گوشی TCL تاشو ؛ نمایشگر سه لایه می خواهید یا لوله ای؟

tcl rollable trifold / گوشی TCL تاشو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی TCL تاشو با طراحی جدید و متفاوت در دو مدل مفهومی از سوی تی سی ال معرفی شده است. اما طراحی این دو مدل تا چه اندازه قابل اجرا است؟

موج اول گوشی‌های تاشو طی چند وقت اخیر از راه رسیدند و اگر صادق باشیم باید بگوییم کمی نا امیدکننده بودند. کمپانی‌های تولیدکننده هنوز به درستی نتوانستند یک گوشی تاشو قابل توجه تولید کنند و همچنان مشغول بهبود طرح‌ها و ایده‌های خود در قبال این فرم فاکتور هستند. اما در این میان شرکت TCL به دنبال تولید و عرضه نسل جدیدی از گوشی‌های تاشو است که از همه نظر با گوشی‌های فعلی متفاوت است.

گوشی تی سی ال تاشو

همچنین بخوانید :

البته این گوشی‌ها تنها نمونه‌های اولیه و آزمایشی هستند و فعلا قرار نیست وارد بازار شوند. گوشی TCL تاشو در دو نمونه رونمایی و معرفی شده است. آن‌ها با این کار قصد دارند پتانسیل گوشی‌های تاشو در آینده نه چندان دور را نشان دهند. یکی از این گوشی‌ها از طراحی مفهومی بهره می‌برد که TCL از آن به عنوان طراحی سه لایه یاد می‌کند. در این طراحی نمایشگر سه بار تا می‌شود. اما گوشی دوم که طراحی جذاب‌تری دارد، گوشی است که به گفته TCL اولین گوشی مفهومی با نمایشگر لوله‌ای در جهان است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


طراحی گوشی تی سی ال تاشو


گوشی TCL تاشو اول که طراحی سه لایه دارد در حالتی که کاملا از حالت تاشو خارج شود، یک نمایشگر 10 اینچ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. می‌توانید هنگامی که در نمایشگر کوچکتر مشغول تماشای ویدیو هستید، گوشی را کاملا باز کرده و ویدیو را در یک نمایشگر بزرگ مشاهده کنید. یا هنگامی که در اپلیکیشن تقویم هستید، در حالت تاشو برنامه و رویدادهای روزهای مختلف را ببینید و در حالتی که گوشی کاملا باز است، برنامه کل ماه را در اختیار داشته باشید. حتی زمانی که از دو نمایشگر گوشی استفاده می‌کنید نیز می‌توانید یک کتاب بخوانید و از نمایشگر سوم به عنوان یک پایه برای نگه داشتن گوشی استفاده کنید.

در این نمونه‌ها از بسیاری از فناوری‌های جدید و آزمایشی TCL استفاده شده است؛ از نمایشگر تاشو آن‌ها گرفته تا بهره گیری از دو لولا کاملا متفاوت. یک نمونه از لولاهای ساخت تی سی ال به نام DragonHinge استفاده می‌کند و دیگری از لولاهای پروانه‌ای. اما با یک نگاه به گوشی سه‌لایه تی سی ال مشخص می‌شود که اجرایی کردن چنین ایده‌ها و طرح‌های جدید چقدر می‌تواند مشکل باشد.

نمونه اولیه که از این گوشی تی سی ال تاشو تولید شده به لطف لولاهای فلزی و سه باتری که برای تامین توان مورد نیاز سه نمایشگر در آن مورد استفاده قرار گرفته است، وزن بسیار زیادی برای یک گوشی دارد. علاوه بر این با وجود اینکه گوشی در حالت تبلت ضخامت اندکی دارد، ولی وقتی آن را سه بار تا می‌کنید ضخامت گوشی به اندازه قابل توجهی زیاد می‌شود؛ انگار که سه گوشی هوشمند را روی هم قرار داده باشید. اگر از بالا به گوشی نگاه کنید اندازه آن مانند هر گوشی معمولی دیگری است که به راحتی در جیب قرار می‌گیرد، ولی از کناره‌ها به دلیل ارتفاع زیادی که دارد بعید است بتوان این گوشی را به راحتی یک گوشی معمولی حمل کرد.

tcl rollable trifold / گوشی تی سی ال تاشو

دومین گوشی TCL تاشو که دارای نمایشگر جمع شونده است، ظاهرا با هدف برطرف کردن ایرادات گوشی سه لایه طراحی شده است. اما اگر گوشی سه لایه را یک گوشی با طراحی ابتدایی و غیرقابل اجرا بدانیم، طراحی گوشی دوم از آن هم نشدنی‌تر است. نمونه‌ای که تی سی ال از این گوشی ساخته یک دستگاه با صفحه نمایش کاغذی است که اصلا کار نمی‌کند. با این حال تی سی ال یک ویدیو از نمونه اصلی و واقعی منتشر کرده و می‌گوید این نمونه در یکی از آزمایشگاهایشان در ژاپن است.

