار دهند. برای مثال نینتندو رویداد Nintendo Direct را برگزار می‌کند و سونی از طریق State of Play به اطلاع‌رسانی درباره بازی‌ها و همچنین کنسولش می‌پردازد. با این حساب بعید نیست که مایکروسافت هم تصمیم بگیرد تا در آینده رویداد اختصاصی خودش را داشته باشد و به این ترتیب حضور این شرکت‌ها هم در نمایشگاه E3 منتفی خواهد شد.

همچنین بخوانید :

جدا از آینده مبهمی که برای نمایشگاه E3 تصور می‌شود، فعلا می‌دانیم که E3 2020 برگزار نخواهد شد. نگرانی‌هایی که در رابطه با شیوع ویروس کرونا وجود داشت، بالاخره مسئولین برگزاری این نمایشگاه را مجاب کرد تا مراسم را لغو کنند. البته هنوز سه ماه دیگر تا تاریخ اعلام شده برای برگزاری نمایشگاه E3 2020 باقی مانده، اما از همین حالا به‌طور رسمی اعلام شده که این رویداد لغو شده است. با پلازا همراه باشید تا به پیامدهای لغو نمایشگاه E3 2020 بپردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


نمایشگاه E3 چیست؟


مراسم e3 2020 / نمایشگاه e3 چیست

همچنین بخوانید :

نمایشگاه E3 مخفف Electronic Entertainment Expo به معنی «نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیکی» است. این نمایشگاه از سال 1995 شروع به کار کرد و از آن تاریخ تا حالا، هر سال طی سه روز در لس آنجلس آمریکا برگزار می‌شود. در این نمایشگاه اکثر شرکت‌های فعال در صنعت بازی حضور پیدا می‌کنند تا آخرین دستاوردهای خودشان را به نمایش بگذارند. کنسول‌های جدید، بازی‌ها و همچنین لوازم جانبی گیمینگ در این مراسم توسط گیمرها و همچنین سایر شرکت‌کنندگان مورد بازدید قرار می‌گیرند. نمایشگاه E3 2020 بیست و ششمین دوره این مراسم بود که حالا لغو شده است.

سازمان برگزارکننده نمایشگاه E3 که ESA نام دارد، مایل است این نمایشگاه در سطح عمومی برگزار شود و به جای حضور متخصصان و کارشناسان، همه افراد علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی بتوانند در آن شرکت کنند. این سازمان تعداد بلیط‌های نمایشگاه E3 2020 را از 15 هزار عدد در سال گذشته به 25 هزار بلیط برای امسال رسانده بود. همچنین گفته می‌شد که ممکن است یک روز اضافه‌تر هم برای این نمایشگاه در نظر گرفته شود تا در آن فقط اهالی صنعت بازی حضور داشته باشند.

 


چرا نمایشگاه E3 2020 لغو شد؟


نمایشگاه رسانه و تجارت ای 3 سال 2020

طی سال‌های اخیر همواره شاهد بودیم که تاریخ نمایشگاه E3 مصادف با ماه ژوئن یا خرداد است. امسال هم قرار بود در تاریخ 9 ژوئن 2020 (20 خرداد 1399) شاهد آغاز مراسم باشیم و دو روز بعد یعنی در 11 ژوئن (22 خرداد) نیز نمایشگاه به پایان برسد. همچنین قرار بود مانند سال‌های گذشته سالن همایش‌های لس آنجلس (Los Angeles Convention Center) میزبان مراسم E3 باشد. اما چرا این اتفاق رخ نداد؟

همچنین بخوانید :

واقعیت این است که مدت‌ها پیش شایعاتی مبنی بر لغو نمایشگاه E3 2020 شنیده می‌شد، اما مسئولین برگزاری این رویداد همواره تاکید می‌کردند که آن را طبق برنامه و در تاریخ از پیش تعیین شده، برگزار خواهند کرد. به عقیده بسیاری از شرکت کنندگان، نمایشگاه پارسال یکی از بی‌‌کیفیت‌ترین رویدادهای E3 در سالیان اخیر بود. دلیلش هم کاملا مشخص است. عدم حضور کمپانی بزرگی مانند سونی که به تنهایی بخش زیادی از جذابیت‌های مراسم را تامین می‌‌کند، ضربه بزرگی به نمایشگاه سال گذشته وارد کرد. امسال هم سونی از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود که در E3 2020 حضور نخواهد داشت. گفته می‌شود که اختلاف نظرهای مسئولان سونی با برگزارکنندگان این مراسم باعث کناره‌گیری شرکت ژاپنی شده است.