همچنین بخوانید :

این نمونه در واقع از یک نمایشگر قابل انعطاف ساخته شده که مانند یک فرش به سمت داخل گوشی لوله می‌شود. با فشردن یک دکمه موتورهای مورد استفاده در گوشی، نمایشگر را باز می‌کنند تا یک صفحه نمایش بزرگتر در اختیار داشته باشید. چنین ایده‌ای نسبت به طراحی گوشی‌های تاشو فعلی برتری‌هایی دارد. مثلا دیگر خبری از لولاهایی که به راحتی آسیب می‌بینند یا نمایشگرهایی که روی آن‌ها خط و چروک می‌افتد نیست. اما همین ایده نیز مشکلات مخصوص به خود را دارد. برای مثال چطور می‌توانیم نمایشگری بسازیم که بخش بزرگی از آن قابل انعطاف باشد؟ برخلاف گوشی‌های تاشو امروزی که تنها در یک نقطه قابل تا شدن هستند. یا اینکه چطور می‌توان از ورود گرد و غبار به داخل گوشی و آسیب رسیدن به مکانیزم نمایشگر لوله‌ای جلوگیری کرد؟

tcl rollable trifold / قیمت گوشی tcl تاشو

فعلا قرار نیست هیچکدام از این دو گوشی TCL تاشو به صورت گسترده تولید و وارد بازار شوند. تی سی ال نیز نگفته که چه زمانی این نمونه‌ها را به فروش می‌گذارد یا اینکه اصلا برنامه‌ای برای این کار دارد یا خیر. همچنین معلوم نیست گوشی‌های تاشویی که احتملا در آینده از تی سی ال می‌بینیم شبیه به این نمونه‌ها باشند. این شرکت می‌گوید در حال کار و آزمایش بر روی فرم فاکتورهای مختلف است.

 


نرم افزار و قیمت گوشی TCL تاشو


همچنین بخوانید :

گذشته از مشکلاتی که در طراحی چنین گوشی‌هایی باید به آن‌ها توجه شود، بحث بعدی بخش‌های دیگر گوشی مثل نرم‌افزار است؛ قسمتی که به کل در گوشی سه‌لایه وجود خارجی ندارد. اینکه دستگاه به لحاظ سخت‌افزاری بتواند از یک گوشی به یک تبلت تبدیل شود بسیار ارزشمند است، ولی در قدم بعدی به اپلیکیشن‌هایی نیاز داریم که با چنین دستگاهی سازگار باشند و بتوانند به راحتی در سه نمایشگر با اندازه‌های مختلف کار کنند.

موضوعی که اندروید با آن مشکل داشته است، به خصوص در تبلت‌ها. گفته می‌شود گوگل در حال کار بر روی بهبود اندروید است تا با چنین دستگاه‌هایی بهتر سازگاری داشته باشد؛ اما هنوز مدت زمان زیادی باقی است تا شاهد عرضه یک نسخه از اندروید باشیم که به طور کامل با گوشی‌های قابل انعطاف به خصوص این گوشی تی سی ال تاشو هماهنگ باشد.

tcl rollable trifold / گوشی TCL تاشو

بحث بعدی مواردی هستند که پاشنه آشیل تمامی دستگاه‌های تاشو بوده‌اند: دوام و قیمت. گوشی سه‌لایه تی سی ال با وجود اینکه یک نمونه اولیه بود، ولی بسیار ظریف و شکننده به نظر می‌آمد. علاوه بر این در این گوشی به نسبت دیگر گوشی‌های تاشو یک لولا اضافی دیگر هم داریم که احتمال خرابی گوشی را دو برابر می‌کند. به تمام این موارد باید قیمت را هم اضافه کنیم. اگر گوشی‌های تاشو معمولی از 1500 دلار فراتر رفتند، فقط تصور کنید یک گوشی تاشو سه‌لایه چه قیمتی خواهد داشت.

با این همه در حال حاضر بیش از یک دهه است که گوشی‌های هوشمند تغییر چندانی به خود ندیدند و همچنان به شکل جعبه‌های سیاه با نمایشگرهای قابل لمس تولید می‌شوند. دستگاه‌هایی مثل گوشی TCL تاشو حتی اگر قابل ساخت هم نباشند، به ما نشان می‌دهند آینده گوشی‌های هوشمند می‌تواند به چه شکل باشد. با وجود اینکه ساخت چنین گوشی‌هایی با فرم فاکتور جدید و متفاوت مشکلات و دردسرهای زیادی دارد، ولی معرفی و مطرح شدن آن‌ها گواهی بر این موضوع است که ما هر روز به آینده‌ای که ساخت چنین گوشی‌هایی در آن تبدیل به واقعیت شود نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402