علی‌رغم عدم حضور سونی، نمایشگاه امسال یک فرق عمده با سال گذشته داشت؛ اینکه قرار بود مایکروسافت اطلاعات جدیدی درباره کنسول نسل بعدی‌اش ارائه کند. همین موضوع باعث شده بود تا اکثر کارشناسان این رویداد را هیجان‌انگیز قلمداد کنند. اما این بار ویروس کرونا اجازه برگزاری مراسم را نداد. پس از انتشار شایعات متعدد، بالاخره مسئولان اجرایی این نمایشگاه به‌طور رسمی اعلام کردند که از برگزاری آن منصرف شده‌اند. برای همین منظور یک بیانیه مطبوعاتی نیز منتشر شده که متن آن به شرح زیر است:

پس از مشاوره و رایزنی با کمپانی‌هایی که با ما همکاری می‌کنند، به منظور رعایت بهداشت و سلامت طرفداران، کارمندان و شرکت‌کنندگان در مراسم E3، تصمیم گرفتیم تا این رویداد را لغو کنیم.

 


با لغو نمایشگاه E3 2020 چه اتفاقی خواهد افتاد؟


همانطور که گفتیم در نمایشگاه E3 اکثر شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت بازی حضور دارند. امسال قرار بود علاوه بر مایکروسافت و نینتندو، شرکت‌های بازی‌سازی مثل بتسدا، یوبیسافت، کپکام، سگا، اسکوئر انیکس و … هم در نمایشگاه شرکت کنند. علاوه بر غیبت سونی، مجری معروف این مراسم به نام جف کیلی اعلام کرده بود که در نمایشگاه E3 2020 حضور نخواهد داشت. در ادامه به برنامه‌های مختلفی که شرکت‌های بزرگ برای نمایشگاه E3 2020 داشتند می‌پردازیم.

تاریخ نمایشگاه e3 2020

 

برنامه های مایکروسافت برای نمایشگاه E3 2020

در غیاب کمپانی سونی، همه نگاه‌ها به مایکروسافت بود. فیل اسپنسر، رئیس پلتفرم ایکس باکس اعلام کرده بود که مایکروسافت با قدرت در این نمایشگاه حاضر می‌شود و اطلاعات زیادی درباره کنسول جدید ایکس باکس سری ایکس ارائه می‌کند. حتی انتظار داشتیم که نسخه‌های دیگری از این کنسول را در این نمایشگاه ببینیم. همان‌طور که می‌دانید، شایعه شده که کنسول ایکس باکس سری ایکس دارای نسخه‌های دیگری نیز هست که از قدرت کمتری برخوردارند و به همین خاطر ارزان‌تر هستند. همچنین هنوز اطلاعات زیادی درباره کنسول جدید مایکروسافت نمی‌دانیم و به همین خاطر انتظار داشتیم که در نمایشگاه E3 امسال شاهد ارائه جزییات بیشتری درباره آن باشیم.

همچنین مایکروسافت قصد داشت از چند بازی جدید هم رونمایی کند. امیدواریم این بازی‌ها اختصاصی باشند. احتمالاً یکی از بخش‌های مهم کنفرانس مایکروسافت مربوط به بازی Halo Infinite بود. حتی ممکن بود شاهد یک تریلر از گیم‌پلی آن باشیم. بعید نیست که مایکروسافت یک دموی قابل بازی از این عنوان را در نمایشگاه ارائه می‌کرد.

تاریخ e3 2020 / زمان برگزاری نمایشگاه e3 2020

 

برنامه های نینتندو برای نمایشگاه E3 2020

نینتندو همانند هر سال قرار بود در نمایشگاه E3 حاضر شود. احتمال داشت این کمپانی از نسخه جدید کنسول سوییچ پرو رونمایی کند، اما به احتمال زیاد بخش عمده‌ای از رویداد اختصاصی این شرکت مربوط به معرفی بازی‌ها بود. اگر یادتان باشد در نمایشگاه سال گذشته، نینتندو اعلام کرد که دنباله بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild را در دست ساخت دارد. از آن زمان تا حالا اطلاعات زیادی درباره این دنباله منتشر نشده و امیدوار بودیم که در مراسم امسال حداقل از اسم آن مطلع شویم یا اگر خوش‌شانس باشیم، یک تریلر هم از این بازی ببینیم. Metroid Prime 4 هم یکی دیگر از بازی‌های مهمی بود که در مراسم سال گذشته معرفی شد. اگر نینتندو تریلری از گیم‌پلی این بازی به نمایش بگذارد یا تاریخ انتشار آن را اعلام کند، مطمئناً گیمرهای زیادی را هیجان‌زده و خوشحال خواهد کرد.

به احتمال زیاد امسال هم بخش عمده‌ای از رویداد اختصاصی نینتندو مربوط به بازی Super Smash Bros Ultimate بود و احتمالاً شاهد معرفی شخصیت‌های جدید برای این بازی بودیم. همان‌طور که می‌دانید، کمپانی نینتندو در نمایشگاه E3 کنفرانس برگزار نمی‌کند و به جای آن فقط به معرفی یا رونمایی از بازی‌ها و کنسول‌های جدیدش می‌پردازد. معمولاً هم این رونمایی‌ها در قالب یک برنامه ویدیویی و از پیش ضبط شده ارائه می‌شوند.

بازی های نمایشگاه e3 2020

 

بازی های بلاتکلیف

اما برای اکثر گیمرها مهمترین بخش نمایشگاه E3 2020 بازی‌‌هایی است که قرار بود در این مراسم رونمایی شوند. هدف از برگزاری نمایشگاه هم همین است که با بازی‌های آینده بیشتر آشنا شویم. تقویم بازی‌های سال 2020 عناوین بزرگ زیادی را در خودش جای داده که امیدوار بودیم تریلرهای جدیدی از آن‌ها در نمایشگاه E3 ببینیم. برای مثال بازی‌هایی مثل Gods and Monsters و No More Heroes III در کنار Bayonetta 3 و Super Meat Boy Forever و بسیاری دیگر از بازی‌های کوچک و بزرگ قرار بود در مراسم امسال حضور داشته باشند.

 

لغو برنامه های شرکت های دیگر

شرکت‌های مهمی مثل یوبیسافت، اسکوئر انیکس و بتسدا برنامه‌های ویژه‌ای برای نمایشگاه E3 2020 داشتند. شرکت بتسدا احتمالاً برنامه داشت تا جزئیات بیشتری از بازی Doom Eternal را به نمایش بگذارد. همچنین بعید نبود که شاهد نمایشی از بازی نقش‌آفرینی علمی-تخیلی Starfield باشیم یا حتی تریلر کاملی از Elder Scrolls VI ببینیم. با توجه به اینکه هیچ کدام از این دو بازی در نمایشگاه پارسال حضور نداشتند، شاید امسال در نمایشگاه E3 2020 خبرهای مهمی درباره آن‌ها می‌شنیدیم.

پلتفرم بازی کمپانی گوگل به نام استیدیا در نمایشگاه سال گذشته معرفی شد. این پلتفرم  حالا آماده شده و احتمالاً در مراسم امسال نیز حضور پیدا می‌کرد. در کنار بازی Destiny 2 که عرضه‌اش برای استیدیا تایید شده، احتمالاً شاهد معرفی چند بازی دیگر هم برای این پلتفرم تازه‌وارد باشیم.

هیجان‌انگیزترین بخش نمایشگاه E3 مربوط به بازی‌های جدیدی بود که هیچکس انتظارشان را ندارد و ناگهان تریلری غیرمنتظره از آن‌ها به نمایش در می‌آید و در کل سالن غوغا به پا می‌کند. 

نمایشگاه امسال از این جهت اهمیت داشت که آخرین نمایشگاه E3 قبل از رونمایی رسمی کنسول‌های نسل نهم بود. چند ماه بعد از تاریخ لغو شده این نمایشگاه، سونی و مایکروسافت از کنسول‌های جدیدشان رونمایی می‌کنند و دوران جدیدی برای بازی‌های ویدیویی آغاز می‌شود. باید ببینیم در این دوران جدید، بازی‌ها تا چه اندازه پیشرفت می‌کنند و صنعت رو به رشد بازی‌های ویدیویی که در حال حاضر میزان گردش مالی‌اش از مجموع دو صنعت سینما و موسیقی هم بالاتر رفته، به چه جایگاهی خواهد رسید. اما متاسفانه در حال حاضر ویروس کرونا موجب لغو شدن یکی از مهمترین رویدادهای این صنعت شده است.

نظر شما درباره نمایشگاه E3 2020 چیست؟ آیا خبر لغو این مراسم برای شما هم ناراحت‌کننده بود؟ لطفاً نظرات خود را در این زمینه با ما و سایر مخاطبان پلازا در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
saeid
.
24 اسفند 1398، 17:20
پاسخ
0
0
کاش کاملا به صورت انلاین برگزارش میکردن
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402